KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?

17 Kasım 2016
Sinan Oypan
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?

Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in sağladığı destek kredilerinden yararlanabilmektedirler.

Bu desteklerden yararlanmak isteyen kişilerin KOSGEB’in girişimcilik eğitimlerine katılıp, bu eğitimleri tamamlamaları gerekmektedir. Bu eğitimler sonrasında girişimciler KOSGEB desteklerinden faydalanabilirler.

Önemli not: KOSGEB, sıfırdan iş kurmak için destek kredileri vermemektedir. Öncelikle bir işinizin olması, yaptığınız harcamaları faturalandırmanız ve Türk Ticaret Kanunu’na kayıtlı gerçek ve tüzel kişi olmanız gerekmektedir. KOSGEB’in amacı, kurulmuş olan girişimleri desteklemek olduğu için böyle bir koşul bulunmaktadır.

Henüz bir işletme sahibi değilseniz ve internet üzerinden satış yaparak kendi işletmenizi kurmak istiyorsanız, e-ticaret paketleri sayfamızı inceleyerek, sizin için uygun olan paketimiz ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. ÜCretsiz denemek ve test etmek isterseniz demo talebi oluşturabilirsiniz.

KOSGEB’e kayıt olma

Bu eğitimleri almadan önce KOSGEB’e kayıt olmanız gerekiyor. Buraya tıklayarak KOSGEB’in internet sayfası üzerinden kayıt işlemlerinizi tamamlayabilirsiniz.

KOSGEB Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi

Bu desteklerden yararlanmak isteyenler KOSGEB’in eğitim programlarına katılmak zorundadırlar. Küçük ve orta ölçekli işletmeler, girişimciler ve İş Geliştirme Merkezleri bu desteklerden yararlanabilir ve bu eğitimlere katılabilirler.

KOSGEB birimleri ve KOSGEB ile iş birliği içinde olan kurumlar tarafından düzenlenen bu eğitimlerin süresi 32 saattir ve eğitimler ücretsizdir. Eğitimleri tamamlayan girişimcilere “Girişimcilik Sertifikası” verilmektedir.

İş planı hazırlama

Bu eğitimleri ve sertifikanızı aldıktan sonra iş planınızı hazırlayarak, KOSGEB’e sunmanız gerekmektedir. KOSGEB’den destek alabilmek için iyi hazırlanmış bir iş planınızın olması gerekmektedir. Bu iş planınızın gerçekçi ve KOSGEB’i ikna edecek bir şekilde hazırlanması gerekiyor.

KOSGEB, devamlılığı olabilecek ve bir gelecek vadeden projelere destek vermeyi tercih edecektir. Bu nedenle iş planınızı hazırlarken, gerçekçi stratejiler hazırlamalı ve yapacağınız işin sürekliliğini karşı tarafa göstermeniz gerekmektedir.

İş planı hazırlamayla ilgili detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi inceleyebilir ve kapsamlı bir iş planı hazırlayabilirsiniz.

İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

E-ticaret siteleri için yatırımcıları etkileyecek bir iş planı hazırlamak için ipuçları

İş planı hazırlarken yapılan en büyük hatalar

KOSGEB Başvuru süreçleri

İş planınızı hazırlayıp, gereken diğer belgelerinizi hazırladıktan sonra KOSGEB’e başvurunuzu yapmanız gerekmektedir. Bu belgeler kurula sunulduktan sonra katma değer katabilme, yenilikçi teknolojiler kullanabilme, ürün veya bir hizmet üretebilme gibi farklı kriterler üzerinden projeleri değerlendirmeye almaktadır.

Değerlendirmeler sonrasında iş planı kabul edilebilir, reddedilebilir ya da düzeltilmesi istenebilir. Başvurunun kabul edilmesinin ardından KOSGEB’in veri tabanına giriş yapılması gerekir.

Veri tabanına kayıt sırasında gerekli evraklarınızı KOSGEB’e sunmanız gerekmektedir ve bu işlemler sonrasında da kayıt işlemleriniz tamamlanmış olur. Kayıt işleminizin olumlu bir şekilde tamamlanmasının ardından bu desteklerden yararlanmaya hak kazanmış olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması, alınan...
9 Mayıs 2018
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Pandemi sürecinde okula dönüş günümüzde tartışmalı bir konu haline gelse de okul ihtiyaçları bu dönemde yine karşılanacaktır. Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin bu...
11 Eylül 2020
Sinan Oypan
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
E-ticaret sitelerinde birden fazla ödeme yönteminin olması, farklı tüketicilerin farklı taleplerini karşılayarak, geri dönüşüm oranlarının artırılmasını sağlar. Bu ödeme yöntemlerinden biri de kapıda ödeme sistemidir....
11 Haziran 2016
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
E-ticaret şirketinizin marka bilinirliğini ve internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için SEO ve SMM’e (sosyal medya pazarlama) ihtiyacınız vardır. Sosyal medya pazarlama birçok e-ticaret firmasının yapmakta olduğu...
20 Eylül 2017
Sinan Oypan
E- Ticaret Ödeme Sistemleri Nedir? En Çok Kullanılan Ödeme Yöntemleri
E- Ticaret Ödeme Sistemleri Nedir? En Çok Kullanılan Ödeme Yöntemleri
Alışveriş kelimesinin kökenine baktığımızda dahi ödeme kavramı karşımıza çıkar. Zira bu kelime, bir ürün alırken bir karşılık veriliyor olması durumunu tanımlar niteliktedir. Bu karşılık, modern dönemde para olarak...
18 Ocak 2022
Markethinkers
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret sitenizin başarısı sadece sağlam bir altyapı, güzel bir tasarım ve ürün kalitesinde gizli değildir. Başarılı olmanızı sağlayacak en önemli faktör şirketinizde çalışan kişiler ve bu kişilerin nitelikleridir. Arka...
20 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve...
25 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın