KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?

17 Kasım 2016
Sinan Oypan

Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in sağladığı destek kredilerinden yararlanabilmektedirler.

Bu desteklerden yararlanmak isteyen kişilerin KOSGEB’in girişimcilik eğitimlerine katılıp, bu eğitimleri tamamlamaları gerekmektedir. Bu eğitimler sonrasında girişimciler KOSGEB desteklerinden faydalanabilirler.

Önemli not: KOSGEB, sıfırdan iş kurmak için destek kredileri vermemektedir. Öncelikle bir işinizin olması, yaptığınız harcamaları faturalandırmanız ve Türk Ticaret Kanunu’na kayıtlı gerçek ve tüzel kişi olmanız gerekmektedir. KOSGEB’in amacı, kurulmuş olan girişimleri desteklemek olduğu için böyle bir koşul bulunmaktadır.

Henüz bir işletme sahibi değilseniz ve internet üzerinden satış yaparak kendi işletmenizi kurmak istiyorsanız, e-ticaret paketleri sayfamızı inceleyerek, sizin için uygun olan paketimiz ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. ÜCretsiz denemek ve test etmek isterseniz demo talebi oluşturabilirsiniz.

KOSGEB’e kayıt olma

Bu eğitimleri almadan önce KOSGEB’e kayıt olmanız gerekiyor. Buraya tıklayarak KOSGEB’in internet sayfası üzerinden kayıt işlemlerinizi tamamlayabilirsiniz.

KOSGEB Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi

Bu desteklerden yararlanmak isteyenler KOSGEB’in eğitim programlarına katılmak zorundadırlar. Küçük ve orta ölçekli işletmeler, girişimciler ve İş Geliştirme Merkezleri bu desteklerden yararlanabilir ve bu eğitimlere katılabilirler.

KOSGEB birimleri ve KOSGEB ile iş birliği içinde olan kurumlar tarafından düzenlenen bu eğitimlerin süresi 32 saattir ve eğitimler ücretsizdir. Eğitimleri tamamlayan girişimcilere “Girişimcilik Sertifikası” verilmektedir.

İş planı hazırlama

Bu eğitimleri ve sertifikanızı aldıktan sonra iş planınızı hazırlayarak, KOSGEB’e sunmanız gerekmektedir. KOSGEB’den destek alabilmek için iyi hazırlanmış bir iş planınızın olması gerekmektedir. Bu iş planınızın gerçekçi ve KOSGEB’i ikna edecek bir şekilde hazırlanması gerekiyor.

KOSGEB, devamlılığı olabilecek ve bir gelecek vadeden projelere destek vermeyi tercih edecektir. Bu nedenle iş planınızı hazırlarken, gerçekçi stratejiler hazırlamalı ve yapacağınız işin sürekliliğini karşı tarafa göstermeniz gerekmektedir.

İş planı hazırlamayla ilgili detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi inceleyebilir ve kapsamlı bir iş planı hazırlayabilirsiniz.

İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

E-ticaret siteleri için yatırımcıları etkileyecek bir iş planı hazırlamak için ipuçları

İş planı hazırlarken yapılan en büyük hatalar

KOSGEB Başvuru süreçleri

İş planınızı hazırlayıp, gereken diğer belgelerinizi hazırladıktan sonra KOSGEB’e başvurunuzu yapmanız gerekmektedir. Bu belgeler kurula sunulduktan sonra katma değer katabilme, yenilikçi teknolojiler kullanabilme, ürün veya bir hizmet üretebilme gibi farklı kriterler üzerinden projeleri değerlendirmeye almaktadır.

Değerlendirmeler sonrasında iş planı kabul edilebilir, reddedilebilir ya da düzeltilmesi istenebilir. Başvurunun kabul edilmesinin ardından KOSGEB’in veri tabanına giriş yapılması gerekir.

Veri tabanına kayıt sırasında gerekli evraklarınızı KOSGEB’e sunmanız gerekmektedir ve bu işlemler sonrasında da kayıt işlemleriniz tamamlanmış olur. Kayıt işleminizin olumlu bir şekilde tamamlanmasının ardından bu desteklerden yararlanmaya hak kazanmış olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme, girişimcileri ve kendi online mağazsını açarak satış yapmak isteyenleri ciddi şekilde etkilemekte. Vergi sürecine hakim olmanız ve hangi vergilerden sorumlu olduğunuzu bilmeniz; aynı zamanda da...
31 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber...
23 Mayıs 2017
Sinan Oypan
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur, yapılması gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. SEO ayarları koruma Belli zaman aralıklarında sitenizin tasarımını yenilemeniz gerekebilir. Mevcut...
11 Nisan 2018
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Tabii ki Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak için doğru anahtar kelimeleri kullanmak, doğru stratejileri...
25 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgileri düzenlenirken bir takım konulara dikat ederek, hesabınızı ziyaret edenlerin hakkınızda daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Birçok hesap bu bilgileri detaylı doldurmadığı için potansiyel geri...
9 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Müşteri desteği sağlama konusunda sosyal medya son yıllarda oldukça önemli bir rol oynamaya başladı. Telefon ya da e-posta ile iletişim kurmak istemeyen kullanıcılar, markaların sosyal medya hesapları üzerinden müşteri desteği...
17 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
Online satış yaparken, e-ticaret siteniz üzerinde bulundurmanız gereken bir takım hukuki metinler bulunuyor. E-ticarette güven unsurunun oturtulmasının yanı sıra tüketici haklarının korunması için de bu metinlerin e-ticaret...
27 Nisan 2017
Sinan Oypan
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
Blog içerikleri B2B firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Web sitenin devamlı olarak güncellenmesi ve SEO çalışmaları yapılması nedeniyle B2B siteleri, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırabilirler. B2B söz...
15 Ocak 2018
Sinan Oypan
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu...
27 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Müşteri iletişimi, günümüzde yaşanan bu virüs salgın sürecinde e-ticaret firmaları için daha da önemli bir hal almaya başladı. Salgın nedeniyle birçok işeletme çalışma şekillerini değiştirmek zorunda kaldı. E-ticaret...
30 Nisan 2020
Sinan Oypan