KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?

17 Kasım 2016
Sinan Oypan

Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in sağladığı destek kredilerinden yararlanabilmektedirler.

Bu desteklerden yararlanmak isteyen kişilerin KOSGEB’in girişimcilik eğitimlerine katılıp, bu eğitimleri tamamlamaları gerekmektedir. Bu eğitimler sonrasında girişimciler KOSGEB desteklerinden faydalanabilirler.

Önemli not: KOSGEB, sıfırdan iş kurmak için destek kredileri vermemektedir. Öncelikle bir işinizin olması, yaptığınız harcamaları faturalandırmanız ve Türk Ticaret Kanunu’na kayıtlı gerçek ve tüzel kişi olmanız gerekmektedir. KOSGEB’in amacı, kurulmuş olan girişimleri desteklemek olduğu için böyle bir koşul bulunmaktadır.

Henüz bir işletme sahibi değilseniz ve internet üzerinden satış yaparak kendi işletmenizi kurmak istiyorsanız, e-ticaret paketleri sayfamızı inceleyerek, sizin için uygun olan paketimiz ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. ÜCretsiz denemek ve test etmek isterseniz demo talebi oluşturabilirsiniz.

KOSGEB’e kayıt olma

Bu eğitimleri almadan önce KOSGEB’e kayıt olmanız gerekiyor. Buraya tıklayarak KOSGEB’in internet sayfası üzerinden kayıt işlemlerinizi tamamlayabilirsiniz.

KOSGEB Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi

Bu desteklerden yararlanmak isteyenler KOSGEB’in eğitim programlarına katılmak zorundadırlar. Küçük ve orta ölçekli işletmeler, girişimciler ve İş Geliştirme Merkezleri bu desteklerden yararlanabilir ve bu eğitimlere katılabilirler.

KOSGEB birimleri ve KOSGEB ile iş birliği içinde olan kurumlar tarafından düzenlenen bu eğitimlerin süresi 32 saattir ve eğitimler ücretsizdir. Eğitimleri tamamlayan girişimcilere “Girişimcilik Sertifikası” verilmektedir.

İş planı hazırlama

Bu eğitimleri ve sertifikanızı aldıktan sonra iş planınızı hazırlayarak, KOSGEB’e sunmanız gerekmektedir. KOSGEB’den destek alabilmek için iyi hazırlanmış bir iş planınızın olması gerekmektedir. Bu iş planınızın gerçekçi ve KOSGEB’i ikna edecek bir şekilde hazırlanması gerekiyor.

KOSGEB, devamlılığı olabilecek ve bir gelecek vadeden projelere destek vermeyi tercih edecektir. Bu nedenle iş planınızı hazırlarken, gerçekçi stratejiler hazırlamalı ve yapacağınız işin sürekliliğini karşı tarafa göstermeniz gerekmektedir.

İş planı hazırlamayla ilgili detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi inceleyebilir ve kapsamlı bir iş planı hazırlayabilirsiniz.

İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

E-ticaret siteleri için yatırımcıları etkileyecek bir iş planı hazırlamak için ipuçları

İş planı hazırlarken yapılan en büyük hatalar

KOSGEB Başvuru süreçleri

İş planınızı hazırlayıp, gereken diğer belgelerinizi hazırladıktan sonra KOSGEB’e başvurunuzu yapmanız gerekmektedir. Bu belgeler kurula sunulduktan sonra katma değer katabilme, yenilikçi teknolojiler kullanabilme, ürün veya bir hizmet üretebilme gibi farklı kriterler üzerinden projeleri değerlendirmeye almaktadır.

Değerlendirmeler sonrasında iş planı kabul edilebilir, reddedilebilir ya da düzeltilmesi istenebilir. Başvurunun kabul edilmesinin ardından KOSGEB’in veri tabanına giriş yapılması gerekir.

Veri tabanına kayıt sırasında gerekli evraklarınızı KOSGEB’e sunmanız gerekmektedir ve bu işlemler sonrasında da kayıt işlemleriniz tamamlanmış olur. Kayıt işleminizin olumlu bir şekilde tamamlanmasının ardından bu desteklerden yararlanmaya hak kazanmış olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmak için video içerikler oluşturuyor; fakat izlenme sayılarınızı artıramıyorsanız, bazı konularda yanlışlıklar yapıyor olabilirsiniz. Video izlenme sayılarınızı artırmak için bazı...
9 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Görsellik günümüzdeki en önemli unsurlardan biri. Bunun sebeplerinden biri de insanlar olarak doğamızda görselliğe dikkat etmek var. Bu durumda da hayatımızın her alanında görsel unsurlar ilk olarak dikkatimizi...
11 Eylül 2016
Sinan Oypan
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi özellikle bu günlerdeki virüs salgını döneminde evden çalışmaya geçen firmalar için önemli bir konu oldu. Genellikle yüz yüze ofis ortamında yapılan toplantılardan farklı olarak online toplantılarda farklı...
15 Nisan 2020
Sinan Oypan
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
Özellikle yeni başlayanlar için e-ticaret ile ilgili bazı terimler çok yabancı ve anlaşılmaz gelebilir. Bunda yabancı dillerden gelmiş ve sektörde yaygın olarak kullanılan kelimelerin sayısının da etkisi büyük. Üstelik e-ticaret...
6 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Reklam, ürün tanıtımı ya da sosyal ağlar için video içerik üretirken, stok video içeriklerinden yararlanmanız, içerik üretim sürecinizi hızlandıracaktır. Kendi videolarınızı hazırlarken, her zaman istediğiniz görüntüleri...
23 Ekim 2019
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. Haliyle instagram hikaye örnekleri ve tipleri neler? Nasıl dikkat çekici instagram hikayeleri oluşturabilirsiniz. Bu yazımızda bu konuyu enine boyuna...
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan