fbpx

KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?

17 Kasım 2016
Sinan Oypan

Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in sağladığı destek kredilerinden yararlanabilmektedirler.

Bu desteklerden yararlanmak isteyen kişilerin KOSGEB’in girişimcilik eğitimlerine katılıp, bu eğitimleri tamamlamaları gerekmektedir. Bu eğitimler sonrasında girişimciler KOSGEB desteklerinden faydalanabilirler.

Önemli not: KOSGEB, sıfırdan iş kurmak için destek kredileri vermemektedir. Öncelikle bir işinizin olması, yaptığınız harcamaları faturalandırmanız ve Türk Ticaret Kanunu’na kayıtlı gerçek ve tüzel kişi olmanız gerekmektedir. KOSGEB’in amacı, kurulmuş olan girişimleri desteklemek olduğu için böyle bir koşul bulunmaktadır.

Henüz bir işletme sahibi değilseniz ve internet üzerinden satış yaparak kendi işletmenizi kurmak istiyorsanız, e-ticaret paketleri sayfamızı inceleyerek, sizin için uygun olan paketimiz ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. ÜCretsiz denemek ve test etmek isterseniz demo talebi oluşturabilirsiniz.

KOSGEB’e kayıt olma

Bu eğitimleri almadan önce KOSGEB’e kayıt olmanız gerekiyor. Buraya tıklayarak KOSGEB’in internet sayfası üzerinden kayıt işlemlerinizi tamamlayabilirsiniz.

KOSGEB Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi

Bu desteklerden yararlanmak isteyenler KOSGEB’in eğitim programlarına katılmak zorundadırlar. Küçük ve orta ölçekli işletmeler, girişimciler ve İş Geliştirme Merkezleri bu desteklerden yararlanabilir ve bu eğitimlere katılabilirler.

KOSGEB birimleri ve KOSGEB ile iş birliği içinde olan kurumlar tarafından düzenlenen bu eğitimlerin süresi 32 saattir ve eğitimler ücretsizdir. Eğitimleri tamamlayan girişimcilere “Girişimcilik Sertifikası” verilmektedir.

İş planı hazırlama

Bu eğitimleri ve sertifikanızı aldıktan sonra iş planınızı hazırlayarak, KOSGEB’e sunmanız gerekmektedir. KOSGEB’den destek alabilmek için iyi hazırlanmış bir iş planınızın olması gerekmektedir. Bu iş planınızın gerçekçi ve KOSGEB’i ikna edecek bir şekilde hazırlanması gerekiyor.

KOSGEB, devamlılığı olabilecek ve bir gelecek vadeden projelere destek vermeyi tercih edecektir. Bu nedenle iş planınızı hazırlarken, gerçekçi stratejiler hazırlamalı ve yapacağınız işin sürekliliğini karşı tarafa göstermeniz gerekmektedir.

İş planı hazırlamayla ilgili detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi inceleyebilir ve kapsamlı bir iş planı hazırlayabilirsiniz.

İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

E-ticaret siteleri için yatırımcıları etkileyecek bir iş planı hazırlamak için ipuçları

İş planı hazırlarken yapılan en büyük hatalar

KOSGEB Başvuru süreçleri

İş planınızı hazırlayıp, gereken diğer belgelerinizi hazırladıktan sonra KOSGEB’e başvurunuzu yapmanız gerekmektedir. Bu belgeler kurula sunulduktan sonra katma değer katabilme, yenilikçi teknolojiler kullanabilme, ürün veya bir hizmet üretebilme gibi farklı kriterler üzerinden projeleri değerlendirmeye almaktadır.

Değerlendirmeler sonrasında iş planı kabul edilebilir, reddedilebilir ya da düzeltilmesi istenebilir. Başvurunun kabul edilmesinin ardından KOSGEB’in veri tabanına giriş yapılması gerekir.

Veri tabanına kayıt sırasında gerekli evraklarınızı KOSGEB’e sunmanız gerekmektedir ve bu işlemler sonrasında da kayıt işlemleriniz tamamlanmış olur. Kayıt işleminizin olumlu bir şekilde tamamlanmasının ardından bu desteklerden yararlanmaya hak kazanmış olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya...
12 Aralık 2017
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
E-ticaret sitenizin marka bilinirliğini artırmak ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak için reklam vermeden önce bazı sorulara yanıt vermeniz gerekiyor. Bunun sebebi ise, reklam vermeden önce hangi hedef kitleye yönelik çalışmalar...
4 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi...
4 Kasım 2018
Sinan Oypan
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler nelerdir sorusunun cevabına geçmeden önce dropshipping'in ne olduğunu açıklamakta fayda var. Dropshipping, Türkçesiyle stoksuz satış e-ticaret şirketlerinin...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
-ticaret sektörüne baktığımız zaman büyük mobilya firmalarının sanal mağazacılık alanında da geliştiklerini görüyoruz. Müşterilerin internet kanalına talepleri gün geçtikçe artıyor. Aynı durum büyük mağazalarda olduğu...
7 Ekim 2017
Gökçe Beyazaslan
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
İş fikirleri, her zaman karlı olmayabilir ve e-ticaret sitesi açmadan önce farklı iş fikirleri üzerinde durarak, alternatifleri değerlendirmeniz gerekir. E-ticaret iş fikirleri, her zaman ucuza mal olmayacağı için, yatırım yapmadan...
1 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler de yasal hakları konusunda daha bilgili bir hale gelmeye başladı. Satıcı firmayı koruyan yasal hakların olduğu kadar tüketiciyi koruyan bir takım...
28 Nisan 2017
Sinan Oypan
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dünkü yazımızda toptan ürün almanın artıları ve eksilerini el almıştık. E-ticarette faydalanabileceğiniz yöntemlerden biri ise kendi ürünlerinizi üretmek. Kendi ürünlerinizi üretmenin hem avantajları hem de dezavantajları...
4 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
2 Şubat 2017
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler
Yurtdışına satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle yurtdışına mal satmak istiyorum mu diyorsunuz? İnternetten yurtdışına satış nasıl yapılır, internetten yurtdışına ürün satmak, yurtdışına satış yapmak için...
9 Şubat 2017
Sinan Oypan