KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?

17 Kasım 2016
Sinan Oypan
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?

Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in sağladığı destek kredilerinden yararlanabilmektedirler.

Bu desteklerden yararlanmak isteyen kişilerin KOSGEB’in girişimcilik eğitimlerine katılıp, bu eğitimleri tamamlamaları gerekmektedir. Bu eğitimler sonrasında girişimciler KOSGEB desteklerinden faydalanabilirler.

Önemli not: KOSGEB, sıfırdan iş kurmak için destek kredileri vermemektedir. Öncelikle bir işinizin olması, yaptığınız harcamaları faturalandırmanız ve Türk Ticaret Kanunu’na kayıtlı gerçek ve tüzel kişi olmanız gerekmektedir. KOSGEB’in amacı, kurulmuş olan girişimleri desteklemek olduğu için böyle bir koşul bulunmaktadır.

Henüz bir işletme sahibi değilseniz ve internet üzerinden satış yaparak kendi işletmenizi kurmak istiyorsanız, e-ticaret paketleri sayfamızı inceleyerek, sizin için uygun olan paketimiz ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. ÜCretsiz denemek ve test etmek isterseniz demo talebi oluşturabilirsiniz.

KOSGEB’e kayıt olma

Bu eğitimleri almadan önce KOSGEB’e kayıt olmanız gerekiyor. Buraya tıklayarak KOSGEB’in internet sayfası üzerinden kayıt işlemlerinizi tamamlayabilirsiniz.

KOSGEB Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi

Bu desteklerden yararlanmak isteyenler KOSGEB’in eğitim programlarına katılmak zorundadırlar. Küçük ve orta ölçekli işletmeler, girişimciler ve İş Geliştirme Merkezleri bu desteklerden yararlanabilir ve bu eğitimlere katılabilirler.

KOSGEB birimleri ve KOSGEB ile iş birliği içinde olan kurumlar tarafından düzenlenen bu eğitimlerin süresi 32 saattir ve eğitimler ücretsizdir. Eğitimleri tamamlayan girişimcilere “Girişimcilik Sertifikası” verilmektedir.

İş planı hazırlama

Bu eğitimleri ve sertifikanızı aldıktan sonra iş planınızı hazırlayarak, KOSGEB’e sunmanız gerekmektedir. KOSGEB’den destek alabilmek için iyi hazırlanmış bir iş planınızın olması gerekmektedir. Bu iş planınızın gerçekçi ve KOSGEB’i ikna edecek bir şekilde hazırlanması gerekiyor.

KOSGEB, devamlılığı olabilecek ve bir gelecek vadeden projelere destek vermeyi tercih edecektir. Bu nedenle iş planınızı hazırlarken, gerçekçi stratejiler hazırlamalı ve yapacağınız işin sürekliliğini karşı tarafa göstermeniz gerekmektedir.

İş planı hazırlamayla ilgili detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi inceleyebilir ve kapsamlı bir iş planı hazırlayabilirsiniz.

İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

E-ticaret siteleri için yatırımcıları etkileyecek bir iş planı hazırlamak için ipuçları

İş planı hazırlarken yapılan en büyük hatalar

KOSGEB Başvuru süreçleri

İş planınızı hazırlayıp, gereken diğer belgelerinizi hazırladıktan sonra KOSGEB’e başvurunuzu yapmanız gerekmektedir. Bu belgeler kurula sunulduktan sonra katma değer katabilme, yenilikçi teknolojiler kullanabilme, ürün veya bir hizmet üretebilme gibi farklı kriterler üzerinden projeleri değerlendirmeye almaktadır.

Değerlendirmeler sonrasında iş planı kabul edilebilir, reddedilebilir ya da düzeltilmesi istenebilir. Başvurunun kabul edilmesinin ardından KOSGEB’in veri tabanına giriş yapılması gerekir.

Veri tabanına kayıt sırasında gerekli evraklarınızı KOSGEB’e sunmanız gerekmektedir ve bu işlemler sonrasında da kayıt işlemleriniz tamamlanmış olur. Kayıt işleminizin olumlu bir şekilde tamamlanmasının ardından bu desteklerden yararlanmaya hak kazanmış olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Son yıllarda site ziyaretçileriyle hızlı bir şekilde iletişime geçmek ve onlara yardımcı olmak için kullanılan sistemlerden biri de canlı destek yazılımları. Bu yazılımlarla site üzerinde kullanıcılara bir mesaj kutusu...
31 Ocak 2018
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm
SEO konusu B2B firmaları için de bir hayli önemlidir. B2C firmaları gibi doğrudan son tüketiciye ulaşılıyor olmasa da, sektörde öne çıkmak ve organik olarak hedef kitleye ulaşmak için SEO çalışmalarından yararlanılması...
22 Haziran 2017
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz...
14 Ekim 2020
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler
Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler
Yurtdışına satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle yurtdışına mal satmak istiyorum mu diyorsunuz? İnternetten yurtdışına satış nasıl yapılır, internetten yurtdışına ürün satmak, yurtdışına satış yapmak için...
9 Şubat 2017
Sinan Oypan
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen...
10 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Pazarlama çalışmalarınızın performansını ve geri dönüşümünü artırmak için sosyal ağ analizi yaparak doğru hedef kitleye ulaşmanız gerekir. Her sektörün ve firmanın hitap ettiği kitle farklılık gösterir. Temel olarak...
22 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı ...
25 Ekim 2019
Sinan Oypan
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek...
2 Haziran 2020
Sinan Oypan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun...
30 Eylül 2016
Sinan Oypan