fbpx

Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler

5 Şubat 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler

Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama çalışmalarınızın verimliliğini anlamış olur ve pazarlama stratejilerinizi bu veriler doğrultusunda geliştirme fırsatınız olur.

Bu stratejileri oluşturmak ve geliştirmek için hangi etkileşim oranları üzerinde durmanız gerektiğini bilmeniz gerekiyor. Bu rehberimizde de dijital pazarlama çalışmalarında üzerinde durmanız ve ölçümlemeniz gereken etkileşim metriklerini paylaşacağız.

İçerik erişimi

Genel olarak pazarlama çalışmalarınızda içeriklerinizin kaç kişiye eriştiğini ve bu kişilerin demografik bilgilerini incelemeniz gerekir. Böylelikle hedef kitleniz hakkında daha detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. İçerik erişimi, paylaştığınız tüm içeriklerin toplamda kaç kişiye eriştiğini belirten bir tanımdır. Her pazarlama çalışmasında ve herbir kanalda bu erişim sayıları değişiklik gösterebilir.

Toplam erişim sayısının altında ölçümlemeniz gereken birkaç etkileşim metriği bulunuyor.

Tekil kullanıcılar: Tekil kullanıcılar, kaç farklı kişiye ulaştığınızı görmenizi sağlar. Bazı içerikleriniz aynı kişi tarafından birkaç kez görüntülenebilir bu yüzden de net bir şekilde kaç farklı kişiye eriştiğinizi görmezsiniz. Bu sebeple tekil kullanıcı sayısını odak almanız önemlidir.

Konum: Bir diğer ölçmeniz gereken metrik ise bu kullanıcıların hangi konumlarda olduğudur. Böylelikle sizi takip eden ve içeriklerinizin eriştiği kitlelerin yoğun bir şekilde yer aldığı konumları bulabilirsiniz. Bu veri ilerleyen zamanlarda reklam hedeflemeleri yaparken hangi konumlara daha fazla önem vermeniz gerektiği konusunda size yardımcı olacaktır.

Cihaz: İçeriklerinizin hangi cihazlardan daha fazla görüldüğünü de takip edebilirsiniz. Böylelikle reklam ve pazarlama çalışmalarında bu cihazlara yönelik stratejiler oluşturabilirsiniz.

İçerik pazarlama

Web siteniz üzerinde yaptığınız içerik pazarlama çalışmalarında ölçümlemeniz gereken bir takım metrikler bulunuyor. Blog çalışmalarınızdan aldığınız geri dönüşümleri ve erişimleri takip etmek için bu metrikler oldukça önemlidir.

Sayfa görüntülenmesi: Blog içeriklerinizde sayfa görüntülenmelerini takip etmeniz gerekir. Hangi içeriklerin ve sayfaların daha fazla ziyaretçi çektiğini takip ederek, blog stratejilerinizi bu doğrultuda geliştirebilirsiniz.

Sayfada geçirilen süre: Sayfa ziyaretlerinin yanı sıra ziyaretçilerin bu sayfalar üzerinde ne kadar zaman geçirdiğini de takip etmelisiniz. Böylelikle içeriklerinizin ne kadar okunduğunun takibini yapabilirsiniz.

Sayfayı terk etme oranı: Bir diğer metrik ise sayfayı terk etme oranıdır (Bounce Rate). Kullanıcıların sayfayı terk etme oranının yüksek olması, bu sayfadaki içerikle ilgilenmediklerini ya da içeriği ilgi çekici bulmadıklarını gösterir. Bu oranın düşürmeniz, sayfada geçirilen süreyi de artıracaktır.

Sosyal medya pazarlama

Sosyal medya üzerinde yaptığınız pazarlama ve içerik çalışmalarında da takip etmeniz gereken bir takım etkileşim kriterleri bulunuyor. Bu kriterler ise şöyle:

Beğeniler: Sosyal mecralarda takip etmeniz gereken metriklerden biri paylaşımlarınızın aldığı beğeni sayısı. Organik ya da reklam destekli içeriklerin hepsinde bu orana dikkate almak gerekir.

Paylaşımlar: İçeriklerinizin takipçileriniz tarafından paylaşılması, paylaşımlarınızın dikkat ve ilgi çekici olduğunu gösterir. Paylaşım sayılarının artması organik olarak erişimlerinizin de artmasına yardımcı olur. Bu sebeple de paylaşım sayılarını ölçümlemeniz gerekir.

Yorumlar: Gönderilerin organik erişimini artıran faktörlerden biri de paylaşımlara yapılan yorumlardır. Yorum sayılarını artırmanız hem takipçileriniz arasında bir komünite oluşturmanıza yardımcı olur hem de içeriklerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar.

E-posta pazarlama

E-posta pazarlama çalışmaları yaparken de bazı etkileşim metriklerinin takibini yapmanız gerekiyor. Bu metrikler e-posta kampanyalarınızın ne kadar etkili olduğunu ölçümlemeniz için elinizde bazı verilerin oluşmasını sağlayacak.

Açılma oranları: E-postalarınızın açılma oranları bir hayli önemlidir ve bu metriği etkileyen birçok faktör bulunur. Gönderen adı, e-posta başlığı, kullanılan eyleme çağrı ifadeler gibi faktörler e-postalarınızın açılma oranlarını etkiler. Bu açılma oranlarını takip etmek, kullanıcıların ilk görüşte e-postalarınıza ne tepki verdiğini takip etmenize yardımcı olur.

Tıklama oranları: Tıklama oranları ise açılma oranlarından sonra gelen bir metriktir. E-postalarınızı açan kişilerin ne kadarının bu içeriklere tıkladığını görmenizi sağlayan metriktir de diyebiliriz. Tıklanma oranlarının düşük olması, e-posta içeriklerinizde bazı detayların düzenlemesi gerektiğini gösterir.

Geri dönüşüm oranları: E-postalarınızın başarısını gösteren bir diğer metrik ise geri dönüşüm oranlarıdır. Abonelerinizin kaçının bu e-postalar üzerinden web sitenize gelerek bir eylemi gerçekleştirdiği takip etmenizi sağlar. Geri dönüşümlerinizi takip ederek, e-postalarınızın performanslarını takip ederek, stratejilerinizi ve içeriklerini değiştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların...
18 Eylül 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak...
24 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları, bir ürüne talep yaratma ve tüketicilerin ilgisini çekme konusundaki önemli kriterler arasında yer almaktadır. Bir ürünün özellikleri ve faydaları farklı konular olsa da; pazarlama çalışmalarında...
14 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri kullanmanız, aldığınız geri dönüşümleri artırırken, kullanıcıların da siteden daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Tabii ki kişiselleştirilmiş pazarlama...
21 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından...
17 Mayıs 2020
Sinan Oypan
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemine geçmeden önce SEO üzerinde konuşmakta yarar var. E-ticarette SEO oldukça önemli bir unsur. Doğru bir SEO yapısının kurgulanması ve site genelinde bunun uygulanması, organik arama sonuçlarında üst...
17 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Markalar için, sosyal medyanın yararları pazarlama çalışmalarında da öne çıkmakta ve sosyal ağlar birçok fırsatı markalara sağlamakta. Günümüzde sosyal medya, tanıtım ve duyurular için önemli bir kanal olmakla beraber bu...
18 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi...
26 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama hayati bir öneme sahiptir çünkü e-posta kampanyaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmaları arasında en yüksek geri dönüşüm oranlarına sahip olması nedeniyle marka,...
30 Mart 2017
Sinan Oypan
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Yaşamakta olduğumuz bu salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde de bir takım problemler oluşuyor ve e-ticare firmalarını zorda bırakıyor. Bu sebeple de ürün tedarik işlemlerinde ön hazırlıklar yapmanız ve bazı önemli...
3 Mayıs 2020
Sinan Oypan