Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler

5 Şubat 2018
Sinan Oypan

Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama çalışmalarınızın verimliliğini anlamış olur ve pazarlama stratejilerinizi bu veriler doğrultusunda geliştirme fırsatınız olur.

Bu stratejileri oluşturmak ve geliştirmek için hangi etkileşim oranları üzerinde durmanız gerektiğini bilmeniz gerekiyor. Bu rehberimizde de dijital pazarlama çalışmalarında üzerinde durmanız ve ölçümlemeniz gereken etkileşim metriklerini paylaşacağız.

İçerik erişimi

Genel olarak pazarlama çalışmalarınızda içeriklerinizin kaç kişiye eriştiğini ve bu kişilerin demografik bilgilerini incelemeniz gerekir. Böylelikle hedef kitleniz hakkında daha detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. İçerik erişimi, paylaştığınız tüm içeriklerin toplamda kaç kişiye eriştiğini belirten bir tanımdır. Her pazarlama çalışmasında ve herbir kanalda bu erişim sayıları değişiklik gösterebilir.

Toplam erişim sayısının altında ölçümlemeniz gereken birkaç etkileşim metriği bulunuyor.

Tekil kullanıcılar: Tekil kullanıcılar, kaç farklı kişiye ulaştığınızı görmenizi sağlar. Bazı içerikleriniz aynı kişi tarafından birkaç kez görüntülenebilir bu yüzden de net bir şekilde kaç farklı kişiye eriştiğinizi görmezsiniz. Bu sebeple tekil kullanıcı sayısını odak almanız önemlidir.

Konum: Bir diğer ölçmeniz gereken metrik ise bu kullanıcıların hangi konumlarda olduğudur. Böylelikle sizi takip eden ve içeriklerinizin eriştiği kitlelerin yoğun bir şekilde yer aldığı konumları bulabilirsiniz. Bu veri ilerleyen zamanlarda reklam hedeflemeleri yaparken hangi konumlara daha fazla önem vermeniz gerektiği konusunda size yardımcı olacaktır.

Cihaz: İçeriklerinizin hangi cihazlardan daha fazla görüldüğünü de takip edebilirsiniz. Böylelikle reklam ve pazarlama çalışmalarında bu cihazlara yönelik stratejiler oluşturabilirsiniz.

İçerik pazarlama

Web siteniz üzerinde yaptığınız içerik pazarlama çalışmalarında ölçümlemeniz gereken bir takım metrikler bulunuyor. Blog çalışmalarınızdan aldığınız geri dönüşümleri ve erişimleri takip etmek için bu metrikler oldukça önemlidir.

Sayfa görüntülenmesi: Blog içeriklerinizde sayfa görüntülenmelerini takip etmeniz gerekir. Hangi içeriklerin ve sayfaların daha fazla ziyaretçi çektiğini takip ederek, blog stratejilerinizi bu doğrultuda geliştirebilirsiniz.

Sayfada geçirilen süre: Sayfa ziyaretlerinin yanı sıra ziyaretçilerin bu sayfalar üzerinde ne kadar zaman geçirdiğini de takip etmelisiniz. Böylelikle içeriklerinizin ne kadar okunduğunun takibini yapabilirsiniz.

Sayfayı terk etme oranı: Bir diğer metrik ise sayfayı terk etme oranıdır (Bounce Rate). Kullanıcıların sayfayı terk etme oranının yüksek olması, bu sayfadaki içerikle ilgilenmediklerini ya da içeriği ilgi çekici bulmadıklarını gösterir. Bu oranın düşürmeniz, sayfada geçirilen süreyi de artıracaktır.

Sosyal medya pazarlama

Sosyal medya üzerinde yaptığınız pazarlama ve içerik çalışmalarında da takip etmeniz gereken bir takım etkileşim kriterleri bulunuyor. Bu kriterler ise şöyle:

Beğeniler: Sosyal mecralarda takip etmeniz gereken metriklerden biri paylaşımlarınızın aldığı beğeni sayısı. Organik ya da reklam destekli içeriklerin hepsinde bu orana dikkate almak gerekir.

Paylaşımlar: İçeriklerinizin takipçileriniz tarafından paylaşılması, paylaşımlarınızın dikkat ve ilgi çekici olduğunu gösterir. Paylaşım sayılarının artması organik olarak erişimlerinizin de artmasına yardımcı olur. Bu sebeple de paylaşım sayılarını ölçümlemeniz gerekir.

Yorumlar: Gönderilerin organik erişimini artıran faktörlerden biri de paylaşımlara yapılan yorumlardır. Yorum sayılarını artırmanız hem takipçileriniz arasında bir komünite oluşturmanıza yardımcı olur hem de içeriklerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar.

E-posta pazarlama

E-posta pazarlama çalışmaları yaparken de bazı etkileşim metriklerinin takibini yapmanız gerekiyor. Bu metrikler e-posta kampanyalarınızın ne kadar etkili olduğunu ölçümlemeniz için elinizde bazı verilerin oluşmasını sağlayacak.

Açılma oranları: E-postalarınızın açılma oranları bir hayli önemlidir ve bu metriği etkileyen birçok faktör bulunur. Gönderen adı, e-posta başlığı, kullanılan eyleme çağrı ifadeler gibi faktörler e-postalarınızın açılma oranlarını etkiler. Bu açılma oranlarını takip etmek, kullanıcıların ilk görüşte e-postalarınıza ne tepki verdiğini takip etmenize yardımcı olur.

Tıklama oranları: Tıklama oranları ise açılma oranlarından sonra gelen bir metriktir. E-postalarınızı açan kişilerin ne kadarının bu içeriklere tıkladığını görmenizi sağlayan metriktir de diyebiliriz. Tıklanma oranlarının düşük olması, e-posta içeriklerinizde bazı detayların düzenlemesi gerektiğini gösterir.

Geri dönüşüm oranları: E-postalarınızın başarısını gösteren bir diğer metrik ise geri dönüşüm oranlarıdır. Abonelerinizin kaçının bu e-postalar üzerinden web sitenize gelerek bir eylemi gerçekleştirdiği takip etmenizi sağlar. Geri dönüşümlerinizi takip ederek, e-postalarınızın performanslarını takip ederek, stratejilerinizi ve içeriklerini değiştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
E-ticaret sitelerinin en çok sorun yaşadığı alanlardan biri de siteyi ziyaret edenlerin, kısa bir süre içinde siteyi terk etmeleri ya da sepette ürün bıraktıktan sonra siteden ayrılmaları. Google Analytics üzerinden “Bouce Rate”...
20 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
Ürün iadelerine neden 6 durum
Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden...
21 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri, Instagram’da orijinal ve etkileşim sağlayacak içerikler üretmenize yardımcı olur. Sosyal medya için orijinal içerik üretebilmek ve takipçilerinizle etkileşime geçmeye sağlamak için belli bir...
16 Eylül 2020
Sinan Oypan
İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve...
2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İçerik pazarlamadan yararlanırken, blog yazıları oluşturabilirsiniz. İyi ve kaliteli bir blog yazısı yazabilmek içinse bazı özellikleri bu içeriklerinizde bulundurmanız gerekiyor. Kullanıcılarla etkileşime geçmek, onların...
1 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen...
11 Ekim 2016
Sinan Oypan
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama, gelecek planlarını belirleme açısından yeni bir girişim ya da şirket için önemli olduğu gibi bir hayli de gereklidir. İş planı hazırlarken de bir takım önemli noktaların üzerinde durmak ve notlarınızı...
22 Mayıs 2020
Sinan Oypan