Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler

5 Şubat 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama çalışmalarınızın verimliliğini anlamış olur ve pazarlama stratejilerinizi bu veriler doğrultusunda geliştirme fırsatınız olur. Bu stratejileri oluşturmak ve geliştirmek için hangi etkileşim oranları üzerinde durmanız gerektiğini bilmeniz gerekiyor. Bu rehberimizde de dijital pazarlama çalışmalarında üzerinde durmanız ve ölçümlemeniz gereken etkileşim metriklerini paylaşacağız.

İçerik erişimi

Genel olarak pazarlama çalışmalarınızda içeriklerinizin kaç kişiye eriştiğini ve bu kişilerin demografik bilgilerini incelemeniz gerekir. Böylelikle hedef kitleniz hakkında daha detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. İçerik erişimi, paylaştığınız tüm içeriklerin toplamda kaç kişiye eriştiğini belirten bir tanımdır. Her pazarlama çalışmasında ve herbir kanalda bu erişim sayıları değişiklik gösterebilir. Toplam erişim sayısının altında ölçümlemeniz gereken birkaç etkileşim metriği bulunuyor. Tekil kullanıcılar: Tekil kullanıcılar, kaç farklı kişiye ulaştığınızı görmenizi sağlar. Bazı içerikleriniz aynı kişi tarafından birkaç kez görüntülenebilir bu yüzden de net bir şekilde kaç farklı kişiye eriştiğinizi görmezsiniz. Bu sebeple tekil kullanıcı sayısını odak almanız önemlidir. Konum: Bir diğer ölçmeniz gereken metrik ise bu kullanıcıların hangi konumlarda olduğudur. Böylelikle sizi takip eden ve içeriklerinizin eriştiği kitlelerin yoğun bir şekilde yer aldığı konumları bulabilirsiniz. Bu veri ilerleyen zamanlarda reklam hedeflemeleri yaparken hangi konumlara daha fazla önem vermeniz gerektiği konusunda size yardımcı olacaktır. Cihaz: İçeriklerinizin hangi cihazlardan daha fazla görüldüğünü de takip edebilirsiniz. Böylelikle reklam ve pazarlama çalışmalarında bu cihazlara yönelik stratejiler oluşturabilirsiniz.

İçerik pazarlama

Web siteniz üzerinde yaptığınız içerik pazarlama çalışmalarında ölçümlemeniz gereken bir takım metrikler bulunuyor. Blog çalışmalarınızdan aldığınız geri dönüşümleri ve erişimleri takip etmek için bu metrikler oldukça önemlidir. Sayfa görüntülenmesi: Blog içeriklerinizde sayfa görüntülenmelerini takip etmeniz gerekir. Hangi içeriklerin ve sayfaların daha fazla ziyaretçi çektiğini takip ederek, blog stratejilerinizi bu doğrultuda geliştirebilirsiniz. Sayfada geçirilen süre: Sayfa ziyaretlerinin yanı sıra ziyaretçilerin bu sayfalar üzerinde ne kadar zaman geçirdiğini de takip etmelisiniz. Böylelikle içeriklerinizin ne kadar okunduğunun takibini yapabilirsiniz. Sayfayı terk etme oranı: Bir diğer metrik ise sayfayı terk etme oranıdır (Bounce Rate). Kullanıcıların sayfayı terk etme oranının yüksek olması, bu sayfadaki içerikle ilgilenmediklerini ya da içeriği ilgi çekici bulmadıklarını gösterir. Bu oranın düşürmeniz, sayfada geçirilen süreyi de artıracaktır.

Sosyal medya pazarlama

Sosyal medya üzerinde yaptığınız pazarlama ve içerik çalışmalarında da takip etmeniz gereken bir takım etkileşim kriterleri bulunuyor. Bu kriterler ise şöyle: Beğeniler: Sosyal mecralarda takip etmeniz gereken metriklerden biri paylaşımlarınızın aldığı beğeni sayısı. Organik ya da reklam destekli içeriklerin hepsinde bu orana dikkate almak gerekir. Paylaşımlar: İçeriklerinizin takipçileriniz tarafından paylaşılması, paylaşımlarınızın dikkat ve ilgi çekici olduğunu gösterir. Paylaşım sayılarının artması organik olarak erişimlerinizin de artmasına yardımcı olur. Bu sebeple de paylaşım sayılarını ölçümlemeniz gerekir. Yorumlar: Gönderilerin organik erişimini artıran faktörlerden biri de paylaşımlara yapılan yorumlardır. Yorum sayılarını artırmanız hem takipçileriniz arasında bir komünite oluşturmanıza yardımcı olur hem de içeriklerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar.

E-posta pazarlama

E-posta pazarlama çalışmaları yaparken de bazı etkileşim metriklerinin takibini yapmanız gerekiyor. Bu metrikler e-posta kampanyalarınızın ne kadar etkili olduğunu ölçümlemeniz için elinizde bazı verilerin oluşmasını sağlayacak. Açılma oranları: E-postalarınızın açılma oranları bir hayli önemlidir ve bu metriği etkileyen birçok faktör bulunur. Gönderen adı, e-posta başlığı, kullanılan eyleme çağrı ifadeler gibi faktörler e-postalarınızın açılma oranlarını etkiler. Bu açılma oranlarını takip etmek, kullanıcıların ilk görüşte e-postalarınıza ne tepki verdiğini takip etmenize yardımcı olur. Tıklama oranları: Tıklama oranları ise açılma oranlarından sonra gelen bir metriktir. E-postalarınızı açan kişilerin ne kadarının bu içeriklere tıkladığını görmenizi sağlayan metriktir de diyebiliriz. Tıklanma oranlarının düşük olması, e-posta içeriklerinizde bazı detayların düzenlemesi gerektiğini gösterir. Geri dönüşüm oranları: E-postalarınızın başarısını gösteren bir diğer metrik ise geri dönüşüm oranlarıdır. Abonelerinizin kaçının bu e-postalar üzerinden web sitenize gelerek bir eylemi gerçekleştirdiği takip etmenizi sağlar. Geri dönüşümlerinizi takip ederek, e-postalarınızın performanslarını takip ederek, stratejilerinizi ve içeriklerini değiştirebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarla beraber bir girişim kurma fikri, şuanki girişimicilik ekosisteminde oldukça yaygın; fakat sosyal çevrenizdeki kişilerle iş yapmak her zaman iyi sonuçlar vermiyor. Arkadaşlık ve iş oldukça farklı kulvarlar ve...
3 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler...
7 Ağustos 2017
IdeaSoft
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
API Nedir?
API Nedir?
Web sitesi ve mobil uygulama gibi dijital araçlar, karmaşık işlemlerin kolaylıkla halledilmesini sağlar. Söz konusu kolaylık, yazılımcılar tarafından yapılan geliştirmeler sayesinde kullanıcılara sunulur. Bu...
23 Mayıs 2021
Markethinkers
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
Http Durum Kodları Nedir? Anlamları Nelerdir?
Http Durum Kodları Nedir? Anlamları Nelerdir?
E-ticaret sitenize giriş yapan kullanıcı, tarayıcı aracılığıyla web sitesi sunucusuna bir istek gönderir. Bu isteğin cevabı de sitenin ilgili sayfası olarak kullanıcının tarayıcı ekranına gönderilir. Kullanıcı ve sunucu...
22 Ocak 2022
Markethinkers
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip...
18 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Girişimciler, işlerini büyütmek ya da işlerini kurmak için yatırımcıların kapısını sıkça çalıyorlar. Tabii ki yatırım almak ve gelen sermaye ile işleri daha hızlı bir şekilde rayına sokma fikri kulağa hoş gelse de, kimi...
27 Ocak 2017
Sinan Oypan
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret nasıl yapılır / Dropshipping nasıl yapılır, dropshipping firmalarının avantajları dezavantajları, stoksuz satış sitesi kurmak için gerekenler, dropshipping veren firmalar ve dropshipping siteleri ile ilgili merak...
27 Haziran 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın