Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler

5 Şubat 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler

Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama çalışmalarınızın verimliliğini anlamış olur ve pazarlama stratejilerinizi bu veriler doğrultusunda geliştirme fırsatınız olur.

Bu stratejileri oluşturmak ve geliştirmek için hangi etkileşim oranları üzerinde durmanız gerektiğini bilmeniz gerekiyor. Bu rehberimizde de dijital pazarlama çalışmalarında üzerinde durmanız ve ölçümlemeniz gereken etkileşim metriklerini paylaşacağız.

İçerik erişimi

Genel olarak pazarlama çalışmalarınızda içeriklerinizin kaç kişiye eriştiğini ve bu kişilerin demografik bilgilerini incelemeniz gerekir. Böylelikle hedef kitleniz hakkında daha detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. İçerik erişimi, paylaştığınız tüm içeriklerin toplamda kaç kişiye eriştiğini belirten bir tanımdır. Her pazarlama çalışmasında ve herbir kanalda bu erişim sayıları değişiklik gösterebilir.

Toplam erişim sayısının altında ölçümlemeniz gereken birkaç etkileşim metriği bulunuyor.

Tekil kullanıcılar: Tekil kullanıcılar, kaç farklı kişiye ulaştığınızı görmenizi sağlar. Bazı içerikleriniz aynı kişi tarafından birkaç kez görüntülenebilir bu yüzden de net bir şekilde kaç farklı kişiye eriştiğinizi görmezsiniz. Bu sebeple tekil kullanıcı sayısını odak almanız önemlidir.

Konum: Bir diğer ölçmeniz gereken metrik ise bu kullanıcıların hangi konumlarda olduğudur. Böylelikle sizi takip eden ve içeriklerinizin eriştiği kitlelerin yoğun bir şekilde yer aldığı konumları bulabilirsiniz. Bu veri ilerleyen zamanlarda reklam hedeflemeleri yaparken hangi konumlara daha fazla önem vermeniz gerektiği konusunda size yardımcı olacaktır.

Cihaz: İçeriklerinizin hangi cihazlardan daha fazla görüldüğünü de takip edebilirsiniz. Böylelikle reklam ve pazarlama çalışmalarında bu cihazlara yönelik stratejiler oluşturabilirsiniz.

İçerik pazarlama

Web siteniz üzerinde yaptığınız içerik pazarlama çalışmalarında ölçümlemeniz gereken bir takım metrikler bulunuyor. Blog çalışmalarınızdan aldığınız geri dönüşümleri ve erişimleri takip etmek için bu metrikler oldukça önemlidir.

Sayfa görüntülenmesi: Blog içeriklerinizde sayfa görüntülenmelerini takip etmeniz gerekir. Hangi içeriklerin ve sayfaların daha fazla ziyaretçi çektiğini takip ederek, blog stratejilerinizi bu doğrultuda geliştirebilirsiniz.

Sayfada geçirilen süre: Sayfa ziyaretlerinin yanı sıra ziyaretçilerin bu sayfalar üzerinde ne kadar zaman geçirdiğini de takip etmelisiniz. Böylelikle içeriklerinizin ne kadar okunduğunun takibini yapabilirsiniz.

Sayfayı terk etme oranı: Bir diğer metrik ise sayfayı terk etme oranıdır (Bounce Rate). Kullanıcıların sayfayı terk etme oranının yüksek olması, bu sayfadaki içerikle ilgilenmediklerini ya da içeriği ilgi çekici bulmadıklarını gösterir. Bu oranın düşürmeniz, sayfada geçirilen süreyi de artıracaktır.

Sosyal medya pazarlama

Sosyal medya üzerinde yaptığınız pazarlama ve içerik çalışmalarında da takip etmeniz gereken bir takım etkileşim kriterleri bulunuyor. Bu kriterler ise şöyle:

Beğeniler: Sosyal mecralarda takip etmeniz gereken metriklerden biri paylaşımlarınızın aldığı beğeni sayısı. Organik ya da reklam destekli içeriklerin hepsinde bu orana dikkate almak gerekir.

Paylaşımlar: İçeriklerinizin takipçileriniz tarafından paylaşılması, paylaşımlarınızın dikkat ve ilgi çekici olduğunu gösterir. Paylaşım sayılarının artması organik olarak erişimlerinizin de artmasına yardımcı olur. Bu sebeple de paylaşım sayılarını ölçümlemeniz gerekir.

Yorumlar: Gönderilerin organik erişimini artıran faktörlerden biri de paylaşımlara yapılan yorumlardır. Yorum sayılarını artırmanız hem takipçileriniz arasında bir komünite oluşturmanıza yardımcı olur hem de içeriklerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar.

E-posta pazarlama

E-posta pazarlama çalışmaları yaparken de bazı etkileşim metriklerinin takibini yapmanız gerekiyor. Bu metrikler e-posta kampanyalarınızın ne kadar etkili olduğunu ölçümlemeniz için elinizde bazı verilerin oluşmasını sağlayacak.

Açılma oranları: E-postalarınızın açılma oranları bir hayli önemlidir ve bu metriği etkileyen birçok faktör bulunur. Gönderen adı, e-posta başlığı, kullanılan eyleme çağrı ifadeler gibi faktörler e-postalarınızın açılma oranlarını etkiler. Bu açılma oranlarını takip etmek, kullanıcıların ilk görüşte e-postalarınıza ne tepki verdiğini takip etmenize yardımcı olur.

Tıklama oranları: Tıklama oranları ise açılma oranlarından sonra gelen bir metriktir. E-postalarınızı açan kişilerin ne kadarının bu içeriklere tıkladığını görmenizi sağlayan metriktir de diyebiliriz. Tıklanma oranlarının düşük olması, e-posta içeriklerinizde bazı detayların düzenlemesi gerektiğini gösterir.

Geri dönüşüm oranları: E-postalarınızın başarısını gösteren bir diğer metrik ise geri dönüşüm oranlarıdır. Abonelerinizin kaçının bu e-postalar üzerinden web sitenize gelerek bir eylemi gerçekleştirdiği takip etmenizi sağlar. Geri dönüşümlerinizi takip ederek, e-postalarınızın performanslarını takip ederek, stratejilerinizi ve içeriklerini değiştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020’de yaşanan pandemi süreci ile beraber küçükten büyüğe tüm firmalar e-ticarete yöneldi. Milyonlarca insan ilk kez internetten alışverişi tecrübe ederken sektör çift hanelerde büyüme gösterdi. E-ticaretin birkaç yılda kat...
22 Nisan 2021
Markethinkers
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını...
23 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
Başarı hikayesi olmak herkesin özendiği ve istediği bir durum; ancak bu ne yazık ki kolay bir süreç değil ve aşılması gereken bir takım engeller vardır. Bu engeller, yaptığınız işin kalitesi, stratejileriniz, istekliliğiniz ve...
19 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve...
18 Ocak 2018
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı oluşturmanız, bu platform üzerinde alacağınız etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırmanızı sağlarken, markanızı da büyütmenize yardımcı olur. Düzenli bir şekilde paylaşım...
31 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça...
21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı hazırlarken dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. İçerik pazarlamaya adım atarken blog içeriklerinizi en iyi şekilde oluşturmanız doğru stratejileri belirlemeniz gerekir....
6 Mart 2019
Sinan Oypan
Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?
Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?
Kendi işinizi yapmak ya da fiziki işletmenizin e-ticaret sitesini kurmak istiyorsanız, öncelikle güvenilir bir altyapısı olan bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Kendi imkanlarınızla bir site kurabileceğiniz gibi, özel bir site...
21 Haziran 2018
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfaları geri dönüşümlerinizi bir hayli etkilemektedir. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesine neden olabileceği gibi, ödeme sayfalarınız aynı zamanda geri dönüşümlerinizi yükseltebileceğiniz bir alan da...
24 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin