Amerika’ya E-İhracat Nasıl Yapılır?

10 Mayıs 2022
Markethinkers
Amerika’ya E-İhracat Nasıl Yapılır?

İhracat, genel itibarıyla büyük ölçekli şirketlerin yürüttüğü çok adımlı ve kompleks bir işlem şeklinde nitelendirilebilir. Getirilerin yüksek olduğu bu tür faaliyetler, e-ticaretin yükselişiyle her seviyedeki firmanın yürütebileceği bir iş modeli kimliği kazanmıştır. Zira operasyonun internet ortamına kayması, farklı ülkelerdeki potansiyel müşterilere ulaşmayı ve buralara yönelik pazarlama çalışmaları yapmayı hemen her açıdan daha kolay hâle getirmiştir. 

E-ihracat yapmak konusunda karar aldıktan sonra sıra ülke seçimine gelir. Elbette ki herhangi bir sınırlamaya gitmeyip uluslararası e-ticareti birden fazla bölgeye yönelik olarak da yapabilirsiniz. Ama bu tür geniş ölçekli bir operasyon, özellikle başlangıç aşamasında kaynaklarınızı etkili kullanmak konusunda sizi zorlayabilir. Dolayısıyla spesifik ülkelere odaklanmak ilk etapta daha avantajlı olacaktır. E-ticaretin merkezlerinden Amerika’nın, fazla detaya girmeden düşünüldüğünde bile bu tür faaliyetler için ideal olduğunu söylemek mümkündür. Peki Amerika’ya ihracat yapmadan önce hangi verileri gözden geçirmeniz gerekir?

Amerika’ya E-İhracata Başlamadan Önce Öğrenilmesi Gerekenler Nelerdir?

statista.com’da yer alan verilere göre 2021 yılında Amerika Birleşik Devletleri’nin toplam perakende e-ticaret miktarı yaklaşık 767,7 milyar dolar seviyesindedir. Söz konusu rakamın her geçen yıl daha da artacağı ve 2023’te 1 trilyon dolar barajını aşacağı öngörülmektedir. Bu veriler ışığında internet üzerinden Amerika’ya ihracat yapmanın son derece yerinde bir karar olacağına dair bir çıkarım rahatlıkla yapılabilir.

Amerika’ya e-ihracat yapmayı avantajlı kılan bir diğer detay da burada yaşayan Türklerin çokluğudur. Ülkede yaklaşık 250 bin vatandaşımız yaşamaktadır ve bu insanların aşina oldukları ürünleri internet üzerinden sipariş edebileceklerini düşünmek yanlış bir akıl yürütme sayılmaz. Hâl böyleyken ABD'ye ihracat yapan firmalar arasına katılmak, özellikle döviz bazında kazanç elde etmek için ideal bir yol olarak öne çıkar.

Türkiye’nin Amerika’ya İhraç Ettiği Ürünler Nelerdir?

ABD’ye ihraç ettiğimiz ürünlerin listesine göz gezdirmek bu ülkeye yönelik e-ticaret operasyonlarında hangi sektörlere odaklanabileceğinize dair önemli veriler sunar. Bu listedeki ürünler ve satış rakamlarını şöyle sıralayabiliriz:

  • Otomotiv - 308,3 milyon dolar
  • Halı - 284 milyon dolar
  • Savunma ve havacılık - 280,2 milyon dolar
  • Kimyevi maddeler  - 252,9 milyon dolar
  • Konfeksiyon ve hazır giyim- 196,7 milyon dolar

Amerika’ya ne ihraç edilebilir noktasında karar alırken bu verilere ek olarak ülkede internet üzerinden en çok sipariş edilen ürün gruplarına bakmak da faydalıdır. Yine Statista’nın verilerine göremoda, elektronik, oyuncak ve kişisel bakım malzemeleri, Amerika’da e-ticaret platformlarından en çok satın alınan ürünlerdir. Verdiğimiz bilgilerden hareketle hazır giyiminAmerika’ya ihracat yapmak için ideal sektörlerden biri olarak öne çıktığını söyleyebiliriz.

Türkiye ve Amerika Arasındaki Ticaret Hacmi Nasıldır?

Türkiye Amerika ihracat ve ithalat rakamları da bu iki ülke arasında ticaret yapmanın avantajlı olacağını gösterir niteliktedir. 2021 yılı itibarıyla ABD, Türkiye’nin ikinci büyük pazarı hâline gelmiştir. Bu ülkeye yapılan toplam ihracatımız 16 milyar dolar dolaylarındadır. Benzer şekilde Amerika’dan yapılan ithalat rakamları da son dönemde yükseliş trendindedir. Geçtiğimiz yıl, bu ülkeden yaptığımız alımların seviyesi 12 milyar dolar bandına ulaşmıştır.

Amerika’ya E-İhracat Yaparken Kullanılabilecek Kanalları Nelerdir?

İnternet üzerinden Amerika’ya ihracat için hâlihazırda önemli bir müşteri kitlesini elinde bulunduran sanal pazar yerleri tercih edilebilir. Amazon, Walmart, eBay ve Etsy gibi platformlar, yüksek işlem hacimleri ve popülariteleri ile ideal seçimler olarak göz çarpar. Özellikle Amazon ve Walmart’ın, Amerika’nın e-ticaret sektöründe ilk üçte bulunmaları itibarıyla daha da cazip göründüklerini söyleyebiliriz.

Yurt dışına ürün satışı için seçebileceğiniz diğer yol ise kendi internet sitenizi kullanmaktadır. Aynı doğrultuda tercih edilebilecek iki farklı yöntem olması, ister istemez hangisinin daha avantajlı olduğu konusunu gündeme getirir. 

Amerika’ya E-İhracat Yaparken Bu Kanalları Kullanmak mı Daha Avantajlıdır Yoksa Kendi Sitemizi Kullanmak mı?

ABD'ye ihracat nasıl yapılır sorusuna verilebilecek her iki cevabın da avantajlı ve dezavantajlı tarafları vardır. Sanal pazar yerleri, yüksek kullanıcı sayılarıyla çok yoğun pazarlama çalışmaları yürütmeden de geniş bir kitleye ulaşmanızı mümkün kılar. Bu önemli bir fırsattır; fakat aynı zamanda yoğun bir rekabeti de beraberinde getirir. Bu durumda sizinle benzer amaçları güden rakipleriniz arasından sıyrılmanız ve marka değerinizi yükseltmeniz güçleşir. Ayrıca bu platformların satış başına uyguladıkları komisyon oranları da elde ettiğiniz kâr miktarının yükselmesinin önünde bir engel oluşturabilir.

Kendi internet sitenizde ise komisyon gibi uygulamaların olmaması, mali açıdan avantajlı bir durumdur. Benzer şekilde satış yapacağınız sitenin tasarımı ve diğer özellikleri tamamen sizin kontrolünüzde olduğundan marka kimliğinizi müşterilerinize kolayca iletebilir, kitlenizle daha güçlü bir ilişki kurabilirsiniz. Ama bu tür operasyonda da söz konusu kitleye ulaşmak görece daha zor ve masraflı olabilir. Bunun için sitenizin SEO stratejilerinin ve reklam çalışmalarının olabilecek en etkili şekilde yürütülmesi gerekir. Ayrıca siteniz, Amerika’ya ihracat için gerekli altyapıya da sahip olmalıdır. Bu ülkede tercih edilen e-ihracat ödeme şekilleri ve para birimi, web siteniz tarafından desteklenmelidir. IdeaSoft’un e-ihracat modülü IdeaExport, faaliyetlerinizi global boyuta taşıma noktasında ihtiyaç duyduğunuz tüm bu özellikleri ve çok daha fazlasını size sağlar.

Verdiğimiz bilgiler ışığında şunu söyleyebiliriz ki ABD'ye e-ihracat için tek bir yöntemi kullanmak, potansiyelinize ulaşmanızı engelleyebilir. Dolayısıyla her iki metoda da yer verdiğiniz bir iş modeliyle avantaj ve dezavantajları dengeleyerek hedeflerinize daha kolay şekilde ulaşabilirsiniz. 

Amerika’ya E-İhracat Yapılması Esnasında Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Amerika’ya ihracat yaparken tüm operasyon adımları bu ülkeye göre dizayn edilmelidir. E-ihracat reklam stratejileri buradaki müşterilere hitap etmeli, lojistik süreçler bu doğrultuda belirlenmelidir. Tabii bu noktada Amerika'ya ihracat prosedürleri de karşımıza çıkar.

Amerika’ya E-İhracat Yaparken Alınması Gereken İzinler ve Belgeler Nelerdir?

İnternet üzerinden Amerika’ya yapılan satışların çok büyük bir kısmı, mikro ihracat kapsamına girer. Tutarı 15 bin euroyu, ağırlığı ise 300 kilogramı aşmayan ürünler için gerekli olan bu işlem türü, alınması gereken belgeleri azaltarak sürecin çok daha hızlı yürümesini sağlar. Amerika’ya belirttiğimiz sınırlar dâhilinde ihracat yaparken şu belgelere sahip olmanız yeterlidir:

  • Elektronik Ticaret Gümrük Beyannamesi (ETGB)
  • Ticari fatura
  • Yurt dışı kargo teslimat bilgileri

ETGB, sattığınız ürünlerin yurt dışına taşınma sürecini yürüten kargo firmaları tarafından düzenlenir. Bu durum, uzun bir zamana yayılan ve birçok farklı belge toplanmasını gerektiren gümrük müşavirliği işlemlerini devre dışı bırakması sayesinde Amerika’ya ihracat işlemlerini ciddi anlamda pratikleştirir.

Amerika’ya E-İhracat Yaparken Devlete Ödenmesi Gereken Vergiler Nelerdir?

E-ihracatta vergilendirme, Amerika’ya satış yapılırken en çok merak edilen konulardan biridir. İşleme konu olan ürünlerin tutarı, 800 doları aşmıyorsa ABD tarafından gümrük vergisinden muaf tutulur. Belirtilen seviyeyi aşan rakamlar için ise %15 oranında bir vergi ödemeniz gerekir. Bu ülkede ayrıca %8,18’lik bir KDV uygulaması da bulunur. Satış esnasında bu oranı genel tutara yansıtacağınıza dair müşterilerinizi bilgilendirmeniz şeffaflık açısından yararınıza olacaktır.

Amerika’ya E-İhracat Yaparken Lojistik Süreci Nasıl İşlemektedir?

Amerika'ya ihracat yaparken yürütülecek lojistik süreci, büyük ölçüde taşıma firmalarının kontrolündedir. Bu konuda anlaşma sağlamanızın ardından ilgili firmanın yetkilileri, satılan ürünleri teslim almak üzere iş yerinize gelir. Ticari faturanın aslı ve gerekli olması hâlinde diğer belgeler de görevlilere bu esnada verilir. Sonraki adımlar, firmanın kendi operasyon planı doğrultusunda devam eder. Öncelikle ürün, havalimanlarındaki antrepolara alınır ve ETGB düzenlenir. Bu belge size e-posta yoluyla iletilir. Ardından Amerika’ya taşınmak üzere uçağa yüklenir. Ülkeye girerken yapılan gümrük işlemlerinin tamamlanmasını takiben teslimat gerçekleştirilir. Buradan da anlaşılacağı üzere mikro düzeydeki e-ticarette gümrükleme süreçleri de taşıyıcı firmanın sorumluluğundadır.

Bahsettiğimiz klasik yönteme alternatif olarak Amerika’ya ihracat süreçlerinde fulfillment ya da Türkçe adıyla depolama metodunu da kullanabilirsiniz. Bu yöntem, ürünlerinizin bir kısmının önceden Amerika’ya gönderilmesi ve depolarda tutulması mantığına dayanır. Sipariş geldiğinde ürünler depo çalışanları tarafından paketlenir ve kargo süreci başlatılır. Özellikle Amazon gibi büyük pazar yerlerinde faaliyet göstermek için avantajlı olan bu sistem, müşteri nezdinde teslimat süresini önemli ölçüde azaltır ve iade işlemlerini kolaylaştırır. Fulfillment metodunu kullanmak için bu alanda çalışan firmalardan belirli bir ücret karşılığında hizmet satın almanız ve eyalete bağlı olarak belirlenen vergileri ödemeniz gerekir.

Amerika’ya E-İhracatta Faturalandırma Süreci Nasıldır?

Ülkemizdeki vergi kuralları gereği, ihracat faturaları KDV’siz kesilir. Bu tür faturalarda tutar olarak birim ve toplam fiyatlara yer vermek yeterlidir. İlgili satışı gerçekleştirmek için Türkiye içinde yaptığınız masrafların KDV iadesini alabilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken, şirketinizin bağlı olduğu vergi dairesine konuya dair başvuruda bulunmaktır.

Amerika’ya E-İhracat Yapmanın Avantajları ve Dezavantajları Nelerdir?

Türkiye’den Amerika’ya e-ticaret yapmak, pek çok önemli avantaj getirir. Bunları şöyle sıralayabiliriz:

  • Dolar bazında kazanç sağlama olanağı
  • Resmî kurumlar tarafından sunulan e-ihracat teşvikleri ile sürecin daha kolay hâle gelmesi
  • Bu ülkede çok sayıda Türk’ün yaşaması
  • KDV iadesi alma ve vergi muafiyetlerinden yararlanma şansı
  • Dünyanın en büyük e-ticaret pazarında faaliyet gösterme imkânı
  • Mikro ihracat konseptinin sağladığı kolaylıklar

E-ihracat Türkiye gibi ülkelerde faaliyet gösteren şirketler için cazip bir iş modeli olsa da kendi içinde birtakım dezavantajlar da barındırır. Konuya Amerika özelinde yaklaşırsak kargo süreçlerinin uzamasının buradaki müşterilerin en çok şikayet ettiği konulardan biri olduğunu söyleyebiliriz. Dolayısıyla çalışacağınız taşıyıcı firmalarla görüşürken bu konuyu tam anlamıyla netleştirmeniz ve müşterilerinizi teslim süreleri hakkında bilgilendirmeniz önemlidir. Yoğun rekabet ortamı ve başta pazarlama faaliyetleri olmak üzere birçok gider kalemine önemli bütçeler ayrılması gerekliliği, Amerika’ya ihracat yapmanın diğer olumsuz yönleridir. 

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri dönüşüm...
21 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip...
18 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması, alınan...
9 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle...
4 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili...
17 Ocak 2017
Sinan Oypan
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ; SEO trendleri Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO çalışmalarına...
24 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak istiyorum diyorsanız; instagram butikleri nasıl açılır / instagram kıyafet butik nasıl açılır, instagram’da butik açmak için gerekenler / butik açmak için ne gerekli, instagram butik açmak için ne kadar...
4 Aralık 2018
Sinan Oypan
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre. İnternetten antika ürün satmak Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya...
14 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş...
5 Eylül 2020
Sinan Oypan
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram üzerinden daha fazla verim almak ve etkileşim oranlarını artırmak için, iyi bir yönetim yapılması gerekir. Instagram yönetimini etkin bir şekilde yapmak için farklı farklı araçlardan yararlanmak gerekir. Dünkü...
14 Eylül 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın