Otomotiv Sektöründe E-İhracat Nasıl Yapılabilir?

Otomotiv, tüm dünyada en hareketli ve yoğun talep gören sektörler arasındadır. Ulaşım ihtiyacı, otomotive olan talebin sürekli olmasını sağlar. Dolayısıyla bu sektörün uluslararası piyasada büyük bir pazar vadettiğini söylemek doğru olur.
İÇİNDEKİLER
Otomotiv sektörü fiziki satışların yanı sıra e-ticarette de büyük bir pazara sahiptir. Özellikle pandemi döneminden sonra bu alanda da online satışlara yönelik ilgi artmıştır. Otomobil yedek parça, aksesuar ve elektronik aksam ürünlerini yurt dışına satmak için online mecraları kullanabilirsiniz.
Sektörün hareketliliğini düşününce otomotiv ürünlerinin e-ihracat için iyi bir fikir olduğunu söylemek mümkündür. Sizin için hazırladığımız bu içerikte otomotiv sektöründe e-ihracat ile ilgili püf noktalarından bahsettik.
Otomotiv Sektöründe E İhracat Yapacakların Bilmesi Gerekenler Nelerdir?
Yedek parçalar, aksesuarlar ve elektronik cihazlar dünyada otomotiv sektörünün önemli bir kısmını oluşturur. Bu ürünler sürekli bir ihtiyaç arz eder. Her modelin mekanik aksamı, dizaynı farklı olduğu için ihtiyaç duyulan ürünler de çeşitlilik gösterir. Bu sektörde e-ihracat yapan bir satıcının öncelikle motorlu araçların modelleri, üretim aşamaları ve mekanizmaları gereği ihtiyaç duyulan parçalar hakkında bilgi sahibi olması gerekir.
Otomotiv ihracatı, bu alanda hizmet veren firmalara yönelik olarak (B2B) ya da doğrudan birincil tüketiciyi hedefleyerek (B2C) yapılabilir. Etkin bir strateji izleyerek markanızı büyütebilir ve geniş bir kitleye ürün satışı yapabilirsiniz. Yurt dışına yapılan ürün satışlarında başarılı olmak için E-ihracat nedir? E-ihracat nasıl yapılır? başlıklı içeriğimizi okuyabilirsiniz.
Otomotiv Sektöründe E İhracatın Avantajları Nelerdir?
Otomotiv sektöründe e-ihracat lokasyondan bağımsız faaliyet gösterme olanağı sağladığı için avantajlıdır. Bu sayede dünyanın farklı yerlerindeki firma ve tüketicilerin ihtiyaçlarına anında cevap vermek mümkündür. Otomobillerin çalışmasını ve kullanımını sağlayan ürünlerin satışını yapıyorsanız, e-ticaret faaliyetleriyle dünyanın her yerine ulaştırabilirsiniz.
İnternet üzerinden yurtdışına satış yaparak döviz kur farkını avantaja çevirmek mümkündür. Ürünlerinizi Türkiye dışına satarak kâr marjınızı ciddi oranda arttırabilirsiniz. Otomotiv ürünleri sürekli talep gördüğü için satışlarınızda istikrar sağlamak mümkün olur. Online satışlar aynı zamanda reklam ve pazarlama açısından da avantajlıdır. Bu mecralarda müşterileri birey olarak hedef alan çalışmalar yürütebilir ve marka bilinirliğinizi arttırabilirsiniz.
Otomotiv Sektöründe E İhracatın Dezavantajları Nelerdir?
Otomotiv sektöründe e-ihracatın bazı dezavantajları da vardır. Motorlu taşıtların yedek parça ve aksesuarları hassas bir biçimde taşınmalıdır. Nakliye süreçlerinin iyi ayarlanması ve doğru firmalarla işbirliği yapılması bu açıdan önemlidir. Yurt dışına ürün göndermenin doğal olarak birçok masrafı olacaktır. Fiyat politikalarınızı bu masrafları karşılayıp kâr elde edecek biçimde ayarlamanız gerekir.
Diğer yurtdışı satış faaliyetlerinde olduğu gibi otomotiv sektöründe e-ihracat için belirlenen bazı yasal sınırlar vardır. Sipariş başına en fazla 300 kg gönderim yapılabilir. Ayrıca, tek seferde en fazla 15.000 Euro değerinde sipariş alınmasına izin verilir. Yurt dışına satış yaparken bu limitlere özen göstermek gerekir.
Her ülkenin ticari kanunları ve bunlar doğrultusunda ödenmesi gereken vergiler farklıdır. Ayrıca etiketleme ve ambalajlama gibi konularda belirlenen standartlar da ülkelere göre değişiklik gösterir. Yurt dışında faaliyet gösterirken lokalizasyon çalışmalarının yapılması da bu açıdan önemlidir.
Otomotiv Sektöründe E İhracat İçin Pazar Araştırması Nasıl Yapılmalıdır?
Etkili bir pazar araştırması yapmak için öncelikle faaliyet gösterdiğiniz ülkedeki otomobil piyasası hakkında bilgi edinmeniz gerekir. Örneğin, satış yapmayı hedeflediğiniz ülkede Renault, Mercedes ve Audi markaları popülerse bu modellerin yedek parçalarını hedefe alan bir çalışma yapabilirsiniz. Otomobil trendlerini araştırarak, faaliyette bulunmayı düşündüğünüz pazar hakkında detaylı bilgi edinebilirsiniz.
İkinci el araç piyasasını araştırmak bu konuda iyi bir fikir olabilir. Söz konusu araçların yedek parça ve aksesuar ihtiyacı yeni üretilmiş taşıtlara göre daha fazla olur. En çok satılan 2.el modelleri öğrenerek bunların yedek parçalarına yönelik bir çalışma yürütebilirsiniz.
Yurt dışı satış girişimlerinde piyasa koşullarını öğrenmek için gereken bilgilere e-ihracatta pazar araştırması yapmak neden önemlidir? başlıklı içeriğimizden ulaşabilirsiniz.
Otomotiv Sektöründe E İhracat Yapmak İçin İzlenmesi Gereken Adımlar Nelerdir?
Otomotiv sektöründe e-ihracat yapmak için öncelikle şirket kurmak gerekir. Yurt dışı satış faaliyetlerinde vergi ödeme ve faturalandırma zorunluluğu vardır. Hâlihazırda bir işletmeniz varsa bu firma üzerinden de fatura kesebilirsiniz. Ticaret Bakanlığı’na başvurup gerekli belgeleri edindikten sonra yurtdışı satışlarına başlayabilirsiniz.
Ürünlerinizin satışını internet üzerinden yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekir. Gelişmiş altyapıya sahip bir site kurarak faaliyetlere başlayabilirsiniz. Otomotiv yedek parça ürünlerinizi yurt dışına satmak için e-ihracat paketleri arasından bir seçim yapabilirsiniz. Ürünlerinizin sorunsuz ulaşması için lojistik ağını da önceden kurmanız önemlidir. Güvenilir kargo firmalarıyla anlaşarak satış süreçlerini sorunsuz hâle getirebilirsiniz.
Motorlu taşıt ürünlerinin satışı için bu alanda hizmet veren firmaları araştırmak iyi bir fikir olur. Bu ürünler genellikle tamir ve bakım hizmeti veren otomotiv sektörü firmaları tarafından satın alınır. Firmalara ulaşarak ürünlerinizi tanıtabilir ve bir network kurabilirsiniz.
Otomotiv Sektöründe E İhracat Yapmak İçin Kullanılabilecek Platformlar Nelerdir?
Amazon, otomotiv sektöründe ithalat ve ihracat için sık kullanılan platformlar arasındadır. Site, 300-400 milyon arasında bir kullanıcı kitlesine hitap eder. Otomotiv yedek parça ve aksesuarlarına ilgi gösteren kişiler de Amazon’un kullanıcı kitlesi arasında yer alır. Bu platformu avantajlı hâle getiren bir diğer özellik de kendi lojistik ağına sahip olmasıdır.
Toptan ve perakende ürün satışına olanak sağlayan Aliexpress de otomotiv sektörü e-ihracat için iyi bir platformdur. Aliexpress’e üye olarak ürünlerinizin dünyanın her yerine gönderimini sağlayabilirsiniz. Bu platform, B2B pazarlama faaliyetleri için de uygundur.
Türkiyenin Otomotiv Sektöründe E İhracat Yapma Potansiyelinin En Yüksek Olduğu Ülkeler Hangileridir?
2021 yılı rakamlarına göre AB ülkeleri Türkiye’nin otomotiv ihracatında büyük bir paya sahiptir. Renault, Daimler gibi Avrupalı otomotiv üreticilerinin Türkiye’de fabrikalarının olması bu ihracatı etkileyen unsurlardan biridir. Söz konusu yılın otomotiv sektörü ihracat rakamları, bu alandaki satışların %64,5’inin AB geneline yapıldığını gösterir. Bu oran, 13 milyar doların üzerinde bir hacmi ifade eder.
Otomotiv sektöründe en iyi ülkeler arasında yer alan Almanya aynı zamanda Türkiye’nin ihracat listesinde birinci sırada yer alır. Ocak-Eylül 2021 arasında bu ülkeye yapılan ihracat önceki yıla göre %25 artmıştır. Türkiye otomotiv ihracatı konusunda Almanya’nın yanı sıra Fransa, Birleşik Krallık ve ABD ile de gelişmiş ilişkilere sahiptir.
Bu Ülkelerle Otomotiv Sektöründe E İhracat Yapılırken Nasıl Bir Strateji İzlenmelidir?
Yurt dışına otomotiv ürünleri satışı yapmak için öncelikle iyi bir plan gerekir. Belirli bir strateji doğrultusunda hareket ederek markanızın faaliyet gösterdiği ülkelerde başarılı olmasını sağlayabilirsiniz. Hazırladığınız plan aşağıdaki unsurları içermelidir:
- Lojistik ağının oluşturulması
- Kâr hedefleri
- Pazar araştırması
- Reklam ve tanıtım faaliyetlerinin belirlenmesi
- Fiyat politikası
Tüm bunların yanı sıra faaliyet göstermek istediğiniz ülkedeki otomotiv trendlerini de takip etmeniz gerekir. İhracat süreçlerinde yasal zorluklarla uğraşmamak için e-ihracatta vergilendirme nasıl yapılır başlıklı içeriğimizi okuyabilirsiniz.
Popüler Videolar