Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?

3 Mayıs 2017
Sinan Oypan

Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz.

Toptan ürün almayı, dropshipping ve kendi ürünlerinizi üretip satmak ile kıyasladığımızda, toptan satın alma bu iki modelin arasında bir yerde durmaktadır. Kendi ürünlerinizi üretmenin risklerini taşımaz; fakat maliyet olarak daha pahalıdır. Dropshipping’e kıyasla da kar marjı daha fazladır ve daha hızlı bir şekilde ürünleri tüketiciye ulaştırabilir ve ürün depo yönetimi sizde olduğu için tedarikçilerle yaşanabilecek problemleri yaşamazsınız.

Kendi ürünlerinizi üretmenin risklerinİ ve avantajlarını ileriki günlerde ele alacağız. Dropshipping’in avantaj ve dezavantajları içinse aşağıdaki yazımızı okuyabilirsiniz.

Dropshipping nedir, avantajları ve dezavantajları nelerdir?

Toptan ürün almanın avantaj ve dezavantajlarını ise bu rehberimizde detaylı bir şekilde ele alacağız.

Toptan ürün almanın avantajları

Stok tutma avantajı

Tüketiciler, e-ticaret firmalarından bir ürünü aldıklarında en kısa sürede ürünün ellerine ulaşmalarını ister. Bu sebeple de stok tutarak satış yapmak ve tüketiciyi ürünün temini sırasında bekletmemek e-ticarette bir hayli önemli bir rol oynar. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir miktarda stok tutma avantajına sahip olduğunuz için aynı gün içinde ürün gönderimi yapabilir ve bunu kendi pazarlamanız için kullanabilirsiniz. Aynı zamanda kısa sürede ürün teslim ettiğiniz için de müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz.

Talep gören ürünleri satma fırsatı

Pazarda belli bir talep gören ürünleri alarak stok tuttuğunuzda, satılma olasılığı daha yüksek olan ürünleri e-ticaret sitenizde sergilemiş olursunuz. Bu sebeple de yeni bir pazar yaratma ihtiyacı duymadan mevcut pazardaki hedef kitleye yönelik tanıtım ve reklam çalışmaları yaparak ürünlerinizi satabilirsiniz.

Mevcut ve bilinen markalarla çalışma avantajı

Toptan ürün alırken, pazardaki bilinen ve mevcut markalarla çalışma fırsatı bulursunuz. Böylelikle yeni bir marka yaratma ya da bir markayı tanıtma çalışmaları yapmanız gerekmez. Bu çalışmalar için ayıracağınız bütçeleri işinizi geliştirmek ya da daha fazla stok tutmak için harcayabilirsiniz.

Toptan ürün almanın dezavantajları

Rekabet

Bilinen markaların ve pazarda talep gören ürünleri toptan alarak satmaya başladığınızda belli bir rekabetin de içine gireceksiniz. Özellikle pazar payı fazla olan marka ve ürünler, birçok firma tarafının ilgisini çektiği için, sizinle aynı ürünleri satan birçok firma ile rekabet etmeniz gerekebilir. Rekabetin yüksek olması hem sizin kendinizi öne çıkarmanızı zorlaştırabilir hem de kar marjlarınızı düşürmenize neden olabilir.

Ürünlerin satılmaması sorunu

Tedarikçi ya da üretici firmadan toptan olarak ürün aldığınızda daha ucuza ürün alabilirsiniz. Ancak bu ürünleri alırken belli bir para ödemeniz gerekecektir. Stoğunuzda tuttuğunuz bu ürünlerin satılmama riski bulunuyor. Ürünlerin satılmaması sonucu zarar etmiş olursunuz. Aynı zamanda deponuzda satılmayan ürünler duracağı için, elinizdeki depo alanını da iyi kullanamamış olur ve satılmayan ürünlerin stoğu için de bir masraf yapmak zorunda kalırsınız.

Depo yönetimi ve maliyetleri

Toptan olarak ürün aldığınızda bir deponuzun olması ve ürünleri burada saklamanız gerekir. Bir depo alanının size belli bir maliyeti olacaktır. Bu depoda çalışan bir personeliniz olacaktır. Bu kişilerin masraflarını da unutmamanız gerekir. Bunun yanı sıra depo yönetiminden de sorumlu olacaksınız. Ürünlerin konumalandırılması, stok yönetiminin yapılması oldukça önemlidir. Doğru ürünlerin gönderildiğinden emin olmanız ve stoğu tükenen ürünlerin kaydını tutmanız gerekir. Tüm bunlar hem belli bir iş gücü gerektirir hem de firmanıza ek masraflar çıkartabilir.

Tedarikçilerle yaşanabilecek problemler

Özellikle pazar payı fazla ürünleri aldığınız tedarikçilerle bazı sorunlar yaşayabilirsiniz. Ürünün ellerinde kalmaması, gümrükten ürünlerin çekilememesi, belirtilen tarihlerde ürünün ulaşmaması gibi problemler işinizi zora sokabilir. Bu sebeple de çalıştığınız tedarikçileri iyi seçmeniz ve onların çalışma rutinlerini bilmeniz gerekir. Aksi takdirde stoğunuz bittiğinde yeni ürünlere ulaşmakta zorlanabilirsiniz.

İşinizi internete taşımayı düşünüyorsanız ya da kendi e-ticaret sitenizi açmayı planlıyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo süreci başlatarak, hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için,...
30 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da...
1 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımları bir mailing çalışmasının başarısını etkileyen en önemli faktörlerindendir. Bu yazımızda e-posta pazarlamada başlık kullanımları ile ilgili dikkat edilmesi gerekenleri ele...
31 Ağustos 2017
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret çözümleri e-ticarete yeni başlayanlar için işlerini kolaylaştıracak birçok hizmeti içinde barındırıyor. E-ticaret; girişimciler, yeni iş kurmak isteyenler ve işini e-ticarete taşımak isteyenlerin tercih ettiği dijital...
28 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Günümüzde ürün tanıtımları ya da içerik çalışmaları için akıllı telefonla video çekme bir hayli olağan ve kullanışlı olmaya başladı. Telefonlar üzerindeki kamera ve görüntü kalitesinin teknolojiyle beraber artması,...
15 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya...
12 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Sinan Oypan