Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?

3 Mayıs 2017
Sinan Oypan

Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz.

Toptan ürün almayı, dropshipping ve kendi ürünlerinizi üretip satmak ile kıyasladığımızda, toptan satın alma bu iki modelin arasında bir yerde durmaktadır. Kendi ürünlerinizi üretmenin risklerini taşımaz; fakat maliyet olarak daha pahalıdır. Dropshipping’e kıyasla da kar marjı daha fazladır ve daha hızlı bir şekilde ürünleri tüketiciye ulaştırabilir ve ürün depo yönetimi sizde olduğu için tedarikçilerle yaşanabilecek problemleri yaşamazsınız.

Kendi ürünlerinizi üretmenin risklerinİ ve avantajlarını ileriki günlerde ele alacağız. Dropshipping’in avantaj ve dezavantajları içinse aşağıdaki yazımızı okuyabilirsiniz.

Dropshipping nedir, avantajları ve dezavantajları nelerdir?

Toptan ürün almanın avantaj ve dezavantajlarını ise bu rehberimizde detaylı bir şekilde ele alacağız.

Toptan ürün almanın avantajları

Stok tutma avantajı

Tüketiciler, e-ticaret firmalarından bir ürünü aldıklarında en kısa sürede ürünün ellerine ulaşmalarını ister. Bu sebeple de stok tutarak satış yapmak ve tüketiciyi ürünün temini sırasında bekletmemek e-ticarette bir hayli önemli bir rol oynar. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir miktarda stok tutma avantajına sahip olduğunuz için aynı gün içinde ürün gönderimi yapabilir ve bunu kendi pazarlamanız için kullanabilirsiniz. Aynı zamanda kısa sürede ürün teslim ettiğiniz için de müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz.

Talep gören ürünleri satma fırsatı

Pazarda belli bir talep gören ürünleri alarak stok tuttuğunuzda, satılma olasılığı daha yüksek olan ürünleri e-ticaret sitenizde sergilemiş olursunuz. Bu sebeple de yeni bir pazar yaratma ihtiyacı duymadan mevcut pazardaki hedef kitleye yönelik tanıtım ve reklam çalışmaları yaparak ürünlerinizi satabilirsiniz.

Mevcut ve bilinen markalarla çalışma avantajı

Toptan ürün alırken, pazardaki bilinen ve mevcut markalarla çalışma fırsatı bulursunuz. Böylelikle yeni bir marka yaratma ya da bir markayı tanıtma çalışmaları yapmanız gerekmez. Bu çalışmalar için ayıracağınız bütçeleri işinizi geliştirmek ya da daha fazla stok tutmak için harcayabilirsiniz.

Toptan ürün almanın dezavantajları

Rekabet

Bilinen markaların ve pazarda talep gören ürünleri toptan alarak satmaya başladığınızda belli bir rekabetin de içine gireceksiniz. Özellikle pazar payı fazla olan marka ve ürünler, birçok firma tarafının ilgisini çektiği için, sizinle aynı ürünleri satan birçok firma ile rekabet etmeniz gerekebilir. Rekabetin yüksek olması hem sizin kendinizi öne çıkarmanızı zorlaştırabilir hem de kar marjlarınızı düşürmenize neden olabilir.

Ürünlerin satılmaması sorunu

Tedarikçi ya da üretici firmadan toptan olarak ürün aldığınızda daha ucuza ürün alabilirsiniz. Ancak bu ürünleri alırken belli bir para ödemeniz gerekecektir. Stoğunuzda tuttuğunuz bu ürünlerin satılmama riski bulunuyor. Ürünlerin satılmaması sonucu zarar etmiş olursunuz. Aynı zamanda deponuzda satılmayan ürünler duracağı için, elinizdeki depo alanını da iyi kullanamamış olur ve satılmayan ürünlerin stoğu için de bir masraf yapmak zorunda kalırsınız.

Depo yönetimi ve maliyetleri

Toptan olarak ürün aldığınızda bir deponuzun olması ve ürünleri burada saklamanız gerekir. Bir depo alanının size belli bir maliyeti olacaktır. Bu depoda çalışan bir personeliniz olacaktır. Bu kişilerin masraflarını da unutmamanız gerekir. Bunun yanı sıra depo yönetiminden de sorumlu olacaksınız. Ürünlerin konumalandırılması, stok yönetiminin yapılması oldukça önemlidir. Doğru ürünlerin gönderildiğinden emin olmanız ve stoğu tükenen ürünlerin kaydını tutmanız gerekir. Tüm bunlar hem belli bir iş gücü gerektirir hem de firmanıza ek masraflar çıkartabilir.

Tedarikçilerle yaşanabilecek problemler

Özellikle pazar payı fazla ürünleri aldığınız tedarikçilerle bazı sorunlar yaşayabilirsiniz. Ürünün ellerinde kalmaması, gümrükten ürünlerin çekilememesi, belirtilen tarihlerde ürünün ulaşmaması gibi problemler işinizi zora sokabilir. Bu sebeple de çalıştığınız tedarikçileri iyi seçmeniz ve onların çalışma rutinlerini bilmeniz gerekir. Aksi takdirde stoğunuz bittiğinde yeni ürünlere ulaşmakta zorlanabilirsiniz.

İşinizi internete taşımayı düşünüyorsanız ya da kendi e-ticaret sitenizi açmayı planlıyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo süreci başlatarak, hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Tabii ki...
15 Şubat 2017
Sinan Oypan
Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Youtube içerik fikri geliştirmek, uzun vadede Youtube kanalınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza ve burada daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Kullanabileceğiniz birçok farklı Youtube içerik fikri bulunuyor. Bu fikirler...
25 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve...
13 Ocak 2019
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri...
14 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça...
4 Temmuz 2020
Sinan Oypan
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenize müşteri çekebilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmek için ürün tanıtımı yapmanız bir hayli önemlidir. Yeni veya mevcut ürünleriniz için farklı dijital pazarlama çalışmalarından yararlanarak bu...
3 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en...
14 Aralık 2020
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan