Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?

3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?

Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz.

Toptan ürün almayı, dropshipping ve kendi ürünlerinizi üretip satmak ile kıyasladığımızda, toptan satın alma bu iki modelin arasında bir yerde durmaktadır. Kendi ürünlerinizi üretmenin risklerini taşımaz; fakat maliyet olarak daha pahalıdır. Dropshipping’e kıyasla da kar marjı daha fazladır ve daha hızlı bir şekilde ürünleri tüketiciye ulaştırabilir ve ürün depo yönetimi sizde olduğu için tedarikçilerle yaşanabilecek problemleri yaşamazsınız.

Kendi ürünlerinizi üretmenin risklerinİ ve avantajlarını ileriki günlerde ele alacağız. Dropshipping’in avantaj ve dezavantajları içinse aşağıdaki yazımızı okuyabilirsiniz.

Dropshipping nedir, avantajları ve dezavantajları nelerdir?

Toptan ürün almanın avantaj ve dezavantajlarını ise bu rehberimizde detaylı bir şekilde ele alacağız.

Toptan ürün almanın avantajları

Stok tutma avantajı

Tüketiciler, e-ticaret firmalarından bir ürünü aldıklarında en kısa sürede ürünün ellerine ulaşmalarını ister. Bu sebeple de stok tutarak satış yapmak ve tüketiciyi ürünün temini sırasında bekletmemek e-ticarette bir hayli önemli bir rol oynar. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir miktarda stok tutma avantajına sahip olduğunuz için aynı gün içinde ürün gönderimi yapabilir ve bunu kendi pazarlamanız için kullanabilirsiniz. Aynı zamanda kısa sürede ürün teslim ettiğiniz için de müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz.

Talep gören ürünleri satma fırsatı

Pazarda belli bir talep gören ürünleri alarak stok tuttuğunuzda, satılma olasılığı daha yüksek olan ürünleri e-ticaret sitenizde sergilemiş olursunuz. Bu sebeple de yeni bir pazar yaratma ihtiyacı duymadan mevcut pazardaki hedef kitleye yönelik tanıtım ve reklam çalışmaları yaparak ürünlerinizi satabilirsiniz.

Mevcut ve bilinen markalarla çalışma avantajı

Toptan ürün alırken, pazardaki bilinen ve mevcut markalarla çalışma fırsatı bulursunuz. Böylelikle yeni bir marka yaratma ya da bir markayı tanıtma çalışmaları yapmanız gerekmez. Bu çalışmalar için ayıracağınız bütçeleri işinizi geliştirmek ya da daha fazla stok tutmak için harcayabilirsiniz.

Toptan ürün almanın dezavantajları

Rekabet

Bilinen markaların ve pazarda talep gören ürünleri toptan alarak satmaya başladığınızda belli bir rekabetin de içine gireceksiniz. Özellikle pazar payı fazla olan marka ve ürünler, birçok firma tarafının ilgisini çektiği için, sizinle aynı ürünleri satan birçok firma ile rekabet etmeniz gerekebilir. Rekabetin yüksek olması hem sizin kendinizi öne çıkarmanızı zorlaştırabilir hem de kar marjlarınızı düşürmenize neden olabilir.

Ürünlerin satılmaması sorunu

Tedarikçi ya da üretici firmadan toptan olarak ürün aldığınızda daha ucuza ürün alabilirsiniz. Ancak bu ürünleri alırken belli bir para ödemeniz gerekecektir. Stoğunuzda tuttuğunuz bu ürünlerin satılmama riski bulunuyor. Ürünlerin satılmaması sonucu zarar etmiş olursunuz. Aynı zamanda deponuzda satılmayan ürünler duracağı için, elinizdeki depo alanını da iyi kullanamamış olur ve satılmayan ürünlerin stoğu için de bir masraf yapmak zorunda kalırsınız.

Depo yönetimi ve maliyetleri

Toptan olarak ürün aldığınızda bir deponuzun olması ve ürünleri burada saklamanız gerekir. Bir depo alanının size belli bir maliyeti olacaktır. Bu depoda çalışan bir personeliniz olacaktır. Bu kişilerin masraflarını da unutmamanız gerekir. Bunun yanı sıra depo yönetiminden de sorumlu olacaksınız. Ürünlerin konumalandırılması, stok yönetiminin yapılması oldukça önemlidir. Doğru ürünlerin gönderildiğinden emin olmanız ve stoğu tükenen ürünlerin kaydını tutmanız gerekir. Tüm bunlar hem belli bir iş gücü gerektirir hem de firmanıza ek masraflar çıkartabilir.

Tedarikçilerle yaşanabilecek problemler

Özellikle pazar payı fazla ürünleri aldığınız tedarikçilerle bazı sorunlar yaşayabilirsiniz. Ürünün ellerinde kalmaması, gümrükten ürünlerin çekilememesi, belirtilen tarihlerde ürünün ulaşmaması gibi problemler işinizi zora sokabilir. Bu sebeple de çalıştığınız tedarikçileri iyi seçmeniz ve onların çalışma rutinlerini bilmeniz gerekir. Aksi takdirde stoğunuz bittiğinde yeni ürünlere ulaşmakta zorlanabilirsiniz.

İşinizi internete taşımayı düşünüyorsanız ya da kendi e-ticaret sitenizi açmayı planlıyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo süreci başlatarak, hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
E-ticaret sitenizin marka bilinirliğini artırmak ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak için reklam vermeden önce bazı sorulara yanıt vermeniz gerekiyor. Bunun sebebi ise, reklam vermeden önce hangi hedef kitleye yönelik çalışmalar...
4 Ocak 2017
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına...
11 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir....
30 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak isteyen girişimcilerin, uygulaması gereken bir takım yönetim ilkeleri bulunuyor. Bu yönetim ilkeleri, e-ticaret sitenizi nasıl fikirler verdiği gibi size bazı konularda yol da gösterecektir. Günümüzde,...
26 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma...
9 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticarette bütçe yönetimi oldukça önemli bir kavramdır. Gelir ve giderlerin iyi bir şekilde tutulması, şirket içi harcamaların, maaşların ve vergilerin kontrol edilip, bütçeyi bu kriterlere göre ayarlamak e-ticaret şirketlerinin...
7 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
Online satış yaparken, e-ticaret siteniz üzerinde bulundurmanız gereken bir takım hukuki metinler bulunuyor. E-ticarette güven unsurunun oturtulmasının yanı sıra tüketici haklarının korunması için de bu metinlerin e-ticaret...
27 Nisan 2017
Sinan Oypan
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı...
11 Eylül 2019
Sinan Oypan
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen e-ticaret firmalarının özellikle önem vermeleri gereken konulardan biri. Sadık müşteri kitlelerine sahip olmak, birçok avantaj sunarken, uzun vadede de şirketin karlılığını...
19 Temmuz 2019
Sinan Oypan
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
Tıklama Başına Gelen Ziyaretçilere Güvenmeyin Birçok e-ticaret sitesi tıklama başına ödeme yapılan PPC reklam modeli ile çalışan siteler ile çalışıyor. Aslına bakarsanız, PPC maliyetleri arttıkça, websitenin arama...
30 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
E-ticareti Ücretsiz Deneyin