Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?

3 Mayıs 2017
Sinan Oypan

Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz.

Toptan ürün almayı, dropshipping ve kendi ürünlerinizi üretip satmak ile kıyasladığımızda, toptan satın alma bu iki modelin arasında bir yerde durmaktadır. Kendi ürünlerinizi üretmenin risklerini taşımaz; fakat maliyet olarak daha pahalıdır. Dropshipping’e kıyasla da kar marjı daha fazladır ve daha hızlı bir şekilde ürünleri tüketiciye ulaştırabilir ve ürün depo yönetimi sizde olduğu için tedarikçilerle yaşanabilecek problemleri yaşamazsınız.

Kendi ürünlerinizi üretmenin risklerinİ ve avantajlarını ileriki günlerde ele alacağız. Dropshipping’in avantaj ve dezavantajları içinse aşağıdaki yazımızı okuyabilirsiniz.

Dropshipping nedir, avantajları ve dezavantajları nelerdir?

Toptan ürün almanın avantaj ve dezavantajlarını ise bu rehberimizde detaylı bir şekilde ele alacağız.

Toptan ürün almanın avantajları

Stok tutma avantajı

Tüketiciler, e-ticaret firmalarından bir ürünü aldıklarında en kısa sürede ürünün ellerine ulaşmalarını ister. Bu sebeple de stok tutarak satış yapmak ve tüketiciyi ürünün temini sırasında bekletmemek e-ticarette bir hayli önemli bir rol oynar. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir miktarda stok tutma avantajına sahip olduğunuz için aynı gün içinde ürün gönderimi yapabilir ve bunu kendi pazarlamanız için kullanabilirsiniz. Aynı zamanda kısa sürede ürün teslim ettiğiniz için de müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz.

Talep gören ürünleri satma fırsatı

Pazarda belli bir talep gören ürünleri alarak stok tuttuğunuzda, satılma olasılığı daha yüksek olan ürünleri e-ticaret sitenizde sergilemiş olursunuz. Bu sebeple de yeni bir pazar yaratma ihtiyacı duymadan mevcut pazardaki hedef kitleye yönelik tanıtım ve reklam çalışmaları yaparak ürünlerinizi satabilirsiniz.

Mevcut ve bilinen markalarla çalışma avantajı

Toptan ürün alırken, pazardaki bilinen ve mevcut markalarla çalışma fırsatı bulursunuz. Böylelikle yeni bir marka yaratma ya da bir markayı tanıtma çalışmaları yapmanız gerekmez. Bu çalışmalar için ayıracağınız bütçeleri işinizi geliştirmek ya da daha fazla stok tutmak için harcayabilirsiniz.

Toptan ürün almanın dezavantajları

Rekabet

Bilinen markaların ve pazarda talep gören ürünleri toptan alarak satmaya başladığınızda belli bir rekabetin de içine gireceksiniz. Özellikle pazar payı fazla olan marka ve ürünler, birçok firma tarafının ilgisini çektiği için, sizinle aynı ürünleri satan birçok firma ile rekabet etmeniz gerekebilir. Rekabetin yüksek olması hem sizin kendinizi öne çıkarmanızı zorlaştırabilir hem de kar marjlarınızı düşürmenize neden olabilir.

Ürünlerin satılmaması sorunu

Tedarikçi ya da üretici firmadan toptan olarak ürün aldığınızda daha ucuza ürün alabilirsiniz. Ancak bu ürünleri alırken belli bir para ödemeniz gerekecektir. Stoğunuzda tuttuğunuz bu ürünlerin satılmama riski bulunuyor. Ürünlerin satılmaması sonucu zarar etmiş olursunuz. Aynı zamanda deponuzda satılmayan ürünler duracağı için, elinizdeki depo alanını da iyi kullanamamış olur ve satılmayan ürünlerin stoğu için de bir masraf yapmak zorunda kalırsınız.

Depo yönetimi ve maliyetleri

Toptan olarak ürün aldığınızda bir deponuzun olması ve ürünleri burada saklamanız gerekir. Bir depo alanının size belli bir maliyeti olacaktır. Bu depoda çalışan bir personeliniz olacaktır. Bu kişilerin masraflarını da unutmamanız gerekir. Bunun yanı sıra depo yönetiminden de sorumlu olacaksınız. Ürünlerin konumalandırılması, stok yönetiminin yapılması oldukça önemlidir. Doğru ürünlerin gönderildiğinden emin olmanız ve stoğu tükenen ürünlerin kaydını tutmanız gerekir. Tüm bunlar hem belli bir iş gücü gerektirir hem de firmanıza ek masraflar çıkartabilir.

Tedarikçilerle yaşanabilecek problemler

Özellikle pazar payı fazla ürünleri aldığınız tedarikçilerle bazı sorunlar yaşayabilirsiniz. Ürünün ellerinde kalmaması, gümrükten ürünlerin çekilememesi, belirtilen tarihlerde ürünün ulaşmaması gibi problemler işinizi zora sokabilir. Bu sebeple de çalıştığınız tedarikçileri iyi seçmeniz ve onların çalışma rutinlerini bilmeniz gerekir. Aksi takdirde stoğunuz bittiğinde yeni ürünlere ulaşmakta zorlanabilirsiniz.

İşinizi internete taşımayı düşünüyorsanız ya da kendi e-ticaret sitenizi açmayı planlıyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo süreci başlatarak, hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
Yeni yılın başlangıcıyla beraber, yeni yıl için yeni strateji ve fikirler geliştirmek gerekiyor; ancak yapılması gereken çalışmalardan biri de yıllık değerlendirme raporu hazırlamak. Bunun nedeni ise yeni yıldaki çalışmaları...
16 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
E-ticaret siteniz üzerinde aylık olarak takip etmeniz ve incelemeniz gereken bir takım veriler bulunuyor. Bu verileri takip etmeye başladığınızda, genel olarak satış, reklam ve pazarlama konusunda e-ticaret firmanızın ne durumda...
20 Haziran 2018
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine...
3 Mayıs 2018
Sinan Oypan