fbpx

Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?

3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?

Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz.

Toptan ürün almayı, dropshipping ve kendi ürünlerinizi üretip satmak ile kıyasladığımızda, toptan satın alma bu iki modelin arasında bir yerde durmaktadır. Kendi ürünlerinizi üretmenin risklerini taşımaz; fakat maliyet olarak daha pahalıdır. Dropshipping’e kıyasla da kar marjı daha fazladır ve daha hızlı bir şekilde ürünleri tüketiciye ulaştırabilir ve ürün depo yönetimi sizde olduğu için tedarikçilerle yaşanabilecek problemleri yaşamazsınız.

Kendi ürünlerinizi üretmenin risklerinİ ve avantajlarını ileriki günlerde ele alacağız. Dropshipping’in avantaj ve dezavantajları içinse aşağıdaki yazımızı okuyabilirsiniz.

Dropshipping nedir, avantajları ve dezavantajları nelerdir?

Toptan ürün almanın avantaj ve dezavantajlarını ise bu rehberimizde detaylı bir şekilde ele alacağız.

Toptan ürün almanın avantajları

Stok tutma avantajı

Tüketiciler, e-ticaret firmalarından bir ürünü aldıklarında en kısa sürede ürünün ellerine ulaşmalarını ister. Bu sebeple de stok tutarak satış yapmak ve tüketiciyi ürünün temini sırasında bekletmemek e-ticarette bir hayli önemli bir rol oynar. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir miktarda stok tutma avantajına sahip olduğunuz için aynı gün içinde ürün gönderimi yapabilir ve bunu kendi pazarlamanız için kullanabilirsiniz. Aynı zamanda kısa sürede ürün teslim ettiğiniz için de müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz.

Talep gören ürünleri satma fırsatı

Pazarda belli bir talep gören ürünleri alarak stok tuttuğunuzda, satılma olasılığı daha yüksek olan ürünleri e-ticaret sitenizde sergilemiş olursunuz. Bu sebeple de yeni bir pazar yaratma ihtiyacı duymadan mevcut pazardaki hedef kitleye yönelik tanıtım ve reklam çalışmaları yaparak ürünlerinizi satabilirsiniz.

Mevcut ve bilinen markalarla çalışma avantajı

Toptan ürün alırken, pazardaki bilinen ve mevcut markalarla çalışma fırsatı bulursunuz. Böylelikle yeni bir marka yaratma ya da bir markayı tanıtma çalışmaları yapmanız gerekmez. Bu çalışmalar için ayıracağınız bütçeleri işinizi geliştirmek ya da daha fazla stok tutmak için harcayabilirsiniz.

Toptan ürün almanın dezavantajları

Rekabet

Bilinen markaların ve pazarda talep gören ürünleri toptan alarak satmaya başladığınızda belli bir rekabetin de içine gireceksiniz. Özellikle pazar payı fazla olan marka ve ürünler, birçok firma tarafının ilgisini çektiği için, sizinle aynı ürünleri satan birçok firma ile rekabet etmeniz gerekebilir. Rekabetin yüksek olması hem sizin kendinizi öne çıkarmanızı zorlaştırabilir hem de kar marjlarınızı düşürmenize neden olabilir.

Ürünlerin satılmaması sorunu

Tedarikçi ya da üretici firmadan toptan olarak ürün aldığınızda daha ucuza ürün alabilirsiniz. Ancak bu ürünleri alırken belli bir para ödemeniz gerekecektir. Stoğunuzda tuttuğunuz bu ürünlerin satılmama riski bulunuyor. Ürünlerin satılmaması sonucu zarar etmiş olursunuz. Aynı zamanda deponuzda satılmayan ürünler duracağı için, elinizdeki depo alanını da iyi kullanamamış olur ve satılmayan ürünlerin stoğu için de bir masraf yapmak zorunda kalırsınız.

Depo yönetimi ve maliyetleri

Toptan olarak ürün aldığınızda bir deponuzun olması ve ürünleri burada saklamanız gerekir. Bir depo alanının size belli bir maliyeti olacaktır. Bu depoda çalışan bir personeliniz olacaktır. Bu kişilerin masraflarını da unutmamanız gerekir. Bunun yanı sıra depo yönetiminden de sorumlu olacaksınız. Ürünlerin konumalandırılması, stok yönetiminin yapılması oldukça önemlidir. Doğru ürünlerin gönderildiğinden emin olmanız ve stoğu tükenen ürünlerin kaydını tutmanız gerekir. Tüm bunlar hem belli bir iş gücü gerektirir hem de firmanıza ek masraflar çıkartabilir.

Tedarikçilerle yaşanabilecek problemler

Özellikle pazar payı fazla ürünleri aldığınız tedarikçilerle bazı sorunlar yaşayabilirsiniz. Ürünün ellerinde kalmaması, gümrükten ürünlerin çekilememesi, belirtilen tarihlerde ürünün ulaşmaması gibi problemler işinizi zora sokabilir. Bu sebeple de çalıştığınız tedarikçileri iyi seçmeniz ve onların çalışma rutinlerini bilmeniz gerekir. Aksi takdirde stoğunuz bittiğinde yeni ürünlere ulaşmakta zorlanabilirsiniz.

İşinizi internete taşımayı düşünüyorsanız ya da kendi e-ticaret sitenizi açmayı planlıyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo süreci başlatarak, hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticarette bütçe yönetimi oldukça önemli bir kavramdır. Gelir ve giderlerin iyi bir şekilde tutulması, şirket içi harcamaların, maaşların ve vergilerin kontrol edilip, bütçeyi bu kriterlere göre ayarlamak e-ticaret şirketlerinin...
7 Eylül 2016
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
E-ticaret sitelerinin en çok sorun yaşadığı alanlardan biri de siteyi ziyaret edenlerin, kısa bir süre içinde siteyi terk etmeleri ya da sepette ürün bıraktıktan sonra siteden ayrılmaları. Google Analytics üzerinden “Bouce Rate”...
20 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde...
15 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni bir sanal mağaza açmak ve internet üzerinden satışa başlamak için bazı belli adımları atmanız ve ön hazırlıklarınızı yapmanız gerekmektedir. Bu yazımızda da bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve sitenizi yayınlamadan önce...
4 Mart 2020
Sinan Oypan
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
İçerik üretiminin önemi 2017 yılında da devam edecek ve bu alana yatırım yapan firmalar, ürettikleri içerikler sayesinde daha geniş kitlelere ulaşma şansı bulabilecekler. Her alanda olduğu gibi, önümüzdeki yıl içerik...
17 Aralık 2016
Sinan Oypan
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi, herbir ürün için farklı derecelerde gerçekleşen ve herbir ürün için de geçerli olan kavramlardan biridir. Herbir ürünün belli bir yaşam döngüsü vardır ve bunu yönetmek önemli olduğu gibi, bu süreyi...
2 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş...
16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken ve e-ticaret altyapı sağlayıcılarından e ticaret altyapı paketi alırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu mini rehberde. E ticaret altyapısı paketi seçiminde dikkat edilmesi...
26 Haziran 2018
Sinan Oypan
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket...
26 Haziran 2020
Sinan Oypan