Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

11 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz.

Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için müşterileriyle etkileşime geçmek ve kendi sitelerine trafik çekmek için oldukça önemlidir. Fakat bir süre sonra firmalar sosyal mecralar için içerik üretmekte zorlanabiliyorlar.

Sosyal medya fikirleri

Sosyal medyada düzenli paylaşımlar yapmak ve farklı içeriklerle tüketicilere ulaşmak, etkileşim ve geri dönüşüm oranlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilir. Bu rehberimizde de farklı içerik fikirlerini sizlerle paylaşacağız. Bu liste içerisinden ihtiyacınız olan ve uygulayabileceğiniz fikirleri, sosyal ağlardaki hesaplarınızda kullanabilirsiniz.

Ürün fotoğraflar: Sitenize yeni eklediğiniz ya da mevcut ürünlerin fotoğraflarını paylaşabilirsiniz. Bu ürün fotoğraflarını daha ilginç bir hale getirmek için, ürünlerin kullanım sırasında nasıl göründüğünü gösteren; farklı ürünlerle beraber kolaj yapılmış olarak; ya da kutu açılımı şeklinde fotoğraflayarak paylaşabilirsiniz.

Özlü sözler: Etkileşim sağlamak için, haftada bir gün özlü sözleri, bir görsel çalışma halinde paylaşabilirsiniz. Tipografik çalışmalar, bu tür paylaşımlarda bir hayli ilgi çekiyor. Bu görsel çalışmaları Canva isimli araç ile yapabilirsiniz. Detaylı bilgi için “Canva kullanım rehberimize” bakabilirsiniz.

Blog içeriklerinizi paylaşın: Düzenli olarak blog içerikleri oluşturuyorsanız, bu içerikleri de sosyal ağlarda paylaşabilirsiniz.

Eski blog yazılarınızı paylaşın: Blogunuz için daha önceden yazmış olduğunuz yazıları tekrar canlandırmak ve bu yazıları görmemiş olabilecek takipçileriniz için, bu içerikleri tekrar paylaşabilirsiniz. Tekrar paylaşım yaparken, kullandığınız görsel ve başlığı, sosyal ağ üzerinde değiştirerek paylaşmak daha faydalı olacaktır.

Anketler: Takipçilerinize bazı anketler hazırlayarak, etkileşim yaratmaya çalışabilirsiniz. “Hangi …’yı tercih edersiniz?” “Hangi ürün sizce daha iyi?” gibi farklı anket soruları, takipçilerinizin fikirlerini alma konusunda da yararlı olacaktır.

Şirket içi fotoğraflar: Takipçilerinizle daha samimi bir iletişim kurmak ve şirket kültürünüz hakkında bilgi vermek için şirket içi fotoğrafları paylaşabilirsiniz. Ürünlerin nasıl paketlendiğini, üretim aşamasını, çalışma ortamını paylaşarak, şirketinizi daha şeffaf bir şekilde tüketicilere gösterebilirsiniz.

Şirket ve sektörle ilgili duyurular: Şirketinizin başarılarını, şirketinizle ilgili çıkan haberleri sosyal ağlarda takipçilerinizle paylaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra sektörünüzle ilgili ilgi çekici ve önemli gelişmeleri de paylaşabilirsiniz.

Soru ve cevap etkinlikleri: Özellikle Instagram ve Facebook canlı video özelliği ile firmalar soru ve cevap etkinliklerini daha fazla düzenlemeye başladılar. Bu mecralar üzerinde tüketicilerinizin kafasındaki sorulara yanıt verebilir ve onlarla etkileşim kurabilirsiniz.

İlginç GIF paylaşımları: Son dönemlerde sosyal mecraların GIF formatındaki animasyon görsellerini desteklemesiyle beraber firmalar, ilginç buldukları ve tüketicilerle etkileşim sağlayacak GIF paylaşımları yapmaya başladılar. Siz de bu yöntemden yararlanabilirsiniz.

“Sosyal

Sık sorulan sorular: Sitenize gelen, müşteri destek bölümlerine sıkça sorulan soruları, bir liste haline getirerek, bunları madde madde farklı günlerde sosyal ağlarda paylaşarak, takipçilerinizi bilgilendirebilirsiniz.

Fotoğraf yarışmaları: Etkileşim oranlarınızı artırmak için, fotoğraf yarışmaları düzenleyebilirsiniz. Bu yarışmalara katılımı artırmak için, kazanan kişiye bazı fırsatlar ya da indirimler sunmak yararlı olacaktır.

Takipçilerinizden gelen fotoğraflar: Fotoğraf yarışmalarınızdan gelen ya da normal zamanda takipçilerinizin sizin ürünlerinizle ilgili yaptıkları paylaşımları kendi profillerinizden paylaşabilirsiniz. Bu paylaşımlarda fotoğraf sahiplerini etiketleyerek onlara teşekkür edebilirsiniz. Böylelikle başka kullanıcıların da ürünlerinizle fotoğraf paylaşmalarını sağlayabilirsiniz.

İlginç videolar: GIF çalışmalarında olduğu gibi sizinle ilgili olabilecek ve kullanıcıların ilgisini çekebilecek farklı video içerikleri de paylaşabilirsiniz. Kendi ürettiğiniz videolar olmasa dahi, ürünleriniz ve sektörünüzle ilgili videoları paylaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir? E-posta pazarlamada video içerik kullanımı ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Bu ve e-posta pazarlamada video kullanımı ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu...
24 Ekim 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak ve kendi işini yapmak isteyen girişimciler küçük işletme fikirleri araştırarak, kendi online mağazalarını açabilirler ve internetten satışa başlayabilirler. Küçük işletme fikirleri, e-ticarete ilk kez adım...
28 Temmuz 2019
Sinan Oypan
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemine geçmeden önce SEO üzerinde konuşmakta yarar var. E-ticarette SEO oldukça önemli bir unsur. Doğru bir SEO yapısının kurgulanması ve site genelinde bunun uygulanması, organik arama sonuçlarında üst...
17 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Dijital Cüzdan Nedir? Nasıl Kullanılır?
Dijital Cüzdan Nedir? Nasıl Kullanılır?
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları her geçen gün biraz daha artıyor. Tüketiciler, dijital çağın getirdiği hız ve pratiklik ihtiyacını, alışveriş sürecinde bu tip ödeme yöntemleri ile karşılıyor. Dijital cüzdan...
14 Mart 2022
Markethinkers
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. Haliyle instagram hikaye örnekleri ve tipleri neler? Nasıl dikkat çekici instagram hikayeleri oluşturabilirsiniz. Bu yazımızda bu konuyu enine boyuna...
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
Video içerik üretimi günümüzde pazarlama ve reklam çalışmalarında oldukça önemli bir yere sahip olmaya başladı. Eskiden çoğunlukla TV odağında olan video içerikler, artık sosyal mecralar üzerinde popülerliğini koruyor. Video...
23 Mart 2019
Sinan Oypan
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın almaya...
29 Aralık 2017
Sinan Oypan
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre. İnternetten antika ürün satmak Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya...
14 Ağustos 2017
IdeaSoft
Detaylı Bilgi İçin Arayın