Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

11 Şubat 2017
Sinan Oypan

Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz.

Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için müşterileriyle etkileşime geçmek ve kendi sitelerine trafik çekmek için oldukça önemlidir. Fakat bir süre sonra firmalar sosyal mecralar için içerik üretmekte zorlanabiliyorlar.

Sosyal medya fikirleri

Sosyal medyada düzenli paylaşımlar yapmak ve farklı içeriklerle tüketicilere ulaşmak, etkileşim ve geri dönüşüm oranlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilir. Bu rehberimizde de farklı içerik fikirlerini sizlerle paylaşacağız. Bu liste içerisinden ihtiyacınız olan ve uygulayabileceğiniz fikirleri, sosyal ağlardaki hesaplarınızda kullanabilirsiniz.

Ürün fotoğraflar: Sitenize yeni eklediğiniz ya da mevcut ürünlerin fotoğraflarını paylaşabilirsiniz. Bu ürün fotoğraflarını daha ilginç bir hale getirmek için, ürünlerin kullanım sırasında nasıl göründüğünü gösteren; farklı ürünlerle beraber kolaj yapılmış olarak; ya da kutu açılımı şeklinde fotoğraflayarak paylaşabilirsiniz.

Özlü sözler: Etkileşim sağlamak için, haftada bir gün özlü sözleri, bir görsel çalışma halinde paylaşabilirsiniz. Tipografik çalışmalar, bu tür paylaşımlarda bir hayli ilgi çekiyor. Bu görsel çalışmaları Canva isimli araç ile yapabilirsiniz. Detaylı bilgi için “Canva kullanım rehberimize” bakabilirsiniz.

Blog içeriklerinizi paylaşın: Düzenli olarak blog içerikleri oluşturuyorsanız, bu içerikleri de sosyal ağlarda paylaşabilirsiniz.

Eski blog yazılarınızı paylaşın: Blogunuz için daha önceden yazmış olduğunuz yazıları tekrar canlandırmak ve bu yazıları görmemiş olabilecek takipçileriniz için, bu içerikleri tekrar paylaşabilirsiniz. Tekrar paylaşım yaparken, kullandığınız görsel ve başlığı, sosyal ağ üzerinde değiştirerek paylaşmak daha faydalı olacaktır.

Anketler: Takipçilerinize bazı anketler hazırlayarak, etkileşim yaratmaya çalışabilirsiniz. “Hangi …’yı tercih edersiniz?” “Hangi ürün sizce daha iyi?” gibi farklı anket soruları, takipçilerinizin fikirlerini alma konusunda da yararlı olacaktır.

Şirket içi fotoğraflar: Takipçilerinizle daha samimi bir iletişim kurmak ve şirket kültürünüz hakkında bilgi vermek için şirket içi fotoğrafları paylaşabilirsiniz. Ürünlerin nasıl paketlendiğini, üretim aşamasını, çalışma ortamını paylaşarak, şirketinizi daha şeffaf bir şekilde tüketicilere gösterebilirsiniz.

Şirket ve sektörle ilgili duyurular: Şirketinizin başarılarını, şirketinizle ilgili çıkan haberleri sosyal ağlarda takipçilerinizle paylaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra sektörünüzle ilgili ilgi çekici ve önemli gelişmeleri de paylaşabilirsiniz.

Soru ve cevap etkinlikleri: Özellikle Instagram ve Facebook canlı video özelliği ile firmalar soru ve cevap etkinliklerini daha fazla düzenlemeye başladılar. Bu mecralar üzerinde tüketicilerinizin kafasındaki sorulara yanıt verebilir ve onlarla etkileşim kurabilirsiniz.

İlginç GIF paylaşımları: Son dönemlerde sosyal mecraların GIF formatındaki animasyon görsellerini desteklemesiyle beraber firmalar, ilginç buldukları ve tüketicilerle etkileşim sağlayacak GIF paylaşımları yapmaya başladılar. Siz de bu yöntemden yararlanabilirsiniz.

“Sosyal

Sık sorulan sorular: Sitenize gelen, müşteri destek bölümlerine sıkça sorulan soruları, bir liste haline getirerek, bunları madde madde farklı günlerde sosyal ağlarda paylaşarak, takipçilerinizi bilgilendirebilirsiniz.

Fotoğraf yarışmaları: Etkileşim oranlarınızı artırmak için, fotoğraf yarışmaları düzenleyebilirsiniz. Bu yarışmalara katılımı artırmak için, kazanan kişiye bazı fırsatlar ya da indirimler sunmak yararlı olacaktır.

Takipçilerinizden gelen fotoğraflar: Fotoğraf yarışmalarınızdan gelen ya da normal zamanda takipçilerinizin sizin ürünlerinizle ilgili yaptıkları paylaşımları kendi profillerinizden paylaşabilirsiniz. Bu paylaşımlarda fotoğraf sahiplerini etiketleyerek onlara teşekkür edebilirsiniz. Böylelikle başka kullanıcıların da ürünlerinizle fotoğraf paylaşmalarını sağlayabilirsiniz.

İlginç videolar: GIF çalışmalarında olduğu gibi sizinle ilgili olabilecek ve kullanıcıların ilgisini çekebilecek farklı video içerikleri de paylaşabilirsiniz. Kendi ürettiğiniz videolar olmasa dahi, ürünleriniz ve sektörünüzle ilgili videoları paylaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online...
21 Kasım 2017
Sinan Oypan
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır sorusu bugünlerde, tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle birçok kişinin aklına gelmekte. Başlangıç sürecinde atılması gereken birçok adım ve üzerinde karar verilmesi...
5 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini...
18 Eylül 2019
Sinan Oypan
Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Sosyal medya pazarlamadan iyi sonuçlar alabilmek için düzenli olarak bu mecralar üzerinde çalışmalar yapmanız ve her gün aktif bir şekilde bu platformları takip etmeniz gerekir. Tabii ki sosyal medya yönetiminde içerik yönetimi...
17 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor. Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi...
15 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
Video içerik üretmek artık eskiye kıyasla oldukça kolay ve akıllı telefonlar üzerindeki uygulamalar ile akıcı, akılda kalıcı ve ilgi çekici videolar hazırlamak oldukça mümkün. Elinizde video içerikler için belli bir bütçe...
29 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan