Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Yazar: Ferad Osman Sali
Güncellenme Tarihi: 18.09.2022
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz.

Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için müşterileriyle etkileşime geçmek ve kendi sitelerine trafik çekmek için oldukça önemlidir. Fakat bir süre sonra firmalar sosyal mecralar için içerik üretmekte zorlanabiliyorlar.

Sosyal medya fikirleri

Sosyal medyada düzenli paylaşımlar yapmak ve farklı içeriklerle tüketicilere ulaşmak, etkileşim ve geri dönüşüm oranlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilir. Bu rehberimizde de farklı içerik fikirlerini sizlerle paylaşacağız. Bu liste içerisinden ihtiyacınız olan ve uygulayabileceğiniz fikirleri, sosyal ağlardaki hesaplarınızda kullanabilirsiniz.

Ürün fotoğraflar: Sitenize yeni eklediğiniz ya da mevcut ürünlerin fotoğraflarını paylaşabilirsiniz. Bu ürün fotoğraflarını daha ilginç bir hale getirmek için, ürünlerin kullanım sırasında nasıl göründüğünü gösteren; farklı ürünlerle beraber kolaj yapılmış olarak; ya da kutu açılımı şeklinde fotoğraflayarak paylaşabilirsiniz.

Özlü sözler: Etkileşim sağlamak için, haftada bir gün özlü sözleri, bir görsel çalışma halinde paylaşabilirsiniz. Tipografik çalışmalar, bu tür paylaşımlarda bir hayli ilgi çekiyor. Bu görsel çalışmaları Canva isimli araç ile yapabilirsiniz. Detaylı bilgi için “Canva kullanım rehberimize” bakabilirsiniz.

Blog içeriklerinizi paylaşın: Düzenli olarak blog içerikleri oluşturuyorsanız, bu içerikleri de sosyal ağlarda paylaşabilirsiniz.

Eski blog yazılarınızı paylaşın: Blogunuz için daha önceden yazmış olduğunuz yazıları tekrar canlandırmak ve bu yazıları görmemiş olabilecek takipçileriniz için, bu içerikleri tekrar paylaşabilirsiniz. Tekrar paylaşım yaparken, kullandığınız görsel ve başlığı, sosyal ağ üzerinde değiştirerek paylaşmak daha faydalı olacaktır.

Anketler: Takipçilerinize bazı anketler hazırlayarak, etkileşim yaratmaya çalışabilirsiniz. “Hangi …’yı tercih edersiniz?” “Hangi ürün sizce daha iyi?” gibi farklı anket soruları, takipçilerinizin fikirlerini alma konusunda da yararlı olacaktır.

Şirket içi fotoğraflar: Takipçilerinizle daha samimi bir iletişim kurmak ve şirket kültürünüz hakkında bilgi vermek için şirket içi fotoğrafları paylaşabilirsiniz. Ürünlerin nasıl paketlendiğini, üretim aşamasını, çalışma ortamını paylaşarak, şirketinizi daha şeffaf bir şekilde tüketicilere gösterebilirsiniz.

Şirket ve sektörle ilgili duyurular: Şirketinizin başarılarını, şirketinizle ilgili çıkan haberleri sosyal ağlarda takipçilerinizle paylaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra sektörünüzle ilgili ilgi çekici ve önemli gelişmeleri de paylaşabilirsiniz.

Soru ve cevap etkinlikleri: Özellikle Instagram ve Facebook canlı video özelliği ile firmalar soru ve cevap etkinliklerini daha fazla düzenlemeye başladılar. Bu mecralar üzerinde tüketicilerinizin kafasındaki sorulara yanıt verebilir ve onlarla etkileşim kurabilirsiniz.

İlginç GIF paylaşımları: Son dönemlerde sosyal mecraların GIF formatındaki animasyon görsellerini desteklemesiyle beraber firmalar, ilginç buldukları ve tüketicilerle etkileşim sağlayacak GIF paylaşımları yapmaya başladılar. Siz de bu yöntemden yararlanabilirsiniz.

“Sosyal

Sık sorulan sorular: Sitenize gelen, müşteri destek bölümlerine sıkça sorulan soruları, bir liste haline getirerek, bunları madde madde farklı günlerde sosyal ağlarda paylaşarak, takipçilerinizi bilgilendirebilirsiniz.

Fotoğraf yarışmaları: Etkileşim oranlarınızı artırmak için, fotoğraf yarışmaları düzenleyebilirsiniz. Bu yarışmalara katılımı artırmak için, kazanan kişiye bazı fırsatlar ya da indirimler sunmak yararlı olacaktır.

Takipçilerinizden gelen fotoğraflar: Fotoğraf yarışmalarınızdan gelen ya da normal zamanda takipçilerinizin sizin ürünlerinizle ilgili yaptıkları paylaşımları kendi profillerinizden paylaşabilirsiniz. Bu paylaşımlarda fotoğraf sahiplerini etiketleyerek onlara teşekkür edebilirsiniz. Böylelikle başka kullanıcıların da ürünlerinizle fotoğraf paylaşmalarını sağlayabilirsiniz.

İlginç videolar: GIF çalışmalarında olduğu gibi sizinle ilgili olabilecek ve kullanıcıların ilgisini çekebilecek farklı video içerikleri de paylaşabilirsiniz. Kendi ürettiğiniz videolar olmasa dahi, ürünleriniz ve sektörünüzle ilgili videoları paylaşabilirsiniz.

ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler