Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

11 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz.

Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için müşterileriyle etkileşime geçmek ve kendi sitelerine trafik çekmek için oldukça önemlidir. Fakat bir süre sonra firmalar sosyal mecralar için içerik üretmekte zorlanabiliyorlar.

Sosyal medya fikirleri

Sosyal medyada düzenli paylaşımlar yapmak ve farklı içeriklerle tüketicilere ulaşmak, etkileşim ve geri dönüşüm oranlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilir. Bu rehberimizde de farklı içerik fikirlerini sizlerle paylaşacağız. Bu liste içerisinden ihtiyacınız olan ve uygulayabileceğiniz fikirleri, sosyal ağlardaki hesaplarınızda kullanabilirsiniz.

Ürün fotoğraflar: Sitenize yeni eklediğiniz ya da mevcut ürünlerin fotoğraflarını paylaşabilirsiniz. Bu ürün fotoğraflarını daha ilginç bir hale getirmek için, ürünlerin kullanım sırasında nasıl göründüğünü gösteren; farklı ürünlerle beraber kolaj yapılmış olarak; ya da kutu açılımı şeklinde fotoğraflayarak paylaşabilirsiniz.

Özlü sözler: Etkileşim sağlamak için, haftada bir gün özlü sözleri, bir görsel çalışma halinde paylaşabilirsiniz. Tipografik çalışmalar, bu tür paylaşımlarda bir hayli ilgi çekiyor. Bu görsel çalışmaları Canva isimli araç ile yapabilirsiniz. Detaylı bilgi için “Canva kullanım rehberimize” bakabilirsiniz.

Blog içeriklerinizi paylaşın: Düzenli olarak blog içerikleri oluşturuyorsanız, bu içerikleri de sosyal ağlarda paylaşabilirsiniz.

Eski blog yazılarınızı paylaşın: Blogunuz için daha önceden yazmış olduğunuz yazıları tekrar canlandırmak ve bu yazıları görmemiş olabilecek takipçileriniz için, bu içerikleri tekrar paylaşabilirsiniz. Tekrar paylaşım yaparken, kullandığınız görsel ve başlığı, sosyal ağ üzerinde değiştirerek paylaşmak daha faydalı olacaktır.

Anketler: Takipçilerinize bazı anketler hazırlayarak, etkileşim yaratmaya çalışabilirsiniz. “Hangi …’yı tercih edersiniz?” “Hangi ürün sizce daha iyi?” gibi farklı anket soruları, takipçilerinizin fikirlerini alma konusunda da yararlı olacaktır.

Şirket içi fotoğraflar: Takipçilerinizle daha samimi bir iletişim kurmak ve şirket kültürünüz hakkında bilgi vermek için şirket içi fotoğrafları paylaşabilirsiniz. Ürünlerin nasıl paketlendiğini, üretim aşamasını, çalışma ortamını paylaşarak, şirketinizi daha şeffaf bir şekilde tüketicilere gösterebilirsiniz.

Şirket ve sektörle ilgili duyurular: Şirketinizin başarılarını, şirketinizle ilgili çıkan haberleri sosyal ağlarda takipçilerinizle paylaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra sektörünüzle ilgili ilgi çekici ve önemli gelişmeleri de paylaşabilirsiniz.

Soru ve cevap etkinlikleri: Özellikle Instagram ve Facebook canlı video özelliği ile firmalar soru ve cevap etkinliklerini daha fazla düzenlemeye başladılar. Bu mecralar üzerinde tüketicilerinizin kafasındaki sorulara yanıt verebilir ve onlarla etkileşim kurabilirsiniz.

İlginç GIF paylaşımları: Son dönemlerde sosyal mecraların GIF formatındaki animasyon görsellerini desteklemesiyle beraber firmalar, ilginç buldukları ve tüketicilerle etkileşim sağlayacak GIF paylaşımları yapmaya başladılar. Siz de bu yöntemden yararlanabilirsiniz.

“Sosyal

Sık sorulan sorular: Sitenize gelen, müşteri destek bölümlerine sıkça sorulan soruları, bir liste haline getirerek, bunları madde madde farklı günlerde sosyal ağlarda paylaşarak, takipçilerinizi bilgilendirebilirsiniz.

Fotoğraf yarışmaları: Etkileşim oranlarınızı artırmak için, fotoğraf yarışmaları düzenleyebilirsiniz. Bu yarışmalara katılımı artırmak için, kazanan kişiye bazı fırsatlar ya da indirimler sunmak yararlı olacaktır.

Takipçilerinizden gelen fotoğraflar: Fotoğraf yarışmalarınızdan gelen ya da normal zamanda takipçilerinizin sizin ürünlerinizle ilgili yaptıkları paylaşımları kendi profillerinizden paylaşabilirsiniz. Bu paylaşımlarda fotoğraf sahiplerini etiketleyerek onlara teşekkür edebilirsiniz. Böylelikle başka kullanıcıların da ürünlerinizle fotoğraf paylaşmalarını sağlayabilirsiniz.

İlginç videolar: GIF çalışmalarında olduğu gibi sizinle ilgili olabilecek ve kullanıcıların ilgisini çekebilecek farklı video içerikleri de paylaşabilirsiniz. Kendi ürettiğiniz videolar olmasa dahi, ürünleriniz ve sektörünüzle ilgili videoları paylaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri, e-ticarete yeni başlamak isteyen, fiziki mağazasını internete taşımak isteyen veya site altyapı kurulumu gibi teknik işlerle ilgilenmeden doğrudan işine odaklanmak isteyenler için birçok çözüm sunuyor....
25 Haziran 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videoları son dönemlerde oldukça popüler olmaya başladı ve e-ticaret firmaları da hem geri dönüşümlerini artırmak hem de tüketicilere ürünlerini daha iyi yansıtmak için video içerikler üretiyor. Geçtiğimiz...
19 Mart 2017
Sinan Oypan
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşma sürecinde kullanılan renkler, tüketicilere farklı mesajlar verir. Bu gizli mesajlar, marka ile ilgili bazı fikirlerin kullanıcıların kafasında oluşmasını sağlar. Doğru kullanılan renkler hem pazarlama...
1 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in...
17 Kasım 2016
Sinan Oypan
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler nelerdir sorusunun cevabına geçmeden önce dropshipping'in ne olduğunu açıklamakta fayda var. Dropshipping, Türkçesiyle stoksuz satış e-ticaret şirketlerinin...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?
E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?
Özellikle Black Friday ile beraber Kasım indirimleri son birkaç yıldır Türkiye’de de bir hayli popüler olmaya başladı. Bu dönemde e-ticaret firmaları genel satış adetlerini artırma ve yıl kapanmadan cirolarını biraz daha...
4 Kasım 2020
Sinan Oypan