Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

11 Şubat 2017
Sinan Oypan

Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz.

Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için müşterileriyle etkileşime geçmek ve kendi sitelerine trafik çekmek için oldukça önemlidir. Fakat bir süre sonra firmalar sosyal mecralar için içerik üretmekte zorlanabiliyorlar.

Sosyal medya fikirleri

Sosyal medyada düzenli paylaşımlar yapmak ve farklı içeriklerle tüketicilere ulaşmak, etkileşim ve geri dönüşüm oranlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilir. Bu rehberimizde de farklı içerik fikirlerini sizlerle paylaşacağız. Bu liste içerisinden ihtiyacınız olan ve uygulayabileceğiniz fikirleri, sosyal ağlardaki hesaplarınızda kullanabilirsiniz.

Ürün fotoğraflar: Sitenize yeni eklediğiniz ya da mevcut ürünlerin fotoğraflarını paylaşabilirsiniz. Bu ürün fotoğraflarını daha ilginç bir hale getirmek için, ürünlerin kullanım sırasında nasıl göründüğünü gösteren; farklı ürünlerle beraber kolaj yapılmış olarak; ya da kutu açılımı şeklinde fotoğraflayarak paylaşabilirsiniz.

Özlü sözler: Etkileşim sağlamak için, haftada bir gün özlü sözleri, bir görsel çalışma halinde paylaşabilirsiniz. Tipografik çalışmalar, bu tür paylaşımlarda bir hayli ilgi çekiyor. Bu görsel çalışmaları Canva isimli araç ile yapabilirsiniz. Detaylı bilgi için “Canva kullanım rehberimize” bakabilirsiniz.

Blog içeriklerinizi paylaşın: Düzenli olarak blog içerikleri oluşturuyorsanız, bu içerikleri de sosyal ağlarda paylaşabilirsiniz.

Eski blog yazılarınızı paylaşın: Blogunuz için daha önceden yazmış olduğunuz yazıları tekrar canlandırmak ve bu yazıları görmemiş olabilecek takipçileriniz için, bu içerikleri tekrar paylaşabilirsiniz. Tekrar paylaşım yaparken, kullandığınız görsel ve başlığı, sosyal ağ üzerinde değiştirerek paylaşmak daha faydalı olacaktır.

Anketler: Takipçilerinize bazı anketler hazırlayarak, etkileşim yaratmaya çalışabilirsiniz. “Hangi …’yı tercih edersiniz?” “Hangi ürün sizce daha iyi?” gibi farklı anket soruları, takipçilerinizin fikirlerini alma konusunda da yararlı olacaktır.

Şirket içi fotoğraflar: Takipçilerinizle daha samimi bir iletişim kurmak ve şirket kültürünüz hakkında bilgi vermek için şirket içi fotoğrafları paylaşabilirsiniz. Ürünlerin nasıl paketlendiğini, üretim aşamasını, çalışma ortamını paylaşarak, şirketinizi daha şeffaf bir şekilde tüketicilere gösterebilirsiniz.

Şirket ve sektörle ilgili duyurular: Şirketinizin başarılarını, şirketinizle ilgili çıkan haberleri sosyal ağlarda takipçilerinizle paylaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra sektörünüzle ilgili ilgi çekici ve önemli gelişmeleri de paylaşabilirsiniz.

Soru ve cevap etkinlikleri: Özellikle Instagram ve Facebook canlı video özelliği ile firmalar soru ve cevap etkinliklerini daha fazla düzenlemeye başladılar. Bu mecralar üzerinde tüketicilerinizin kafasındaki sorulara yanıt verebilir ve onlarla etkileşim kurabilirsiniz.

İlginç GIF paylaşımları: Son dönemlerde sosyal mecraların GIF formatındaki animasyon görsellerini desteklemesiyle beraber firmalar, ilginç buldukları ve tüketicilerle etkileşim sağlayacak GIF paylaşımları yapmaya başladılar. Siz de bu yöntemden yararlanabilirsiniz.

“Sosyal

Sık sorulan sorular: Sitenize gelen, müşteri destek bölümlerine sıkça sorulan soruları, bir liste haline getirerek, bunları madde madde farklı günlerde sosyal ağlarda paylaşarak, takipçilerinizi bilgilendirebilirsiniz.

Fotoğraf yarışmaları: Etkileşim oranlarınızı artırmak için, fotoğraf yarışmaları düzenleyebilirsiniz. Bu yarışmalara katılımı artırmak için, kazanan kişiye bazı fırsatlar ya da indirimler sunmak yararlı olacaktır.

Takipçilerinizden gelen fotoğraflar: Fotoğraf yarışmalarınızdan gelen ya da normal zamanda takipçilerinizin sizin ürünlerinizle ilgili yaptıkları paylaşımları kendi profillerinizden paylaşabilirsiniz. Bu paylaşımlarda fotoğraf sahiplerini etiketleyerek onlara teşekkür edebilirsiniz. Böylelikle başka kullanıcıların da ürünlerinizle fotoğraf paylaşmalarını sağlayabilirsiniz.

İlginç videolar: GIF çalışmalarında olduğu gibi sizinle ilgili olabilecek ve kullanıcıların ilgisini çekebilecek farklı video içerikleri de paylaşabilirsiniz. Kendi ürettiğiniz videolar olmasa dahi, ürünleriniz ve sektörünüzle ilgili videoları paylaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram üzerinden daha fazla verim almak ve etkileşim oranlarını artırmak için, iyi bir yönetim yapılması gerekir. Instagram yönetimini etkin bir şekilde yapmak için farklı farklı araçlardan yararlanmak gerekir. Dünkü...
14 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri...
21 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri...
11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram’da reklam verirken, bazı ayarlarınızı özenle yapmanız, reklam modelini doğru seçmeniz ve içeriklerinizi de hedef kitlenize uyumlu şekilde ayarlarmanız gerekli. Doğru adımları atmamak, reklamları doğru bir şekilde...
18 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?
E-ticarette depolama alanı yönetimi, siparişlerin doğru bir şekilde gönderilmesini sağlarken, depo maliyetlerinin düşürülmesine de yardımcı olur. Depolama alanı verimli kullanılmadığında hem iş yapma süresi uzar, hem iş...
22 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmak birçok girişimcinin hayalleri arasında yer alsa da online bir mağaza açarak internette ürün satmadan önce bazı konuları bilmek gerekiyor. Online bir mağaza açarak, kendi üretimleri olan ya da pazarda talep...
25 Ekim 2018
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Sinan Oypan
Pandemide internette en çok satan ürünler
E-ticaret sektörü son yılların en yüksek büyüme oranını gösterirken e-ticaret yapmak isteyenlerin internette en çok satan ürünler konusunda arayışları da artıyor. Biz de sizler için son 7 aydaki e-ticaret verilerini analiz ederek...
26 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan