E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları

9 Haziran 2020
Sinan Oypan

Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir ve müşterilerinize daha iyi hizmet verebilirsiniz. Bu süreçte de dikkat etmeniz gereken bazı unsurlar bulunuyor.

E ticaret firmaları için site yönetim ipuçları

Sitenizi yayınlamak için acele etmeyin

Eğer sitenizi daha açmadıysanız ya da bir online mağaza açmak istiyorsanız, sitenizi açmak için acele etmeyin. Tüm detayları ve sayfaları kontrol etmeniz, sitedeki tüm linklerin doğru yerlere yönlendirme yaptığından emin olmanız gerekir. Bunun yanı sıra yazım hataları vb. imla kurallarına dikkat etmeniz, SEO çalışmalarınızı gözden geçirmeniz ve kullanıcı deneyimine yönelik tasarım unsurlarının da kontrollerini yapmanızda yarar var. Bunlara ek olarak ödeme sistemlerinizin düzgün çalıştığından emin olmalı, banka hesap numaralarınızın doğru yazıldığını kontrol etmelisiniz.

Tüm kontrollerinizi yaptıktan sonra sitenizi açabilirsiniz. Ne kadar kontrol etseniz de bazı küçük detaylar gözden kaçabilir. Bu sebeple de mümkün olduğunca az hatayla sitenizi yayına almak için aceleci davranmaktan kaçınmalısınız.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi

Odağınız kullanıcılar olsun

E ticaret site yönetimi yaparken odağınız özellikle kullanıcılar üzerinde olmalıdır. Kullanıcı deneyimi iyi olmayan bir site, kullanıcıları site üzerinde tutmakta zorlanacaktır. Kullanıcıların rahat bir şekilde aradıkları ürünlere ulaşmalarının yanı sıra içerikleri rahatlıkla anlayabilmeleri de gerekir. Bunun yanı sıra ödeme sayfaları üzerindeki adımların sadeleştirilmesi ve kullanıcıların kolay bir şekilde site üzerinde işlemler yapabilmesi gerekir.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

Kullanıcı deneyimini iyileştirerek, kullanıcıları site üzerinde daha fazla tuttuğunuzda, arama motorları üzerinde de sitenizin sayfa değeri yükselmiş olacaktır. Bu çalışmalar aynı zamanda SEO çalışmalarınıza da doğrudan etki ettiği için üzerinde durmanız gereken konulardan biridir.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?

Varış (landing) sayfalarınızın tasarımlarını geliştirin

Varış sayfaları (landing page) da site yönetimi sürecinde üzerinde durulması gereken alanlardır. Varış sayfalarınızın içeriği kullanıcıları sayfa üzerinde tutarken, onlardan geri dönüşüm almanıza da yardımcı olur. Kampanya sayfalarının yanı sıra ürün sayfalarınızda birer varış sayfasıdır. Reklamlar ya da arama motorları üzerinden kullanıcılar bu sayfalara gelebilir.

İlgili rehber: Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?

Varış sayfalarının içeriği, kullanılan görseller, hazırlanan metinler, sayfa içeriğinin arama motorlarına uyumluluğu ve tasarımı kullanıcılardan alacağınız geri dönüşümleri doğrudan etkilediği için bu sayfaların düzenli olarak kontrol edilmesi geliştirilmesi gerekmektedir.

İlgili rehber: Landing Page SEO Ayarları

Ödeme sayfalarınızı geliştirin

E ticaret site yönetimi sürecinde ödeme sayfalarınızın da performansından sorumlusunuz. Bu sayfaların tasarımı ve içeriği de ödeme işlemleri sırasında kullanıcıların işleme devam edip etmeyeceklerini etkilemektedir. Karmaşık ödeme sayfaları ya da çok fazla adımın bu alanda olması, özellikle mobil cihazları üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların işini zorlaştıracağı için, kullanıcılara sepetlerinde ürün bırakarak siteyi terk edebilirler.

İlgili rehber: E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları

Ödeme sayfalarında gereksiz görsel ve metinleri kaldırmanız ve ödeme işlemlerindeki adımları kolaylaştırmanız, geri dönüşümlerinize artırarak, sepeti terk etme oranlarını da azaltmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları

Sepeti terk edenlere yönelik çalışmalar yapın

Her yıl e-ticaret firmaları sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle belli miktarda potansiyel gelir kaybı yaşamakta. Kullanıcılar herhangi bir sebeple sepetlerinde ürün bırakarak, siteyi terk edebilirler. Bu kullanıcılara yönelik çalışmaların stratejilerini belirlemeniz de site yönetim sürecinde önemli bir adımdır. Sepetine ürün ekleyen kullanıcılara hatırlatıcı e-posta gönderimleri yapmak ya da retargeting reklamlarla bu kullanıcılara farklı siteler üzerinden ulaşmak onları tekrar kazanmanıza yardımcı olabilir.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Pazarlama ve reklam stratejilerinizi belirleyin

Site yönetimi, sadece web siteniz üzerinde yapacağınız çalışmaları kapsamamaktadır. Sitenizin tanıtımını yapmak, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, ürünlere bir talep oluşturmak için de pazarlama ile reklam çalışmalarına yatırım yapmanız gerekir. Bu sebeple de sağlam temellere dayalı bir dijital pazarlama planı oluşturmanız da yarar vardır.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Pazarlama staretejinizde, müşteri profilinizin aktif olduğu ve sık kullandığı yayınları veya platformları tercih etmeniz ve onların ilgilerini çekebilecek içerik ya da reklam kampanyalarıyla onlara ulaşmanız gerekir. Aşağıdaki rehberimizde dijital pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz alternatif fikirleri bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler

Stok takibi ve kontrolü

Site yönetimi yaparken, stok kontrolü ve takibi de yapmanız gerekmektedir. E-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yaparken, sattığınız ürünlerin stok bilgilerinin, site üzerinde doğru bir şekilde sergilendiğinden emin olmanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Stok devir hızlarınızı hesaplamanız, azalan stokları yenilemek için alt limitlerinizi oluşturmanız, stoksuz kalmamanızı sağlayacaktır. Stok bilgilerini güncellemediğinizde, stokta olmayan bir ürünü satabilirsiniz ve bu da müşteri memnuniyetinin düşmesine neden olacak olumsuz sorunların oluşmasına neden olabilir. Bu sebeple de stok kontrolü ve takibi de bu süreçte özellikle üzerinde durulması gereken konular arasında yer almaktadır.

İlgili rehber: Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?

İlgili rehber: E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?

Kargo takibi ve maliyetleri

E ticaret site yönetimi, yanı zamanda siparişlerin müşterilere doğru bir şekilde ve zamanında ulaşılmasını sağlamayı da kapsar. Müşterilerinizin ürünlerine kavuşabilmeleri için site üzerinde kargo takibi çalışmaları da yapmanız gerekmektedir.

İlgili rehber: Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?

Sipariş oluşturduğunuzda sipariş numarasını ve kargo bilgilerini müşterilere ulaştırmanız, verdiğiniz hizmetin kalitesini artırırken, kargo takibini de kolaylaştırmaktadır. Bununla beraber kargo maliyetlerini de hesaplayarak, bu maliyetleri düşürecek çalışmalar yapmanızda da fayda vardır. Kargo maliyetlerini düşürmek için kutu ve/ya ambalaj tasarımlarınızı gözden geçirmeniz ve çoklu ürün gönderimlerinde kutu optimizasyonlarını yaparak daha düşük maliyetlerle gönderiler yapmanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?

Eğer kendi işinizi yapmak ve internet üzerinde satış yapmak için bir online mağaza açmak istiyorsanız İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir paket seçerek hızlı bir şekilde e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda...
6 Nisan 2017
Sinan Oypan
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı, pazarlama çalışmalarınızı geliştirerek, aldığınız etkileşim ve geri dönüşümleri artırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Video içeriklerin günümüzdeki popülerliğini göz ardı...
8 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik ürün satışı yapmak istiyorum / organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur, organik ürün satışı için gerekli belgeler / internetten gıda satışı için gerekli...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları...
18 Haziran 2020
Sinan Oypan
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik ekosistemi her geçen gün daha fazla talep görmeye başlıyor. Kişilerin, kendi işlerini yapma istekleri, farklı pazarlarda gördükleri fırsatlar ve kendi ekipleriyle çalışma istekleri gibi birçok faktör girişimcilik...
14 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette bilinçili ya da bilinçsiz olarak yapılan bir takım çalışmalar müşterileri kaçırmaya neden olabiliyor. Müşterilerle olan ilişkiler, site üzerinde yapılan tasarımsal hatalar, ürünlerle ilgili problemler, tüketicilerin...
16 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine...
3 Mayıs 2018
Sinan Oypan
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde...
10 Mart 2019
Sinan Oypan