E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları

9 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları

Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir ve müşterilerinize daha iyi hizmet verebilirsiniz. Bu süreçte de dikkat etmeniz gereken bazı unsurlar bulunuyor.

E ticaret firmaları için site yönetim ipuçları

Sitenizi yayınlamak için acele etmeyin

Eğer sitenizi daha açmadıysanız ya da bir online mağaza açmak istiyorsanız, sitenizi açmak için acele etmeyin. Tüm detayları ve sayfaları kontrol etmeniz, sitedeki tüm linklerin doğru yerlere yönlendirme yaptığından emin olmanız gerekir. Bunun yanı sıra yazım hataları vb. imla kurallarına dikkat etmeniz, SEO çalışmalarınızı gözden geçirmeniz ve kullanıcı deneyimine yönelik tasarım unsurlarının da kontrollerini yapmanızda yarar var. Bunlara ek olarak ödeme sistemlerinizin düzgün çalıştığından emin olmalı, banka hesap numaralarınızın doğru yazıldığını kontrol etmelisiniz.

Tüm kontrollerinizi yaptıktan sonra sitenizi açabilirsiniz. Ne kadar kontrol etseniz de bazı küçük detaylar gözden kaçabilir. Bu sebeple de mümkün olduğunca az hatayla sitenizi yayına almak için aceleci davranmaktan kaçınmalısınız.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi

Odağınız kullanıcılar olsun

E ticaret site yönetimi yaparken odağınız özellikle kullanıcılar üzerinde olmalıdır. Kullanıcı deneyimi iyi olmayan bir site, kullanıcıları site üzerinde tutmakta zorlanacaktır. Kullanıcıların rahat bir şekilde aradıkları ürünlere ulaşmalarının yanı sıra içerikleri rahatlıkla anlayabilmeleri de gerekir. Bunun yanı sıra ödeme sayfaları üzerindeki adımların sadeleştirilmesi ve kullanıcıların kolay bir şekilde site üzerinde işlemler yapabilmesi gerekir.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

Kullanıcı deneyimini iyileştirerek, kullanıcıları site üzerinde daha fazla tuttuğunuzda, arama motorları üzerinde de sitenizin sayfa değeri yükselmiş olacaktır. Bu çalışmalar aynı zamanda SEO çalışmalarınıza da doğrudan etki ettiği için üzerinde durmanız gereken konulardan biridir.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?

Varış (landing) sayfalarınızın tasarımlarını geliştirin

Varış sayfaları (landing page) da site yönetimi sürecinde üzerinde durulması gereken alanlardır. Varış sayfalarınızın içeriği kullanıcıları sayfa üzerinde tutarken, onlardan geri dönüşüm almanıza da yardımcı olur. Kampanya sayfalarının yanı sıra ürün sayfalarınızda birer varış sayfasıdır. Reklamlar ya da arama motorları üzerinden kullanıcılar bu sayfalara gelebilir.

İlgili rehber: Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?

Varış sayfalarının içeriği, kullanılan görseller, hazırlanan metinler, sayfa içeriğinin arama motorlarına uyumluluğu ve tasarımı kullanıcılardan alacağınız geri dönüşümleri doğrudan etkilediği için bu sayfaların düzenli olarak kontrol edilmesi geliştirilmesi gerekmektedir.

İlgili rehber: Landing Page SEO Ayarları

Ödeme sayfalarınızı geliştirin

E ticaret site yönetimi sürecinde ödeme sayfalarınızın da performansından sorumlusunuz. Bu sayfaların tasarımı ve içeriği de ödeme işlemleri sırasında kullanıcıların işleme devam edip etmeyeceklerini etkilemektedir. Karmaşık ödeme sayfaları ya da çok fazla adımın bu alanda olması, özellikle mobil cihazları üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların işini zorlaştıracağı için, kullanıcılara sepetlerinde ürün bırakarak siteyi terk edebilirler.

İlgili rehber: E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları

Ödeme sayfalarında gereksiz görsel ve metinleri kaldırmanız ve ödeme işlemlerindeki adımları kolaylaştırmanız, geri dönüşümlerinize artırarak, sepeti terk etme oranlarını da azaltmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları

Sepeti terk edenlere yönelik çalışmalar yapın

Her yıl e-ticaret firmaları sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle belli miktarda potansiyel gelir kaybı yaşamakta. Kullanıcılar herhangi bir sebeple sepetlerinde ürün bırakarak, siteyi terk edebilirler. Bu kullanıcılara yönelik çalışmaların stratejilerini belirlemeniz de site yönetim sürecinde önemli bir adımdır. Sepetine ürün ekleyen kullanıcılara hatırlatıcı e-posta gönderimleri yapmak ya da retargeting reklamlarla bu kullanıcılara farklı siteler üzerinden ulaşmak onları tekrar kazanmanıza yardımcı olabilir.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Pazarlama ve reklam stratejilerinizi belirleyin

Site yönetimi, sadece web siteniz üzerinde yapacağınız çalışmaları kapsamamaktadır. Sitenizin tanıtımını yapmak, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, ürünlere bir talep oluşturmak için de pazarlama ile reklam çalışmalarına yatırım yapmanız gerekir. Bu sebeple de sağlam temellere dayalı bir dijital pazarlama planı oluşturmanız da yarar vardır.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Pazarlama staretejinizde, müşteri profilinizin aktif olduğu ve sık kullandığı yayınları veya platformları tercih etmeniz ve onların ilgilerini çekebilecek içerik ya da reklam kampanyalarıyla onlara ulaşmanız gerekir. Aşağıdaki rehberimizde dijital pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz alternatif fikirleri bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler

Stok takibi ve kontrolü

Site yönetimi yaparken, stok kontrolü ve takibi de yapmanız gerekmektedir. E-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yaparken, sattığınız ürünlerin stok bilgilerinin, site üzerinde doğru bir şekilde sergilendiğinden emin olmanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Stok devir hızlarınızı hesaplamanız, azalan stokları yenilemek için alt limitlerinizi oluşturmanız, stoksuz kalmamanızı sağlayacaktır. Stok bilgilerini güncellemediğinizde, stokta olmayan bir ürünü satabilirsiniz ve bu da müşteri memnuniyetinin düşmesine neden olacak olumsuz sorunların oluşmasına neden olabilir. Bu sebeple de stok kontrolü ve takibi de bu süreçte özellikle üzerinde durulması gereken konular arasında yer almaktadır.

İlgili rehber: Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?

İlgili rehber: E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?

Kargo takibi ve maliyetleri

E ticaret site yönetimi, yanı zamanda siparişlerin müşterilere doğru bir şekilde ve zamanında ulaşılmasını sağlamayı da kapsar. Müşterilerinizin ürünlerine kavuşabilmeleri için site üzerinde kargo takibi çalışmaları da yapmanız gerekmektedir.

İlgili rehber: Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?

Sipariş oluşturduğunuzda sipariş numarasını ve kargo bilgilerini müşterilere ulaştırmanız, verdiğiniz hizmetin kalitesini artırırken, kargo takibini de kolaylaştırmaktadır. Bununla beraber kargo maliyetlerini de hesaplayarak, bu maliyetleri düşürecek çalışmalar yapmanızda da fayda vardır. Kargo maliyetlerini düşürmek için kutu ve/ya ambalaj tasarımlarınızı gözden geçirmeniz ve çoklu ürün gönderimlerinde kutu optimizasyonlarını yaparak daha düşük maliyetlerle gönderiler yapmanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?

Eğer kendi işinizi yapmak ve internet üzerinde satış yapmak için bir online mağaza açmak istiyorsanız İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir paket seçerek hızlı bir şekilde e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
Facebook video içerikleri, etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırma için etkili olduğu gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da etkilidir. Farklı içerik türlerinden ve fikirlerinden yararlanmak, kullanıcılarla farklı etkileşimler...
24 Temmuz 2020
Sinan Oypan
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
Sanal mağazanız müşterileriniz ile güçlü ilişkiler kurmanızı sağlayan bir araçtır. E-ticaret yapan kişiler için e ticarette satış arttırma teknikleri içinde, müşteriler üzerinde iyi bir satın alma deneyimi oluşturmak gelir....
21 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları, reklam kampanyalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki ettiği gibi tüketicilerin de ilgisini çekmek için önemli unsurlardan biri. Doğru reklam fotoğraflarını seçmek bu sebeple de reklamların yatırım...
21 Ekim 2019
Sinan Oypan
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
E-ticaret siteniz ne kadar göz önünde olursa, potansiyel müşterilerin sizi tercihi etme ihtimali de o kadar artar. Kazancınızın artması için de bu ihtimalin yüksek olması gerekir. Ama bu ihtimal kendi kendine artmaz. Sizin de bir şeyler...
19 Mart 2021
Markethinkers
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri....
6 Nisan 2020
Sinan Oypan
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her...
28 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan