E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları

9 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları

Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir ve müşterilerinize daha iyi hizmet verebilirsiniz. Bu süreçte de dikkat etmeniz gereken bazı unsurlar bulunuyor.

E ticaret firmaları için site yönetim ipuçları

Sitenizi yayınlamak için acele etmeyin

Eğer sitenizi daha açmadıysanız ya da bir online mağaza açmak istiyorsanız, sitenizi açmak için acele etmeyin. Tüm detayları ve sayfaları kontrol etmeniz, sitedeki tüm linklerin doğru yerlere yönlendirme yaptığından emin olmanız gerekir. Bunun yanı sıra yazım hataları vb. imla kurallarına dikkat etmeniz, SEO çalışmalarınızı gözden geçirmeniz ve kullanıcı deneyimine yönelik tasarım unsurlarının da kontrollerini yapmanızda yarar var. Bunlara ek olarak ödeme sistemlerinizin düzgün çalıştığından emin olmalı, banka hesap numaralarınızın doğru yazıldığını kontrol etmelisiniz.

Tüm kontrollerinizi yaptıktan sonra sitenizi açabilirsiniz. Ne kadar kontrol etseniz de bazı küçük detaylar gözden kaçabilir. Bu sebeple de mümkün olduğunca az hatayla sitenizi yayına almak için aceleci davranmaktan kaçınmalısınız.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi

Odağınız kullanıcılar olsun

E ticaret site yönetimi yaparken odağınız özellikle kullanıcılar üzerinde olmalıdır. Kullanıcı deneyimi iyi olmayan bir site, kullanıcıları site üzerinde tutmakta zorlanacaktır. Kullanıcıların rahat bir şekilde aradıkları ürünlere ulaşmalarının yanı sıra içerikleri rahatlıkla anlayabilmeleri de gerekir. Bunun yanı sıra ödeme sayfaları üzerindeki adımların sadeleştirilmesi ve kullanıcıların kolay bir şekilde site üzerinde işlemler yapabilmesi gerekir.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

Kullanıcı deneyimini iyileştirerek, kullanıcıları site üzerinde daha fazla tuttuğunuzda, arama motorları üzerinde de sitenizin sayfa değeri yükselmiş olacaktır. Bu çalışmalar aynı zamanda SEO çalışmalarınıza da doğrudan etki ettiği için üzerinde durmanız gereken konulardan biridir.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?

Varış (landing) sayfalarınızın tasarımlarını geliştirin

Varış sayfaları (landing page) da site yönetimi sürecinde üzerinde durulması gereken alanlardır. Varış sayfalarınızın içeriği kullanıcıları sayfa üzerinde tutarken, onlardan geri dönüşüm almanıza da yardımcı olur. Kampanya sayfalarının yanı sıra ürün sayfalarınızda birer varış sayfasıdır. Reklamlar ya da arama motorları üzerinden kullanıcılar bu sayfalara gelebilir.

İlgili rehber: Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?

Varış sayfalarının içeriği, kullanılan görseller, hazırlanan metinler, sayfa içeriğinin arama motorlarına uyumluluğu ve tasarımı kullanıcılardan alacağınız geri dönüşümleri doğrudan etkilediği için bu sayfaların düzenli olarak kontrol edilmesi geliştirilmesi gerekmektedir.

İlgili rehber: Landing Page SEO Ayarları

Ödeme sayfalarınızı geliştirin

E ticaret site yönetimi sürecinde ödeme sayfalarınızın da performansından sorumlusunuz. Bu sayfaların tasarımı ve içeriği de ödeme işlemleri sırasında kullanıcıların işleme devam edip etmeyeceklerini etkilemektedir. Karmaşık ödeme sayfaları ya da çok fazla adımın bu alanda olması, özellikle mobil cihazları üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların işini zorlaştıracağı için, kullanıcılara sepetlerinde ürün bırakarak siteyi terk edebilirler.

İlgili rehber: E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları

Ödeme sayfalarında gereksiz görsel ve metinleri kaldırmanız ve ödeme işlemlerindeki adımları kolaylaştırmanız, geri dönüşümlerinize artırarak, sepeti terk etme oranlarını da azaltmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları

Sepeti terk edenlere yönelik çalışmalar yapın

Her yıl e-ticaret firmaları sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle belli miktarda potansiyel gelir kaybı yaşamakta. Kullanıcılar herhangi bir sebeple sepetlerinde ürün bırakarak, siteyi terk edebilirler. Bu kullanıcılara yönelik çalışmaların stratejilerini belirlemeniz de site yönetim sürecinde önemli bir adımdır. Sepetine ürün ekleyen kullanıcılara hatırlatıcı e-posta gönderimleri yapmak ya da retargeting reklamlarla bu kullanıcılara farklı siteler üzerinden ulaşmak onları tekrar kazanmanıza yardımcı olabilir.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Pazarlama ve reklam stratejilerinizi belirleyin

Site yönetimi, sadece web siteniz üzerinde yapacağınız çalışmaları kapsamamaktadır. Sitenizin tanıtımını yapmak, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, ürünlere bir talep oluşturmak için de pazarlama ile reklam çalışmalarına yatırım yapmanız gerekir. Bu sebeple de sağlam temellere dayalı bir dijital pazarlama planı oluşturmanız da yarar vardır.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Pazarlama staretejinizde, müşteri profilinizin aktif olduğu ve sık kullandığı yayınları veya platformları tercih etmeniz ve onların ilgilerini çekebilecek içerik ya da reklam kampanyalarıyla onlara ulaşmanız gerekir. Aşağıdaki rehberimizde dijital pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz alternatif fikirleri bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler

Stok takibi ve kontrolü

Site yönetimi yaparken, stok kontrolü ve takibi de yapmanız gerekmektedir. E-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yaparken, sattığınız ürünlerin stok bilgilerinin, site üzerinde doğru bir şekilde sergilendiğinden emin olmanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Stok devir hızlarınızı hesaplamanız, azalan stokları yenilemek için alt limitlerinizi oluşturmanız, stoksuz kalmamanızı sağlayacaktır. Stok bilgilerini güncellemediğinizde, stokta olmayan bir ürünü satabilirsiniz ve bu da müşteri memnuniyetinin düşmesine neden olacak olumsuz sorunların oluşmasına neden olabilir. Bu sebeple de stok kontrolü ve takibi de bu süreçte özellikle üzerinde durulması gereken konular arasında yer almaktadır.

İlgili rehber: Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?

İlgili rehber: E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?

Kargo takibi ve maliyetleri

E ticaret site yönetimi, yanı zamanda siparişlerin müşterilere doğru bir şekilde ve zamanında ulaşılmasını sağlamayı da kapsar. Müşterilerinizin ürünlerine kavuşabilmeleri için site üzerinde kargo takibi çalışmaları da yapmanız gerekmektedir.

İlgili rehber: Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?

Sipariş oluşturduğunuzda sipariş numarasını ve kargo bilgilerini müşterilere ulaştırmanız, verdiğiniz hizmetin kalitesini artırırken, kargo takibini de kolaylaştırmaktadır. Bununla beraber kargo maliyetlerini de hesaplayarak, bu maliyetleri düşürecek çalışmalar yapmanızda da fayda vardır. Kargo maliyetlerini düşürmek için kutu ve/ya ambalaj tasarımlarınızı gözden geçirmeniz ve çoklu ürün gönderimlerinde kutu optimizasyonlarını yaparak daha düşük maliyetlerle gönderiler yapmanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?

Eğer kendi işinizi yapmak ve internet üzerinde satış yapmak için bir online mağaza açmak istiyorsanız İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir paket seçerek hızlı bir şekilde e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve...
13 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu...
12 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi
E-ticaret, şartları her gün daha da zorlu hâle gelen bir rekabet ortamına dönüşüyor. Hem internet üzerinden ürün ya da hizmet satın alan tekil kullanıcı sayısındaki hem de online alışveriş kanalların bilinirliğinde ciddi...
27 Ekim 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri kullanmanız, aldığınız geri dönüşümleri artırırken, kullanıcıların da siteden daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Tabii ki kişiselleştirilmiş pazarlama...
21 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
E-ticaret sektörüne atılan girişimcilerin ve şirketini büyütmek isteyenlerin kullanması gereken bir takım satış artırma teknikleri bulunuyor. Bu satış artırma teknikleri, tüketicilerin dikkatini çekmek, onları web sitesinde...
18 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması...
8 Nisan 2017
Sinan Oypan
En trend Youtube video fikirleri
En trend Youtube video fikirleri
Trend Youtube video fikirleri, video pazarlama çalışmalarınızda yeni kitlelere ulaşmanıza ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcıların video içerikler üzerinde daha fazla zaman geçirmeleri ve görüntülü...
26 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir...
13 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram’da satış arttırma taktikleri ile, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Instagramda satış arttırma çalışmaları yaparken, bir...
14 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin