Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları

5 Eylül 2018
Sinan Oypan
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları

E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda ayakta kalabilmek ve öne çıkabilmek için e-ticaret firmalarının bazı ek çalışmalar yapması gerekiyor. Bu yazımızda da rekabetten sıyrılabilmek için uygulayabileceğiniz bazı ipuçlarını paylaşacağız.

İlgili rehber: Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru

Tüketicilerin sorunlarına çözecek alternatifler üretin

Bazı firmaların diğerlerinden daha başarılı olmasının nedenlerinden biri de tüketicileri iyi anlamaları ve onların sorunlarını iyi ve etkili bir şekilde çözebiliyor olmalarıdır. Sitenizdeki ürünlerle onların sorunlarını çözebileceğiniz gibi onlara sunduğunuz hizmetlerle de onların yaşadıkları problemleri çözebilirsiniz. İyi bir müşteri desteği sunmak, site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, onlara kolay alışveriş yapabildikleri bir alan sunmak ve satış öncesi ve sonrasında gerekli destekleri sağlamanız, tüketicilerin belli başlı problemlerini çözmenize yardımcı olacaktır.

Müşteri hizmet kalitenizi artırın

E-ticarette tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de satış öncesi ve sonrasındaki müşteri destek kalitesidir. Müşteri hizmetlerinin kalitesi tüketicilerin sadık müşteriler haline gelmesinde önemli bir rol oynamaktadır.

İlgili rehber: Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları

Müşteri hizmetlerinizde çalışan ekibinizi iyi bir şekilde yetiştirmeniz ve yönetmeniz bu açıdan oldukça önemlidir. Müşteri destek ekibiniz, firmanız ile müşterileriniz arasında doğrudan bir bağ kurar ve bu hizmetleriniz şirketinizin imajını çizer. Rakip firmalardan daha kaliteli bir destek sürecinizin olması, daha fazla sadık müşteri kazanmanıza da yardımcı olur.

İlgili rehber: İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler

Rakiplerinizin yönelmediği çalışmalara odaklanın

Rakip firmaları gözlemleyerek, onların hangi alanlarda eksik olduklarını, müşterilerin taleplerinin olmasına karşın, onlara yanıt veremedikleri kısımları görerek, kendi şirketinizi bu noktada geliştirmeye başlayabilirsiniz.

Site üzerinde satılan ürünler haricinde, stok yönetimi veya stok tedariği, kargo süreçlerinin yönetimi, daha hızlı gönderimler sunmak, onlara bir değer katacak içerikler sunmak gibi birçok farklı alan üzerinde ilerleyebilir ve hedef kitlenize rakiplerinizden daha farklı bir şekilde yaklaşabilirsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimize de göz atabilirsiniz.

İlgili rehber: İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?

İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırın

Rakip firmaların önüne geçebilmek için, hedef kitlenizin de sizinle ilgili sayfaları ve içerikleri daha fazla görmesi gerekir. Bunun için de internet üzerindeki görünürlüğünüzü artıracak çalışmalara yoğunlaşmanız gerekecektir. Organik olarak trafik çekmek ve arama sorguları üzerinden arama motorlarından trafik çekebilmek için SEO çalışmaları yapabileceğiniz gibi, içerik pazarlama çalışmaları yaparak blog içerikleri hazırlayabilir, sosyal mecralar üzerinde aktif bir şekilde yer alarak hem takipçilerinizle etkileşimlerinizi artırabilir hem de bu platformlar üzerinden müşteri destek hizmetleri sunabilirsiniz.

Bu çalışmalarınızı reklam kampanyalarıyla da destekleyerek, pazarlama kanallarınız ile de internet üzerindeki görünürlüğünüzü ve marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz.

Tüketicilere karşı dürüst olun

Tüketicilere karşı dürüst olmanız, yaptığınız pazarlama çalışmalarında onları yanlış yönlendirmemeniz ve ürünleriniz hakkında yanlış bilgiler sunmamanız da bir hayli önemlidir. Tüketicilere yanlış bir şekilde yönlendirmeniz, marka imajınızın olumsuz bir şekilde etkilenmesine yol açacaktır.

Ürünleriniz ve onlara sunduğunuz hizmetleriniz hakkında sürekli olarak dürüst davranmalı, sizden kaynaklı hatalar yaşandığında sorumluluğu üzerine almalı ve satış sürecinde tüketicileri en iyi şekilde bilgilendirmelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlar sosyal mecralarda geri dönüşümleri artırmak için oldukça etkili pazarlama araçları haline geldi ve e-ticaret firmaları da ürün ve marka bilinirliklerini artırmak için bu reklamlardan yararlanıyor. Sosyal mecralar...
10 Nisan 2018
Sinan Oypan
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Birçok kişi kendi işini kurmak ister ancak ilk adımın ne olacağını veya nasıl başlamaları gerektiği konusunda tereddüt yaşayabilirler. Bir diğer konu ise iş kurmak için doğru bir zamanın olup olmadığı sorunsalıdır....
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları, yeni yıla girmeden önce yıl sonu satışlarını artırmak için e-ticaret firmalarına bir fırsat yarattığı için özellikle üzerinde durulması gereken çalışmalardan biri. Yılbaşı kampanyaları tanıtımı...
13 Aralık 2019
Sinan Oypan
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açma; hızla dijitalleşen yeni dünya düzeninde en çok tercih edilen alanlar arasında yer alıyor. Özellikle pandemi sürecinde online yürütebilen işler son derece önemli olurken; kendi işini evinden yönetebilme esnekliği...
30 Temmuz 2020
IdeaSoft
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak, uzun vadede şirketinizin başarısını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmenizi de sağlar. Birçok firmanın odağı ürün satışı yaparak, karlılığını artırmak olduğu için markalaşma konusuna...
16 Aralık 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak,...
19 Mart 2020
Sinan Oypan
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Reklam, temelinde yüzeysel bir kavram gibi görülebilir. Fakat hemen her şeyi içine alan dijital dünya reklamı da dışarıda bırakmış değil. Dolayısıyla reklamlar da değişti, gelişti ve dijitalleşti. Dijitalleşmeye önemli...
24 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret Facebook çalışmaları bir e ticaret sitesinin artık olmazsa olmazlarındandır. E-ticaret sitenizi tanıtmak için sosyal medya pazarlama çalışmaları yapıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalardaki en önemli mecralardan biri de...
1 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı, hesaplarınızı büyütme ve kullanıcılarla etkileşimi artırmak için önemli konulardan biridir. Paylaşımlarınızı düzenli bir şekilde yapmanın yanı sıra belli bir rutinde yapmanız,...
23 Eylül 2020
Sinan Oypan
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network kurmak, iş hayatında çevrenizi genişletmek ve isminizi duyurmak için önemli konulardan biri olarak öne çıkar. Bulunduğunuz sektör içindeki ya da farklı sektörlerdeki kişilerle iyi iş ve arkadaşlık ilişkileri kurmak, iş...
30 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin