Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları

5 Eylül 2018
Ferad Osman Sali
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları

E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda ayakta kalabilmek ve öne çıkabilmek için e-ticaret firmalarının bazı ek çalışmalar yapması gerekiyor. Bu yazımızda da rekabetten sıyrılabilmek için uygulayabileceğiniz bazı ipuçlarını paylaşacağız.

İlgili rehber: Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru

Tüketicilerin sorunlarına çözecek alternatifler üretin

Bazı firmaların diğerlerinden daha başarılı olmasının nedenlerinden biri de tüketicileri iyi anlamaları ve onların sorunlarını iyi ve etkili bir şekilde çözebiliyor olmalarıdır. Sitenizdeki ürünlerle onların sorunlarını çözebileceğiniz gibi onlara sunduğunuz hizmetlerle de onların yaşadıkları problemleri çözebilirsiniz. İyi bir müşteri desteği sunmak, site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, onlara kolay alışveriş yapabildikleri bir alan sunmak ve satış öncesi ve sonrasında gerekli destekleri sağlamanız, tüketicilerin belli başlı problemlerini çözmenize yardımcı olacaktır.

Müşteri hizmet kalitenizi artırın

E-ticarette tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de satış öncesi ve sonrasındaki müşteri destek kalitesidir. Müşteri hizmetlerinin kalitesi tüketicilerin sadık müşteriler haline gelmesinde önemli bir rol oynamaktadır.

İlgili rehber: Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları

Müşteri hizmetlerinizde çalışan ekibinizi iyi bir şekilde yetiştirmeniz ve yönetmeniz bu açıdan oldukça önemlidir. Müşteri destek ekibiniz, firmanız ile müşterileriniz arasında doğrudan bir bağ kurar ve bu hizmetleriniz şirketinizin imajını çizer. Rakip firmalardan daha kaliteli bir destek sürecinizin olması, daha fazla sadık müşteri kazanmanıza da yardımcı olur.

İlgili rehber: İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler

Rakiplerinizin yönelmediği çalışmalara odaklanın

Rakip firmaları gözlemleyerek, onların hangi alanlarda eksik olduklarını, müşterilerin taleplerinin olmasına karşın, onlara yanıt veremedikleri kısımları görerek, kendi şirketinizi bu noktada geliştirmeye başlayabilirsiniz.

Site üzerinde satılan ürünler haricinde, stok yönetimi veya stok tedariği, kargo süreçlerinin yönetimi, daha hızlı gönderimler sunmak, onlara bir değer katacak içerikler sunmak gibi birçok farklı alan üzerinde ilerleyebilir ve hedef kitlenize rakiplerinizden daha farklı bir şekilde yaklaşabilirsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimize de göz atabilirsiniz.

İlgili rehber: İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?

İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırın

Rakip firmaların önüne geçebilmek için, hedef kitlenizin de sizinle ilgili sayfaları ve içerikleri daha fazla görmesi gerekir. Bunun için de internet üzerindeki görünürlüğünüzü artıracak çalışmalara yoğunlaşmanız gerekecektir. Organik olarak trafik çekmek ve arama sorguları üzerinden arama motorlarından trafik çekebilmek için SEO çalışmaları yapabileceğiniz gibi, içerik pazarlama çalışmaları yaparak blog içerikleri hazırlayabilir, sosyal mecralar üzerinde aktif bir şekilde yer alarak hem takipçilerinizle etkileşimlerinizi artırabilir hem de bu platformlar üzerinden müşteri destek hizmetleri sunabilirsiniz.

Bu çalışmalarınızı reklam kampanyalarıyla da destekleyerek, pazarlama kanallarınız ile de internet üzerindeki görünürlüğünüzü ve marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz.

Tüketicilere karşı dürüst olun

Tüketicilere karşı dürüst olmanız, yaptığınız pazarlama çalışmalarında onları yanlış yönlendirmemeniz ve ürünleriniz hakkında yanlış bilgiler sunmamanız da bir hayli önemlidir. Tüketicilere yanlış bir şekilde yönlendirmeniz, marka imajınızın olumsuz bir şekilde etkilenmesine yol açacaktır.

Ürünleriniz ve onlara sunduğunuz hizmetleriniz hakkında sürekli olarak dürüst davranmalı, sizden kaynaklı hatalar yaşandığında sorumluluğu üzerine almalı ve satış sürecinde tüketicileri en iyi şekilde bilgilendirmelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Yurt Dışı SEO Nedir, Neden Önemlidir?
Yurt Dışı SEO Nedir, Neden Önemlidir?
Yurt dışı SEO, bireysel ya da tüzel olarak sahip olduğunuz bir web sitesini yabancı ülkelerde ve bölgelerdeki arama motorları için optimize etme ve üst sıralara taşıma sürecini ifade eder. İçeriği, anahtar kelimeleri ve diğer...
11 Nisan 2023
Ferad Osman Sali
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi, her yıl e-ticaret sektöründe hareketlenmelerin olmasını sağlarken, okulların açılmaya başlayacak olması ve yazın bitişi de sektörel canlanmanın olmasını sağlıyor. Her yıl Eylül ayında yaz...
4 Eylül 2019
Ferad Osman Sali
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Ürün tanıtımı ya da sosyal ağlar için video içerikler üretmeniz daha ilgi çekici hale gelecektir. Aynı zamanda stok video içeriklerinden yararlanmanız, içerik üretim sürecinizi hızlandıracaktır. Kendi videolarınızı...
23 Ekim 2019
Ferad Osman Sali
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Ferad Osman Sali
Patent Nedir ve Nasıl Alınır? Patent Başvurusu Yapmak
Patent Nedir ve Nasıl Alınır? Patent Başvurusu Yapmak
Patent, bir buluşun yeni, sanayiye uygulanabilir ve yenilikçi nitelikte olması halinde, buluş sahibine belirli bir süre boyunca bu buluşu kullanma ve üretme hakkı veren bir fikri mülkiyet hakkıdır. Patentler, buluş sahibine...
14 Temmuz 2023
Ferad Osman Sali
Chargeback Nedir - Ödeme İtirazı Nasıl Yapılır ?
Chargeback Nedir - Ödeme İtirazı Nasıl Yapılır ?
E-ticaret dünyasına adım atmayı planlıyorsanız, çok sayıda kritik bilgiye sahip olmanız gereklidir. Ters ibraz, ayrıca "chargeback" olarak da bilinen, bu önemli bilgilerden biridir. Bu sürecin nasıl işlediğini ve nelere dikkat...
17 Haziran 2023
Ferad Osman Sali