Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları

5 Eylül 2018
Sinan Oypan

E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda ayakta kalabilmek ve öne çıkabilmek için e-ticaret firmalarının bazı ek çalışmalar yapması gerekiyor. Bu yazımızda da rekabetten sıyrılabilmek için uygulayabileceğiniz bazı ipuçlarını paylaşacağız.

İlgili rehber: Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru

Tüketicilerin sorunlarına çözecek alternatifler üretin

Bazı firmaların diğerlerinden daha başarılı olmasının nedenlerinden biri de tüketicileri iyi anlamaları ve onların sorunlarını iyi ve etkili bir şekilde çözebiliyor olmalarıdır. Sitenizdeki ürünlerle onların sorunlarını çözebileceğiniz gibi onlara sunduğunuz hizmetlerle de onların yaşadıkları problemleri çözebilirsiniz. İyi bir müşteri desteği sunmak, site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, onlara kolay alışveriş yapabildikleri bir alan sunmak ve satış öncesi ve sonrasında gerekli destekleri sağlamanız, tüketicilerin belli başlı problemlerini çözmenize yardımcı olacaktır.

Müşteri hizmet kalitenizi artırın

E-ticarette tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de satış öncesi ve sonrasındaki müşteri destek kalitesidir. Müşteri hizmetlerinin kalitesi tüketicilerin sadık müşteriler haline gelmesinde önemli bir rol oynamaktadır.

İlgili rehber: Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları

Müşteri hizmetlerinizde çalışan ekibinizi iyi bir şekilde yetiştirmeniz ve yönetmeniz bu açıdan oldukça önemlidir. Müşteri destek ekibiniz, firmanız ile müşterileriniz arasında doğrudan bir bağ kurar ve bu hizmetleriniz şirketinizin imajını çizer. Rakip firmalardan daha kaliteli bir destek sürecinizin olması, daha fazla sadık müşteri kazanmanıza da yardımcı olur.

İlgili rehber: İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler

Rakiplerinizin yönelmediği çalışmalara odaklanın

Rakip firmaları gözlemleyerek, onların hangi alanlarda eksik olduklarını, müşterilerin taleplerinin olmasına karşın, onlara yanıt veremedikleri kısımları görerek, kendi şirketinizi bu noktada geliştirmeye başlayabilirsiniz.

Site üzerinde satılan ürünler haricinde, stok yönetimi veya stok tedariği, kargo süreçlerinin yönetimi, daha hızlı gönderimler sunmak, onlara bir değer katacak içerikler sunmak gibi birçok farklı alan üzerinde ilerleyebilir ve hedef kitlenize rakiplerinizden daha farklı bir şekilde yaklaşabilirsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimize de göz atabilirsiniz.

İlgili rehber: İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?

İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırın

Rakip firmaların önüne geçebilmek için, hedef kitlenizin de sizinle ilgili sayfaları ve içerikleri daha fazla görmesi gerekir. Bunun için de internet üzerindeki görünürlüğünüzü artıracak çalışmalara yoğunlaşmanız gerekecektir. Organik olarak trafik çekmek ve arama sorguları üzerinden arama motorlarından trafik çekebilmek için SEO çalışmaları yapabileceğiniz gibi, içerik pazarlama çalışmaları yaparak blog içerikleri hazırlayabilir, sosyal mecralar üzerinde aktif bir şekilde yer alarak hem takipçilerinizle etkileşimlerinizi artırabilir hem de bu platformlar üzerinden müşteri destek hizmetleri sunabilirsiniz.

Bu çalışmalarınızı reklam kampanyalarıyla da destekleyerek, pazarlama kanallarınız ile de internet üzerindeki görünürlüğünüzü ve marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz.

Tüketicilere karşı dürüst olun

Tüketicilere karşı dürüst olmanız, yaptığınız pazarlama çalışmalarında onları yanlış yönlendirmemeniz ve ürünleriniz hakkında yanlış bilgiler sunmamanız da bir hayli önemlidir. Tüketicilere yanlış bir şekilde yönlendirmeniz, marka imajınızın olumsuz bir şekilde etkilenmesine yol açacaktır.

Ürünleriniz ve onlara sunduğunuz hizmetleriniz hakkında sürekli olarak dürüst davranmalı, sizden kaynaklı hatalar yaşandığında sorumluluğu üzerine almalı ve satış sürecinde tüketicileri en iyi şekilde bilgilendirmelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
Video içerik üretmek artık eskiye kıyasla oldukça kolay ve akıllı telefonlar üzerindeki uygulamalar ile akıcı, akılda kalıcı ve ilgi çekici videolar hazırlamak oldukça mümkün. Elinizde video içerikler için belli bir bütçe...
29 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
E-ticarette stok yönetimi, arkaplanda olan ancak işin bel kemiğini oluşturan temel öğelerden biridir. Stok yönetiminin doğru ve iyi bir şekilde yapılması şirketin satış konusunda sorun yaşamamasını sağlar. E-ticarete yeni giren...
10 Kasım 2017
Sinan Oypan
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin avantajları, kendi işini kurmanın avantajları, kendi işini kurmanın dezavantajları yani kendi işini kurmanın avantajları ve dezavantajları özetle girişimciliğin avantajları ve daha fazlasına bu yazımızda ele...
5 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi nasıl açılır, e ticaret sitesi kurmak maliyeti nedir, internet satış sitesi kurmak için zorunlu yasal ve teknik geliştirmelerde...
28 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri her yıl değişmekte ve gelişmekte. Bu yazımızda 2019 yılında öne çıkacak sosyal medya trendlerini ele alacağız. 2018’in bitimine sayılı günler kala, 2019’un sosyal medya trendleri üzerinde konuşmaya...
12 Aralık 2018
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
E-ticaret firmanızın tanıtımı için farklı reklam türleri kullanarak, dijital pazarlama çalışmalarınızı güçlendirerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok farklı reklam modeli olduğu için,...
20 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
İnternetten takı satışı yapan firmalar için dijital pazarlama çalışmaları, geri dönüşümlerini ve satışlarını artırmak için gereklidir. Bu çalışmalar olmadan sadece organik büyümeye bağımlı kalmak, beklenen sonuçların...
8 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret firmaları için yeni bir kampanya dönemi yaklaşıyor. Bu tatil dönemleri internetten satış yapan firmalar için bir ayrı öneme sahip; çünkü yaptıkları kampanyalarla satışlarını...
15 Kasım 2016
Sinan Oypan