fbpx

Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları

5 Eylül 2018
Sinan Oypan
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları

E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda ayakta kalabilmek ve öne çıkabilmek için e-ticaret firmalarının bazı ek çalışmalar yapması gerekiyor. Bu yazımızda da rekabetten sıyrılabilmek için uygulayabileceğiniz bazı ipuçlarını paylaşacağız.

İlgili rehber: Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru

Tüketicilerin sorunlarına çözecek alternatifler üretin

Bazı firmaların diğerlerinden daha başarılı olmasının nedenlerinden biri de tüketicileri iyi anlamaları ve onların sorunlarını iyi ve etkili bir şekilde çözebiliyor olmalarıdır. Sitenizdeki ürünlerle onların sorunlarını çözebileceğiniz gibi onlara sunduğunuz hizmetlerle de onların yaşadıkları problemleri çözebilirsiniz. İyi bir müşteri desteği sunmak, site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, onlara kolay alışveriş yapabildikleri bir alan sunmak ve satış öncesi ve sonrasında gerekli destekleri sağlamanız, tüketicilerin belli başlı problemlerini çözmenize yardımcı olacaktır.

Müşteri hizmet kalitenizi artırın

E-ticarette tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de satış öncesi ve sonrasındaki müşteri destek kalitesidir. Müşteri hizmetlerinin kalitesi tüketicilerin sadık müşteriler haline gelmesinde önemli bir rol oynamaktadır.

İlgili rehber: Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları

Müşteri hizmetlerinizde çalışan ekibinizi iyi bir şekilde yetiştirmeniz ve yönetmeniz bu açıdan oldukça önemlidir. Müşteri destek ekibiniz, firmanız ile müşterileriniz arasında doğrudan bir bağ kurar ve bu hizmetleriniz şirketinizin imajını çizer. Rakip firmalardan daha kaliteli bir destek sürecinizin olması, daha fazla sadık müşteri kazanmanıza da yardımcı olur.

İlgili rehber: İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler

Rakiplerinizin yönelmediği çalışmalara odaklanın

Rakip firmaları gözlemleyerek, onların hangi alanlarda eksik olduklarını, müşterilerin taleplerinin olmasına karşın, onlara yanıt veremedikleri kısımları görerek, kendi şirketinizi bu noktada geliştirmeye başlayabilirsiniz.

Site üzerinde satılan ürünler haricinde, stok yönetimi veya stok tedariği, kargo süreçlerinin yönetimi, daha hızlı gönderimler sunmak, onlara bir değer katacak içerikler sunmak gibi birçok farklı alan üzerinde ilerleyebilir ve hedef kitlenize rakiplerinizden daha farklı bir şekilde yaklaşabilirsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimize de göz atabilirsiniz.

İlgili rehber: İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?

İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırın

Rakip firmaların önüne geçebilmek için, hedef kitlenizin de sizinle ilgili sayfaları ve içerikleri daha fazla görmesi gerekir. Bunun için de internet üzerindeki görünürlüğünüzü artıracak çalışmalara yoğunlaşmanız gerekecektir. Organik olarak trafik çekmek ve arama sorguları üzerinden arama motorlarından trafik çekebilmek için SEO çalışmaları yapabileceğiniz gibi, içerik pazarlama çalışmaları yaparak blog içerikleri hazırlayabilir, sosyal mecralar üzerinde aktif bir şekilde yer alarak hem takipçilerinizle etkileşimlerinizi artırabilir hem de bu platformlar üzerinden müşteri destek hizmetleri sunabilirsiniz.

Bu çalışmalarınızı reklam kampanyalarıyla da destekleyerek, pazarlama kanallarınız ile de internet üzerindeki görünürlüğünüzü ve marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz.

Tüketicilere karşı dürüst olun

Tüketicilere karşı dürüst olmanız, yaptığınız pazarlama çalışmalarında onları yanlış yönlendirmemeniz ve ürünleriniz hakkında yanlış bilgiler sunmamanız da bir hayli önemlidir. Tüketicilere yanlış bir şekilde yönlendirmeniz, marka imajınızın olumsuz bir şekilde etkilenmesine yol açacaktır.

Ürünleriniz ve onlara sunduğunuz hizmetleriniz hakkında sürekli olarak dürüst davranmalı, sizden kaynaklı hatalar yaşandığında sorumluluğu üzerine almalı ve satış sürecinde tüketicileri en iyi şekilde bilgilendirmelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Sinan Oypan
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, markanızı tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak, ürünlerinizi tanıtmak ve web sitenize trafik çekmek için PPC reklam kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords reklamlarının...
31 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir....
30 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size...
29 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlama çalışmalarınızın etkisini ve geri dönüşümlerini artırabilmek için bu kampanyalarda yaratıcı fikirler kullanmanız da önemli. Sıradan ürün fotoğrafları ya da videolar paylaşmak, düz blog yazılarını...
23 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Video pazarlama çalışmalarının önemi son dönemde iyice artmaya başladı ve markalar da pazarlama çalışmalarında videolara yer vermeyi daha fazla düşünür hale geldiler. Görsel çalışmaların yerini artık bu videolar alıyor....
18 Eylül 2016
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu...
7 Haziran 2019
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
E-ticaret sitelerinde kategorilerin büyük bir önemi vardır. Hem farklı ürünlere ulaşımı sağlarken, hem de e-ticaret sitesi üzerindeki ürün çeşitliliğinin görülmesini sağlarlar. Tabii ki bu kategorilerin doğru bir şekilde...
27 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Sinan Oypan
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı...
5 Eylül 2016
Sinan Oypan