PayTR Nedir? Nasıl Başvuru Yapılır?

1 Nisan 2022
Markethinkers
PayTR Nedir? Nasıl Başvuru Yapılır?

Sanal POS, e-ticaretle uğraşan firmaların sattıkların ürün ya da hizmetler karşılığında ödeme almak için kullanabileceği yöntemlerden biridir. Bu tür alışverişlerde kredi kartlarının yanında farklı ödeme yöntemleri de sunmak, alternatif sistemleri tercih eden potansiyel müşterileri alışveriş yapmaya ikna etmek noktasında oldukça işlevseldir. Sanal POS, çeşitli bankalardan edinilebildiği gibi özel olarak bu alana odaklanmış hizmet sağlayıcı firmalardan da alınabilir. PayTR, söz konusu firmalardan biridir. Bu firmanın sunduğu hizmetin e-ticaret firmaları tarafından nasıl kullanılacağına ya da sağladığı avantajlara geçmeden önce “PayTR nedir?” sorusunu cevaplayalım.

PayTR Nedir? Nasıl Kullanılır?

PayTR, kurdukları online alışverişi sitesi üzerinden satış yapan firmaların güvenli ve pratik bir şekilde ödeme almalarını mümkün kılan bir hizmet olarak tanımlanabilir. 2009 yılında hizmet vermeye başlayan bu sistem, tamamen yerli sermaye ile Türk mühendisler tarafından geliştirilmiştir. Aktif hâle geldiği günden bu yana e-ticaret firmaları tarafından sıklıkla tercih edilen PayTR’nin kullanıcı sayısı günümüzde 60.000’i aşmıştır. Ayrıca bu kuruluşun TCMB tarafından yetkilendirilmiş olduğunu da belirtelim.

PayTR ödeme sistemi, internet sitelerine entegre edilerek kullanılır. Yazımızın devamında nasıl yapılacağına yer vereceğimiz bu işlemin tamamlanmasının ardından web sitenizden sanal POS ile ödeme alabilirsiniz. Alışveriş ve ödeme süreci genel hatları ile şu şekilde ilerler:

  • Müşteri web sitenize girer ve satın almak istediği ürünü belirler.
  • Ödeme formunu doldurur ya da ortak ödeme sayfasına yönlendirilir.
  • PayTR nezdinde herhangi bir üyelik açmasına gerek olmadan ödemeyi tamamlar.
  • Yapılan ödeme, güvenlik sistemi tarafından kontrol edilir ve onaylanır.
  • Satışı yapan siteye ödemenin başarılı olduğu bilgisi iletilir.
  • Satın alınan ürünün müşteriye gönderimi sağlanır.

PayTR pazar yeri çözümü, bu firma tarafından sunulan bir diğer hizmettir. TCMB lisanslı ödeme kuruluşu olmak istemeyen sanal pazar yerleri, bu hizmeti kullanarak ödeme altyapılarını oluşturabilir. Farklı satıcıları bir araya getiren pazar yeri platformları, bu sistem ile hem satış komisyonlarını kolayca tahsil eder hem de ödemelerin satıcılara sorunsuz şekilde iletilmesini sağlar.

PayTR Sanal POS Özellikleri Nelerdir?

PayTR sanal POS, sahip olduğu özellikler sayesinde en çok tercih edilen ödeme sistemleri arasında yer alır. Bu özellikleri şöyle sıralayabiliriz:

  • İnternet üzerinden başvurulabilir.
  • Başvurunuzu ardından 2 saat içinde kullanıma açılır.
  • Alternatif ödeme sistemi olarak bilinenler de dâhil tüm ödeme kanallarını destekler.
  • Taksitli ödeme almanıza olanak tanır.
  • Üst düzey güvenlik önlemleri barındırır.
  • Web sitelerine kolayca entegre edilebilir.
  • Farklı para birimleri ile ödeme almanıza izin verir.
  • Herhangi bir ücreti ya da aidatı yoktur.
  • Arayüzünün tasarımı isteğe bağlı olarak özelleştirilebilir.

Saydığımız başlıca özelliklerinden hareketle PayTR’nin e-ticaret sitelerinin sanal POS ihtiyacını etkili şekilde karşıladığı rahatlıkla söylenebilir. Dolayısıyla siz de bu sektörde faaliyet göstermeyi planlıyorsanız PayTR siteye ekleme işleminin ardından bu sistemi ödeme almak için kullanmaya başlayabilirsiniz.

PayTR Hangi İşletme Türlerinin Kullanımına Uygundur?

PayTR, farklı işlem hacimlerine sahip, çeşitli ölçeklerdeki her türden firmanın kullanımına uygundur. Başta sanal POS olmak üzere B2B e-tahsilat, linkle ödeme, mobil POS, havala/EFT, sahtecilik önleme ve kart saklama gibi hizmetleri sayesinde sadece firmalar için değil, bireyler için de oldukça kullanışlıdır. Yani PayTR bireysel kullanıcılara da pek çok farklı imkân sunar.

PayTR Komisyon Oranları Nelerdir?

Şirketler, ücretsiz olarak alıp kullanabildikleri bu hizmet için işlem başına komisyon öderler. PayTR komisyon oranları; iş hacmi, çalışma modeli, yıllık ciro hedefi gibi konular göz önünde bulundurularak başvuru yapanşirket için özel olarak belirlenir. Farklı bir ifade ile PayTR oranları, şirketten şirkete farklılık gösterebilir; dolayısıyla tek bir yüzdeden bahsetmek mümkün değildir.

PayTR Avantajları ve Dezavantajları Nelerdir?

PayTR kullanmayı e-ticaret şirketleri için farklı açılardan cazip kılan pek çok avantajdan söz edilebilir. Söz konusu avantajlar arasından öne çıkanlar şunlardır:

  • Başvurunuzdan yalnızca 2 saat sonra aktif hâle gelmesi sayesinde e-ticaret operasyonlarını hızlandırır.
  • Yaptığınız satışların ödemesini ertesi gün alarak nakit sıkıntısı çekmezsiniz.
  • PayTR mobil ödeme gibi farklı kanallarla da satış yapmanızı sağlar. Bu da müşteri kitlenizi genişletmenize yardımcı olur.
  • Giriş ücreti ya da sabit bir aidatı olmaması ve düşük komisyon oranları, giderlerinizin azalmasını sağlar.
  • PayTR yurtdışı ödeme almanızı da mümkün kılması sayesinde e-ihracat yapabilmenizin önünü açar.
  • Sahtecilik önleme özellikleri, sitenizi müşteriler açısından daha güvenilir kılar.
  • Mobil uyumlu ödeme sayfaları ile daha kaliteli bir kullanıcı deneyimi sunarsınız.
  • Farklı kodlama dillerine uyumlu olması, entegrasyon sürecini hızlı ve pratik hâle getirir.
  • Tüm işlemlerin kolayca listelenebilmesi raporlama süreçlerini sadeleştirir.
  • Kişiye özel müşteri temsilcileri ile ortaya çıkabilecek sorunları hızlıca giderilir.

Konuya olumsuz yönden yaklaştığımızda ise karşımıza PayTR kullanımına dair ciddi dezavantajlar çıkmaz. Düşük olmasını bir kenara bırakarak komisyon oranlarının belirsizliğinin karar sürecinde kafa karıştırıcı olabileceğini söyleyebiliriz. Zira bu durum, benzer hizmeti veren diğer firmalar arasında kıyas yapabilmenin önüne geçer.

PayTR Nasıl Başvurusu Yapılır? Neler Gereklidir?

PayTR başvurusu internet üzerinden kolayca yapılabilir. Firmanın internet sitesindeki “Hemen Başvur” butonunu tıklayıp karşınıza çıkan formu doldurarak süreci başlatabilirsiniz. Yapılan değerlendirmenin ardından firmanın teklifi, e-posta adresinize gönderilir. Bu e-postadaki linki kullanıp gerekli belgeleri sisteme yükleyerek başvuruyu tamamlayabilirsiniz. PayTR gerekli evraklar, şirket türüne göre değişir.

Şahıs işletmeleri için gerekenler:

  • Vergi levhası
  • Kimlik görüntüsü
  • İmza beyannamesi
  • Banka hesap bilgilerini gösteren bir evrak

Şirketler için gerekenler:

  • Vergi levhası
  • Ticaret sicil gazetesi
  • İmza sirküleri
  • Banka hesap bilgilerini gösteren bir evrak

Verdiğimiz bilgilerden de anlaşılabileceği üzere PayTR vergi levhasız olarak kullanılabilir. Yani bu hizmetten yararlanmak isteyen herkesin şirket kimliğine sahip bir vergi mükellefi olması gerekir.

PayTR ile Ödeme Nasıl Alınır?

Müşterilerinizin PayTR sanal POS kullanarak yaptığı ödemeler, ertesi gün başvuru sırasında belirttiğiniz banka hesabına aktarılır. Bu sayede yaptığınız satışlardan elde ettiğiniz geliri kullanmak için uzun süreler beklemenize gerek kalmaz. Eğer satış, resmî tatil günlerinde yapıldıysa ücretin aktarımı sonraki ilk iş gününde gerçekleştirilir.

PayTR Hangi Bankalar ile Anlaşmalıdır?

PayTR’nin en önemli özelliklerinden biri, pek çok farklı banka ile anlaşmasının bulunmasıdır. Bu bankaların liste şöyledir:

  • Ziraat Bankası
  • Vakıfbank
  • Akbank
  • Halkbank
  • Yapı ve Kredi Bankası
  • Türkiye İş Bankası
  • QNB Finansbank
  • Türkiye Ekonomi Bankası (TEB)
  • Denizbank
  • Kuveyt Türk Katılım Bankası
  • PTT

Bu hizmetin çok sayıda bankayı kapsayan hizmet ağına sahip olması, farklı kurumlara tek tek başvuru yapmak zorunda kalmayacağınız anlamına gelir. Bu sayede sitenize PayTR sanal POS’u entegre ederek farklı bankalara ait kredi kartlarından sorunsuz şekilde ödeme kabul edebilirsiniz.

PayTR Sanal POS Kullanmak Güvenli midir?

Bu firma tarafından sunulan sanal POS hizmeti son derece güvenlidir. SSL sertifikalı ödeme sayfası ve PCI-DSS uyumlu altyapısı sayesinde müşterileriniz güvenle ödeme yapmasını sağlar. Ek olarak sahteciliğin önüne geçmek adına alınan önlemler de sağlanan bu güvenlik düzeyinin artmasına yardımcı olur.

E-Ticaret Siteleri İçin PayTR Entegrasyonu Nasıl Yapılır?

PayTR entegrasyon işlemi, HTTPS POST yöntemi kullanılarak yapılır. Firmanın teknik ekiplerinin destek olduğu bu süreç ile siteniz çok kısa bir süre içinde ödeme almaya hazır hâle gelir. Açık kaynak kodlu altyapıları, kodlarda herhangi değişiklik yapmanıza gerek kalmadan e-ticaret işlemlerinin devam etmesini mümkün kılar.

IdeaSoft’un sunduğu e-ticaret altyapılarının PayTR entegrasyon süreci son derece kolaydır. Siz de IdeaSoft müşterisi iseniz başvurunuzu ve entegrasyon işlemini çok kısa bir sürede tamamlayabilir, bu yolla ödeme almaya hemen başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer...
17 Ağustos 2020
Sinan Oypan
SaaS Nedir?
SaaS Nedir?
Dijital olarak yönetilen ve yürütülen işlerin en önemli parçaları donanımlar ve yazılımlardır. Donanım konusundaki teknolojik gelişmeler, çok kısa sürede devasa bilgisayarları cebinizdeki küçük telefonların içine...
1 Haziran 2021
Markethinkers
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online...
4 Ağustos 2016
Sinan Oypan
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı...
27 Şubat 2019
Sinan Oypan
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak, e-ticaret sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırmak ve sayfalarınızın SEO değerini artırmak için her zaman iyi sonuçlar vermeyebilir. Temel olarak bakıldığında, backlink satın almak, Google’ın...
24 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
IdeaSoft
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya pazarlaması ile ilgili yazılarımızda devamlı olarak bahsettiğimiz konulardan biri de yaptığınız çalışmaların sürekliliğinin olması oldu. Süreklilik, sosyal medyadaki başarınız için oldukça önemli bir...
12 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz...
25 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
Karlılık oranları arttığında e-ticaret şirketinizin uzun vadede başarısını ve devamlılığını sağlar ve şirketinizi geliştirmek için de nakit akışı sunar. Karlılığı artırmak için yapılabilecek farklı çalışmalar ve...
7 Haziran 2020
Sinan Oypan
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın