Dijital Cüzdan Nedir? Nasıl Kullanılır?

14 Mart 2022
Markethinkers
Dijital Cüzdan Nedir? Nasıl Kullanılır?

Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları her geçen gün biraz daha artıyor. Tüketiciler, dijital çağın getirdiği hız ve pratiklik ihtiyacını, alışveriş sürecinde bu tip ödeme yöntemleri ile karşılıyor. Dijital cüzdan ise bu ihtiyaca yönelik olarak yapılan fintech (finansal teknoloji) çalışmalarının bir sonucudur. Mağazaların dijitalleştiği bir alışveriş ortamında paranın ve cüzdanın da dijital hâle gelmesi son derece doğal bir durumdur. Dijital cüzdanın bir ihtiyaç olduğu ise hızla yaygınlaşmış olmasından anlaşılabilir. Hızla yaygınlaşan dijital cüzdan nedir, ne işe yarar, nasıl kullanılır?

Dijital Cüzdan Nedir?

Dijital cüzdan, adını tam anlamıyla karşılayabilen bir kavramdır. Tüketicilerin para ve kart gibi ödeme araçlarını dijital ortamda taşımasını sağlayan bir teknolojidir. Çoğunlukla mobil uygulama ya da bulut sistem olarak kullanılır. Kullanıcılar, farklı bankalara ve ödeme kuruluşlarına ait bütün banka ve kredi kartlarını dijital cüzdanda taşıyabilir. 

Bu teknoloji, bilgisayar ve akıllı telefon gibi cihazları birer ödeme aracına çevirir. Cüzdandaki kartlar, fiziksel alışveriş sırasında temassız ödeme ve NFC teknolojileri ile birlikte kullanılır. Online alışverişlerde ise bulutta tanımlı olan kart bilgileri otomatik olarak gelir ve anlık ödeme yapılabilir. Kısaca dijital cüzdan, fiziksel cüzdanın sanal hâlidir. 

Dijital Cüzdan Kullanmak Güvenli mi?

Teknolojinin ilk ortaya çıktığı dönemlerde, elektronik cüzdanın güvenli olup olmadığı konusunda tartışmalar vardı. Günümüzde bankaların kartlı ödeme sistemlerine, online alışverişe hatta ATM’lere karşı bile bir güven şüphesi her zaman vardır. Fakat tüketiciye hizmet veren dijital cüzdan markalarının bir kısmı bankaların girişimidir. Bir kısmı ise BDDK (Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu) ya da TCMB (Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası) gibi kurumlar tarafından yetkilendirilmiş bir şekilde hizmet verir. 

Dijital cüzdan, doğru bir şekilde kullanıldığı takdirde son derece güvenlidir. Öncelikle gerekli izinleri almış, onaylı ve yetkili bir markadan e-cüzdan hizmeti alındığından emin olunmalıdır. Ayrıca ödemeler şifresiz bir şekilde tamamlandığı için cüzdana erişilebilen bilgisayar ve telefonların dikkatli kullanılması gerekir. 

Dijital Cüzdan Ne İşe Yarar?

Dijital cüzdan, para yerine geçer. Hem fiziksel mağazalarda hem de alışveriş sitelerinde kullanılabilir. Bu teknoloji sayesinde nakit paraya, kredi kartına ya da kart numaralarını tek tek yazmaya gerek yoktur. Önceden uygulamaya tanımlanan kartlar üzerinden, dijital teknolojiler sayesinde ödeme yapılabilir. Dijital cüzdan kripto para biriktirmeye ve hatta kripto para ile ödeme yapmaya bile imkân verir. Bu teknoloji, global anlamda en çok tercih edilen ödeme yöntemleri arasına girmeye de adaydır. 

Dijital Cüzdan Kullanmanın Faydaları Nelerdir?

Dijital hesap cüzdanının tüketiciler için pek çok faydası vardır. Faydalı, kullanışlı ve güvenli olduğu için hızla yaygınlaşmıştır. Google, Apple gibi büyük markaların cüzdan uygulamalarını hizmete sunmaları da bu teknolojinin faydalı olduğunun göstergelerindendir. Ayrıca e-cüzdan sadece tüketiciler için değil, e-ticaret siteleri için de önemli avantajlar sunar. Dijital cüzdanın sağladığı faydalara şöyle örnekler verilebilir:

  • Sahip olunan tüm banka ve kredi kartları tek bir uygulamadan görülebilir.
  • Ayrı ayrı her kartın bakiyesi ile birlikte toplam varlıklar hakkında bilgi alınabilir.
  • Gelir - gider işlemleri pratik bir şekilde takip edilebilir.
  • Fiziksel bir cüzdan taşıma ihtiyacını ortadan kaldırır. 
  • Banka hesabı olmadan da kullanılabilmesi mümkündür. 
  • Cüzdan uygulamasının sunduğu özel indirimler ve kampanyalardan yararlanma fırsatı vardır. 
  • Güçlü şifreleme altyapıları ve parmak izi, PIN gibi doğrulama sistemleri sayesinde son derece güvenlidir. 
  • Kartların kaybolma ve çalınma riskini ortadan kaldırır. 
  • Temassız ödeme ve NFC teknolojileri sayesinde ödeme işlemleri birkaç saniyede tamamlanır. 
  • Online alışverişte tek tek kart numarası, son kullanma tarihi, güvenlik numarası ve doğrulama kodu gibi bilgilerin girilmesine gerek kalmaz. Tek tıkla ödeme mümkün olur. 
  • Kripto para işlemlerini pratik ve güvenli bir şekilde yapmayı mümkün kılar. 
  • Uluslararası ödeme yapmayı destekleyen e-cüzdanlar sayesinde yurt dışından alışveriş yapılabilir. E-ticaret siteleri de bu yöntemle yurt dışından ödeme alabilir. 
  • E-ticaret siteleri, dijital cüzdan kullanan tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını daha kolay analiz edebilir ve bu şekilde özel kampanyalar düzenleyebilir. 

Dijital Cüzdan Nasıl Kullanılır?

Dijital cüzdan kullanabilmek için öncelikle kullanılan akıllı telefona bir cüzdan uygulaması indirilmelidir. Açılan cüzdan hesabına, aynı ya da farklı bankalardan alınmış banka ve kredi kartları tanımlanmalıdır. Bunun için kart bilgileri girilmeli ve onay verilmelidir. Buna ek olarak bazı cüzdan uygulamaları, bir kart bağlamadan da kullanılabiliyor. Bu tip cüzdanlara bağlı bir hesap numarası olur ve banka hesabından cüzdana bakiye aktarılabilir. 

Fiziksel bir mağazadan ya da marketten alışveriş yapılırken dijital cüzdan kullanılabilir. Bunun için ödeme aşamasında POS cihazına, NFC bağlantısı açık bir telefonun okutulması yeterlidir. Online alışverişte ise bulut cüzdan servislerinden faydalanılabilir. Elektronik cüzdanlar tarayıcılarda da aktifleştirilebilir. Bu süreçte de ödeme adımında kayıtlı kartlar listelenir ve işaretlenen karttan ödeme alınır. 

Dijital Cüzdan Kullanmak İçin Gerekenler Nelerdir?

Bu teknolojiyi kullanmak için dijital cüzdan oluşturmak yeterlidir. Efektif bir kullanım için banka hesabı ya da kredi kartına ihtiyaç vardır. Kartsız kullanıma izin veren cüzdan uygulamalarından harcama yapabilmek için bakiye yüklenmelidir. Bakiye yüklemesi için de aynı şekilde banka hesabı gerekir. Bazı cüzdan hesaplarına ATM üzerinden bakiye yüklemek de mümkündür. Cüzdan hesabı ile temassız ödeme yapabilmek için NFC teknolojisini destekleyen bir akıllı telefon gereklidir. 

Kimler Dijital Cüzdan Kullanabilir?

Dijital cüzdan uygulamaları herkesin kullanımına açıktır. Fakat yasal zorunluluklar nedeniyle 18 yaş sınırı vardır. Ama yine de bazı cüzdan uygulamaları, daha küçük yaştaki kullanıcılara da hizmet verebilir. Bunun sebebi, özellikle çocukların oyun ve uygulama içi satın alımları güvenli bir şekilde yapmasını sağlamaktır. Ayrıca bir yetişkin, kendi cüzdan hesabını kullanabilmesi için bir çocuğa verebilir. 

Dijital Cüzdan Kullanım Alanları Nelerdir?

Elektronik cüzdanın kullanım alanı son derece geniştir. Hem fiziksel hem de sanal olarak kullanılabilmesi, kullanım alanını genişleten en önemli detaylardan biridir. Mağaza, market, akaryakıt istasyonu, kafe, restoran gibi sektör fark etmeksizin POS cihazı bulunan bütün iş yerlerinde kullanılabilir. En iyi dijital cüzdan kullanım alanlarından biri ise online alışveriştir. E-ticaret ödeme sistemleri arasında bulunan bu teknoloji sayesinde alışveriş yapılan siteye kart ile ilgili bilgiler vermeye gerek yoktur. Ayrıca bu ödeme yöntemi oldukça hızlıdır.

Elektronik cüzdanın kullanım alanlarından biri de kimlik doğrulaması gerektiren işlemlerdir. Örneğin 18 yaş sınırının bulunduğu uygulamalarda yapılan harcamalarda, sistem hesap sahibinin yaşını doğrulayabilir. Alkol ve tütün ürünleri alışverişlerinde de kimlik sorgulaması yapmaya gerek kalmaz. Ayrıca geliştirilen yeni teknolojiler doğrultusunda cüzdan hesaplarına kimlik ve ehliyet gibi belgeler de tanımlanabiliyor. 

Dijital Cüzdan Kullanmanın E-Ticaret İçin Sağladığı Avantajlar Nelerdir?

E-ticarette alışveriş sitelerinin alternatif ödeme sistemi dâhilindeki hizmetleri kullanması, müşteri açısından önemlidir. Online alışveriş yapan tüketiciler, işlemlerini çok hızlı ve kolay bir şekilde halletmek isterler. Cüzdan hesapları ise bunu mümkün kılar. Bir e-ticaret sitesi, dijital cüzdanlardan gelen ödemeleri kabul ettiği takdirde pek çok tüketici tarafından daha fazla tercih edilir. 

Bu durumun bir de güvenlik boyutu vardır. Normal şartlarda e-ticaret sitelerindeki formlara girilen kart bilgileri, alışveriş yapılan site tarafından görüntülenemez. Fakat yine de tüketiciler bu konuda tedirginlik hissedebiliyor ve kart bilgilerini siteye girmekten çekiniyor. Elektronik cüzdanlar sayesinde e-ticaret sitesine kart bilgisi vermeye gerek yoktur. Bu da dijital cüzdan ile ödeme kabul eden e-ticaret sitesini, tüketicinin gözünde daha güvenli yapar. 

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Markanızla ilgili video içerikleri oluştururken, tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onları videoyu gerçekten izleyerek, onlardan bir geri dönüşüm sağlamak için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Video içeriklerin...
18 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir....
2 Nisan 2015
Seyhun Özkara
İşletmeler İçin Twitter Kullanım Rehberi
İşletmeler İçin Twitter Kullanım Rehberi
Twitter ile güçlerini birleştiren e-ticaret işletmeleri, sosyal medyayı en faydalı şekilde kullananlar arasında gösterilebilir. Temelinde insanların iletişim kurmasını sağlama amacı yatan sosyal ağlar, günümüzde amacından...
17 Aralık 2021
Markethinkers
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamaları e-ticaret siteleri için oldukça önemli unsurlardan biridir. Web sitenin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olduğu gibi, kullanıcılara sayfanın içeriği hakkında bilgi vererek, onların bu...
14 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Google Merchant Center Nedir?  E- Ticaretteki Kullanımı Nasıldır?
Google Merchant Center Nedir? E- Ticaretteki Kullanımı Nasıldır?
E-ticaret sitelerinin en büyük iş ortaklarından biri hiç şüphesiz Google’dır. Google, yaptığı çalışmalar ve geliştirdiği uygulamalar ile e-ticaret sitelerine çeşitli avantajlar sunuyor. Google Merchant Center da bunlardan...
2 Mart 2022
Markethinkers
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak,...
19 Mart 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye...
4 Ocak 2021
Sinan Oypan
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme...
25 Nisan 2017
Sinan Oypan
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirirken, birçok sektörde ekonomi sekteye uğratıyor. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklanırken, özellikle ticari işletmeler...
4 Nisan 2020
IdeaSoft
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın