İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri

5 Aralık 2016
Sinan Oypan

Reklam nasıl yapılır, reklam tanıtım faliyetlerinde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir, en etkili reklam yöntemleri hangileridir, reklam ve tanıtım pazarlama kanalları ve daha fazlası bu yazımızda.

Kendi işinizi kurduğunuzda, firmanızı tüketicilere duyurmanız, başka bir deyişle işinizi tanıtmanız gerekecek. Özellikle internet üzerinden iş yapıyorsanız ya da iş yerinizi internete taşıdığınızda dijital reklamlar size birçok konuda yardımcı oluyor ve markanızı tanıtmanız için size birçok avantaj sağlıyor.

İşinizi internete taşıdıktan sonra ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak için yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Hem reklamlar hem de organik olarak (yani bir ücret ödemeden) markanızı tanıtabileceğiniz yöntemleri burada sizinle paylaşıyor olacağız.

Bu çalışmaları kendiniz yapabileceğiniz gibi bir ajanstan destek alarak da yapabilirsiniz. Bir ajansla çalıştığınızda bu tanıtım çalışmalarını onlar sizin adınıza yapacaktır ve bunun da belli bir ücreti olacaktır. Eğer bu çalışmaları kendiniz yapmak istiyorsanız, Reklam ve Pazarlama Taktikleri kategorimizdeki rehberlerimizi okuyarak konu hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Google Reklamları (Adwords)

E ticaret ve internet üzerinden iş yapan diğer firmaların en sık kullandıkları dijital reklam yöntemlerinden biri Google Reklamları, bir diğer adıyla Adwords. Adwords reklamlarından yararlanmak için illa ki internet üzerinden satış yapmanız gerekmiyor. Bir internet sayfanız bulunuyorsa, buradaki trafiğinizi artırmak ya da tüketicilerin sizinle iletişimini artırmak için de Adwords reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Böylelikle tüketiciler, doğrudan sizin iletişim adreslerinize bu reklamlar ile ulaşabilirler.

İşin e-ticaret tarafındaysa, ürünleri öne çıkartmak ve hizmetleri göstermek amacıyla bu reklamlardan yararlanılabilir. Adwords reklamları oluşturduğunuzda, doğru anahtar kelimleri kullanarak Google üzerinde yapılan arama sorgularında, reklamlarınız tüketicilerin karşısına çıkabilir. Böylelikle de onları internet sitenize alışveriş yapmaya yönlendirebilirsiniz. Böylece google ads reklamları ile sitenin reklamını yapıp satışlarını artırabilirsin.

Küçük işletmelerin Google Adwords kampanyalarında en sık yaptığı 4 hata

Adwords kampanyalarınız için doğru anahtar kelimeleri nasıl bulursunuz?

Düşük bütçeyle Adwords kampanyası nasıl yönetilir?

Sosyal medya reklamları

Adwords ile beraber en çok kullanılan reklam yöntemlerinden biri de sosyal medya reklamları. Firmalar markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı sosyal ağlar üzerinde reklam çalışmaları yapıyor. Tabii ki sosyal ağlar da bu durumdan dolayı farklı reklam modelleri geliştirmiş durumdalar. Bu reklam modelleriyle firmalara birçok tanıtım alternatifi sunuyor.

Facebook reklamları

En sık kullanılan platformlardan biri Facebook. Facebook’un çok farklı reklam modelleri bulunuyor. Facebook sayfanızı tanıtabileceğiniz gibi kullanıcıları internet sitenize yönlendirebileceğiniz reklamlar da bulunuyor. Bunların yanı sıra ürün tanıtımları yapabileceğiniz, mobil uygulamanızı tanıtabileceğiniz reklam modelleri de bulunuyor.

Bu reklam modellerinden sizin için en uygun olanı bularak, reklam kampanyaları oluşturabilir ve kullanıcılara ulaşabilirsiniz. İşyeri reklamınızı yaparak satışlarınızı arttırabilirsiniz. Bu konu hakkında daha detaylı bilgi sahibi olmak için:

Facebook reklamları nasıl etkin kullanılır?

Facebook reklamlarında mutlaka kullanmanız gereken stratejiler

Facebook reklamlarında yapılan 3 ölümcül hata

Instagram reklamları

Facebook’tan sonra gelen platform ise Instagram. Son dönemlerde birçok firma bu mecra üzerinde çok fazla reklam çalışması yapmaya başladı. Facebook’un reklam modellerini kullanan Instagram üzerinden de farklı reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Son dönemlerde hem aktif kullanıcı sayısının artmış olması, hem de Facebook’taki kullanıcıların bir kısmının buraya kaymış olmasından dolayı bu mecra, markanızı tanıtmak için ideal bir yer olmaya başladı. Instagram üzerinden nasıl ürün satışı yapabileceğiniz ve markanızı duyurabileceğinizi öğrenmek için aşağıdaki yazılarımıza bakabilirsiniz.

Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?

E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler

Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri

Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?

Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

Youtube reklamları

Son dönemlerde popülaritesi artan bir diğer mecra ise Youtube. Firmalar video çalışmalarını öne çıkartmak için Youtube reklamlarına yatırım yapmaya başladılar. Youtube üzerindeki kitlenin de büyümesinin de bu gelişimdeki payı büyük. Tüketicilerin video içeriklere odaklanmaları nedeniyle markalar Youtube reklamları ile videolarını kullanıcılara göstermeye çalışıyorlar. Bu reklamlar ve Youtube kanal yönetimi hakkında bilgi almak için aşağıdaki yazılara bakabilirsiniz.

Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?

E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?

6 Adımda Youtube video reklamlar nasıl verilir?

Twitter reklamları

Twitter, reklam konusunda diğer mecraların biraz daha gerisinde kaldı. Reklam modelleri konusunda çok kapsamlı seçenekler sunmadığı ve markalara gerekli geri dönüşümleri sağlamadığı için çok fazla tercih edilmemekte. Ancak yine de bilmeniz gerektiğini düşünerek bu mecrayı da yazımıza ekledik. Twitter üzerinde çok aktifseniz ve fazla takipçi kitleniz varsa bu reklamları deneyebilirsiniz.

Twitter reklam modelleri nelerdir ve Twitter reklamı nasıl verilir?

Linkedin reklamları

Özellikle B2B firmalarının sıkça kullandığı mecralardan biri de Linkedin. B2B firmalarının hedef kitleleri son kullanıcı olmadığı için, bu firmalar şirket sahiplerine, yöneticilere ya da doğrudan şirketlere ulaşmaya çalışıyorlar. Bu nedenle de Linkedin, B2B firmaları için oldukça etkili çözümler ve geri dönüşümler sağlayabiliyor.

Bir B2B firmasıysanız, Linkedin reklam modellerinden yararlanarak, bu mecra üzerindeki hedef kitlenize yönelik reklam çalışmaları yapabilirsiniz. Eğer sosyal mecralar ve hangi kitlelere hitap ettikleriyle ilgili daha detaylı bilgi almak isterseniz de aşağıdaki yazımızı okuyabilirsiniz. Şirket reklamı nasıl yapılır / işyeri reklamı nasıl yapılır ve daha fazlası.

Hangi sosyal mecra hangi amaca hizmet ediyor?

“reklam

Blog yazıları, SEO çalışmaları ve sosyal medya paylaşımları

Bu üç konuyu tek bir başlığa almamızın sebebi üçününde bir biriyle bağlantı olması. İnternet üzerinden organik olarak tanıtım yapabilmenizi sağlayacak yöntemler blog, SEO çalışmaları ve sosyal mecralarda yaptığınız paylaşımlardır.

İnternet sitenizin SEO kurgusunu iyi yapmanız, Google üzerinden organik trafik sağlamanızı ve internet sitenizin görünürlüğünün artmasını sağlayacaktır. Bulunduğunuz sektörde rekabet fazla olabileceği için, özellikle SEO çalışmalarına dikkat etmeniz gerekecek.

Siteniz yeniyse, alan adı otoritesinin düşük olmasından dolayı bir süre üst sıralara çıkmakta zorlanabilirsiniz; ancak bunun için de yapabileceğiniz çalışmalar var. Siteniz üzerindeki sayfa ve içerik sayısını artırmak, daha hızlı bir şekilde alan adı gücünüzü de artıracaktır; fakat bunun kesin bir süresinin olmadığını da bilmeniz gerekiyor.

Ürün sayfaları haricinde blog yazıları oluşturmak bu konuda size yardımcı olacaktır. Sektörünüz, ürünleriniz ya da sizinle ilgili olabilecek konular üzerinde içerik çalışmaları yapmak internet sitenizin görünürlüğünü artırmada size yardımcı olacaktır. Aynı zamanda blog içerikleri oluşturduğunuzda sitenizi de güncellemiş olacağınız, Google tarafından güncel bir site olarak nitelendirilmeye başlarsınız.

İlgili anahtar kelimeler üzerine blog çalışmaları yaptığınızda Google’daki arama sorgularını yakalayabilir ve bu sorgular üzerinden sitenize trafik çekmeyi başarabilirsiniz.

Sosyal medya paylaşımları

Sosyal mecralar üzerinden organik olarak tanıtım yapabilme fırsatınız bulunuyor. Tabii ki buradan etkin sonuçlar alabilmek için, belli bir kitle oluşturmanız gerekiyor. Elinizde belli bir takipçi kitlesi oluştuktan sonra, bu yöntemle de ürünlerinizi tanıtabilirsiniz.

Ancak sosyal medya üzerinden sadece ürün tanıtımı yapmak, beklediğiniz etkileşimleri size sağlamayabilir; bunun için farklı içerik çalışmaları da yapmanız gerekiyor. Burada sitenizde oluşturduğunuz blog içeriklerinizi kullanabilirsiniz. Blog içeriklerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını böylelikle sağlamış olursunuz.

Aynı zamanda sosyal ağlar da bir arama motoru görevi görmektedirler. Yani burada da anahtar kelime olabilecek kelime gruplarını kullanmak, yazılarınızın başlıklarını buna göre uyumlu hale getirmek içeriklerinizin arama sonuçlarında çıkmasını sağlayabilir.

Google da son birkaç yıldır, kendi arama motoru üzerinde sosyal mecralardaki içerikleri arama sorgularında göstermeye başladı. Özellikle Facebook ve Twitter paylaşımları burada gösteriliyor. Bu nedenle içeriklerinizi doğru anahtar kelimelerle paylaşırsanız, Google aramaları üzerinden de sosyal hesaplarınıza çekme şansı yakalayabilirsiniz.

İşyerinizi internete taşımayı ve bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız, e-ticaret paketlerimize göz atarak, ihtiyacınıza uygun olan çözümü seçebilirsiniz. Ayrıca demo talebi oluşturarak, 15 gün boyunca hizmetlerimizden yararlanabilirsiniz.

Tanıtım nasıl yapılır, nasıl reklam yapılır, reklam teknikleri nelerdir ve daha fazlasını ele aldık bir sonraki yazımızda görüşmek üzere…

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO optimizasyonu yaparak; e-ticaret sitenizdeki görsellerin arama motorlarına uyumlu hale getirmek için kullanacağınız SEO taktikleri, organik olarak görsel aramalarından trafik çekmenizi sağlarken, aynı zamanda...
2 Mart 2019
Sinan Oypan
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama, günümüzde birçok firma tarafından kullanılmaya başlandı ve doğru yapıldığında da firmalara iyi geri dönüşümler sağlamakta. Ancak her firmanın mobil uygulama yaptırması gerekmediğini de yazının başında...
23 Kasım 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım. Facebook reklam yönetimi Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un,...
3 Ocak 2017
Sinan Oypan
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2020’ye başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu...
27 Ekim 2016
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Son dönemlerde video içerik pazarlama, markalar tarafından oldukça yaygın kullanılan yöntemlerden biri oldu. Özellikle sosyal platformlar üzerinde reklam ya da etkileşim amaçlı videoların paylaşılması ve bu içerik türünün bir...
25 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan...
23 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri...
21 Temmuz 2016
Sinan Oypan