İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri

5 Aralık 2016
Sinan Oypan
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri

Reklam nasıl yapılır, reklam tanıtım faliyetlerinde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir, en etkili reklam yöntemleri hangileridir, reklam ve tanıtım pazarlama kanalları ve daha fazlası bu yazımızda.

Kendi işinizi kurduğunuzda, firmanızı tüketicilere duyurmanız, başka bir deyişle işinizi tanıtmanız gerekecek. Özellikle internet üzerinden iş yapıyorsanız ya da iş yerinizi internete taşıdığınızda dijital reklamlar size birçok konuda yardımcı oluyor ve markanızı tanıtmanız için size birçok avantaj sağlıyor.

İşinizi internete taşıdıktan sonra ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak için yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Hem reklamlar hem de organik olarak (yani bir ücret ödemeden) markanızı tanıtabileceğiniz yöntemleri burada sizinle paylaşıyor olacağız.

Bu çalışmaları kendiniz yapabileceğiniz gibi bir ajanstan destek alarak da yapabilirsiniz. Bir ajansla çalıştığınızda bu tanıtım çalışmalarını onlar sizin adınıza yapacaktır ve bunun da belli bir ücreti olacaktır. Eğer bu çalışmaları kendiniz yapmak istiyorsanız, Reklam ve Pazarlama Taktikleri kategorimizdeki rehberlerimizi okuyarak konu hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Google Reklamları (Adwords)

E ticaret ve internet üzerinden iş yapan diğer firmaların en sık kullandıkları dijital reklam yöntemlerinden biri Google Reklamları, bir diğer adıyla Adwords. Adwords reklamlarından yararlanmak için illa ki internet üzerinden satış yapmanız gerekmiyor. Bir internet sayfanız bulunuyorsa, buradaki trafiğinizi artırmak ya da tüketicilerin sizinle iletişimini artırmak için de Adwords reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Böylelikle tüketiciler, doğrudan sizin iletişim adreslerinize bu reklamlar ile ulaşabilirler.

İşin e-ticaret tarafındaysa, ürünleri öne çıkartmak ve hizmetleri göstermek amacıyla bu reklamlardan yararlanılabilir. Adwords reklamları oluşturduğunuzda, doğru anahtar kelimleri kullanarak Google üzerinde yapılan arama sorgularında, reklamlarınız tüketicilerin karşısına çıkabilir. Böylelikle de onları internet sitenize alışveriş yapmaya yönlendirebilirsiniz. Böylece google ads reklamları ile sitenin reklamını yapıp satışlarını artırabilirsin.

Küçük işletmelerin Google Adwords kampanyalarında en sık yaptığı 4 hata

Adwords kampanyalarınız için doğru anahtar kelimeleri nasıl bulursunuz?

Düşük bütçeyle Adwords kampanyası nasıl yönetilir?

Sosyal medya reklamları

Adwords ile beraber en çok kullanılan reklam yöntemlerinden biri de sosyal medya reklamları. Firmalar markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı sosyal ağlar üzerinde reklam çalışmaları yapıyor. Tabii ki sosyal ağlar da bu durumdan dolayı farklı reklam modelleri geliştirmiş durumdalar. Bu reklam modelleriyle firmalara birçok tanıtım alternatifi sunuyor.

Facebook reklamları

En sık kullanılan platformlardan biri Facebook. Facebook’un çok farklı reklam modelleri bulunuyor. Facebook sayfanızı tanıtabileceğiniz gibi kullanıcıları internet sitenize yönlendirebileceğiniz reklamlar da bulunuyor. Bunların yanı sıra ürün tanıtımları yapabileceğiniz, mobil uygulamanızı tanıtabileceğiniz reklam modelleri de bulunuyor.

Bu reklam modellerinden sizin için en uygun olanı bularak, reklam kampanyaları oluşturabilir ve kullanıcılara ulaşabilirsiniz. İşyeri reklamınızı yaparak satışlarınızı arttırabilirsiniz. Bu konu hakkında daha detaylı bilgi sahibi olmak için:

Facebook reklamları nasıl etkin kullanılır?

Facebook reklamlarında mutlaka kullanmanız gereken stratejiler

Facebook reklamlarında yapılan 3 ölümcül hata

Instagram reklamları

Facebook’tan sonra gelen platform ise Instagram. Son dönemlerde birçok firma bu mecra üzerinde çok fazla reklam çalışması yapmaya başladı. Facebook’un reklam modellerini kullanan Instagram üzerinden de farklı reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Son dönemlerde hem aktif kullanıcı sayısının artmış olması, hem de Facebook’taki kullanıcıların bir kısmının buraya kaymış olmasından dolayı bu mecra, markanızı tanıtmak için ideal bir yer olmaya başladı. Instagram üzerinden nasıl ürün satışı yapabileceğiniz ve markanızı duyurabileceğinizi öğrenmek için aşağıdaki yazılarımıza bakabilirsiniz.

Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?

E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler

Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri

Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?

Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

Youtube reklamları

Son dönemlerde popülaritesi artan bir diğer mecra ise Youtube. Firmalar video çalışmalarını öne çıkartmak için Youtube reklamlarına yatırım yapmaya başladılar. Youtube üzerindeki kitlenin de büyümesinin de bu gelişimdeki payı büyük. Tüketicilerin video içeriklere odaklanmaları nedeniyle markalar Youtube reklamları ile videolarını kullanıcılara göstermeye çalışıyorlar. Bu reklamlar ve Youtube kanal yönetimi hakkında bilgi almak için aşağıdaki yazılara bakabilirsiniz.

Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?

E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?

6 Adımda Youtube video reklamlar nasıl verilir?

Twitter reklamları

Twitter, reklam konusunda diğer mecraların biraz daha gerisinde kaldı. Reklam modelleri konusunda çok kapsamlı seçenekler sunmadığı ve markalara gerekli geri dönüşümleri sağlamadığı için çok fazla tercih edilmemekte. Ancak yine de bilmeniz gerektiğini düşünerek bu mecrayı da yazımıza ekledik. Twitter üzerinde çok aktifseniz ve fazla takipçi kitleniz varsa bu reklamları deneyebilirsiniz.

Twitter reklam modelleri nelerdir ve Twitter reklamı nasıl verilir?

Linkedin reklamları

Özellikle B2B firmalarının sıkça kullandığı mecralardan biri de Linkedin. B2B firmalarının hedef kitleleri son kullanıcı olmadığı için, bu firmalar şirket sahiplerine, yöneticilere ya da doğrudan şirketlere ulaşmaya çalışıyorlar. Bu nedenle de Linkedin, B2B firmaları için oldukça etkili çözümler ve geri dönüşümler sağlayabiliyor.

Bir B2B firmasıysanız, Linkedin reklam modellerinden yararlanarak, bu mecra üzerindeki hedef kitlenize yönelik reklam çalışmaları yapabilirsiniz. Eğer sosyal mecralar ve hangi kitlelere hitap ettikleriyle ilgili daha detaylı bilgi almak isterseniz de aşağıdaki yazımızı okuyabilirsiniz. Şirket reklamı nasıl yapılır / işyeri reklamı nasıl yapılır ve daha fazlası.

Hangi sosyal mecra hangi amaca hizmet ediyor?

“reklam

Blog yazıları, SEO çalışmaları ve sosyal medya paylaşımları

Bu üç konuyu tek bir başlığa almamızın sebebi üçününde bir biriyle bağlantı olması. İnternet üzerinden organik olarak tanıtım yapabilmenizi sağlayacak yöntemler blog, SEO çalışmaları ve sosyal mecralarda yaptığınız paylaşımlardır.

İnternet sitenizin SEO kurgusunu iyi yapmanız, Google üzerinden organik trafik sağlamanızı ve internet sitenizin görünürlüğünün artmasını sağlayacaktır. Bulunduğunuz sektörde rekabet fazla olabileceği için, özellikle SEO çalışmalarına dikkat etmeniz gerekecek.

Siteniz yeniyse, alan adı otoritesinin düşük olmasından dolayı bir süre üst sıralara çıkmakta zorlanabilirsiniz; ancak bunun için de yapabileceğiniz çalışmalar var. Siteniz üzerindeki sayfa ve içerik sayısını artırmak, daha hızlı bir şekilde alan adı gücünüzü de artıracaktır; fakat bunun kesin bir süresinin olmadığını da bilmeniz gerekiyor.

Ürün sayfaları haricinde blog yazıları oluşturmak bu konuda size yardımcı olacaktır. Sektörünüz, ürünleriniz ya da sizinle ilgili olabilecek konular üzerinde içerik çalışmaları yapmak internet sitenizin görünürlüğünü artırmada size yardımcı olacaktır. Aynı zamanda blog içerikleri oluşturduğunuzda sitenizi de güncellemiş olacağınız, Google tarafından güncel bir site olarak nitelendirilmeye başlarsınız.

İlgili anahtar kelimeler üzerine blog çalışmaları yaptığınızda Google’daki arama sorgularını yakalayabilir ve bu sorgular üzerinden sitenize trafik çekmeyi başarabilirsiniz.

Sosyal medya paylaşımları

Sosyal mecralar üzerinden organik olarak tanıtım yapabilme fırsatınız bulunuyor. Tabii ki buradan etkin sonuçlar alabilmek için, belli bir kitle oluşturmanız gerekiyor. Elinizde belli bir takipçi kitlesi oluştuktan sonra, bu yöntemle de ürünlerinizi tanıtabilirsiniz.

Ancak sosyal medya üzerinden sadece ürün tanıtımı yapmak, beklediğiniz etkileşimleri size sağlamayabilir; bunun için farklı içerik çalışmaları da yapmanız gerekiyor. Burada sitenizde oluşturduğunuz blog içeriklerinizi kullanabilirsiniz. Blog içeriklerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını böylelikle sağlamış olursunuz.

Aynı zamanda sosyal ağlar da bir arama motoru görevi görmektedirler. Yani burada da anahtar kelime olabilecek kelime gruplarını kullanmak, yazılarınızın başlıklarını buna göre uyumlu hale getirmek içeriklerinizin arama sonuçlarında çıkmasını sağlayabilir.

Google da son birkaç yıldır, kendi arama motoru üzerinde sosyal mecralardaki içerikleri arama sorgularında göstermeye başladı. Özellikle Facebook ve Twitter paylaşımları burada gösteriliyor. Bu nedenle içeriklerinizi doğru anahtar kelimelerle paylaşırsanız, Google aramaları üzerinden de sosyal hesaplarınıza çekme şansı yakalayabilirsiniz.

İşyerinizi internete taşımayı ve bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız, e-ticaret paketlerimize göz atarak, ihtiyacınıza uygun olan çözümü seçebilirsiniz. Ayrıca demo talebi oluşturarak, 15 gün boyunca hizmetlerimizden yararlanabilirsiniz.

Tanıtım nasıl yapılır, nasıl reklam yapılır, reklam teknikleri nelerdir ve daha fazlasını ele aldık bir sonraki yazımızda görüşmek üzere…

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog’da video kullanmak, içeriği ziyaret edenlerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, video kullanımı bu içeriğe olan ilgiyi de artırır. Video içeriklerin popülerleşmesi, blog yazılarına olan ilgiyi biraz...
11 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette backlink alma çalışmaları, web sitenin Google üzerinde daha iyi bir şekilde sıralanmasını sağlayarak, organik trafiğin de artmasına yardımcı olur. Tabii ki backlink alma derken, “backlink satın almak”dan...
20 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blog bölümünde etkileşimi artırmak ve kullanıcılara bir değer sunabilmek için “Nasıl yapılı?” temalı içerikler oluşturmayı deneyebilirsiniz. Bu tür içerikler hem kullanıcılara bir değer sunarken hem de...
14 Şubat 2017
Sinan Oypan
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir? Hepsi ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-ticaret firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekiyor. Organik arama sonuçlarında ön sıralara çıkabilmek ve bu sayede de...
23 Nisan 2017
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek, şirketlerini büyütmeye...
3 Eylül 2018
Sinan Oypan
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor....
24 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı...
3 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin