fbpx

Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri

26 Ağustos 2020
Sinan Oypan

E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için kullanılabilir. Tanıtım sürecinde yazılı, görsel ve video gibi farklı içerik türlerinden yararlanılabilir. Doğru bir PR stratejisi hazırlamanız, firma tanıtım çalışmalarınızın performansını artırarak, marka bilinirliğinizi daha hızlı bir şekilde artırmanıza olanak tanır.

Firma tanıtımı için pazarlama yöntemleri

İçerik pazarlama ile firmanızla ilgili içerik üretin

Firma tanıtımı yaparken, uzun vadeli çalışmaları da göz önünde bulundurmalısınız. Uzun vadede size geri dönüşüm sağlayacak ve kullanıcıların karşısına çıkacak içerik üretimlerine yönelmeniz oldukça önemli. İçerik pazarlama çalışmaları, internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırma açısından oldukça önemlidir. Markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili içeriklerin yanı sıra sektörel veya bilgilendirici ve SEO odaklı içerikler hazırlamanız, arama motorlarında yapılan arama sorgularında kullanıcıların karşılarına çıkmanızı sağlar.

İlgili rehber: Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler

Blog bölümünüzde farklı içerik formatları ile yazı yayınları yapmanız, hem firmanızı tanıtırken işinize yarayacaktır; hem de tüketicileri web sitenize çekmek için de önemli bir pazarlama aracı olacaktır.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

SEO çalışmalarına önem verin

Firma tanıtımı yaparken üzerinde durabileceğiniz konulardan biri de SEO’dur. Arama motoruna uyumluluk üzerine çalışmalar yapmanız, markanızın internetteki arama sorgularına daha fazla yanıt vermesini ve böylelikle organik olarak Google’dan trafik almanızı sağlar. İnternetteki görünürlüğünüzü artırıp, web sayfalarınızı SEO ile desteklediğinizde, kullanıcıların karşısına daha fazla çıkmış olursunuz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020

Sesli arama sorguları ve mobil SEO için çalışmalar yapın

Günümüzde SEO çalışmalarını sadece masaüstü cihazlar ve yazılı aramalar için yapmamanız gerekiyor. Aynı zamanda hem mobil cihazlar hem de sesli arama sorguları için de bu çalışmaları yapmanız önemli. Mobil kullanımın artması nedeniyle mobil cihazlarda yapılan arama sorguları da arttı. Bu durumda da mobil SEO çalışmalarına da önem vermeniz önemli.

İlgili rehber: Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları

Aynı şekilde farklı türlerdeki akıllı cihazların da kullanılmasıyla beraber kullanıcılar sesli arama sorgularını da arama motorlarında yapmaktalar. Sesli arama sorguları için de SEO çalışmaları yaptığınızda, akıllı cihazlardan gelen organik trafiğinizi de artırarak firma tanıtımı yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?

Influencer pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

Firma tanıtımı ve marka bilinirliğini artırmak için yapabileceklerinizden biri de influencer pazarlama çalışmalarıdır. Son yıllarda popülerliği arttığı gibi birçok markanın da yeni kitlelere ulaşmak ve ürünlerini tanıtmak için kullandıkları bu yöntemi, firmanızı tanıtmak için de kullanabilirsiniz. Sosyal ağlardaki tanınmış kişi veya hesaplarla iş birlikleri yaparak, markanızla ilgili içeriklerin paylaşılmasını sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Büyük hesapların yanı sıra daha niş işler yapan mikro hesaplarla da çalışarak, daha hedefli pazarlama çalışmaları da yapabilir ve doğrudan markanız ya da ürünlerinizle ilgilenebilecek kitlelere de ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

Sosyal medya pazarlama

Günümüzdeki en popüler pazarlama kanalları arasında sosyal medya platformları da bulunuyor. Firma tanıtımı için sosyal ağlar üzerinde yer almak, burada içerik paylaşımları yaparak organik olarak tüketicilere ulaşmak önemli. Düzenli olarak içerik paylaşımı yapmak, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacaktır. Sosyal medya yönetim planı oluşturarak, bu kanallar üzerinde yapacağınız çalışmaları belli bir stratejiye oturtabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya stratejinizi geliştirmek ve geri dönüşümlerinizi artırmanız için tavsiyeler

Bunlara ek olarak sosyal ağların reklam modellerinden de yararlanarak, reklam kampanyalarıyla da tüketicilere ürünlerinizi ve hizmetlerinizi ulaştırarak, firmanızın tanınmasını sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?

PR çalışmaları

Geleneksel PR çalışmaları da firma tanıtımı sürecinde sizi yeni kitlelere buluştaracaktır. PR firmaları genellikle, sizinle ilgili basın bültenlerini farklı yayıncılara ulaştırırlar. Bu sayede de farklı kanallar üzerinde markanızla ilgili içerikler çıkartabilirsiniz. Bunun yanı sıra basın üzerinde de tanıtım çalışmaları yapmak için PR firmaları ile çalışabilirsiniz.

İlgili rehber: Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler

Geleneksel medya

Dijital pazarlama çalışmalarının yanı sıra geleneksel medyayı da tanıtım çalışmalarınızda göz önünde bulundurabilirsiniz. Geleneksel medya halen etkili olsa da hedef kitlenize göre bu çalışmaları seçmeniz de önemli. TV, radyo, gazete ve dergi gibi medya yayınları üzerinde reklam ve tanıtım içerikleri hazırlamanız, farklı kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları

Google Adwords kampanyaları

Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz kanallardan biri de Google Adwords’tür. SEO çalışmaları uzun vadede size sonuçlar verir; ancak Adwords kampanyalarınızla tüketicilere daha hızlı bir şekilde ulaşabilirsiniz. Hızlı bir şekilde marka tanıtımı yapmak ve ürün satışları yapabilmek için bu yöntemden de yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

İlgili rehber: E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinin başarılı olmasını sağlayan faktörlerden biri de iyi müşteri destek hizmetlerinin kalitesi. İyi bir destek hizmetinin sunulması, sadık müşteriler kazanmayı sağladığı gibi müşteri memnuniyetinin de...
5 Mart 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
Özellikle yeni başlayanlar için e-ticaret ile ilgili bazı terimler çok yabancı ve anlaşılmaz gelebilir. Bunda yabancı dillerden gelmiş ve sektörde yaygın olarak kullanılan kelimelerin sayısının da etkisi büyük. Üstelik e-ticaret...
6 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
2021'de E-ticarette En Çok Satılması Beklenen Ürünler
E-ticarette sabit fikirlere yer yoktur. Değişimin ve gelişimin böylesine hızlı olduğu bir alanda yerinde saymak ile geri gitmek aynı anlama gelir. Dolayısıyla sürekli araştırmanız ve öğrenmeniz gerekir. Hangi ürünün daha çok...
23 Şubat 2021
Markethinkers
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde e-ticarette sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapabileceğinizi yazmıştık. Bu durum e-ticaret firmalarının başını ağrıtan konulardan biridir çünkü geri dönüşümlerini ciddi oranda...
25 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar...
16 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret çözümleri e-ticarete yeni başlayanlar için işlerini kolaylaştıracak birçok hizmeti içinde barındırıyor. E-ticaret; girişimciler, yeni iş kurmak isteyenler ve işini e-ticarete taşımak isteyenlerin tercih ettiği dijital...
28 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün...
23 Aralık 2016
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan