Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri

Yazar: Ferad Osman Sali
Güncellenme Tarihi: 27.01.2023
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri

E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama yöntemi bulunmaktadır. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için kullanılır. Aynı zamanda tanıtım sürecinde yazılı, görsel ve video gibi farklı içerik türlerinden yararlanılır. Doğru bir PR stratejisi hazırlamanız, firma tanıtım çalışmalarınızın performansını artırır. Ayrıca marka bilinirliğinizi daha hızlı bir şekilde artırmanıza olanak tanır.

Firma tanıtımı için pazarlama yöntemleri

İçerik pazarlama ile firmanızla ilgili içerik üretin

Firma tanıtımı yaparken, uzun vadeli çalışmaları da göz önünde bulundurmalısınız. Aynı zamanda uzun vadede size geri dönüşüm sağlayacak içerik üretimlerine yönelmeniz gerekir. İçerik pazarlama çalışmaları, internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanız için oldukça önemlidir. İlk etapta kesinlikle ürünlerinizle ve hizmetlerinizle ilgili içerikler oluşturmaya gayret göstermeniz gerekir. Ardından sektörel veya bilgilendirici içeriklere de önem vermelisiniz. Ek olarak SEO odaklı içerikler hazırlayarak da arama motorlarında üst sıralara çıkmanızı sağlamanız mümkün.

İlgili rehber: Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler

Blog bölümünüzde farklı içerik formatları ile yazı yayınları yapmanız firmanızı tanıtırken işinize yarayacaktır. Ayrıca tüketicileri web sitenize çekmek için de önemli bir pazarlama aracı olacaktır.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

SEO çalışmalarına önem verin

Firma tanıtımı yaparken üzerinde durabileceğiniz konulardan biri de SEO’dur. Arama motoruna uyumluluk üzerine çalışmalar yapmanız trafik almanızı sağlar. İnternetteki görünürlüğünüzü artırıp, web sayfalarınızı SEO ile desteklediğinizde kullanıcıların karşısına daha fazla çıkmış olursunuz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020

Sesli arama sorguları ve mobil SEO için çalışmalar yapın

Günümüzde SEO çalışmalarını sadece masaüstü cihazlar ve yazılı aramalar için yapmamanız gerekiyor. Aynı zamanda hem mobil cihazlar hem de sesli arama sorguları için de bu çalışmaları yapmanız önemli. Mobil kullanımın artması nedeniyle mobil cihazlarda yapılan arama sorguları da arttı. Bu durumda da mobil SEO çalışmalarına da önem vermeniz önemli.

İlgili rehber: Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları

Aynı şekilde farklı türlerdeki akıllı cihazların da kullanılmasıyla beraber kullanıcılar sesli arama sorgularını da arama motorlarında yapmaktalar. Sesli arama sorguları için de SEO çalışmaları yaptığınızda, akıllı cihazlardan gelen organik trafiğinizi de artırarak firma tanıtımı yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?

Influencer pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

Firma tanıtımı ve marka bilinirliğini artırmak için yapabileceklerinizden biri de influencer pazarlama çalışmalarıdır. Son yıllarda popülerliği arttığı gibi birçok markanın da yeni kitlelere ulaşmak ve ürünlerini tanıtmak için kullandıkları bu yöntemi, firmanızı tanıtmak için de kullanabilirsiniz. Sosyal ağlardaki tanınmış kişi veya hesaplarla iş birlikleri yaparak, markanızla ilgili içeriklerin paylaşılmasını sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Büyük hesapların yanı sıra daha niş işler yapan mikro hesaplarla çalışmanız da fayda var. Böylece daha hedefli pazarlama çalışmaları da yapmanız mümkün. Sonucunda doğrudan markanız ya da ürünlerinizle ilgilenebilecek kitlelere ulaşmış olursunuz.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

Sosyal medya pazarlama

Günümüzdeki en popüler pazarlama kanalları arasında sosyal medya platformları da bulunuyor. Firma tanıtımı için sosyal ağlar üzerinde yer almak oldukça önemli. Dolayısıyla burada içerik paylaşımları yaparak organik olarak tüketicilere ulaşmak mümkün. Düzenli olarak içerik paylaşımı yapmak, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacaktır. Ayrıca sosyal medya yönetim planı oluşturmanız da faydanıza olacaktır. Böylece bu kanallar üzerinde yapacağınız çalışmaları belli bir stratejiye oturmuş olursunuz.

İlgili rehber: Sosyal medya stratejinizi geliştirmek ve geri dönüşümlerinizi artırmanız için tavsiyeler

Bunlara ek olarak sosyal ağların reklam modellerinden de yararlanarak, reklam kampanyalarıyla da tüketicilere ürünlerinizi ve hizmetlerinizi ulaştırarak, firmanızın tanınmasını sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?

PR çalışmaları

Geleneksel PR çalışmaları da firma tanıtımı sürecinde sizi yeni kitlelere buluştaracaktır. PR firmaları genellikle, sizinle ilgili basın bültenlerini farklı yayıncılara ulaştırırlar. Bu sayede de farklı kanallar üzerinde markanızla ilgili içerikler çıkartabilirsiniz. Bunun yanı sıra basın üzerinde de tanıtım çalışmaları yapmak için PR firmaları ile çalışabilirsiniz.

İlgili rehber: Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler

Geleneksel medya

Dijital pazarlama çalışmalarının yanı sıra geleneksel medyayı da tanıtım çalışmalarınızda göz önünde bulundurabilirsiniz. Geleneksel medya halen etkili olsa da hedef kitlenize göre bu çalışmaları seçmeniz de önemli. TV, radyo, gazete ve dergi gibi medya yayınları üzerinde reklam ve tanıtım içerikleri hazırlamanız, farklı kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları

Google Adwords kampanyaları

Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz kanallardan biri de Google Adwords’tür. SEO çalışmaları uzun vadede size sonuçlar verir; ancak Adwords kampanyalarınızla tüketicilere daha hızlı bir şekilde ulaşabilirsiniz. Hızlı bir şekilde marka tanıtımı yapmak ve ürün satışları yapabilmek için bu yöntemden de yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

İlgili rehber: E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler