Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri

26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri

E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için kullanılabilir. Tanıtım sürecinde yazılı, görsel ve video gibi farklı içerik türlerinden yararlanılabilir. Doğru bir PR stratejisi hazırlamanız, firma tanıtım çalışmalarınızın performansını artırarak, marka bilinirliğinizi daha hızlı bir şekilde artırmanıza olanak tanır.

Firma tanıtımı için pazarlama yöntemleri

İçerik pazarlama ile firmanızla ilgili içerik üretin

Firma tanıtımı yaparken, uzun vadeli çalışmaları da göz önünde bulundurmalısınız. Uzun vadede size geri dönüşüm sağlayacak ve kullanıcıların karşısına çıkacak içerik üretimlerine yönelmeniz oldukça önemli. İçerik pazarlama çalışmaları, internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırma açısından oldukça önemlidir. Markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili içeriklerin yanı sıra sektörel veya bilgilendirici ve SEO odaklı içerikler hazırlamanız, arama motorlarında yapılan arama sorgularında kullanıcıların karşılarına çıkmanızı sağlar.

İlgili rehber: Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler

Blog bölümünüzde farklı içerik formatları ile yazı yayınları yapmanız, hem firmanızı tanıtırken işinize yarayacaktır; hem de tüketicileri web sitenize çekmek için de önemli bir pazarlama aracı olacaktır.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

SEO çalışmalarına önem verin

Firma tanıtımı yaparken üzerinde durabileceğiniz konulardan biri de SEO’dur. Arama motoruna uyumluluk üzerine çalışmalar yapmanız, markanızın internetteki arama sorgularına daha fazla yanıt vermesini ve böylelikle organik olarak Google’dan trafik almanızı sağlar. İnternetteki görünürlüğünüzü artırıp, web sayfalarınızı SEO ile desteklediğinizde, kullanıcıların karşısına daha fazla çıkmış olursunuz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020

Sesli arama sorguları ve mobil SEO için çalışmalar yapın

Günümüzde SEO çalışmalarını sadece masaüstü cihazlar ve yazılı aramalar için yapmamanız gerekiyor. Aynı zamanda hem mobil cihazlar hem de sesli arama sorguları için de bu çalışmaları yapmanız önemli. Mobil kullanımın artması nedeniyle mobil cihazlarda yapılan arama sorguları da arttı. Bu durumda da mobil SEO çalışmalarına da önem vermeniz önemli.

İlgili rehber: Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları

Aynı şekilde farklı türlerdeki akıllı cihazların da kullanılmasıyla beraber kullanıcılar sesli arama sorgularını da arama motorlarında yapmaktalar. Sesli arama sorguları için de SEO çalışmaları yaptığınızda, akıllı cihazlardan gelen organik trafiğinizi de artırarak firma tanıtımı yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?

Influencer pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

Firma tanıtımı ve marka bilinirliğini artırmak için yapabileceklerinizden biri de influencer pazarlama çalışmalarıdır. Son yıllarda popülerliği arttığı gibi birçok markanın da yeni kitlelere ulaşmak ve ürünlerini tanıtmak için kullandıkları bu yöntemi, firmanızı tanıtmak için de kullanabilirsiniz. Sosyal ağlardaki tanınmış kişi veya hesaplarla iş birlikleri yaparak, markanızla ilgili içeriklerin paylaşılmasını sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Büyük hesapların yanı sıra daha niş işler yapan mikro hesaplarla da çalışarak, daha hedefli pazarlama çalışmaları da yapabilir ve doğrudan markanız ya da ürünlerinizle ilgilenebilecek kitlelere de ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

Sosyal medya pazarlama

Günümüzdeki en popüler pazarlama kanalları arasında sosyal medya platformları da bulunuyor. Firma tanıtımı için sosyal ağlar üzerinde yer almak, burada içerik paylaşımları yaparak organik olarak tüketicilere ulaşmak önemli. Düzenli olarak içerik paylaşımı yapmak, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacaktır. Sosyal medya yönetim planı oluşturarak, bu kanallar üzerinde yapacağınız çalışmaları belli bir stratejiye oturtabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya stratejinizi geliştirmek ve geri dönüşümlerinizi artırmanız için tavsiyeler

Bunlara ek olarak sosyal ağların reklam modellerinden de yararlanarak, reklam kampanyalarıyla da tüketicilere ürünlerinizi ve hizmetlerinizi ulaştırarak, firmanızın tanınmasını sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?

PR çalışmaları

Geleneksel PR çalışmaları da firma tanıtımı sürecinde sizi yeni kitlelere buluştaracaktır. PR firmaları genellikle, sizinle ilgili basın bültenlerini farklı yayıncılara ulaştırırlar. Bu sayede de farklı kanallar üzerinde markanızla ilgili içerikler çıkartabilirsiniz. Bunun yanı sıra basın üzerinde de tanıtım çalışmaları yapmak için PR firmaları ile çalışabilirsiniz.

İlgili rehber: Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler

Geleneksel medya

Dijital pazarlama çalışmalarının yanı sıra geleneksel medyayı da tanıtım çalışmalarınızda göz önünde bulundurabilirsiniz. Geleneksel medya halen etkili olsa da hedef kitlenize göre bu çalışmaları seçmeniz de önemli. TV, radyo, gazete ve dergi gibi medya yayınları üzerinde reklam ve tanıtım içerikleri hazırlamanız, farklı kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları

Google Adwords kampanyaları

Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz kanallardan biri de Google Adwords’tür. SEO çalışmaları uzun vadede size sonuçlar verir; ancak Adwords kampanyalarınızla tüketicilere daha hızlı bir şekilde ulaşabilirsiniz. Hızlı bir şekilde marka tanıtımı yapmak ve ürün satışları yapabilmek için bu yöntemden de yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

İlgili rehber: E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde, birçok farklı kanal yer alır ve tüketicilere bu farklı kanallar üzerinden hizmet sunulur. Birden fazla kanal üzerinde müşteri hizmetleri sunmak, hizmet kalitesini artırırken, farklı...
25 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size...
29 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol...
10 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri 2021’de biraz değişikliğe giderken, görsel ve grafiksel anlamda bir takım değişiklikler olacak. Site tasarımları her sene farklı trendlere göre şekilleniyor olsa da yine de ilk...
2 Aralık 2020
Sinan Oypan
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak ve home ofis işler son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek,...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
E-ticaret sitelerinde kategorilerin büyük bir önemi vardır. Hem farklı ürünlere ulaşımı sağlarken, hem de e-ticaret sitesi üzerindeki ürün çeşitliliğinin görülmesini sağlarlar. Tabii ki bu kategorilerin doğru bir şekilde...
27 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamlar, tüketicilere ulaşmak için hem fiziksel hem de online mağazalar tarafından sıklıkla kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Kısa mesajlarla ile tüketicilere reklam gösterimleri yaparken dikkat etmeniz gereken bazı...
18 Şubat 2020
Sinan Oypan
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu, e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız SEO çalışmalarının yatırım getirisini ve sonuçlarını görmek için önemlidir ve belli aralıklarla yapılması gerekir. SEO çalışmalarınız doğrultusunda yaptığınız...
24 Haziran 2019
Sinan Oypan
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online...
4 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça...
20 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin