Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri

26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri

E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için kullanılabilir. Tanıtım sürecinde yazılı, görsel ve video gibi farklı içerik türlerinden yararlanılabilir. Doğru bir PR stratejisi hazırlamanız, firma tanıtım çalışmalarınızın performansını artırarak, marka bilinirliğinizi daha hızlı bir şekilde artırmanıza olanak tanır.

Firma tanıtımı için pazarlama yöntemleri

İçerik pazarlama ile firmanızla ilgili içerik üretin

Firma tanıtımı yaparken, uzun vadeli çalışmaları da göz önünde bulundurmalısınız. Uzun vadede size geri dönüşüm sağlayacak ve kullanıcıların karşısına çıkacak içerik üretimlerine yönelmeniz oldukça önemli. İçerik pazarlama çalışmaları, internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırma açısından oldukça önemlidir. Markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili içeriklerin yanı sıra sektörel veya bilgilendirici ve SEO odaklı içerikler hazırlamanız, arama motorlarında yapılan arama sorgularında kullanıcıların karşılarına çıkmanızı sağlar.

İlgili rehber: Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler

Blog bölümünüzde farklı içerik formatları ile yazı yayınları yapmanız, hem firmanızı tanıtırken işinize yarayacaktır; hem de tüketicileri web sitenize çekmek için de önemli bir pazarlama aracı olacaktır.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

SEO çalışmalarına önem verin

Firma tanıtımı yaparken üzerinde durabileceğiniz konulardan biri de SEO’dur. Arama motoruna uyumluluk üzerine çalışmalar yapmanız, markanızın internetteki arama sorgularına daha fazla yanıt vermesini ve böylelikle organik olarak Google’dan trafik almanızı sağlar. İnternetteki görünürlüğünüzü artırıp, web sayfalarınızı SEO ile desteklediğinizde, kullanıcıların karşısına daha fazla çıkmış olursunuz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020

Sesli arama sorguları ve mobil SEO için çalışmalar yapın

Günümüzde SEO çalışmalarını sadece masaüstü cihazlar ve yazılı aramalar için yapmamanız gerekiyor. Aynı zamanda hem mobil cihazlar hem de sesli arama sorguları için de bu çalışmaları yapmanız önemli. Mobil kullanımın artması nedeniyle mobil cihazlarda yapılan arama sorguları da arttı. Bu durumda da mobil SEO çalışmalarına da önem vermeniz önemli.

İlgili rehber: Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları

Aynı şekilde farklı türlerdeki akıllı cihazların da kullanılmasıyla beraber kullanıcılar sesli arama sorgularını da arama motorlarında yapmaktalar. Sesli arama sorguları için de SEO çalışmaları yaptığınızda, akıllı cihazlardan gelen organik trafiğinizi de artırarak firma tanıtımı yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?

Influencer pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

Firma tanıtımı ve marka bilinirliğini artırmak için yapabileceklerinizden biri de influencer pazarlama çalışmalarıdır. Son yıllarda popülerliği arttığı gibi birçok markanın da yeni kitlelere ulaşmak ve ürünlerini tanıtmak için kullandıkları bu yöntemi, firmanızı tanıtmak için de kullanabilirsiniz. Sosyal ağlardaki tanınmış kişi veya hesaplarla iş birlikleri yaparak, markanızla ilgili içeriklerin paylaşılmasını sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Büyük hesapların yanı sıra daha niş işler yapan mikro hesaplarla da çalışarak, daha hedefli pazarlama çalışmaları da yapabilir ve doğrudan markanız ya da ürünlerinizle ilgilenebilecek kitlelere de ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

Sosyal medya pazarlama

Günümüzdeki en popüler pazarlama kanalları arasında sosyal medya platformları da bulunuyor. Firma tanıtımı için sosyal ağlar üzerinde yer almak, burada içerik paylaşımları yaparak organik olarak tüketicilere ulaşmak önemli. Düzenli olarak içerik paylaşımı yapmak, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacaktır. Sosyal medya yönetim planı oluşturarak, bu kanallar üzerinde yapacağınız çalışmaları belli bir stratejiye oturtabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya stratejinizi geliştirmek ve geri dönüşümlerinizi artırmanız için tavsiyeler

Bunlara ek olarak sosyal ağların reklam modellerinden de yararlanarak, reklam kampanyalarıyla da tüketicilere ürünlerinizi ve hizmetlerinizi ulaştırarak, firmanızın tanınmasını sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?

PR çalışmaları

Geleneksel PR çalışmaları da firma tanıtımı sürecinde sizi yeni kitlelere buluştaracaktır. PR firmaları genellikle, sizinle ilgili basın bültenlerini farklı yayıncılara ulaştırırlar. Bu sayede de farklı kanallar üzerinde markanızla ilgili içerikler çıkartabilirsiniz. Bunun yanı sıra basın üzerinde de tanıtım çalışmaları yapmak için PR firmaları ile çalışabilirsiniz.

İlgili rehber: Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler

Geleneksel medya

Dijital pazarlama çalışmalarının yanı sıra geleneksel medyayı da tanıtım çalışmalarınızda göz önünde bulundurabilirsiniz. Geleneksel medya halen etkili olsa da hedef kitlenize göre bu çalışmaları seçmeniz de önemli. TV, radyo, gazete ve dergi gibi medya yayınları üzerinde reklam ve tanıtım içerikleri hazırlamanız, farklı kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları

Google Adwords kampanyaları

Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz kanallardan biri de Google Adwords’tür. SEO çalışmaları uzun vadede size sonuçlar verir; ancak Adwords kampanyalarınızla tüketicilere daha hızlı bir şekilde ulaşabilirsiniz. Hızlı bir şekilde marka tanıtımı yapmak ve ürün satışları yapabilmek için bu yöntemden de yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

İlgili rehber: E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
Fikrini bir işe dönüştürmek isteyen girişimcilerin ilk olarak yaptıkları ya da yapmaları gereken çalışmalardan biri de iş planı hazırlamak. İş planı hazırlamak, hem uzun vadede neler yapabileceğinizi görmeniz hem de doğru bir...
1 Şubat 2017
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret siteniz için belirli bir pazarlama stratejiniz vardır. Bu stratejiyi temel alarak pek çok alt stratejiler oluşturabilirsiniz, oluşturmanız da gerekir. Çünkü trafiğin yüksek olması için e-ticaret sitesinin hareketli olması...
1 Mart 2021
Markethinkers
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı...
21 Mart 2019
Sinan Oypan
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
14 Nisan 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
2 Ekim 2016
Sinan Oypan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin