Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri

26 Ağustos 2020
Sinan Oypan

E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için kullanılabilir. Tanıtım sürecinde yazılı, görsel ve video gibi farklı içerik türlerinden yararlanılabilir. Doğru bir PR stratejisi hazırlamanız, firma tanıtım çalışmalarınızın performansını artırarak, marka bilinirliğinizi daha hızlı bir şekilde artırmanıza olanak tanır.

Firma tanıtımı için pazarlama yöntemleri

İçerik pazarlama ile firmanızla ilgili içerik üretin

Firma tanıtımı yaparken, uzun vadeli çalışmaları da göz önünde bulundurmalısınız. Uzun vadede size geri dönüşüm sağlayacak ve kullanıcıların karşısına çıkacak içerik üretimlerine yönelmeniz oldukça önemli. İçerik pazarlama çalışmaları, internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırma açısından oldukça önemlidir. Markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili içeriklerin yanı sıra sektörel veya bilgilendirici ve SEO odaklı içerikler hazırlamanız, arama motorlarında yapılan arama sorgularında kullanıcıların karşılarına çıkmanızı sağlar.

İlgili rehber: Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler

Blog bölümünüzde farklı içerik formatları ile yazı yayınları yapmanız, hem firmanızı tanıtırken işinize yarayacaktır; hem de tüketicileri web sitenize çekmek için de önemli bir pazarlama aracı olacaktır.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

SEO çalışmalarına önem verin

Firma tanıtımı yaparken üzerinde durabileceğiniz konulardan biri de SEO’dur. Arama motoruna uyumluluk üzerine çalışmalar yapmanız, markanızın internetteki arama sorgularına daha fazla yanıt vermesini ve böylelikle organik olarak Google’dan trafik almanızı sağlar. İnternetteki görünürlüğünüzü artırıp, web sayfalarınızı SEO ile desteklediğinizde, kullanıcıların karşısına daha fazla çıkmış olursunuz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020

Sesli arama sorguları ve mobil SEO için çalışmalar yapın

Günümüzde SEO çalışmalarını sadece masaüstü cihazlar ve yazılı aramalar için yapmamanız gerekiyor. Aynı zamanda hem mobil cihazlar hem de sesli arama sorguları için de bu çalışmaları yapmanız önemli. Mobil kullanımın artması nedeniyle mobil cihazlarda yapılan arama sorguları da arttı. Bu durumda da mobil SEO çalışmalarına da önem vermeniz önemli.

İlgili rehber: Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları

Aynı şekilde farklı türlerdeki akıllı cihazların da kullanılmasıyla beraber kullanıcılar sesli arama sorgularını da arama motorlarında yapmaktalar. Sesli arama sorguları için de SEO çalışmaları yaptığınızda, akıllı cihazlardan gelen organik trafiğinizi de artırarak firma tanıtımı yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?

Influencer pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

Firma tanıtımı ve marka bilinirliğini artırmak için yapabileceklerinizden biri de influencer pazarlama çalışmalarıdır. Son yıllarda popülerliği arttığı gibi birçok markanın da yeni kitlelere ulaşmak ve ürünlerini tanıtmak için kullandıkları bu yöntemi, firmanızı tanıtmak için de kullanabilirsiniz. Sosyal ağlardaki tanınmış kişi veya hesaplarla iş birlikleri yaparak, markanızla ilgili içeriklerin paylaşılmasını sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Büyük hesapların yanı sıra daha niş işler yapan mikro hesaplarla da çalışarak, daha hedefli pazarlama çalışmaları da yapabilir ve doğrudan markanız ya da ürünlerinizle ilgilenebilecek kitlelere de ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

Sosyal medya pazarlama

Günümüzdeki en popüler pazarlama kanalları arasında sosyal medya platformları da bulunuyor. Firma tanıtımı için sosyal ağlar üzerinde yer almak, burada içerik paylaşımları yaparak organik olarak tüketicilere ulaşmak önemli. Düzenli olarak içerik paylaşımı yapmak, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacaktır. Sosyal medya yönetim planı oluşturarak, bu kanallar üzerinde yapacağınız çalışmaları belli bir stratejiye oturtabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya stratejinizi geliştirmek ve geri dönüşümlerinizi artırmanız için tavsiyeler

Bunlara ek olarak sosyal ağların reklam modellerinden de yararlanarak, reklam kampanyalarıyla da tüketicilere ürünlerinizi ve hizmetlerinizi ulaştırarak, firmanızın tanınmasını sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?

PR çalışmaları

Geleneksel PR çalışmaları da firma tanıtımı sürecinde sizi yeni kitlelere buluştaracaktır. PR firmaları genellikle, sizinle ilgili basın bültenlerini farklı yayıncılara ulaştırırlar. Bu sayede de farklı kanallar üzerinde markanızla ilgili içerikler çıkartabilirsiniz. Bunun yanı sıra basın üzerinde de tanıtım çalışmaları yapmak için PR firmaları ile çalışabilirsiniz.

İlgili rehber: Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler

Geleneksel medya

Dijital pazarlama çalışmalarının yanı sıra geleneksel medyayı da tanıtım çalışmalarınızda göz önünde bulundurabilirsiniz. Geleneksel medya halen etkili olsa da hedef kitlenize göre bu çalışmaları seçmeniz de önemli. TV, radyo, gazete ve dergi gibi medya yayınları üzerinde reklam ve tanıtım içerikleri hazırlamanız, farklı kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları

Google Adwords kampanyaları

Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz kanallardan biri de Google Adwords’tür. SEO çalışmaları uzun vadede size sonuçlar verir; ancak Adwords kampanyalarınızla tüketicilere daha hızlı bir şekilde ulaşabilirsiniz. Hızlı bir şekilde marka tanıtımı yapmak ve ürün satışları yapabilmek için bu yöntemden de yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

İlgili rehber: E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
e-ticarette kargo anlaşmasında; kargo şirketleri ile anlaşma aşamasında dikkat edilecekler, kargo ile anlaşma aşamasında ürün boyutları ve ağırlıklarının önemi, e ticaret kargo gönderimlerinizde kargo paketleri ve kutuların...
21 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette başarının altın kuralları
Bir e-ticareti sitesi açmak ve internetten satış yapmak ya da iş yerinizi internete taşımak, e-ticaret altyapı yazılımları sayesinde oldukça kolay. Fakat uzun vadede şirketinizi ayakta tutmak, gelirlerinizi ve karlılığınızı...
7 Aralık 2016
Sinan Oypan
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları, çok uzun zamandır var olmakla beraber, teknolojinin değişimi ile beraber de şekil ve form değiştirmektedir.. Geçtiğimiz yüz yılda basılı gazete, dergi, radyo, televizyon ve sinema gibi formları olan kitle...
13 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve...
26 Aralık 2017
Sinan Oypan
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan
Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?
Viral pazarlama çalışmaları, daha düşük bütçelerle hızlı şekilde tüketicilerin ilgisini çekebilmenizi sağlamakta. Tabii ki her yapılan paylaşım viral olmadığı gibi kimi zaman hangi içeriğin de viral olabileceğini kestirmek...
16 Ekim 2020
Sinan Oypan
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça...
17 Şubat 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
E-ticaret yazılımı alanında sektör lideri IdeaSoft, Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi arasında ikinci kez yerini aldı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma...
6 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış...
14 Ekim 2019
Sinan Oypan