E-ticarette reklam ve tanıtım yapmak bir tercihten ziyade zorunluluktur. Rakibin çok, rekabetin ise yoğun olduğu bu ortamda pazarlama faaliyetlerine yeterli önemin verilmesi gerekir. Online alışverişte seçenek ve avantaj çok olduğu için sadık müşteri toplamak zordur. Ağınızı genişletip yurt dışına açılarak ihracat yapmaya başladığınızda reklama olan ihtiyacınız artar. Çünkü artık global bir pazarda rekabet etmeye başlamış olursunuz. E-ihracat reklamları ise özen ve hassasiyet ister. Reklamı yabancı dilde vermek tek başına yeterli olmayabilir. Bu nedenle etkili bir stratejiye ihtiyacınız vardır.
E-İhracat İçin 5 Önemli Reklam Stratejisi
E-ticaret reklamları ile ilgili seçebileceğiniz pek çok yöntem vardır. Klasik reklam modellerinde ücret ödemeyi bıraktığınızda reklamlarınız ortadan kaybolur. Eğer e-ihracat reklamları yapmak istiyorsanız daha kalıcı bir pazarlama yolu izlemelisiniz. Bunun için de klasik reklamlar vermek yerine daha organik yöntemlere yönelebilirsiniz. E-ticaret sitenizde ya da sosyal medya hesaplarınızda üreteceğiniz içeriklerle bile reklam yapabilir, müşterilerin dikkatini çekebilirsiniz. Böyle bir strateji için arama motoru, sosyal medya, e-posta gibi çeşitli alanlarda aktif olmalı ve tüm bu ortamlara uyum sağlamalısınız.
Arama Motoru Optimizasyonu-SEO
Arama motoru optimizasyonu, e-ticaretin en önemli dinamiklerinden biridir. E-ticaret sitenizin arama motorunda var olmasını sağlayan etkenlerin başında gelir. Aynı şekilde e-ihracat reklam ve pazarlama stratejilerinin de temelini oluşturur. Arama motoru için optimize edilmemiş bir site için reklam yapmanın faydası yoktur. Bu nedenle SEO çalışmalarına ağırlık vermenizde fayda vardır.
SEO çalışmalarına ağırlık vermek demek, konu ile ilgili tüm detayları sitenin üzerine yüklemek değildir. Nizami bir şekilde optimizasyon yapılmalıdır. Eğer pazar yerleri üzerinden yurt dışına satış yapıyorsanız e-ihracat platformlarının çoğu size temel SEO ayarları için araçlar verir. Fakat temel SEO her zaman yeterli olmaz. İşletmenize ait özel bir e-ticaret sitesi açıp alanında uzman kişi ve kurumlardan SEO ile ilgili destek almalısınız.
Sosyal Medya Pazarlaması
E-ihracat reklamlarınızı sosyal medya pazarlaması ile destekleyebilirsiniz. Bir eğlence ortamı olarak görülen sosyal medya platformları, günümüzde çok daha fazlasını sunuyor. İşletmelere özel profiller ve araçlar sunan platformlar, pazarlama çalışmalarınıza da katkı sağlar. Bunun için işletmeniz adına açtığınız hesabı etkili kullanıp sosyal medyanın gücünü lehinize çevirmelisiniz.
Öncelikle düzenli bir şekilde kaliteli ve özgün içerikler üretmelisiniz. Ürettiğiniz içerikler reklam kokmamalı ve sert bir şekilde pazarlama yapmaya yönelik olmamalı. Takipçilerin, yani potansiyel müşterilerin dikkatini çeken ve bilgilendirici içeriklerle sosyal medya hesabınızı güçlendirebilirsiniz. Güçlü bir hesaptan yapacağınız reklamlardan ise olumlu sonuçlar alabilirsiniz. Ayrıca tercih edebileceğiniz farklı sosyal medya reklam türleri de vardır. Platformların reklam araçlarının yanında influencerlardan da faydalanabilirsiniz.
E-posta Pazarlaması
İnternet dilinde iletişim kurmanın en kolay yolu olan e-posta, e-ihracat reklam ve pazarlama sürecinde de etkili bir araç olabilir. E-posta pazarlamasında mail içeriğinin ve tasarımının önemi büyüktür. Düz metinden oluşan ya da çok fazla öge içeren karmaşık mailler göndermemelisiniz. Görsel açıdan doyurucu ve sadeliğini kaybetmeyen bir tasarım hazırlamalısınız. E-postanın içeriğini ise hedefteki kişinin ilgisini çekebilecek detaylar oluşturmalıdır.
Hedef kitlenizi tanımanız bu yöntem için kullanışlıdır. Özelleştirilebilir e-posta tasarımları ile yurt dışındaki müşterilerinize etkili mailler gönderebilirsiniz. Mail adresi ile e-ticaret sitenize üye olan kullanıcıların ürün ve hizmetleriniz ile ilgili davranışlarını takip edebilirsiniz. Doğru bir analiz yaptığınız takdirde ise gönderdiğiniz pazarlama e-postalarına yüksek oranda dönüş alırsınız. Ama öncesinde, pazarlama e-postası gönderebilmek için kullanıcılardan izin almayı unutmayın.
İçerik Pazarlaması
E-ihracat reklam çalışmalarınıza dâhil etmeniz gereken içerik pazarlaması, temelinde müşterilerle iletişim kurmayı barındırır. Hedef kitleniz içerisindeki mevcut ve potansiyel müşterilere ulaşmak için kullanabileceğiniz doğal bir araçtır. Düzenli bir şekilde içerik ürettiğinizde, satış ve pazarlama kimliğinden kopup müşterilerinizle samimi bir ilişki kurabilirsiniz. Bu da müşterilerinizin satış ile sonuçlanan aksiyonlar gerçekleştirmesine yardımcı olur.
İçerik pazarlaması yaparken ürün ya da hizmetlerinizden uzun uzun bahsetmenize gerek yok. Hedef kitlenizin ilgi alanlarına hitap edebilecek konular seçip bilgilendirici içerikler yayınlamalısınız. İçeriğin bazı noktalarına küçük dokunuşlar yapıp “call to action” cümleleri ekleyerek okuyucuyu alışverişe yönlendirebilirsiniz.
Influencer Marketing
Son yılların en etkili reklam ve pazarlama yöntemlerinden biri influencer marketing olabilir. Öyle ki “influencer” kelimesinin Türkçe karşılığı “etkileyici” şeklindedir. Influencerlar ise sosyal medyada geniş bir kitleye hitap edip o kitleyi etkileyebilen kişilerdir. Sosyal medya fenomeni olarak da bilinen influencerlar, kendi hesapları üzerinden ürün ve hizmet reklamı yaparlar. Arada samimi bir ilişki olduğu için takipçiler, influencer marketing ile reklamı yapılan markalara güvenirler.
Influencer marketing yönteminden faydalanabilmek için doğru kişileri seçmelisiniz. Amacınız e-ihracat yapmak olduğu için influencerın takipçi kitlesine çok dikkat etmelisiniz. Buna ek olarak ürün satmak istediğiniz ülkelerde popüler olan kişilerle de bu iş için ortaklık kurabilirsiniz. Yabancı dilde reklam yayınlamak için de kullanışlı bir yöntemdir.
E-İhracat Reklam Stratejilerinin Sağladığı Avantajlar Nelerdir?
E-ticaret ve e-ihracatta strateji olmadan attığınız her adımdan zararlı çıkarsınız. Bu nedenle e-ticaret reklam stratejilerine önem vermelisiniz. Strateji belirlemek size daha doğru reklamlar yayınlama imkânını verir. E-ihracat reklamlarında daha esnek bir bütçeye ihtiyacınız vardır ve maddi kayıp yaşamamak için bu bütçeyi doğru kullanmanız gerekir. Maliyet avantajı sağlamak da strateji oluşturmanın faydaları arasındadır. Hangi alandaki reklama ne kadar bütçe ayıracağınızı stratejiler doğrultusunda belirleyebilirsiniz.
Yayınlayacağınız reklamın türü, şekli, görseli, metni ve benzeri tüm detayları, hedef kitlenize uygun olmalıdır. Bu uygunluğu sağlamak için bir e-ihracat reklam stratejisine sahip olmalısınız. Yapacağınız araştırma ve analizleri stratejik bir şekilde değerlendirebildiğinizde, reklamlarınızın kâra dönüşme oranı da yükselir.
E-İhracat Reklam Stratejisini Belirlerken Nelere Dikkat Edilmelidir?
E- ihracat reklam stratejisi belirlerken dikkat etmeniz gereken bazı detaylar vardır. Stratejinizi bu detayları atlamadan belirlemelisiniz. Çünkü reklam için para ve zaman harcarsınız. Harcadığınız zaman ve paranın kayba değil de kâra dönüşmesi için stratejinizin güçlü olması gerekir. Bu süreçte atmanız gereken adımlar kısaca şöyledir:
- Ürünlerinizi iyi tanıyın.
- Hedef kitlenizi tespit edin.
- Bütçenizi hazırlayın.
- Hangi dijital kanallara yatırım yapacağınızı belirleyin.
- İçerik planınızı oluşturun.
- Reklamınızı yayınlayın.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Benzer yazılar