E-İhracat İçin 5 Önemli Reklam Stratejisi

25 Şubat 2022
Markethinkers
E-İhracat İçin 5 Önemli Reklam Stratejisi

E-ticarette reklam ve tanıtım yapmak bir tercihten ziyade zorunluluktur. Rakibin çok, rekabetin ise yoğun olduğu bu ortamda pazarlama faaliyetlerine yeterli önemin verilmesi gerekir. Online alışverişte seçenek ve avantaj çok olduğu için sadık müşteri toplamak zordur. Ağınızı genişletip yurt dışına açılarak ihracat yapmaya başladığınızda reklama olan ihtiyacınız artar. Çünkü artık global bir pazarda rekabet etmeye başlamış olursunuz. E-ihracat reklamları ise özen ve hassasiyet ister. Reklamı yabancı dilde vermek tek başına yeterli olmayabilir. Bu nedenle etkili bir stratejiye ihtiyacınız vardır. 

E-İhracat İçin 5 Önemli Reklam Stratejisi

E-ticaret reklamları ile ilgili seçebileceğiniz pek çok yöntem vardır. Klasik reklam modellerinde ücret ödemeyi bıraktığınızda reklamlarınız ortadan kaybolur. Eğer e-ihracat reklamları yapmak istiyorsanız daha kalıcı bir pazarlama yolu izlemelisiniz. Bunun için de klasik reklamlar vermek yerine daha organik yöntemlere yönelebilirsiniz. E-ticaret sitenizde ya da sosyal medya hesaplarınızda üreteceğiniz içeriklerle bile reklam yapabilir, müşterilerin dikkatini çekebilirsiniz. Böyle bir strateji için arama motoru, sosyal medya, e-posta gibi çeşitli alanlarda aktif olmalı ve tüm bu ortamlara uyum sağlamalısınız. 

Arama Motoru Optimizasyonu-SEO

Arama motoru optimizasyonu, e-ticaretin en önemli dinamiklerinden biridir. E-ticaret sitenizin arama motorunda var olmasını sağlayan etkenlerin başında gelir. Aynı şekilde e-ihracat reklam ve pazarlama stratejilerinin de temelini oluşturur. Arama motoru için optimize edilmemiş bir site için reklam yapmanın faydası yoktur. Bu nedenle SEO çalışmalarına ağırlık vermenizde fayda vardır. 

SEO çalışmalarına ağırlık vermek demek, konu ile ilgili tüm detayları sitenin üzerine yüklemek değildir. Nizami bir şekilde optimizasyon yapılmalıdır. Eğer pazar yerleri üzerinden yurt dışına satış yapıyorsanız e-ihracat platformlarının çoğu size temel SEO ayarları için araçlar verir. Fakat temel SEO her zaman yeterli olmaz. İşletmenize ait özel bir e-ticaret sitesi açıp alanında uzman kişi ve kurumlardan SEO ile ilgili destek almalısınız. 

Sosyal Medya Pazarlaması

E-ihracat reklamlarınızı sosyal medya pazarlaması ile destekleyebilirsiniz. Bir eğlence ortamı olarak görülen sosyal medya platformları, günümüzde çok daha fazlasını sunuyor. İşletmelere özel profiller ve araçlar sunan platformlar, pazarlama çalışmalarınıza da katkı sağlar. Bunun için işletmeniz adına açtığınız hesabı etkili kullanıp sosyal medyanın gücünü lehinize çevirmelisiniz. 

Öncelikle düzenli bir şekilde kaliteli ve özgün içerikler üretmelisiniz. Ürettiğiniz içerikler reklam kokmamalı ve sert bir şekilde pazarlama yapmaya yönelik olmamalı. Takipçilerin, yani potansiyel müşterilerin dikkatini çeken ve bilgilendirici içeriklerle sosyal medya hesabınızı güçlendirebilirsiniz. Güçlü bir hesaptan yapacağınız reklamlardan ise olumlu sonuçlar alabilirsiniz. Ayrıca tercih edebileceğiniz farklı  sosyal medya reklam türleri de vardır. Platformların reklam araçlarının yanında influencerlardan da faydalanabilirsiniz.

E-posta Pazarlaması

İnternet dilinde iletişim kurmanın en kolay yolu olan e-posta, e-ihracat reklam ve pazarlama sürecinde de etkili bir araç olabilir. E-posta pazarlamasında mail içeriğinin ve tasarımının önemi büyüktür. Düz metinden oluşan ya da çok fazla öge içeren karmaşık mailler göndermemelisiniz. Görsel açıdan doyurucu ve sadeliğini kaybetmeyen bir tasarım hazırlamalısınız. E-postanın içeriğini ise hedefteki kişinin ilgisini çekebilecek detaylar oluşturmalıdır. 

Hedef kitlenizi tanımanız bu yöntem için kullanışlıdır. Özelleştirilebilir e-posta tasarımları ile yurt dışındaki müşterilerinize etkili mailler gönderebilirsiniz. Mail adresi ile e-ticaret sitenize üye olan kullanıcıların ürün ve hizmetleriniz ile ilgili davranışlarını takip edebilirsiniz. Doğru bir analiz yaptığınız takdirde ise gönderdiğiniz pazarlama e-postalarına yüksek oranda dönüş alırsınız. Ama öncesinde, pazarlama e-postası gönderebilmek için kullanıcılardan izin almayı unutmayın.

İçerik Pazarlaması

E-ihracat reklam çalışmalarınıza dâhil etmeniz gereken içerik pazarlaması, temelinde müşterilerle iletişim kurmayı barındırır. Hedef kitleniz içerisindeki mevcut ve potansiyel müşterilere ulaşmak için kullanabileceğiniz doğal bir araçtır. Düzenli bir şekilde içerik ürettiğinizde, satış ve pazarlama kimliğinden kopup müşterilerinizle samimi bir ilişki kurabilirsiniz. Bu da müşterilerinizin satış ile sonuçlanan aksiyonlar gerçekleştirmesine yardımcı olur. 

İçerik pazarlaması yaparken ürün ya da hizmetlerinizden uzun uzun bahsetmenize gerek yok. Hedef kitlenizin ilgi alanlarına hitap edebilecek konular seçip bilgilendirici içerikler yayınlamalısınız. İçeriğin bazı noktalarına küçük dokunuşlar yapıp “call to action” cümleleri ekleyerek okuyucuyu alışverişe yönlendirebilirsiniz. 

Influencer Marketing

Son yılların en etkili reklam ve pazarlama yöntemlerinden biri influencer marketing olabilir. Öyle ki “influencer” kelimesinin Türkçe karşılığı “etkileyici” şeklindedir. Influencerlar ise sosyal medyada geniş bir kitleye hitap edip o kitleyi etkileyebilen kişilerdir. Sosyal medya fenomeni olarak da bilinen influencerlar, kendi hesapları üzerinden ürün ve hizmet reklamı yaparlar. Arada samimi bir ilişki olduğu için takipçiler, influencer marketing ile reklamı yapılan markalara güvenirler. 

Influencer marketing yönteminden faydalanabilmek için doğru kişileri seçmelisiniz. Amacınız e-ihracat yapmak olduğu için influencerın takipçi kitlesine çok dikkat etmelisiniz. Buna ek olarak ürün satmak istediğiniz ülkelerde popüler olan kişilerle de bu iş için ortaklık kurabilirsiniz. Yabancı dilde reklam yayınlamak için de kullanışlı bir yöntemdir. 

E-İhracat Reklam Stratejilerinin Sağladığı Avantajlar Nelerdir?

E-ticaret ve e-ihracatta strateji olmadan attığınız her adımdan zararlı çıkarsınız. Bu nedenle e-ticaret reklam stratejilerine önem vermelisiniz. Strateji belirlemek size daha doğru reklamlar yayınlama imkânını verir. E-ihracat reklamlarında daha esnek bir bütçeye ihtiyacınız vardır ve maddi kayıp yaşamamak için bu bütçeyi doğru kullanmanız gerekir. Maliyet avantajı sağlamak da strateji oluşturmanın faydaları arasındadır. Hangi alandaki reklama ne kadar bütçe ayıracağınızı stratejiler doğrultusunda belirleyebilirsiniz.

Yayınlayacağınız reklamın türü, şekli, görseli, metni ve benzeri tüm detayları, hedef kitlenize uygun olmalıdır. Bu uygunluğu sağlamak için bir e-ihracat reklam stratejisine sahip olmalısınız. Yapacağınız araştırma ve analizleri stratejik bir şekilde değerlendirebildiğinizde, reklamlarınızın kâra dönüşme oranı da yükselir. 

E-İhracat Reklam Stratejisini Belirlerken Nelere Dikkat Edilmelidir?

E- ihracat reklam stratejisi belirlerken dikkat etmeniz gereken bazı detaylar vardır. Stratejinizi bu detayları atlamadan belirlemelisiniz. Çünkü reklam için para ve zaman harcarsınız. Harcadığınız zaman ve paranın kayba değil de kâra dönüşmesi için stratejinizin güçlü olması gerekir. Bu süreçte atmanız gereken adımlar kısaca şöyledir:

  1. Ürünlerinizi iyi tanıyın.
  2. Hedef kitlenizi tespit edin.
  3. Bütçenizi hazırlayın. 
  4. Hangi dijital kanallara yatırım yapacağınızı belirleyin.
  5. İçerik planınızı oluşturun.
  6. Reklamınızı yayınlayın.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en...
14 Aralık 2020
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
Dijital Pazarla
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
IdeaSoft
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Video düzenleme programları, masaüstü ya da dizüstü bilgisayarlarınızda (PC) e-ticaret siteniz için videoları düzenlemenize yardımcı olmakta. Özellikle video içerik üretmek ancak bir ajans ya da influencer ile çalışmak için...
12 Haziran 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
E-ticaret yazılımı alanında sektör lideri IdeaSoft, Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi arasında ikinci kez yerini aldı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma...
6 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
E-ticaret siteleri ile alışveriş merkezleri insanların cebine kadar girdi. Bilgisayardan, tabletten, telefondan alışveriş yapabilmek mümkün. Ürün ve hizmetler de çeşit zenginliğine sahip. Ama kullanıcıların e-ticaret sitelerinden...
16 Mart 2021
Markethinkers
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması, e-ticarette önemli rol oynayan görevlerden biri olduğu gibi, doğru yapılması da gereken çalışmalardan biridir. Doğru stratejilerin oluşturulmaması ve ürün pazarlama çalışmalarının etkin bir şekilde...
4 Şubat 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
Sosyal medya paylaşım için farklı yöntemler kullanabilir ve sosyal ağlar üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya üzerindeki rekabetin de yoğun olması nedeniyle ilgi çekici...
29 Ocak 2019
Sinan Oypan
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Yeni bir iş kurmak ya da mevcut işinizi büyütmek istiyorsanız, aklınıza gelen ilk fikir internetten satış yapmak olabilir. Çünkü günümüzde, ürünlerinizi internetten satıyor olmanız,...
24 Eylül 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın