Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?

1 Mayıs 2017
Sinan Oypan

Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir, dropship ne demek, dropshipping avantajları, dropshipping dezavantajları ve dahası bu yazımızda.

E-ticaret şirketlerinin ürün satışında kullandığı yöntemlerden biri olan drop shipping, özellikle düşük sermayesi olan veya e-ticarete yeni girmiş olan girişimciler tarafından sıklıkla kullanılmaktadır.

Dropshipping nedir? / Stoksuz satış nedir?

Dropshipping, dilimizde stoksuz satış olarak ifade edilmektedir. Firma, ürün stokları tutmak yerine, site üzerinden gelen siparişleri tedarikçi firmaya yönlendirir ve tedarikçinin deposu üzerinden siparişleri yönetir. Böylelikle firma ürün stokları tutmadan, tedarikçilerin ürünlerini satabilir.

Tüketiciler e-ticaret sitesine girdiklerinde farklı ürünleri görebilir ve bu ürünleri satın alabilir. İşin arka planında ise satıcı firma, gelen siparişleri tedarikçi firmaya yönlendirir ve ürünün tüketiciye gönderilmesini sağlar. Bu işlem XML entegrasyonu yapılarak uygulanmaktadır. XML entegrasyonunda tedarikçi firma, satılmak istenen ürünlerin fotoğraf, ürün açıklama ve fiyat bilgilerinin olduğu dosyayı stoksuz satış yapmak isteyen firmaya gönderir ve bu firma da kendi e-ticaret sitesi üzerine bu dosyayı ekleyerek, tedarikçi firmadan ürünleri çeker.

İdeasoft XML entegrasyonu özelliğini inceleyerek, kendi e-ticaret sitenizde bu uygulamayı kullanabilirisniz.

Stoksuz satış / Dropshipping avantajları

Dropshiping / drop-shipping yapan firmaların bir depoya ihtiyaçları olmamaktadır.Depo ihtiyacı olmadığı için firmaların depo ve stok yönetimi gibi işlemlerle ilgilenmek zorunda kalmamaları hem iş yükünü azaltır hem de maliyetleri önemli bir şekilde düşürür.

Depo yönetiminin yapılmamasından dolayı, burada çalışacak kişilere de ihtiyaç olmaz ve bu da yine maliyetlerin düşmesine yardımcı olur.

Tek bir tedarikçiye bağlı kalınmayacağı için, farklı tedarikçilerden farklı ürünler çekilerek, site üzerinde geniş çaplı bir ürün kategorisine yer verilebilir.

Ürün çeşitliliğinin artmasıyla daha geniş hedef kitlelere ulaşılması mümkün olur.

Depo ve stok yönetiminin olmaması ve ürün paketleme işlemlerinin yapılmaması sayesinde, internet bağlantısına sahip olan herhangi bir yerden e-ticaret sitesi yönetilebilir, sipariş takip edilerek, tedarikçilerle iletişim geçilerek ürün siparişleri verilebilir.

Stoksuz satış / drop shipping yapmaya başladığınızda, ürün tedarik etmek için herhangi bir sermayeye ihtiyacınız olmaz, bu sebeple de düşük maliyetlerle e-ticarete giriş yapabilirsiniz.

E-ticaret sitesi sadece kendi internet sitesi üzerinde satışa sunduğu ürünlerin stok maliyetlerini tedarikçi firmaya öder. Bu sebeple de satmadığı ürünlerden sorumlu tutulmaz ve bunlar için herhangi bir bedel ödemediği için maliyetlerini azaltmış olur.

Ürün paketleme işlemleri ve ürünün kargolanması da tedarikçi firma tarafından yapıldığı için, stoksuz satış yapan e-ticaret firması kargo firmalarıyla bir anlaşma yapmak zorunda kalmamaktadır.

Stoksuz satış / Dropshipping dezavantajları

Tedarikçi üzerinde ürünleri çektiğinizde sattığınız ürünler hakkında fazla bilgiye sahip olmayabilirsiniz. Ürünlerin nasıl çalıştığını, ne gibi sorunlar çıkardıklarını bilmemeniz müşteri desteği konusunda sıkıntılar yaşamanıza neden olacaktır. Satış öncesi ve satış sonrası teknik destek sağlamanız e-ticaret siteniz için oldukça önemlidir. Bu nedenle de sattığınız ürünler hakkında bilgi sahibi olmadan işe başlamanız, müşteri desteği konusunda eksik kalmanıza sebep olabilir.

Tüketiciler, ürünleri sizin üzerinden satın aldıklarında herhangi bir sorunla karşılaştıklarında ilk olarak sizinle iletişime geçeceklerdir. Bu sebeple de tedarikçi tarafından yapılan hatalar sizin üzerine kalabilir ve bu da müşteri memnuniyeti konusunda sorunlar yaşamanıza neden olabilir.

Ürün gönderimlerini tedarikçi firmanın yapıyor oluşu, üzerinize hiçbir sorumluluk almayacağınız anlamına gelmemektedir. Kargo takibini tedarikçi firma ile eş zamanlı olarak yapmanız gerekir. Aksi takdirde kargonun iletilmemesi, geç gönderilmesi gibi sorunlarla baş etmek zorunda kalabilirsiniz.

Tedarikçi firmanın stok yönetimini de takip etmeniz bir hayli önemlidir. Çünkü bu firmalar başka e-ticaret firmaları ile de çalışabilirler ve ilgili ürünler stoklarında tükenebilir. Tedarikçi firmanızın stok yönetimini doğru yapmaması ve stoğu biten ürünleri güncellememesi, e-ticaret siteniz üzerinde stoğu bulunmayan ürünleri satmanıza neden olabilir. Bu da tüketicileri bir hayli mutsuz edecektir ve para iadesi gibi işlemlerle ilgilenmek zorunda kalabilirsiniz.

Tedarikçi firmalardan ürün bilgilerini çekerken de dikkat etmek gerekebilir. Tedarikçi firma ürünle ilgili eksik ya da yanlış bilgiler girmiş olabilir. Bu durumda da tüketicileri yanlış bilgilendirebilirsiniz. Bu sebeple de bilgilerini çektiğiniz ürünlerin açıklamalarını kontrol etmeli ve siteniz üzerinde bu şekilde ürünleri sergilemelisiniz.

Stoksuz satışlarda / Dropshipping'de düşük kar marjlarıyla iş yapma ihtimaliniz bir hayli yüksek olacaktır. Birçok firma bu şekilde iş yaptığı için, satışlarını artırmak için ürünler üzerine çok az kar koyarak satış yapmaya çalışıyor. Rekabetin bir hayli yüksek olması da düşük kar marjlarına neden olacaktır. Bu düşük marjlar uzun vadede karlılığınızı artırmanızı engelleyebilir.

Banka veya ödeme sistemlerinin de işlem başına bir komisyon keseceğini de hesaba katmanız gerekmektedir. Bu kesintileri düşünmeden fiyatlar belirlemek, elinizdeki kar marjının daha da azalmasına neden olabilir.

Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir

Dikkat etmeniz gerekenler

Stoksuz satış / drop shopping yapmak istiyorsanız, öncelikle çalışacağınız tedarikçi firmayı iyi seçmelisiniz. Depo ve stok yönetimini doğru yapan, ürün gönderimlerinde güvenebileceğiniz bir firma ile çalışmak uzun vadede işinizi daha iyi yapmanızı sağlar. Sattığınız ürünler hakkında teknik bilgiye sahip olmanız da bir hayli önemlidir. Böylelikle satış öncesi ve sonrasında tüketicilere gerekli desteği sağlayabilir ve müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz.

Kendi e ticaret sitenizi kurma ve online pazar yerlerinde mağaza açma ile ilgili detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Bu yazımızda drop shipping nedir, dropshipping nedir ve nasıl yapılır / dropshipping ne demek, dropshipping stoksuz satışın avantaj ve dezavantajları, dropshiping’de dikkat etmeniz gerekenleri ele aldık. Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere…

Kendi işinizi kurmak veya stoksuz satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmayı planlıyorsanız, IdeaSoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilirisniz. 15 günlük demo süreci başlattığınızda, hizmetlerimizi deneyebilirsiniz. Stoksuz satış entegrasyonu için de XML entegrasyonu çözümlerimizi inceleyebilirsiniz.

Pazaryerleri - Alternatif Satış Kanalları Yazıları

İşinizi E-ticarete Taşıyın.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
E-ticaret firmanızın tanıtımı için farklı reklam türleri kullanarak, dijital pazarlama çalışmalarınızı güçlendirerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok farklı reklam modeli olduğu için,...
20 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen...
10 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizde birçok farklı amaçla kullanılabilmekte. Bu amaçlardan biri de kullanıcıların marka ve ürünle ilgili farkındalık aşamalarını geliştirmektir. Ürün ve marka bilinirliğini...
9 Mart 2019
Sinan Oypan
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete...
14 Haziran 2017
Sinan Oypan
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken ürün fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmak ve ürünlerinizi hem tüketicilere uygun hem de pazarda rekabet edebilecek bir hale getirmeniz oldukça önemli. Ürün fiyatlandırma stratejileri...
18 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
Mobil reklam, e-ticaret firmaları için günümüzdeki en önemli geri dönüşüm kanallarından biri olarak öne çıkıyor. Mobil cihazlarda görünen reklamların performansını artırmak da reklam kampanyalarından alınacak geri...
13 Kasım 2019
Sinan Oypan
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan