fbpx

Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?

1 Mayıs 2017
Sinan Oypan

Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir, dropship ne demek, dropshipping avantajları, dropshipping dezavantajları ve dahası bu yazımızda.

E-ticaret şirketlerinin ürün satışında kullandığı yöntemlerden biri olan drop shipping, özellikle düşük sermayesi olan veya e-ticarete yeni girmiş olan girişimciler tarafından sıklıkla kullanılmaktadır.

Dropshipping nedir? / Stoksuz satış nedir?

Dropshipping, dilimizde stoksuz satış olarak ifade edilmektedir. Firma, ürün stokları tutmak yerine, site üzerinden gelen siparişleri tedarikçi firmaya yönlendirir ve tedarikçinin deposu üzerinden siparişleri yönetir. Böylelikle firma ürün stokları tutmadan, tedarikçilerin ürünlerini satabilir.

Tüketiciler e-ticaret sitesine girdiklerinde farklı ürünleri görebilir ve bu ürünleri satın alabilir. İşin arka planında ise satıcı firma, gelen siparişleri tedarikçi firmaya yönlendirir ve ürünün tüketiciye gönderilmesini sağlar. Bu işlem XML entegrasyonu yapılarak uygulanmaktadır. XML entegrasyonunda tedarikçi firma, satılmak istenen ürünlerin fotoğraf, ürün açıklama ve fiyat bilgilerinin olduğu dosyayı stoksuz satış yapmak isteyen firmaya gönderir ve bu firma da kendi e-ticaret sitesi üzerine bu dosyayı ekleyerek, tedarikçi firmadan ürünleri çeker.

İdeasoft XML entegrasyonu özelliğini inceleyerek, kendi e-ticaret sitenizde bu uygulamayı kullanabilirisniz.

Stoksuz satış / Dropshipping avantajları

Dropshiping / drop-shipping yapan firmaların bir depoya ihtiyaçları olmamaktadır.Depo ihtiyacı olmadığı için firmaların depo ve stok yönetimi gibi işlemlerle ilgilenmek zorunda kalmamaları hem iş yükünü azaltır hem de maliyetleri önemli bir şekilde düşürür.

Depo yönetiminin yapılmamasından dolayı, burada çalışacak kişilere de ihtiyaç olmaz ve bu da yine maliyetlerin düşmesine yardımcı olur.

Tek bir tedarikçiye bağlı kalınmayacağı için, farklı tedarikçilerden farklı ürünler çekilerek, site üzerinde geniş çaplı bir ürün kategorisine yer verilebilir.

Ürün çeşitliliğinin artmasıyla daha geniş hedef kitlelere ulaşılması mümkün olur.

Depo ve stok yönetiminin olmaması ve ürün paketleme işlemlerinin yapılmaması sayesinde, internet bağlantısına sahip olan herhangi bir yerden e-ticaret sitesi yönetilebilir, sipariş takip edilerek, tedarikçilerle iletişim geçilerek ürün siparişleri verilebilir.

Stoksuz satış / drop shipping yapmaya başladığınızda, ürün tedarik etmek için herhangi bir sermayeye ihtiyacınız olmaz, bu sebeple de düşük maliyetlerle e-ticarete giriş yapabilirsiniz.

E-ticaret sitesi sadece kendi internet sitesi üzerinde satışa sunduğu ürünlerin stok maliyetlerini tedarikçi firmaya öder. Bu sebeple de satmadığı ürünlerden sorumlu tutulmaz ve bunlar için herhangi bir bedel ödemediği için maliyetlerini azaltmış olur.

Ürün paketleme işlemleri ve ürünün kargolanması da tedarikçi firma tarafından yapıldığı için, stoksuz satış yapan e-ticaret firması kargo firmalarıyla bir anlaşma yapmak zorunda kalmamaktadır.

Stoksuz satış / Dropshipping dezavantajları

Tedarikçi üzerinde ürünleri çektiğinizde sattığınız ürünler hakkında fazla bilgiye sahip olmayabilirsiniz. Ürünlerin nasıl çalıştığını, ne gibi sorunlar çıkardıklarını bilmemeniz müşteri desteği konusunda sıkıntılar yaşamanıza neden olacaktır. Satış öncesi ve satış sonrası teknik destek sağlamanız e-ticaret siteniz için oldukça önemlidir. Bu nedenle de sattığınız ürünler hakkında bilgi sahibi olmadan işe başlamanız, müşteri desteği konusunda eksik kalmanıza sebep olabilir.

Tüketiciler, ürünleri sizin üzerinden satın aldıklarında herhangi bir sorunla karşılaştıklarında ilk olarak sizinle iletişime geçeceklerdir. Bu sebeple de tedarikçi tarafından yapılan hatalar sizin üzerine kalabilir ve bu da müşteri memnuniyeti konusunda sorunlar yaşamanıza neden olabilir.

Ürün gönderimlerini tedarikçi firmanın yapıyor oluşu, üzerinize hiçbir sorumluluk almayacağınız anlamına gelmemektedir. Kargo takibini tedarikçi firma ile eş zamanlı olarak yapmanız gerekir. Aksi takdirde kargonun iletilmemesi, geç gönderilmesi gibi sorunlarla baş etmek zorunda kalabilirsiniz.

Tedarikçi firmanın stok yönetimini de takip etmeniz bir hayli önemlidir. Çünkü bu firmalar başka e-ticaret firmaları ile de çalışabilirler ve ilgili ürünler stoklarında tükenebilir. Tedarikçi firmanızın stok yönetimini doğru yapmaması ve stoğu biten ürünleri güncellememesi, e-ticaret siteniz üzerinde stoğu bulunmayan ürünleri satmanıza neden olabilir. Bu da tüketicileri bir hayli mutsuz edecektir ve para iadesi gibi işlemlerle ilgilenmek zorunda kalabilirsiniz.

Tedarikçi firmalardan ürün bilgilerini çekerken de dikkat etmek gerekebilir. Tedarikçi firma ürünle ilgili eksik ya da yanlış bilgiler girmiş olabilir. Bu durumda da tüketicileri yanlış bilgilendirebilirsiniz. Bu sebeple de bilgilerini çektiğiniz ürünlerin açıklamalarını kontrol etmeli ve siteniz üzerinde bu şekilde ürünleri sergilemelisiniz.

Stoksuz satışlarda / Dropshipping'de düşük kar marjlarıyla iş yapma ihtimaliniz bir hayli yüksek olacaktır. Birçok firma bu şekilde iş yaptığı için, satışlarını artırmak için ürünler üzerine çok az kar koyarak satış yapmaya çalışıyor. Rekabetin bir hayli yüksek olması da düşük kar marjlarına neden olacaktır. Bu düşük marjlar uzun vadede karlılığınızı artırmanızı engelleyebilir.

Banka veya ödeme sistemlerinin de işlem başına bir komisyon keseceğini de hesaba katmanız gerekmektedir. Bu kesintileri düşünmeden fiyatlar belirlemek, elinizdeki kar marjının daha da azalmasına neden olabilir.

Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir

Dikkat etmeniz gerekenler

Stoksuz satış / drop shopping yapmak istiyorsanız, öncelikle çalışacağınız tedarikçi firmayı iyi seçmelisiniz. Depo ve stok yönetimini doğru yapan, ürün gönderimlerinde güvenebileceğiniz bir firma ile çalışmak uzun vadede işinizi daha iyi yapmanızı sağlar. Sattığınız ürünler hakkında teknik bilgiye sahip olmanız da bir hayli önemlidir. Böylelikle satış öncesi ve sonrasında tüketicilere gerekli desteği sağlayabilir ve müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz.

Kendi e ticaret sitenizi kurma ve online pazar yerlerinde mağaza açma ile ilgili detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Bu yazımızda drop shipping nedir, dropshipping nedir ve nasıl yapılır / dropshipping ne demek, dropshipping stoksuz satışın avantaj ve dezavantajları, dropshiping’de dikkat etmeniz gerekenleri ele aldık. Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere…

Kendi işinizi kurmak veya stoksuz satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmayı planlıyorsanız, IdeaSoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilirisniz. 15 günlük demo süreci başlattığınızda, hizmetlerimizi deneyebilirsiniz. Stoksuz satış entegrasyonu için de XML entegrasyonu çözümlerimizi inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2021’e başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin...
30 Haziran 2017
Sinan Oypan
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı...
20 Şubat 2020
Sinan Oypan
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
İnternet sitelerinde genellikle kullanılan protokol HTTP’dir ve uzun süredir siteler bu protokolü kullanmaktaydılar. Ancak son dönemlerde daha güvenli veri transferinin sağlanması açısından HTTPS kullanımı da yaygınlaşmaya...
13 Haziran 2017
Sinan Oypan
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler...
7 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette bir strateji planı ya da bir diğer adıyla stratejik planlama yapmak, uzun vadede şirketin hedeflerine daha hızlı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Strateji planı hazırlamak ilk etapta biraz vakit alabilir; ancak uzun...
17 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci
E ticaret vergi / e ticaret vergileri nelerdir, e ticaret firmaları / e ticaret şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu şirket vergileri nelerdir, e ticarette vergilendirme / e ticaret vergilendirmede hangi kalemler mevcuttur, şahıs şirketi...
28 Kasım 2018
Sinan Oypan
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret...
28 Şubat 2018
Sinan Oypan
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken, bazı konulara ve unsulara dikkat etmeniz, alacağınız etkileşimleri de artırmanıza yardımcı olur. Daha fazla izlenme, erişim ve etkileşim için kullanıcıların beklentisini karşılamanız...
25 Temmuz 2020
Sinan Oypan