Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?

1 Mayıs 2017
Sinan Oypan

Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir, dropship ne demek, dropshipping avantajları, dropshipping dezavantajları ve dahası bu yazımızda.

E-ticaret şirketlerinin ürün satışında kullandığı yöntemlerden biri olan drop shipping, özellikle düşük sermayesi olan veya e-ticarete yeni girmiş olan girişimciler tarafından sıklıkla kullanılmaktadır.

Dropshipping nedir? / Stoksuz satış nedir?

Dropshipping, dilimizde stoksuz satış olarak ifade edilmektedir. Firma, ürün stokları tutmak yerine, site üzerinden gelen siparişleri tedarikçi firmaya yönlendirir ve tedarikçinin deposu üzerinden siparişleri yönetir. Böylelikle firma ürün stokları tutmadan, tedarikçilerin ürünlerini satabilir.

Tüketiciler e-ticaret sitesine girdiklerinde farklı ürünleri görebilir ve bu ürünleri satın alabilir. İşin arka planında ise satıcı firma, gelen siparişleri tedarikçi firmaya yönlendirir ve ürünün tüketiciye gönderilmesini sağlar. Bu işlem XML entegrasyonu yapılarak uygulanmaktadır. XML entegrasyonunda tedarikçi firma, satılmak istenen ürünlerin fotoğraf, ürün açıklama ve fiyat bilgilerinin olduğu dosyayı stoksuz satış yapmak isteyen firmaya gönderir ve bu firma da kendi e-ticaret sitesi üzerine bu dosyayı ekleyerek, tedarikçi firmadan ürünleri çeker.

İdeasoft XML entegrasyonu özelliğini inceleyerek, kendi e-ticaret sitenizde bu uygulamayı kullanabilirisniz.

Stoksuz satış / Dropshipping avantajları

Dropshiping / drop-shipping yapan firmaların bir depoya ihtiyaçları olmamaktadır.Depo ihtiyacı olmadığı için firmaların depo ve stok yönetimi gibi işlemlerle ilgilenmek zorunda kalmamaları hem iş yükünü azaltır hem de maliyetleri önemli bir şekilde düşürür.

Depo yönetiminin yapılmamasından dolayı, burada çalışacak kişilere de ihtiyaç olmaz ve bu da yine maliyetlerin düşmesine yardımcı olur.

Tek bir tedarikçiye bağlı kalınmayacağı için, farklı tedarikçilerden farklı ürünler çekilerek, site üzerinde geniş çaplı bir ürün kategorisine yer verilebilir.

Ürün çeşitliliğinin artmasıyla daha geniş hedef kitlelere ulaşılması mümkün olur.

Depo ve stok yönetiminin olmaması ve ürün paketleme işlemlerinin yapılmaması sayesinde, internet bağlantısına sahip olan herhangi bir yerden e-ticaret sitesi yönetilebilir, sipariş takip edilerek, tedarikçilerle iletişim geçilerek ürün siparişleri verilebilir.

Stoksuz satış / drop shipping yapmaya başladığınızda, ürün tedarik etmek için herhangi bir sermayeye ihtiyacınız olmaz, bu sebeple de düşük maliyetlerle e-ticarete giriş yapabilirsiniz.

E-ticaret sitesi sadece kendi internet sitesi üzerinde satışa sunduğu ürünlerin stok maliyetlerini tedarikçi firmaya öder. Bu sebeple de satmadığı ürünlerden sorumlu tutulmaz ve bunlar için herhangi bir bedel ödemediği için maliyetlerini azaltmış olur.

Ürün paketleme işlemleri ve ürünün kargolanması da tedarikçi firma tarafından yapıldığı için, stoksuz satış yapan e-ticaret firması kargo firmalarıyla bir anlaşma yapmak zorunda kalmamaktadır.

Stoksuz satış / Dropshipping dezavantajları

Tedarikçi üzerinde ürünleri çektiğinizde sattığınız ürünler hakkında fazla bilgiye sahip olmayabilirsiniz. Ürünlerin nasıl çalıştığını, ne gibi sorunlar çıkardıklarını bilmemeniz müşteri desteği konusunda sıkıntılar yaşamanıza neden olacaktır. Satış öncesi ve satış sonrası teknik destek sağlamanız e-ticaret siteniz için oldukça önemlidir. Bu nedenle de sattığınız ürünler hakkında bilgi sahibi olmadan işe başlamanız, müşteri desteği konusunda eksik kalmanıza sebep olabilir.

Tüketiciler, ürünleri sizin üzerinden satın aldıklarında herhangi bir sorunla karşılaştıklarında ilk olarak sizinle iletişime geçeceklerdir. Bu sebeple de tedarikçi tarafından yapılan hatalar sizin üzerine kalabilir ve bu da müşteri memnuniyeti konusunda sorunlar yaşamanıza neden olabilir.

Ürün gönderimlerini tedarikçi firmanın yapıyor oluşu, üzerinize hiçbir sorumluluk almayacağınız anlamına gelmemektedir. Kargo takibini tedarikçi firma ile eş zamanlı olarak yapmanız gerekir. Aksi takdirde kargonun iletilmemesi, geç gönderilmesi gibi sorunlarla baş etmek zorunda kalabilirsiniz.

Tedarikçi firmanın stok yönetimini de takip etmeniz bir hayli önemlidir. Çünkü bu firmalar başka e-ticaret firmaları ile de çalışabilirler ve ilgili ürünler stoklarında tükenebilir. Tedarikçi firmanızın stok yönetimini doğru yapmaması ve stoğu biten ürünleri güncellememesi, e-ticaret siteniz üzerinde stoğu bulunmayan ürünleri satmanıza neden olabilir. Bu da tüketicileri bir hayli mutsuz edecektir ve para iadesi gibi işlemlerle ilgilenmek zorunda kalabilirsiniz.

Tedarikçi firmalardan ürün bilgilerini çekerken de dikkat etmek gerekebilir. Tedarikçi firma ürünle ilgili eksik ya da yanlış bilgiler girmiş olabilir. Bu durumda da tüketicileri yanlış bilgilendirebilirsiniz. Bu sebeple de bilgilerini çektiğiniz ürünlerin açıklamalarını kontrol etmeli ve siteniz üzerinde bu şekilde ürünleri sergilemelisiniz.

Stoksuz satışlarda / Dropshipping'de düşük kar marjlarıyla iş yapma ihtimaliniz bir hayli yüksek olacaktır. Birçok firma bu şekilde iş yaptığı için, satışlarını artırmak için ürünler üzerine çok az kar koyarak satış yapmaya çalışıyor. Rekabetin bir hayli yüksek olması da düşük kar marjlarına neden olacaktır. Bu düşük marjlar uzun vadede karlılığınızı artırmanızı engelleyebilir.

Banka veya ödeme sistemlerinin de işlem başına bir komisyon keseceğini de hesaba katmanız gerekmektedir. Bu kesintileri düşünmeden fiyatlar belirlemek, elinizdeki kar marjının daha da azalmasına neden olabilir.

Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir

Dikkat etmeniz gerekenler

Stoksuz satış / drop shopping yapmak istiyorsanız, öncelikle çalışacağınız tedarikçi firmayı iyi seçmelisiniz. Depo ve stok yönetimini doğru yapan, ürün gönderimlerinde güvenebileceğiniz bir firma ile çalışmak uzun vadede işinizi daha iyi yapmanızı sağlar. Sattığınız ürünler hakkında teknik bilgiye sahip olmanız da bir hayli önemlidir. Böylelikle satış öncesi ve sonrasında tüketicilere gerekli desteği sağlayabilir ve müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz.

Kendi e ticaret sitenizi kurma ve online pazar yerlerinde mağaza açma ile ilgili detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Bu yazımızda drop shipping nedir, dropshipping nedir ve nasıl yapılır / dropshipping ne demek, dropshipping stoksuz satışın avantaj ve dezavantajları, dropshiping’de dikkat etmeniz gerekenleri ele aldık. Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere…

Kendi işinizi kurmak veya stoksuz satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmayı planlıyorsanız, IdeaSoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilirisniz. 15 günlük demo süreci başlattığınızda, hizmetlerimizi deneyebilirsiniz. Stoksuz satış entegrasyonu için de XML entegrasyonu çözümlerimizi inceleyebilirsiniz.

Pazaryerleri - Alternatif Satış Kanalları Yazıları

İşinizi E-ticarete Taşıyın.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri....
6 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret...
13 Şubat 2018
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfaları geri dönüşümlerinizi bir hayli etkilemektedir. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesine neden olabileceği gibi, ödeme sayfalarınız aynı zamanda geri dönüşümlerinizi yükseltebileceğiniz bir alan da...
24 Nisan 2017
Sinan Oypan
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli...
23 Nisan 2018
Sinan Oypan
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
instagram sayfa büyütme stratejileri nelerdir, instagram fan sayfası nasıl açılır, instagram fan sayfası açmak için dikkat edilmesi gerekenler; özetle instagram sayfası nasıl büyütülür ve daha fazlası bu yazımızda. instagram...
31 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak...
19 Eylül 2017
Sinan Oypan
Online Petshop Açmak ve Petshop Ürünleri Satmak
Online petshop açmak / online pet shop açmak ve petshop ürünleri satmak, sanal pet shop nasıl açılır, pet shop açma maliyeti / pet shop açma fiyatı yani pet shop açmak ne kadara mal olur, petshop açmak için gerekli belgeler /...
8 Mayıs 2018
Gökçe Beyazaslan
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma, farklı tüketici kitlelerine ulaşma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekme, farklı sitelerden link alarak site değerini artırma gibi konularda önemli bir araçtır. Blog oluşturma sürecinde ve...
4 Temmuz 2019
Sinan Oypan
2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2020’ye başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?
Kendi işinizi yapmak ya da fiziki işletmenizin e-ticaret sitesini kurmak istiyorsanız, öncelikle güvenilir bir altyapısı olan bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Kendi imkanlarınızla bir site kurabileceğiniz gibi, özel bir site...
21 Haziran 2018
Sinan Oypan