fbpx

Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?

18 Nisan 2019
Sinan Oypan

Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış yapmanın yanı sıra farklı hedef kitlelere ulaşmak ve markanızı büyütmek için sanal pazaryerleri gibi farklı kanallar üzerinde de satış yapmayı deneyebilirsiniz, bu durumda da depo yönetiminizi optimize ederek, çok kanallı bir yapıya geçmeniz gerekir.

Çok kanallı depo yönetimi nedir?

Birden fazla kanal üzerinde satış yaptığınızda, deponuzu ve ürünlerinizi de yönetmeniz zorlaşacaktır ve bu çalışmaların da iyi bir şekilde yapılması gerekecektir. Sadece e-ticaret siteniz üzerinden satış yaptığınızda, deponuzu tek bir kanal üzerinde düzenler, stok yönetimini tek bir kanal üzerinden planlarsınız. Ancak sanal pazaryerlerinde de bir mağazanız olduğunda, deponuzu ve stok yönetiminizi de dallara ayırmanız gerekir.

Çok kanallı depo yönetimi de, birden fazla kanal üzerindeki satışlarınızın tek bir depo kanalı üzerinden yönetilmesidir. Bunu gerçekleştirebilmek için de şunları yapabiliyor olmanız gerekir:

  • Farklı satış kanallarındaki ürün bilgilerinin tek bir çatı altında toplanması
  • Farklı kanallar üzerinden satılan ürünlerin stok yönetiminin tek çatı altında yapılması
  • Tedarikçi firmalarla olan iletişimin optimize edilmesi
  • İşiniz büyüdükçe, farklı satış kanallarındaki ürün seçeneklerinin de genişletilipi yönetilmesi

Birden fazla kanal üzerinde satış yapmak, marka bilinirliği ve geri dönüşümler için önemli olsa da doğru bir şekilde yönetilmediğinde de bazı sorunlarla karşılaşılabilir. Bu nedenle de dikkatli olunması ve doğru adımların atılması önemlidir. Çok kanallı depo yönetiminde ise yapabileceğiniz çalışmaları şöyle sıralayabiliriz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları

Çok kanallı depo yönetiminde dikkat etmeniz gerekenler

En çok satan temel ürünlerinizi belirleyin

Birçok e-ticaret şirketi, gelirlerinin çoğunu belli ürünlerden elde eder. 80/20 kuralı da satışlarda geçerlidir. Bu kurala göre, satışlarınızın yüzde 80’i, ürünlerinizin yüzde 20’lik bir bölümünden gerçekleşir. Bu noktada da çok kanallı depo yönetiminde, en çok satan ve size en çok getiri sağlayan temel ürünlerinizi belirlemeniz oldukça önemlidir.

Bu ürünleri belirleyerek, depo ve stok yönetiminde bu ürünlere öncelik vererek, stoklarınızın tükenmemesini sağlayarak, gelirlerinizi sürekli bir şekilde artırabilirsiniz.

Stok takip ve analizlerinizi yapın

Çok kanallı satışlarda, stok takipleri ve analizleri oldukça önemlidir. Ürünlerinizin stok takiplerini ve analizlerini yaptığınızda, hangi ürünlerin ne sıklıkta stoğu tükendiğini görebilirsiniz. Yaptığınız analizler sonrasında da ne sıklıkta ürün stoklarınızı yenilemeniz gerektiğine dair zamansal verileri ortaya çıkartabilirsiniz. Bu çalışmaları yapmak için şu adımları takip edebilirsiniz:

  • Geçmişe yönelik satış verilerini inceleyin. Böylelikle ürünlerin satış aralıklarını öğrenebilirsiniz.
  • Satın alma süreçlerini takip edin. Bu süreçleri takip ettiğinizde de belli bir ürünün ne kadarlık bir zaman içerisinde satıldığını ve stoklarının yenilenmesi gerektiğini öğrenebilirsiniz.
  • Stok alt limitlerinizi belirleyin. Stok alt limitleri belirlemeniz, herbir ürün için stok yenilemek için belli bir alt limit oluşturur. Bu alt limite ulaşıldığında ürünün tedarik sürecini başlatarak stoklarınızı yenilemeniz, ürünün stoklarının tükenmesini önleyecektir.

Çok kanallı depo yönetimi için ölçmeniz gereken metrikleri belirleyin

Çok kanallı depo yönetimi iyi bir şekilde yapabilmek için düzenli olarak belli metriklerin üzerinden geçerek analiz ve ölçümlemelerinizi yapmanız önemlidir. Bu metrikleri şöyle sıralayabiliriz:

Envanter devir daimi: Belli bir zaman içerisinde ürünlerin kaç adet sattığının ölçümlenmesi. Bu genellikle yıllık periyotlar içerisinde yapılır. Böylelikle hangi ürünlerin satıp satmadığını görebilirsiniz.

Depo yönetim maliyetleri: Yıl içerisinde depo maliyetleri için harcadığınız bütçe.

Stokların, kara dönüş süreci: Stoktaki ürünlerinizin satılarak, şirketin kara geçişi için geçen süre.

Ürünlerin tüketicilere teslim ediliş süreci: Bir ürün satıldıktan sonra, depodan çıkarak tüketiciye teslim edilmesinde geçen süre. Bu sürenin optimize edilmesi ve hızlandırılması, deponuzda tuttuğunuz ürünlerin de daha hızlı devir daim olmasını sağlar.

Bu metrikler haricinde de kendi işiniz ve sektörünüze de göre de farklı metrikleri belirleyerek, satışlarınızı ve depo yönetiminizi yapabilirsiniz.

Sonuç olarak; çok kanallı depo yönetim için envanter yönetimini iyi bir şekilde yaparak, stoklarınızı takip etmeniz ve birden fazla satış kanalı verimli bir şekilde yönetmeniz gerekir.

İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini kullanarak, depo yönetim araçlarından da yararlanabileceğiniz gibi farklı sanal pazaryelerinde mağazlar açarak, hızlı ve kolay bir şekilde e-ticaret sitenizdeki ürünleri bu mecralar üzerinde listeleyerek, kolay bir şekilde çok kanallı satışa geçebilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi de hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette backlink alma çalışmaları, web sitenin Google üzerinde daha iyi bir şekilde sıralanmasını sağlayarak, organik trafiğin de artmasına yardımcı olur. Tabii ki backlink alma derken, “backlink satın almak”dan...
20 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler
Yurtdışına satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle yurtdışına mal satmak istiyorum mu diyorsunuz? İnternetten yurtdışına satış nasıl yapılır, internetten yurtdışına ürün satmak, yurtdışına satış yapmak için...
9 Şubat 2017
Sinan Oypan
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2021’e başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Bütçe yönetimi, elinizdeki sermayeyi iyi yönetmenizi sağlarken, uzun vade de elinizde nakit kalmasını sağladığı için gereklidir. Bütçe yönetimi hem operasyonel alan da hem de yapacağınız tanıtım alanında da kontrollü bir...
20 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı; E-posta pazarlama yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan birisidir. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta...
14 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Müşteri iletişimi, günümüzde yaşanan bu virüs salgın sürecinde e-ticaret firmaları için daha da önemli bir hal almaya başladı. Salgın nedeniyle birçok işeletme çalışma şekillerini değiştirmek zorunda kaldı. E-ticaret...
30 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinin özellikle dikkat etmesi ve üzerinde durması gereken konulardan biri de nakit akışı. E-ticaret firmalar genellikle karlılık üzerinde daha fazla dursalar da nakit akışı onlar için daha önemli bir konudur. Nakit...
12 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin tüketicilere nasıl gönderildiği önemli bir konu olduğu için ürün paketleme konusu üzerinde durmanız gerekmektedir. Ürünün paket, ambalaj veya kutu seçiminin yanı sıra paket ...
7 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?
Özellikle Black Friday ile beraber Kasım indirimleri son birkaç yıldır Türkiye’de de bir hayli popüler olmaya başladı. Bu dönemde e-ticaret firmaları genel satış adetlerini artırma ve yıl kapanmadan cirolarını biraz daha...
4 Kasım 2020
Sinan Oypan