Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?

18 Nisan 2019
Sinan Oypan
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?

Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış yapmanın yanı sıra farklı hedef kitlelere ulaşmak ve markanızı büyütmek için sanal pazaryerleri gibi farklı kanallar üzerinde de satış yapmayı deneyebilirsiniz, bu durumda da depo yönetiminizi optimize ederek, çok kanallı bir yapıya geçmeniz gerekir.

Çok kanallı depo yönetimi nedir?

Birden fazla kanal üzerinde satış yaptığınızda, deponuzu ve ürünlerinizi de yönetmeniz zorlaşacaktır ve bu çalışmaların da iyi bir şekilde yapılması gerekecektir. Sadece e-ticaret siteniz üzerinden satış yaptığınızda, deponuzu tek bir kanal üzerinde düzenler, stok yönetimini tek bir kanal üzerinden planlarsınız. Ancak sanal pazaryerlerinde de bir mağazanız olduğunda, deponuzu ve stok yönetiminizi de dallara ayırmanız gerekir.

Çok kanallı depo yönetimi de, birden fazla kanal üzerindeki satışlarınızın tek bir depo kanalı üzerinden yönetilmesidir. Bunu gerçekleştirebilmek için de şunları yapabiliyor olmanız gerekir:

  • Farklı satış kanallarındaki ürün bilgilerinin tek bir çatı altında toplanması
  • Farklı kanallar üzerinden satılan ürünlerin stok yönetiminin tek çatı altında yapılması
  • Tedarikçi firmalarla olan iletişimin optimize edilmesi
  • İşiniz büyüdükçe, farklı satış kanallarındaki ürün seçeneklerinin de genişletilipi yönetilmesi

Birden fazla kanal üzerinde satış yapmak, marka bilinirliği ve geri dönüşümler için önemli olsa da doğru bir şekilde yönetilmediğinde de bazı sorunlarla karşılaşılabilir. Bu nedenle de dikkatli olunması ve doğru adımların atılması önemlidir. Çok kanallı depo yönetiminde ise yapabileceğiniz çalışmaları şöyle sıralayabiliriz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları

Çok kanallı depo yönetiminde dikkat etmeniz gerekenler

En çok satan temel ürünlerinizi belirleyin

Birçok e-ticaret şirketi, gelirlerinin çoğunu belli ürünlerden elde eder. 80/20 kuralı da satışlarda geçerlidir. Bu kurala göre, satışlarınızın yüzde 80’i, ürünlerinizin yüzde 20’lik bir bölümünden gerçekleşir. Bu noktada da çok kanallı depo yönetiminde, en çok satan ve size en çok getiri sağlayan temel ürünlerinizi belirlemeniz oldukça önemlidir.

Bu ürünleri belirleyerek, depo ve stok yönetiminde bu ürünlere öncelik vererek, stoklarınızın tükenmemesini sağlayarak, gelirlerinizi sürekli bir şekilde artırabilirsiniz.

Stok takip ve analizlerinizi yapın

Çok kanallı satışlarda, stok takipleri ve analizleri oldukça önemlidir. Ürünlerinizin stok takiplerini ve analizlerini yaptığınızda, hangi ürünlerin ne sıklıkta stoğu tükendiğini görebilirsiniz. Yaptığınız analizler sonrasında da ne sıklıkta ürün stoklarınızı yenilemeniz gerektiğine dair zamansal verileri ortaya çıkartabilirsiniz. Bu çalışmaları yapmak için şu adımları takip edebilirsiniz:

  • Geçmişe yönelik satış verilerini inceleyin. Böylelikle ürünlerin satış aralıklarını öğrenebilirsiniz.
  • Satın alma süreçlerini takip edin. Bu süreçleri takip ettiğinizde de belli bir ürünün ne kadarlık bir zaman içerisinde satıldığını ve stoklarının yenilenmesi gerektiğini öğrenebilirsiniz.
  • Stok alt limitlerinizi belirleyin. Stok alt limitleri belirlemeniz, herbir ürün için stok yenilemek için belli bir alt limit oluşturur. Bu alt limite ulaşıldığında ürünün tedarik sürecini başlatarak stoklarınızı yenilemeniz, ürünün stoklarının tükenmesini önleyecektir.

Çok kanallı depo yönetimi için ölçmeniz gereken metrikleri belirleyin

Çok kanallı depo yönetimi iyi bir şekilde yapabilmek için düzenli olarak belli metriklerin üzerinden geçerek analiz ve ölçümlemelerinizi yapmanız önemlidir. Bu metrikleri şöyle sıralayabiliriz:

Envanter devir daimi: Belli bir zaman içerisinde ürünlerin kaç adet sattığının ölçümlenmesi. Bu genellikle yıllık periyotlar içerisinde yapılır. Böylelikle hangi ürünlerin satıp satmadığını görebilirsiniz.

Depo yönetim maliyetleri: Yıl içerisinde depo maliyetleri için harcadığınız bütçe.

Stokların, kara dönüş süreci: Stoktaki ürünlerinizin satılarak, şirketin kara geçişi için geçen süre.

Ürünlerin tüketicilere teslim ediliş süreci: Bir ürün satıldıktan sonra, depodan çıkarak tüketiciye teslim edilmesinde geçen süre. Bu sürenin optimize edilmesi ve hızlandırılması, deponuzda tuttuğunuz ürünlerin de daha hızlı devir daim olmasını sağlar.

Bu metrikler haricinde de kendi işiniz ve sektörünüze de göre de farklı metrikleri belirleyerek, satışlarınızı ve depo yönetiminizi yapabilirsiniz.

Sonuç olarak; çok kanallı depo yönetim için envanter yönetimini iyi bir şekilde yaparak, stoklarınızı takip etmeniz ve birden fazla satış kanalı verimli bir şekilde yönetmeniz gerekir.

İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini kullanarak, depo yönetim araçlarından da yararlanabileceğiniz gibi farklı sanal pazaryelerinde mağazlar açarak, hızlı ve kolay bir şekilde e-ticaret sitenizdeki ürünleri bu mecralar üzerinde listeleyerek, kolay bir şekilde çok kanallı satışa geçebilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi de hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-İhracatta Vergilendirme Nasıl Yapılır?
E-İhracatta Vergilendirme Nasıl Yapılır?
İnternet üzerinden satış yaparak gelir elde etmek, her geçen gün daha çok kişi tarafından tercih edilmekte olan bir iş modeli. Tüketicilerin internet kullanım alışkanlıklarının daha köklü hâle gelmesinin ve yaşam şartlarının...
24 Şubat 2022
Markethinkers
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve tasarımsal...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarete müşteri yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede ve sosyal kanıt için önemli bir konudur. Müşteri yorumları edinmek ve site üzerindeki yorum sayısını artırmak, sitenizi ziyaret edenlerin ürün ve...
18 Haziran 2019
Sinan Oypan
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok günümüzün popüler platformlarından biri olmaya başladı ve bu nedenle de markalar TikTok takipçi sayılarını artırmak istiyorlar. Özellikle yaş olarak daha genç bir kitlenin kullandığı bir platform olduğu için hedef...
18 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının...
16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı...
13 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler de yasal hakları konusunda daha bilgili bir hale gelmeye başladı. Satıcı firmayı koruyan yasal hakların olduğu kadar tüketiciyi koruyan bir takım...
28 Nisan 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
Etsy Nedir? Etsy, dünya çapında bir e-ticaret pazarı olmakla birlikte e-ihracatı önemli oranda destekleyen bir platformdur. Dükkân sahiplerinin yurt dışına satış yapabilmesine olanak tanır. Klasik bir e-ticaret pazaryeri sitesi gibi...
15 Nisan 2021
Markethinkers
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın