Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları

15 Haziran 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları

Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda.

E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri gereken konulardan biri de depo ve stok yönetimidir. Stok ve depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması ve e-ticaret sitesiyle uyumlu bir şekilde çalışması, olası yanlış siparişlerin önüne geçecektir.

Stoğu olmayan ürünlerin site üzerinde görünmesi ya da düzensiz bir depo olması, işlerinizi aksatabilir. Yaşanan olumsuzlukların müşterilerinize yansıması da marka güvenilirliğinize zarar verebileceği için daha büyük sorunlara yol açabilir.

Sipariş ettiğiniz ve teslim aldığınız ürün adetlerinin kontrollerini yapın

Sattığınız ürünlerin üretimini yapmıyorsanız ve bunları başka toptancılardan tedarik ediyorsanız, sipariş ettiğiniz ve teslim aldığınız ürün adetlerini karşılaştırarak işe başlayabilirsiniz.

Büyük hacimli ürün alımlarında, talep edilen ürün adedinden farklı teslimatlar gerçekleşebiliyor. Burada elinize eksik ya da fazla mal geçmiş olabilir. Depo yönetimi sırasında bu ürünlerin adetlerini kontrol ederek bu karışıklıkların önüne geçebilirsiniz.

Bu kontrolleri yapmadığınızda, elinizdeki ürün sayısının eksik olması durumunda, stoğun olduğunu düşünerek, site üzerinde ürünün satışına devam edebilirsiniz ve tüketiciler bu ürünleri sipariş verdiklerinde elinizde teslim edebilecek bir ürün olmaz. Bunun aksi durumlarda ortaya çıkabilir. Ürün adedinin fazla olduğu durumlarda, ürünün bittiğini düşünerek site üzerinden bu ürünü kaldırabilir ve fazladan gelen bu ürünlerin satışını yapamazsınız. Bu ürünler hem deponuzu işgal edecektir hem de sizin satış kaçırmanıza neden olacaktır.

Ürün kodu ve barkod sistemi kullanın

Ürün takibini kolaylaştırmak için ürün kodu ve barkod sisteminden yararlanabilirsiniz. Bu sistemleri kullandığınızda her ürün için belli bir kodunuz olur ve sistemsel olarak bu kodları takip etmek daha kolay olacaktır.

Bir ürünle ilgili sipariş aldığınızda ürünü aramaktansa, ürün kodunu takip edebilir ve daha hızlı bir şekilde depo yönetiminizi sonuçlandırabilirsiniz.

Raflarınızı düzenleyin

Deponuzdaki raf düzeni de oldukça önemlidir. Rastgele yerleştirilmiş ürünlerdense raflarınızda belli bir düzen tutabilirsiniz. Bu düzeni ürünlerin adına ve alfabetik sıraya göre yapabileceğiniz gibi, ürün kodları ve ürün çeşitlerine göre de yapabilirsiniz.

Bu düzenin yapılması, ürünlerin depo çalışanları tarafından daha rahat bulunmasını sağlayacağı gibi sipariş karışıklıklarının da önüne geçer.

“Depo

Ürün isimlerinizi açık ve net bir şekilde ayarlayın

Olası sipariş karışıklıklarının önüne geçebilmek için, ürün isimlerinizi açık ve net bir şekilde oluşturmalısınız. Benzer isimlerden kaçınarak, her ürüne özel bir isim vermeli ve bunları deponuzdaki raf düzeninde belirtmelisiniz.

Depo çalışanlarınız, ürünleri birbirine karıştırmadan, doğru ürünleri seçerek siparişleri hazırlayabilmeliler.

Sattığınız ürünlerin kaydını tutun

Ürünlerinizi sattıktan sonra da bu stok kaydını güncellemeniz gerekiyor. Ürün satışından sonra, ürünü kimin aldığını, satın alınma tarihi ve ürünün gönderiliş tarihi gibi verileri kaydederek, bu ürünler için satış sonrası bir kayıt tutun.

Bu sayede deponuza giren ve çıkan ürünlerin bir kaydı oluşmuş olur. Hem stok yönetimini kolaylaştırır hem de hangi ürünlerin daha çok satıldığını ve ne kadar sürede satıldığını görebilirsiniz.

Stok kayıtlarınızı haftalık olarak kontrol edin

Küçük ya da orta çaplı bir e-ticaret firmasıysanız haftalık olarak stok kayıtlarınızı güncellemelisiniz. Bu süreç içerisinde yapılan satışları ve gönderilen ürünlerin kaydını tutarak, deponuzdaki stoklarla karşılaştırın. Eksik bir kayıt olup olmadığını inceleyerek, stok durumunuzun ne olduğunu kontrol edebilirsiniz. Bu kontrollerde karşınıza çıkan yanlışlıkları bularak, neleri yanlış yaptığınızı görebilirsiniz.

Otomasyon sistemlerinden yararlanın

Geniş ürün yelpazeniz ve ürün satış hacminiz fazlaysa, stok ve depo yönetimi için otomasyon sistemlerine geçmeniz daha sağlıklı olacaktır. Bu işlemleri manuel olarak yapmak, bir süre sonra hem yorucu olabilir hem de daha fazla hatanın meydana çıkmasına sebep olur.

Depo ve stok yönetimi için olan otomasyon yazılımları sayesinde site üzerindeki satışlarla depodan gönderilen ürünler otomatik ve senkronize bir şekilde işleyerek, daha profesyonel ve güvenilir bir çözüm sunacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
E-ticaret sektörü, hem satıcılara hem de alıcılara onlarca avantaj sağlar. Bu karşılıklı memnuniyet ve “win - win” durumu, e-ticaret sektörünün bu denli hızlı büyümesinin en önemli sebeplerinden biridir. Çünkü sadece...
10 Kasım 2021
Markethinkers
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Son birkaç aydır küresel olarak yaşanan sağlık krizi, firmaların pazarlama ve reklam verme yöntemlerini de değiştirmeye başladı. Yaşanan gelişmeler nedeniyle insanların alışveriş ve yaşam alışkanlıklarının değişmesi...
5 Nisan 2020
Sinan Oypan
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu, Youtube hesabınızı yeni gören ve sayfanızı ziyaret eden kişilere içerikleriniz ve markanızla ilgili bilgi vermenizi sağlar. Tanıtım videosu ile Youtube’da gibi içerikler ürettiğinizi, kullanıcılara...
28 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-imza Nedir? Elektronik İmza Nasıl Kullanılır?
E-imza Nedir? Elektronik İmza Nasıl Kullanılır?
Yaşanan dijital dönüşüme paralel olarak günümüzde pek çok işlemi internet üzerinden gerçekleştiriyoruz. Bu durum kendini gündelik hayattaki etkisini daha çok alışveriş, eğlence ya da sosyalleşme gibi farklı mecralar üzerinden...
5 Ocak 2022
Markethinkers
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri...
1 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için büyük role sahip ve bu nedenle de doğru bir SEO çalışması yapmak onları arama motorlarında üst sıralara çıkartabilir. Son dönemlerdeki araştırmalardan çıkan bazı sonuçlara...
10 Eylül 2016
Sinan Oypan
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji...
25 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümler için en önemli alan ödeme sayfalarıdır. Bu sayfaların doğru bir şekilde kurgulanması ve kullanıcı deneyimine göre optimize edilmesi, satışların gerçekleşmesine yardımcı olur. İyi bir...
1 Şubat 2018
Sinan Oypan
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dünkü yazımızda toptan ürün almanın artıları ve eksilerini el almıştık. E-ticarette faydalanabileceğiniz yöntemlerden biri ise kendi ürünlerinizi üretmek. Kendi ürünlerinizi üretmenin hem avantajları hem de dezavantajları...
4 Mayıs 2017
Sinan Oypan
ATA Karnesi Nedir? Neden Kullanılır?
ATA Karnesi Nedir? Neden Kullanılır?
Ticaret açısından her ülke farklı bir prosedür izler. Bu nedenle uluslararası ticarette evrak işleri biraz karışıktır. Ticaret yapılan ülke değiştikçe belgelerde artış ya da azalış olması mümkündür. Bu duruma çözüm olarak...
5 Nisan 2022
Markethinkers
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor. Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi...
15 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın