fbpx

Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları

15 Haziran 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları

Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda.

E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri gereken konulardan biri de depo ve stok yönetimidir. Stok ve depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması ve e-ticaret sitesiyle uyumlu bir şekilde çalışması, olası yanlış siparişlerin önüne geçecektir.

Stoğu olmayan ürünlerin site üzerinde görünmesi ya da düzensiz bir depo olması, işlerinizi aksatabilir. Yaşanan olumsuzlukların müşterilerinize yansıması da marka güvenilirliğinize zarar verebileceği için daha büyük sorunlara yol açabilir.

Sipariş ettiğiniz ve teslim aldığınız ürün adetlerinin kontrollerini yapın

Sattığınız ürünlerin üretimini yapmıyorsanız ve bunları başka toptancılardan tedarik ediyorsanız, sipariş ettiğiniz ve teslim aldığınız ürün adetlerini karşılaştırarak işe başlayabilirsiniz.

Büyük hacimli ürün alımlarında, talep edilen ürün adedinden farklı teslimatlar gerçekleşebiliyor. Burada elinize eksik ya da fazla mal geçmiş olabilir. Depo yönetimi sırasında bu ürünlerin adetlerini kontrol ederek bu karışıklıkların önüne geçebilirsiniz.

Bu kontrolleri yapmadığınızda, elinizdeki ürün sayısının eksik olması durumunda, stoğun olduğunu düşünerek, site üzerinde ürünün satışına devam edebilirsiniz ve tüketiciler bu ürünleri sipariş verdiklerinde elinizde teslim edebilecek bir ürün olmaz. Bunun aksi durumlarda ortaya çıkabilir. Ürün adedinin fazla olduğu durumlarda, ürünün bittiğini düşünerek site üzerinden bu ürünü kaldırabilir ve fazladan gelen bu ürünlerin satışını yapamazsınız. Bu ürünler hem deponuzu işgal edecektir hem de sizin satış kaçırmanıza neden olacaktır.

Ürün kodu ve barkod sistemi kullanın

Ürün takibini kolaylaştırmak için ürün kodu ve barkod sisteminden yararlanabilirsiniz. Bu sistemleri kullandığınızda her ürün için belli bir kodunuz olur ve sistemsel olarak bu kodları takip etmek daha kolay olacaktır.

Bir ürünle ilgili sipariş aldığınızda ürünü aramaktansa, ürün kodunu takip edebilir ve daha hızlı bir şekilde depo yönetiminizi sonuçlandırabilirsiniz.

Raflarınızı düzenleyin

Deponuzdaki raf düzeni de oldukça önemlidir. Rastgele yerleştirilmiş ürünlerdense raflarınızda belli bir düzen tutabilirsiniz. Bu düzeni ürünlerin adına ve alfabetik sıraya göre yapabileceğiniz gibi, ürün kodları ve ürün çeşitlerine göre de yapabilirsiniz.

Bu düzenin yapılması, ürünlerin depo çalışanları tarafından daha rahat bulunmasını sağlayacağı gibi sipariş karışıklıklarının da önüne geçer.

“Depo

Ürün isimlerinizi açık ve net bir şekilde ayarlayın

Olası sipariş karışıklıklarının önüne geçebilmek için, ürün isimlerinizi açık ve net bir şekilde oluşturmalısınız. Benzer isimlerden kaçınarak, her ürüne özel bir isim vermeli ve bunları deponuzdaki raf düzeninde belirtmelisiniz.

Depo çalışanlarınız, ürünleri birbirine karıştırmadan, doğru ürünleri seçerek siparişleri hazırlayabilmeliler.

Sattığınız ürünlerin kaydını tutun

Ürünlerinizi sattıktan sonra da bu stok kaydını güncellemeniz gerekiyor. Ürün satışından sonra, ürünü kimin aldığını, satın alınma tarihi ve ürünün gönderiliş tarihi gibi verileri kaydederek, bu ürünler için satış sonrası bir kayıt tutun.

Bu sayede deponuza giren ve çıkan ürünlerin bir kaydı oluşmuş olur. Hem stok yönetimini kolaylaştırır hem de hangi ürünlerin daha çok satıldığını ve ne kadar sürede satıldığını görebilirsiniz.

Stok kayıtlarınızı haftalık olarak kontrol edin

Küçük ya da orta çaplı bir e-ticaret firmasıysanız haftalık olarak stok kayıtlarınızı güncellemelisiniz. Bu süreç içerisinde yapılan satışları ve gönderilen ürünlerin kaydını tutarak, deponuzdaki stoklarla karşılaştırın. Eksik bir kayıt olup olmadığını inceleyerek, stok durumunuzun ne olduğunu kontrol edebilirsiniz. Bu kontrollerde karşınıza çıkan yanlışlıkları bularak, neleri yanlış yaptığınızı görebilirsiniz.

Otomasyon sistemlerinden yararlanın

Geniş ürün yelpazeniz ve ürün satış hacminiz fazlaysa, stok ve depo yönetimi için otomasyon sistemlerine geçmeniz daha sağlıklı olacaktır. Bu işlemleri manuel olarak yapmak, bir süre sonra hem yorucu olabilir hem de daha fazla hatanın meydana çıkmasına sebep olur.

Depo ve stok yönetimi için olan otomasyon yazılımları sayesinde site üzerindeki satışlarla depodan gönderilen ürünler otomatik ve senkronize bir şekilde işleyerek, daha profesyonel ve güvenilir bir çözüm sunacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması, uzun vadede şirketi ayakta tutmak, yeni yatırımlar yapabilmek ve pazarlama çalışmaları yapabilmek için gereklidir. E-ticaret firmalarının ellerindeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetebilmesi ve...
4 Aralık 2019
Sinan Oypan
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir, sesli arama nasıl açılır / Sesli arama nedir, sesli arama motoru ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sesli...
11 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
E-ticarette stok yönetimi, arkaplanda olan ancak işin bel kemiğini oluşturan temel öğelerden biridir. Stok yönetiminin doğru ve iyi bir şekilde yapılması şirketin satış konusunda sorun yaşamamasını sağlar. E-ticarete yeni giren...
10 Kasım 2017
Sinan Oypan
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı...
20 Mart 2018
Sinan Oypan
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde ürün fotoğraflarınızın çekimlerini nasıl yapabileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan seriyi okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise ürün tanıtım videoları...
17 Mart 2017
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail...
25 Eylül 2016
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan