Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları

15 Haziran 2016
Sinan Oypan

Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda.

E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri gereken konulardan biri de depo ve stok yönetimidir. Stok ve depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması ve e-ticaret sitesiyle uyumlu bir şekilde çalışması, olası yanlış siparişlerin önüne geçecektir.

Stoğu olmayan ürünlerin site üzerinde görünmesi ya da düzensiz bir depo olması, işlerinizi aksatabilir. Yaşanan olumsuzlukların müşterilerinize yansıması da marka güvenilirliğinize zarar verebileceği için daha büyük sorunlara yol açabilir.

Sipariş ettiğiniz ve teslim aldığınız ürün adetlerinin kontrollerini yapın

Sattığınız ürünlerin üretimini yapmıyorsanız ve bunları başka toptancılardan tedarik ediyorsanız, sipariş ettiğiniz ve teslim aldığınız ürün adetlerini karşılaştırarak işe başlayabilirsiniz.

Büyük hacimli ürün alımlarında, talep edilen ürün adedinden farklı teslimatlar gerçekleşebiliyor. Burada elinize eksik ya da fazla mal geçmiş olabilir. Depo yönetimi sırasında bu ürünlerin adetlerini kontrol ederek bu karışıklıkların önüne geçebilirsiniz.

Bu kontrolleri yapmadığınızda, elinizdeki ürün sayısının eksik olması durumunda, stoğun olduğunu düşünerek, site üzerinde ürünün satışına devam edebilirsiniz ve tüketiciler bu ürünleri sipariş verdiklerinde elinizde teslim edebilecek bir ürün olmaz. Bunun aksi durumlarda ortaya çıkabilir. Ürün adedinin fazla olduğu durumlarda, ürünün bittiğini düşünerek site üzerinden bu ürünü kaldırabilir ve fazladan gelen bu ürünlerin satışını yapamazsınız. Bu ürünler hem deponuzu işgal edecektir hem de sizin satış kaçırmanıza neden olacaktır.

Ürün kodu ve barkod sistemi kullanın

Ürün takibini kolaylaştırmak için ürün kodu ve barkod sisteminden yararlanabilirsiniz. Bu sistemleri kullandığınızda her ürün için belli bir kodunuz olur ve sistemsel olarak bu kodları takip etmek daha kolay olacaktır.

Bir ürünle ilgili sipariş aldığınızda ürünü aramaktansa, ürün kodunu takip edebilir ve daha hızlı bir şekilde depo yönetiminizi sonuçlandırabilirsiniz.

Raflarınızı düzenleyin

Deponuzdaki raf düzeni de oldukça önemlidir. Rastgele yerleştirilmiş ürünlerdense raflarınızda belli bir düzen tutabilirsiniz. Bu düzeni ürünlerin adına ve alfabetik sıraya göre yapabileceğiniz gibi, ürün kodları ve ürün çeşitlerine göre de yapabilirsiniz.

Bu düzenin yapılması, ürünlerin depo çalışanları tarafından daha rahat bulunmasını sağlayacağı gibi sipariş karışıklıklarının da önüne geçer.

“Depo

Ürün isimlerinizi açık ve net bir şekilde ayarlayın

Olası sipariş karışıklıklarının önüne geçebilmek için, ürün isimlerinizi açık ve net bir şekilde oluşturmalısınız. Benzer isimlerden kaçınarak, her ürüne özel bir isim vermeli ve bunları deponuzdaki raf düzeninde belirtmelisiniz.

Depo çalışanlarınız, ürünleri birbirine karıştırmadan, doğru ürünleri seçerek siparişleri hazırlayabilmeliler.

Sattığınız ürünlerin kaydını tutun

Ürünlerinizi sattıktan sonra da bu stok kaydını güncellemeniz gerekiyor. Ürün satışından sonra, ürünü kimin aldığını, satın alınma tarihi ve ürünün gönderiliş tarihi gibi verileri kaydederek, bu ürünler için satış sonrası bir kayıt tutun.

Bu sayede deponuza giren ve çıkan ürünlerin bir kaydı oluşmuş olur. Hem stok yönetimini kolaylaştırır hem de hangi ürünlerin daha çok satıldığını ve ne kadar sürede satıldığını görebilirsiniz.

Stok kayıtlarınızı haftalık olarak kontrol edin

Küçük ya da orta çaplı bir e-ticaret firmasıysanız haftalık olarak stok kayıtlarınızı güncellemelisiniz. Bu süreç içerisinde yapılan satışları ve gönderilen ürünlerin kaydını tutarak, deponuzdaki stoklarla karşılaştırın. Eksik bir kayıt olup olmadığını inceleyerek, stok durumunuzun ne olduğunu kontrol edebilirsiniz. Bu kontrollerde karşınıza çıkan yanlışlıkları bularak, neleri yanlış yaptığınızı görebilirsiniz.

Otomasyon sistemlerinden yararlanın

Geniş ürün yelpazeniz ve ürün satış hacminiz fazlaysa, stok ve depo yönetimi için otomasyon sistemlerine geçmeniz daha sağlıklı olacaktır. Bu işlemleri manuel olarak yapmak, bir süre sonra hem yorucu olabilir hem de daha fazla hatanın meydana çıkmasına sebep olur.

Depo ve stok yönetimi için olan otomasyon yazılımları sayesinde site üzerindeki satışlarla depodan gönderilen ürünler otomatik ve senkronize bir şekilde işleyerek, daha profesyonel ve güvenilir bir çözüm sunacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm
SEO konusu B2B firmaları için de bir hayli önemlidir. B2C firmaları gibi doğrudan son tüketiciye ulaşılıyor olmasa da, sektörde öne çıkmak ve organik olarak hedef kitleye ulaşmak için SEO çalışmalarından yararlanılması...
22 Haziran 2017
Sinan Oypan
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken ve e-ticaret altyapı sağlayıcılarından e ticaret altyapı paketi alırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu mini rehberde. E ticaret altyapısı paketi seçiminde dikkat edilmesi...
26 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin...
12 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Sinan Oypan
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satmayı planlıyor ve kendi işinizi kurarak, internet üzerinden bu ürünleri satmak istiyorsanız bir takım adımları takip etmeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapıyor olacağınız için normal bir B2C firmasından...
20 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete başlamak isteyen herkes, birkaç gün içinde 7/24 online mağazasını açarak tüm Türkiye'ye satış yapmaya başlayabilir. Türkiye’de e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıldan bu yana %39 büyüyerek 83,1 milyon TL’ye...
16 Temmuz 2020
Deniz Şahin
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Son yıllarda bir düşüşe geçse de halen e-ticaret firmaları için önemli bir sosyal medya kanalı olmaya devam eden Twitter üzerinde etkileşimleri artırmak, mevcut kullanıcılarla olan etkileşimleri artırmak ve yeni hedef kitlelere...
30 Nisan 2018
Sinan Oypan
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda. E-ticaret siteniz üzerinde farklı...
10 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan