Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları

15 Haziran 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları

Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda.

E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri gereken konulardan biri de depo ve stok yönetimidir. Stok ve depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması ve e-ticaret sitesiyle uyumlu bir şekilde çalışması, olası yanlış siparişlerin önüne geçecektir.

Stoğu olmayan ürünlerin site üzerinde görünmesi ya da düzensiz bir depo olması, işlerinizi aksatabilir. Yaşanan olumsuzlukların müşterilerinize yansıması da marka güvenilirliğinize zarar verebileceği için daha büyük sorunlara yol açabilir.

Sipariş ettiğiniz ve teslim aldığınız ürün adetlerinin kontrollerini yapın

Sattığınız ürünlerin üretimini yapmıyorsanız ve bunları başka toptancılardan tedarik ediyorsanız, sipariş ettiğiniz ve teslim aldığınız ürün adetlerini karşılaştırarak işe başlayabilirsiniz.

Büyük hacimli ürün alımlarında, talep edilen ürün adedinden farklı teslimatlar gerçekleşebiliyor. Burada elinize eksik ya da fazla mal geçmiş olabilir. Depo yönetimi sırasında bu ürünlerin adetlerini kontrol ederek bu karışıklıkların önüne geçebilirsiniz.

Bu kontrolleri yapmadığınızda, elinizdeki ürün sayısının eksik olması durumunda, stoğun olduğunu düşünerek, site üzerinde ürünün satışına devam edebilirsiniz ve tüketiciler bu ürünleri sipariş verdiklerinde elinizde teslim edebilecek bir ürün olmaz. Bunun aksi durumlarda ortaya çıkabilir. Ürün adedinin fazla olduğu durumlarda, ürünün bittiğini düşünerek site üzerinden bu ürünü kaldırabilir ve fazladan gelen bu ürünlerin satışını yapamazsınız. Bu ürünler hem deponuzu işgal edecektir hem de sizin satış kaçırmanıza neden olacaktır.

Ürün kodu ve barkod sistemi kullanın

Ürün takibini kolaylaştırmak için ürün kodu ve barkod sisteminden yararlanabilirsiniz. Bu sistemleri kullandığınızda her ürün için belli bir kodunuz olur ve sistemsel olarak bu kodları takip etmek daha kolay olacaktır.

Bir ürünle ilgili sipariş aldığınızda ürünü aramaktansa, ürün kodunu takip edebilir ve daha hızlı bir şekilde depo yönetiminizi sonuçlandırabilirsiniz.

Raflarınızı düzenleyin

Deponuzdaki raf düzeni de oldukça önemlidir. Rastgele yerleştirilmiş ürünlerdense raflarınızda belli bir düzen tutabilirsiniz. Bu düzeni ürünlerin adına ve alfabetik sıraya göre yapabileceğiniz gibi, ürün kodları ve ürün çeşitlerine göre de yapabilirsiniz.

Bu düzenin yapılması, ürünlerin depo çalışanları tarafından daha rahat bulunmasını sağlayacağı gibi sipariş karışıklıklarının da önüne geçer.

“Depo

Ürün isimlerinizi açık ve net bir şekilde ayarlayın

Olası sipariş karışıklıklarının önüne geçebilmek için, ürün isimlerinizi açık ve net bir şekilde oluşturmalısınız. Benzer isimlerden kaçınarak, her ürüne özel bir isim vermeli ve bunları deponuzdaki raf düzeninde belirtmelisiniz.

Depo çalışanlarınız, ürünleri birbirine karıştırmadan, doğru ürünleri seçerek siparişleri hazırlayabilmeliler.

Sattığınız ürünlerin kaydını tutun

Ürünlerinizi sattıktan sonra da bu stok kaydını güncellemeniz gerekiyor. Ürün satışından sonra, ürünü kimin aldığını, satın alınma tarihi ve ürünün gönderiliş tarihi gibi verileri kaydederek, bu ürünler için satış sonrası bir kayıt tutun.

Bu sayede deponuza giren ve çıkan ürünlerin bir kaydı oluşmuş olur. Hem stok yönetimini kolaylaştırır hem de hangi ürünlerin daha çok satıldığını ve ne kadar sürede satıldığını görebilirsiniz.

Stok kayıtlarınızı haftalık olarak kontrol edin

Küçük ya da orta çaplı bir e-ticaret firmasıysanız haftalık olarak stok kayıtlarınızı güncellemelisiniz. Bu süreç içerisinde yapılan satışları ve gönderilen ürünlerin kaydını tutarak, deponuzdaki stoklarla karşılaştırın. Eksik bir kayıt olup olmadığını inceleyerek, stok durumunuzun ne olduğunu kontrol edebilirsiniz. Bu kontrollerde karşınıza çıkan yanlışlıkları bularak, neleri yanlış yaptığınızı görebilirsiniz.

Otomasyon sistemlerinden yararlanın

Geniş ürün yelpazeniz ve ürün satış hacminiz fazlaysa, stok ve depo yönetimi için otomasyon sistemlerine geçmeniz daha sağlıklı olacaktır. Bu işlemleri manuel olarak yapmak, bir süre sonra hem yorucu olabilir hem de daha fazla hatanın meydana çıkmasına sebep olur.

Depo ve stok yönetimi için olan otomasyon yazılımları sayesinde site üzerindeki satışlarla depodan gönderilen ürünler otomatik ve senkronize bir şekilde işleyerek, daha profesyonel ve güvenilir bir çözüm sunacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirinizi artıracak reklam stratejileri belirlemeniz, hem bütçenizi iyi yönetmenizi hem de reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm edinmenizi sağlar. Tabii ki doğru stratejileri belirlemek için, reklam planlarınız...
13 Mart 2019
Sinan Oypan
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları, reklam kampanyalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki ettiği gibi tüketicilerin de ilgisini çekmek için önemli unsurlardan biri. Doğru reklam fotoğraflarını seçmek bu sebeple de reklamların yatırım...
21 Ekim 2019
Sinan Oypan
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı...
20 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
API Nedir?
API Nedir?
Web sitesi ve mobil uygulama gibi dijital araçlar, karmaşık işlemlerin kolaylıkla halledilmesini sağlar. Söz konusu kolaylık, yazılımcılar tarafından yapılan geliştirmeler sayesinde kullanıcılara sunulur. Bu...
23 Mayıs 2021
Markethinkers
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini...
18 Eylül 2020
Sinan Oypan
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B...
7 Nisan 2017
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
E-ticaretteki ilk satışlarınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin 3. ve son bölümüne geldik. Yazı serimizin önceki bölümlerini aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz. 30 günde e-ticaretteki ilk...
5 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan