fbpx

Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları

15 Haziran 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları

Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda.

E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri gereken konulardan biri de depo ve stok yönetimidir. Stok ve depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması ve e-ticaret sitesiyle uyumlu bir şekilde çalışması, olası yanlış siparişlerin önüne geçecektir.

Stoğu olmayan ürünlerin site üzerinde görünmesi ya da düzensiz bir depo olması, işlerinizi aksatabilir. Yaşanan olumsuzlukların müşterilerinize yansıması da marka güvenilirliğinize zarar verebileceği için daha büyük sorunlara yol açabilir.

Sipariş ettiğiniz ve teslim aldığınız ürün adetlerinin kontrollerini yapın

Sattığınız ürünlerin üretimini yapmıyorsanız ve bunları başka toptancılardan tedarik ediyorsanız, sipariş ettiğiniz ve teslim aldığınız ürün adetlerini karşılaştırarak işe başlayabilirsiniz.

Büyük hacimli ürün alımlarında, talep edilen ürün adedinden farklı teslimatlar gerçekleşebiliyor. Burada elinize eksik ya da fazla mal geçmiş olabilir. Depo yönetimi sırasında bu ürünlerin adetlerini kontrol ederek bu karışıklıkların önüne geçebilirsiniz.

Bu kontrolleri yapmadığınızda, elinizdeki ürün sayısının eksik olması durumunda, stoğun olduğunu düşünerek, site üzerinde ürünün satışına devam edebilirsiniz ve tüketiciler bu ürünleri sipariş verdiklerinde elinizde teslim edebilecek bir ürün olmaz. Bunun aksi durumlarda ortaya çıkabilir. Ürün adedinin fazla olduğu durumlarda, ürünün bittiğini düşünerek site üzerinden bu ürünü kaldırabilir ve fazladan gelen bu ürünlerin satışını yapamazsınız. Bu ürünler hem deponuzu işgal edecektir hem de sizin satış kaçırmanıza neden olacaktır.

Ürün kodu ve barkod sistemi kullanın

Ürün takibini kolaylaştırmak için ürün kodu ve barkod sisteminden yararlanabilirsiniz. Bu sistemleri kullandığınızda her ürün için belli bir kodunuz olur ve sistemsel olarak bu kodları takip etmek daha kolay olacaktır.

Bir ürünle ilgili sipariş aldığınızda ürünü aramaktansa, ürün kodunu takip edebilir ve daha hızlı bir şekilde depo yönetiminizi sonuçlandırabilirsiniz.

Raflarınızı düzenleyin

Deponuzdaki raf düzeni de oldukça önemlidir. Rastgele yerleştirilmiş ürünlerdense raflarınızda belli bir düzen tutabilirsiniz. Bu düzeni ürünlerin adına ve alfabetik sıraya göre yapabileceğiniz gibi, ürün kodları ve ürün çeşitlerine göre de yapabilirsiniz.

Bu düzenin yapılması, ürünlerin depo çalışanları tarafından daha rahat bulunmasını sağlayacağı gibi sipariş karışıklıklarının da önüne geçer.

“Depo

Ürün isimlerinizi açık ve net bir şekilde ayarlayın

Olası sipariş karışıklıklarının önüne geçebilmek için, ürün isimlerinizi açık ve net bir şekilde oluşturmalısınız. Benzer isimlerden kaçınarak, her ürüne özel bir isim vermeli ve bunları deponuzdaki raf düzeninde belirtmelisiniz.

Depo çalışanlarınız, ürünleri birbirine karıştırmadan, doğru ürünleri seçerek siparişleri hazırlayabilmeliler.

Sattığınız ürünlerin kaydını tutun

Ürünlerinizi sattıktan sonra da bu stok kaydını güncellemeniz gerekiyor. Ürün satışından sonra, ürünü kimin aldığını, satın alınma tarihi ve ürünün gönderiliş tarihi gibi verileri kaydederek, bu ürünler için satış sonrası bir kayıt tutun.

Bu sayede deponuza giren ve çıkan ürünlerin bir kaydı oluşmuş olur. Hem stok yönetimini kolaylaştırır hem de hangi ürünlerin daha çok satıldığını ve ne kadar sürede satıldığını görebilirsiniz.

Stok kayıtlarınızı haftalık olarak kontrol edin

Küçük ya da orta çaplı bir e-ticaret firmasıysanız haftalık olarak stok kayıtlarınızı güncellemelisiniz. Bu süreç içerisinde yapılan satışları ve gönderilen ürünlerin kaydını tutarak, deponuzdaki stoklarla karşılaştırın. Eksik bir kayıt olup olmadığını inceleyerek, stok durumunuzun ne olduğunu kontrol edebilirsiniz. Bu kontrollerde karşınıza çıkan yanlışlıkları bularak, neleri yanlış yaptığınızı görebilirsiniz.

Otomasyon sistemlerinden yararlanın

Geniş ürün yelpazeniz ve ürün satış hacminiz fazlaysa, stok ve depo yönetimi için otomasyon sistemlerine geçmeniz daha sağlıklı olacaktır. Bu işlemleri manuel olarak yapmak, bir süre sonra hem yorucu olabilir hem de daha fazla hatanın meydana çıkmasına sebep olur.

Depo ve stok yönetimi için olan otomasyon yazılımları sayesinde site üzerindeki satışlarla depodan gönderilen ürünler otomatik ve senkronize bir şekilde işleyerek, daha profesyonel ve güvenilir bir çözüm sunacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla, son dönemlerde birçok markanın tanıtım ve marka bilinirliği için başvurduğu yöntemlerden biri oldu. Tanınmış kişi ve hesaplar, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağladıkları için markalar ürün...
5 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını...
23 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama, e-ticaret sitenizdeki ürünleri öne çıkartma ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme açısından bir hayli önemli. Doğru ürün fotoğrafları kullanmak, ürüne talep yaratmanızı sağladığı gibi...
12 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile son dönemlerin en popüler sosyal ağlarından biri haline gelen TikTok üzerinden yeni kitlelere ulaşma ve geri dönüşümlerini artırma şansı yakalayabilirler. Özellikle genç internet...
1 Kasım 2019
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
E-ticaret sitelerinin en çok sorun yaşadığı alanlardan biri de siteyi ziyaret edenlerin, kısa bir süre içinde siteyi terk etmeleri ya da sepette ürün bıraktıktan sonra siteden ayrılmaları. Google Analytics üzerinden “Bouce Rate”...
20 Kasım 2016
Sinan Oypan
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye reklamı, son dönemlerde markaların özellikle reklam amacıyla kullandığı modellerden biri olmaya başladı. Kullanıcıların Instagram’da hikaye paylaşımlarına ilgilerinin artması, bu reklam modelinin de...
16 Eylül 2019
Sinan Oypan