E-ticaret Blog

E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri

Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan görseller yerine, kullanıcılar artık video içeriklere daha fazla ilgi gösteriyorlar. E-ticaret firmaları da video içeriklerle hem kullanıcılara bir değer katabilir hem marka bilinirliklerini artırabilir hem de tüketicilerle etkileşime...

Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?

Instagram, sosyal ağlar arasında şuan oldukça popüler ve e-ticaret firmaları bu mecraya yönelerek instagramda satış yapmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar. Sosyal medya pazarlama stratejinizde Instagram’a yer vermek, bu anlamda size birçok fayda sağlayabilir. Tabii ki sosyal mecralara yatırım yaptığınızda belli bir dönüş olmasını da bekleyeceksiniz. Instagram’ın dışarıya link verme özelliğinin olmaması, bu konuda...

IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı

IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı amaçlıyor, alanında uzman konuşmacılar tarafından verilen programlarımızla, iyi birer E-ticaret yöneticisi ya da uygulayıcısı olmanızı hedefliyoruz. Her ay düzenli olarak sunulan eğitimlerimizin yanında, sektör profesyonelleriyle bir araya gelip,...

Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler

E-ticaret şirketlerinin en çok canlarını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleri. Ürün iadelerinin birçok sebebi olabiliyor. Bunlar hem tüketici hem de firma kaynaklı olabiliyor. Tabii ki her zaman ürün iadeleri olacaktır; ancak bu oranı mümkün olduğunca düşük tutabilmek için e-ticaret şirketi olarak yapmanız gereken bir takım işlemler bulunuyor. İade oranlarının yüksek olması hem müşteri memnuniyetini...

Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları

Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda. E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri gereken konulardan biri de depo ve stok yönetimidir. Stok ve depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması ve e-ticaret sitesiyle uyumlu bir şekilde çalışması, olası...

Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?

Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma, müşteri destek biriminden gelecek olan geri bildirimlerin üzerinde durmuyor; ancak buradan gelen bildirimler müşterileriniz ve markanız hakkında birincil ağızdan yorumlar içeriyor. Rekabette öne geçebilmek için, bu konunun...

Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler

Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı edinmeye başlamasından dolayı, internet üzerinde varlık gösterebilmek, fiziki mağazalar için de bir hayli önemli olmaya başlıyor. Ancak e-ticaret sektörüne girerek, online satış yapmaya başlamadan önce bir takım konular üzerinde düşünmeniz ve çalışmalar...

E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi

E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret firmalarının, bu çalışmalarını yaparken bir takım unsurlara dikkat etmeleri gerekiyor. Bu unsurlardan biri de aboneleri farklı gruplara ayırmak. E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmak, daha doğru hedeflemelerle daha çok...

Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?

E-ticaret sitelerinde birden fazla ödeme yönteminin olması, farklı tüketicilerin farklı taleplerini karşılayarak, geri dönüşüm oranlarının artırılmasını sağlar. Bu ödeme yöntemlerinden biri de kapıda ödeme sistemidir. Ödemelerini internet üzerinden kredi kartı ya da banka havalesi olarak yapmak istemeyen tüketiciler kapıda ödeme sistemlerinden yararlanabilirler. Kapıda ödeme sistemi nedir? Kapıda ödeme sistemi, tüketicilerin internet üzerinden yaptıkları alışverişleri kargo...

İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

E-ticaret siteniz için ideal hedef kitlenizi bulmanız oldukça önemli. Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda bu hedef kitleye yönelik çalışmalar yapmanız gerekecektir. Aksi takdirde daha geniş bir kitleye yönelik çalışmalar yaptığınızda pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan beklediğiniz sonuçları alamayabilirisiniz. Marka ve ürün tanıtımı çalışmalarında hedef kitlenizin dışına çıkmak, ürün ya da markanızla ilgilenmeyen kişilere ulaşmanız anlamına geleceği için,...

6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?

E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem müşterilerinize bir fayda sağlayabilir hem de bu tür düzenli içeriklerle sitenizin sayfa otoritesini artırabilirsiniz. Bir rehber içeriği oluşturmak için bazı ön çalışmalar yapmanız ve yazı yazma konusunda biraz tecrübeye sahip olmanız...

Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Sosyal medya pazarlamada belli bir stratejinin ve düzenin olması, bu alandaki çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir. Birçok e-ticaret firmasının yaptığı hatalardan biri de sosyal mecralarda bir içerik takvimi oluşturmamak ve bu mecraları belli bir plan olmadan yönetmek oluyor. İçerik takvimi oluşturmak sosyal mecralarda yapacağınız çalışmaları uzun vadede görmenizi ve son dakikaya kalmadan içerikler üretmenizi...

Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı. Peki, bu algoritma nedir? Facebook’un birkaç yıldır kullandığına benzer bir algoritma diyebiliriz. Kullanıcılar zaman tünellerinde artık kronolojik olarak, takip ettikleri kişilerin paylaşımlarını görmeyecekler. Zamandan bağımsız olarak, en çok ilgi...

İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?

Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir rol oynuyor. Yeni girişimlerin yanı sıra birkaç yıldır hizmet veren firmalar dahi bu alana yatırım yapmaktan kaçınabiliyor. Bunun nedenleri arasında; Nasıl içerik oluşturulacağının bilinmemesi,...

E-ticaret kolay bir iş midir?

E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş kitlelere ulaşmanın yanı sıra 7/24 satış yapma imkanın olması e-ticaret bakış açısını olumlu yönde etkiliyor. Ancak peki, e-ticaret gerçekten de göründüğü kadar kolay...

Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?

Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün. E-posta pazarlama sadece, ürün tanıtımı ya da kampanya bildirimi için kullanılan bir araç olmamalı. Böyle durumlarda bu pazarlama yönteminin etkinliği azalmış olabiliyor. Bunun yerine e-posta çalışmalarınızı farklı alanlara dağıttığınızda,...

E Ticaret SEO Teknikleri

E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir özetle bir e-ticaret seo çalışması nasıl yapılırı ele alacağız. E Ticaret SEO Teknikleri SEO (Search Engine Optimization) yani Arama Motoru Optimizasyonu, web...

Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik

Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış grafiğini artırmak ve e-ticaret sitesinin başarılı ve etkili olması için 5 temel özelliğin sitenizde olduğundan emin olun. 1.Sitenin Tasarım Özellikleri Geleneksel ticarette mağaza ne kadar önemliyse e-ticarette de...

E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?

Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya çıkan e-ticaret temelde ticaretin elektronik ortamda yapılmasını ifade eden bir yöntemdir. E-ticaret internet ağı sayesinde tüketiciler ve potansiyel müşteriler dünyanın herhangi bir yerindeki ürün ya da hizmet...

Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?

İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç gereksinimleri için de hazırlanmalıdır. Başarılı bir iş planı hem finansman ve sermayedar bulmak için hem de firma içi planlama ve doğru adımları...

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun