Hollanda’ya E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler

25 Nisan 2022
Markethinkers
Hollanda’ya E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler

İnternet üzerinden ürün ve hizmet satışı yapmanın dijitalleşmenin engellenemeyecek bir hıza ulaştığı bu dönemde ideal bir iş modeli olarak değerlendirilmesi son derece anlaşılabilir bir durumdur. Bu tür ticari faaliyetlerin sınır dışına yönelik olarak da yürütülmesi, hem sağlanan devlet destek ve kolaylıkları hem de döviz bazında gelir elde etmek açısından cazip görünür. Bu noktada hangi ülkelere e-ihracat yapmak daha avantajlıdır sorusu karşımıza çıkar.

statista.com’da yer alan verilere göre 16-75 yaş arasındaki Hollandalıların %80’i e-ticaret kanallarını kullanarak ürün ya da hizmet satın almıştır. Hollanda ihracat rakamları arasında Türkiye önemli bir yer tutar. 2021 yılı itibarıyla Hollanda’ya ihracatımız 6 milyar 771 milyon doları bulmuştur. Bu ülkede yaşayan vatandaşlarımızın çokluğunun da Hollanda Türkiye ihracat faaliyetlerinin miktarında etkili olduğu söylenebilir. Tüm bunlar, bu e-ithalat için ne denli uygun olduğunu gösterir niteliktedir.

Hollanda’ya E-İhracat Yapma Yöntemleri Nelerdir?

Hollanda ihracatı, genel itibarıyla iki yöntem üzerinden yapılabilir. Bunlardan biri kendi internet sitenizi kullanmak, diğeri ise hâlihazırda geniş bir kullanıcı kitlesine sahip sanal pazar yerlerini tercih etmektir.

Her iki yöntemin de kendi içinde avantajlı ve dezavantajlı yönleri olduğunu söylemek mümkündür. Örneğin kendi siteniz, komisyon gibi uygulamaların bulunmaması sebebiyle daha yüksek gelirler elde etmenizi sağlayabilir fakat bu şekilde potansiyel müşterilerinize ulaşmanız daha güçtür. Pazar yerlerinde ise platformun mevcut kullanıcı kitlesinin dikkatini çekmeniz kolaylaşır ama yoğun rekabet şartları hedeflerinize ulaşmanız konusunda sorun teşkil edebilir. Benzer şekilde komisyon oranları da kârlarınızın azalmasına neden olur. Bu şartlar altında her ne kadar görece daha maliyetli ve zahmetli olsa da iki yöntemi birlikte kullanacağınız karma bir modelin isabet bir tercih gibi göründüğünü söylemek mümkündür.

Hollanda’ya E-İhracat Yapmadan Önce Sitenizde Olması Gerekenler Nelerdir?

Aralarında kimi önemli benzerlikler olsa da yurt içi ve dışına satış yapmak amacıyla kurulan internet sitelerinin birbirlerinden ayrıldığı noktalardan da bahsedilebilir. Bu farklar, büyük ölçüde yurt dışında yaşayan potansiyel müşterilerin beklentilerini karşılama ve alışkanlıklarına uyum sağlama gerekliliğinden kaynaklanır. Hollanda’ya yönelik e-ihracat için sitenizde olması gerekenler şunlardır:

  • Güvenilir bir ödeme altyapısı
  • Farklı e-ihracat ödeme yöntemleri ve para birimlerine uyumluluk
  • Lojistik süreçlere dair alternatif yöntemler ve gönderim süreleri hakkında net bilgiler
  • Hollanda’da konuşulan Flemenkçe, Almanca ve İngilizce’ye dillerini destekleme

Bu saydıklarımız Hollanda ihracatı için şart olarak kabul edilebilecek niteliklerdir. Bunların dışında sitenin tasarımı, profesyonel görüntüsüyle hem marka kimliğinize hizmet etmeli hem de müşteri nezdinde güven duygusu oluşturmalıdır.

Hollanda’ya E-İhracat Yapmak İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

Hollanda e-ticaret işlemlerinde, ürünlerin ülkeye girişi sırasında birtakım belgeler talep eder. Bu tip işlemler, genellikle son kullanıcıya yöneliktir ve mikro ihracat kapsamına girer. Mikro ihracatta taşıma ve gümrük süreçlerini kargo firması yürütür. Dolayısıyla firma, sizden kimi evrakları isterken bazılarını da doğrudan kendisi düzenler. Bu süreçte gerekli olan belgeleri şöyle sıralayabiliriz:

  • ETGB (Elektronik Ticaret Gümrük Beyannamesi)
  • Satış işlemi için düzenlenmiş fatura
  • Yurt dışı kargo teslimat belgeleri
  • EUR-MED Dolaşım Sertifikası
  • A.TR Dolaşım Belgesi
  • EUR.1 Dolaşım Belgesi

Mikro ihracat, sürecin sadece belgelendirmeyi değil, lojistik kısmını da içine alan bir işlem türüdür. Bu konuya dair detaylı bilgilere yazımızın devamında yer vereceğiz.

Hollanda Gümrük ve KDV Vergisi Oranları Nelerdir?

E-ihracatta vergilendirme, yurt dışına internetten yapılan satışlara dair en çok merak edilen konulardan biridir. Hem Türkiye hem Hollanda, AB Gümrük Birliği Anlaşması’nın tarafıdır. Buna bağlı olarak ülkemizden Hollanda’ya yapılan satışlar, gümrük vergisinden muaf tutulur.

KDV oranlarına baktığımızda ise Hollanda’da %21’lik standart bir vergi uygulaması olduğu bilgisi karşımıza çıkar. Yiyecek, ilaç, kitap, bitki ve sanat eserleri gibi spesifik ürün grupları için ise bu oran %9’dur.

Hollanda’ya E-İhracat Yapabileceğiniz Ürün Kalemleri Nelerdir?

Hollanda ihracat kalemlerine bakmak, bu ülkeye e-ihracat yapmak için tercih edebileceğiniz ürün gruplarına karar verme noktasında etkili bir adım olarak değerlendirilebilir. Listenin ilk sıralarında yer alan, e-ticaret işlemlerine uygun ürünler şunlardır:

  • Hazır giyim ve konfeksiyon
  • Tekstil ve bu sektörde kullanılan hammaddeler
  • Elektrik elektronik
  • Makine ve otomotiv yedek parçaları
  • Hububat ve bakliyat

Ayrıca Hollanda'nın tarım ihracatı verileri de bu sektörün, e-ihracat için uygun olduğunu gösterir. Bu verdiğimiz örneklerin dışında da bu ülkeye satmak üzere pek çok farklı ürün grubunu tercih edebilirsiniz. Hollanda’nın ihracatının yoğunlaştığı alanların yanında E-ihracat Popüler Ürünleri başlıklı içeriğimize göz atmak, bu konuda karar vermenize yardımcı olacaktır.

Hollanda’ya E-İhracatta Yasaklı Ürünler Nelerdir?

Bazı ürünlerin Hollanda’ya ticaret yoluyla girişi yasaklanmıştır. Bunlarnı hangi ürün grupları olduğunu aşağıdaki listede bulabilirsiniz:

  • Biyolojik tehlikeler
  • Hayvanlar
  • Sanat ve eski eserler
  • CBD kimyasallar
  • Motorlar
  • Patlayıcılar
  • Gübreler ve pestisitler
  • Ateşli silahlar
  • Fildişi
  • Kurşun asit piller
  • Gevşek lityum Piller
  • Gevşek değerli taşlar
  • Basınçlı bidonlar
  • Radyoaktif malzemeler
  • Kir ve çöp
  • Taktik bıçaklar
  • Tütün ve nikotin ürünleri
  • Biyolojik tehlike oluşturabilecek ürünler

Hollanda ihracatına konu edilemeyecek ürünler, bu saydıklarımızla sınırlı değildir. Bu ürünlerin tam listesini gümrük müşavirliklerine danışarak edinebilir, ticari operasyonlarınızı bu bilgiler ışığında düzenleyebilirsiniz.

Hollanda’ya E-İhracat Yaparken Lojistik Süreci Nasıl İşler?

Büyük bir çoğunluğu mikro ihracat kapsamına giren bu ürünlerin taşınma işlemleri için öncelikle, bu konuda yetkilendirilmiş bir firmayla ile anlaşmanız gerekir. İşlemin bu konseptte değerlendirilmesi için ürün değerinin 15 bin avroyu, ağırlığının ise 300 kilogramı aşmaması gerekir. Ardından bu firmanın yetkilileri, işleme konu olan Hollanda ihracat ürünlerini ve gerekli belgelerin asıllarını teslim almak üzere iş yerinize gelir.

Sonrasında taşıyıcı firma, kendi operasyonel süreçlerini devam ettirerek ürünlerin Hollanda’ya gönderimini sağlar.Elektronik Ticaret Gümrük Beyannamesi (ETGB) ürünler, havalimanındaki antrepoya alındığında hazırlanır. Hollandaya doğru yola çıkan ürüne dair ETGB, size e-postayla ulaştırılır.

Hollanda E-İhracatında Fatura İşlemleri Nasıldır?

Bir Hollanda ihracatı kapsamında kesilen faturalarda yer alması gereken birtakım bilgi ve detaylar vardır. Bunlar şöyle sıralanabilir:

  • Fatura tipi
  • Belge numarası
  • Fatura tarihi
  • Malzeme - hizmet kodu
  • Malzeme - hizmet açıklaması
  • Miktar
  • Birim fiyat
  • İskonto oranı ya da turarı
  • Vergi muafiyet sebebi
  • Ürün ya da hizmet tutarı
  • Ödenecek tutar

İhracat faturaları KDV’siz olarak kesilir. Bu durum, internet üzerinden yapılan satışlar, yani e-ihracat için de geçerlidir. Hollanda’ya ihracat gerçekleştirmek için yaptığınız harcamaların KDV iadesini almanız mümkündür. Bağlı bulunduğunuz vergi dairesine başvurarak KDV iadesi sürecini başlatabilirsiniz.

Hollanda’ya E-İhracat Yapmanın Avantajları ve Dezavantajları Nelerdir?

Hollanda ihracatı, kâğıt üzerinde oldukça avantajlı görünen bir ticari faaliyettir. Söz konusu avantajları şöyle sıralayabiliriz:

  • Vergi muafiyetleri ve KDV iadesi alma şansı
  • Bu ülkede pek çok Türk’ün yaşaması
  • Döviz bazında gelir elde edebilme imkânı
  • Mikro ihracat konseptinin süreci basitleştirmesi
  • Hollanda'nın yıllık ihracatının önemli bir kısmını Türkiye’den yapması

Sayısını daha da artırabileceğimiz avantajların yanında bazı olumsuzdurumlardan da söz edebiliriz. Bunların başında da e-ihracatın genel olarak yurt içi operasyonlarına göre daha yüksek maliyetli olması gelir. Zira farklı ülkelerdeki pazarlarda tutunmak için hatırı sayılır reklam ve pazarlama bütçeleri ayırmak gerekir. Ayrıca e-ticaret için büyük önem taşıyan iade ve değişim süreçlerinin karmaşık olabilmesi, hem Hollanda hem de diğer ülkelere yapılan satışlar için bir dezavantaj olarak değerlendirilebilir.

Hollanda’ya E-İhracat Yaparken Dikkat Etmeniz Gerekenler Nelerdir?

Hollanda ihracatı konusunda öncelikle dikkat etmeniz gereken konu ödeme yöntemleridir. Bu ülkede internet alışverişlerinde en çok kredi kartları ve PayPal kullanılır. PayPal’ın Türkiye'de aktif olmaması sebebiyle kart bilgilerinin güvenliğini etkili şekilde sağladığınıza müşterilerinizi ikna etmeniz, Hollanda ihracatı operasyonlarında elinizi ciddi anlamda güçlendirir. Benzer şekilde internet sitenizdeki altyapının avroyu desteklemesi de olmazsa olmaz özelliklerden biridir. IdeaSoft’un e-ihracat modülü IdeaExport ile bu gibi detayların üstesinde kolayca gelebilir ve Hollanda’ya satış yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Markalar için, sosyal medyanın yararları pazarlama çalışmalarında da öne çıkmakta ve sosyal ağlar birçok fırsatı markalara sağlamakta. Günümüzde sosyal medya, tanıtım ve duyurular için önemli bir kanal olmakla beraber bu...
18 Nisan 2020
Sinan Oypan
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça...
4 Temmuz 2020
Sinan Oypan
N11'de Mağaza Açmak  | N11 Entegrasyonu
N11'de Mağaza Açmak | N11 Entegrasyonu
n11'de mağaza açmak ve n11 de satış yapmak istiyorsunuz ama n11 mağaza ücretleri nedir, n11 mağaza komisyon oranları yani satışınızdan n11 yüzde kaç komisyon alacak, n11 mağaza açmak için...
2 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO analizi yaptıktan sonra SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz ve SEO stratejisi belirlerken yapmanız gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. SEO Analizi | SEO stratejisi oluşturma E-ticaret sitenizin arama...
3 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için büyük role sahip ve bu nedenle de doğru bir SEO çalışması yapmak onları arama motorlarında üst sıralara çıkartabilir. Son dönemlerdeki araştırmalardan çıkan bazı sonuçlara...
10 Eylül 2016
Sinan Oypan
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar...
1 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
Sosyal medya satış yöntemleri, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan geri dönüşüm sağlamanızı ve gelirlerinizi artırmanızı sağlar. Sosyal ağlar üzerindeki reklam çalışmalarının haricinde de organik olarak web...
30 Haziran 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Sinan Oypan
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması...
6 Mart 2020
IdeaSoft
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile...
13 Eylül 2019
Sinan Oypan
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? SEO'nun yararları nelerdir? SEO ile organik trafiği arttırma yöntemleri nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı 'SEO nedir nasıl yapılır' adlı yazımızda. SEO nedir nasıl yapılır? E-ticaret sitenizin...
14 Aralık 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın