Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?

4 Nisan 2020
Sinan Oypan

Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka özelliklerinden biri de yaptıkları işle uyumlu olan bir marka sloganlarının olması. Peki, bu firmaların ve sloganlarının başarılı olmasını sağlayan faktörler neler? Bu rehberimizde de bu sorunun yanıtlarını paylaşacağız.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Akılda kalıcı marka sloganı nasıl yapılır?

Kısa tutun

Marka sloganınızın akılda kalıcı olabilmesi için kısa olması önemlidir. Mesajınızı 10 kelimenin altında tutmanız gerekir. Bundan uzun bir mesajınızın olması, sloganın akılda kalıcı olmasını zorlaştıracaktır. Farklı alternatifler ya da kısaltmalarla mesajınızı kısaltabilirsiniz.

Sürekliliği sağlayın

Markanızın imajınızı sağlamak ve kurumsallığı oturtmak için bu sloganı farklı kanallar üzerindeki çalışma ve paylaşımlarınızda da kullanarak sürekliliğinizi korumanız önemlidir. Bu sloganınızı logonuzda da kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra videolarınızın sonunda da marka sloganı kullanarak, markanız ve sloganınızı özdeşleştirerek, tüketicilerin akıllarında kalmasını sağlayabilirsiniz.

Sizi farklı kılan özellikler üzerine odaklanın

Markanızı özel ve eşsiz kılan özellikleriniz üzerine odaklanarak bir slogan geliştirmeniz gerekir. Rakiplerinizden farklarınızı öne çıkartmak, ürünlerinizi ya da vizyonunuzu en iyi şekilde yansıtan mesajı bularak, sloganınız haline getirebilirsiniz. Farklılıklarınızı ya da vizyonunuzu paylaşmanız, markanızın imajını da etkileyecektir.

İlgili rehber: İşinizde markanızı inşa etmenize yardımcı olacak ipuçları

Uzun vadeli düşünün

Bir marka sloganı oluşturduğunuzda bunu uzun yıllar boyunca kullanacağınızı da unutmamanız gerekiyor. Bu slogan markanızla özdeşleştiğinde tüketiciler uzun yıllar boyunca sizi bu mesajla hatırlayacakları için verdiğiniz mesajınızın uzun vadede sizin imajınızı ve vizyonunuzu yansıtması önemlidir. Bu sloganı sürekli olarak değiştiremeyeceğiniz için uzun vadede kimliğinizi yansıtacak bir slogan belirlemelisiniz.

Orijinal olun

Orijinal olmanız da bu süreçte önemlidir. Başka firmaların sloganlarıyla benzerlik göstermeniz, taklitçilikle suçlanabileceğiniz gibi marka imajınıza da zarar verecektir. Bu sebeple de marka sloganınızı oluştururken orijinal bir kimlik yaratmanız ve mesaj vermeniz daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?

Başka firmaların sloganlarını inceleyerek, nasıl bir mesaj verdiklerini inceleyebilir; özellikle rakip firmaların sloganlarına bakarak nasıl bir kimlik yarattıklarını görebilir ve onlardan nasıl farklılaşarak, orijinal bir mesaj vereceğiniz konusunda çalışabilirsiniz.

Hedef kitlenizi göz önünde tutun

Mara sloganı hazırlarken, hedef kitlenizi de göz önünde tutmanız önemlidir. Hedef kitlenize hitap edecek, onların benimseyecekleri ve kendilerine yakın hissedecekleri bir mesaj vermeniz de sloganınızın daha akılda kalıcı olmasını sağlayacaktır.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Paylaşımlarınızda sloganınızı vurgulayın

Sürekliliğin yanı sıra yaptığınız paylaşımlarda, videolarda, görsellerde, web siteniz üzerinde düzenli olarak sloganınızı da vurgulamaya özen gösterin. Böylelikle mesajınızın daha fazla görünmesini sağlayarak, tüketicilerin daha fazla akıllarında kalabilirsiniz.

Logonuza ekleyin

Marka sloganı ve logo birbiriyle beraber ilerlediğinde de akılda kalıcılık artmaktadır. Şirketinizin logosuna marka sloganınızı da ekleyerek, ilk baştaki marka konumlandırma ve tanıtım çalışmalarında tüketicilerin akıllarında bu mesajla yer edinmeye başlarsınız.

Rakiplerinizi inceleyin

Rakiplerinizin marka sloganlarını incelemek hem size bazı fikirler verecektir hem de orijinallik adına ne tür kalıplardan uzak durmanız gerektiği konusunda da sizi aydınlatacaktır. Sektördeki rakip firmaları ve sloganlarını araştırarak, bunların bir listesini çıkartabilir ve sonrasında da kendi sloganınız için analiz çalışmalarınızı yapabilirsiniz.

Marka sloganı ile ilgili sık sorulan sorular

Marka sloganı neden önemli?

Marka sloganı, birçok açıdan önemlidir. Markanızı diğer firmalardan farklılaştırarak, rekabette öne çıkmanızı sağlarken, marka bilinirliğinizi artırmanıza da yardımcı olur. Marka imajınızı ve marka konumlandırmanızı yapmanıza da yardımcı olurken, markanızın verdiği değerleri de tüketicilere gösterdiği için önemlidir.

İlgili rehber: Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?

Başarılı marka sloganı örnekleri

Başarılı marka sloganlarından bazılarını da burada paylaşalım.

  • ACE: Lekelere düşman, çamaşıra dost
  • Audi: Güç kontrol altında
  • Banvit: Lezzet güneşi
  • Beko: Bir dünya markası
  • Biskrem: Bi Biskrem versem
  • Burger King: Ateş seni çağırıooo
  • Coca Cola: Hayatın tadı
  • Dove: Siz de deneyin, farkı hissedin
  • Garanti Bankası: Başka bir arzunuz?
  • Gillette: Erkek için en iyisi
  • Hayat: Su Hayat’tır
  • İpana: Bembeyaz dişler, kendinden emin gülüşler
  • İstikbal: Rahatlığın Adresi
  • İstikbal: Rahatlığın Adresi
  • Lassa: Sağlamsa Lassa
  • Mc Donald’s: Mc Donald’s gibisi yok
  • Nescafe: Kokusunda davet var
  • Pepsi: Daha fazlasını iste
  • Pirelli: Kontrolsüz güç, güç değildir
  • Rejoice: Yıka ve Çık
  • Sütaş: Doğal lezzet
  • Tefal: Ne varsa sende var
  • Tema Vakfı: Türkiye çöl olmasın
  • Turkcell: Hayat Paylaşınca Güzel
  • Uğur: Uğur derin dondurucu
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma...
22 Şubat 2019
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu...
16 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlar sosyal mecralarda geri dönüşümleri artırmak için oldukça etkili pazarlama araçları haline geldi ve e-ticaret firmaları da ürün ve marka bilinirliklerini artırmak için bu reklamlardan yararlanıyor. Sosyal mecralar...
10 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform...
17 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya pazarlaması ile ilgili yazılarımızda devamlı olarak bahsettiğimiz konulardan biri de yaptığınız çalışmaların sürekliliğinin olması oldu. Süreklilik, sosyal medyadaki başarınız için oldukça önemli bir...
12 Kasım 2016
Sinan Oypan
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı yapmak yani internetten kitap satmak istiyorum diyorsanız bu yazıyı okumadan geçmeyin. İnternetten kitap satışı için gerekenler, e ticaret kitap e satışı, online kitapçı olmanın getirdikleri, kitap...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
İçerik üretiminin önemi 2017 yılında da devam edecek ve bu alana yatırım yapan firmalar, ürettikleri içerikler sayesinde daha geniş kitlelere ulaşma şansı bulabilecekler. Her alanda olduğu gibi, önümüzdeki yıl içerik...
17 Aralık 2016
Sinan Oypan
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
E-ticaret sektörüne giriş yaparken, niş bir pazara odaklanmak birçok açıdan avantajlıdır. Dikey bir pazarda yer alacağınız için, bu pazarda isminizi daha kolay bir şekilde duyurmaya başlayabilirsiniz. Tabii ki rekabeti yoğun olan...
23 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
Bütçe yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konular arasında yer aldığı için özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlardan biridir. Nakit akışını kontrol etmek, harcamaları kontrol altında tutmak ve şirketin kasasındaki...
17 Şubat 2019
Sinan Oypan