Bir marka sloganı oluşturmanız, marka tanınırlığınızı artırmanıza yardımcı olur. Ayrıca, tüketicilerin zihninde marka algınızı da oluşturur. Başarılı ve etkili işler yapan şirketleri öne çıkaran marka niteliklerinden biri de bu sloganlardır.
İÇİNDEKİLER
Peki, bu şirketlerin ve marka sloganlarının başarılı olmasını sağlayan temel faktörler nelerdir? Bu rehberimizde de bu sorunun yanıtlarını sizlerle paylaşacağız.
Akılda kalıcı marka sloganı nasıl yapılır?
Sloganı kısa tutun
Marka sloganınızın akılda kalıcı olabilmesi için kısa olması önemlidir. Mesajınızı 10 kelimenin altında tutmanız gerekir. Bundan uzun bir mesajınızın olması, sloganın akılda kalıcı olmasını zorlaştıracaktır. Farklı alternatifler ya da kısaltmalarla mesajınızı kısaltın.
Rakiplerinizi inceleyin
Rakiplerinizin marka sloganlarını incelemek hem size bazı fikirler verecektir. Aynı zamanda orijinallik adına ne tür kalıplardan uzak durmanız gerektiği konusunda da sizi aydınlatacaktır. Sektördeki rakip firmaları ve sloganlarını araştırarak, bunların bir listesini çıkartabilirsiniz. Böylece sonrasında da kendi sloganınız için analiz çalışmalarınızı yapabilirsiniz.
Uzun vadeli düşünün
Bir marka sloganı belirlediğinizde bunu uzun yıllar boyunca kullanacağınızı da unutmamanız gerekiyor. Bu slogan markanızla özdeşleştiğinde tüketiciler uzun yıllar boyunca sizi bu mesajla hatırlayacaktır. Bu nedenle verdiğiniz mesajınızın uzun vadede sizin imajınızı ve markanın amacını yansıtması önemlidir. Ayrıca bunu sürekli olarak değiştirmemek adına uzun vadede kimliğinizi yansıtacak bir slogan belirlenmelidir.
Sürekliliği sağlayın
Markanızın imajını güçlendirmek ve kurumsal bir görünüm oluşturmak için sloganınızı farklı yerlerde kullanarak sürekliliği sağlamalısınız. Bu sloganınızı logonuzda da kullanmanız faydalı olacaktır. Bunun yanı sıra videoların sonunda da marka sloganı kullanarak, tüketicilerin akıllarında kalmasını sağlayabilirsiniz. Bunu yaparak aynı zamanda marka ve slogan arasındaki bağı müşterilerin aklına yerleştirmiş olacaksınız.
Marka sloganı oluştururken dikkat edilmesi gerekenler
Sizi farklı kılan özellikler üzerine odaklanın
Markanızın özel ve eşsiz özelliklerine odaklanarak slogan geliştirmeniz gerekir. Rakiplerinizden farklarınızı öne çıkaracak, ürünlerinizi ya da vizyonunuzu en iyi şekilde yansıtacak mesajı bulup sloganınıza dönüştürmelisiniz. Farklılıklarınızı ya da vizyonunuzu paylaşarak markanızın imajını da etkileyebilirsiniz.
Yaratıcı sloganlar ile orjinal olun
Orijinal olmanız da bu süreçte önemlidir. Çünkü başka firmaların sloganlarıyla benzerlik göstermeniz, taklitçilikle ihtimaliniz olduğu gibi marka imajınıza da zarar verecektir. Marka sloganınızı oluştururken orijinal olmaya ve net mesaj vermeye dikkat edin, yaratıcı bir slogan oluşturmak doğru olacaktır.
Diğer şirketlerin sloganlarına bakarak, ne tür bir mesaj verdiklerini anlayabilirsiniz. Rekabetçi şirketlerin sloganlarına odaklanarak, kısa ve öz bir mesajı nasıl ileteceğinizi bulabilirsiniz.
Hedef kitlenizi göz önünde bulundurun
Marka sloganı hazırlarken, hedef kitlenizi de göz önünde tutmanız önemlidir. Dolayısıyla hedef kitlenize hitap edecek, onların sevecekleri ve kendilerine yakın hissedecekleri bir mesaj vermelisiniz. Böylece sloganınızın daha akılda kalıcı olmasını sağlayacaktır.
Sosyal medyada marka sloganınızı vurgulayın
Sürekliliğin yanı sıra yaptığınız paylaşımlarda, videolarda, görsellerde, web siteniz üzerinde düzenli olarak sloganınızı da vurgulamaya özen gösterin. Böylelikle mesajınızın daha fazla görünmesini sağlayarak, tüketicilerin daha fazla akıllarında kalabilirsiniz.
Logonuza ekleyin
Marka sloganı ve logo birbiriyle beraber ilerlediğinde de akılda kalıcılık artmaktadır. Şirket logosuna marka sloganını ekleyerek, marka kimliğinizi tüketicilerin zihninde güçlü bir şekilde konumlayın.
Başarılı marka sloganı örnekleri
Şirketlerin pazarlama stratejilerinden doğan en iyi marka sloganlarının büyük bir kısmını sizler de hatırlarsınız. Ülkemizde hatırlanan başarılı marka sloganlarından bazılarını da burada paylaşalım.
- ACE: Lekelere düşman, çamaşıra dost
- Audi: Güç kontrol altında
- Banvit: Lezzet güneşi
- Beko: Bir dünya markası
- Biskrem: Bi Biskrem versem
- Burger King: Ateş seni çağırıooo
- Coca Cola: Hayatın tadı
- Dove: Siz de deneyin, farkı hissedin
- Garanti Bankası: Başka bir arzunuz?
- Gillette: Erkek için en iyisi
- Hayat: Su Hayat’tır
- İpana: Bembeyaz dişler, kendinden emin gülüşler
- İstikbal: Rahatlığın Adresi
- İstikbal: Rahatlığın Adresi
- Lassa: Sağlamsa Lassa
- Mc Donald’s: Mc Donald’s gibisi yok
- Nescafe: Kokusunda davet var
- Pepsi: Daha fazlasını iste
- Pirelli: Kontrolsüz güç, güç değildir
- Rejoice: Yıka ve Çık
- Sütaş: Doğal lezzet
- Tefal: Ne varsa sende var
- Tema Vakfı: Türkiye çöl olmasın
- Turkcell: Hayat Paylaşınca Güzel
- Uğur: Uğur derin dondurucu
En iyi ücretsiz slogan oluşturma araçları
Şirketiniz için marka sloganı bulmakta zorlanıyorsanız ve metin yazarı veya reklamcı değilseniz, endişelenmeyin! Yapay zeka ve slogan oluşturma araçları size yardımcı olmaya hazır.
Ücretsiz slogan oluşturma araçlarını kullanarak hızlıca slogan bulabilir veya fikir edinebilirsiniz. Kolayca akılda kalıcı sloganlar yaratmak amacıyla slogan oluşturma sitelerini inceleyebilirsiniz.
1. Canva Slogan Oluşturma Aracı
Canva bir tasarım aracı olsa da, marka oluşturmak isteyenlerinde yardımına koşuyor. Yapay zeka desteği ile güzel türkçe sloganlar oluşturabilirsiniz. Hepsine ücretsiz üye olabilirsiniz.
2. ChatGPT
ChatGPT, slogan oluşturmak için kullanabileceğiniz bir diğer yapay zeka aracıdır. Bu araç, markanızın ruhunu yansıtacak sloganlar yaratmanıza olanak tanır. Örneğin, ChatGPT kullanarak, markanızı kısa bir açıklama ile tanıtarak 10'larca özgün marka sloganı elde edebilirsiniz. Böylece, yalnızca amacınızı ve markanızın özelliklerini belirtmeniz, size bir dizi ilham verici slogan oluşturması için yeterli olacaktır.
3. Zyro -Slogan Oluşturma ve Slogan Örnekleri Sitesi
Zyro'nun sunduğu yapay zeka destekli slogan oluşturma aracı, en iyi slogan oluşturuculardan biridir. Binlerce seçenekle reklam sloganı için harika fikirler üretebilirsiniz.
Marka sloganı ile ilgili sıkça sorulan sorular
Marka sloganı nedir?
Markanın en etkili biçimde ifade edildiği yaratıcı kelime öbekleri veya cümlelere marka slogan denir. Sloganın insanlar tarafından rahatlıkla hatırlanması ve tekrar edilebilmesi büyük önem taşır.
Marka sloganı neden önemli?
Slogan, birçok açıdan önemlidir. Yani markanızı diğer firmalardan farklılaştırarak, rekabette öne çıkmanızı sağlarken, marka değerini artırmanıza da yardımcı olur. Bir marka imajınızı ve marka konumlandırmanızı yapmanıza da yardımcı olur. Ayrıca markanızın verdiği değerleri de tüketicilere gösterdiği için önemlidir.
Marka sloganı nasıl bulunur?
Sloganlar kısa ve öz olmalı, akılda kalıcı ve farklı olmalıdır. Firmanın marka değerlerini ve misyonunu yansıtmalıdır.Marka sloganı kolayca hatırlanabilir olmalıdır. Marka sloganı ararken kendilerine şu soruları sormalısınız. Markanın amacı nedir? Şirket kültürü ve değerleriniz nelerdir? Bu sorular ışında marka sloganı aramak daha doğru olacaktır.
Popüler Videolar