Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?

4 Nisan 2020
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?

Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka özelliklerinden biri de yaptıkları işle uyumlu olan bir marka sloganlarının olması. Peki, bu firmaların ve sloganlarının başarılı olmasını sağlayan faktörler neler? Bu rehberimizde de bu sorunun yanıtlarını paylaşacağız.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Akılda kalıcı marka sloganı nasıl yapılır?

Kısa tutun

Marka sloganınızın akılda kalıcı olabilmesi için kısa olması önemlidir. Mesajınızı 10 kelimenin altında tutmanız gerekir. Bundan uzun bir mesajınızın olması, sloganın akılda kalıcı olmasını zorlaştıracaktır. Farklı alternatifler ya da kısaltmalarla mesajınızı kısaltabilirsiniz.

Sürekliliği sağlayın

Markanızın imajınızı sağlamak ve kurumsallığı oturtmak için bu sloganı farklı kanallar üzerindeki çalışma ve paylaşımlarınızda da kullanarak sürekliliğinizi korumanız önemlidir. Bu sloganınızı logonuzda da kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra videolarınızın sonunda da marka sloganı kullanarak, markanız ve sloganınızı özdeşleştirerek, tüketicilerin akıllarında kalmasını sağlayabilirsiniz.

Sizi farklı kılan özellikler üzerine odaklanın

Markanızı özel ve eşsiz kılan özellikleriniz üzerine odaklanarak bir slogan geliştirmeniz gerekir. Rakiplerinizden farklarınızı öne çıkartmak, ürünlerinizi ya da vizyonunuzu en iyi şekilde yansıtan mesajı bularak, sloganınız haline getirebilirsiniz. Farklılıklarınızı ya da vizyonunuzu paylaşmanız, markanızın imajını da etkileyecektir.

İlgili rehber: İşinizde markanızı inşa etmenize yardımcı olacak ipuçları

Uzun vadeli düşünün

Bir marka sloganı oluşturduğunuzda bunu uzun yıllar boyunca kullanacağınızı da unutmamanız gerekiyor. Bu slogan markanızla özdeşleştiğinde tüketiciler uzun yıllar boyunca sizi bu mesajla hatırlayacakları için verdiğiniz mesajınızın uzun vadede sizin imajınızı ve vizyonunuzu yansıtması önemlidir. Bu sloganı sürekli olarak değiştiremeyeceğiniz için uzun vadede kimliğinizi yansıtacak bir slogan belirlemelisiniz.

Orijinal olun

Orijinal olmanız da bu süreçte önemlidir. Başka firmaların sloganlarıyla benzerlik göstermeniz, taklitçilikle suçlanabileceğiniz gibi marka imajınıza da zarar verecektir. Bu sebeple de marka sloganınızı oluştururken orijinal bir kimlik yaratmanız ve mesaj vermeniz daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?

Başka firmaların sloganlarını inceleyerek, nasıl bir mesaj verdiklerini inceleyebilir; özellikle rakip firmaların sloganlarına bakarak nasıl bir kimlik yarattıklarını görebilir ve onlardan nasıl farklılaşarak, orijinal bir mesaj vereceğiniz konusunda çalışabilirsiniz.

Hedef kitlenizi göz önünde tutun

Mara sloganı hazırlarken, hedef kitlenizi de göz önünde tutmanız önemlidir. Hedef kitlenize hitap edecek, onların benimseyecekleri ve kendilerine yakın hissedecekleri bir mesaj vermeniz de sloganınızın daha akılda kalıcı olmasını sağlayacaktır.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Paylaşımlarınızda sloganınızı vurgulayın

Sürekliliğin yanı sıra yaptığınız paylaşımlarda, videolarda, görsellerde, web siteniz üzerinde düzenli olarak sloganınızı da vurgulamaya özen gösterin. Böylelikle mesajınızın daha fazla görünmesini sağlayarak, tüketicilerin daha fazla akıllarında kalabilirsiniz.

Logonuza ekleyin

Marka sloganı ve logo birbiriyle beraber ilerlediğinde de akılda kalıcılık artmaktadır. Şirketinizin logosuna marka sloganınızı da ekleyerek, ilk baştaki marka konumlandırma ve tanıtım çalışmalarında tüketicilerin akıllarında bu mesajla yer edinmeye başlarsınız.

Rakiplerinizi inceleyin

Rakiplerinizin marka sloganlarını incelemek hem size bazı fikirler verecektir hem de orijinallik adına ne tür kalıplardan uzak durmanız gerektiği konusunda da sizi aydınlatacaktır. Sektördeki rakip firmaları ve sloganlarını araştırarak, bunların bir listesini çıkartabilir ve sonrasında da kendi sloganınız için analiz çalışmalarınızı yapabilirsiniz.

Marka sloganı ile ilgili sık sorulan sorular

Marka sloganı neden önemli?

Marka sloganı, birçok açıdan önemlidir. Markanızı diğer firmalardan farklılaştırarak, rekabette öne çıkmanızı sağlarken, marka bilinirliğinizi artırmanıza da yardımcı olur. Marka imajınızı ve marka konumlandırmanızı yapmanıza da yardımcı olurken, markanızın verdiği değerleri de tüketicilere gösterdiği için önemlidir.

İlgili rehber: Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?

Başarılı marka sloganı örnekleri

Başarılı marka sloganlarından bazılarını da burada paylaşalım.

  • ACE: Lekelere düşman, çamaşıra dost
  • Audi: Güç kontrol altında
  • Banvit: Lezzet güneşi
  • Beko: Bir dünya markası
  • Biskrem: Bi Biskrem versem
  • Burger King: Ateş seni çağırıooo
  • Coca Cola: Hayatın tadı
  • Dove: Siz de deneyin, farkı hissedin
  • Garanti Bankası: Başka bir arzunuz?
  • Gillette: Erkek için en iyisi
  • Hayat: Su Hayat’tır
  • İpana: Bembeyaz dişler, kendinden emin gülüşler
  • İstikbal: Rahatlığın Adresi
  • İstikbal: Rahatlığın Adresi
  • Lassa: Sağlamsa Lassa
  • Mc Donald’s: Mc Donald’s gibisi yok
  • Nescafe: Kokusunda davet var
  • Pepsi: Daha fazlasını iste
  • Pirelli: Kontrolsüz güç, güç değildir
  • Rejoice: Yıka ve Çık
  • Sütaş: Doğal lezzet
  • Tefal: Ne varsa sende var
  • Tema Vakfı: Türkiye çöl olmasın
  • Turkcell: Hayat Paylaşınca Güzel
  • Uğur: Uğur derin dondurucu
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Sinan Oypan
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Farklı satış kanallarını ve farklı satış teknikleri kullanmanız e-ticaret sitenizde elde edeceğiniz gelirleri artırmanızı sağlarken, sürecin de daha hızlı olmasını sağlar. Tabii ki her firma için ve her sektör için bu...
3 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
Video fikirleri bulmak ve farklı video içeriklerle e-ticaret sitenizi öne çıkartmak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olurken, ürünlerinizi tanıtmanızı da sağlar. Tabii ki farklı video fikirleri bulmak ve video...
13 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlama çalışmaları doğru yapıldığında günümüzde halen en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçları arasında yer alıyor. Ancak doğru bir strateji uygulanmadığında, yapılan çalışmalardan beklenen geri...
18 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı yapmak yani internetten kitap satmak istiyorum diyorsanız bu yazıyı okumadan geçmeyin. İnternetten kitap satışı için gerekenler, e ticaret kitap e satışı, online kitapçı olmanın getirdikleri, kitap...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Müşteri desteği sağlama konusunda sosyal medya son yıllarda oldukça önemli bir rol oynamaya başladı. Telefon ya da e-posta ile iletişim kurmak istemeyen kullanıcılar, markaların sosyal medya hesapları üzerinden müşteri desteği...
17 Nisan 2017
Sinan Oypan
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento e ticaret sitesi kurmak rehberimizde, bir açık kaynak yazılım olan Magento’yu artıları ve eksileriyle ele alıyoruz. Bu rehberimizde de Magento nedir, Magento kurulumu nasıl yapılır / Magento nasıl kurulur, Magento teması /...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Facebook günümüzün en popüler ve yaygın kullanılan sosyal ağı olduğu için bu platforma önem vermeniz, pazarlama...
21 Aralık 2020
Sinan Oypan
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile...
10 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda...
6 Nisan 2017
Sinan Oypan