Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?

4 Nisan 2020
Ferad Osman Sali
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?

Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olmaktadır. Aynı zamanda tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlamaktadır. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka özelliklerinden biri de bu sloganlardır. Peki, bu firmaların ve sloganlarının başarılı olmasını sağlayan faktörler neler? Bu rehberimizde de bu sorunun yanıtlarını paylaşacağız.

Hemen Başlayın!

E-ticareti tüm detaylarıyla anlattığımız rehberlerimizi inceleyebilir, dilerseniz IdeaSoft altyapısını ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

image

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Akılda kalıcı marka sloganı nasıl yapılır?

Kısa tutun

Marka sloganınızın akılda kalıcı olabilmesi için kısa olması önemlidir. Mesajınızı 10 kelimenin altında tutmanız gerekir. Bundan uzun bir mesajınızın olması, sloganın akılda kalıcı olmasını zorlaştıracaktır. Farklı alternatifler ya da kısaltmalarla mesajınızı kısaltabilirsiniz.

Sürekliliği sağlayın

Markanızın imajınızı sağlamak ve kurumsallığı oturtmak için bu sloganı farklı kanallar üzerindeki çalışma ve paylaşımlarınızda da kullanarak sürekliliğinizi korumanız önemlidir. Bu sloganınızı logonuzda da kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra videolarınızın sonunda da marka sloganı kullanarak, tüketicilerin akıllarında kalmasını sağlayabilirsiniz. Bunu yaparak aynı zamanda marka ve slogan arasındaki bağı müşterilerin aklına yerleştirmiş olacaksınız.

Sizi farklı kılan özellikler üzerine odaklanın

Markanızı özel ve eşsiz kılan özellikleriniz üzerine odaklanarak bir slogan geliştirmeniz gerekir. Rakiplerinizden farklarınızı öne çıkartmak, ürünlerinizi ya da vizyonunuzu en iyi şekilde yansıtan mesajı bularak, sloganınız haline getirebilirsiniz. Ayrıca farklılıklarınızı ya da vizyonunuzu paylaşmanız, markanızın imajını da etkileyecektir.

İlgili rehber: İşinizde markanızı inşa etmenize yardımcı olacak ipuçları

Uzun vadeli düşünün

Bir marka sloganı oluşturduğunuzda bunu uzun yıllar boyunca kullanacağınızı da unutmamanız gerekiyor. Bu slogan markanızla özdeşleştiğinde tüketiciler uzun yıllar boyunca sizi bu mesajla hatırlayacaktır. Bu nedenle verdiğiniz mesajınızın uzun vadede sizin imajınızı ve vizyonunuzu yansıtması önemlidir. Ayrıca bunu sürekli olarak değiştiremeyeceğiniz için uzun vadede kimliğinizi yansıtacak bir slogan belirlemelisiniz.

Orijinal olun

Orijinal olmanız da bu süreçte önemlidir. Çünkü başka firmaların sloganlarıyla benzerlik göstermeniz, taklitçilikle suçlanabileceğiniz gibi marka imajınıza da zarar verecektir. Bu sebeple de marka sloganınızı oluştururken orijinal bir kimlik yaratmanız ve mesaj vermeniz daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?

Başka firmaların sloganlarını inceleyerek, nasıl bir mesaj verdiklerini inceleyebilir; özellikle rakip firmaların sloganlarına bakarak nasıl bir kimlik yarattıklarını görebilir ve onlardan nasıl farklılaşarak, orijinal bir mesaj vereceğiniz konusunda çalışabilirsiniz.

Hedef kitlenizi göz önünde tutun

Marka sloganı hazırlarken, hedef kitlenizi de göz önünde tutmanız önemlidir. Dolayısıyla hedef kitlenize hitap edecek, onların benimseyecekleri ve kendilerine yakın hissedecekleri bir mesaj vermelisiniz. Böylece sloganınızın daha akılda kalıcı olmasını sağlayacaktır.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Paylaşımlarınızda sloganınızı vurgulayın

Sürekliliğin yanı sıra yaptığınız paylaşımlarda, videolarda, görsellerde, web siteniz üzerinde düzenli olarak sloganınızı da vurgulamaya özen gösterin. Böylelikle mesajınızın daha fazla görünmesini sağlayarak, tüketicilerin daha fazla akıllarında kalabilirsiniz.

Logonuza ekleyin

Marka sloganı ve logo birbiriyle beraber ilerlediğinde de akılda kalıcılık artmaktadır. Şirketinizin logosuna marka sloganınızı da ekleyerek, ilk baştaki marka konumlandırma ve tanıtım çalışmalarında tüketicilerin akıllarında bu mesajla yer edinmeye başlarsınız.

Rakiplerinizi inceleyin

Rakiplerinizin marka sloganlarını incelemek hem size bazı fikirler verecektir. Aynı zamanda orijinallik adına ne tür kalıplardan uzak durmanız gerektiği konusunda da sizi aydınlatacaktır. Sektördeki rakip firmaları ve sloganlarını araştırarak, bunların bir listesini çıkartabilirsiniz. Böylece sonrasında da kendi sloganınız için analiz çalışmalarınızı yapabilirsiniz.

Marka sloganı ile ilgili sık sorulan sorular

Marka sloganı neden önemli?

Slogan, birçok açıdan önemlidir. Yani markanızı diğer firmalardan farklılaştırarak, rekabette öne çıkmanızı sağlarken, marka bilinirliğinizi artırmanıza da yardımcı olur. Bir marka imajınızı ve marka konumlandırmanızı yapmanıza da yardımcı olur. Ayrıca markanızın verdiği değerleri de tüketicilere gösterdiği için önemlidir.

İlgili rehber: Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?

Başarılı marka sloganı örnekleri

Başarılı marka sloganlarından bazılarını da burada paylaşalım.

  • ACE: Lekelere düşman, çamaşıra dost
  • Audi: Güç kontrol altında
  • Banvit: Lezzet güneşi
  • Beko: Bir dünya markası
  • Biskrem: Bi Biskrem versem
  • Burger King: Ateş seni çağırıooo
  • Coca Cola: Hayatın tadı
  • Dove: Siz de deneyin, farkı hissedin
  • Garanti Bankası: Başka bir arzunuz?
  • Gillette: Erkek için en iyisi
  • Hayat: Su Hayat’tır
  • İpana: Bembeyaz dişler, kendinden emin gülüşler
  • İstikbal: Rahatlığın Adresi
  • İstikbal: Rahatlığın Adresi
  • Lassa: Sağlamsa Lassa
  • Mc Donald’s: Mc Donald’s gibisi yok
  • Nescafe: Kokusunda davet var
  • Pepsi: Daha fazlasını iste
  • Pirelli: Kontrolsüz güç, güç değildir
  • Rejoice: Yıka ve Çık
  • Sütaş: Doğal lezzet
  • Tefal: Ne varsa sende var
  • Tema Vakfı: Türkiye çöl olmasın
  • Turkcell: Hayat Paylaşınca Güzel
  • Uğur: Uğur derin dondurucu

Dijital pazarlama podcast ile ilgili yazımız için tıklayın!

Marka tescili ile ilgili detaylı bilgiler veren Marka Tescili Nasıl Alınır? Adlı yazımızı keşfedin.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz...
9 Temmuz 2016
Ferad Osman Sali
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
IdeaSoft
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır, bir SEO uyumlu makale yayınlarken nelere dikkat etmeliyiz, SEO uyumlu makale örnekleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. SEO uyumlu makale nasıl yazılır? E-ticaret sitenize organik...
18 Haziran 2018
Ferad Osman Sali
ATA Karnesi Nedir? Neden Kullanılır?
ATA Karnesi Nedir? Neden Kullanılır?
Ticaret açısından her ülke farklı bir prosedür izler. Bu nedenle uluslararası ticarette evrak işleri biraz karışıktır. Ticaret yapılan ülke değiştikçe belgelerde artış ya da azalış olması mümkündür. Bu duruma çözüm olarak...
5 Nisan 2022
Savaş Çetinkaya
Küçük İşletmeler İçin Barkod Oluşturma Rehberi
Küçük İşletmeler İçin Barkod Oluşturma Rehberi
Fiziksel varlığı bulunan ürünlerin neredeyse tamamında bulunan ortak özellik, her birinin özel bir barkoda sahip olmasıdır. Dijital ürünler için temsili bir fiziksel ürün ya da CD gibi bir materyal mevcut olduğunda, ilgili dijital...
25 Mart 2022
Savaş Çetinkaya
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
Ecwid Nedir? Ecwid, e-ticaret için ihtiyaç duyulan teknolojilerin pek çoğunu sunan bir hizmettir. Özellikle e-ticarete yeni başlamak isteyenler için başlangıç araçlarını içeren paketleri ile dikkat çeker. Bu özelliği ile yeni...
1 Mayıs 2021
Savaş Çetinkaya