Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?

4 Nisan 2020
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?

Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka özelliklerinden biri de yaptıkları işle uyumlu olan bir marka sloganlarının olması. Peki, bu firmaların ve sloganlarının başarılı olmasını sağlayan faktörler neler? Bu rehberimizde de bu sorunun yanıtlarını paylaşacağız.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Akılda kalıcı marka sloganı nasıl yapılır?

Kısa tutun

Marka sloganınızın akılda kalıcı olabilmesi için kısa olması önemlidir. Mesajınızı 10 kelimenin altında tutmanız gerekir. Bundan uzun bir mesajınızın olması, sloganın akılda kalıcı olmasını zorlaştıracaktır. Farklı alternatifler ya da kısaltmalarla mesajınızı kısaltabilirsiniz.

Sürekliliği sağlayın

Markanızın imajınızı sağlamak ve kurumsallığı oturtmak için bu sloganı farklı kanallar üzerindeki çalışma ve paylaşımlarınızda da kullanarak sürekliliğinizi korumanız önemlidir. Bu sloganınızı logonuzda da kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra videolarınızın sonunda da marka sloganı kullanarak, markanız ve sloganınızı özdeşleştirerek, tüketicilerin akıllarında kalmasını sağlayabilirsiniz.

Sizi farklı kılan özellikler üzerine odaklanın

Markanızı özel ve eşsiz kılan özellikleriniz üzerine odaklanarak bir slogan geliştirmeniz gerekir. Rakiplerinizden farklarınızı öne çıkartmak, ürünlerinizi ya da vizyonunuzu en iyi şekilde yansıtan mesajı bularak, sloganınız haline getirebilirsiniz. Farklılıklarınızı ya da vizyonunuzu paylaşmanız, markanızın imajını da etkileyecektir.

İlgili rehber: İşinizde markanızı inşa etmenize yardımcı olacak ipuçları

Uzun vadeli düşünün

Bir marka sloganı oluşturduğunuzda bunu uzun yıllar boyunca kullanacağınızı da unutmamanız gerekiyor. Bu slogan markanızla özdeşleştiğinde tüketiciler uzun yıllar boyunca sizi bu mesajla hatırlayacakları için verdiğiniz mesajınızın uzun vadede sizin imajınızı ve vizyonunuzu yansıtması önemlidir. Bu sloganı sürekli olarak değiştiremeyeceğiniz için uzun vadede kimliğinizi yansıtacak bir slogan belirlemelisiniz.

Orijinal olun

Orijinal olmanız da bu süreçte önemlidir. Başka firmaların sloganlarıyla benzerlik göstermeniz, taklitçilikle suçlanabileceğiniz gibi marka imajınıza da zarar verecektir. Bu sebeple de marka sloganınızı oluştururken orijinal bir kimlik yaratmanız ve mesaj vermeniz daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?

Başka firmaların sloganlarını inceleyerek, nasıl bir mesaj verdiklerini inceleyebilir; özellikle rakip firmaların sloganlarına bakarak nasıl bir kimlik yarattıklarını görebilir ve onlardan nasıl farklılaşarak, orijinal bir mesaj vereceğiniz konusunda çalışabilirsiniz.

Hedef kitlenizi göz önünde tutun

Mara sloganı hazırlarken, hedef kitlenizi de göz önünde tutmanız önemlidir. Hedef kitlenize hitap edecek, onların benimseyecekleri ve kendilerine yakın hissedecekleri bir mesaj vermeniz de sloganınızın daha akılda kalıcı olmasını sağlayacaktır.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Paylaşımlarınızda sloganınızı vurgulayın

Sürekliliğin yanı sıra yaptığınız paylaşımlarda, videolarda, görsellerde, web siteniz üzerinde düzenli olarak sloganınızı da vurgulamaya özen gösterin. Böylelikle mesajınızın daha fazla görünmesini sağlayarak, tüketicilerin daha fazla akıllarında kalabilirsiniz.

Logonuza ekleyin

Marka sloganı ve logo birbiriyle beraber ilerlediğinde de akılda kalıcılık artmaktadır. Şirketinizin logosuna marka sloganınızı da ekleyerek, ilk baştaki marka konumlandırma ve tanıtım çalışmalarında tüketicilerin akıllarında bu mesajla yer edinmeye başlarsınız.

Rakiplerinizi inceleyin

Rakiplerinizin marka sloganlarını incelemek hem size bazı fikirler verecektir hem de orijinallik adına ne tür kalıplardan uzak durmanız gerektiği konusunda da sizi aydınlatacaktır. Sektördeki rakip firmaları ve sloganlarını araştırarak, bunların bir listesini çıkartabilir ve sonrasında da kendi sloganınız için analiz çalışmalarınızı yapabilirsiniz.

Marka sloganı ile ilgili sık sorulan sorular

Marka sloganı neden önemli?

Marka sloganı, birçok açıdan önemlidir. Markanızı diğer firmalardan farklılaştırarak, rekabette öne çıkmanızı sağlarken, marka bilinirliğinizi artırmanıza da yardımcı olur. Marka imajınızı ve marka konumlandırmanızı yapmanıza da yardımcı olurken, markanızın verdiği değerleri de tüketicilere gösterdiği için önemlidir.

İlgili rehber: Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?

Başarılı marka sloganı örnekleri

Başarılı marka sloganlarından bazılarını da burada paylaşalım.

  • ACE: Lekelere düşman, çamaşıra dost
  • Audi: Güç kontrol altında
  • Banvit: Lezzet güneşi
  • Beko: Bir dünya markası
  • Biskrem: Bi Biskrem versem
  • Burger King: Ateş seni çağırıooo
  • Coca Cola: Hayatın tadı
  • Dove: Siz de deneyin, farkı hissedin
  • Garanti Bankası: Başka bir arzunuz?
  • Gillette: Erkek için en iyisi
  • Hayat: Su Hayat’tır
  • İpana: Bembeyaz dişler, kendinden emin gülüşler
  • İstikbal: Rahatlığın Adresi
  • İstikbal: Rahatlığın Adresi
  • Lassa: Sağlamsa Lassa
  • Mc Donald’s: Mc Donald’s gibisi yok
  • Nescafe: Kokusunda davet var
  • Pepsi: Daha fazlasını iste
  • Pirelli: Kontrolsüz güç, güç değildir
  • Rejoice: Yıka ve Çık
  • Sütaş: Doğal lezzet
  • Tefal: Ne varsa sende var
  • Tema Vakfı: Türkiye çöl olmasın
  • Turkcell: Hayat Paylaşınca Güzel
  • Uğur: Uğur derin dondurucu
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Instagram istatistik verilerini incelemek, bu mecra üzerinde yaptığınız pazarlama çalışmalarını geliştirmenizi sağlayacaktır. Kullanıcıların davranışlarını anlamak ve gönderi etkileşimlerinin nasıl etkilendiğini görmek...
9 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarla beraber bir girişim kurma fikri, şuanki girişimicilik ekosisteminde oldukça yaygın; fakat sosyal çevrenizdeki kişilerle iş yapmak her zaman iyi sonuçlar vermiyor. Arkadaşlık ve iş oldukça farklı kulvarlar ve...
3 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya...
26 Aralık 2016
Sinan Oypan
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin...
7 Nisan 2019
Sinan Oypan
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Markanızla ilgili video içerikleri oluştururken, tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onları videoyu gerçekten izleyerek, onlardan bir geri dönüşüm sağlamak için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Video içeriklerin...
18 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret sitenizin başarısı sadece sağlam bir altyapı, güzel bir tasarım ve ürün kalitesinde gizli değildir. Başarılı olmanızı sağlayacak en önemli faktör şirketinizde çalışan kişiler ve bu kişilerin nitelikleridir. Arka...
20 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için büyük role sahip ve bu nedenle de doğru bir SEO çalışması yapmak onları arama motorlarında üst sıralara çıkartabilir. Son dönemlerdeki araştırmalardan çıkan bazı sonuçlara...
10 Eylül 2016
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları
Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları
Fiziki mağazanızı internete taşıyarak yeni ve daha geniş hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Bir internet sitesi kurup, ürünlerinizi buraya yerleştirdiğinizde e-ticarete ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Sitenin altyapı işlerini...
23 Haziran 2016
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medyada farklı reklam fikirleri ile değişik hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi etkileşim ve erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Reklam kampanya fikirleri üzerinde çalışabileceğiniz gibi popüler reklam konuları üzerinde de...
29 Ocak 2020
Sinan Oypan
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı...
27 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin