fbpx

Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?

4 Nisan 2020
Sinan Oypan

Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka özelliklerinden biri de yaptıkları işle uyumlu olan bir marka sloganlarının olması. Peki, bu firmaların ve sloganlarının başarılı olmasını sağlayan faktörler neler? Bu rehberimizde de bu sorunun yanıtlarını paylaşacağız.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Akılda kalıcı marka sloganı nasıl yapılır?

Kısa tutun

Marka sloganınızın akılda kalıcı olabilmesi için kısa olması önemlidir. Mesajınızı 10 kelimenin altında tutmanız gerekir. Bundan uzun bir mesajınızın olması, sloganın akılda kalıcı olmasını zorlaştıracaktır. Farklı alternatifler ya da kısaltmalarla mesajınızı kısaltabilirsiniz.

Sürekliliği sağlayın

Markanızın imajınızı sağlamak ve kurumsallığı oturtmak için bu sloganı farklı kanallar üzerindeki çalışma ve paylaşımlarınızda da kullanarak sürekliliğinizi korumanız önemlidir. Bu sloganınızı logonuzda da kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra videolarınızın sonunda da marka sloganı kullanarak, markanız ve sloganınızı özdeşleştirerek, tüketicilerin akıllarında kalmasını sağlayabilirsiniz.

Sizi farklı kılan özellikler üzerine odaklanın

Markanızı özel ve eşsiz kılan özellikleriniz üzerine odaklanarak bir slogan geliştirmeniz gerekir. Rakiplerinizden farklarınızı öne çıkartmak, ürünlerinizi ya da vizyonunuzu en iyi şekilde yansıtan mesajı bularak, sloganınız haline getirebilirsiniz. Farklılıklarınızı ya da vizyonunuzu paylaşmanız, markanızın imajını da etkileyecektir.

İlgili rehber: İşinizde markanızı inşa etmenize yardımcı olacak ipuçları

Uzun vadeli düşünün

Bir marka sloganı oluşturduğunuzda bunu uzun yıllar boyunca kullanacağınızı da unutmamanız gerekiyor. Bu slogan markanızla özdeşleştiğinde tüketiciler uzun yıllar boyunca sizi bu mesajla hatırlayacakları için verdiğiniz mesajınızın uzun vadede sizin imajınızı ve vizyonunuzu yansıtması önemlidir. Bu sloganı sürekli olarak değiştiremeyeceğiniz için uzun vadede kimliğinizi yansıtacak bir slogan belirlemelisiniz.

Orijinal olun

Orijinal olmanız da bu süreçte önemlidir. Başka firmaların sloganlarıyla benzerlik göstermeniz, taklitçilikle suçlanabileceğiniz gibi marka imajınıza da zarar verecektir. Bu sebeple de marka sloganınızı oluştururken orijinal bir kimlik yaratmanız ve mesaj vermeniz daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?

Başka firmaların sloganlarını inceleyerek, nasıl bir mesaj verdiklerini inceleyebilir; özellikle rakip firmaların sloganlarına bakarak nasıl bir kimlik yarattıklarını görebilir ve onlardan nasıl farklılaşarak, orijinal bir mesaj vereceğiniz konusunda çalışabilirsiniz.

Hedef kitlenizi göz önünde tutun

Mara sloganı hazırlarken, hedef kitlenizi de göz önünde tutmanız önemlidir. Hedef kitlenize hitap edecek, onların benimseyecekleri ve kendilerine yakın hissedecekleri bir mesaj vermeniz de sloganınızın daha akılda kalıcı olmasını sağlayacaktır.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Paylaşımlarınızda sloganınızı vurgulayın

Sürekliliğin yanı sıra yaptığınız paylaşımlarda, videolarda, görsellerde, web siteniz üzerinde düzenli olarak sloganınızı da vurgulamaya özen gösterin. Böylelikle mesajınızın daha fazla görünmesini sağlayarak, tüketicilerin daha fazla akıllarında kalabilirsiniz.

Logonuza ekleyin

Marka sloganı ve logo birbiriyle beraber ilerlediğinde de akılda kalıcılık artmaktadır. Şirketinizin logosuna marka sloganınızı da ekleyerek, ilk baştaki marka konumlandırma ve tanıtım çalışmalarında tüketicilerin akıllarında bu mesajla yer edinmeye başlarsınız.

Rakiplerinizi inceleyin

Rakiplerinizin marka sloganlarını incelemek hem size bazı fikirler verecektir hem de orijinallik adına ne tür kalıplardan uzak durmanız gerektiği konusunda da sizi aydınlatacaktır. Sektördeki rakip firmaları ve sloganlarını araştırarak, bunların bir listesini çıkartabilir ve sonrasında da kendi sloganınız için analiz çalışmalarınızı yapabilirsiniz.

Marka sloganı ile ilgili sık sorulan sorular

Marka sloganı neden önemli?

Marka sloganı, birçok açıdan önemlidir. Markanızı diğer firmalardan farklılaştırarak, rekabette öne çıkmanızı sağlarken, marka bilinirliğinizi artırmanıza da yardımcı olur. Marka imajınızı ve marka konumlandırmanızı yapmanıza da yardımcı olurken, markanızın verdiği değerleri de tüketicilere gösterdiği için önemlidir.

İlgili rehber: Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?

Başarılı marka sloganı örnekleri

Başarılı marka sloganlarından bazılarını da burada paylaşalım.

  • ACE: Lekelere düşman, çamaşıra dost
  • Audi: Güç kontrol altında
  • Banvit: Lezzet güneşi
  • Beko: Bir dünya markası
  • Biskrem: Bi Biskrem versem
  • Burger King: Ateş seni çağırıooo
  • Coca Cola: Hayatın tadı
  • Dove: Siz de deneyin, farkı hissedin
  • Garanti Bankası: Başka bir arzunuz?
  • Gillette: Erkek için en iyisi
  • Hayat: Su Hayat’tır
  • İpana: Bembeyaz dişler, kendinden emin gülüşler
  • İstikbal: Rahatlığın Adresi
  • İstikbal: Rahatlığın Adresi
  • Lassa: Sağlamsa Lassa
  • Mc Donald’s: Mc Donald’s gibisi yok
  • Nescafe: Kokusunda davet var
  • Pepsi: Daha fazlasını iste
  • Pirelli: Kontrolsüz güç, güç değildir
  • Rejoice: Yıka ve Çık
  • Sütaş: Doğal lezzet
  • Tefal: Ne varsa sende var
  • Tema Vakfı: Türkiye çöl olmasın
  • Turkcell: Hayat Paylaşınca Güzel
  • Uğur: Uğur derin dondurucu
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2019’da satış sonrası hizmetlerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette kaliteli bir müşteri desteği sunmak oldukça önemli. Müşteri desteğinde hem satış öncesi hem de satış sonrası hizmetler üzerinde durulması gereken konular arasında yer almakta. Sadece satış öncesi desteğe odaklanmak...
29 Aralık 2018
Sinan Oypan
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
E-ticarette başarılı olabilmek için iyi bir finansal yönetim gerekir. Eldeki sermaye ve kazanç iyi yönetilmediğinde uzun vadede şirketler birçok sorunla baş etmek zorunda kalabilirler. Eldeki parayı iyi yönetmek için de işin...
11 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlar sosyal mecralarda geri dönüşümleri artırmak için oldukça etkili pazarlama araçları haline geldi ve e-ticaret firmaları da ürün ve marka bilinirliklerini artırmak için bu reklamlardan yararlanıyor. Sosyal mecralar...
10 Nisan 2018
Sinan Oypan
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme, girişimcileri ve kendi online mağazsını açarak satış yapmak isteyenleri ciddi şekilde etkilemekte. Vergi sürecine hakim olmanız ve hangi vergilerden sorumlu olduğunuzu bilmeniz; aynı zamanda da...
31 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için farklı dijital platformlardan yararlanabilirsiniz. Tabii ki bu platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluştururken de belli bir bütçenizin olması gerekiyor. Özellikle yeni girişimler ya da...
25 Temmuz 2018
Sinan Oypan
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini...
18 Eylül 2019
Sinan Oypan
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in...
17 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan