Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?

Yazar: IdeaSoft İçerik Ekibi   -   Güncellenme Tarihi: 12.07.2024
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?

Bir marka sloganı oluşturmanız, marka tanınırlığınızı artırmanıza yardımcı olur. Ayrıca, tüketicilerin zihninde marka algınızı da oluşturur. Başarılı ve etkili işler yapan şirketleri öne çıkaran marka niteliklerinden biri de bu sloganlardır.

Peki, bu şirketlerin ve marka sloganlarının başarılı olmasını sağlayan temel faktörler nelerdir? Bu rehberimizde de bu sorunun yanıtlarını sizlerle paylaşacağız.

Akılda kalıcı marka sloganı nasıl yapılır?

Sloganı kısa tutun

Marka sloganınızın akılda kalıcı olabilmesi için kısa olması önemlidir. Mesajınızı 10 kelimenin altında tutmanız gerekir. Bundan uzun bir mesajınızın olması, sloganın akılda kalıcı olmasını zorlaştıracaktır. Farklı alternatifler ya da kısaltmalarla mesajınızı kısaltın.

Rakiplerinizi inceleyin

Rakiplerinizin marka sloganlarını incelemek hem size bazı fikirler verecektir. Aynı zamanda orijinallik adına ne tür kalıplardan uzak durmanız gerektiği konusunda da sizi aydınlatacaktır. Sektördeki rakip firmaları ve sloganlarını araştırarak, bunların bir listesini çıkartabilirsiniz. Böylece sonrasında da kendi sloganınız için analiz çalışmalarınızı yapabilirsiniz.

Uzun vadeli düşünün

Bir marka sloganı belirlediğinizde bunu uzun yıllar boyunca kullanacağınızı da unutmamanız gerekiyor. Bu slogan markanızla özdeşleştiğinde tüketiciler uzun yıllar boyunca sizi bu mesajla hatırlayacaktır. Bu nedenle verdiğiniz mesajınızın uzun vadede sizin imajınızı ve markanın amacını yansıtması önemlidir. Ayrıca bunu sürekli olarak değiştirmemek adına uzun vadede kimliğinizi yansıtacak bir slogan belirlenmelidir.

Sürekliliği sağlayın

Markanızın imajını güçlendirmek ve kurumsal bir görünüm oluşturmak için sloganınızı farklı yerlerde kullanarak sürekliliği sağlamalısınız. Bu sloganınızı logonuzda da kullanmanız faydalı olacaktır. Bunun yanı sıra videoların sonunda da marka sloganı kullanarak, tüketicilerin akıllarında kalmasını sağlayabilirsiniz. Bunu yaparak aynı zamanda marka ve slogan arasındaki bağı müşterilerin aklına yerleştirmiş olacaksınız.

Marka sloganı oluştururken dikkat edilmesi gerekenler

marka imaji neden onemli

Sizi farklı kılan özellikler üzerine odaklanın

Markanızın özel ve eşsiz özelliklerine odaklanarak slogan geliştirmeniz gerekir. Rakiplerinizden farklarınızı öne çıkaracak, ürünlerinizi ya da vizyonunuzu en iyi şekilde yansıtacak mesajı bulup sloganınıza dönüştürmelisiniz. Farklılıklarınızı ya da vizyonunuzu paylaşarak markanızın imajını da etkileyebilirsiniz.

Yaratıcı sloganlar ile orjinal olun

Orijinal olmanız da bu süreçte önemlidir. Çünkü başka firmaların sloganlarıyla benzerlik göstermeniz, taklitçilikle ihtimaliniz olduğu gibi marka imajınıza da zarar verecektir. Marka sloganınızı oluştururken orijinal olmaya ve net mesaj vermeye dikkat edin, yaratıcı bir slogan oluşturmak doğru olacaktır.

Diğer şirketlerin sloganlarına bakarak, ne tür bir mesaj verdiklerini anlayabilirsiniz. Rekabetçi şirketlerin sloganlarına odaklanarak, kısa ve öz bir mesajı nasıl ileteceğinizi bulabilirsiniz.

Hedef kitlenizi göz önünde bulundurun

Marka sloganı hazırlarken, hedef kitlenizi de göz önünde tutmanız önemlidir. Dolayısıyla hedef kitlenize hitap edecek, onların sevecekleri ve kendilerine yakın hissedecekleri bir mesaj vermelisiniz. Böylece sloganınızın daha akılda kalıcı olmasını sağlayacaktır.

Bu konuda yazılmış rehberimizi okumak için tıklayın Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Sosyal medyada marka sloganınızı vurgulayın

Sürekliliğin yanı sıra yaptığınız paylaşımlarda, videolarda, görsellerde, web siteniz üzerinde düzenli olarak sloganınızı da vurgulamaya özen gösterin. Böylelikle mesajınızın daha fazla görünmesini sağlayarak, tüketicilerin daha fazla akıllarında kalabilirsiniz.

Logonuza ekleyin

Marka sloganı ve logo birbiriyle beraber ilerlediğinde de akılda kalıcılık artmaktadır. Şirket logosuna marka sloganını ekleyerek, marka kimliğinizi tüketicilerin zihninde güçlü bir şekilde konumlayın.

Bu konuda yazılmış rehberimizi okumak için tıklayın E-ticaret Markası Oluşturma Rehberi
marka olmak icine ne yapmali

Başarılı marka sloganı örnekleri

Şirketlerin pazarlama stratejilerinden doğan en iyi marka sloganlarının büyük bir kısmını sizler de hatırlarsınız. Ülkemizde hatırlanan başarılı marka sloganlarından bazılarını da burada paylaşalım.

  • ACE: Lekelere düşman, çamaşıra dost
  • Audi: Güç kontrol altında
  • Banvit: Lezzet güneşi
  • Beko: Bir dünya markası
  • Biskrem: Bi Biskrem versem
  • Burger King: Ateş seni çağırıooo
  • Coca Cola: Hayatın tadı
  • Dove: Siz de deneyin, farkı hissedin
  • Garanti Bankası: Başka bir arzunuz?
  • Gillette: Erkek için en iyisi
  • Hayat: Su Hayat’tır
  • İpana: Bembeyaz dişler, kendinden emin gülüşler
  • İstikbal: Rahatlığın Adresi
  • İstikbal: Rahatlığın Adresi
  • Lassa: Sağlamsa Lassa
  • Mc Donald’s: Mc Donald’s gibisi yok
  • Nescafe: Kokusunda davet var
  • Pepsi: Daha fazlasını iste
  • Pirelli: Kontrolsüz güç, güç değildir
  • Rejoice: Yıka ve Çık
  • Sütaş: Doğal lezzet
  • Tefal: Ne varsa sende var
  • Tema Vakfı: Türkiye çöl olmasın
  • Turkcell: Hayat Paylaşınca Güzel
  • Uğur: Uğur derin dondurucu
Bu konuda yazılmış rehberimizi okumak için tıklayın Marka Tescili Nasıl Alınır?

En iyi ücretsiz slogan oluşturma araçları

Şirketiniz için marka sloganı bulmakta zorlanıyorsanız ve metin yazarı veya reklamcı değilseniz, endişelenmeyin! Yapay zeka ve slogan oluşturma araçları size yardımcı olmaya hazır.

Ücretsiz slogan oluşturma araçlarını kullanarak hızlıca slogan bulabilir veya fikir edinebilirsiniz. Kolayca akılda kalıcı sloganlar yaratmak amacıyla slogan oluşturma sitelerini inceleyebilirsiniz.

1. Canva Slogan Oluşturma Aracı

Canva bir tasarım aracı olsa da, marka oluşturmak isteyenlerinde yardımına koşuyor. Yapay zeka desteği ile güzel türkçe sloganlar oluşturabilirsiniz. Hepsine ücretsiz üye olabilirsiniz.

2. ChatGPT

ChatGPT, slogan oluşturmak için kullanabileceğiniz bir diğer yapay zeka aracıdır. Bu araç, markanızın ruhunu yansıtacak sloganlar yaratmanıza olanak tanır. Örneğin, ChatGPT kullanarak, markanızı kısa bir açıklama ile tanıtarak 10'larca özgün marka sloganı elde edebilirsiniz. Böylece, yalnızca amacınızı ve markanızın özelliklerini belirtmeniz, size bir dizi ilham verici slogan oluşturması için yeterli olacaktır.

3. Zyro -Slogan Oluşturma ve Slogan Örnekleri Sitesi

Zyro'nun sunduğu yapay zeka destekli slogan oluşturma aracı, en iyi slogan oluşturuculardan biridir. Binlerce seçenekle reklam sloganı için harika fikirler üretebilirsiniz.

Marka sloganı ile ilgili sıkça sorulan sorular

Marka sloganı nedir?

Markanın en etkili biçimde ifade edildiği yaratıcı kelime öbekleri veya cümlelere marka slogan denir. Sloganın insanlar tarafından rahatlıkla hatırlanması ve tekrar edilebilmesi büyük önem taşır.

Marka sloganı neden önemli?

Slogan, birçok açıdan önemlidir. Yani markanızı diğer firmalardan farklılaştırarak, rekabette öne çıkmanızı sağlarken, marka değerini artırmanıza da yardımcı olur. Bir marka imajınızı ve marka konumlandırmanızı yapmanıza da yardımcı olur. Ayrıca markanızın verdiği değerleri de tüketicilere gösterdiği için önemlidir.

Marka sloganı nasıl bulunur?

Sloganlar kısa ve öz olmalı, akılda kalıcı ve farklı olmalıdır. Firmanın marka değerlerini ve misyonunu yansıtmalıdır.Marka sloganı kolayca hatırlanabilir olmalıdır. Marka sloganı ararken kendilerine şu soruları sormalısınız. Markanın amacı nedir? Şirket kültürü ve değerleriniz nelerdir? Bu sorular ışında marka sloganı aramak daha doğru olacaktır.

ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
IdeaSoft İçerik Ekibi
IdeaSoft İçerik Ekibi

E-ticaret Danışmanı

IdeaSoft içerik ekibi tarafından oluşturulan içerikler için tanımlanan yazardır. İçeriklerimizin tamamı için blog sayfamızı ziyaret edebilirsiniz. Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar