301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?

4 Ocak 2019
Sinan Oypan
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?

301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün sayfalarında ya da diğer varış sayfalarında bu çalışmalara ihtiyaç duyabilirsiniz.

301 yönlendirme nedir?

En temel anlamıyla, 301 yönlendirme işlemi, bir web sayfasının başka bir sayfaya yönlendirilmesi işlemidir. Eski, kullanılmayan ya da site üzerinden kaldırılacak olan sayfanın, çalışan, güncel ya da ilgili başka bir web sayfasına yönlendirilerek, bu sayfayı ziyaret eden kullanıcıların boş veya 404 hata sayfası yerine ilgili bir web sayfasına yönlendirilmiş olmasını sağlar.

Bu işlem sayesinde siteyi ziyaret eden kullanıcılar, farklı da olsa başka bir web sayfasına yönlendirileceği için, sayfayı terk etme oranları düşürülebilir.

Sık olarak kullanılan iki farklı link yönlendirme işlemi bulunuyor. Bunlar:

  • 301 yönlendirme: Linkin kalıcı olarak başka bir sayfaya yönlendirilmesi.
  • 302 yönlendir: Linkin geçici olarak başka bir sayfaya yönlendirilmesi.

301 yönlendirmesi arama motorlarının ve ziyaretçilerini yeni sayfaya yönlendirerek, eski sayfanın artık kullanılmamakta olduğunu gösterir. 302 yönlendirmesi ise yeni sayfanın sadece geçici olarak yapıldığını ve eski sayfanın tekrar aktive edileceği durumlarda kullanılır.

E-ticaret sitenizde hangi durumlarda 301 yönlendirme kullanmalısınız?

E-ticaret sitenizde 301 yönlendirmelerini farklı durumlarda kullanabilirsiniz.

Bir ürünün satışı durdurulduğunda: E-ticaret sitenizde bir ürünün satışını durdurduğunuzda ve sayfayı kaldırmak istediğinizde 301 yönlendirmesi yaparak ziyaretçileri ilgili başka bir ürünün sayfasına ya da böyle bir seçenek bulunmuyorsa ana sayfanıza yönlendirebilirsiniz. Bu yönlendirmeyi ilgili bir ürüne yönelik yapmanız, kafa karışıklığını azaltırken, geri dönüşümün de gerçekleşmesini sağlayabilirsiniz.

Özel bir varış sayfasını kaldırdığınızda: Bir kampanya, fırsat ya da özel bir dönem için hazırlanmış varış sayfalarınızı kaldırmak istediğinizde de 301 yönlendirme çalışmaları yapabilirsiniz. Yine ziyaretçilerin 404 hata sayfası yerine, web sitenizdeki ilgili bir sayfaya yönlendirilmesini sağlayarak, bu kullanıcıları site üzerinde tutabilirsiniz.

Birden fazla ürün sayfasını tek bir sayfaya yönlendirmek: Eğer aynı ürünle ilgili birden fazla sayfa bulunuyorsa, bu sayfaların SEO değerini kaybetmemesi için tek bir sayfa altında bu ürünleri toplayabilirsiniz. Ürünle ilgili kopya içeriklerin oluşmaması için de bunu yapmanız etkili olacaktır. SEO ve sayfa değeri yüksek olan sayfa üzerinde bu içerikleri toplamanız ve tek bir linke 301 yönlendirme yapmanız doğru bir yaklaşımdır.

E-ticaret sitenizin URL yapısını tamamen değiştirdiğinizde: Eğer sitenizin altyapısını tamamen güncelliyorsanız ve URL yapısını tamamen değiştirmeyi düşünüyorsanız, site üzerindeki eski linklerin ilgili sayfalara 301 yönlendirilmesinin yapılması gerekir. Aksi takdirde arama motorlarında indekslenmiş olan web sayfaları yeni URL’lere yönlendirilmeyeceği için sitenizde ciddi bir indeksleme sorunu olacağı gibi ziyaretçilerin sayfalarınıza da ulaşamamalarına neden olur.

Bu çalışma eski URL sisteminin yanlış oluşturulması ve sitenin doğru bir şekilde indekslenmemesi durumunda ya da altyapının tamamen değişerek, farklı bir URL sistemine geçeği durumlarda yapılmalı.

Genel olarak 301 yönlendirmelerini ele aldığımızda, eğer sitenizdeki bir URL’nin kalıcı olarak değiştirilmesi ve farklı bir sayfaya yönlendirilmesi gerekiyorsa, 301 yönlendirme işlemini yapabilirsiniz.

Hangi durumlarda 301 yönlendirmesi yapmamalısınız?

Bazı durumlarda da bu yönlendirmelerin yapılmaması ya da sadece 302 yönlendirmeleriyle geçici olarak değiştirilmesi de gerekebilir. Bu durumları da şöyle özetleyebiliriz:

Ürünün stoğu geçici olarak tükendiğinde: Belli bir ürün stoklarınızda tükendiğinde ancak tekrara stoklarınıza gireceği zaman, bu ürünün sayfasını kaldırmak ya da kalıcı olarak başka bir sayfaya yönlendirmek yerine 302 yönlendirmesiyle geçici olarak muadil bir ürünün sayfasına yönlendirebilirsiniz.

Bu durumda yapabileceğiniz bir diğer çalışma ise ürünün stoklarının tükenmesi nedeniyle sepete ekleme özelliğini kaldırabilir, ürünü “istek listesine ekleme” özelliği ya da “ürün geldiğinde haber ver” özelliğini kullanabilirsiniz. Bu durumda bu ürünle ilgilenen ziyaretçileriniz, ürünün stoğu geldiğinde haberdar olmak istediklerinde sizden e-posta almış olabilirler.

URL’de yazım hatası yapıldığında: Özel olarak bir URL hazırladığınızda bazen yazım hataları yapabilirsiniz. Eğer yazım hatasını sayfayı yayınladıktan sonra fark ederseniz, URL’yi hemen değiştirebilirsiniz. Burada çok büyük bir sıkıntı olmayacaktır. Ancak yazım hatası birkaç hafta sonra fark ettiyseniz ve SEO’nuzu ciddi şekilde etkileyecekse 301 yönlendirmesi yaparak yeni bir sayfa oluşturmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

301 yönlendirmesi nasıl yapılır?

İdeaSoft müşterilerimiz kendi yönetici panelleri üzerinden bu 301 yönlendirmelerini kolay bir şekilde yapabilmekteler. 301 (URL yönlendirme işlemi kontrol panelinde “Ayarlar > SEO > URL Yönlendirme” bölümünün altından kolaylıkla yapılabilmekte. Daha detaylı bilgi için bu sayfayı ziyaret edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satmayı planlıyor ve kendi işinizi kurarak, internet üzerinden bu ürünleri satmak istiyorsanız bir takım adımları takip etmeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapıyor olacağınız için normal bir B2C firmasından...
20 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda. Facebook...
8 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi, sosyal ağlardaki pazarlama, reklam ve müşteri destek çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. Doğru bir şekilde yönetilmeyen hesaplar, firmaların bu mecralar üzerindeki çalışmalarını olumsuz...
21 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
Youtube Hikaye özelliğinin kullanımı açılması, markalar ve içerik üreticiler için Youtube’da içerik üretimi için farklı bir kapı aralamış oldu. Youtube Hikaye özelliği, Snapchat, Facebook ve Instagram’daki Hikaye...
3 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
3D Secure internet üzerinden kredi kartı ya da banka kartıyla yapılan alışverişlerin güvenli bir şekilde gerçekleşmesi için geliştirilmiş güvenlik sistemidir. 3d secure ödeme sistemi işletme ve banka arasında yapılan ortak...
19 Ağustos 2020
IdeaSoft
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
Ecwid Nedir? Ecwid, e-ticaret için ihtiyaç duyulan teknolojilerin pek çoğunu sunan bir hizmettir. Özellikle e-ticarete yeni başlamak isteyenler için başlangıç araçlarını içeren paketleri ile dikkat çeker. Bu özelliği ile yeni...
1 Mayıs 2021
Markethinkers
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan