fbpx

301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?

4 Ocak 2019
Sinan Oypan
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?

301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün sayfalarında ya da diğer varış sayfalarında bu çalışmalara ihtiyaç duyabilirsiniz.

301 yönlendirme nedir?

En temel anlamıyla, 301 yönlendirme işlemi, bir web sayfasının başka bir sayfaya yönlendirilmesi işlemidir. Eski, kullanılmayan ya da site üzerinden kaldırılacak olan sayfanın, çalışan, güncel ya da ilgili başka bir web sayfasına yönlendirilerek, bu sayfayı ziyaret eden kullanıcıların boş veya 404 hata sayfası yerine ilgili bir web sayfasına yönlendirilmiş olmasını sağlar.

Bu işlem sayesinde siteyi ziyaret eden kullanıcılar, farklı da olsa başka bir web sayfasına yönlendirileceği için, sayfayı terk etme oranları düşürülebilir.

Sık olarak kullanılan iki farklı link yönlendirme işlemi bulunuyor. Bunlar:

  • 301 yönlendirme: Linkin kalıcı olarak başka bir sayfaya yönlendirilmesi.
  • 302 yönlendir: Linkin geçici olarak başka bir sayfaya yönlendirilmesi.

301 yönlendirmesi arama motorlarının ve ziyaretçilerini yeni sayfaya yönlendirerek, eski sayfanın artık kullanılmamakta olduğunu gösterir. 302 yönlendirmesi ise yeni sayfanın sadece geçici olarak yapıldığını ve eski sayfanın tekrar aktive edileceği durumlarda kullanılır.

E-ticaret sitenizde hangi durumlarda 301 yönlendirme kullanmalısınız?

E-ticaret sitenizde 301 yönlendirmelerini farklı durumlarda kullanabilirsiniz.

Bir ürünün satışı durdurulduğunda: E-ticaret sitenizde bir ürünün satışını durdurduğunuzda ve sayfayı kaldırmak istediğinizde 301 yönlendirmesi yaparak ziyaretçileri ilgili başka bir ürünün sayfasına ya da böyle bir seçenek bulunmuyorsa ana sayfanıza yönlendirebilirsiniz. Bu yönlendirmeyi ilgili bir ürüne yönelik yapmanız, kafa karışıklığını azaltırken, geri dönüşümün de gerçekleşmesini sağlayabilirsiniz.

Özel bir varış sayfasını kaldırdığınızda: Bir kampanya, fırsat ya da özel bir dönem için hazırlanmış varış sayfalarınızı kaldırmak istediğinizde de 301 yönlendirme çalışmaları yapabilirsiniz. Yine ziyaretçilerin 404 hata sayfası yerine, web sitenizdeki ilgili bir sayfaya yönlendirilmesini sağlayarak, bu kullanıcıları site üzerinde tutabilirsiniz.

Birden fazla ürün sayfasını tek bir sayfaya yönlendirmek: Eğer aynı ürünle ilgili birden fazla sayfa bulunuyorsa, bu sayfaların SEO değerini kaybetmemesi için tek bir sayfa altında bu ürünleri toplayabilirsiniz. Ürünle ilgili kopya içeriklerin oluşmaması için de bunu yapmanız etkili olacaktır. SEO ve sayfa değeri yüksek olan sayfa üzerinde bu içerikleri toplamanız ve tek bir linke 301 yönlendirme yapmanız doğru bir yaklaşımdır.

E-ticaret sitenizin URL yapısını tamamen değiştirdiğinizde: Eğer sitenizin altyapısını tamamen güncelliyorsanız ve URL yapısını tamamen değiştirmeyi düşünüyorsanız, site üzerindeki eski linklerin ilgili sayfalara 301 yönlendirilmesinin yapılması gerekir. Aksi takdirde arama motorlarında indekslenmiş olan web sayfaları yeni URL’lere yönlendirilmeyeceği için sitenizde ciddi bir indeksleme sorunu olacağı gibi ziyaretçilerin sayfalarınıza da ulaşamamalarına neden olur.

Bu çalışma eski URL sisteminin yanlış oluşturulması ve sitenin doğru bir şekilde indekslenmemesi durumunda ya da altyapının tamamen değişerek, farklı bir URL sistemine geçeği durumlarda yapılmalı.

Genel olarak 301 yönlendirmelerini ele aldığımızda, eğer sitenizdeki bir URL’nin kalıcı olarak değiştirilmesi ve farklı bir sayfaya yönlendirilmesi gerekiyorsa, 301 yönlendirme işlemini yapabilirsiniz.

Hangi durumlarda 301 yönlendirmesi yapmamalısınız?

Bazı durumlarda da bu yönlendirmelerin yapılmaması ya da sadece 302 yönlendirmeleriyle geçici olarak değiştirilmesi de gerekebilir. Bu durumları da şöyle özetleyebiliriz:

Ürünün stoğu geçici olarak tükendiğinde: Belli bir ürün stoklarınızda tükendiğinde ancak tekrara stoklarınıza gireceği zaman, bu ürünün sayfasını kaldırmak ya da kalıcı olarak başka bir sayfaya yönlendirmek yerine 302 yönlendirmesiyle geçici olarak muadil bir ürünün sayfasına yönlendirebilirsiniz.

Bu durumda yapabileceğiniz bir diğer çalışma ise ürünün stoklarının tükenmesi nedeniyle sepete ekleme özelliğini kaldırabilir, ürünü “istek listesine ekleme” özelliği ya da “ürün geldiğinde haber ver” özelliğini kullanabilirsiniz. Bu durumda bu ürünle ilgilenen ziyaretçileriniz, ürünün stoğu geldiğinde haberdar olmak istediklerinde sizden e-posta almış olabilirler.

URL’de yazım hatası yapıldığında: Özel olarak bir URL hazırladığınızda bazen yazım hataları yapabilirsiniz. Eğer yazım hatasını sayfayı yayınladıktan sonra fark ederseniz, URL’yi hemen değiştirebilirsiniz. Burada çok büyük bir sıkıntı olmayacaktır. Ancak yazım hatası birkaç hafta sonra fark ettiyseniz ve SEO’nuzu ciddi şekilde etkileyecekse 301 yönlendirmesi yaparak yeni bir sayfa oluşturmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

301 yönlendirmesi nasıl yapılır?

İdeaSoft müşterilerimiz kendi yönetici panelleri üzerinden bu 301 yönlendirmelerini kolay bir şekilde yapabilmekteler. 301 (URL yönlendirme işlemi kontrol panelinde “Ayarlar > SEO > URL Yönlendirme” bölümünün altından kolaylıkla yapılabilmekte. Daha detaylı bilgi için bu sayfayı ziyaret edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
E-ticarete bütçe hazırlama, finansal durumu kontrol altına almanızı sağlayacağı gibi elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bütçe hazırlama sayesinde elinizdeki parayı daha iyi bir şekilde...
23 Aralık 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasıyla ilgili daha önceki yazılarımızda marka bilinirliğinden de sıkça bahsetmiştik. Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma konusunda markalara nasıl yardımcı olduğundan ve markaların bu özellik...
20 Şubat 2017
Sinan Oypan
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama...
23 Eylül 2016
Sinan Oypan
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları da her yıl değişmekte ve kullanıcılara farklı; aynı zamanda daha iyi deneyimler yaşatmak için de gelişmekte. Web site tasarım trendleri 2020 yılında da bazı değişikliklere uğrayacak. Bu trendleri bazıları,...
2 Aralık 2019
Sinan Oypan
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Google ve yaygın kullanılan diğer arama motorları, arama motoru ortamındaki kullanıcı - site ilişkisini en ideal düzeye getirmek için geliştirmeler yaparlar. Bu geliştirmeler sayesinde hem kullanıcı deneyimi artar hem de kaliteli web...
11 Nisan 2021
Markethinkers