301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?

4 Ocak 2019
Sinan Oypan

301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün sayfalarında ya da diğer varış sayfalarında bu çalışmalara ihtiyaç duyabilirsiniz.

301 yönlendirme nedir?

En temel anlamıyla, 301 yönlendirme işlemi, bir web sayfasının başka bir sayfaya yönlendirilmesi işlemidir. Eski, kullanılmayan ya da site üzerinden kaldırılacak olan sayfanın, çalışan, güncel ya da ilgili başka bir web sayfasına yönlendirilerek, bu sayfayı ziyaret eden kullanıcıların boş veya 404 hata sayfası yerine ilgili bir web sayfasına yönlendirilmiş olmasını sağlar.

Bu işlem sayesinde siteyi ziyaret eden kullanıcılar, farklı da olsa başka bir web sayfasına yönlendirileceği için, sayfayı terk etme oranları düşürülebilir.

Sık olarak kullanılan iki farklı link yönlendirme işlemi bulunuyor. Bunlar:

  • 301 yönlendirme: Linkin kalıcı olarak başka bir sayfaya yönlendirilmesi.
  • 302 yönlendir: Linkin geçici olarak başka bir sayfaya yönlendirilmesi.

301 yönlendirmesi arama motorlarının ve ziyaretçilerini yeni sayfaya yönlendirerek, eski sayfanın artık kullanılmamakta olduğunu gösterir. 302 yönlendirmesi ise yeni sayfanın sadece geçici olarak yapıldığını ve eski sayfanın tekrar aktive edileceği durumlarda kullanılır.

E-ticaret sitenizde hangi durumlarda 301 yönlendirme kullanmalısınız?

E-ticaret sitenizde 301 yönlendirmelerini farklı durumlarda kullanabilirsiniz.

Bir ürünün satışı durdurulduğunda: E-ticaret sitenizde bir ürünün satışını durdurduğunuzda ve sayfayı kaldırmak istediğinizde 301 yönlendirmesi yaparak ziyaretçileri ilgili başka bir ürünün sayfasına ya da böyle bir seçenek bulunmuyorsa ana sayfanıza yönlendirebilirsiniz. Bu yönlendirmeyi ilgili bir ürüne yönelik yapmanız, kafa karışıklığını azaltırken, geri dönüşümün de gerçekleşmesini sağlayabilirsiniz.

Özel bir varış sayfasını kaldırdığınızda: Bir kampanya, fırsat ya da özel bir dönem için hazırlanmış varış sayfalarınızı kaldırmak istediğinizde de 301 yönlendirme çalışmaları yapabilirsiniz. Yine ziyaretçilerin 404 hata sayfası yerine, web sitenizdeki ilgili bir sayfaya yönlendirilmesini sağlayarak, bu kullanıcıları site üzerinde tutabilirsiniz.

Birden fazla ürün sayfasını tek bir sayfaya yönlendirmek: Eğer aynı ürünle ilgili birden fazla sayfa bulunuyorsa, bu sayfaların SEO değerini kaybetmemesi için tek bir sayfa altında bu ürünleri toplayabilirsiniz. Ürünle ilgili kopya içeriklerin oluşmaması için de bunu yapmanız etkili olacaktır. SEO ve sayfa değeri yüksek olan sayfa üzerinde bu içerikleri toplamanız ve tek bir linke 301 yönlendirme yapmanız doğru bir yaklaşımdır.

E-ticaret sitenizin URL yapısını tamamen değiştirdiğinizde: Eğer sitenizin altyapısını tamamen güncelliyorsanız ve URL yapısını tamamen değiştirmeyi düşünüyorsanız, site üzerindeki eski linklerin ilgili sayfalara 301 yönlendirilmesinin yapılması gerekir. Aksi takdirde arama motorlarında indekslenmiş olan web sayfaları yeni URL’lere yönlendirilmeyeceği için sitenizde ciddi bir indeksleme sorunu olacağı gibi ziyaretçilerin sayfalarınıza da ulaşamamalarına neden olur.

Bu çalışma eski URL sisteminin yanlış oluşturulması ve sitenin doğru bir şekilde indekslenmemesi durumunda ya da altyapının tamamen değişerek, farklı bir URL sistemine geçeği durumlarda yapılmalı.

Genel olarak 301 yönlendirmelerini ele aldığımızda, eğer sitenizdeki bir URL’nin kalıcı olarak değiştirilmesi ve farklı bir sayfaya yönlendirilmesi gerekiyorsa, 301 yönlendirme işlemini yapabilirsiniz.

Hangi durumlarda 301 yönlendirmesi yapmamalısınız?

Bazı durumlarda da bu yönlendirmelerin yapılmaması ya da sadece 302 yönlendirmeleriyle geçici olarak değiştirilmesi de gerekebilir. Bu durumları da şöyle özetleyebiliriz:

Ürünün stoğu geçici olarak tükendiğinde: Belli bir ürün stoklarınızda tükendiğinde ancak tekrara stoklarınıza gireceği zaman, bu ürünün sayfasını kaldırmak ya da kalıcı olarak başka bir sayfaya yönlendirmek yerine 302 yönlendirmesiyle geçici olarak muadil bir ürünün sayfasına yönlendirebilirsiniz.

Bu durumda yapabileceğiniz bir diğer çalışma ise ürünün stoklarının tükenmesi nedeniyle sepete ekleme özelliğini kaldırabilir, ürünü “istek listesine ekleme” özelliği ya da “ürün geldiğinde haber ver” özelliğini kullanabilirsiniz. Bu durumda bu ürünle ilgilenen ziyaretçileriniz, ürünün stoğu geldiğinde haberdar olmak istediklerinde sizden e-posta almış olabilirler.

URL’de yazım hatası yapıldığında: Özel olarak bir URL hazırladığınızda bazen yazım hataları yapabilirsiniz. Eğer yazım hatasını sayfayı yayınladıktan sonra fark ederseniz, URL’yi hemen değiştirebilirsiniz. Burada çok büyük bir sıkıntı olmayacaktır. Ancak yazım hatası birkaç hafta sonra fark ettiyseniz ve SEO’nuzu ciddi şekilde etkileyecekse 301 yönlendirmesi yaparak yeni bir sayfa oluşturmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

301 yönlendirmesi nasıl yapılır?

İdeaSoft müşterilerimiz kendi yönetici panelleri üzerinden bu 301 yönlendirmelerini kolay bir şekilde yapabilmekteler. 301 (URL yönlendirme işlemi kontrol panelinde “Ayarlar > SEO > URL Yönlendirme” bölümünün altından kolaylıkla yapılabilmekte. Daha detaylı bilgi için bu sayfayı ziyaret edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs şirketi nasıl açılır konusu yeni iş kuracak girişimcilerin oldukça ilgisini çeken bir konudur. Küçük ve orta işletmelere hitap eden, kurulumu hızlı, maliyeti düşük olan şahıs şirketi kurmak uzun vadede işletmeleri...
20 Mayıs 2019
Ideasoft Admin
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümler için en önemli alan ödeme sayfalarıdır. Bu sayfaların doğru bir şekilde kurgulanması ve kullanıcı deneyimine göre optimize edilmesi, satışların gerçekleşmesine yardımcı olur. İyi bir...
1 Şubat 2018
Sinan Oypan
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur, yapılması gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. SEO ayarları koruma Belli zaman aralıklarında sitenizin tasarımını yenilemeniz gerekebilir. Mevcut...
11 Nisan 2018
Sinan Oypan
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için blog yazmak, e-ticaret sitenizi düzenli olarak güncel tutmanızı sağlarken, hazırlayacağınız blog yazılarıyla ziyaretçilerinizi bilgilendirebilir, eğlendirebilir ve organik olarak arama motorlarından trafik...
20 Kasım 2018
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
Günümüzde dikey e-ticaret (belirli bir kategoride ürün veya hizmet satışı) tercih edildiği için internetten para kazanma yolları epeyce çeşitlenmiş bulunuyor. Siz de internetten parfüm satmak istiyorum diyorsanız, e-ticaret sitesi...
25 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Markanızla ilgili video içerikleri oluştururken, tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onları videoyu gerçekten izleyerek, onlardan bir geri dönüşüm sağlamak için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Video içeriklerin...
18 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
Rakip analizi yapmak, sektörde var olan şirketlerin hali hazırda yapmaları gereken bir çalışmadır; fakat e-ticaret sektörüne yeni girecek kişiler için de rakip analizi yapmak aslında oldukça önemlidir. Pazarın ve sektördeki...
13 Ekim 2016
Sinan Oypan