301 Yönlendirmesi Nedir ve Nasıl Yapılır?

Yazar: Ferad Osman Sali   -   Güncellenme Tarihi: 18.11.2024
301 Yönlendirmesi Nedir ve Nasıl Yapılır?

301 yönlendirmesi işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken önemli konulardan biridir. Eğer bu çalışmaları daha önce yapmadıysanız veya bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız, ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün sayfalarında veya diğer varış sayfalarında bu çalışmalara ihtiyaç duyabilirsiniz.

301 Yönlendirmesi Nedir?

301 yönlendirmesi işlemi, bir web sayfasının başka bir sayfaya kalıcı olarak yönlendirilmesi işlemidir. Eski, kullanılmayan veya siteden kaldırılacak olan sayfanın, çalışan, güncel veya ilgili başka bir web sayfasına yönlendirilerek, bu sayfayı ziyaret eden kullanıcıların boş veya 404 hata sayfası yerine ilgili bir web sayfasına yönlendirilmesini sağlar.

301 yönlendirmesi

Bu işlem sayesinde siteyi ziyaret eden kullanıcılar farklı bir sayfaya yönlendirilir. Bundan dolayı sayfayı terk etme oranları düşer.

301 Yönlendirmesi Nedir?

301 yönlendirme, eski bir sayfanın kalıcı olarak yeni bir sayfaya yönlendirilmesidir. Bu işlem, kullanıcıların 404 hatası yerine ilgili sayfaya yönlendirilmesini sağlar.

Sık Kullanılan Link Yönlendirme İşlemleri:

  1. 301 Yönlendirme: Linkin kalıcı olarak başka bir sayfaya yönlendirilmesi.
  2. 302 Yönlendirme: Linkin geçici olarak başka bir sayfaya yönlendirilmesi.

301 yönlendirmesi, arama motorlarına ve ziyaretçilere eski sayfanın artık kullanılmadığını ve yeni sayfaya yönlendirilmesi gerektiğini gösterir. 302 yönlendirmesi ise, yeni sayfanın geçici olduğunu ve eski sayfanın tekrar aktif olacağını belirtir.

E-ticaret Sitenizde 301 Yönlendirme Kullanımı

E-ticaret Sitenizde 301 Yönlendirme Kullanımı

E-ticaret Sitelerinde 301 Yönlendirme Kullanımı

Ürün satışı durdurulduğunda veya kampanya sayfası kaldırıldığında, ziyaretçileri ilgili başka bir sayfaya yönlendirin. Bu, kullanıcı deneyimini iyileştirir ve dönüşüm oranlarını artırır.

E-ticaret sitenizde 301 yönlendirmelerini farklı durumlarda kullanabilirsiniz:

Bir Ürünün Satışı Durdurulduğunda

E-ticaret sitenizde bir ürünün satışını durdurduğunuzda ve sayfayı kaldırmak istediğinizde, 301 yönlendirmesi yaparak ziyaretçileri ilgili başka bir ürün sayfasına veya ana sayfanıza yönlendirebilirsiniz. Bu yönlendirme, kafa karışıklığını azaltır ve dönüşüm oranlarını artıracaktır.

Ücretsiz e-kitap:

E-ticaret sitesi nasıl kurulur?

Formu doldurun, 10 adımda e-ticaret sitesi kurulumunu anlattığımız e-kitabı indirin.

Özel Bir Sayfa Kaldırdığınızda

Bir kampanya veya özel bir dönem için hazırlanan varış sayfalarını kaldırmak istediğinizde, 301 yönlendirme yaparak ziyaretçileri 404 hata sayfası yerine ilgili bir sayfaya yönlendirebilirsiniz. Bu, kullanıcıları site üzerinde tutmanıza yardımcı olur.

Birden Fazla Ürün Sayfasını Tek Bir Sayfaya Yönlendirmek

Eğer aynı ürünle ilgili birden fazla sayfa varsa, bu sayfaların SEO değerini kaybetmemesi için tek bir sayfa altında toplayabilirsiniz. Bu, kopya içeriklerin oluşmasını engeller ve SEO değerini korur.

E-ticaret Sitenizin URL Yapısını Tamamen Değiştirdiğinizde

Sitenizin altyapısını güncelleyip URL yapısını tamamen değiştirdiğinizde, eski linklerin ilgili sayfalara 301 yönlendirilmesini yapmalısınız. Aksi takdirde arama motorları eski URL’leri yeni sayfalara yönlendiremeyecektir. Bundan dolayı ciddi indeksleme sorunları ve ziyaretçilerin sayfalara ulaşamaması sorunları yaşanır.

URL Yapısını Değiştirirken

Sitenizin URL yapısını değiştirdiğinizde, eski linkleri 301 yönlendirme ile yeni sayfalara yönlendirin. Bu, arama motorları ve kullanıcılar için önemlidir.

Hangi Durumlarda 301 Yönlendirme Yapmamalısınız?

Yönlendirme Yapmama Durumları

Ürün stoğu geçici olarak tükendiğinde veya URL'de yazım hatası yapıldığında, 302 yönlendirme kullanın. Geçici durumlarda 301 yerine 302 yönlendirme tercih edilmelidir.

Bazı durumlarda 301 yönlendirme yapmamak veya 302 yönlendirme kullanmak gerekebilir:

1. Ürünün Stoğu Geçici Olarak Tükendiğinde:

Bir ürün geçici olarak stoklarınızda tükenmişse ve tekrar stoğa girecekse, 301 yönlendirme yerine 302 yönlendirme ile geçici olarak muadil bir ürüne yönlendirebilirsiniz.

2. URL'de Yazım Hatası Yapıldığında:

Özel olarak hazırladığınız bir URL’de yazım hatası fark ederseniz, hemen düzeltebilirsiniz. Ancak, yazım hatası birkaç hafta sonra fark edilirse ve SEO’yu ciddi şekilde etkiliyorsa, 301 yönlendirmesi yaparak yeni bir sayfa oluşturmanız daha doğru olacaktır.

IdeaSoft Panelinde 301 Yönlendirmesi Nasıl Yapılır?

IdeaSoft ile 301 Yönlendirme

IdeaSoft müşterileri, kontrol paneli üzerinden kolayca 301 yönlendirmesi yapabilirler. "Uygulamalar > 301 Yönlendirmeleri" bölümünden işlemleri gerçekleştirebilirsiniz.

IdeaSoft müşterileri, yönetici panelleri üzerinden 301 yönlendirmelerini kolayca yapabilirler. 301 (URL yönlendirme) işlemi kontrol panelinde “Uygulamalar > 301 Yönlendirmeleri” uygulaması ile kolaylıkla yapılabilir. Daha detaylı bilgi için bu sayfayı ziyaret edebilirsiniz.

301 Yönlendirmesi Nedir?

301 yönlendirme işlemi, bir web sayfasının başka bir sayfaya kalıcı olarak yönlendirilmesi işlemidir. Kullanıcıları ve arama motorlarını eski sayfadan yeni sayfaya yönlendirir.

301 Yönlendirmesi Ne İşe Yarar?

301 yönlendirmesi, eski ve kullanılmayan sayfaların ilgili başka bir sayfaya yönlendirilmesini sağlar. Böylece kullanıcıların 404 hata sayfası yerine ilgili içeriğe ulaşmaları sağlanır.

301 Yönlendirmesi Ne Zaman Kullanılmalıdır?

301 yönlendirmesi, bir ürünün satışı durdurulduğunda, özel bir sayfa kaldırıldığında veya URL yapısı değiştirildiğinde kullanılmalıdır. Bu, kullanıcı deneyimini iyileştirir ve SEO değerini korur.

301 Yönlendirmesi Hangi Durumlarda Yapılmamalıdır?

301 yönlendirmesi, ürün stoğu geçici olarak tükendiğinde veya URL'de yazım hatası yapıldığında kullanılmamalıdır. Bu durumlarda 302 yönlendirmesi tercih edilmelidir.

301 Yönlendirmesi Nasıl Yapılır?

IdeaSoft müşterileri, yönetici panelleri üzerinden 301 yönlendirmelerini kolayca yapabilirler. "Uygulamalar > 301 Yönlendirmeleri" uygulaması ile işlemi gerçekleştirebilirsiniz.

ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar