Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler

24 Haziran 2016
Sinan Oypan
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler

Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir hayli artmış olması.

Mobil e-posta tasarımı

Tüketiciler, gün içinde e-postalarını akıllı telefonlarıyla birkaç kez kontrol ediyorlar ve bu durumda da mobile uyumlu olmayan e-posta tasarımları, kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkilemeye başlıyor. Tüketicilerin mobil kullanıma odaklanmış olmaları, mobile optimize e-postaların da açılma oranlarını doğrudan etkiliyor.

E-posta şablonlarınızı hazırlarken, tasarım, içerik ve görsel kullanımı olmak üzere üç ana başlık üzerinde bazı çalışmalar yapmanız gerekiyor. Bu unsurlara dikkat etmek, mobil cihazlarından e-postalarınızı kontrol eden kullanıcılarınızın, e-postalarınızı daha rahat okumalarını sağlayacaktır.

Tasarım

Öncelikle tasarımsal konuları ele alalım. E-posta şablonlarınızı hazırlarken, tasarım konusuna önem vermeniz gerekecek. Bu şablonların tüm mobil cihazlara optimize olması ve düzgün görüntülenmesi gerekiyor. Genel olarak maddeler halinde tasarım konusunda yapmanız gerekenler ise şöyle:

Kolay navigasyon

E-postalarınız mobil cihazlar üzerinden açıldığında tek kolon olacak şekilde görüntülenecektir. Bu nedenle de içeriklerinizi yerleştirirken bu unsuru göz önünde bulundurmanız gerekli. Bu içeriklerin iyi bir şekilde yerleştirerek, navigasyonu kolay bir hale getirmelisiniz. Böylelikle okuyucular rahatlıkla bu bölümlere ulaşabilmeliler.

Tasarımı sade yapın

Tasarımda gereksiz unsurları çıkartarak, kolay ve hızlı bir şekilde okunabilecek bir şablon hazırlamalısınız. Sade renk, font ve görsel seçimleri yapmalı ve call to action ifadelerinizi belirgin bir şekilde öne çıkartmalısınız.

Gereksiz unsurlardan kurtulun

E-postalarınız amacınıza hizmet etmeli. Bu nedenle gönderdiğiniz konu ile ilgili olmayan görselleri, linkleri ve bannerları bu tasarımlardan uzaklaştırmalısınız. Daha önce de belirttiğimiz gibi, mobilde tek kolon üzerinde okunduğu için, e-postalarınız sade olmalı ve okuyucuya ihtiyacı olan bilgiyi vermeli.

Fontlara dikkat edin

Birden fazla font kullanmak, e-postalarınızda dikkat dağınıklığına neden olabilir. Bu nedenle tek bir font kullanmanız oldukça önemli. Tasarımsal açıdan kafa karışıklığı yaratmayacak durumlarda birden fazla font da kullanabilirsiniz; ancak ne kadar sade bir tasarımınız olursa bütünlüğü o kadar korursunuz.

Bunun yanı sıra font büyüklüğü konusunda da mobil cihazlar üzerinden rahat bir şekilde okunacak boyutlar kullanmaya özen gösterin. Çok küçük ya da büyük fontlar, mobil ekranlarda düzgün görüntülenmeyebilir. Mobil cihazlar için font büyüklüğünüz minimum 13 piksel olmalı. Bunun altındaki boyutlar rahat bir şekilde okuma sağlamayacaktır.

Arka plan ve içeriğiniz kontrast oluştursun

Şablonunuzun arka plan rengi ve içeriklerinizi birbirinden ayırmak için kontrast, yani zıtlık oluşturan renkler kullanmaya dikkat edin. Böylelikle içerikleriniz, arka plandan ayrışarak, daha rahat bir şekilde okunabilir.

İçerik

İçerik konusunda da bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekecek. Metinlerinizi nasıl oluşturduğunuz ve konumlandırdığınız bu açıdan oldukça önemli.

Kısa metinler kullanın

Abonelerinizin, e-postalarınızı açmaları durumunda, vermek istediğiniz mesajı onlara hızlı bir şekilde ulaştırmanız gerekiyor. Bu nedenle de kullandığınız metinler kısa ve öz olmalı.

Uzun anlatımlardan ve açıklamalardan kaçınarak, doğrudan konuya gelmelisiniz. Kullanıcılar mobil cihazlarında uzun metinler okumak istemeyeceklerdir. Bu nedenle de içeriğinizi mümkün olduğunca sadeleştirmeye özen göstermelisiniz.

Konu hakkında daha fazla bilgi almak isteyen kullanıcıları call to action’lar kullanarak internet sitenize yönlendirebilirsiniz. Kafa karıştıracak ya da okuyucuların vakitlerini alacak metinlerden kaçınmak, e-posta çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlar

Gereksiz başlık ve linkler kullanmayın

Yazının önceki bölümlerinde de belirttiğimiz gibi, tasarımınız sade olmalı. Bu nedenle de e-postanın amacına yönelik olmayan link ve başlıkları da kaldırmalısınız. Bu hem kafa karışıklığına neden olabilir hem de okuyucuların etkileşimini azaltabilir.

Konuyla ilgisi olmayan içerikleri kaldırarak, daha sade ve amacına yönelik bir tasarıma odaklanmalısınız.

Görsel ve video kullanımı

E-postalardaki en önemli unsurlar tabii ki kullanılan görseller. Son dönemlerde videoların da e-postalara entegre edilmesiyle beraber video kullanımı ve nasıl kullandığı da önemli bir unsur oluyor. Tasarımınızda görsel kullanırken şunlara dikkat etmelisiniz:

Görsel boyutlarını mobile uyumlu hale getirin

Görsellerinizi, mail şablonunuza yerleştirirken, bu görsellerin mobil cihazlara göre uyumlu olmasına dikkat edin. Farklı mobil cihazlarda bu görseller farklı bir şekilde oranlanacaktır. Eğer mobile uyumlu hale getirmezseniz, bu görseller şablondan taşacak ve kullanıcılar görselleri görebilmek için ekranı sağa ya da sol kaydırmak zorunda kalacaklar.

Ancak mobile uyumlu hale getirdiğinizde, bu görseller doğrudan ekrana sığacağı için, kullanıcı deneyimini daha da artıracaktır. Aynı zamanda görseliniz ekran üzerinde normal bir şekilde görüneceği için ürününüzü ya da mesajınızı daha iyi yansıtacaktır.

“Mobil

Gereksiz görseller kullanmayın

Metinlerde ve diğer tasarım unsurlarında olduğu gibi görsellerinizi de sadeleştirmeniz ve gereksiz görsel kullanımından kaçınmalısınız. Ürünler ya da mesajınızla ilgili olmayan görsellere bu tasarımlarda yer vermeyin. Arka plan görseli kullanıyorsanız, bu görselin de sade ve üstündeki diğer öğeleri öne çıkartan bir görsel olmasına dikkat edin.

Video boyutlarınızı optimize edin

Görsel videolarınızı optimize ettiğiniz gibi videolarınızın boyutlarını da mobile uyumlu hale getirmelisiniz. Farklı mobil cihazlarda videolarınız otomatik olarak ekran boyutuna uygun hale gelmeli.

Kendi sunucularınıza yüklediğiniz videoları e-postalarınıza ekleyecekseniz buna uygun bir kod yazmanız gerekebilir. Bunun için e-posta şablonunuzun da içerik ayarları üzerinden detayları ekleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu...
15 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
E-posta pazarlamada kişiselleştirme, çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında önemlidir. Son birkaç yıldır e-ticaretteki en önemli unsurlardan biri de kişiselleştirme yapmak diyebiliriz. Tüketiciler, kendilerine özel kampanya ve...
22 Haziran 2016
Sinan Oypan
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak / EPttAVM de satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. EPttAVM satış yapmak, fiziki mağazası olan ya da internetten satış yapmak isteyen şirketler için ideal yöntemlerden biri...
19 Eylül 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde...
3 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve...
12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor. Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi...
15 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin...
2 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin