Mobil E-posta Tasarımında Dikkat Etmeniz Gerekenler

Yazar: Ferad Osman Sali   -   Güncellenme Tarihi: 10.07.2024
Mobil E-posta Tasarımında Dikkat Etmeniz Gerekenler

Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir hayli artmış olmasıdır.

e-posta tasarımı

Mobil e-posta tasarımı

Tüketiciler, gün içinde e-postalarını akıllı telefonlarıyla birkaç kez kontrol ediyorlar ve bu durumda da mobile uyumlu olmayan e-posta tasarımları, kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkilemeye başlıyor. Tüketicilerin mobil kullanıma odaklanmış olmaları, mobile optimize e-postaların da açılma oranlarını doğrudan etkiliyor.

Mobil E-Posta Tasarımının Önemi

Günümüzde tüketiciler e-postalarını büyük oranda mobil cihazlar üzerinden kontrol etmektedirler. Mobil uyumlu e-posta tasarımları, kullanıcı deneyimini iyileştirir ve e-postalarınızın açılma oranlarını artırır. Tasarımlarınızın tüm mobil cihazlarda düzgün görüntülenmesi gerektiğine özen gösterin.

E-posta şablonlarınızı hazırlarken, tasarım, içerik ve görsel kullanımı olmak üzere üç ana başlık üzerinde bazı çalışmalar yapmanız gerekiyor. Bu unsurlara dikkat etmek, mobil cihazlarından e-postalarınızı kontrol eden kullanıcılarınızın, e-postalarınızı daha rahat okumalarını sağlayacaktır.

Hemen E-ticaret'e Başlayın!

E-ticaret adım atmadan önce, IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.

image

Tasarım

Öncelikle tasarımsal konuları ele alalım. E-posta şablonlarınızı hazırlarken, tasarım konusuna önem vermeniz gerekecek. Bu şablonların tüm mobil cihazlara optimize olması ve düzgün görüntülenmesi gerekiyor. Genel olarak maddeler halinde tasarım konusunda yapmanız gerekenler ise şöyle:

Kolay navigasyon

E-postalarınız mobil cihazlar üzerinden açıldığında tek kolon olacak şekilde görüntülenecektir. Bu nedenle de içeriklerinizi yerleştirirken bu unsuru göz önünde bulundurmanız gerekli. Bu içeriklerin iyi bir şekilde yerleştirerek, navigasyonu kolay bir hale getirmelisiniz. Böylelikle okuyucular rahatlıkla bu bölümlere ulaşabilmeliler.

Sade Tasarım Ögeleri

Tasarımda gereksiz unsurları çıkartarak, kolay ve hızlı bir şekilde okunabilecek bir şablon hazırlamalısınız. Sade renk, font ve görsel seçimleri yapmalı ve call to action ifadelerinizi belirgin bir şekilde öne çıkartmalısınız.

E-postalarınız amacınıza hizmet etmeli. Bu nedenle gönderdiğiniz konu ile ilgili olmayan görselleri, linkleri ve bannerları bu tasarımlardan uzaklaştırmalısınız. Daha önce de belirttiğimiz gibi, mobilde tek kolon üzerinde okunduğu için, e-postalarınız sade olmalı ve okuyucuya ihtiyacı olan bilgiyi vermeli.

e-mail marketing

Tasarım İpuçları

E-posta tasarımınızda sade renkler, net fontlar ve dikkat çekici call to action ifadeleri kullanın. İçeriklerinizi tek kolonlu bir yapıda düzenleyerek, navigasyonu kolaylaştırın. Görsel ve video kullanımlarınızı optimize ederek, e-postalarınızın her türlü mobil cihazda etkili bir şekilde görüntülenmesini sağlayın.

Doğru Font Kullanımı

Birden fazla font kullanmak, e-postalarınızda dikkat dağınıklığına neden olabilir. Bu nedenle tek bir font kullanmanız oldukça önemli. Tasarımsal açıdan kafa karışıklığı yaratmayacak durumlarda birden fazla font da kullanabilirsiniz; ancak ne kadar sade bir tasarımınız olursa bütünlüğü o kadar korursunuz.

Bunun yanı sıra font büyüklüğü konusunda da mobil cihazlar üzerinden rahat bir şekilde okunacak boyutlar kullanmaya özen gösterin. Çok küçük ya da büyük fontlar, mobil ekranlarda düzgün görüntülenmeyebilir. Mobil cihazlar için font büyüklüğünüz minimum 13 piksel olmalı. Bunun altındaki boyutlar rahat bir şekilde okuma sağlamayacaktır.

Arka plan ve İçeriğiniz kontrast oluştursun

Şablonunuzun arka plan rengi ve içeriklerinizi birbirinden ayırmak için kontrast, yani zıtlık oluşturan renkler kullanmaya dikkat edin. Böylelikle içerikleriniz, arka plandan ayrışarak, daha rahat bir şekilde okunabilir.

İçerik

İçerik konusunda da bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekecek. Metinlerinizi nasıl oluşturduğunuz ve konumlandırdığınız bu açıdan oldukça önemli.

Kısa metinler kullanın

Abonelerinizin, e-postalarınızı açmaları durumunda, vermek istediğiniz mesajı onlara hızlı bir şekilde ulaştırmanız gerekiyor. Bu nedenle de kullandığınız metinler kısa ve öz olmalı.

Uzun anlatımlardan ve açıklamalardan kaçınarak, doğrudan konuya gelmelisiniz. Kullanıcılar mobil cihazlarında uzun metinler okumak istemeyeceklerdir. Bu nedenle de içeriğinizi mümkün olduğunca sadeleştirmeye özen göstermelisiniz.

Konu hakkında daha fazla bilgi almak isteyen kullanıcıları call to action’lar kullanarak internet sitenize yönlendirebilirsiniz. Kafa karıştıracak ya da okuyucuların vakitlerini alacak metinlerden kaçınmak, e-posta çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlar

Gereksiz başlık ve linkler kullanmayın

Yazının önceki bölümlerinde de belirttiğimiz gibi, tasarımınız sade olmalı. Bu nedenle de e-postanın amacına yönelik olmayan link ve başlıkları da kaldırmalısınız. Bu hem kafa karışıklığına neden olabilir hem de okuyucuların etkileşimini azaltabilir.

Konuyla ilgisi olmayan içerikleri kaldırarak, daha sade ve amacına yönelik bir tasarıma odaklanmalısınız.

İçerik Optimizasyonu

Mobil e-posta içeriklerinizde kısa ve net metinler kullanın. Uzun paragraflardan kaçının ve ana mesajınızı hızlı bir şekilde iletecek şekilde metinlerinizi düzenleyin. Mobil cihaz kullanıcıları için okunması kolay ve etkileşime geçmeleri teşvik edici bir içerik oluşturun.

e-mail marketing

Görsel ve video kullanımı

E-postalardaki en önemli unsurlar tabii ki kullanılan görseller. Son dönemlerde videoların da e-postalara entegre edilmesiyle beraber video kullanımı ve nasıl kullandığı da önemli bir unsur oluyor. Tasarımınızda görsel kullanırken şunlara dikkat etmelisiniz:

Görsel boyutlarını mobile uyumlu hale getirin

Görsellerinizi, mail şablonunuza yerleştirirken, bu görsellerin mobil cihazlara göre uyumlu olmasına dikkat edin. Farklı mobil cihazlarda bu görseller farklı bir şekilde oranlanacaktır. Eğer mobile uyumlu hale getirmezseniz, bu görseller şablondan taşacak ve kullanıcılar görselleri görebilmek için ekranı sağa ya da sol kaydırmak zorunda kalacaklar.

Ancak mobile uyumlu hale getirdiğinizde, bu görseller doğrudan ekrana sığacağı için, kullanıcı deneyimini daha da artıracaktır. Aynı zamanda görseliniz ekran üzerinde normal bir şekilde görüneceği için ürününüzü ya da mesajınızı daha iyi yansıtacaktır.

“Mobil

Gereksiz görseller kullanmayın

Metinlerde ve diğer tasarım unsurlarında olduğu gibi görsellerinizi de sadeleştirmeniz ve gereksiz görsel kullanımından kaçınmalısınız. Ürünler ya da mesajınızla ilgili olmayan görsellere bu tasarımlarda yer vermeyin. Arka plan görseli kullanıyorsanız, bu görselin de sade ve üstündeki diğer öğeleri öne çıkartan bir görsel olmasına dikkat edin.

Görsel ve Video Kullanımı

E-postalarınızdaki görsel ve videoları mobil cihazlarda iyi görünecek şekilde boyutlandırın. Gereksiz görsel ve videolardan kaçının ve yalnızca içeriğinizi destekleyen, mesajınızı güçlendiren görselleri kullanın. Görsellerin ve videoların yüklenme süresini minimumda tutacak şekilde optimize edin.

Video boyutlarınızı optimize edin

Görsel videolarınızı optimize ettiğiniz gibi videolarınızın boyutlarını da mobile uyumlu hale getirmelisiniz. Farklı mobil cihazlarda videolarınız otomatik olarak ekran boyutuna uygun hale gelmeli.

Kendi sunucularınıza yüklediğiniz videoları e-postalarınıza ekleyecekseniz buna uygun bir kod yazmanız gerekebilir. Bunun için e-posta şablonunuzun da içerik ayarları üzerinden detayları ekleyebilirsiniz.

Mobil cihazlarda e-posta tasarımının önemi nedir?

Mobil cihaz kullanımı arttıkça, e-postaların mobil uyumlu olması kullanıcı deneyimini iyileştirir ve e-posta etkileşim oranlarını artırır.

E-posta tasarımında dikkat edilmesi gereken önemli tasarım unsurları nelerdir?

Sade tasarım, kolay navigasyon, mobil uyumlu görseller ve açık font kullanımı mobil e-posta tasarımında başarı için kritiktir.

Mobil e-posta tasarımlarında font büyüklüğü nasıl olmalıdır?

Mobil cihazlar için ideal font büyüklüğü en az 13 piksel olmalıdır; bu, içeriğin okunabilirliğini maksimize eder.

Arka plan ve içerik arasındaki kontrastın önemi nedir?

Yüksek kontrast, içeriğin daha belirgin ve okunabilir olmasını sağlar, böylece kullanıcı deneyimi artar.

Mobil e-posta tasarımında içerik nasıl optimize edilmelidir?

Kısa ve öz metinler kullanılmalı, uzun paragraflardan kaçınılmalı ve kullanıcıları eyleme geçirecek açık çağrılarda bulunulmalıdır.

Görsel ve video kullanımında nelere dikkat edilmelidir?

Görseller ve videolar mobil uyumlu olmalı, yüksek çözünürlüklü olmalı ve gereksiz görsel unsurlardan kaçınılmalıdır.

ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar