Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler

24 Haziran 2016
Sinan Oypan
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler

Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir hayli artmış olması.

Mobil e-posta tasarımı

Tüketiciler, gün içinde e-postalarını akıllı telefonlarıyla birkaç kez kontrol ediyorlar ve bu durumda da mobile uyumlu olmayan e-posta tasarımları, kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkilemeye başlıyor. Tüketicilerin mobil kullanıma odaklanmış olmaları, mobile optimize e-postaların da açılma oranlarını doğrudan etkiliyor.

E-posta şablonlarınızı hazırlarken, tasarım, içerik ve görsel kullanımı olmak üzere üç ana başlık üzerinde bazı çalışmalar yapmanız gerekiyor. Bu unsurlara dikkat etmek, mobil cihazlarından e-postalarınızı kontrol eden kullanıcılarınızın, e-postalarınızı daha rahat okumalarını sağlayacaktır.

Tasarım

Öncelikle tasarımsal konuları ele alalım. E-posta şablonlarınızı hazırlarken, tasarım konusuna önem vermeniz gerekecek. Bu şablonların tüm mobil cihazlara optimize olması ve düzgün görüntülenmesi gerekiyor. Genel olarak maddeler halinde tasarım konusunda yapmanız gerekenler ise şöyle:

Kolay navigasyon

E-postalarınız mobil cihazlar üzerinden açıldığında tek kolon olacak şekilde görüntülenecektir. Bu nedenle de içeriklerinizi yerleştirirken bu unsuru göz önünde bulundurmanız gerekli. Bu içeriklerin iyi bir şekilde yerleştirerek, navigasyonu kolay bir hale getirmelisiniz. Böylelikle okuyucular rahatlıkla bu bölümlere ulaşabilmeliler.

Tasarımı sade yapın

Tasarımda gereksiz unsurları çıkartarak, kolay ve hızlı bir şekilde okunabilecek bir şablon hazırlamalısınız. Sade renk, font ve görsel seçimleri yapmalı ve call to action ifadelerinizi belirgin bir şekilde öne çıkartmalısınız.

Gereksiz unsurlardan kurtulun

E-postalarınız amacınıza hizmet etmeli. Bu nedenle gönderdiğiniz konu ile ilgili olmayan görselleri, linkleri ve bannerları bu tasarımlardan uzaklaştırmalısınız. Daha önce de belirttiğimiz gibi, mobilde tek kolon üzerinde okunduğu için, e-postalarınız sade olmalı ve okuyucuya ihtiyacı olan bilgiyi vermeli.

Fontlara dikkat edin

Birden fazla font kullanmak, e-postalarınızda dikkat dağınıklığına neden olabilir. Bu nedenle tek bir font kullanmanız oldukça önemli. Tasarımsal açıdan kafa karışıklığı yaratmayacak durumlarda birden fazla font da kullanabilirsiniz; ancak ne kadar sade bir tasarımınız olursa bütünlüğü o kadar korursunuz.

Bunun yanı sıra font büyüklüğü konusunda da mobil cihazlar üzerinden rahat bir şekilde okunacak boyutlar kullanmaya özen gösterin. Çok küçük ya da büyük fontlar, mobil ekranlarda düzgün görüntülenmeyebilir. Mobil cihazlar için font büyüklüğünüz minimum 13 piksel olmalı. Bunun altındaki boyutlar rahat bir şekilde okuma sağlamayacaktır.

Arka plan ve içeriğiniz kontrast oluştursun

Şablonunuzun arka plan rengi ve içeriklerinizi birbirinden ayırmak için kontrast, yani zıtlık oluşturan renkler kullanmaya dikkat edin. Böylelikle içerikleriniz, arka plandan ayrışarak, daha rahat bir şekilde okunabilir.

İçerik

İçerik konusunda da bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekecek. Metinlerinizi nasıl oluşturduğunuz ve konumlandırdığınız bu açıdan oldukça önemli.

Kısa metinler kullanın

Abonelerinizin, e-postalarınızı açmaları durumunda, vermek istediğiniz mesajı onlara hızlı bir şekilde ulaştırmanız gerekiyor. Bu nedenle de kullandığınız metinler kısa ve öz olmalı.

Uzun anlatımlardan ve açıklamalardan kaçınarak, doğrudan konuya gelmelisiniz. Kullanıcılar mobil cihazlarında uzun metinler okumak istemeyeceklerdir. Bu nedenle de içeriğinizi mümkün olduğunca sadeleştirmeye özen göstermelisiniz.

Konu hakkında daha fazla bilgi almak isteyen kullanıcıları call to action’lar kullanarak internet sitenize yönlendirebilirsiniz. Kafa karıştıracak ya da okuyucuların vakitlerini alacak metinlerden kaçınmak, e-posta çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlar

Gereksiz başlık ve linkler kullanmayın

Yazının önceki bölümlerinde de belirttiğimiz gibi, tasarımınız sade olmalı. Bu nedenle de e-postanın amacına yönelik olmayan link ve başlıkları da kaldırmalısınız. Bu hem kafa karışıklığına neden olabilir hem de okuyucuların etkileşimini azaltabilir.

Konuyla ilgisi olmayan içerikleri kaldırarak, daha sade ve amacına yönelik bir tasarıma odaklanmalısınız.

Görsel ve video kullanımı

E-postalardaki en önemli unsurlar tabii ki kullanılan görseller. Son dönemlerde videoların da e-postalara entegre edilmesiyle beraber video kullanımı ve nasıl kullandığı da önemli bir unsur oluyor. Tasarımınızda görsel kullanırken şunlara dikkat etmelisiniz:

Görsel boyutlarını mobile uyumlu hale getirin

Görsellerinizi, mail şablonunuza yerleştirirken, bu görsellerin mobil cihazlara göre uyumlu olmasına dikkat edin. Farklı mobil cihazlarda bu görseller farklı bir şekilde oranlanacaktır. Eğer mobile uyumlu hale getirmezseniz, bu görseller şablondan taşacak ve kullanıcılar görselleri görebilmek için ekranı sağa ya da sol kaydırmak zorunda kalacaklar.

Ancak mobile uyumlu hale getirdiğinizde, bu görseller doğrudan ekrana sığacağı için, kullanıcı deneyimini daha da artıracaktır. Aynı zamanda görseliniz ekran üzerinde normal bir şekilde görüneceği için ürününüzü ya da mesajınızı daha iyi yansıtacaktır.

“Mobil

Gereksiz görseller kullanmayın

Metinlerde ve diğer tasarım unsurlarında olduğu gibi görsellerinizi de sadeleştirmeniz ve gereksiz görsel kullanımından kaçınmalısınız. Ürünler ya da mesajınızla ilgili olmayan görsellere bu tasarımlarda yer vermeyin. Arka plan görseli kullanıyorsanız, bu görselin de sade ve üstündeki diğer öğeleri öne çıkartan bir görsel olmasına dikkat edin.

Video boyutlarınızı optimize edin

Görsel videolarınızı optimize ettiğiniz gibi videolarınızın boyutlarını da mobile uyumlu hale getirmelisiniz. Farklı mobil cihazlarda videolarınız otomatik olarak ekran boyutuna uygun hale gelmeli.

Kendi sunucularınıza yüklediğiniz videoları e-postalarınıza ekleyecekseniz buna uygun bir kod yazmanız gerekebilir. Bunun için e-posta şablonunuzun da içerik ayarları üzerinden detayları ekleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
Marka yaratma süreci e-ticaret firmalarını bir hayli zorlayabiliyor. Özellikle yeni ya da belli bir süredir pazarda olan; ancak belli bir hedef kitleye kendini tanıtamamış firmalar için, markalaşma biraz zorlu bir süreç. E-ticarette...
28 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
E-ticaret sitenizde video içerikler kullanmak ve yüklemek istiyorsanız bazı video ayarları ve bu videoların SEO ayarları üzerinde durmanız gerekecektir. E-ticaret sitenizde videolardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için bazı...
22 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani Türkçesiyle...
2 Nisan 2018
Sinan Oypan
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu, e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız SEO çalışmalarının yatırım getirisini ve sonuçlarını görmek için önemlidir ve belli aralıklarla yapılması gerekir. SEO çalışmalarınız doğrultusunda yaptığınız...
24 Haziran 2019
Sinan Oypan
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
iPhone 7’nin tanıtılmasıyla beraber Apple ile ilgili haberler de artmaya başladı. Teknoloji dünyasının merakla beklediği bu gelişmeden sonra birçok mecrada Apple ile ilgili haberler de arttı. Ancak burada ele alacağımız konu biraz...
12 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir. Özellikle yeni...
15 Nisan 2017
Sinan Oypan
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram’da gerçek takipçi kazanma, ulaştığınız kitleyi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemli. Takipçi kazanma tek başına yeterli bir kriter olmasa da, ürün ve kampanya tanıtımlarını daha...
7 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu oranların...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın