Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler

24 Haziran 2016
Sinan Oypan

Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir hayli artmış olması.

Mobil e-posta tasarımı

Tüketiciler, gün içinde e-postalarını akıllı telefonlarıyla birkaç kez kontrol ediyorlar ve bu durumda da mobile uyumlu olmayan e-posta tasarımları, kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkilemeye başlıyor. Tüketicilerin mobil kullanıma odaklanmış olmaları, mobile optimize e-postaların da açılma oranlarını doğrudan etkiliyor.

E-posta şablonlarınızı hazırlarken, tasarım, içerik ve görsel kullanımı olmak üzere üç ana başlık üzerinde bazı çalışmalar yapmanız gerekiyor. Bu unsurlara dikkat etmek, mobil cihazlarından e-postalarınızı kontrol eden kullanıcılarınızın, e-postalarınızı daha rahat okumalarını sağlayacaktır.

Tasarım

Öncelikle tasarımsal konuları ele alalım. E-posta şablonlarınızı hazırlarken, tasarım konusuna önem vermeniz gerekecek. Bu şablonların tüm mobil cihazlara optimize olması ve düzgün görüntülenmesi gerekiyor. Genel olarak maddeler halinde tasarım konusunda yapmanız gerekenler ise şöyle:

Kolay navigasyon

E-postalarınız mobil cihazlar üzerinden açıldığında tek kolon olacak şekilde görüntülenecektir. Bu nedenle de içeriklerinizi yerleştirirken bu unsuru göz önünde bulundurmanız gerekli. Bu içeriklerin iyi bir şekilde yerleştirerek, navigasyonu kolay bir hale getirmelisiniz. Böylelikle okuyucular rahatlıkla bu bölümlere ulaşabilmeliler.

Tasarımı sade yapın

Tasarımda gereksiz unsurları çıkartarak, kolay ve hızlı bir şekilde okunabilecek bir şablon hazırlamalısınız. Sade renk, font ve görsel seçimleri yapmalı ve call to action ifadelerinizi belirgin bir şekilde öne çıkartmalısınız.

Gereksiz unsurlardan kurtulun

E-postalarınız amacınıza hizmet etmeli. Bu nedenle gönderdiğiniz konu ile ilgili olmayan görselleri, linkleri ve bannerları bu tasarımlardan uzaklaştırmalısınız. Daha önce de belirttiğimiz gibi, mobilde tek kolon üzerinde okunduğu için, e-postalarınız sade olmalı ve okuyucuya ihtiyacı olan bilgiyi vermeli.

Fontlara dikkat edin

Birden fazla font kullanmak, e-postalarınızda dikkat dağınıklığına neden olabilir. Bu nedenle tek bir font kullanmanız oldukça önemli. Tasarımsal açıdan kafa karışıklığı yaratmayacak durumlarda birden fazla font da kullanabilirsiniz; ancak ne kadar sade bir tasarımınız olursa bütünlüğü o kadar korursunuz.

Bunun yanı sıra font büyüklüğü konusunda da mobil cihazlar üzerinden rahat bir şekilde okunacak boyutlar kullanmaya özen gösterin. Çok küçük ya da büyük fontlar, mobil ekranlarda düzgün görüntülenmeyebilir. Mobil cihazlar için font büyüklüğünüz minimum 13 piksel olmalı. Bunun altındaki boyutlar rahat bir şekilde okuma sağlamayacaktır.

Arka plan ve içeriğiniz kontrast oluştursun

Şablonunuzun arka plan rengi ve içeriklerinizi birbirinden ayırmak için kontrast, yani zıtlık oluşturan renkler kullanmaya dikkat edin. Böylelikle içerikleriniz, arka plandan ayrışarak, daha rahat bir şekilde okunabilir.

İçerik

İçerik konusunda da bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekecek. Metinlerinizi nasıl oluşturduğunuz ve konumlandırdığınız bu açıdan oldukça önemli.

Kısa metinler kullanın

Abonelerinizin, e-postalarınızı açmaları durumunda, vermek istediğiniz mesajı onlara hızlı bir şekilde ulaştırmanız gerekiyor. Bu nedenle de kullandığınız metinler kısa ve öz olmalı.

Uzun anlatımlardan ve açıklamalardan kaçınarak, doğrudan konuya gelmelisiniz. Kullanıcılar mobil cihazlarında uzun metinler okumak istemeyeceklerdir. Bu nedenle de içeriğinizi mümkün olduğunca sadeleştirmeye özen göstermelisiniz.

Konu hakkında daha fazla bilgi almak isteyen kullanıcıları call to action’lar kullanarak internet sitenize yönlendirebilirsiniz. Kafa karıştıracak ya da okuyucuların vakitlerini alacak metinlerden kaçınmak, e-posta çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlar

Gereksiz başlık ve linkler kullanmayın

Yazının önceki bölümlerinde de belirttiğimiz gibi, tasarımınız sade olmalı. Bu nedenle de e-postanın amacına yönelik olmayan link ve başlıkları da kaldırmalısınız. Bu hem kafa karışıklığına neden olabilir hem de okuyucuların etkileşimini azaltabilir.

Konuyla ilgisi olmayan içerikleri kaldırarak, daha sade ve amacına yönelik bir tasarıma odaklanmalısınız.

Görsel ve video kullanımı

E-postalardaki en önemli unsurlar tabii ki kullanılan görseller. Son dönemlerde videoların da e-postalara entegre edilmesiyle beraber video kullanımı ve nasıl kullandığı da önemli bir unsur oluyor. Tasarımınızda görsel kullanırken şunlara dikkat etmelisiniz:

Görsel boyutlarını mobile uyumlu hale getirin

Görsellerinizi, mail şablonunuza yerleştirirken, bu görsellerin mobil cihazlara göre uyumlu olmasına dikkat edin. Farklı mobil cihazlarda bu görseller farklı bir şekilde oranlanacaktır. Eğer mobile uyumlu hale getirmezseniz, bu görseller şablondan taşacak ve kullanıcılar görselleri görebilmek için ekranı sağa ya da sol kaydırmak zorunda kalacaklar.

Ancak mobile uyumlu hale getirdiğinizde, bu görseller doğrudan ekrana sığacağı için, kullanıcı deneyimini daha da artıracaktır. Aynı zamanda görseliniz ekran üzerinde normal bir şekilde görüneceği için ürününüzü ya da mesajınızı daha iyi yansıtacaktır.

“Mobil

Gereksiz görseller kullanmayın

Metinlerde ve diğer tasarım unsurlarında olduğu gibi görsellerinizi de sadeleştirmeniz ve gereksiz görsel kullanımından kaçınmalısınız. Ürünler ya da mesajınızla ilgili olmayan görsellere bu tasarımlarda yer vermeyin. Arka plan görseli kullanıyorsanız, bu görselin de sade ve üstündeki diğer öğeleri öne çıkartan bir görsel olmasına dikkat edin.

Video boyutlarınızı optimize edin

Görsel videolarınızı optimize ettiğiniz gibi videolarınızın boyutlarını da mobile uyumlu hale getirmelisiniz. Farklı mobil cihazlarda videolarınız otomatik olarak ekran boyutuna uygun hale gelmeli.

Kendi sunucularınıza yüklediğiniz videoları e-postalarınıza ekleyecekseniz buna uygun bir kod yazmanız gerekebilir. Bunun için e-posta şablonunuzun da içerik ayarları üzerinden detayları ekleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret...
13 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili...
17 Ocak 2017
Sinan Oypan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça...
4 Temmuz 2020
Sinan Oypan
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
İnternet sitelerinde genellikle kullanılan protokol HTTP’dir ve uzun süredir siteler bu protokolü kullanmaktaydılar. Ancak son dönemlerde daha güvenli veri transferinin sağlanması açısından HTTPS kullanımı da yaygınlaşmaya...
13 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği çekmenizi sağladığı için geri dönüşümlerinize olumlu etki eder. Instagram üzerinde doğrudan link paylaşma olanakları daha az olsa da farklı...
29 Haziran 2019
Sinan Oypan
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri 2019 yılında karşımıza aslında çok büyük değişiklikler getirmeyecek gibi görünüyor. Otomasyon araçları ve yapay zeka kullanımlarının haricinde aslında 2018’de de sıklıkla bahsettiğimiz...
22 Aralık 2018
Sinan Oypan