fbpx

Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler

24 Haziran 2016
Sinan Oypan
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler

Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir hayli artmış olması.

Mobil e-posta tasarımı

Tüketiciler, gün içinde e-postalarını akıllı telefonlarıyla birkaç kez kontrol ediyorlar ve bu durumda da mobile uyumlu olmayan e-posta tasarımları, kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkilemeye başlıyor. Tüketicilerin mobil kullanıma odaklanmış olmaları, mobile optimize e-postaların da açılma oranlarını doğrudan etkiliyor.

E-posta şablonlarınızı hazırlarken, tasarım, içerik ve görsel kullanımı olmak üzere üç ana başlık üzerinde bazı çalışmalar yapmanız gerekiyor. Bu unsurlara dikkat etmek, mobil cihazlarından e-postalarınızı kontrol eden kullanıcılarınızın, e-postalarınızı daha rahat okumalarını sağlayacaktır.

Tasarım

Öncelikle tasarımsal konuları ele alalım. E-posta şablonlarınızı hazırlarken, tasarım konusuna önem vermeniz gerekecek. Bu şablonların tüm mobil cihazlara optimize olması ve düzgün görüntülenmesi gerekiyor. Genel olarak maddeler halinde tasarım konusunda yapmanız gerekenler ise şöyle:

Kolay navigasyon

E-postalarınız mobil cihazlar üzerinden açıldığında tek kolon olacak şekilde görüntülenecektir. Bu nedenle de içeriklerinizi yerleştirirken bu unsuru göz önünde bulundurmanız gerekli. Bu içeriklerin iyi bir şekilde yerleştirerek, navigasyonu kolay bir hale getirmelisiniz. Böylelikle okuyucular rahatlıkla bu bölümlere ulaşabilmeliler.

Tasarımı sade yapın

Tasarımda gereksiz unsurları çıkartarak, kolay ve hızlı bir şekilde okunabilecek bir şablon hazırlamalısınız. Sade renk, font ve görsel seçimleri yapmalı ve call to action ifadelerinizi belirgin bir şekilde öne çıkartmalısınız.

Gereksiz unsurlardan kurtulun

E-postalarınız amacınıza hizmet etmeli. Bu nedenle gönderdiğiniz konu ile ilgili olmayan görselleri, linkleri ve bannerları bu tasarımlardan uzaklaştırmalısınız. Daha önce de belirttiğimiz gibi, mobilde tek kolon üzerinde okunduğu için, e-postalarınız sade olmalı ve okuyucuya ihtiyacı olan bilgiyi vermeli.

Fontlara dikkat edin

Birden fazla font kullanmak, e-postalarınızda dikkat dağınıklığına neden olabilir. Bu nedenle tek bir font kullanmanız oldukça önemli. Tasarımsal açıdan kafa karışıklığı yaratmayacak durumlarda birden fazla font da kullanabilirsiniz; ancak ne kadar sade bir tasarımınız olursa bütünlüğü o kadar korursunuz.

Bunun yanı sıra font büyüklüğü konusunda da mobil cihazlar üzerinden rahat bir şekilde okunacak boyutlar kullanmaya özen gösterin. Çok küçük ya da büyük fontlar, mobil ekranlarda düzgün görüntülenmeyebilir. Mobil cihazlar için font büyüklüğünüz minimum 13 piksel olmalı. Bunun altındaki boyutlar rahat bir şekilde okuma sağlamayacaktır.

Arka plan ve içeriğiniz kontrast oluştursun

Şablonunuzun arka plan rengi ve içeriklerinizi birbirinden ayırmak için kontrast, yani zıtlık oluşturan renkler kullanmaya dikkat edin. Böylelikle içerikleriniz, arka plandan ayrışarak, daha rahat bir şekilde okunabilir.

İçerik

İçerik konusunda da bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekecek. Metinlerinizi nasıl oluşturduğunuz ve konumlandırdığınız bu açıdan oldukça önemli.

Kısa metinler kullanın

Abonelerinizin, e-postalarınızı açmaları durumunda, vermek istediğiniz mesajı onlara hızlı bir şekilde ulaştırmanız gerekiyor. Bu nedenle de kullandığınız metinler kısa ve öz olmalı.

Uzun anlatımlardan ve açıklamalardan kaçınarak, doğrudan konuya gelmelisiniz. Kullanıcılar mobil cihazlarında uzun metinler okumak istemeyeceklerdir. Bu nedenle de içeriğinizi mümkün olduğunca sadeleştirmeye özen göstermelisiniz.

Konu hakkında daha fazla bilgi almak isteyen kullanıcıları call to action’lar kullanarak internet sitenize yönlendirebilirsiniz. Kafa karıştıracak ya da okuyucuların vakitlerini alacak metinlerden kaçınmak, e-posta çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlar

Gereksiz başlık ve linkler kullanmayın

Yazının önceki bölümlerinde de belirttiğimiz gibi, tasarımınız sade olmalı. Bu nedenle de e-postanın amacına yönelik olmayan link ve başlıkları da kaldırmalısınız. Bu hem kafa karışıklığına neden olabilir hem de okuyucuların etkileşimini azaltabilir.

Konuyla ilgisi olmayan içerikleri kaldırarak, daha sade ve amacına yönelik bir tasarıma odaklanmalısınız.

Görsel ve video kullanımı

E-postalardaki en önemli unsurlar tabii ki kullanılan görseller. Son dönemlerde videoların da e-postalara entegre edilmesiyle beraber video kullanımı ve nasıl kullandığı da önemli bir unsur oluyor. Tasarımınızda görsel kullanırken şunlara dikkat etmelisiniz:

Görsel boyutlarını mobile uyumlu hale getirin

Görsellerinizi, mail şablonunuza yerleştirirken, bu görsellerin mobil cihazlara göre uyumlu olmasına dikkat edin. Farklı mobil cihazlarda bu görseller farklı bir şekilde oranlanacaktır. Eğer mobile uyumlu hale getirmezseniz, bu görseller şablondan taşacak ve kullanıcılar görselleri görebilmek için ekranı sağa ya da sol kaydırmak zorunda kalacaklar.

Ancak mobile uyumlu hale getirdiğinizde, bu görseller doğrudan ekrana sığacağı için, kullanıcı deneyimini daha da artıracaktır. Aynı zamanda görseliniz ekran üzerinde normal bir şekilde görüneceği için ürününüzü ya da mesajınızı daha iyi yansıtacaktır.

“Mobil

Gereksiz görseller kullanmayın

Metinlerde ve diğer tasarım unsurlarında olduğu gibi görsellerinizi de sadeleştirmeniz ve gereksiz görsel kullanımından kaçınmalısınız. Ürünler ya da mesajınızla ilgili olmayan görsellere bu tasarımlarda yer vermeyin. Arka plan görseli kullanıyorsanız, bu görselin de sade ve üstündeki diğer öğeleri öne çıkartan bir görsel olmasına dikkat edin.

Video boyutlarınızı optimize edin

Görsel videolarınızı optimize ettiğiniz gibi videolarınızın boyutlarını da mobile uyumlu hale getirmelisiniz. Farklı mobil cihazlarda videolarınız otomatik olarak ekran boyutuna uygun hale gelmeli.

Kendi sunucularınıza yüklediğiniz videoları e-postalarınıza ekleyecekseniz buna uygun bir kod yazmanız gerekebilir. Bunun için e-posta şablonunuzun da içerik ayarları üzerinden detayları ekleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
Dünkü yazımızda e-ticaret sitelerindeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebileceğinize dair bir giriş yapmış ve olumsuz yorum yapan kullanıcı profillerini sizlerle paylaşmıştık. Bu profilleri belirlemek ve tanımak, olumsuz yorumlara...
25 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı yapmak yani internetten kitap satmak istiyorum diyorsanız bu yazıyı okumadan geçmeyin. İnternetten kitap satışı için gerekenler, e ticaret kitap e satışı, online kitapçı olmanın getirdikleri, kitap...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan...
23 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve...
4 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
İşletmeniz için Twitter hesap açma sırasında bazı konulara dikkat etmeniz ve profilinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Profilinizi ziyaret edenler ve markanızı Twitter’da takip etmek isteyen kullanıcılar buradaki...
16 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri 2021’de biraz değişikliğe giderken, görsel ve grafiksel anlamda bir takım değişiklikler olacak. Site tasarımları her sene farklı trendlere göre şekilleniyor olsa da yine de ilk...
2 Aralık 2020
Sinan Oypan
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre. İnternetten antika ürün satmak Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya...
14 Ağustos 2017
IdeaSoft
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan