Siparişler

[youtube_embed videocode="u4C3VYDG7Rk" width="857" height="315" frameborder="0" allowfullscreen="allowfullscreen">
Sitenize gelen bir siparişin yönetimi ve durum güncellemeleri nasıl yapabileceğinizi, nelere dikkat etmeniz gerektiğini inceleyelim.

Sipariş Yönetimi

Sitenize bir sipariş geldiğinde Siparişler ekranından bu siparişin takibini ve müşteriyi bilgilendirmek için kalan işlemlerini yapabilirsiniz. Bir sipariş geldiğinde dikkat etmeniz gereken ilk alan Ödeme Türü sütunudur, bu alandan siparişin havale ile mi kredi kartı ile mi yapıldığını takip edebilirsiniz. Sipariş ile ilgili işlemlere başlamadan önce sağ tarafındaki butonların özelliklerinden bahsedecek olursak
Sipariş bilgilerinizi yazıcıdan çıktı almak için  simgeli butona basabilirsiniz. Siparişin ödeme türü, hangi kargo firması seçildiği, hangi üründen ne kadar satın alındığı gibi bilgiler için simgeli siparişin detaylı düzenleme butonuna basabilirsiniz. Siparişi veren kişinin adres, telefon gibi bilgilerini görebilmek için sağ tarafındaki simgeli teslimat bilgileri butonuna basabilirsiniz. O siparişe diğer yöneticilerin görebilmesi için bir not eklemek isterseniz sağ tarafındaki  simgeli sipariş notu butonuna tıklayarak bir not ekleyebilirsiniz. Sadece kargo bilgilerinin çıktısını almak isterseniz simgeli butona, o siparişi tamamen sistemden silmek için ise  simgeli sil butonuna basabilirsiniz.
Siparişlerlerinize not eklediğinizde  sipariş notu butonu  yeşil olarak görülecektir bu şekilde not eklediğiniz bir siparişi daha rahat ayırt edebileceksiniz.
Sipariş verilirken hediye paketi evet seçilmişse bu siparişleri de ayırt edebilmemiz için siparişler ekranında  hediye paketi sutununda   olarak görünecektir.
siparisler1-1
Siparişlerinizi ödeme yöntemine, kim tarafından verildiğine göre, hangi ürünün satın alındığına göre gibi filtreler verebilirsiniz. Dilerseniz sonuçları excele aktar butonu ile de çıktı alabilirsiniz.
siparisler2
dilerseniz sonuçları excele aktar butonu ile de çıktı alabilirsiniz.
  • Sipariş arama filtresinde yer alan mobil siparişleri listele seçeneği işaretlenerek arama yapıldığında sadece mobil cihazlardan gelen siparişlerinizi görebilirsiniz.
  • Masterpass ödeme sistemi sitenizde yer alıyorsa, Masterpass kullanılarak yapılan siparişleri listeyebilirsiniz. Masterpass ödeme sistemi yardım saymızı inceleyebilir sitenize eklenmesi için adımları inceleyebilirsiniz.
  • Yurtiçi kargo entegrasyonu bulunuyorsa sitenizde Yurtiçi Kargo Takip Numarası Olmayanları Listele işaretlendiğinde sadece takip numarası olmayan Yurtiçi kargo ile yapılan siparişleri listeyebilirsiniz. Yurtiçi Kargo Entegrasyonu ile ilgili yardım sayfamızı inceleyerek detaylara ulaşabilirsiniz.
  • MNG kargo entegrasyonu bulunuyorsa sitenizde Mng Kargo Takip Numarası Olmayanları Listele Listele işaretlendiğinde sadece takip numarası olmayan MNG kargo ile yapılan siparişleri listeyebilirsiniz. MNG Kargo Entegrasyonu kullanımı detayları için yardım satfamızı inceleyebilirsiniz.

Ödeme Durumu

Bu bölümden hatalı ödeme kayıtları ve sonuçlanmamış ödemeleri listeyebilirsiniz.
siparisler4
Hatalı Ödemeler ve Sonuçlanmamış Ödemeler detayları için yardım sayfalarımızı inceleyebilirsiniz.

Sipariş Durumu

Sitenize gelen bir sipariş, kredi kartı haricinde bir ödeme yöntemi ile verilmiş ise, ilk önce onay bekliyor durumunda olacaktır. Eğer sipariş kredi kartıyla gerçekleşmişse, karttan ücret çekildiği için sipariş onaylandı olarak görüntülenir çünkü banka bu siparişe izin vermiş demektir. Ancak kesinlikle ücretin hesabınıza yattığından emin olduktan sonra ürünü kargoya verin. Hesabınıza geçtiğinden emin değilseniz emin olana kadar siparişi bekletin.
Bir siparişin durumu Onaylandı olarak seçilmediği sürece, satın alınan ürünlerin stoğu azalmayacaktır. Sipariş onaylandığı zaman satın alınanan ürünlerin stok adetleri satın alma adedi kadar azalacaktır.
Eğer sipariş geldiği anda, sepetteki ürünlerin stoklarının satın alındığı adet kadar azalmasını isterseniz Ayarlar >> Ek ayarlar >> Sipariş Sistemi Onay Durumu ayarınızı açabilirsiniz.Fakat bu ayarı açtığınızda gelen her sipariş Havale ile gelmiş bile Onaylandı olarak gelecektir.
Siparişlerinizi daha iyi yönetebilmek için bu ayarın kapalı olması tavsiye edilir, böylece havale ile gelen bir sipariş de siz gelen havaleyi banka hesabınızdan kontrol edip eğer ücret alınmışsa o siparişi onaylayacağınız için hem sağlıklı bir takip yapmış hem de müşteri de siparişinin ne zaman onaylandığı görebilmiş olacaktır.
Bir siparişin durumunu değiştirmek için "Sipariş Durumu” sütununun altında istediğiniz gibi değişiklik yapabilirsiniz.
Yapılan durum değişikliğinen Onaylandı, Kargoya Verildi, İptal Edildi seçeneklerinde müşterinin mail adresine bilgilendirme maili gitmektedir. Sipariş durumu olarak Tedarik Sürecinde şeklinde bir tercih yaptığınız zaman mail gitmeyecektir.
Aynı zamanda yapılan durum değişikliği üyenin giriş yaptığı kendi panelinede yansır. O  üye üyelik giriş yaptığında "Siparişlerim" kısmından siparişiyle ilgili durum değişikliklerini takip edebilir.
siparisler3

Sipariş Durumlarının Açıklamaları

Onay Bekliyor : Kredi Kartı haricindeki bir ödeme yöntemi ile gelen sipariş ilk geldiğinde onay bekliyor durumunda olur. Onay bekliyor durumundayken ürün stoktan düşmemektedir.
Ayarlar >> Ek Ayarlar bölümünden sipariş onay durumunu değiştirebilirsiniz. Aktif yaparsanız siparişleriiniz tüm ödeme yöntemlerinde "onaylandı" olarak gelecektir.
siparisonay
Onaylandı : Eğer siparişi kontrol edip ücretin hesabınıza geçtiğini onaylıyorsanız bu seçeneği seçebilirsiniz. (Kredi Kartıyla yapılan alışverişlerde onaylandı olarak görüntülenir.)
Kargoya Verildi : Kargoya gönderisi yapılan siparişlerde kargoya verildi seçeneğini işaretleyebilirsiniz. Bu seçeneği seçtiğinizde yanında kargo takip numarasını girebileceğiniz bir buton çıkacaktır. Bu buton ile müşterinize kargo takip kodunu iletebilirsiniz. Bu kodu iletmeden müşteriye bir mail gönderimi yapılmaz.Bu kısımdan o siparişi hangi kargoya verdiğinizi seçebilirsiniz. Böylelikle üyeniz verdiği siparişin hangi kargo firması ile kendisine ulaşacağını öğrenmiş olur.
İptal Edildi : Siparişi iptal etmek isterseniz bu seçeneği seçebilirsiniz. Ödeme alınmadığında veya farklı bir durum neticesinde iptal söz konusu olduğunda bu seçenek kullanılır.
Bu alan sadece müşteriye bilgi amaçlı değiştirilir . Siz iptal seçtiğinizde kredi kartıyla yapılan bir işlemde para tekrar karta iade olmaz, banka hesabınızdan işlemi iadesi yapmanız gerekir.
Teslim Edildi :  Ürünü kargoya verip, teslim edildi bilgisini aldıktan sonra bu durum değişikliğini yapabilirsiniz.
Tedarik Sürecinde :  Ürün stoklarda olmadığında tedarik aşamasındayken bu durumu kullanabilirsiniz.
Ödeme Bekleniyor :  Havale ile yapılan siparişlerde kullanılır. Ödeme alındıktan sonra ürünün gönderileceği bilgisi verilir.
Hazırlanıyor :  Ürünün kargo için hazırlanma aşamasında olduğunu belirtmek amacıyla kullanılır.
Kişisel Sipariş Durumu 1,2,3 : Özel olarak bir sipariş için girmek istediğiniz durum bilgisi var ise bu alanları kullanabilirsiniz. Bu sipariş durumlarının ismini ve müşteriye gidecek mail içeriğini Ayarlar >> Dil Ayarları sekmesi içerisinden değiştirebilirsiniz.
Kişisel sipariş durumu 1 seçildiğinde ürün stoktan düşecektir. Kişisel sipariş durumu 2 ve 3 de ise ürün stoktan düşmeyecektir.
Bu durum değişikliklerinde Onaylandı, Kargoya Verildi, İptal Edildi seçeneklerinde müşteriye bilgi olarak email gider. Emaillerin müşteriye ulaşabilmesi için Ayarlar / SMTP -Mail Ayarlarındaki mail tanımlamanızın doğru yapılmış olması gerekmektedir.
Mail gönderimi sağlanamıyor ise mail ayarlarınızı doğru yaptığınıza emin olmanız gerekir, mail ayarları ile ilgili hazırladığımız yardım sayfası için buraya tıklayınız.

Şu anda okuduğunuz makale

  • Siparişler

Destek talebi oluştur

Kullanıcı girişi yaparak destek talebi oluşturabilir, sorularınızı e-ticaret uzmanlarımıza sorabilirsiniz.

Müşteri Merkezi

IdeaAkademi eğitimleri

Her hafta ücretsiz olarak gerçekleşen eğitimlerimiz ile e-ticaret hakkında cevaplanmayan soru bırakmıyoruz.

Eğitim Programı

Sık sorulan sorular

E-ticaret panelinin kullanımı ile alakalı en çok merak edilip, sık sorulan soruları ve cevaplarını okuyabilirsiniz.

Sık Sorulan Sorular