Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler

10 Kasım 2021
Markethinkers
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler

E-ticaret sektörü, hem satıcılara hem de alıcılara onlarca avantaj sağlar. Bu karşılıklı memnuniyet ve “win - win” durumu, e-ticaret sektörünün bu denli hızlı büyümesinin en önemli sebeplerinden biridir. Çünkü sadece alıcının ya da sadece satıcının değil, bütün bir alışveriş sürecinde rol oynayan her detayın davranışını değiştir. E-ticaret ile artık her şey daha kolay olduğuna göre sanal mağaza açmak için çok da geç kalmamak gerekir.

Sanal Mağaza

Sanal mağaza açmak için bazı süreçlerin tamamlanması, birtakım evrakların hazırlanması ve belirli bir miktar harcama yapılması gerekir. Doğru adımların atılması hâlinde tüm bu uğraşın karşılığı alınır. Sanal mağaza, fiziksel mağazaya göre kendini çok daha kısa sürede amorti eder ve kâr artışı daha hızlı olur. Bu nedenle internet üzerindeki sanal bir mağaza tek başına var olabilirken fiziksel mağazalar ayrıca sanal mağazalara ihtiyaç duyar.

Fiziksel bir mağazaya sahip olmadan internet ortamında açılan bir mağaza, doğru bir yatırım planlaması ve pazarlama stratejisi ile çok büyük bir markaya dönüşebilir. Fakat dijital çağa ayak uyduramayan fiziksel mağazalar için aynısı söylemek çok zordur. Dolayısıyla sanal mağaza açmak, küçük ya da büyük fark etmeksizin tüm işletmeler için kaçınılmaz bir girişimdir. Peki sanal mağaza nasıl açılır, maliyeti ne kadardır?

Sanal Mağaza Nedir?

Sanal mağaza, aslında son derece basit bir tabirdir. Öyle ki adından da ne olduğu çok bariz bir şekilde anlaşılabilir. Sanal ortamda alışveriş yapmayı mümkün kılan internet siteleri ve servislere verilen genel bir addır. Satıcı ürünlerinin görsellerini, özelliklerini ve diğer tüm detaylarını bir internet sitesine ya da pazar yerine yükler. Tüketici ise bu veriler ışığında almak istediği ürünü seçer ve satın alır.

Sanal POS ve benzeri servisler sayesinde ödeme işlemi de sanal ortamda gerçekleştirilir. Fakat bunun için alternatif ödeme yöntemleri de sunulabilir. Aynı şekilde teslimat süreci de sanal servisler üzerinden adım adım izlenebilir. Geleneksel bir alışverişi mümkün kılan tüm dinamiklerin dijital ortamda var olması sanal mağazayı oluşturur. Sanal mağaza açmak için e-ticaret girişimcilerinin önünde “online mağaza” ve “web mağaza” şeklinde iki seçenek vardır. Bu modellerden herhangi biri seçilebildiği gibi aynı anda iki modelde de mağaza açılabilir.

Online Mağaza

Online mağaza, sanal pazar yeri adı verilen alışveriş siteleri üzerinden açılan bir mağazadır. Bu mağazanın bağlı olduğu internet sitesi başka bir firma tarafından kontrol edilir. Satıcı ise bir mağaza hesabı açıp ürünlerini bu pazar yeri üzerinde listeleyebilir. Bir sanal pazar yerinde çok sayıda e-ticaret girişimcisinin mağazası bulunabilir. Yani aynı sayfada, çok sayıda online mağaza sahibi tarafından satılan ve aynı niteliklere sahip olan ürün listelenir.

Online mağazalar, satıcılar için kiralık dükkân olarak nitelendirilebilir. Satıcılar, online mağaza açma hizmeti aldıkları sitelere komisyon öderler. Bu komisyonlar da dükkân kirası olarak kabul edilebilir. Hatta bazı pazar yerlerinde hem satışlar için komisyon ödenir hem de dükkân açmak ücretlidir. Online mağazanın en büyük avantajı ise çok geniş bir potansiyel müşteri kitlesine, güvenilir bir markanın aracılığıyla ulaşabilmektir.

Web Mağaza

Web mağaza, bir işletmenin kendi adına açtığı ve sadece kendi adına satış yaptığı alışveriş sitesidir. Fiziksel bir mağazaya bağlı olarak ya da doğrudan bir e-ticaret firması adına açılabilir. Web mağazada tek satıcı, sitenin sahibidir. Diğer satıcıların web mağaza üzerinden satış yapabilmesi söz konusu değildir. Geleneksel ticaret yapan fiziksel işletmeler, web mağaza açarak bu işletmelerini sanal ortamda da hizmete sunabilirler. E-ticaret firmaları ise komisyon vermek ve sanal pazar yerleri aracılığıyla satış yapmak yerine kendi markaları adına satış yaparlar.

Online mağazanın kiralık dükkâna benzetildiği gibi web mağaza da satıcının mülkü gibi kabul edilebilir. Çünkü bu yöntemde site içerisinde mağaza açmaktan ziyade tamamen site satın alınır. Alışverişi mümkün kılan bazı servislere ayrıca ücret ödense de yapılan her satış için komisyon ödenmez. Kâr oranı genellikle daha yüksektir fakat pazar yerlerindeki kadar çok müşteriye aynı anda ulaşmak her zaman mümkün olmayabilir.

Sanal Mağaza Nasıl Açılır?

Sanal mağaza açmak başlangıçta biraz teferruatlı görünebilir. Fakat fiziksel bir mağaza açmaktan çok daha kolaydır. Öncelikle satış yapma konusunda yasal çerçevenin içerisine dâhil olmak gerekir. İlgili yasal şartları taşıyan kişi ya da kurumlar, her iki modelde de mağaza açabilir. Sanal mağaza açmak için hizmet sağlayıcılardan destek alınır. Online mağaza için sanal pazar yerleriyle, web mağaza için ise e-ticaret altyapısı sağlayıcılarıyla iletişime geçilmelidir. Peki online store ve web store türünde sanal mağaza nasıl kurulur?

Online Mağaza Açmak

Online mağaza açmak için, sanal pazar yeri modelindeki e-ticaret platformlarında hesap oluşturulmalıdır. Amazon, Trendyol, Hepsiburada, GittiGidiyor gibi alışveriş siteleri sanal pazar yeri modeli ile hizmet verir. Satıcıların fiziksel bir mağazaya sahip olup olmadığı fark etmeksizin bu platformlarda online mağaza açılabilir. Fakat her bir alışveriş sitesinin kendine özgür şartları bulunmaktadır.

İnternetten satış yapmak isteyen e-ticaret girişimcileri, mağaza açacakları platformun şartlarını yerine getirerek mağazalarını açabilirler. Bazı platformlar birtakım belgeler de ister ve ancak bu belgeler ibraz edilirse satış süreci başlar. Mağaza hesabı açıldıktan sonra mağaza ile ilgili bilgiler ve hem satıcının hem de işletmenin kimliğini belirten bilgilerin girişi yapılır. Ardından ürünler, tüm detayları ile birlikte eklenerek listelenir.

Web Mağaza Açmak

Web mağaza açmak için atılması gereken birden çok adım vardır. Yasal süreç, bu modelde de ilk tamamlanması gereken süreçtir. Ardından bir domain, yani alan adı satın alınması gerekir. Alan adı e-ticaret sitesinin, yani web mağazanın adı olarak görüntülenir. Bu nedenle doğrudan markayı yansıtan bir isim olmalıdır. Domain ile birlikte hosting hizmetine de ihtiyaç duyulmaktadır. İnternet sitesi açıldıktan sonra tasarım adımına geçilebilir.

Tasarım sürecinde hazır şablonlar tercih edilebilir fakat hazır şablonunuzu kendi marka kimliğinize göre güncellemeniz gerekir. Çünkü mağaza ne kadar özgün olursa, potansiyel müşterilerin reel müşterilere dönüşme oranı o kadar artar. Özgün tasarım ise özel bir hizmettir ve web mağazanın profesyonel bir şekilde görünebilmesi için bir uzmandan destek alınması gerekir. Tasarım bittiğinde internet sitesi hazır olur fakat web mağazaya dönüşmesi için birkaç dokunuş daha yapmak lazımdır.

Müşterilerin web mağazadan alışveriş yapabilmesi için sepet uygulaması ve ödeme altyapısı da eklenmelidir. Ödeme altyapısı için hizmet sağlayıcılardan sanal POS hizmeti alınmalıdır. Bununla birlikte stok, kargo ve benzeri pek çok entegrasyona da ihtiyaç duyulabilir. Dolayısıyla tüm bu süreç ile tek tek uğraşmak yerine tüm hizmetlerin bir arada sunulduğu e-ticaret paketleri değerlendirilmelidir.

Web mağaza açmak için en pratik yöntem, IdeaSoft gibi e-ticaret altyapısı sağlayan bir firma ile çalışmaktır. IdeaSoft, web mağaza, yani e-ticaret sitesi açma ile ilgili tüm adımları tamamlar ve satış yapmaya hazır hâle getirir. Bu süreçte satıcının sadece yasal prosedürleri tamamlaması, ürünleri sitesine yüklemesi ve tasarım ile alakalı yapması gereken güncellemeleri gerçekleştirmesi gerekir.

Sanal Mağaza Açmanın Şartları Nelerdir?

Sanal mağaza açmak için karşılanması gereken birtakım şartlar vardır. Sanal mağaza açma şartları arasında en önemlisi, elbette yasal prosedürlere uymaktır. Her iki mağaza modelinin de olmazsa olmazı vergi levhasıdır. Çünkü vergi levhası, bir kişi ya da kurumun ticaret yapabilme ehliyetidir. Yasal olarak ticaret yapma hakkı bulunmayan kişiler, geleneksel ticaret yapamadıkları gibi e-ticaret de yapamazlar. Ayrıca yapılan her bir satışın ayrıca faturalandırılması da en önemli şartlar arasındadır.

Sanal mağaza açma şartları, mağazanın türüne ve açılacağı platforma göre değişkenlik gösterebilir. Temel ve ortak şartlar genellikle yasal prosedürle ilgilidir. Bununla birlikte birtakım evrakların ibraz edilmesi de şart olarak gösterebilir. Online mağaza modelinde, bir sanal pazar yerinde mağaza hesabı açmak gerekir. Web mağaza modelinde ise internet sitesi açmak ve sanal POS gibi gereklilikleri karşılamak şartlar arasındadır. Bu detayların dışında, hizmet sağlayıcıların talep ettiği şartlar da olabilir.

Sanal Mağaza İçin Şirket Kurmak Gerekir mi?

Bir şirket sahibi olmadan sanal mağaza açmak söz konusu değildir. Yasal düzenlemelere göre online ya da web mağazalar üzerinden satış yapabilmek için şirket sahibi olmak zorunludur. Çünkü gerçekleştirilen ticari faaliyetler, vergi mevzuatlarına uygun bir şekilde vergilendirilmelidir. Vergilendirme için de satıcının gerçek ya da tüzel kişi kimliği taşıması gerekir. İşletme sahipleri hâlihazırda bir şirkete de sahip olabilirler. Bireysel satıcılar ise şahıs şirketi kurarak bu şartı karşılamalıdır.

Şirket zorunluluğu, faturalandırma süreci için de önemlidir. Ürünlerini sanal mağazada satan satıcı, satışlar için şirket adına fatura keser. Bu faturalar sayesinde ne kadar vergi ödeyeceği hesaplanır. KDV ve Gelir Vergisi gibi vergileri ödemekle yükümlü olan e-ticaret girişimcileri, bu vergileri şirket üzerinden öderler. E-ticaret şirketinin nasıl kurulduğunu anlattığımız rehberimizden detaylı bilgi alabilirsiniz.

Sanal Mağaza Açmadan Önce Bilmeniz Gerekenler Nelerdir?

İnternetten satış yaparak ciddi kazançlar elde edebilmek için, sanal mağazanın sağlam temeller üzerine oturması gerekir. Bu da ancak mağaza açmadan önceki sürecin doğru yönetilmesi ile mümkündür. İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler ile yakından ilgilenilmeli ve acele etmeden, adım adım ilerlenmelidir. Mağaza planlı bir şekilde açılmalı ve eksiksiz olmalıdır. Yeterli bir bütçe ayırmak ve yasal süreci eksiksiz tamamlamak, temeli sağlamlaştıracak en önemli detaylardır.

Sanal Mağaza Açma Maliyeti

Sanal mağaza açmak, belirli bir sermaye gerektirir. Fakat farklı e-ticaret ve mağaza modelleri bulunduğu için farklı aralıklardaki sermayeler ile de uygun bir mağaza açılabilir. Buna göre sanal mağaza açma maliyeti seviyelerinin değişken olduğunu söylemek de mümkündür. Sermaye konusunda bir yetersizlik söz konusu ise ilk tercih online mağaza olmalıdır. Online mağazalar başlangıç sermayesi açısından daha ekonomiktir. Ama yeterli bir bütçe varsa mutlaka web mağaza tercih edilmelidir.

Online mağazada başlangıç maliyeti düşük olduğu gibi gelir de düşük kalır. Web mağaza için başlangıçta bir miktar daha fazla sermaye gerekir. Fakat uzun vadede gelir oranı, çok yüksek seviyelere ulaşabilir. En ideali ise web mağaza açıp entegrasyon hizmetleri ile online mağazalarda da ürünü satışa çıkarmaktır. Kısaca özetlemek gerekirse sanal mağaza açmak, düşük bir bütçe ile de mümkündür. Ama uzun ömürlü ve yüksek kazançlı bir mağaza için bütçenin esnek olması gerekir.

Maliyetler konusunda daha çok bilgi almak istiyorsanız, e-ticaret uzmanlarımızdan ücretsiz danışmanlık almak için demo talebi formunu doldurmanız yeterlidir.

Ücretsiz e-kitap:

E-ticaret sitesi
nasıl kurulur?

Formu doldurun, 10 adımda e-ticaret sitesi kurulumunu anlattığımız e-kitabı indirin.

Sanal Mağaza Açmak İçin Gerekli Belgeler

Sanal mağaza açmak için gereken belgeler doğru ve eksiksiz bir şekilde hazırlanmalıdır. Herhangi bir belgenin eksik ya da yanlış olması, mağaza açılış süresini uzatabilir. İhtiyaç duyulan belgeler duruma göre değişkenlik gösterebilir fakat genel olarak şu belgelere ihtiyaç vardır:

  1. Vergi levhası
  2. Faaliyet belgesi
  3. İmza sirküleri
  4. Ticaret sicil gazetesi
  5. İşletmenin adresini gösterir belge
  6. İşletme sahibinin / şirket ortaklarının kimlik fotokopileri
  7. Yetkili kişinin yerleşim yeri belgesi

Bu belgelerin dışında iletişim ve adres bilgileri, telefon numarası, e-posta adresi, banka hesabı gibi bilgilere de ihtiyaç duyulur. Mağaza modeli ve hizmet alınan firmalara göre bu belgeler dijital ortama yüklenebilir ya da belirli bir adrese posta ile gönderilir.

Sanal Mağaza Açma Süreçleri

Sanal mağaza açmadan önce, mağaza açılış süreçleri ile ilgili bilgi sahibi olmak da çok önemlidir. Bu süreçleri detaylı bir şekilde öğrenmek, hizmet alınacak firma ve platform seçiminde önemli bir rol oynar. Adına sanal mağaza açılacak olan işletmenin profiline en uygun mağaza hizmetine yönelmek, açılan mağazanın geleceğinin de daha parlak olmasını sağlar. E-ticaret sitesi kurma rehberi, özellikle web mağaza açmak isteyenler için faydalı bilgiler içermektedir.

Sanal Mağaza Açmanın Avantajları ve Dezavantajları Nelerdir?

Sanal mağaza açmak ile ilgili göz önünde bulundurulması gerekenler, avantajlar ve dezavantajlardır. Daha önce e-ticaret deneyimi olmayanlar, işletmenin mevcut potansiyelini dikkate alarak avantajları ve dezavantajları karşılaştırmalıdır. Bir sonraki adım bu doğrultuda atıldığı takdirde başarılı olma ihtimali de artar.

Sanal Mağaza Açmanın Avantajları

  • Fiziksel mağazaya göre daha düşük bütçe ile daha büyük bir girişim yapılabilir.
  • Geleneksel ticarete göre daha az gider kalemi vardır.
  • Geliri artırma fırsatı daha fazladır.
  • Bölgesel sınırlar yoktur, Türkiye’nin her yerine satış yapılabilir.
  • E-ihracat ile dünyanın da her yerine ürün satabilmek mümkündür.
  • Hafta sonları ya da tatil günleri satışa engel değildir, 7/24 satış sipariş alınabilir.
  • Sanal mağazanın fiziksel sınırları olmadığı için stoklardaki tüm ürünler satışa çıkarılabilir.
  • Daha fazla potansiyel müşteriye ulaşılabilir, satış fırsatı daha fazladır.
  • Reklam ve pazarlama kanalı konusunda seçenek çoktur.

Sanal Mağaza Açmanın Dezavantajları

  • Zorlu bir rekabet ortamı vardır.
  • Ürünlerin fiziksel olarak deneyimlenmesi mümkün olmadığı için müşteriyi ikna etmek zor olabilir.
  • Ürüne anında sahip olmak isteyen müşteriler, sanal mağazayı ziyaret etseler bile ürünü fiziksel mağazalardan alabilirler.
  • Sürekli kargo firmaları ile çalışma mecburiyeti vardır ve kargo firması ile ilgili problemlerden de satıcı sorumlu tutulur.
  • Dijital veri güvenliğinin riske girme ihtimalinden dolayı müşterilerin güvenini kazanmak uzun zaman alır.
  • Altyapı ile ilgili problemlerden dolayı mağaza işlevini yitirebilir.

Sanal Mağaza Açtıktan Sonra Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Mağaza açıldıktan sonra atlanmaması gereken çok önemli birkaç detay vardır. En önemlisi ise elbette pazarlamadır. İnternet ortamında reklam ve pazarlama yapılabilecek kanal sayısı çok fazladır. Tüm rakipler bu kanallardan faydalanabileceği için önemli olan etkili bir strateji izlemektir. Arama motorunu, diğer internet sitelerini ve sosyal medya hesaplarını reklam ve pazarlama süreci için etkin bir şekilde kullanmak gerekir.

Depolama ve stok yönetimi de mağaza var olduğu sürece dikkat edilmesi gerekenler arasındadır. Satışı yapılan ürünlere uygun bir depo edinmek gerekir. Özellikle bozulabilen ürünler için tüm önlemler önceden alınmalıdır. Stoklar her zaman güncel tutulmalıdır. Bir ürünün stokları tükendiğinde ise o ürün listeden çıkarılmalıdır.

Mağaza açtıktan sonra kargo süreci ile ilgili de adımlar atılmalıdır. Bu noktada müşteriye birden fazla alternatif sunmakta fayda vardır. Her kargo firması her müşteriye hitap etmeyebilir ve bu yüzden alışveriş yapmaktan vazgeçen potansiyel müşteriler olabilir. Ayrıca farklı kargo firmaları ile çalışmak maliyetleri de düşürebilir. Mutlaka özel kargo anlaşması yapılmalıdır.

Sanal Mağaza Açmak Güvenli mi?

Sanal mağaza açmak son derece güvenli bir girişimdir. Fakat bu süreçte yapılan tercihler güvenlik seviyesini düşürebilir. Bu nedenle online mağaza açmak için sektörün öncüsü olan ve tüketicilerin güvendiği, popüler pazar yerleri tercih edilmelidir. Web mağaza için ise altyapısı güçlü ve güvenlik düzeyi yüksek firmaları tercih etmek daha doğrudur.

Sanal mağaza açmak için buradaki formu doldurabilirsiniz.

Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Tavsiyeler

Sanal mağaza açmak istiyorsanız, bazı tavsiyeleri dikkate alarak hareket etmelisiniz. Bu sayede hem mağaza açma sürecinde hem de sonrasında avantaj sağlayabilirsiniz. Özellikle mağazanızı açtıktan sonra yapacağınız hamleler büyük oranda etki gösterir. Bu etkiyi olumlu yöne çekmek için aşağıdaki tavsiyelere göz atabilirsiniz.

  • Sanal mağaza adresinizi çevreniz ile paylaşın.
  • Google Ads ve Facebook reklamlarını kullanın
  • Sürpriz ve yeni şeyler üretin
  • İnfografik ve sosyal medya paylaşımları hazırlayın
  • Video formatında çalışmalar yapın
  • Bir blog kurun ve içerik üretin
  • Sanal mağaza adresinizi kartvizitinize ekleyin
  • Kampanya ve indirim fırsatları yaratın
  • Kupon kodları ve hediyeler ile sadık müşteriler edinin
  • IdeaSoft e-ticaret paketlerini 15 gün ücretsiz kullanarak deneyim kazanın
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Tüm yorumlar

  • hatice

    - 13:09

    merhaba aslında kendi işimi yapmak istiyorum az maliyetli sonrası çalış çabalayarak artışı olabilecek asıl gönlümden geçen online ve intagram üzerinden giyim sektörü fakat pazar o kadar fazla büyüdü ki neredeyse herkes bu pazarın içinde sanırım kazancım ne olur nerden başlamaylıyım biraz cesaret gerek başka ne yapabilirim yine bu sektörede online satış olarak düşünüyorum.

    • İbrahim Çelebi

      - 09:47

      Hatice Hanım merhaba,

      Aradığınız destek IdeaSoft'ta. Kadın girişimcilerimizin yanında olmak için bugüne kadar görülmedik bir destek paketi sunuyoruz.

      Sunduğumuz "Kadın Girişimci Destek Paketi" ile e-ticaret paketlerinde %70 indirim, başarılı girişimcilere pazarlama desteği, ücretsiz e-ticaret eğitimleri, ücretsiz sanal POS ve kargo anlaşması gibi faydalarla tüm teknik imkanlarımızı seferber ediyoruz. Ayrıca teknik destek ekibimizden 7/24 yardım alabilir, müşteri bulmak adına reklamlarınızı sadece tek tıkla yayına alabilirsiniz.

      Yapmanız gereken tek şey, Kasım sonuna kadar bu sayfadaki formumuzu doldurmak. E-ticaret uzmanlarımız sizleri arayarak yardımcı olacaklardır.

  • Begay

    - 20:19

    Onlain satış mağaza açmak istiyorum instagram üzerinde de internet sayfası nasıl açılır bilemiyorum.

    • İbrahim Çelebi

      - 10:27

      Merhaba!

      IdeaSoft ile online satış mağazanızı kurabilirsiniz. Sitenizi kurduktan sonra Instagram entegrasyonumuz ile kolayca hem siteniz üzerinden, hem de Instagram'dan satış yapabilirsiniz.

      Demo e-ticaret sitenizi incelemek ve e-ticaret uzmanlarımızdan ücretsiz bilgi almak isterseniz buradaki formu doldurabilirsiniz.

  • Hakan

    - 14:44

    Merhaba kolay gelsin bizim bir petshop dükkanımız var fakat satışları arttırmak için internet satışları nasıl oluyor web sayfası oluşturma gibi ücret nedir eğitim veriyor musunuz..

    • İbrahim Çelebi

      - 12:26

      Hakan Bey merhaba!

      İhtiyacınız olan tüm yardımı size sağlıyoruz. Üstelik e-ticaret sitenizi kurduktan sonra da tüm süreçlerinizde sizlerin yanında oluyoruz.

      IdeaSoft ile bir e-ticaret sitesi kurduğunuzda satışlarınızı artırmak için sizlere başka hiçbir yerde bulamayacağınız onlarca özellik sunuyor, ücretsiz online eğitimlerimiz ile e-ticaret hakkındaki tüm öğrenmek istediklerinizi size anlatıyoruz.

      E-ticaret paketlerimizi ve fiyatlarımızı bu sayfamızdan inceleyebilirsiniz. Altyapımızı ücretsiz olarak denemek ve e-ticaret uzmanlarımız ile pet shop'unuzdan yaptığınız satışları artırmak adına konuşmak için bu sayfamızdaki formu doldurabilirsiniz.

      İyi günler dileriz.

  • Merve

    - 12:05

    Daha modern gençlere hitap eden bir butik açmak istiyorum fakat bir bilgim veya tecrübem yok bilgilendirirseniz çok memnun kalırım

  • Serap özsoy

    - 17:46

    Merhabalar ben giyim üzerine istiyorum fakat pek bi bilgim yok nereden başlayacağıma dair bu konuda bilgilendirirseniz sevinirim

  • Elfida özen

    - 12:28

    Merhaba ben ınstgram üzerinden tesettür gıyımı uErıne mağaza açmak ıstıyorum ama hıc bılgım yok ve bu hayatımı gerçeklestırmeyı çok ıstıyorum bana yardımcı olursanız çok sevınırım sımdıden teşekkürler

    • İbrahim Çelebi

      - 15:54

      Merhaba Elfida Hanım,

      Instagram'da satış yapmanın inceliklerini anlattığımız blog yazımızı inceleyerek detaylı bilgi edinebilirsiniz. Dilerseniz ürünlerinizi kendi online mağazanızda da satışa sunabilirsiniz. E-ticaret uzmanlarımızın size konu hakkında yardımcı olması için buradaki formumuzu doldurabilirsiniz.

  • Nurten Gültekin

    - 15:37

    Merhabalar,daha once bijuteri ve hediyelik eşya mağazam vardı.Evlenip cocuklar olunca kapatmak zorunda kaldım.Şimdi ise monoton hayattan kurtulup kendi e-Ticaret sayfasi kurup hayallerimi tekrardan gerçekleştirmek istiyorum Bana bu konuda yardımcı olursanız onure olurum,teşekkürler sevgiler....

    • İbrahim Çelebi

      - 12:14

      Nurten Hanım merhaba,

      Hayallerinize ulaşmanıza yardımcı olmak isteriz. E-ticaret uzmanlarımız sizleri arayarak tüm sorularınızı yanıtlayabilirler. Bu sayfadaki formumuzu doldurmanız yeterli.

  • Zeliha

    - 09:43

    Tesettür giyim sektörde ve el işleri sektöründe mağaza açmak istiyorum nasıl ilerleme sağlayabilirim?

  • Necibe Sarıkaya

    - 02:23

    Merhabalar benim ortak bir dükkanım var. Tesettür giyim üzerine internet satışına yeni başladık ama daha büyütmek istiyoruz allahın izniyle ama nasıl yapacağımızı bilmiyoruz

    • Savaş

      - 16:19

      Merhabalar Necibe Hanım, iletişim bilgilerinizi ideasoft.com.tr/iletisim adresindeki form aracılığı ile bize iletebilirseniz size ulaşıp detaylıca yardımcı olabiliriz 🙂 İyi çalışmalar dileriz.

  • Emel kaya

    - 14:34

    Merhaba ben elişi süs eşyaları çantalar ev ürünleri yapıyorum ama bunları satacak bir mecra bulamıyorum bu konuda bana yardımcı olurmusunuz

    • Savaş

      - 13:41

      Merhaba Emel Hanım, sizinle telefonla görüşüp destek olmak isteriz. Sizin için de uygunsa ideasoft.com.tr/iletisim adresi üzerinden bize bir iletişim formu iletmeniz yeterli 🙂 iyi çalışmalar dileriz.

Benzer yazılar

Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalıştığınızda, pazarlama tarafındaki çalışmalarınızın verimini artırırken, bu işleri daha profesyonel olarak da yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizi yönetirken, kendi başınıza pazarlama...
9 Eylül 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, ...
10 Mart 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi e-posta pazarlamada da belli bir stratejiye ihtiyacınız olacaktır. Belli bir stratejinizin olmaması, buradaki çalışmalarınızın düzensiz olmasına neden olacağı gibi, beklediğiniz sonuçları...
8 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?
Instagram’da satış yapma fikri birçok kişinin son dönemlerde yoğunlaştığı iş fikirlerinden biri haline geldi. Instagram’ın popülerleşmesi ve reklam modellerinin gelişmesiyle beraber bu platform bir satış kanalı haline gelmeye...
5 Aralık 2018
Sinan Oypan
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel...
2 Ekim 2020
Sinan Oypan
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satmayı planlıyor ve kendi işinizi kurarak, internet üzerinden bu ürünleri satmak istiyorsanız bir takım adımları takip etmeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapıyor olacağınız için normal bir B2C firmasından...
20 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
Pazarlama yönetimi doğru yapıldığında, firmanın marka ve ürün bilinirliği artırılırken, yeni hedef kitlelere ulaşılarak, sağlanan geri dönüşümler de artırılır. Pazarlama çalışmalarınızı bir adım daha ileri taşımak...
12 Şubat 2020
Sinan Oypan
Dinamik Fiyatlandırma Nedir? Stratejileri Nelerdir?
Dinamik Fiyatlandırma Nedir? Stratejileri Nelerdir?
Başarılı bir satıcı olabilmenin yolu, satış stratejilerine doğru bir şekilde uygulamaktan geçer. E-ticaret dünyasına entegre edilebilen onlarca stratejiden bir ya da birkaçını verimli bir şekilde kullanmak, kazancı artırmak için...
27 Temmuz 2021
Markethinkers
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın