Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak

28 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya

Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi nasıl açılır, e ticaret sitesi kurmak maliyeti nedir, internet satış sitesi kurmak için zorunlu yasal ve teknik geliştirmelerde nelere dikkat edilmelidir; özetle internetten satış sitesi kurmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu mini e ticaret rehberinde.

Fiziki mağazası olan firmalar veya yurtdışında getirdiği ürünleri, geliştirdiği ürünleri satmak isteyen girişimcilerin genellikle ilk tercihi online satış sitesi kurmak, online satış mağazası açmak yani internette mağaza açmak oluyor.Bu süreç ile ilgili merak edilen birçok konu bulunuyor. Girişimciler alışveriş sitesi / e ticaret sitesi kurma maliyeti, alışveriş sitesi kurmak için neler gerekli, ne kadar sermaye gerekir, kaç para bir bütçe ayırmak doğru olur gibi birçok soruya cevap arıyor.

Geçtiğimiz son 10 yılda ülkemizde e-ticaret'ın hızlı gelişimi ve birçok markanın online satış sitesinin de bulunması, genç girişimcileri ve teknoloji ile işini büyütmek isteyen firmaların da ilgi odağı haline geldi.

Türkiye'de 6000'den fazla online satış sitesini hayata geçirmiş bir firma olarak, alışveriş sitesi kurmak istiyorum diyenler için bu yazıyı hazırladık ve olabildiğince sorularınıza cevap olacağını ümit ediyoruz.

Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?

Online satışa yeni başlayacak olanlar için öncelikle bir firmasının olması veya firma kuracak olması gerekiyor. Alışveriş sitesi kurmak için neler gerekli dediğimizde, en başta vergi mükellefi olmak gelir. Eğer bir firmanız yoksa şahıs şirketi kurmak veya adi ortaklık kurmak en kısa süren ve sizin için en düşük maliyetli seçenek olacaktır.

Online satış sitesi kurma maliyeti nedir?

Alışveriş sitesinde ne gibi özelliklerin bulunacağına göre alışveriş sitesi maliyetleri değişiklik göstermektedir. IdeaSoft Akıllı E-ticaret paketleri yani e ticaret sitesi maliyeti aylık 120-150 TL. maliyetten başlar, 500-600 TL.'ye kadar çıkabilir. Eğer yeni başlıyorsanız, hem mantıklı hem de minimum sermaye ile yapabileceğiniz bir paketi tercih edebilirsiniz. E-ticaret Paketlerimizi inceleyebilir, dilerseniz 15 gün boyunca da ücretsiz kullanabilirsiniz. Sonrasında karar vermeniz daha doğru olacaktır.

Bedava veya ücretsiz alışveriş sitesi kurmak mümkün mü?

Sizce mümkün mü? Ticaret yaptığınızda fiziki mağaza için nasıl bir dükkan kiralamanız gerekiyorsa, alışveriş sitesi açmak / kurmak istiyorsanız, belirli maliyetleri karşılamanız gerekecektir.

“Alışveriş

Basitçe e ticaret maliyetini / maliyetlerini alt maddeler halinde özetlemek gerekirse,
Alan adı (domain) maliyeti
Çok büyük bir maliyet değildir. 10$ ile 30$ arasında uzantısına göre değişiklik gösterir. Her yeni yılda farklı farklı uzantılı domainler satışa sunulur. Eğer müsaitlik durumu var ise .com uzantısı veya .com.tr uzantısı tercih etmenizi öneririz. Alışveriş sitesi ismi önemlidir. Domain alırken alışveriş sitesi isim önerilerini de gözden geçirebilirsiniz. Domain firmalarının farklı uzantılar ve ek kelimeler ile güzel önerileri olabiliyor.
Düzgün ve kaliteli hosting maliyeti
Online satış mağazası / ürün satış sitesi açıyorsunuz, 24 saat online olması, kesintilerin senede çok az denecek kadar az olması en önemli konuların başında gelir.
Yazılım Güncellemeleri
Teknoloji gelişiyor ve zaman içerisinde değişiyor. Bu noktada bizler, yani e-ticaret altyapı sağlayıcınız olarak bu gelişime ayak uyduruyor olmak ve bir adım önde olmak zorundayız. Sosyal medya'nın gelişimi, google tarafından gerçekleşen değişiklikler, mobil cihazların kullanımının artması vb. birçok konu yazılım geliştirme sürecinin içerisine girmektedir.
Zorunlu Yasal ve Teknik Geliştirmeler
2010 ile 2015 yılları arasında bankaların %90'ı, en az 1 defa teknik altyapısını değiştirmiştir. Bu süreç öncesinde teknik olarak bu hazırlıkların tamamlanmış olması önemlidir. Yine aynı şekilde e-ticaret ile ilgili çıkan yürütmelikler, kanunlar ve yasal sektörel taksit sınırlandırmaları (cep telefonu, altın) öncesinde teknik olarak hazır olmak önemlidir.

Nereden ve nasıl başlamalıyım?

Yapmanız gereken ilk iş, ne satacağınıza karar vermek ve temel bir iş planı oluşturmaktır. Sonrasında IdeaSoft Akıllı E-ticaret paketlerini 15 gün boyunca ücretsiz kullanabilir ve online satış sitesi kurmadan önce neye ihtiyacınız olduğunu kolayca anlayabilirsiniz.

Eğer hala karar veremediyseniz IdeaAkademi olarak ücretsiz düzenlediğimiz eğitimlere katılabilirsiniz. Ücretsiz eğitimlerimiz sizlere yol gösterecek ve başlangıç sürecinizde sizlere fayda sağlayacaktır.

Dilerseniz şimdi 15 gün ücretsiz demo hesabınızı oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri...
11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak...
31 Ocak 2017
Sinan Oypan
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda. E-ticaret siteniz üzerinde farklı...
10 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması...
8 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir...
9 Haziran 2020
Sinan Oypan
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
14 Nisan 2019
Sinan Oypan
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha...
27 Eylül 2017
Sinan Oypan
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video içerik üretiminin artışıyla beraber birçok firma Youtube, Facebook ve Instagram üzerinde video içeriklerini öne çıkartmaya başladı. Etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının görsel ve yazılı içeriklere kıyasla daha fazla...
6 Ekim 2017
Sinan Oypan