Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak

28 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya

Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi nasıl açılır, e ticaret sitesi kurmak maliyeti nedir, internet satış sitesi kurmak için zorunlu yasal ve teknik geliştirmelerde nelere dikkat edilmelidir; özetle internetten satış sitesi kurmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu mini e ticaret rehberinde.

Fiziki mağazası olan firmalar veya yurtdışında getirdiği ürünleri, geliştirdiği ürünleri satmak isteyen girişimcilerin genellikle ilk tercihi online satış sitesi kurmak, online satış mağazası açmak yani internette mağaza açmak oluyor.Bu süreç ile ilgili merak edilen birçok konu bulunuyor. Girişimciler alışveriş sitesi / e ticaret sitesi kurma maliyeti, alışveriş sitesi kurmak için neler gerekli, ne kadar sermaye gerekir, kaç para bir bütçe ayırmak doğru olur gibi birçok soruya cevap arıyor.

Geçtiğimiz son 10 yılda ülkemizde e-ticaret'ın hızlı gelişimi ve birçok markanın online satış sitesinin de bulunması, genç girişimcileri ve teknoloji ile işini büyütmek isteyen firmaların da ilgi odağı haline geldi.

Türkiye'de 6000'den fazla online satış sitesini hayata geçirmiş bir firma olarak, alışveriş sitesi kurmak istiyorum diyenler için bu yazıyı hazırladık ve olabildiğince sorularınıza cevap olacağını ümit ediyoruz.

Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?

Online satışa yeni başlayacak olanlar için öncelikle bir firmasının olması veya firma kuracak olması gerekiyor. Alışveriş sitesi kurmak için neler gerekli dediğimizde, en başta vergi mükellefi olmak gelir. Eğer bir firmanız yoksa şahıs şirketi kurmak veya adi ortaklık kurmak en kısa süren ve sizin için en düşük maliyetli seçenek olacaktır.

Online satış sitesi kurma maliyeti nedir?

Alışveriş sitesinde ne gibi özelliklerin bulunacağına göre alışveriş sitesi maliyetleri değişiklik göstermektedir. IdeaSoft Akıllı E-ticaret paketleri yani e ticaret sitesi maliyeti aylık 120-150 TL. maliyetten başlar, 500-600 TL.'ye kadar çıkabilir. Eğer yeni başlıyorsanız, hem mantıklı hem de minimum sermaye ile yapabileceğiniz bir paketi tercih edebilirsiniz. E-ticaret Paketlerimizi inceleyebilir, dilerseniz 15 gün boyunca da ücretsiz kullanabilirsiniz. Sonrasında karar vermeniz daha doğru olacaktır.

Bedava veya ücretsiz alışveriş sitesi kurmak mümkün mü?

Sizce mümkün mü? Ticaret yaptığınızda fiziki mağaza için nasıl bir dükkan kiralamanız gerekiyorsa, alışveriş sitesi açmak / kurmak istiyorsanız, belirli maliyetleri karşılamanız gerekecektir.

“Alışveriş

Basitçe e ticaret maliyetini / maliyetlerini alt maddeler halinde özetlemek gerekirse,
Alan adı (domain) maliyeti
Çok büyük bir maliyet değildir. 10$ ile 30$ arasında uzantısına göre değişiklik gösterir. Her yeni yılda farklı farklı uzantılı domainler satışa sunulur. Eğer müsaitlik durumu var ise .com uzantısı veya .com.tr uzantısı tercih etmenizi öneririz. Alışveriş sitesi ismi önemlidir. Domain alırken alışveriş sitesi isim önerilerini de gözden geçirebilirsiniz. Domain firmalarının farklı uzantılar ve ek kelimeler ile güzel önerileri olabiliyor.
Düzgün ve kaliteli hosting maliyeti
Online satış mağazası / ürün satış sitesi açıyorsunuz, 24 saat online olması, kesintilerin senede çok az denecek kadar az olması en önemli konuların başında gelir.
Yazılım Güncellemeleri
Teknoloji gelişiyor ve zaman içerisinde değişiyor. Bu noktada bizler, yani e-ticaret altyapı sağlayıcınız olarak bu gelişime ayak uyduruyor olmak ve bir adım önde olmak zorundayız. Sosyal medya'nın gelişimi, google tarafından gerçekleşen değişiklikler, mobil cihazların kullanımının artması vb. birçok konu yazılım geliştirme sürecinin içerisine girmektedir.
Zorunlu Yasal ve Teknik Geliştirmeler
2010 ile 2015 yılları arasında bankaların %90'ı, en az 1 defa teknik altyapısını değiştirmiştir. Bu süreç öncesinde teknik olarak bu hazırlıkların tamamlanmış olması önemlidir. Yine aynı şekilde e-ticaret ile ilgili çıkan yürütmelikler, kanunlar ve yasal sektörel taksit sınırlandırmaları (cep telefonu, altın) öncesinde teknik olarak hazır olmak önemlidir.

Nereden ve nasıl başlamalıyım?

Yapmanız gereken ilk iş, ne satacağınıza karar vermek ve temel bir iş planı oluşturmaktır. Sonrasında IdeaSoft Akıllı E-ticaret paketlerini 15 gün boyunca ücretsiz kullanabilir ve online satış sitesi kurmadan önce neye ihtiyacınız olduğunu kolayca anlayabilirsiniz.

Eğer hala karar veremediyseniz IdeaAkademi olarak ücretsiz düzenlediğimiz eğitimlere katılabilirsiniz. Ücretsiz eğitimlerimiz sizlere yol gösterecek ve başlangıç sürecinizde sizlere fayda sağlayacaktır.

Dilerseniz şimdi 15 gün ücretsiz demo hesabınızı oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sektörünün büyümesiyle beraber, sektördeki rekabette önemli bir şekilde artmaya başladı. Benzer ürün gamlarını satan e-ticaret sitlerinin artmasıyla beraber, firmalar bu rekabetle baş etmekte zorlanabiliyorlar. Aynı...
1 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmaları sosyal mecralardan sıkça yararlanıyorlar. Marka veya ürünü tanıtımı yapmanın yanı sıra tüketicilerle etkileşime geçmek için de bu mecralarda yer alıyorlar. Bu platformlarda yer alan firmaların, dönemsel...
27 Eylül 2016
Sinan Oypan
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten kıyafet satmak / internetten elbise satmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online kıyafet satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak isteyen girişimcilerin, uygulaması gereken bir takım yönetim ilkeleri bulunuyor. Bu yönetim ilkeleri, e-ticaret sitenizi nasıl fikirler verdiği gibi size bazı konularda yol da gösterecektir. Günümüzde,...
26 Ağustos 2019
Sinan Oypan
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017 yılında kendi işinizi kurmak istiyor; fakat iş fikri olarak ne yapacağınıza halen karar vermediyseniz, bu yazımız size bazı fikirler verebilir. Eğer kendi iş fikirlerinizi bulmak ve geniş bir yelpazede iş fikir ve modellerini...
29 Aralık 2016
Sinan Oypan
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Her elektronik satış sitesinin bazı olmazsa olmazları vardır ve bu unsurlar uzun vadede başarı için de gereklidir. Günümüzde e-ticaret sektöründeki rekabetin ciddi şekilde artması, rekabet stratejisi geliştirmenin yanı sıra...
15 Haziran 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı yazmanız, pazarlama çalışmalarınızda ve dijital yayıncılara ulaştığınızda daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. İşin pazarlama tarafından baktığımızda tanıtım yazınızı, web...
16 Haziran 2020
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak,...
19 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
Rekabet stratejisi, e-ticarette üzerinde durulması gereken ve uzun vadeli başarı için de uygulanması gereken bir çalışmadır. Günümüzde birçok sektörde rekabetin ciddi şekilde artması, tüketicilerin marka sadakatlerinin azalarak,...
13 Haziran 2020
Sinan Oypan