Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak

28 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak

Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi nasıl açılır, e ticaret sitesi kurmak maliyeti nedir, internet satış sitesi kurmak için zorunlu yasal ve teknik geliştirmelerde nelere dikkat edilmelidir; özetle internetten satış sitesi kurmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu mini e ticaret rehberinde.

Fiziki mağazası olan firmalar veya yurtdışında getirdiği ürünleri, geliştirdiği ürünleri satmak isteyen girişimcilerin genellikle ilk tercihi online satış sitesi kurmak, online satış mağazası açmak yani internette mağaza açmak oluyor.Bu süreç ile ilgili merak edilen birçok konu bulunuyor. Girişimciler alışveriş sitesi / e ticaret sitesi kurma maliyeti, alışveriş sitesi kurmak için neler gerekli, ne kadar sermaye gerekir, kaç para bir bütçe ayırmak doğru olur gibi birçok soruya cevap arıyor.

Geçtiğimiz son 10 yılda ülkemizde e-ticaret'ın hızlı gelişimi ve birçok markanın online satış sitesinin de bulunması, genç girişimcileri ve teknoloji ile işini büyütmek isteyen firmaların da ilgi odağı haline geldi.

Türkiye'de 12.000'den fazla online satış sitesini hayata geçirmiş bir firma olarak, alışveriş sitesi kurmak istiyorum diyenler için bu yazıyı hazırladık ve olabildiğince sorularınıza cevap olacağını ümit ediyoruz.

Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?

Online satışa yeni başlayacak olanlar için öncelikle bir firmasının olması veya firma kuracak olması gerekiyor. Alışveriş sitesi kurmak için neler gerekli dediğimizde, en başta vergi mükellefi olmak gelir. Eğer bir firmanız yoksa şahıs şirketi kurmak veya adi ortaklık kurmak en kısa süren ve sizin için en düşük maliyetli seçenek olacaktır.

Online satış sitesi kurma maliyeti nedir?

Alışveriş sitesinde ne gibi özelliklerin bulunacağına göre alışveriş sitesi maliyetleri değişiklik göstermektedir. IdeaSoft Akıllı E-ticaret paketleri yani e ticaret sitesi maliyeti aylık 120-150 TL. maliyetten başlar, 500-600 TL.'ye kadar çıkabilir. Eğer yeni başlıyorsanız, hem mantıklı hem de minimum sermaye ile yapabileceğiniz bir paketi tercih edebilirsiniz. E-ticaret Paketlerimizi inceleyebilir, dilerseniz 15 gün boyunca da ücretsiz kullanabilirsiniz. Sonrasında karar vermeniz daha doğru olacaktır.

Bedava veya ücretsiz alışveriş sitesi kurmak mümkün mü?

Sizce mümkün mü? Ticaret yaptığınızda fiziki mağaza için nasıl bir dükkan kiralamanız gerekiyorsa, alışveriş sitesi açmak / kurmak istiyorsanız, belirli maliyetleri karşılamanız gerekecektir.

“Alışveriş

Basitçe e ticaret maliyetini / maliyetlerini alt maddeler halinde özetlemek gerekirse,

Alan adı (domain) maliyeti

Çok büyük bir maliyet değildir. 10$ ile 30$ arasında uzantısına göre değişiklik gösterir. Her yeni yılda farklı farklı uzantılı domainler satışa sunulur. Eğer müsaitlik durumu var ise .com uzantısı veya .com.tr uzantısı tercih etmenizi öneririz. Alışveriş sitesi ismi önemlidir. Domain alırken alışveriş sitesi isim önerilerini de gözden geçirebilirsiniz. Domain firmalarının farklı uzantılar ve ek kelimeler ile güzel önerileri olabiliyor.

Düzgün ve kaliteli hosting maliyeti

Online satış mağazası / ürün satış sitesi açıyorsunuz, 24 saat online olması, kesintilerin senede çok az denecek kadar az olması en önemli konuların başında gelir.

Yazılım Güncellemeleri

Teknoloji gelişiyor ve zaman içerisinde değişiyor. Bu noktada bizler, yani e-ticaret altyapı sağlayıcınız olarak bu gelişime ayak uyduruyor olmak ve bir adım önde olmak zorundayız. Sosyal medya'nın gelişimi, google tarafından gerçekleşen değişiklikler, mobil cihazların kullanımının artması vb. birçok konu yazılım geliştirme sürecinin içerisine girmektedir.

Zorunlu Yasal ve Teknik Geliştirmeler

2010 ile 2015 yılları arasında bankaların %90'ı, en az 1 defa teknik altyapısını değiştirmiştir. Bu süreç öncesinde teknik olarak bu hazırlıkların tamamlanmış olması önemlidir. Yine aynı şekilde e-ticaret ile ilgili çıkan yürütmelikler, kanunlar ve yasal sektörel taksit sınırlandırmaları (cep telefonu, altın) öncesinde teknik olarak hazır olmak önemlidir.

Nereden ve nasıl başlamalıyım?

Yapmanız gereken ilk iş, ne satacağınıza karar vermek ve temel bir iş planı oluşturmaktır. Sonrasında IdeaSoft Akıllı E-ticaret paketlerini 15 gün boyunca ücretsiz kullanabilir ve online satış sitesi kurmadan önce neye ihtiyacınız olduğunu kolayca anlayabilirsiniz.

Eğer hala karar veremediyseniz IdeaAkademi olarak ücretsiz düzenlediğimiz eğitimlere katılabilirsiniz. Ücretsiz eğitimlerimiz sizlere yol gösterecek ve başlangıç sürecinizde sizlere fayda sağlayacaktır.

Dilerseniz şimdi 15 gün ücretsiz demo hesabınızı oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları, çok uzun zamandır var olmakla beraber, teknolojinin değişimi ile beraber de şekil ve form değiştirmektedir.. Geçtiğimiz yüz yılda basılı gazete, dergi, radyo, televizyon ve sinema gibi formları olan kitle...
13 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir....
30 Temmuz 2020
Sinan Oypan
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu...
27 Ekim 2016
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama emailing'de bir hayli önemli bir yere sahiptir. E-posta pazarlama, sadece yeni ürün veya kampanya duyuruları yapmak için kullanılan bir yöntem değildir. Aynı zamanda satış sonrasında da geri...
13 Şubat 2017
Sinan Oypan
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak / EPttAVM de satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. EPttAVM satış yapmak, fiziki mağazası olan ya da internetten satış yapmak isteyen şirketler için ideal yöntemlerden biri...
19 Eylül 2019
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
E-ticarette blog yazma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği için etkili olduğu gibi tüketicileri satışa yönlendirmek için de önemli çalışmalardan biridir. Blog çalışmalarıyla aynı zamanda e-ticaret sitenizi de düzenli olarak...
6 Aralık 2019
Sinan Oypan
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliği e-ticaret sitelerinde tüketicilerin aradıkları ürünlere daha kolay ulaşabilmelerini sağlayarak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesinde önemli rol oynayan araçlardan biri. Site içi arama...
25 Kasım 2018
Sinan Oypan
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve arama motoru pazarlama, e-ticaret firmalarının sitelerine trafik çekmek ve geri dönüşüm sağlamak için kullandıkları yöntemlerdendir. Arama motoru optimizasyonu çalışmalarını, arama motoru pazarlama...
4 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi, herbir ürün için farklı derecelerde gerçekleşen ve herbir ürün için de geçerli olan kavramlardan biridir. Herbir ürünün belli bir yaşam döngüsü vardır ve bunu yönetmek önemli olduğu gibi, bu süreyi...
2 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
Video fikirleri bulmak ve farklı video içeriklerle e-ticaret sitenizi öne çıkartmak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olurken, ürünlerinizi tanıtmanızı da sağlar. Tabii ki farklı video fikirleri bulmak ve video...
13 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın