fbpx

Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak

28 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak

Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi nasıl açılır, e ticaret sitesi kurmak maliyeti nedir, internet satış sitesi kurmak için zorunlu yasal ve teknik geliştirmelerde nelere dikkat edilmelidir; özetle internetten satış sitesi kurmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu mini e ticaret rehberinde.

Fiziki mağazası olan firmalar veya yurtdışında getirdiği ürünleri, geliştirdiği ürünleri satmak isteyen girişimcilerin genellikle ilk tercihi online satış sitesi kurmak, online satış mağazası açmak yani internette mağaza açmak oluyor.Bu süreç ile ilgili merak edilen birçok konu bulunuyor. Girişimciler alışveriş sitesi / e ticaret sitesi kurma maliyeti, alışveriş sitesi kurmak için neler gerekli, ne kadar sermaye gerekir, kaç para bir bütçe ayırmak doğru olur gibi birçok soruya cevap arıyor.

Geçtiğimiz son 10 yılda ülkemizde e-ticaret'ın hızlı gelişimi ve birçok markanın online satış sitesinin de bulunması, genç girişimcileri ve teknoloji ile işini büyütmek isteyen firmaların da ilgi odağı haline geldi.

Türkiye'de 6000'den fazla online satış sitesini hayata geçirmiş bir firma olarak, alışveriş sitesi kurmak istiyorum diyenler için bu yazıyı hazırladık ve olabildiğince sorularınıza cevap olacağını ümit ediyoruz.

Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?

Online satışa yeni başlayacak olanlar için öncelikle bir firmasının olması veya firma kuracak olması gerekiyor. Alışveriş sitesi kurmak için neler gerekli dediğimizde, en başta vergi mükellefi olmak gelir. Eğer bir firmanız yoksa şahıs şirketi kurmak veya adi ortaklık kurmak en kısa süren ve sizin için en düşük maliyetli seçenek olacaktır.

Online satış sitesi kurma maliyeti nedir?

Alışveriş sitesinde ne gibi özelliklerin bulunacağına göre alışveriş sitesi maliyetleri değişiklik göstermektedir. IdeaSoft Akıllı E-ticaret paketleri yani e ticaret sitesi maliyeti aylık 120-150 TL. maliyetten başlar, 500-600 TL.'ye kadar çıkabilir. Eğer yeni başlıyorsanız, hem mantıklı hem de minimum sermaye ile yapabileceğiniz bir paketi tercih edebilirsiniz. E-ticaret Paketlerimizi inceleyebilir, dilerseniz 15 gün boyunca da ücretsiz kullanabilirsiniz. Sonrasında karar vermeniz daha doğru olacaktır.

Bedava veya ücretsiz alışveriş sitesi kurmak mümkün mü?

Sizce mümkün mü? Ticaret yaptığınızda fiziki mağaza için nasıl bir dükkan kiralamanız gerekiyorsa, alışveriş sitesi açmak / kurmak istiyorsanız, belirli maliyetleri karşılamanız gerekecektir.

“Alışveriş

Basitçe e ticaret maliyetini / maliyetlerini alt maddeler halinde özetlemek gerekirse,
Alan adı (domain) maliyeti
Çok büyük bir maliyet değildir. 10$ ile 30$ arasında uzantısına göre değişiklik gösterir. Her yeni yılda farklı farklı uzantılı domainler satışa sunulur. Eğer müsaitlik durumu var ise .com uzantısı veya .com.tr uzantısı tercih etmenizi öneririz. Alışveriş sitesi ismi önemlidir. Domain alırken alışveriş sitesi isim önerilerini de gözden geçirebilirsiniz. Domain firmalarının farklı uzantılar ve ek kelimeler ile güzel önerileri olabiliyor.
Düzgün ve kaliteli hosting maliyeti
Online satış mağazası / ürün satış sitesi açıyorsunuz, 24 saat online olması, kesintilerin senede çok az denecek kadar az olması en önemli konuların başında gelir.
Yazılım Güncellemeleri
Teknoloji gelişiyor ve zaman içerisinde değişiyor. Bu noktada bizler, yani e-ticaret altyapı sağlayıcınız olarak bu gelişime ayak uyduruyor olmak ve bir adım önde olmak zorundayız. Sosyal medya'nın gelişimi, google tarafından gerçekleşen değişiklikler, mobil cihazların kullanımının artması vb. birçok konu yazılım geliştirme sürecinin içerisine girmektedir.
Zorunlu Yasal ve Teknik Geliştirmeler
2010 ile 2015 yılları arasında bankaların %90'ı, en az 1 defa teknik altyapısını değiştirmiştir. Bu süreç öncesinde teknik olarak bu hazırlıkların tamamlanmış olması önemlidir. Yine aynı şekilde e-ticaret ile ilgili çıkan yürütmelikler, kanunlar ve yasal sektörel taksit sınırlandırmaları (cep telefonu, altın) öncesinde teknik olarak hazır olmak önemlidir.

Nereden ve nasıl başlamalıyım?

Yapmanız gereken ilk iş, ne satacağınıza karar vermek ve temel bir iş planı oluşturmaktır. Sonrasında IdeaSoft Akıllı E-ticaret paketlerini 15 gün boyunca ücretsiz kullanabilir ve online satış sitesi kurmadan önce neye ihtiyacınız olduğunu kolayca anlayabilirsiniz.

Eğer hala karar veremediyseniz IdeaAkademi olarak ücretsiz düzenlediğimiz eğitimlere katılabilirsiniz. Ücretsiz eğitimlerimiz sizlere yol gösterecek ve başlangıç sürecinizde sizlere fayda sağlayacaktır.

Dilerseniz şimdi 15 gün ücretsiz demo hesabınızı oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
Video içerik üretmek artık eskiye kıyasla oldukça kolay ve akıllı telefonlar üzerindeki uygulamalar ile akıcı, akılda kalıcı ve ilgi çekici videolar hazırlamak oldukça mümkün. Elinizde video içerikler için belli bir bütçe...
29 Ocak 2017
Sinan Oypan
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça...
17 Şubat 2017
Sinan Oypan
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
Tüketiciler son dönemlerde fabrikasyon ürünler yerine biraz daha butik ve el yapımı ürünlere de önem vermeye başladı. Bunun yanı sıra kendi işini kurmak ve internetten satış yapmak isteyen kişiler de kendi ürettikleri ürünleri...
6 Haziran 2018
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Pazarlama çalışmalarınızın performansını ve geri dönüşümünü artırmak için sosyal ağ analizi yaparak doğru hedef kitleye ulaşmanız gerekir. Her sektörün ve firmanın hitap ettiği kitle farklılık gösterir. Temel olarak...
22 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2021
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2021
Hepsiburada mağaza açma diğer bir deyişle Hepsiburada dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Türkiye’nin en eski e-ticaret sitelerinden biri olan Hepsiburada’da mağaza açmak ve kendi ürünlerinizi...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte....
7 Ekim 2020
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette stok takibi, sipariş yönetimi, siparişlerin kargolanması ve sonrasında da stokların yenilenmesi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri. Stok takibi yaparken, bir yandan da stok yönetimi çalışmaları da yapacağınız...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan