Online perakende satış teknikleri nelerdir?

4 Temmuz 2020
Sinan Oypan

Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça yüksek olduğu günümüzde de farklı satış tekniklerinden yararlanmak, rekabette öne geçmenizi sağlarken şirket olarak satışlarınızı artırarak da büyümenize yardımcı olur.

Online perakende satış teknikleri nelerdir?

Tüketicilerin satın alma süreçlerini ve davranışlarını araştırın

Online perakende satışlar tüketicileri anlayarak ve onların satın alma süreçleri hakkında bilgi sahibi olunarak artırılabilir. Böylelikle pazarlama reklam çalışmalarınızı daha verimli bir şekilde yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri

Tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce geçtikleri evreleri anlamanız, pazarlama çalışmalarınızda farklı evrelerdeki tüketicilere ulaşmanızı sağlayacak çalışmalar yapmanızı sağlar.

İlgili rehber: Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler

Belli bir problem için çözüm aramakta olan kullanıcılara, çözdüğünüz problemleri anlatan bir içerik gösterebilir ya da henüz ürün araştırma sürecinde olan kullanıcılara, ürün özelliklerinin tanıtımını yaptığınız içerikleri ya da ürün karşılaştırma içeriklerinizi gösterebilirsiniz. Böylelikle doğru kitleye doğru içerikleri göstererek, pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla verim alabilirsiniz.

Reklam hedeflemeleriniz üzerine çalışın

Reklam hedeflemeleriniz de satışlarınızı artırmanızda size yardımcı olacaktır. Reklamlarınızda doğru hedef kitlelere ulaşmazsanız, ürünlerinizi satmanız da mümkün olmayacaktır. Bu nedenle de doğru hedef kitleye ulaşmanız gereklidir.

Doğru hedef kitleye ulaşmakla beraber, yukarıda bahsettiğimiz tüketicilerin satın alma süreçlerini de hesaba katmanız gerekiyor. Farklı hedef kitleler oluşturarak, bu hedef kitlelere ilgili reklam içeriklerini sunmanız reklamlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Facebook ve Instagram reklamlarında Facebook Piksel kullanımı ile özel hedef kitleler ve özel eylemler oluşturabilir ve böylelikle de daha belirgin kırılımlar üzerinden hedeflemeler yapabilir ve reklamlarınızın performansını da artırabilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizde konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Piksel kullanım ipuçları

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Marka bilinirliğinizi artırın

Online perakende satış işlemlerinde tüketicilerin markanızı bilmesi, markanıza güvenmelerini de sağlar. Marka olan güveni artırabilmek için de marka bilinirliğinizi artırmanız gerekir. Marka bilinirliğiniz arttıkça yeni kitlelere ulaşabilir, sadık müşteri kitleleri kazanabilir ve bu müşterileriniz başka tüketicilere aldıkları hizmetin kalitesinden bahsederek, kendi çevrelerinde markanızın reklamını yapabilirler.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Marka bilinirliğini artırmak için farklı içerik pazarlama çalışmalarına yönelebileceğinzi gibi pazarlama ve reklam çalışmalarıyla da markanızla ilgili tanıtımlar yapabilirsiniz. Influencer pazarlama çalışmalarından yararlanarak, farklı hedef kitlelere de markanızı tanıtma şansı bulabilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Video pazarlama çalışmalarına yönelin

Perakende satış yaparken, internet kullanıcılarının ürünlere ilgi göstermesini de sağlamanız gerekir. Bunun için en etkili yöntemlerden biri de video içeriklerden yararlanmaktır. Video içerikler, diğer içerik formatlarına kıyasla daha fazla etkileşim getirmektedir. Ürün tanıtım videoları, kutu açılımları, ürün karşılaştırmaları gibi tüketicilere ürünle ilgili detay sunan video içerikler, pazarlama çalışmalarınızda size önemli geri dönüşümler sağlayacaktır.

İlgili rehber: En trend Youtube video fikirleri

İlgili rehber: E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları

Kaliteli ürün fotoğrafları kullanın

Online perakende satış yaparken, tüketicilerin gözüne de hitap etmeniz bir hayli önemli. Görselliğin çok önemli olduğu bir dönemde ürünlerinize ilgi çekmek ve onlara talep yaratabilmek için kullandığınız ürün fotoğraflarının kalitesinin de önemi vardır.

İlgili rehber: E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?

Yüksek çözünürlüklü ve farklı açılardan çekilmiş ürün fotoğrafları bu süreçte önemli bir görev üstlenmektedir. Bunun yanı sıra ürün kullanım alanlarını gösteren konsept fotoğraflar hem e-ticaret sitenizde ürüne ilgiyi artırken hem de bu içerikler sosyal ağlarda da etkileşim yaratmak ve kullanıcılardan geri dönüşüm elde etmek için kullanılabilir. Satış artırmak için kullanıcılara belli bir duyguyu yaşatmanız gerekir. Bu noktada da konsept fotoğrafların da önemli bir etkisi vardır.

İlgili rehber: E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?

Kullanıcı yorumlarını öne çıkartın

İnternette perakende satış yaparken, tüketicilere güven vermeniz de bir hayli önemlidir. Tüketiciler internetten alışverişlerde güven problemleri yaşadıkları için kullanıcı yorumlarını da ön plana çıkartabilirsiniz. E-ticaret sitenizde ürün sayfaları üzerinde ürünü satın almış olan kullanıcıların yaptıkları yorumları sergilediğinizde, bir sosyal kanıt sunarak, başka tüketicilerin ürünle ilgili görüşlerini paylaşarak güven unsurunu yeni ziyaretçilere de verebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?

Kullanıcı yorumlarının yanı sıra kullanıcıların kendi hesaplarında paylaştıkları ürün fotoğraflarını da onlardan izin alarak kendi sosyal hesaplarınız üzerinde paylaşabilirsiniz. Kullanıcılardan gelen fotoğraflar da sosyal kanıt açısından önemli unsurlar olduğu için e-ticarette güven unsuru oluşturma konusunda önemli bir yere sahiptir.

İlgili rehber: Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Influencer pazarlama çalışmaları yapın

Yeni hedef kitlelere ulaşmak, marka bilinirliğini artırmak ve ürün tanıtımları yapmak için sosyal mecralardaki influencer hesaplarla iş birlikleri de yapabilirsiniz. Bu hesaplar geniş ya da niş bir kitleye ulaştıkları için markanızı fakrlı hedef kitlelere tanıtabilirler.

İlgili rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?

Son dönemlerde bir hayli popüler olması nedeniyle birçok firma bu yöntem ile tüketicilere ulaşmaya çalışmakta. Geniş kitlelere hitap eden tanınmş hesaplar yerine, daha niş bir kitleye ulaşan hesaplarla çalışmanız, daha düşük maliyetlerle daha etkili tanıtım çalışmaları yapmanıza da olanak tanır.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinin tasarımlarında önemli bir yere sahiptir. Sadık müşteri kitleleri oluşturmanın yanı sıra sitenin SEO’sunu geliştirmek için de oldukça önemlidir. Bir önceki yazımıda kullanıcı...
6 Nisan 2018
Sinan Oypan
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram’da gerçek takipçi kazanma, ulaştığınız kitleyi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemli. Takipçi kazanma tek başına yeterli bir kriter olmasa da, ürün ve kampanya tanıtımlarını daha...
7 Mayıs 2020
Sinan Oypan
2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2020’ye başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde ya da sosyal mecralarda markanız, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili olumlu yorum yapan kullanıcılara geri dönüş yapmanız, müşteri memnuniyetini artırma açısından oldukça önemlidir. Tüketicilerle...
6 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı ...
25 Ekim 2019
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Birçok kişi kendi işini kurmak ister ancak ilk adımın ne olacağını veya nasıl başlamaları gerektiği konusunda tereddüt yaşayabilirler. Bir diğer konu ise iş kurmak için doğru bir zamanın olup olmadığı sorunsalıdır....
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirketiniz için performans analiz çalışmaları yapmanız, şirketinizin durumu hakkında size bir takım bilgiler sunarken, ilerleyen dönemler için de stratejiler belirlerken size yardımcı olur. Şirket performans analizi yaparken...
19 Ocak 2019
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
E-ticaret sitelerinde kategorilerin büyük bir önemi vardır. Hem farklı ürünlere ulaşımı sağlarken, hem de e-ticaret sitesi üzerindeki ürün çeşitliliğinin görülmesini sağlarlar. Tabii ki bu kategorilerin doğru bir şekilde...
27 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Sinan Oypan