Online perakende satış teknikleri nelerdir?

4 Temmuz 2020
Sinan Oypan

Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça yüksek olduğu günümüzde de farklı satış tekniklerinden yararlanmak, rekabette öne geçmenizi sağlarken şirket olarak satışlarınızı artırarak da büyümenize yardımcı olur.

Online perakende satış teknikleri nelerdir?

Tüketicilerin satın alma süreçlerini ve davranışlarını araştırın

Online perakende satışlar tüketicileri anlayarak ve onların satın alma süreçleri hakkında bilgi sahibi olunarak artırılabilir. Böylelikle pazarlama reklam çalışmalarınızı daha verimli bir şekilde yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri

Tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce geçtikleri evreleri anlamanız, pazarlama çalışmalarınızda farklı evrelerdeki tüketicilere ulaşmanızı sağlayacak çalışmalar yapmanızı sağlar.

İlgili rehber: Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler

Belli bir problem için çözüm aramakta olan kullanıcılara, çözdüğünüz problemleri anlatan bir içerik gösterebilir ya da henüz ürün araştırma sürecinde olan kullanıcılara, ürün özelliklerinin tanıtımını yaptığınız içerikleri ya da ürün karşılaştırma içeriklerinizi gösterebilirsiniz. Böylelikle doğru kitleye doğru içerikleri göstererek, pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla verim alabilirsiniz.

Reklam hedeflemeleriniz üzerine çalışın

Reklam hedeflemeleriniz de satışlarınızı artırmanızda size yardımcı olacaktır. Reklamlarınızda doğru hedef kitlelere ulaşmazsanız, ürünlerinizi satmanız da mümkün olmayacaktır. Bu nedenle de doğru hedef kitleye ulaşmanız gereklidir.

Doğru hedef kitleye ulaşmakla beraber, yukarıda bahsettiğimiz tüketicilerin satın alma süreçlerini de hesaba katmanız gerekiyor. Farklı hedef kitleler oluşturarak, bu hedef kitlelere ilgili reklam içeriklerini sunmanız reklamlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Facebook ve Instagram reklamlarında Facebook Piksel kullanımı ile özel hedef kitleler ve özel eylemler oluşturabilir ve böylelikle de daha belirgin kırılımlar üzerinden hedeflemeler yapabilir ve reklamlarınızın performansını da artırabilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizde konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Piksel kullanım ipuçları

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Marka bilinirliğinizi artırın

Online perakende satış işlemlerinde tüketicilerin markanızı bilmesi, markanıza güvenmelerini de sağlar. Marka olan güveni artırabilmek için de marka bilinirliğinizi artırmanız gerekir. Marka bilinirliğiniz arttıkça yeni kitlelere ulaşabilir, sadık müşteri kitleleri kazanabilir ve bu müşterileriniz başka tüketicilere aldıkları hizmetin kalitesinden bahsederek, kendi çevrelerinde markanızın reklamını yapabilirler.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Marka bilinirliğini artırmak için farklı içerik pazarlama çalışmalarına yönelebileceğinzi gibi pazarlama ve reklam çalışmalarıyla da markanızla ilgili tanıtımlar yapabilirsiniz. Influencer pazarlama çalışmalarından yararlanarak, farklı hedef kitlelere de markanızı tanıtma şansı bulabilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Video pazarlama çalışmalarına yönelin

Perakende satış yaparken, internet kullanıcılarının ürünlere ilgi göstermesini de sağlamanız gerekir. Bunun için en etkili yöntemlerden biri de video içeriklerden yararlanmaktır. Video içerikler, diğer içerik formatlarına kıyasla daha fazla etkileşim getirmektedir. Ürün tanıtım videoları, kutu açılımları, ürün karşılaştırmaları gibi tüketicilere ürünle ilgili detay sunan video içerikler, pazarlama çalışmalarınızda size önemli geri dönüşümler sağlayacaktır.

İlgili rehber: En trend Youtube video fikirleri

İlgili rehber: E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları

Kaliteli ürün fotoğrafları kullanın

Online perakende satış yaparken, tüketicilerin gözüne de hitap etmeniz bir hayli önemli. Görselliğin çok önemli olduğu bir dönemde ürünlerinize ilgi çekmek ve onlara talep yaratabilmek için kullandığınız ürün fotoğraflarının kalitesinin de önemi vardır.

İlgili rehber: E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?

Yüksek çözünürlüklü ve farklı açılardan çekilmiş ürün fotoğrafları bu süreçte önemli bir görev üstlenmektedir. Bunun yanı sıra ürün kullanım alanlarını gösteren konsept fotoğraflar hem e-ticaret sitenizde ürüne ilgiyi artırken hem de bu içerikler sosyal ağlarda da etkileşim yaratmak ve kullanıcılardan geri dönüşüm elde etmek için kullanılabilir. Satış artırmak için kullanıcılara belli bir duyguyu yaşatmanız gerekir. Bu noktada da konsept fotoğrafların da önemli bir etkisi vardır.

İlgili rehber: E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?

Kullanıcı yorumlarını öne çıkartın

İnternette perakende satış yaparken, tüketicilere güven vermeniz de bir hayli önemlidir. Tüketiciler internetten alışverişlerde güven problemleri yaşadıkları için kullanıcı yorumlarını da ön plana çıkartabilirsiniz. E-ticaret sitenizde ürün sayfaları üzerinde ürünü satın almış olan kullanıcıların yaptıkları yorumları sergilediğinizde, bir sosyal kanıt sunarak, başka tüketicilerin ürünle ilgili görüşlerini paylaşarak güven unsurunu yeni ziyaretçilere de verebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?

Kullanıcı yorumlarının yanı sıra kullanıcıların kendi hesaplarında paylaştıkları ürün fotoğraflarını da onlardan izin alarak kendi sosyal hesaplarınız üzerinde paylaşabilirsiniz. Kullanıcılardan gelen fotoğraflar da sosyal kanıt açısından önemli unsurlar olduğu için e-ticarette güven unsuru oluşturma konusunda önemli bir yere sahiptir.

İlgili rehber: Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Influencer pazarlama çalışmaları yapın

Yeni hedef kitlelere ulaşmak, marka bilinirliğini artırmak ve ürün tanıtımları yapmak için sosyal mecralardaki influencer hesaplarla iş birlikleri de yapabilirsiniz. Bu hesaplar geniş ya da niş bir kitleye ulaştıkları için markanızı fakrlı hedef kitlelere tanıtabilirler.

İlgili rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?

Son dönemlerde bir hayli popüler olması nedeniyle birçok firma bu yöntem ile tüketicilere ulaşmaya çalışmakta. Geniş kitlelere hitap eden tanınmş hesaplar yerine, daha niş bir kitleye ulaşan hesaplarla çalışmanız, daha düşük maliyetlerle daha etkili tanıtım çalışmaları yapmanıza da olanak tanır.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Nedir? Müşteri ilişkileri yönetimi ifadesinin kısaltması olarak kullanılan CRM, müşterilerle daha iyi ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri yönetmek amacıyla kullanılan sürece ya da teknolojilere...
13 Ocak 2021
Markethinkers
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de...
4 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları e-ticaret sitelerinde satışları artırmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla kullanılıyor. Tabii ki bu pazarlama yöntemini kullanırken, doğru adımları atmak; doğru şekil ve zamanlarda indirim kuponları...
23 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
Marka sadakati, e-ticaret firmaları için günümüzde üstünde durmaları gerken en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkıyor. Özellikle fiyat odaklı pazarlarda, tüketicileri sadece ürün fiyatıyla değil, sunulan hizmetlerle...
4 Kasım 2019
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Ürün sayfaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Satışları gerçekleştirmek ve geri dönüşümleri artırmak için bu sayfaların en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Bu sayfanın içeriği tüketicilerin satın alma...
22 Aralık 2017
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
İçerik üretiminin önemi 2017 yılında da devam edecek ve bu alana yatırım yapan firmalar, ürettikleri içerikler sayesinde daha geniş kitlelere ulaşma şansı bulabilecekler. Her alanda olduğu gibi, önümüzdeki yıl içerik...
17 Aralık 2016
Sinan Oypan
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne...
30 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler koronavirüs nedeniyle şekil değiştirdi. Küresel salgın ile mücadele edilen bir dönemden geçen tüketiciler, e-ticaret sitelerinden...
7 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için blog yazmak, e-ticaret sitenizi düzenli olarak güncel tutmanızı sağlarken, hazırlayacağınız blog yazılarıyla ziyaretçilerinizi bilgilendirebilir, eğlendirebilir ve organik olarak arama motorlarından trafik...
20 Kasım 2018
Sinan Oypan