Online perakende satış teknikleri nelerdir?

4 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Online perakende satış teknikleri nelerdir?

Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça yüksek olduğu günümüzde de farklı satış tekniklerinden yararlanmak, rekabette öne geçmenizi sağlarken şirket olarak satışlarınızı artırarak da büyümenize yardımcı olur.

Online perakende satış teknikleri nelerdir?

Tüketicilerin satın alma süreçlerini ve davranışlarını araştırın

Online perakende satışlar tüketicileri anlayarak ve onların satın alma süreçleri hakkında bilgi sahibi olunarak artırılabilir. Böylelikle pazarlama reklam çalışmalarınızı daha verimli bir şekilde yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri

Tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce geçtikleri evreleri anlamanız, pazarlama çalışmalarınızda farklı evrelerdeki tüketicilere ulaşmanızı sağlayacak çalışmalar yapmanızı sağlar.

İlgili rehber: Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler

Belli bir problem için çözüm aramakta olan kullanıcılara, çözdüğünüz problemleri anlatan bir içerik gösterebilir ya da henüz ürün araştırma sürecinde olan kullanıcılara, ürün özelliklerinin tanıtımını yaptığınız içerikleri ya da ürün karşılaştırma içeriklerinizi gösterebilirsiniz. Böylelikle doğru kitleye doğru içerikleri göstererek, pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla verim alabilirsiniz.

Reklam hedeflemeleriniz üzerine çalışın

Reklam hedeflemeleriniz de satışlarınızı artırmanızda size yardımcı olacaktır. Reklamlarınızda doğru hedef kitlelere ulaşmazsanız, ürünlerinizi satmanız da mümkün olmayacaktır. Bu nedenle de doğru hedef kitleye ulaşmanız gereklidir.

Doğru hedef kitleye ulaşmakla beraber, yukarıda bahsettiğimiz tüketicilerin satın alma süreçlerini de hesaba katmanız gerekiyor. Farklı hedef kitleler oluşturarak, bu hedef kitlelere ilgili reklam içeriklerini sunmanız reklamlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Facebook ve Instagram reklamlarında Facebook Piksel kullanımı ile özel hedef kitleler ve özel eylemler oluşturabilir ve böylelikle de daha belirgin kırılımlar üzerinden hedeflemeler yapabilir ve reklamlarınızın performansını da artırabilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizde konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Piksel kullanım ipuçları

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Marka bilinirliğinizi artırın

Online perakende satış işlemlerinde tüketicilerin markanızı bilmesi, markanıza güvenmelerini de sağlar. Marka olan güveni artırabilmek için de marka bilinirliğinizi artırmanız gerekir. Marka bilinirliğiniz arttıkça yeni kitlelere ulaşabilir, sadık müşteri kitleleri kazanabilir ve bu müşterileriniz başka tüketicilere aldıkları hizmetin kalitesinden bahsederek, kendi çevrelerinde markanızın reklamını yapabilirler.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Marka bilinirliğini artırmak için farklı içerik pazarlama çalışmalarına yönelebileceğinzi gibi pazarlama ve reklam çalışmalarıyla da markanızla ilgili tanıtımlar yapabilirsiniz. Influencer pazarlama çalışmalarından yararlanarak, farklı hedef kitlelere de markanızı tanıtma şansı bulabilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Video pazarlama çalışmalarına yönelin

Perakende satış yaparken, internet kullanıcılarının ürünlere ilgi göstermesini de sağlamanız gerekir. Bunun için en etkili yöntemlerden biri de video içeriklerden yararlanmaktır. Video içerikler, diğer içerik formatlarına kıyasla daha fazla etkileşim getirmektedir. Ürün tanıtım videoları, kutu açılımları, ürün karşılaştırmaları gibi tüketicilere ürünle ilgili detay sunan video içerikler, pazarlama çalışmalarınızda size önemli geri dönüşümler sağlayacaktır.

İlgili rehber: En trend Youtube video fikirleri

İlgili rehber: E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları

Kaliteli ürün fotoğrafları kullanın

Online perakende satış yaparken, tüketicilerin gözüne de hitap etmeniz bir hayli önemli. Görselliğin çok önemli olduğu bir dönemde ürünlerinize ilgi çekmek ve onlara talep yaratabilmek için kullandığınız ürün fotoğraflarının kalitesinin de önemi vardır.

İlgili rehber: E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?

Yüksek çözünürlüklü ve farklı açılardan çekilmiş ürün fotoğrafları bu süreçte önemli bir görev üstlenmektedir. Bunun yanı sıra ürün kullanım alanlarını gösteren konsept fotoğraflar hem e-ticaret sitenizde ürüne ilgiyi artırken hem de bu içerikler sosyal ağlarda da etkileşim yaratmak ve kullanıcılardan geri dönüşüm elde etmek için kullanılabilir. Satış artırmak için kullanıcılara belli bir duyguyu yaşatmanız gerekir. Bu noktada da konsept fotoğrafların da önemli bir etkisi vardır.

İlgili rehber: E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?

Kullanıcı yorumlarını öne çıkartın

İnternette perakende satış yaparken, tüketicilere güven vermeniz de bir hayli önemlidir. Tüketiciler internetten alışverişlerde güven problemleri yaşadıkları için kullanıcı yorumlarını da ön plana çıkartabilirsiniz. E-ticaret sitenizde ürün sayfaları üzerinde ürünü satın almış olan kullanıcıların yaptıkları yorumları sergilediğinizde, bir sosyal kanıt sunarak, başka tüketicilerin ürünle ilgili görüşlerini paylaşarak güven unsurunu yeni ziyaretçilere de verebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?

Kullanıcı yorumlarının yanı sıra kullanıcıların kendi hesaplarında paylaştıkları ürün fotoğraflarını da onlardan izin alarak kendi sosyal hesaplarınız üzerinde paylaşabilirsiniz. Kullanıcılardan gelen fotoğraflar da sosyal kanıt açısından önemli unsurlar olduğu için e-ticarette güven unsuru oluşturma konusunda önemli bir yere sahiptir.

İlgili rehber: Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Influencer pazarlama çalışmaları yapın

Yeni hedef kitlelere ulaşmak, marka bilinirliğini artırmak ve ürün tanıtımları yapmak için sosyal mecralardaki influencer hesaplarla iş birlikleri de yapabilirsiniz. Bu hesaplar geniş ya da niş bir kitleye ulaştıkları için markanızı fakrlı hedef kitlelere tanıtabilirler.

İlgili rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?

Son dönemlerde bir hayli popüler olması nedeniyle birçok firma bu yöntem ile tüketicilere ulaşmaya çalışmakta. Geniş kitlelere hitap eden tanınmş hesaplar yerine, daha niş bir kitleye ulaşan hesaplarla çalışmanız, daha düşük maliyetlerle daha etkili tanıtım çalışmaları yapmanıza da olanak tanır.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgileri düzenlenirken bir takım konulara dikat ederek, hesabınızı ziyaret edenlerin hakkınızda daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Birçok hesap bu bilgileri detaylı doldurmadığı için potansiyel geri...
9 Kasım 2018
Sinan Oypan
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Bugüne kadarki yazılarımızda e-ticaret sitenizde fotoğraf kullanırken dikkat etmeniz noktalara ve fotoğraf çekimi ile ilgili bilgilere yer verdik. Ancak iyi, kaliteli ve dikkat çekici fotoğraflar kullanmanın yanı sıra e-ticaret...
8 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yaparken günceli takip etmek ve yeniliklere ayak uydurmak bir hayli önemli. Video içerikler bir süredir sosyal mecralarda oldukça popüler ve her geçen gün markaların video içeriklere...
26 Ekim 2017
Sinan Oypan
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
E-ticarette başarılı olabilmek için iyi bir finansal yönetim gerekir. Eldeki sermaye ve kazanç iyi yönetilmediğinde uzun vadede şirketler birçok sorunla baş etmek zorunda kalabilirler. Eldeki parayı iyi yönetmek için de işin...
11 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi...
20 Ekim 2018
Sinan Oypan
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Sosyal ağlarda pazarlama çalışmaları yaparken sosyal medya takibi yapmak, markanızla ilgili konuşulan ve paylaşılanları takip etmenizi sağlarken, markanızın iyi ve eksik yaptığı çalışmaları da görmenizi sağlar. Sosyal medya...
5 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Video içerik üretimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarında etkileşim ve geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynamaktadır. E-ticaret firmaları sosyal ağlar üzerinde daha etkili sonuçlar alabilmek için video içerik üretimine...
6 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamların performansını artrırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her...
21 Nisan 2020
IdeaSoft
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları, tatil dönemlerinde e-ticaret sitenize tüketiciler çekmek için iyi ve etkili satış taktikleri arasında yer alıyor. Bayram ve tatil dönemlerinde tüketiciler, hem kendileri hem de sevdikleri için alışveriş...
16 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci
E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci
E ticaret vergi / e ticaret vergileri nelerdir, e ticaret firmaları / e ticaret şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu şirket vergileri nelerdir, e ticarette vergilendirme / e ticaret vergilendirmede hangi kalemler mevcuttur, şahıs şirketi...
28 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin