fbpx

Online perakende satış teknikleri nelerdir?

4 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Online perakende satış teknikleri nelerdir?

Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça yüksek olduğu günümüzde de farklı satış tekniklerinden yararlanmak, rekabette öne geçmenizi sağlarken şirket olarak satışlarınızı artırarak da büyümenize yardımcı olur.

Online perakende satış teknikleri nelerdir?

Tüketicilerin satın alma süreçlerini ve davranışlarını araştırın

Online perakende satışlar tüketicileri anlayarak ve onların satın alma süreçleri hakkında bilgi sahibi olunarak artırılabilir. Böylelikle pazarlama reklam çalışmalarınızı daha verimli bir şekilde yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri

Tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce geçtikleri evreleri anlamanız, pazarlama çalışmalarınızda farklı evrelerdeki tüketicilere ulaşmanızı sağlayacak çalışmalar yapmanızı sağlar.

İlgili rehber: Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler

Belli bir problem için çözüm aramakta olan kullanıcılara, çözdüğünüz problemleri anlatan bir içerik gösterebilir ya da henüz ürün araştırma sürecinde olan kullanıcılara, ürün özelliklerinin tanıtımını yaptığınız içerikleri ya da ürün karşılaştırma içeriklerinizi gösterebilirsiniz. Böylelikle doğru kitleye doğru içerikleri göstererek, pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla verim alabilirsiniz.

Reklam hedeflemeleriniz üzerine çalışın

Reklam hedeflemeleriniz de satışlarınızı artırmanızda size yardımcı olacaktır. Reklamlarınızda doğru hedef kitlelere ulaşmazsanız, ürünlerinizi satmanız da mümkün olmayacaktır. Bu nedenle de doğru hedef kitleye ulaşmanız gereklidir.

Doğru hedef kitleye ulaşmakla beraber, yukarıda bahsettiğimiz tüketicilerin satın alma süreçlerini de hesaba katmanız gerekiyor. Farklı hedef kitleler oluşturarak, bu hedef kitlelere ilgili reklam içeriklerini sunmanız reklamlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Facebook ve Instagram reklamlarında Facebook Piksel kullanımı ile özel hedef kitleler ve özel eylemler oluşturabilir ve böylelikle de daha belirgin kırılımlar üzerinden hedeflemeler yapabilir ve reklamlarınızın performansını da artırabilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizde konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Piksel kullanım ipuçları

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Marka bilinirliğinizi artırın

Online perakende satış işlemlerinde tüketicilerin markanızı bilmesi, markanıza güvenmelerini de sağlar. Marka olan güveni artırabilmek için de marka bilinirliğinizi artırmanız gerekir. Marka bilinirliğiniz arttıkça yeni kitlelere ulaşabilir, sadık müşteri kitleleri kazanabilir ve bu müşterileriniz başka tüketicilere aldıkları hizmetin kalitesinden bahsederek, kendi çevrelerinde markanızın reklamını yapabilirler.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Marka bilinirliğini artırmak için farklı içerik pazarlama çalışmalarına yönelebileceğinzi gibi pazarlama ve reklam çalışmalarıyla da markanızla ilgili tanıtımlar yapabilirsiniz. Influencer pazarlama çalışmalarından yararlanarak, farklı hedef kitlelere de markanızı tanıtma şansı bulabilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Video pazarlama çalışmalarına yönelin

Perakende satış yaparken, internet kullanıcılarının ürünlere ilgi göstermesini de sağlamanız gerekir. Bunun için en etkili yöntemlerden biri de video içeriklerden yararlanmaktır. Video içerikler, diğer içerik formatlarına kıyasla daha fazla etkileşim getirmektedir. Ürün tanıtım videoları, kutu açılımları, ürün karşılaştırmaları gibi tüketicilere ürünle ilgili detay sunan video içerikler, pazarlama çalışmalarınızda size önemli geri dönüşümler sağlayacaktır.

İlgili rehber: En trend Youtube video fikirleri

İlgili rehber: E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları

Kaliteli ürün fotoğrafları kullanın

Online perakende satış yaparken, tüketicilerin gözüne de hitap etmeniz bir hayli önemli. Görselliğin çok önemli olduğu bir dönemde ürünlerinize ilgi çekmek ve onlara talep yaratabilmek için kullandığınız ürün fotoğraflarının kalitesinin de önemi vardır.

İlgili rehber: E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?

Yüksek çözünürlüklü ve farklı açılardan çekilmiş ürün fotoğrafları bu süreçte önemli bir görev üstlenmektedir. Bunun yanı sıra ürün kullanım alanlarını gösteren konsept fotoğraflar hem e-ticaret sitenizde ürüne ilgiyi artırken hem de bu içerikler sosyal ağlarda da etkileşim yaratmak ve kullanıcılardan geri dönüşüm elde etmek için kullanılabilir. Satış artırmak için kullanıcılara belli bir duyguyu yaşatmanız gerekir. Bu noktada da konsept fotoğrafların da önemli bir etkisi vardır.

İlgili rehber: E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?

Kullanıcı yorumlarını öne çıkartın

İnternette perakende satış yaparken, tüketicilere güven vermeniz de bir hayli önemlidir. Tüketiciler internetten alışverişlerde güven problemleri yaşadıkları için kullanıcı yorumlarını da ön plana çıkartabilirsiniz. E-ticaret sitenizde ürün sayfaları üzerinde ürünü satın almış olan kullanıcıların yaptıkları yorumları sergilediğinizde, bir sosyal kanıt sunarak, başka tüketicilerin ürünle ilgili görüşlerini paylaşarak güven unsurunu yeni ziyaretçilere de verebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?

Kullanıcı yorumlarının yanı sıra kullanıcıların kendi hesaplarında paylaştıkları ürün fotoğraflarını da onlardan izin alarak kendi sosyal hesaplarınız üzerinde paylaşabilirsiniz. Kullanıcılardan gelen fotoğraflar da sosyal kanıt açısından önemli unsurlar olduğu için e-ticarette güven unsuru oluşturma konusunda önemli bir yere sahiptir.

İlgili rehber: Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Influencer pazarlama çalışmaları yapın

Yeni hedef kitlelere ulaşmak, marka bilinirliğini artırmak ve ürün tanıtımları yapmak için sosyal mecralardaki influencer hesaplarla iş birlikleri de yapabilirsiniz. Bu hesaplar geniş ya da niş bir kitleye ulaştıkları için markanızı fakrlı hedef kitlelere tanıtabilirler.

İlgili rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?

Son dönemlerde bir hayli popüler olması nedeniyle birçok firma bu yöntem ile tüketicilere ulaşmaya çalışmakta. Geniş kitlelere hitap eden tanınmş hesaplar yerine, daha niş bir kitleye ulaşan hesaplarla çalışmanız, daha düşük maliyetlerle daha etkili tanıtım çalışmaları yapmanıza da olanak tanır.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışmak, e-ticaret firmanızı büyütmek, yeni kitlelere ulaşmak, internetteki görünürlüğünüzü ve marka gücünüzü artırmak için önemlidir. Doğru tanıtım çalışmalarını yapmak, markanızın ön plana...
1 Eylül 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinizi memnun etmek mi istiyorsunuz? Hızlı geri dönüş yapın
Müşterilerinizi memnun etmek mi istiyorsunuz? Hızlı geri dönüş yapın
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcıları ve müşterilerinizi memnun etmek için önelikle yapmanız gerkenler onların sorularına ve sıkıntılarına hızlı bir şekilde geri dönüş yapmanız gerekiyor. Online alışverişlerde...
20 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
E-ticaret şirketiniz için internette dijital pazarlama adı altında yapabileceğeniz birçok farklı firma tanıtım çalışması bulunuyor. Dijital pazarlama alanında kendinizi geliştirerek, kendi reklam ve pazarlama çalışmalarınızı...
28 Aralık 2020
Sinan Oypan
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B...
7 Nisan 2017
Sinan Oypan
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri, sitenizin mobile uyumluluğunu sağlamak ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmak için önemlidir. Kullanıcılar günümüzde web sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ettikleri için mobile uyumluluk...
10 Haziran 2020
Sinan Oypan
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma ve seçimi, yeni bir e-ticaret sitesi kurarken öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. Şirket ismi bulma da tabii ki bu süreçte üzerinde durmanız gereken bir konu. Şirket isminizi bulurken, domain...
27 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal mağaza açmak, sanal dükkan açmak, online mağaza açmak, internet mağazası açmak, sanal pazar açmak, sanal market kurmak vb ne derseniz deyin; tek bir başlık altında topladığımızda internette mağaza açmak ili ilgili tüm merak...
24 Mayıs 2016
IdeaSoft
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları...
22 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan