Online perakende satış teknikleri nelerdir?

4 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Online perakende satış teknikleri nelerdir?

Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça yüksek olduğu günümüzde de farklı satış tekniklerinden yararlanmak, rekabette öne geçmenizi sağlarken şirket olarak satışlarınızı artırarak da büyümenize yardımcı olur.

Online perakende satış teknikleri nelerdir?

Tüketicilerin satın alma süreçlerini ve davranışlarını araştırın

Online perakende satışlar tüketicileri anlayarak ve onların satın alma süreçleri hakkında bilgi sahibi olunarak artırılabilir. Böylelikle pazarlama reklam çalışmalarınızı daha verimli bir şekilde yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri

Tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce geçtikleri evreleri anlamanız, pazarlama çalışmalarınızda farklı evrelerdeki tüketicilere ulaşmanızı sağlayacak çalışmalar yapmanızı sağlar.

İlgili rehber: Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler

Belli bir problem için çözüm aramakta olan kullanıcılara, çözdüğünüz problemleri anlatan bir içerik gösterebilir ya da henüz ürün araştırma sürecinde olan kullanıcılara, ürün özelliklerinin tanıtımını yaptığınız içerikleri ya da ürün karşılaştırma içeriklerinizi gösterebilirsiniz. Böylelikle doğru kitleye doğru içerikleri göstererek, pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla verim alabilirsiniz.

Reklam hedeflemeleriniz üzerine çalışın

Reklam hedeflemeleriniz de satışlarınızı artırmanızda size yardımcı olacaktır. Reklamlarınızda doğru hedef kitlelere ulaşmazsanız, ürünlerinizi satmanız da mümkün olmayacaktır. Bu nedenle de doğru hedef kitleye ulaşmanız gereklidir.

Doğru hedef kitleye ulaşmakla beraber, yukarıda bahsettiğimiz tüketicilerin satın alma süreçlerini de hesaba katmanız gerekiyor. Farklı hedef kitleler oluşturarak, bu hedef kitlelere ilgili reklam içeriklerini sunmanız reklamlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Facebook ve Instagram reklamlarında Facebook Piksel kullanımı ile özel hedef kitleler ve özel eylemler oluşturabilir ve böylelikle de daha belirgin kırılımlar üzerinden hedeflemeler yapabilir ve reklamlarınızın performansını da artırabilirsiniz. Aşağıdaki rehberlerimizde konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Piksel kullanım ipuçları

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Marka bilinirliğinizi artırın

Online perakende satış işlemlerinde tüketicilerin markanızı bilmesi, markanıza güvenmelerini de sağlar. Marka olan güveni artırabilmek için de marka bilinirliğinizi artırmanız gerekir. Marka bilinirliğiniz arttıkça yeni kitlelere ulaşabilir, sadık müşteri kitleleri kazanabilir ve bu müşterileriniz başka tüketicilere aldıkları hizmetin kalitesinden bahsederek, kendi çevrelerinde markanızın reklamını yapabilirler.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Marka bilinirliğini artırmak için farklı içerik pazarlama çalışmalarına yönelebileceğinzi gibi pazarlama ve reklam çalışmalarıyla da markanızla ilgili tanıtımlar yapabilirsiniz. Influencer pazarlama çalışmalarından yararlanarak, farklı hedef kitlelere de markanızı tanıtma şansı bulabilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Video pazarlama çalışmalarına yönelin

Perakende satış yaparken, internet kullanıcılarının ürünlere ilgi göstermesini de sağlamanız gerekir. Bunun için en etkili yöntemlerden biri de video içeriklerden yararlanmaktır. Video içerikler, diğer içerik formatlarına kıyasla daha fazla etkileşim getirmektedir. Ürün tanıtım videoları, kutu açılımları, ürün karşılaştırmaları gibi tüketicilere ürünle ilgili detay sunan video içerikler, pazarlama çalışmalarınızda size önemli geri dönüşümler sağlayacaktır.

İlgili rehber: En trend Youtube video fikirleri

İlgili rehber: E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları

Kaliteli ürün fotoğrafları kullanın

Online perakende satış yaparken, tüketicilerin gözüne de hitap etmeniz bir hayli önemli. Görselliğin çok önemli olduğu bir dönemde ürünlerinize ilgi çekmek ve onlara talep yaratabilmek için kullandığınız ürün fotoğraflarının kalitesinin de önemi vardır.

İlgili rehber: E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?

Yüksek çözünürlüklü ve farklı açılardan çekilmiş ürün fotoğrafları bu süreçte önemli bir görev üstlenmektedir. Bunun yanı sıra ürün kullanım alanlarını gösteren konsept fotoğraflar hem e-ticaret sitenizde ürüne ilgiyi artırken hem de bu içerikler sosyal ağlarda da etkileşim yaratmak ve kullanıcılardan geri dönüşüm elde etmek için kullanılabilir. Satış artırmak için kullanıcılara belli bir duyguyu yaşatmanız gerekir. Bu noktada da konsept fotoğrafların da önemli bir etkisi vardır.

İlgili rehber: E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?

Kullanıcı yorumlarını öne çıkartın

İnternette perakende satış yaparken, tüketicilere güven vermeniz de bir hayli önemlidir. Tüketiciler internetten alışverişlerde güven problemleri yaşadıkları için kullanıcı yorumlarını da ön plana çıkartabilirsiniz. E-ticaret sitenizde ürün sayfaları üzerinde ürünü satın almış olan kullanıcıların yaptıkları yorumları sergilediğinizde, bir sosyal kanıt sunarak, başka tüketicilerin ürünle ilgili görüşlerini paylaşarak güven unsurunu yeni ziyaretçilere de verebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?

Kullanıcı yorumlarının yanı sıra kullanıcıların kendi hesaplarında paylaştıkları ürün fotoğraflarını da onlardan izin alarak kendi sosyal hesaplarınız üzerinde paylaşabilirsiniz. Kullanıcılardan gelen fotoğraflar da sosyal kanıt açısından önemli unsurlar olduğu için e-ticarette güven unsuru oluşturma konusunda önemli bir yere sahiptir.

İlgili rehber: Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Influencer pazarlama çalışmaları yapın

Yeni hedef kitlelere ulaşmak, marka bilinirliğini artırmak ve ürün tanıtımları yapmak için sosyal mecralardaki influencer hesaplarla iş birlikleri de yapabilirsiniz. Bu hesaplar geniş ya da niş bir kitleye ulaştıkları için markanızı fakrlı hedef kitlelere tanıtabilirler.

İlgili rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?

Son dönemlerde bir hayli popüler olması nedeniyle birçok firma bu yöntem ile tüketicilere ulaşmaya çalışmakta. Geniş kitlelere hitap eden tanınmş hesaplar yerine, daha niş bir kitleye ulaşan hesaplarla çalışmanız, daha düşük maliyetlerle daha etkili tanıtım çalışmaları yapmanıza da olanak tanır.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020
B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020
B2B siteleri için sosyal medya pazarlama ve yönetimi, yeni kitlelere ulaşarak ürünlerini tanıtabilmeleri ve ürünlere talep yaratabilmeleri için önemli. B2B firmalar doğrudan tüketicilere ulaşmıyor olsalar da ürünlerine talep...
14 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi...
20 Ekim 2018
Sinan Oypan
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken,...
8 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin pazarlama ve reklam stratejileri hakkında birçok bilgi edinebilir ve rekabette onların önüne geçebilirsiniz. Rakip analizi yapmak ve rakiplerin ne gibi çalışmalar yaptıklarını yakından...
30 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada verimli sonuçlar alabilmek için markanıza en çok etkileşimi getirecek içeriklere odaklanmanız gerekiyor. Bu içerikleri bulabilmek içinse bazı testler yapmanız ve sosyal medya hesaplarının istatistiksel...
14 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
İnternet üzerinden satış yaparken, tüketicilere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı pazarlama türleri ile çalışmalar yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmak ve farklı...
26 Nisan 2020
Sinan Oypan
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitenizdeki sayfalarda oluşturduğunuz metinlerde başlıkları doğru bir şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Hem ziyaretçileri doğru şekilde içerikleri okumalarını sağlarken, doğru başlık etiket kullanımlarıyla...
2 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
E-ticarette, sosyal ağlar pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra satış kanalları olarak uzun zamandır kullanılmakta. Facebook firmalara özel marka sayfalarını 10 yılı aşkın bir süre önce tanıtmıştı ve bu zamandan...
23 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sitemap Rehberi: Site Haritası Nedir? Nasıl Oluşturulur?
Sitemap Rehberi: Site Haritası Nedir? Nasıl Oluşturulur?
Sitemap.xml Nedir? İnternet sitelerinin arama motoru botları tarafından daha iyi taranabilmesi ve dizine eklenerek aramalarda listelenmesi için oluşturulan dosya, sitemap (site haritası) olarak adlandırılmaktadır. Bu haritalar, xml...
12 Temmuz 2021
Markethinkers
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
2 Şubat 2017
Sinan Oypan