Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?

14 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?

Meta açıklamaları e-ticaret siteleri için oldukça önemli unsurlardan biridir. Web sitenin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olduğu gibi, kullanıcılara sayfanın içeriği hakkında bilgi vererek, onların bu sayfayı ziyaret etmelerini de sağlar.

Meta açıklamaları, sayfaların özeti niteliğini taşıdığı için, bu bölümlerde sayfanın içeriğini anlatmak ve sayfa ile ilgili anahtar kelimeleri kullanmak, sayfalarınızın arama sorgularına daha iyi yanıt vermesini de sağlar.

Meta açıklaması yazmak şart mı?

Bu sorunun cevabı hem evet hem de hayır. Bazı sayfalar üzerinde meta açıklamaları çok önemli bir yere sahip değilken, bazı sayfalarda da olmazsa olmazlar arasında yer alıyor.

Site üzerinde çok fazla sayfası bulunan ve bu sayfaların büyük bir bölümünün trafik odaklı olmaması durumunda meta açıklaması yazmak çok da gerekli olmayabiliyor. Ancak trafik odaklı olan ve kullanıcıları bir eylemek geçirecek olan sayfalar üzerinde meta açıklama çalışmalarının kesinlikle yapılması gerekiyor.

Google, düzenli olarak meta açıklamaları üzerinde testler yaptığı için, çok kritik değere sahip olmayan sayfalar üzerinde bu açıklamaları girmemeniz kabul görebilir. Çünkü Google, sayfa içeriğini değerlendirerek, kimi zaman kullanıcılara kendi belirlediği bir özet metni, meta açıklaması olarak da gösterebiliyor. Bu durumda siz herhangi bir meta açıklaması oluşturmamış olsanız da Google, sizin yerinize bu açıklamaları oluşturabilir. Ancak Google, yine de web site yöneticilerini her sayfa için meta açıklaması oluşturmaları gerektiği konusunda da uyarıyor.

Bu durumda da e-ticaret siteniz üzerinde bazı sayfalar, meta açıklamaları konusunda daha önemli bir hale geliyor. Peki, bu sayfalar hangileri?

Meta açıklama yazımı hakkında daha detaylı bilgi sahibi olmak için "Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?" isimli rehberimize de göz atabilirsiniz.

Ana sayfanız

Meta açıklaması konusunda kesinlikle üzerine çalışmanız gereken sayfalardan biri ana sayfanızdır. Marka bilinirliğinizi artırmak ve kullanıcıların sizinle ilgili içeriklere rahatlıkla ulaşabilmelerini sağlamak ve sizinle ilgili arama sorgusu yapan kullanıcılara, arama motorlarında üst sıralarda yanıt verebilmek için ana sayfanızın meta açıklamasını iyi bir şekilde oluşturmanız gerekiyor.

Ana sayfalar genellikle, navigasyon, ürün resimleri, eyleme çağrı ifadeleri gibi öğeleri içerdiğinden çok fazla metin odaklı olmasa da, bu sayfanın içeriğini Google’a göstermeniz gerekiyor. Bunu da bu sayfaya özel olarak hazırlanmış bir meta açıklamasıyla yapabilirsiniz.

Ürün sayfaları

Hem organik hem de Adwords kampanyalarıyla sitenize trafik çekmek için ürün sayfaları oldukça önemlidir. Kullanıcıların yaptıkları arama sorgularında ürün sayfalarınızın öne çıkması ve kullanıcıların bu sayfaları ziyaret etmeleri gerekir. Aksi takdirde trafik sağlayamayacağınız için, geri dönüşümleriniz de olumsuz bir şekilde etkilenir.

Satışlarınızı ve geri dönüşümlerinizi artırmak için ürün sayfalarınızda meta açıklama çalışmaları yapmanız ve herbir ürün için farklı, orijinal ve ilgi çekici özet metinler oluşturmanız gerekir.

Ürün kategori sayfaları

Ürün sayfalarında olduğu gibi ürün kategori sayfaları da sitenize trafik çekmenizi sağlayacak alanlardan biri. Belli ürün kategorilerine yönelik yapılan arama sorgularında bu sayfalarınızın doğru bir şekilde görüntülenebilmesi için ürün kategorileriniz için de tek tek meta açıklamaları hazırlamalısınız.

İletişim sayfası

Kullanıcıların sizinle rahat bir şekilde iletişim kurabilmeleri gerekir. İnternet siteniz üzerinde bu bilgileri sunuyor olsanız da, kullanıcılar doğrudan arama sorgusu yaparak da bu bilgilere ulaşmak isteyebilirler. Bu nedenle de iletişim sayfanızla ilgili bir özet metin hazırlayarak, meta açıklamanızı hazırlamanız kullanıcıların arama motorları üzerinden iletişim bilgilerine kolaylıkla ulaşabilmelerini sağlar.

Arama sonuçlarında görünebilecek; ancak sayfa içeriğinde çok fazla metin bulundurmayan sayfalar

Siteniz üzerinde bazı sayfalarda çok fazla metin olmayabilir; ancak yine de arama sorgularına yanıt verebilecek video, mobil uygulama, fiyat bilgilendirme, grafik veya fotoğraf gibi içerikler içeriyor olabilir. Bu durumda Google, otomatik olarak bu sayfalar için bir meta açıklaması hazırlayamayabilir. Bu nedenle de bu sayfalarınız için özel bir meta açıklaması yazmanız, bu sayfaların daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma...
9 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo...
8 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
İşletmeniz için Twitter hesap açma sırasında bazı konulara dikkat etmeniz ve profilinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Profilinizi ziyaret edenler ve markanızı Twitter’da takip etmek isteyen kullanıcılar buradaki...
16 Kasım 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medya üzerindeki müşteri ilişkileri çoğu zaman krizlere neden olabiliyor ve sosyal paylaşım platformlarındaki bu tür krizler, markalar için büyük tehlikelere yol açabiliyor. Bu krizlerin büyümesinin sebebi ise, sosyal...
20 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
E-ticarette başarılı olabilmek için iyi bir finansal yönetim gerekir. Eldeki sermaye ve kazanç iyi yönetilmediğinde uzun vadede şirketler birçok sorunla baş etmek zorunda kalabilirler. Eldeki parayı iyi yönetmek için de işin...
11 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Yurt Dışına Ürün Satmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Yurt Dışına Ürün Satmak İçin Bilmeniz Gerekenler
E-ticaretin yakın dönemde ne kadar önem kazandığını fark etmek için çevremize bakmak yeterli. Herkes gıda ihtiyaçlarından kıyafete, kitaptan kişisel bakım ürünlerine tüm alışverişlerini...
10 Kasım 2021
Markethinkers
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak...
19 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
Sosyal medya satış yöntemleri, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan geri dönüşüm sağlamanızı ve gelirlerinizi artırmanızı sağlar. Sosyal ağlar üzerindeki reklam çalışmalarının haricinde de organik olarak web...
30 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ya da yeni bir site kurduysanız bundan sonraki süreçte markanızı tanıtmanız gerekecek. Farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşabilmek için bazı pazarlama ve tanıtım çalışmaları...
28 Ekim 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın