fbpx

Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?

14 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?

Meta açıklamaları e-ticaret siteleri için oldukça önemli unsurlardan biridir. Web sitenin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olduğu gibi, kullanıcılara sayfanın içeriği hakkında bilgi vererek, onların bu sayfayı ziyaret etmelerini de sağlar.

Meta açıklamaları, sayfaların özeti niteliğini taşıdığı için, bu bölümlerde sayfanın içeriğini anlatmak ve sayfa ile ilgili anahtar kelimeleri kullanmak, sayfalarınızın arama sorgularına daha iyi yanıt vermesini de sağlar.

Meta açıklaması yazmak şart mı?

Bu sorunun cevabı hem evet hem de hayır. Bazı sayfalar üzerinde meta açıklamaları çok önemli bir yere sahip değilken, bazı sayfalarda da olmazsa olmazlar arasında yer alıyor.

Site üzerinde çok fazla sayfası bulunan ve bu sayfaların büyük bir bölümünün trafik odaklı olmaması durumunda meta açıklaması yazmak çok da gerekli olmayabiliyor. Ancak trafik odaklı olan ve kullanıcıları bir eylemek geçirecek olan sayfalar üzerinde meta açıklama çalışmalarının kesinlikle yapılması gerekiyor.

Google, düzenli olarak meta açıklamaları üzerinde testler yaptığı için, çok kritik değere sahip olmayan sayfalar üzerinde bu açıklamaları girmemeniz kabul görebilir. Çünkü Google, sayfa içeriğini değerlendirerek, kimi zaman kullanıcılara kendi belirlediği bir özet metni, meta açıklaması olarak da gösterebiliyor. Bu durumda siz herhangi bir meta açıklaması oluşturmamış olsanız da Google, sizin yerinize bu açıklamaları oluşturabilir. Ancak Google, yine de web site yöneticilerini her sayfa için meta açıklaması oluşturmaları gerektiği konusunda da uyarıyor.

Bu durumda da e-ticaret siteniz üzerinde bazı sayfalar, meta açıklamaları konusunda daha önemli bir hale geliyor. Peki, bu sayfalar hangileri?

Meta açıklama yazımı hakkında daha detaylı bilgi sahibi olmak için "Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?" isimli rehberimize de göz atabilirsiniz.

Ana sayfanız

Meta açıklaması konusunda kesinlikle üzerine çalışmanız gereken sayfalardan biri ana sayfanızdır. Marka bilinirliğinizi artırmak ve kullanıcıların sizinle ilgili içeriklere rahatlıkla ulaşabilmelerini sağlamak ve sizinle ilgili arama sorgusu yapan kullanıcılara, arama motorlarında üst sıralarda yanıt verebilmek için ana sayfanızın meta açıklamasını iyi bir şekilde oluşturmanız gerekiyor.

Ana sayfalar genellikle, navigasyon, ürün resimleri, eyleme çağrı ifadeleri gibi öğeleri içerdiğinden çok fazla metin odaklı olmasa da, bu sayfanın içeriğini Google’a göstermeniz gerekiyor. Bunu da bu sayfaya özel olarak hazırlanmış bir meta açıklamasıyla yapabilirsiniz.

Ürün sayfaları

Hem organik hem de Adwords kampanyalarıyla sitenize trafik çekmek için ürün sayfaları oldukça önemlidir. Kullanıcıların yaptıkları arama sorgularında ürün sayfalarınızın öne çıkması ve kullanıcıların bu sayfaları ziyaret etmeleri gerekir. Aksi takdirde trafik sağlayamayacağınız için, geri dönüşümleriniz de olumsuz bir şekilde etkilenir.

Satışlarınızı ve geri dönüşümlerinizi artırmak için ürün sayfalarınızda meta açıklama çalışmaları yapmanız ve herbir ürün için farklı, orijinal ve ilgi çekici özet metinler oluşturmanız gerekir.

Ürün kategori sayfaları

Ürün sayfalarında olduğu gibi ürün kategori sayfaları da sitenize trafik çekmenizi sağlayacak alanlardan biri. Belli ürün kategorilerine yönelik yapılan arama sorgularında bu sayfalarınızın doğru bir şekilde görüntülenebilmesi için ürün kategorileriniz için de tek tek meta açıklamaları hazırlamalısınız.

İletişim sayfası

Kullanıcıların sizinle rahat bir şekilde iletişim kurabilmeleri gerekir. İnternet siteniz üzerinde bu bilgileri sunuyor olsanız da, kullanıcılar doğrudan arama sorgusu yaparak da bu bilgilere ulaşmak isteyebilirler. Bu nedenle de iletişim sayfanızla ilgili bir özet metin hazırlayarak, meta açıklamanızı hazırlamanız kullanıcıların arama motorları üzerinden iletişim bilgilerine kolaylıkla ulaşabilmelerini sağlar.

Arama sonuçlarında görünebilecek; ancak sayfa içeriğinde çok fazla metin bulundurmayan sayfalar

Siteniz üzerinde bazı sayfalarda çok fazla metin olmayabilir; ancak yine de arama sorgularına yanıt verebilecek video, mobil uygulama, fiyat bilgilendirme, grafik veya fotoğraf gibi içerikler içeriyor olabilir. Bu durumda Google, otomatik olarak bu sayfalar için bir meta açıklaması hazırlayamayabilir. Bu nedenle de bu sayfalarınız için özel bir meta açıklaması yazmanız, bu sayfaların daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada farklı kanallardan yararlanmak, genel olarak yaptığınız pazarlama çalışmalarını destekleyecektir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz kanallardan biri de mikro sitelerdir. Mikro siteler,...
10 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bazen kullanıcılar e-ticaret sitenize girer ve çıkar. Evet; girer, hiçbir aksiyon almaz ve hemen çıkar. Bu müşteri grubunu, fiziksel mağazanızın önünden geçerken sadece tabelanızı okuyan kişiler olarak tanımlayabilirsiniz. Ama...
2 Nisan 2021
Markethinkers
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak...
31 Ocak 2017
Sinan Oypan
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
Her e-ticaret sitesinde bulunması gereken bölümlerden biri de sıkça sorulan sorular (SSS) bölümüdür. Siteyi ziyaret edenler ya da site üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, ürünler, hizmetler ya da herhangi bir durumla ilgili...
30 Ekim 2016
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve basın kiti, e-ticaret firmalarının PR çalışması için oldukça önemli olan iki unsur ve üzerinde çalışılması gereken konulardır. Basın bülteni ve kitinizi çalıştığınız ajanslar hazırlayabilmektedir;...
9 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Elektronik ticaret ile sosyal medya kanallarının kesişimini ifade eden sosyal ticaret kavramı, son yıllarda sıklıkla karşımıza çıkmakta. Bu kavram, İlk olarak Yahoo tarafından 2005 yılında kullanıldı....
31 Ocak 2021
Markethinkers
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
e-ticarette kargo anlaşmasında; kargo şirketleri ile anlaşma aşamasında dikkat edilecekler, kargo ile anlaşma aşamasında ürün boyutları ve ağırlıklarının önemi, e ticaret kargo gönderimlerinizde kargo paketleri ve kutuların...
21 Mart 2017
Sinan Oypan
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen...
10 Ağustos 2020
Sinan Oypan