Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?

14 Ağustos 2018
Sinan Oypan

Meta açıklamaları e-ticaret siteleri için oldukça önemli unsurlardan biridir. Web sitenin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olduğu gibi, kullanıcılara sayfanın içeriği hakkında bilgi vererek, onların bu sayfayı ziyaret etmelerini de sağlar.

Meta açıklamaları, sayfaların özeti niteliğini taşıdığı için, bu bölümlerde sayfanın içeriğini anlatmak ve sayfa ile ilgili anahtar kelimeleri kullanmak, sayfalarınızın arama sorgularına daha iyi yanıt vermesini de sağlar.

Meta açıklaması yazmak şart mı?

Bu sorunun cevabı hem evet hem de hayır. Bazı sayfalar üzerinde meta açıklamaları çok önemli bir yere sahip değilken, bazı sayfalarda da olmazsa olmazlar arasında yer alıyor.

Site üzerinde çok fazla sayfası bulunan ve bu sayfaların büyük bir bölümünün trafik odaklı olmaması durumunda meta açıklaması yazmak çok da gerekli olmayabiliyor. Ancak trafik odaklı olan ve kullanıcıları bir eylemek geçirecek olan sayfalar üzerinde meta açıklama çalışmalarının kesinlikle yapılması gerekiyor.

Google, düzenli olarak meta açıklamaları üzerinde testler yaptığı için, çok kritik değere sahip olmayan sayfalar üzerinde bu açıklamaları girmemeniz kabul görebilir. Çünkü Google, sayfa içeriğini değerlendirerek, kimi zaman kullanıcılara kendi belirlediği bir özet metni, meta açıklaması olarak da gösterebiliyor. Bu durumda siz herhangi bir meta açıklaması oluşturmamış olsanız da Google, sizin yerinize bu açıklamaları oluşturabilir. Ancak Google, yine de web site yöneticilerini her sayfa için meta açıklaması oluşturmaları gerektiği konusunda da uyarıyor.

Bu durumda da e-ticaret siteniz üzerinde bazı sayfalar, meta açıklamaları konusunda daha önemli bir hale geliyor. Peki, bu sayfalar hangileri?

Meta açıklama yazımı hakkında daha detaylı bilgi sahibi olmak için "Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?" isimli rehberimize de göz atabilirsiniz.

Ana sayfanız

Meta açıklaması konusunda kesinlikle üzerine çalışmanız gereken sayfalardan biri ana sayfanızdır. Marka bilinirliğinizi artırmak ve kullanıcıların sizinle ilgili içeriklere rahatlıkla ulaşabilmelerini sağlamak ve sizinle ilgili arama sorgusu yapan kullanıcılara, arama motorlarında üst sıralarda yanıt verebilmek için ana sayfanızın meta açıklamasını iyi bir şekilde oluşturmanız gerekiyor.

Ana sayfalar genellikle, navigasyon, ürün resimleri, eyleme çağrı ifadeleri gibi öğeleri içerdiğinden çok fazla metin odaklı olmasa da, bu sayfanın içeriğini Google’a göstermeniz gerekiyor. Bunu da bu sayfaya özel olarak hazırlanmış bir meta açıklamasıyla yapabilirsiniz.

Ürün sayfaları

Hem organik hem de Adwords kampanyalarıyla sitenize trafik çekmek için ürün sayfaları oldukça önemlidir. Kullanıcıların yaptıkları arama sorgularında ürün sayfalarınızın öne çıkması ve kullanıcıların bu sayfaları ziyaret etmeleri gerekir. Aksi takdirde trafik sağlayamayacağınız için, geri dönüşümleriniz de olumsuz bir şekilde etkilenir.

Satışlarınızı ve geri dönüşümlerinizi artırmak için ürün sayfalarınızda meta açıklama çalışmaları yapmanız ve herbir ürün için farklı, orijinal ve ilgi çekici özet metinler oluşturmanız gerekir.

Ürün kategori sayfaları

Ürün sayfalarında olduğu gibi ürün kategori sayfaları da sitenize trafik çekmenizi sağlayacak alanlardan biri. Belli ürün kategorilerine yönelik yapılan arama sorgularında bu sayfalarınızın doğru bir şekilde görüntülenebilmesi için ürün kategorileriniz için de tek tek meta açıklamaları hazırlamalısınız.

İletişim sayfası

Kullanıcıların sizinle rahat bir şekilde iletişim kurabilmeleri gerekir. İnternet siteniz üzerinde bu bilgileri sunuyor olsanız da, kullanıcılar doğrudan arama sorgusu yaparak da bu bilgilere ulaşmak isteyebilirler. Bu nedenle de iletişim sayfanızla ilgili bir özet metin hazırlayarak, meta açıklamanızı hazırlamanız kullanıcıların arama motorları üzerinden iletişim bilgilerine kolaylıkla ulaşabilmelerini sağlar.

Arama sonuçlarında görünebilecek; ancak sayfa içeriğinde çok fazla metin bulundurmayan sayfalar

Siteniz üzerinde bazı sayfalarda çok fazla metin olmayabilir; ancak yine de arama sorgularına yanıt verebilecek video, mobil uygulama, fiyat bilgilendirme, grafik veya fotoğraf gibi içerikler içeriyor olabilir. Bu durumda Google, otomatik olarak bu sayfalar için bir meta açıklaması hazırlayamayabilir. Bu nedenle de bu sayfalarınız için özel bir meta açıklaması yazmanız, bu sayfaların daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş...
26 Şubat 2017
Sinan Oypan
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için yapacağınız SEO çalışmaları, özellikle yıl sonu hedeflerini tutturmak ve yılı iyi bir şekilde kapatmak için önemli. Tüketiciler yıl sonu indirimlerini bekledikleri için bu dönemde online...
10 Aralık 2018
Sinan Oypan
B2B e ticaret satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak 6 ipucu
B2B e-ticaret doğrudan firmalarla ilgili olduğu için B2C’ye kıyasla daha farklı bir yapıdadır. Site trafiği, ziyaretçi sayısı, yapılan işlem sayısı daha azdır; ancak toptan ürün satışı yapıldığı için tek bir siparişte...
8 Ocak 2017
Sinan Oypan
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Video içeriklerin öneminin artmasıyla beraber Youtube üzerinde içerik paylaşan firmaların sayısı da artmaya başladı. Youtube üzerinde tüketicilerle etkileşim ve iletişime geçmek önemli olsa da her gün yüzlerce videonun...
9 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
Kamu ya da özel kurum ve kuruluşlar, dijital ya da matbu olarak yıllardır kullanıcıların bilgilerini toplamakta ve önemli bir kısmını muhafaza etmektedir. Kişisel veri niteliği taşıyan bu bilgiler, doğru bir şekilde işlenmediği...
22 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
e-ticaret sitesi kurmak, e ticaret sitesi kurulumu için zaman ayırmak, e ticaret sitesi nasıl kurulur, e ticaret sitesi yapmak yani e ticaret sitesi kurmak için gerekenler, ticari web sitesi kurmak için sanal pos ve güvenlik süreci özetle e...
5 Mart 2015
Seyhun Özkara
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş...
5 Eylül 2020
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan