fbpx

İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?

14 Ağustos 2017
IdeaSoft
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?

Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre.

İnternetten antika ürün satmak

Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya satışı ile ilgilenen şahıs ve kurumların ürünlerini yalnızca fiziksel ortamda satıyor olmaları daha geniş kitleye ulaşmak ve satışların artması için olumsuz bir durum oluşturuyor. Yine internetteki bazı pazaryerleri üzerinden de satışlar gerçekleşmekte ancak profesyonel olarak sektörde devamlılık sağlamak için dikey e-ticarete yönelmekte ve stratejileri doğru izlemekte fayda var.

Dikey e-ticaret nedir?

Pazardaki niş ürününüzü belirleyip buna uygun bir e-ticaret sitesi açarak satış yapmaya başlamanız dikey e-ticaret olarak adlandırılmaktadır. Son yıllarda özellikle tercih edilen ticaret şekli olarak, direkt hedef kitleye ulaşmak için başarılı sonuçlar vermektedir.

Ürününüzün pazar yerlerinde satışını yaparken; bu kanallardan kendi dikey e-ticaret sitenize müşteri çekmek hem satışlarınızı, hem bilinirliğinizi artırmış oluyor. Antika satışı da niş bir alan olduğundan web sitenizi buna göre şekillendirebilirsiniz. Konu hakkında detaylı bilgiler sunduğumuz yazımızı okumak için tıklayınız.

Satıcı olarak sizi zorlayan detayları nasıl aşabilirsiniz?

Online antika mağazası veya internette ikinci el ürün satışı yapabileceğiniz bir sanal mağaza açmak istiyorsanız işinizin zorluklarını da tahmin ederek buna göre önlemler almak faydalı olacaktır. İkinci el eşya satmak, sıfır ürünlerin satışına göre daha zorlayıcı olmaktadır. Normal bir dükkanda bile uzun bir incelemeden sonra alınan ürünlerin internetteki satışlarını güçlendirmek için birtakım detaylara dikkat etmek gerekiyor.

1- Ürün fotoğrafları kaliteli olmalı

Örnek vermek gerekirse antika bir vazoyu satmak istiyorsanız, ürünün fotoğraf kalitesinin oldukça yüksek çözünürlükte olması gerekmektedir. Ayrıca ürünü satın almak isteyen müşteri adayı, görseli incelerken ürünü her açıdan görebilmeli ve detaylarını açıkça okuyabilmelidir. Antika eşya satmak için görsel çok önemli bir yere sahiptir.

2- Kargolama ve iade koşulları iyi açıklanmalı

Ziyaretçilerin aklında net ve güvenilir bir izlenim bırakmak istiyorsanız gönderim ve iade koşulları açıkça belirtiliyor olmalısınız. Ürünün kaç günde iletileceği bilgisi muhakkak verilmeli. Özellikle antika ürünler değerli eşyalar olduklarından kargolama esnasında zarar görmelerini engelleyecek şekilde paketlenmeli.

Müşteri ürün iadesi gerçekleştirmek istediğinde kendisiyle ilgilenecek yetkiliye kolay ulaşmalı. İade koşulları açıkça belirtilmiş olmalı ve sitedeki telefon numarası ile adres bilgileri güncel olmalıdır.

3- Sitenizde canlı destek chat bölümü kullanabilirsiniz.

Ziyaretçileriniz sitenize geldiğinde; canlı destek bölümünden bir müşteri temsilcisine ulaşmaları, sorularına hızlıca yanıt bulmaları ve kararlarını vermeleri açısından önemli bir ayrıntı olarak karşımıza çıkmakta. Böylelikle müşterinin site içerisinde gezerken netleştiremediği konular varsa cevaplandırılmış olacak.

4- Ürünlerinizi hikayeleştirebilirsiniz

Geçmiş tarihlerden günümüze ulaşan ürünlerin, özellikle de antikaların birer hikayeleri vardır. Satışını yaptığınız ürünlerin kimden ve nereden kalma olduğunu hoş bir dille açıklama kısmına yazmak, ürüne olan ilginin artmasını sağlayacaktır.

“İnternetten

Bölgesel reklamlarla başlayarak bütçenizi doğru kullanabilirsiniz

Google Adwords reklamlarıyla hedef kitlenize ulaşırken bütçenizi sarsmamak ve emin adımlarla büyümek için bölgesel reklamları tercih edebilirsiniz. Örneğin İstanbul Kadıköy’de bir antika mağazanız var veya ikinci el eşyalar sattığınız bir dükkanınız bulunuyor. Reklamlarınızda Kadıköy ve çevresini hedefleyerek bölgedeki kitlenin sizi tanımasını sağlayabilir online satışlarınıza katkı sağlarken, fizikselde de tanınırlığınızı artırabilirsiniz.

Satışlarınız arttıkça bütçenizle orantılı olarak bölgelere ve tüm ülkeyi hedefleyerek tanıtımlarınıza devam edebilirsiniz.

IdeaSoft Akıllı E-Ticaret Paketleri ile bugün sanal mağazanızı açabilir ve ürünlerinizi hemen satmaya başlayabilirsiniz. Ücretsiz demo hesabınızı oluşturmak için tıklayınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
Pandemi yaşam tarzımızda kökten değişiklikler yaptığı gibi alışveriş alışkanlıklarımız da kökten değişti.Pandeminin etkisiyle internet alışveriş sitesi açmak konusuna ilgi arttı. Online alışveriş ise son 7 ayda...
29 Ağustos 2020
IdeaSoft
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve...
3 Temmuz 2020
IdeaSoft
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni...
24 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması, uzun vadede şirketi ayakta tutmak, yeni yatırımlar yapabilmek ve pazarlama çalışmaları yapabilmek için gereklidir. E-ticaret firmalarının ellerindeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetebilmesi ve...
4 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
Snapchat video fikirleri ile bu platformda markanız ve ürünlerinizle ilgilenebilecek genç kitlelere ulaşabilir ve onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Farklı içerik türlerini denemek ve ilgi çekici video içerikler hazırlamanız,...
30 Eylül 2020
Sinan Oypan
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Blog içeriği oluşturmak bazen zor olabiliyor ve bu nedenle de bir süre sonra konu bulunamadığı için blog çalışmalarına ara verilebiliyor. Konu sıkıntısı çekmeye başladığınızda izleyebileceğiniz bazı yollar bulunuyor. Bu...
7 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft