İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?

14 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan

Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre.

İnternetten antika ürün satmak

Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya satışı ile ilgilenen şahıs ve kurumların ürünlerini yalnızca fiziksel ortamda satıyor olmaları daha geniş kitleye ulaşmak ve satışların artması için olumsuz bir durum oluşturuyor. Yine internetteki bazı pazaryerleri üzerinden de satışlar gerçekleşmekte ancak profesyonel olarak sektörde devamlılık sağlamak için dikey e-ticarete yönelmekte ve stratejileri doğru izlemekte fayda var.

Dikey e-ticaret nedir?

Pazardaki niş ürününüzü belirleyip buna uygun bir e-ticaret sitesi açarak satış yapmaya başlamanız dikey e-ticaret olarak adlandırılmaktadır. Son yıllarda özellikle tercih edilen ticaret şekli olarak, direkt hedef kitleye ulaşmak için başarılı sonuçlar vermektedir.

Ürününüzün pazar yerlerinde satışını yaparken; bu kanallardan kendi dikey e-ticaret sitenize müşteri çekmek hem satışlarınızı, hem bilinirliğinizi artırmış oluyor. Antika satışı da niş bir alan olduğundan web sitenizi buna göre şekillendirebilirsiniz. Konu hakkında detaylı bilgiler sunduğumuz yazımızı okumak için tıklayınız.

Satıcı olarak sizi zorlayan detayları nasıl aşabilirsiniz?

Online antika mağazası veya internette ikinci el ürün satışı yapabileceğiniz bir sanal mağaza açmak istiyorsanız işinizin zorluklarını da tahmin ederek buna göre önlemler almak faydalı olacaktır. İkinci el eşya satmak, sıfır ürünlerin satışına göre daha zorlayıcı olmaktadır. Normal bir dükkanda bile uzun bir incelemeden sonra alınan ürünlerin internetteki satışlarını güçlendirmek için birtakım detaylara dikkat etmek gerekiyor.

1- Ürün fotoğrafları kaliteli olmalı

Örnek vermek gerekirse antika bir vazoyu satmak istiyorsanız, ürünün fotoğraf kalitesinin oldukça yüksek çözünürlükte olması gerekmektedir. Ayrıca ürünü satın almak isteyen müşteri adayı, görseli incelerken ürünü her açıdan görebilmeli ve detaylarını açıkça okuyabilmelidir. Antika eşya satmak için görsel çok önemli bir yere sahiptir.

2- Kargolama ve iade koşulları iyi açıklanmalı

Ziyaretçilerin aklında net ve güvenilir bir izlenim bırakmak istiyorsanız gönderim ve iade koşulları açıkça belirtiliyor olmalısınız. Ürünün kaç günde iletileceği bilgisi muhakkak verilmeli. Özellikle antika ürünler değerli eşyalar olduklarından kargolama esnasında zarar görmelerini engelleyecek şekilde paketlenmeli.

Müşteri ürün iadesi gerçekleştirmek istediğinde kendisiyle ilgilenecek yetkiliye kolay ulaşmalı. İade koşulları açıkça belirtilmiş olmalı ve sitedeki telefon numarası ile adres bilgileri güncel olmalıdır.

3- Sitenizde canlı destek chat bölümü kullanabilirsiniz.

Ziyaretçileriniz sitenize geldiğinde; canlı destek bölümünden bir müşteri temsilcisine ulaşmaları, sorularına hızlıca yanıt bulmaları ve kararlarını vermeleri açısından önemli bir ayrıntı olarak karşımıza çıkmakta. Böylelikle müşterinin site içerisinde gezerken netleştiremediği konular varsa cevaplandırılmış olacak.

4- Ürünlerinizi hikayeleştirebilirsiniz

Geçmiş tarihlerden günümüze ulaşan ürünlerin, özellikle de antikaların birer hikayeleri vardır. Satışını yaptığınız ürünlerin kimden ve nereden kalma olduğunu hoş bir dille açıklama kısmına yazmak, ürüne olan ilginin artmasını sağlayacaktır.

“İnternetten

Bölgesel reklamlarla başlayarak bütçenizi doğru kullanabilirsiniz

Google Adwords reklamlarıyla hedef kitlenize ulaşırken bütçenizi sarsmamak ve emin adımlarla büyümek için bölgesel reklamları tercih edebilirsiniz. Örneğin İstanbul Kadıköy’de bir antika mağazanız var veya ikinci el eşyalar sattığınız bir dükkanınız bulunuyor. Reklamlarınızda Kadıköy ve çevresini hedefleyerek bölgedeki kitlenin sizi tanımasını sağlayabilir online satışlarınıza katkı sağlarken, fizikselde de tanınırlığınızı artırabilirsiniz.

Satışlarınız arttıkça bütçenizle orantılı olarak bölgelere ve tüm ülkeyi hedefleyerek tanıtımlarınıza devam edebilirsiniz.

IdeaSoft Akıllı E-Ticaret Paketleri ile bugün sanal mağazanızı açabilir ve ürünlerinizi hemen satmaya başlayabilirsiniz. Ücretsiz demo hesabınızı oluşturmak için tıklayınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve...
18 Ekim 2017
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Online satış siteleri için marka oluşturma
Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne...
8 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri 2019 yılında karşımıza aslında çok büyük değişiklikler getirmeyecek gibi görünüyor. Otomasyon araçları ve yapay zeka kullanımlarının haricinde aslında 2018’de de sıklıkla bahsettiğimiz...
22 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Türkiye’de e-ticaret’in her geçen gün büyüdüğü ve bir çok irili ufaklı işletme’nin fiziki mağazaları’nın yanında sanal mağazalarını da hayata geçirdiği bu dönemde, yeni açılan e-ticaret siteleri için önemli birkaç...
30 Ağustos 2018
Savaş Çetinkaya
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Sosyal medya pazarlamadan iyi sonuçlar alabilmek için düzenli olarak bu mecralar üzerinde çalışmalar yapmanız ve her gün aktif bir şekilde bu platformları takip etmeniz gerekir. Tabii ki sosyal medya yönetiminde içerik yönetimi...
17 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayına almadan önce son düzenlemeleri yapmak ve siteyi gözden geçirmek için bir kontrol listesi oluşturmanız önemlidir. Hangi alanlara son bir kez daha bakılması gerektiğini ve web site üzerinde hangi bölümlerin...
18 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
E-ticaret sektörüne giriş yaparken, niş bir pazara odaklanmak birçok açıdan avantajlıdır. Dikey bir pazarda yer alacağınız için, bu pazarda isminizi daha kolay bir şekilde duyurmaya başlayabilirsiniz. Tabii ki rekabeti yoğun olan...
23 Kasım 2017
Sinan Oypan
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret nasıl yapılır / Dropshipping nasıl yapılır, dropshipping firmalarının avantajları dezavantajları, stoksuz satış sitesi kurmak için gerekenler, dropshipping veren firmalar ve dropshipping siteleri ile ilgili merak...
27 Haziran 2016
Sinan Oypan
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler...
20 Temmuz 2020
Sinan Oypan