İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?

14 Ağustos 2017
IdeaSoft
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?

Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre.

İnternetten antika ürün satmak

Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya satışı ile ilgilenen şahıs ve kurumların ürünlerini yalnızca fiziksel ortamda satıyor olmaları daha geniş kitleye ulaşmak ve satışların artması için olumsuz bir durum oluşturuyor. Yine internetteki bazı pazaryerleri üzerinden de satışlar gerçekleşmekte ancak profesyonel olarak sektörde devamlılık sağlamak için dikey e-ticarete yönelmekte ve stratejileri doğru izlemekte fayda var.

Dikey e-ticaret nedir?

Pazardaki niş ürününüzü belirleyip buna uygun bir e-ticaret sitesi açarak satış yapmaya başlamanız dikey e-ticaret olarak adlandırılmaktadır. Son yıllarda özellikle tercih edilen ticaret şekli olarak, direkt hedef kitleye ulaşmak için başarılı sonuçlar vermektedir.

Ürününüzün pazar yerlerinde satışını yaparken; bu kanallardan kendi dikey e-ticaret sitenize müşteri çekmek hem satışlarınızı, hem bilinirliğinizi artırmış oluyor. Antika satışı da niş bir alan olduğundan web sitenizi buna göre şekillendirebilirsiniz. Konu hakkında detaylı bilgiler sunduğumuz yazımızı okumak için tıklayınız.

Satıcı olarak sizi zorlayan detayları nasıl aşabilirsiniz?

Online antika mağazası veya internette ikinci el ürün satışı yapabileceğiniz bir sanal mağaza açmak istiyorsanız işinizin zorluklarını da tahmin ederek buna göre önlemler almak faydalı olacaktır. İkinci el eşya satmak, sıfır ürünlerin satışına göre daha zorlayıcı olmaktadır. Normal bir dükkanda bile uzun bir incelemeden sonra alınan ürünlerin internetteki satışlarını güçlendirmek için birtakım detaylara dikkat etmek gerekiyor.

1- Ürün fotoğrafları kaliteli olmalı

Örnek vermek gerekirse antika bir vazoyu satmak istiyorsanız, ürünün fotoğraf kalitesinin oldukça yüksek çözünürlükte olması gerekmektedir. Ayrıca ürünü satın almak isteyen müşteri adayı, görseli incelerken ürünü her açıdan görebilmeli ve detaylarını açıkça okuyabilmelidir. Antika eşya satmak için görsel çok önemli bir yere sahiptir.

2- Kargolama ve iade koşulları iyi açıklanmalı

Ziyaretçilerin aklında net ve güvenilir bir izlenim bırakmak istiyorsanız gönderim ve iade koşulları açıkça belirtiliyor olmalısınız. Ürünün kaç günde iletileceği bilgisi muhakkak verilmeli. Özellikle antika ürünler değerli eşyalar olduklarından kargolama esnasında zarar görmelerini engelleyecek şekilde paketlenmeli.

Müşteri ürün iadesi gerçekleştirmek istediğinde kendisiyle ilgilenecek yetkiliye kolay ulaşmalı. İade koşulları açıkça belirtilmiş olmalı ve sitedeki telefon numarası ile adres bilgileri güncel olmalıdır.

3- Sitenizde canlı destek chat bölümü kullanabilirsiniz.

Ziyaretçileriniz sitenize geldiğinde; canlı destek bölümünden bir müşteri temsilcisine ulaşmaları, sorularına hızlıca yanıt bulmaları ve kararlarını vermeleri açısından önemli bir ayrıntı olarak karşımıza çıkmakta. Böylelikle müşterinin site içerisinde gezerken netleştiremediği konular varsa cevaplandırılmış olacak.

4- Ürünlerinizi hikayeleştirebilirsiniz

Geçmiş tarihlerden günümüze ulaşan ürünlerin, özellikle de antikaların birer hikayeleri vardır. Satışını yaptığınız ürünlerin kimden ve nereden kalma olduğunu hoş bir dille açıklama kısmına yazmak, ürüne olan ilginin artmasını sağlayacaktır.

“İnternetten

Bölgesel reklamlarla başlayarak bütçenizi doğru kullanabilirsiniz

Google Adwords reklamlarıyla hedef kitlenize ulaşırken bütçenizi sarsmamak ve emin adımlarla büyümek için bölgesel reklamları tercih edebilirsiniz. Örneğin İstanbul Kadıköy’de bir antika mağazanız var veya ikinci el eşyalar sattığınız bir dükkanınız bulunuyor. Reklamlarınızda Kadıköy ve çevresini hedefleyerek bölgedeki kitlenin sizi tanımasını sağlayabilir online satışlarınıza katkı sağlarken, fizikselde de tanınırlığınızı artırabilirsiniz.

Satışlarınız arttıkça bütçenizle orantılı olarak bölgelere ve tüm ülkeyi hedefleyerek tanıtımlarınıza devam edebilirsiniz.

IdeaSoft Akıllı E-Ticaret Paketleri ile bugün sanal mağazanızı açabilir ve ürünlerinizi hemen satmaya başlayabilirsiniz. Ücretsiz demo hesabınızı oluşturmak için tıklayınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi kurarken tasarım ilkeleri üzerinde durarak, tasarımlarınızı bu ilkelere göre yapmanız, sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirir. Tasarım ilkeleri ile ilerlediğinizde, site navigasyonundan, ürün sayfası...
10 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Tüketicilerle iletişim kurmak, onlara ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak; bunların yanı sıra da müşteri desteği hizmetleri sunmak için sosyal mecralar oldukça ideal platformlardır. Sosyal medya stratejisi Özellikle...
26 Haziran 2017
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için blog yazmak, e-ticaret sitenizi düzenli olarak güncel tutmanızı sağlarken, hazırlayacağınız blog yazılarıyla ziyaretçilerinizi bilgilendirebilir, eğlendirebilir ve organik olarak arama motorlarından trafik...
20 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden...
15 Mart 2018
Sinan Oypan
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner...
1 Haziran 2020
Sinan Oypan
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak ve ürünün hangi problemler çözdüğünü anlatmak tüketicilerin gözünde ürünün değerini artıracağı gibi ürüne olan talebin de artmasını sağlar. Tüketicilerin problemlerini çözen bir...
8 Eylül 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır....
9 Kasım 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasıyla ilgili daha önceki yazılarımızda marka bilinirliğinden de sıkça bahsetmiştik. Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma konusunda markalara nasıl yardımcı olduğundan ve markaların bu özellik...
20 Şubat 2017
Sinan Oypan
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
IdeaSoft
Detaylı Bilgi İçin Arayın