Instagram'da Gerçek Takipçi Kazanma Stratejileri

Yazar: Ferad Osman Sali
Güncellenme Tarihi: 30.05.2024
Instagram'da Gerçek Takipçi Kazanma Stratejileri

Instagram’da gerçek takipçi kazanmak, kitlenizi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemlidir. Aynı zamanda takipçi kazanmak tek başına yeterli bir kriter değildir. Ürün ve kampanya tanıtımlarını daha geniş kitlelere yaymak için de yapmanız gereken çalışmalardan biridir.

Yeni takipçilere ulaşırken, takipçi satın alma yönteminden kaçınmak gerekmektedir. Çünkü bu kişiler hesabınızı büyük gösterse de etkileşim oranlarınızı düşürmektedir. Ayrıca size bir getiri de sağlamayacaktır. Bu sebeple de gerçek takipçi kazanma stratejileri üzerine çalışmanız gereklidir.

Hemen E-ticaret'e Başlayın!

E-ticaret adım atmadan önce, IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.

image

Instagram’da Gerçek Takipçi Kazanma Stratejileri

Bir İçerik Takvimi Hazırlayın

Gerçek takipçi kazanma için, Instagram paylaşımlarınızı planlamanız gerekir. Düzenli olarak paylaşım yapmak gerekir. İçeriklerin belirli zaman aralıklarında paylaşılması "son dakika ne paylaşacağım" sorununu ortadan kaldırır. Ayrıca her gün için farklı konseptlerde içerikler hazırlamanıza yardımcı olur. İçerik üretimi belli bir zaman ve emek gerektirmektedir. Dolayısıyla önceden plan yapmak, düzenli paylaşımlar yapabilmeniz için önemlidir.

Instagram'da Gerçek Takipçi Kazanma

İçerik Takvimi Hazırlayın

Gerçek takipçi kazanmak için, Instagram paylaşımlarınızı planlayın. Düzenli olarak paylaşım yapmak, "son dakika ne paylaşacağım" sorununu ortadan kaldırır ve her gün için farklı konseptlerde içerikler hazırlamanıza yardımcı olur.

Düzenli Paylaşımlar Yapın

Instagram üzerinde süreklilik ve düzenli paylaşım yapmak da yeni kitlelere ulaşmak için önemlidir. Mevcut takipçilerinizle olan etkileşimlerinizi artırmanıza da yardımcı olur. Düzenli olarak paylaşımlar yapmanız, sayfanızın aktif olduğunu ve yeni içerikler paylaştığını kullanıcılara gösterecektir. Düzenli paylaşımlar yapmak için de sosyal medya içerik takviminizin olması bir hayli önemlidir.

Düzenli Paylaşımlar Yapın

Instagram’da süreklilik ve düzenli paylaşım yapmak, yeni kitlelere ulaşmak ve mevcut takipçilerinizle olan etkileşimlerinizi artırmak için önemlidir. Sosyal medya içerik takviminizin olması, düzenli paylaşımlar yapmanıza yardımcı olur.

Yüksek Çözünürlüklü Fotoğraflar Kullanın

Instagram zaman akışınız üzerindeki paylaşımlarda özellikle yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmalısınız. Instagram, yapısı gereği görselliği ön planda tutmaktadır. Dolayısıyla kaliteli görsellere yönelmeniz alacağınız etkileşimleri artıracaktır. Hikaye paylaşımlarında biraz daha bu kuralın dışına çıkmanız mümkündür. Çünkü bu içerikler 24 saat içerisinde silinmektedir. Ancak zaman akışı içerisindeki fotoğraflarınız kalıcı olduğu için yüksek çözünürlüklü fotoğraflara yönelmelisiniz.

Instagram'da Gerçek Takipçi Kazanma

Farklı Filtre ve Boyutları Deneyin

Paylaşımlarınızın etkileşimlerinin artması, zaman tüneli üzerindeki görünürlüğünüzü artırmaktadır. Hashtag sayfalarında da öne çıkan paylaşımlar arasına girmenizi kolaylaştıracaktır. Bunun için farklı filtre ve görsel boyutlarını da test etmelisiniz. En iyi etkileşimleri aldığınız kombinasyonları bulmaya çalışmalısınız.

Hashtag Stratejisi Üzerine Çalışın

Instagram’da gerçek takipçi kazanma için hashtag stratejinizi belirlemeniz önemlidir. Markanız ve ürünlerinizle ilgili size özel hashtagler oluşturmanız faydalı olacaktır. Ardından belirlediğiniz uygun hashtagleri markanızda kullanmanız daha çok kişiye erişmenizi sağlayacaktır. Markanızla ilgili hashtagleri, diğer pazarlama kanallarınızda da öne çıkartmanız mümkündür. Böylece çok kanallı bir şekilde bunların tanıtımını yapmış olursunuz. Farklı mecralar üzerinde de kullanıcılara buradaki içeriklerinizi göstermiş olursunuz.

Instagram üzerindeki diğer popüler hashtagleri de araştırmanız faydalı olacaktır. Markanızla ilgili olabilecek etiketleri belirlemeniz önemlidir. Ayrıca 30 adet hashtag paylaşımı yapabilmektesiniz. Yeni kitlelere ulaşmak için gönderilerinizde 30 hashtag ekleyebilirsiniz.

Hashtag Stratejisi Üzerine Çalışın

Instagram’da gerçek takipçi kazanmak için hashtag stratejinizi belirleyin. Markanız ve ürünlerinizle ilgili özel hashtagler oluşturun ve popüler hashtagleri araştırarak gönderilerinizde kullanın.

Yüksek, orta ve düşük sayıda paylaşım yapılmış olan etiketleri bir arada kullanmaya özen göstermelisiniz. Örneğin, 100 binin üzerinde paylaşım yapılmış etiketlerde öne çıkan paylaşımlar içine girmeniz zordur. Ancak yine de bunları kullanmanız yeni takipçilere ulaşmanızı sağlar. 10 ile 100 bin arasında gönderi bulunan hashtaglerde öne çıkma ihtimaliniz biraz daha yüksektir. 10 bin paylaşımın altındakilerde ise şansınız biraz daha artar. 30 hashtag kullanma hakkınızı planlarken, bu üç grubu da dengeli bir şekilde paylaşmalısınız. Böylece buralardan gelecek takipçi sayısını da artırmış olursunuz.

Hashtag Stratejisi Üzerine Çalışın

Influencer Pazarlama Çalışmaları Yapın

Gerçek takipçi kazanma için, Instagram üzerindeki influencer hesaplarla çalışma yolunu tercih etmeniz mümkündür. Bu hesaplar, geniş kitlelere ulaştıkları için markanızı tanıtabilmeniz adına elverişlidir. Böylece size gerçek takipçiler yönlendirirler. Stratejilerinizi belirlerken, markanız ve ürünlerinizle ilgili olabilecek kişilerle çalışmalısınız. Aynı zamanda sizin hedef kitlenize yakın kullanıcılara ulaşan tanınmış hesaplarla çalışmanızda fayda vardır.

Influencer Pazarlama Çalışmaları Yapın

Instagram üzerindeki influencer hesaplarla çalışarak markanızı tanıtabilir ve gerçek takipçiler kazanabilirsiniz. Stratejilerinizi belirlerken markanızla ilgili kişilerle çalışmalısınız.

Instagram Bio (Hakkımda) Bölümünüzü Detaylandırın

Profilinizi ziyaret eden kullanıcıları sayfanızda tutmanız ve sizi takip etmelerini sağlamak için Instagram Bio yani Hakkımda bölümünü mümkün olduğunca detaylandırıp, ilgi çekici bir hale getirmeniz gerekmektedir. Web site bilgilerinizi, verdiğiniz hizmetleri, iletişim bilgilerini güncel tutarak, markanız hakkında bilgiler sunmalısınız.

Öne Çıkan Hikayeler Ekleyin

Instagram hakkımda bölümünün düzenlemesini yaparken, öne çıkan hikayelerinizi bu bölümün altına ekleyebilirsiniz. Paylaştığınız hikayeleri, profilinize kaydetmek için “Öne Çıkar” seçeneğini kullanabilirsiniz. Böylelikle özel kampanya içeriklerinizi ya da markanızla ilgili yaptığınız özel paylaşımları profilinize sabitleyerek, ziyaretçilerinize gösterebilirsiniz.

Diğer Sosyal Medya Hesaplarınızda Instagram Hesabınızı Paylaşın

Başka sosyal medya hesaplarınız üzerindeki takipçilerinize ulaşmak ve yeni takipçi kazanmak için bu mecralarda da Instagram hesabınızın tanıtımını yapabilirsiniz. Böylelikle hem mevcut takipçilerinizi de Instagram hesabınıza çekerek, takipçi sayınızı artırabilirsiniz.

Mümkün Oldukça Takipçilerinizle İletişime Geçin

Gerçek takipçi kazanma için, hesabınızdaki paylaşımlara yapılan yorumlara yanıtlar vermeniz ve takipçilerinizle iletişime geçmeniz önemlidir. Bununla beraber Instagram hikayeler üzerinde de anket, soru cevap ve canlı yayın gibi etkileşim odaklı paylaşımlar yapmanız yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

Etkileşimlerinizi artırdığınızda, hem hesabınızın aktif ve güncel olduğunu gösterirsiniz hem de marka olarak tüketicilerle olan iletişiminizi dışarıya yansıtma fırsatınız olur.

Instagram’da Gerçek Takipçi Kazanma Neden Önemlidir?

Gerçek takipçiler, etkileşim oranlarınızı artırır ve marka bilinirliğinizi yükseltir.

Takipçi Satın Alma Yöntemi Neden Tavsiye Edilmez?

Takipçi satın almak, etkileşim oranlarınızı düşürür ve size getiri sağlamaz.

Instagram İçin İçerik Takvimi Neden Gereklidir?

İçerik takvimi, düzenli ve planlı paylaşımlar yapmanızı sağlar.

Düzenli Paylaşımlar Neden Önemlidir?

Düzenli paylaşımlar, sayfanızın aktif olduğunu ve yeni içerikler paylaştığını gösterir.

Yüksek Çözünürlüklü Fotoğraflar Kullanmak Neden Gereklidir?

Yüksek çözünürlüklü fotoğraflar, etkileşim oranlarını artırır.

Farklı Filtre ve Boyutlar Denemek Neden Önemlidir?

Farklı filtre ve boyutlar, etkileşimlerinizi artırır ve görünürlüğünüzü yükseltir.

Hashtag Stratejisi Neden Önemlidir?

Hashtag stratejisi, daha geniş kitlelere ulaşmanızı sağlar.

Influencer Pazarlama Çalışmaları Neden Önemlidir?

Influencer pazarlama, markanızı geniş kitlelere tanıtmanıza yardımcı olur.

Instagram Bio Bölümü Neden Önemlidir?

Instagram Bio bölümü, profilinizi ziyaret eden kullanıcıları etkilemek için önemlidir.

Öne Çıkan Hikayeler Eklemek Neden Önemlidir?

Öne çıkan hikayeler, profilinize sabitlenmiş özel içeriklerinizi gösterir.

Diğer Sosyal Medya Hesaplarınızda Instagram Hesabınızı Paylaşmak Neden Gereklidir?

Diğer hesaplarda Instagram hesabınızı paylaşmak, takipçi sayınızı artırır.

Takipçilerle İletişime Geçmek Neden Önemlidir?

Takipçilerle iletişime geçmek, etkileşim oranlarınızı ve marka bağlılığını artırır.

ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler