Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri

7 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri

Instagram’da gerçek takipçi kazanma, ulaştığınız kitleyi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemli. Takipçi kazanma tek başına yeterli bir kriter olmasa da, ürün ve kampanya tanıtımlarını daha geniş kitlelere yapmak için de yapmanız gereken çalışmalardan biri. Yeni takipçilere ulaşırken, takipçi satın alma yönteminden kaçınmak gerekmekte; çünkü bu kişiler hesabınızı büyük gösterse de etkileşim oranlarınızı düşüreceği gibi size bir getiri de sağlamayacaktır. Bu sebeple de gerçek takipçi kazanma stratejileri üzerine çalışmanız gerekli.

Instagram’da gerçek takipçi kazanma stratejileri

Bir içerik takvimi hazırlayın

Gerçek takipçi kazanma için, Instagram paylaşımlarınızı planlamanız gerekir. Düzenli olarak paylaşım yapmanın yanı sıra, belli bir plan içerisinde içeriklerinizi paylaşmanız da hem son dakika “ne paylaşacağım” sorununu ortadan kaldırır hem de hergün için farklı konseptlerde içerikler hazırlamanıza yardımcı olur. İçerik üretimi belli bir zaman ve emek gerekeceği için önceden plan yapmak, düzenli paylaşımlar yapabilmeniz için önemlidir.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Düzenli paylaşımlar önemli

Instagram üzerinde süreklilik ve düzenli paylaşım yapmak da yeni kitlelere ulaşmak için önemli. Mevcut takipçilerinizle olan etkileşimlerinizi artırmanıza da yardımcı olur. Düzenli olarak paylaşımlar yapmanız, sayfanızın aktif oldunu ve yeni içerikler paylaştığını da kullanıcılara gösterecektir. Düzenli paylaşımlar yapabilmek için de belli bir sosyal medya içerik takviminizin olması bir hayli önemlidir.

Yüksek çözünürlüklü fotoğraflar tercih edin

Instagram zaman akışınız üzerindeki paylaşımlarda özellikle yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmaya özen göstermelisiniz. Instagram, yapısı gereği görselliği ön planda tuttuğu için kaliteli görsellere yönelmeniz de alacağınzı etkileşimleri arıtacaktır. Hikaye paylaşımların biraz daha bu kuralın dışına çıkabilirsiniz; çünkü bu içerikler 24 saat içerisinde silinmektedir. Ama zaman akışı içerisindeki fotoğraflarınız kalıcı olduğu için yüksek çözünürlüklü fotoğraflara yönelmelisiniz.

Farklı filtre ve boyutları deneyin

Paylaşımlarınızın etkileşimlerinin artması, zaman tüneli üzerindeki görünürlüğünüzü artırırken, Hashtag sayfalarında da öne çıkan paylaşımlar arasına girmenizi de kolaylaştırır. Bunun için de farklı filtre ve görsel boyutlarını da test ederek, en iyi etkileşimleri aldığınız kombinasyonları bulmaya da çalışmalısınız.

Hashtag stratejisi üzerine çalışın

Instagram’da gerçek takipçi kazanma için hashtag stratejinizi de belirlemeniz önemlidir. Markanız ve ürünlerinizle ilgili olabilecek size özel hashtagler oluşturmanız ve bunları her paylaşımınızda uygunluklarına göre kullanmanız, markanızla ilgili paylaşımların tek bir etiket altında toplanmasına yardımcı olur. Markanızla ilgili hashtagleri, diğer pazarlama kanallarınızda da öne çıkartarak, çok kanallı bir şekilde bunların tanıtımını yapabilir ve farklı mecralar üzerinde de kullanıcılara buradaki içeriklerinizi gösterebilirsiniz.

Bunların yanı sıra, Instagram üzerindeki diğer popüler hashtagleri de araştırmanız ve markanızla ilgili olabilecek etiketleri belirlemeniz önemli. 30 adet hastag paylaşımı yapabilmektesiniz ve yeni kitlelere ulaşmak için gönderilerinizde 30 hashtag ekleyebilirsiniz.

Hashtag kullanırken özellikle dikkat etmeniz gerekenlerden biri de; yüksek, orta ve düşük sayıda paylaşım yapılmış olan etiketleri bir arada kullanmaktır. Örneğin, 100 binin üzerinde paylaşım yapılmış etiketlerde öne çıkan paylaşımlar içine girmeniz zordur; ancak yine de bunları kullanmanız yeni takipçilere ulaşmanızı sağlar. 10 ile 100 bin arasında gönderi bulunan hashtaglerde öne çıkma ihtimaliniz biraz daha yüksektir. 10 bin paylaşımın altındakilerde ise şansınzı biraz daha artar. 30 hashtag kullanma hakkınızı planlarken, bu üç grubu da dengeli bir şekilde paylaşımlarınıza ekleyerek, buralardan gelecek takipçi sayısını da artırabilirsiniz.

Influencer pazarlama çalışmaları yapın

Gerçek takipçi kazanma için, Instagram üzerindeki influencer hesaplarla da çalışma yolunu tercih edebilirsiniz. Bu hesaplar, geniş kitlelere ulaştıkları için markanızı tanıtmak için de elverişlilerdir ve size gerçek takipçiler yönlendirebilirler. Stratejilerinizi belirlerken, markanız ve ürünlerinizle ilgili olabilecek, sizin hedef kitlenize yakın kullanıcılara ulaşan tanınmış hesaplarla çalışmayı da düşünebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram takipçi artırmak için influencer marketing

Instagram Bio (Hakkımda) bölümünüzü detaylandırın

Profilinizi ziyaret eden kullanıcıları da sayfanızda tutmanız ve sizi takip etmelerini sağlamak için Instagram Bio yani Hakkımda bölümünü de mümkün olduğunca detaylandırıp, ilgi çekici bir hale getirmeniz gerekiyor. Web site bilgilerinizi, verdiğiniz hizmetleri, iletişim bilgilerini güncel tutarak, markanız hakkında bilgiler sunmalısınız. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Öne çıkan hikayeler ekleyin

Instagram hakkımda bölümünün düzenlemesini yaparken, öne çıkan hikayelerinizi de bu bölümün altına ekleyebilirsiniz. Paylaştığınız hikayeleri, profilinize kaydetmek için “Öne Çıkar” seçeneğini kullanabilirsiniz. Böylelikle özel kampanya içeriklerinizi ya da markanızla ilgili yaptığınız özel paylaşımları profilinize sabitleyerek, ziyaretçilerinize gösterebilirsiniz.

Diğer sosyal medya hesaplarınızda Instagram hesabınızı paylaşın

Başka sosyal medya hesaplarınız üzerindeki takipçilerinize ulaşmak ve yeni takipçi kazanma için bu mecralarda da Instagram hesabınızın tanıtımını yapabilirsiniz. Böylelikle hem mevcut takipçilerinizi de Instagram hesabınıza çekerek, takipçi sayınızı artırabilirsiniz.

Mümkün oldukça takipçilerinizle iletişime geçin

Gerçek takipçi kazanma için, hesabınızdaki paylaşımlara yapılan yorumlara yanıtlar vermeniz ve takipçilerinizle iletişime geçmeniz de önemlidir. Bununla beraber Instagram hikayeler üzerinde de anket, soru cevap ve canlı yayın gibi etkileşim odaklı paylaşımlar yapmanız da yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Instagram canlı yayın ve hikaye özelliği ile etkileşimlerinizi artırın

Etkileşimlerinizi artırdığınızda, hem hesabınızın aktif ve güncel olduğunu gösterirsiniz hem de marka olarak tüketicilerle olan iletişiminizi dışarıya yansıtma fırsatınız olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret / sermayesiz ticaret nasıl yapılır, sermayesiz e ticaret işleri nelerdir, sermayesiz ticaret yapılacak işlerde nelere dikkat edilmelidir bu ve daha fazlası; özetle sermayesiz yapılabilecek işler / sermayesiz e ticaret...
25 Şubat 2019
Sinan Oypan
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)
E-ticaret sitesi tasarımındaki en önemli konular arasında kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi gelmektedir. Kullanıcı deneyimi ve kullanıcı arayüzü kavramlarının tam anlaşılması ve site tasarımında bu iki unsurun...
1 Şubat 2019
Sinan Oypan
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de...
4 Temmuz 2016
Sinan Oypan
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
Tüketiciler son dönemlerde fabrikasyon ürünler yerine biraz daha butik ve el yapımı ürünlere de önem vermeye başladı. Bunun yanı sıra kendi işini kurmak ve internetten satış yapmak isteyen kişiler de kendi ürettikleri ürünleri...
6 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
Online satış yaparken, e-ticaret siteniz üzerinde bulundurmanız gereken bir takım hukuki metinler bulunuyor. E-ticarette güven unsurunun oturtulmasının yanı sıra tüketici haklarının korunması için de bu metinlerin e-ticaret...
27 Nisan 2017
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı, markalaşma sürecinde bir şirket için en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkmaktadır. İyi hazırlanmış bir logo, markanın kimliğini, yaptığı işleri ve hizmetlerini anlatacağı gibi tüketiciye birçok mesajı...
30 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları...
10 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin