Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri

7 Mayıs 2020
Sinan Oypan

Instagram’da gerçek takipçi kazanma, ulaştığınız kitleyi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemli. Takipçi kazanma tek başına yeterli bir kriter olmasa da, ürün ve kampanya tanıtımlarını daha geniş kitlelere yapmak için de yapmanız gereken çalışmalardan biri. Yeni takipçilere ulaşırken, takipçi satın alma yönteminden kaçınmak gerekmekte; çünkü bu kişiler hesabınızı büyük gösterse de etkileşim oranlarınızı düşüreceği gibi size bir getiri de sağlamayacaktır. Bu sebeple de gerçek takipçi kazanma stratejileri üzerine çalışmanız gerekli.

Instagram’da gerçek takipçi kazanma stratejileri

Bir içerik takvimi hazırlayın

Gerçek takipçi kazanma için, Instagram paylaşımlarınızı planlamanız gerekir. Düzenli olarak paylaşım yapmanın yanı sıra, belli bir plan içerisinde içeriklerinizi paylaşmanız da hem son dakika “ne paylaşacağım” sorununu ortadan kaldırır hem de hergün için farklı konseptlerde içerikler hazırlamanıza yardımcı olur. İçerik üretimi belli bir zaman ve emek gerekeceği için önceden plan yapmak, düzenli paylaşımlar yapabilmeniz için önemlidir.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Düzenli paylaşımlar önemli

Instagram üzerinde süreklilik ve düzenli paylaşım yapmak da yeni kitlelere ulaşmak için önemli. Mevcut takipçilerinizle olan etkileşimlerinizi artırmanıza da yardımcı olur. Düzenli olarak paylaşımlar yapmanız, sayfanızın aktif oldunu ve yeni içerikler paylaştığını da kullanıcılara gösterecektir. Düzenli paylaşımlar yapabilmek için de belli bir sosyal medya içerik takviminizin olması bir hayli önemlidir.

Yüksek çözünürlüklü fotoğraflar tercih edin

Instagram zaman akışınız üzerindeki paylaşımlarda özellikle yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmaya özen göstermelisiniz. Instagram, yapısı gereği görselliği ön planda tuttuğu için kaliteli görsellere yönelmeniz de alacağınzı etkileşimleri arıtacaktır. Hikaye paylaşımların biraz daha bu kuralın dışına çıkabilirsiniz; çünkü bu içerikler 24 saat içerisinde silinmektedir. Ama zaman akışı içerisindeki fotoğraflarınız kalıcı olduğu için yüksek çözünürlüklü fotoğraflara yönelmelisiniz.

Farklı filtre ve boyutları deneyin

Paylaşımlarınızın etkileşimlerinin artması, zaman tüneli üzerindeki görünürlüğünüzü artırırken, Hashtag sayfalarında da öne çıkan paylaşımlar arasına girmenizi de kolaylaştırır. Bunun için de farklı filtre ve görsel boyutlarını da test ederek, en iyi etkileşimleri aldığınız kombinasyonları bulmaya da çalışmalısınız.

Hashtag stratejisi üzerine çalışın

Instagram’da gerçek takipçi kazanma için hashtag stratejinizi de belirlemeniz önemlidir. Markanız ve ürünlerinizle ilgili olabilecek size özel hashtagler oluşturmanız ve bunları her paylaşımınızda uygunluklarına göre kullanmanız, markanızla ilgili paylaşımların tek bir etiket altında toplanmasına yardımcı olur. Markanızla ilgili hashtagleri, diğer pazarlama kanallarınızda da öne çıkartarak, çok kanallı bir şekilde bunların tanıtımını yapabilir ve farklı mecralar üzerinde de kullanıcılara buradaki içeriklerinizi gösterebilirsiniz.

Bunların yanı sıra, Instagram üzerindeki diğer popüler hashtagleri de araştırmanız ve markanızla ilgili olabilecek etiketleri belirlemeniz önemli. 30 adet hastag paylaşımı yapabilmektesiniz ve yeni kitlelere ulaşmak için gönderilerinizde 30 hashtag ekleyebilirsiniz.

Hashtag kullanırken özellikle dikkat etmeniz gerekenlerden biri de; yüksek, orta ve düşük sayıda paylaşım yapılmış olan etiketleri bir arada kullanmaktır. Örneğin, 100 binin üzerinde paylaşım yapılmış etiketlerde öne çıkan paylaşımlar içine girmeniz zordur; ancak yine de bunları kullanmanız yeni takipçilere ulaşmanızı sağlar. 10 ile 100 bin arasında gönderi bulunan hashtaglerde öne çıkma ihtimaliniz biraz daha yüksektir. 10 bin paylaşımın altındakilerde ise şansınzı biraz daha artar. 30 hashtag kullanma hakkınızı planlarken, bu üç grubu da dengeli bir şekilde paylaşımlarınıza ekleyerek, buralardan gelecek takipçi sayısını da artırabilirsiniz.

Influencer pazarlama çalışmaları yapın

Gerçek takipçi kazanma için, Instagram üzerindeki influencer hesaplarla da çalışma yolunu tercih edebilirsiniz. Bu hesaplar, geniş kitlelere ulaştıkları için markanızı tanıtmak için de elverişlilerdir ve size gerçek takipçiler yönlendirebilirler. Stratejilerinizi belirlerken, markanız ve ürünlerinizle ilgili olabilecek, sizin hedef kitlenize yakın kullanıcılara ulaşan tanınmış hesaplarla çalışmayı da düşünebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram takipçi artırmak için influencer marketing

Instagram Bio (Hakkımda) bölümünüzü detaylandırın

Profilinizi ziyaret eden kullanıcıları da sayfanızda tutmanız ve sizi takip etmelerini sağlamak için Instagram Bio yani Hakkımda bölümünü de mümkün olduğunca detaylandırıp, ilgi çekici bir hale getirmeniz gerekiyor. Web site bilgilerinizi, verdiğiniz hizmetleri, iletişim bilgilerini güncel tutarak, markanız hakkında bilgiler sunmalısınız. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Öne çıkan hikayeler ekleyin

Instagram hakkımda bölümünün düzenlemesini yaparken, öne çıkan hikayelerinizi de bu bölümün altına ekleyebilirsiniz. Paylaştığınız hikayeleri, profilinize kaydetmek için “Öne Çıkar” seçeneğini kullanabilirsiniz. Böylelikle özel kampanya içeriklerinizi ya da markanızla ilgili yaptığınız özel paylaşımları profilinize sabitleyerek, ziyaretçilerinize gösterebilirsiniz.

Diğer sosyal medya hesaplarınızda Instagram hesabınızı paylaşın

Başka sosyal medya hesaplarınız üzerindeki takipçilerinize ulaşmak ve yeni takipçi kazanma için bu mecralarda da Instagram hesabınızın tanıtımını yapabilirsiniz. Böylelikle hem mevcut takipçilerinizi de Instagram hesabınıza çekerek, takipçi sayınızı artırabilirsiniz.

Mümkün oldukça takipçilerinizle iletişime geçin

Gerçek takipçi kazanma için, hesabınızdaki paylaşımlara yapılan yorumlara yanıtlar vermeniz ve takipçilerinizle iletişime geçmeniz de önemlidir. Bununla beraber Instagram hikayeler üzerinde de anket, soru cevap ve canlı yayın gibi etkileşim odaklı paylaşımlar yapmanız da yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Instagram canlı yayın ve hikaye özelliği ile etkileşimlerinizi artırın

Etkileşimlerinizi artırdığınızda, hem hesabınızın aktif ve güncel olduğunu gösterirsiniz hem de marka olarak tüketicilerle olan iletişiminizi dışarıya yansıtma fırsatınız olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya...
18 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımları bir mailing çalışmasının başarısını etkileyen en önemli faktörlerindendir. Bu yazımızda e-posta pazarlamada başlık kullanımları ile ilgili dikkat edilmesi gerekenleri ele...
31 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak ve ürünün hangi problemler çözdüğünü anlatmak tüketicilerin gözünde ürünün değerini artıracağı gibi ürüne olan talebin de artmasını sağlar. Tüketicilerin problemlerini çözen bir...
8 Eylül 2017
Sinan Oypan
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için,...
30 Nisan 2019
Sinan Oypan
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı...
3 Haziran 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan