Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri

7 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri

Instagram’da gerçek takipçi kazanma, ulaştığınız kitleyi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemli. Takipçi kazanma tek başına yeterli bir kriter olmasa da, ürün ve kampanya tanıtımlarını daha geniş kitlelere yapmak için de yapmanız gereken çalışmalardan biri. Yeni takipçilere ulaşırken, takipçi satın alma yönteminden kaçınmak gerekmekte; çünkü bu kişiler hesabınızı büyük gösterse de etkileşim oranlarınızı düşüreceği gibi size bir getiri de sağlamayacaktır. Bu sebeple de gerçek takipçi kazanma stratejileri üzerine çalışmanız gerekli.

Instagram’da gerçek takipçi kazanma stratejileri

Bir içerik takvimi hazırlayın

Gerçek takipçi kazanma için, Instagram paylaşımlarınızı planlamanız gerekir. Düzenli olarak paylaşım yapmanın yanı sıra, belli bir plan içerisinde içeriklerinizi paylaşmanız da hem son dakika “ne paylaşacağım” sorununu ortadan kaldırır hem de hergün için farklı konseptlerde içerikler hazırlamanıza yardımcı olur. İçerik üretimi belli bir zaman ve emek gerekeceği için önceden plan yapmak, düzenli paylaşımlar yapabilmeniz için önemlidir.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Düzenli paylaşımlar önemli

Instagram üzerinde süreklilik ve düzenli paylaşım yapmak da yeni kitlelere ulaşmak için önemli. Mevcut takipçilerinizle olan etkileşimlerinizi artırmanıza da yardımcı olur. Düzenli olarak paylaşımlar yapmanız, sayfanızın aktif oldunu ve yeni içerikler paylaştığını da kullanıcılara gösterecektir. Düzenli paylaşımlar yapabilmek için de belli bir sosyal medya içerik takviminizin olması bir hayli önemlidir.

Yüksek çözünürlüklü fotoğraflar tercih edin

Instagram zaman akışınız üzerindeki paylaşımlarda özellikle yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmaya özen göstermelisiniz. Instagram, yapısı gereği görselliği ön planda tuttuğu için kaliteli görsellere yönelmeniz de alacağınzı etkileşimleri arıtacaktır. Hikaye paylaşımların biraz daha bu kuralın dışına çıkabilirsiniz; çünkü bu içerikler 24 saat içerisinde silinmektedir. Ama zaman akışı içerisindeki fotoğraflarınız kalıcı olduğu için yüksek çözünürlüklü fotoğraflara yönelmelisiniz.

Farklı filtre ve boyutları deneyin

Paylaşımlarınızın etkileşimlerinin artması, zaman tüneli üzerindeki görünürlüğünüzü artırırken, Hashtag sayfalarında da öne çıkan paylaşımlar arasına girmenizi de kolaylaştırır. Bunun için de farklı filtre ve görsel boyutlarını da test ederek, en iyi etkileşimleri aldığınız kombinasyonları bulmaya da çalışmalısınız.

Hashtag stratejisi üzerine çalışın

Instagram’da gerçek takipçi kazanma için hashtag stratejinizi de belirlemeniz önemlidir. Markanız ve ürünlerinizle ilgili olabilecek size özel hashtagler oluşturmanız ve bunları her paylaşımınızda uygunluklarına göre kullanmanız, markanızla ilgili paylaşımların tek bir etiket altında toplanmasına yardımcı olur. Markanızla ilgili hashtagleri, diğer pazarlama kanallarınızda da öne çıkartarak, çok kanallı bir şekilde bunların tanıtımını yapabilir ve farklı mecralar üzerinde de kullanıcılara buradaki içeriklerinizi gösterebilirsiniz.

Bunların yanı sıra, Instagram üzerindeki diğer popüler hashtagleri de araştırmanız ve markanızla ilgili olabilecek etiketleri belirlemeniz önemli. 30 adet hastag paylaşımı yapabilmektesiniz ve yeni kitlelere ulaşmak için gönderilerinizde 30 hashtag ekleyebilirsiniz.

Hashtag kullanırken özellikle dikkat etmeniz gerekenlerden biri de; yüksek, orta ve düşük sayıda paylaşım yapılmış olan etiketleri bir arada kullanmaktır. Örneğin, 100 binin üzerinde paylaşım yapılmış etiketlerde öne çıkan paylaşımlar içine girmeniz zordur; ancak yine de bunları kullanmanız yeni takipçilere ulaşmanızı sağlar. 10 ile 100 bin arasında gönderi bulunan hashtaglerde öne çıkma ihtimaliniz biraz daha yüksektir. 10 bin paylaşımın altındakilerde ise şansınzı biraz daha artar. 30 hashtag kullanma hakkınızı planlarken, bu üç grubu da dengeli bir şekilde paylaşımlarınıza ekleyerek, buralardan gelecek takipçi sayısını da artırabilirsiniz.

Influencer pazarlama çalışmaları yapın

Gerçek takipçi kazanma için, Instagram üzerindeki influencer hesaplarla da çalışma yolunu tercih edebilirsiniz. Bu hesaplar, geniş kitlelere ulaştıkları için markanızı tanıtmak için de elverişlilerdir ve size gerçek takipçiler yönlendirebilirler. Stratejilerinizi belirlerken, markanız ve ürünlerinizle ilgili olabilecek, sizin hedef kitlenize yakın kullanıcılara ulaşan tanınmış hesaplarla çalışmayı da düşünebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram takipçi artırmak için influencer marketing

Instagram Bio (Hakkımda) bölümünüzü detaylandırın

Profilinizi ziyaret eden kullanıcıları da sayfanızda tutmanız ve sizi takip etmelerini sağlamak için Instagram Bio yani Hakkımda bölümünü de mümkün olduğunca detaylandırıp, ilgi çekici bir hale getirmeniz gerekiyor. Web site bilgilerinizi, verdiğiniz hizmetleri, iletişim bilgilerini güncel tutarak, markanız hakkında bilgiler sunmalısınız. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Öne çıkan hikayeler ekleyin

Instagram hakkımda bölümünün düzenlemesini yaparken, öne çıkan hikayelerinizi de bu bölümün altına ekleyebilirsiniz. Paylaştığınız hikayeleri, profilinize kaydetmek için “Öne Çıkar” seçeneğini kullanabilirsiniz. Böylelikle özel kampanya içeriklerinizi ya da markanızla ilgili yaptığınız özel paylaşımları profilinize sabitleyerek, ziyaretçilerinize gösterebilirsiniz.

Diğer sosyal medya hesaplarınızda Instagram hesabınızı paylaşın

Başka sosyal medya hesaplarınız üzerindeki takipçilerinize ulaşmak ve yeni takipçi kazanma için bu mecralarda da Instagram hesabınızın tanıtımını yapabilirsiniz. Böylelikle hem mevcut takipçilerinizi de Instagram hesabınıza çekerek, takipçi sayınızı artırabilirsiniz.

Mümkün oldukça takipçilerinizle iletişime geçin

Gerçek takipçi kazanma için, hesabınızdaki paylaşımlara yapılan yorumlara yanıtlar vermeniz ve takipçilerinizle iletişime geçmeniz de önemlidir. Bununla beraber Instagram hikayeler üzerinde de anket, soru cevap ve canlı yayın gibi etkileşim odaklı paylaşımlar yapmanız da yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Instagram canlı yayın ve hikaye özelliği ile etkileşimlerinizi artırın

Etkileşimlerinizi artırdığınızda, hem hesabınızın aktif ve güncel olduğunu gösterirsiniz hem de marka olarak tüketicilerle olan iletişiminizi dışarıya yansıtma fırsatınız olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
e ticaret ödeme sistemlerine ister elektronik ödeme sistemleri ister online ödeme sistemleri ister sanal ödeme sistemleri ister sanal pos ödeme sistemleri isterseniz de internet ödeme sistemleri olarak adlandırın bu yazımızda e ticaret...
10 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kurumsal Kimlik Nedir?
Kurumsal Kimlik Nedir?
Dünyanın en büyükleri olarak anılan markalar düşünüldüğünde akılda birtakım görsel ögeler canlanır. Bu ögeler kimi markalar özelinde o kadar baskındır ki görüldüğü anda, o markanın faaliyet gösterdiği sektörden ya da...
4 Ekim 2021
Markethinkers
CMS-İçerik Yönetim Sistemi Nedir?
CMS-İçerik Yönetim Sistemi Nedir?
Bir web sitesine girdiğimizde karşımıza çok sayıda bileşen çıkar. Bu sitede bulunan metin içerikleri, görseller, videolar, yorum bölümleri ve bağlantılar gibi birçok öge, kompleks ve bütünlüklü bir yapı oluşturur. Sayfalar...
4 Ekim 2021
Markethinkers
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Yeni bir iş kurmak ya da mevcut işinizi büyütmek istiyorsanız, aklınıza gelen ilk fikir internetten satış yapmak olabilir. Çünkü günümüzde, ürünlerinizi internetten satıyor olmanız,...
24 Eylül 2021
Markethinkers
E-ticaret Siteleri için Kapsamlı Black Friday (Kara Cuma) Rehberi
E-ticaret Siteleri için Kapsamlı Black Friday (Kara Cuma) Rehberi
Kasım ayının başlarından, hatta Ekim’in sonlarından itibaren televizyonda, internet sitelerinde, sosyal medyada, billboardlarda, otobüs duraklarında yoğun bir reklam kampanyası görülmeye başlar. İnternet kullanıcıları için...
4 Ekim 2021
Markethinkers
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalıştığınızda, pazarlama tarafındaki çalışmalarınızın verimini artırırken, bu işleri daha profesyonel olarak da yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizi yönetirken, kendi başınıza pazarlama...
9 Eylül 2020
Sinan Oypan
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
14 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu...
27 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-SMM (e-Serbest Meslek Makbuzu) Nedir?
E-SMM (e-Serbest Meslek Makbuzu) Nedir?
Belgeler, geleneksel ticarette olduğu gibi e-ticarette de önemli bir yer tutar. Elbette e-ticaret için söz konusu belgeler de “e” hâline dönüştürülmüştür. Bunun en bilinen örneği e-faturadır. 2020 yılı itibariyle e-ticarete...
9 Aralık 2021
Markethinkers
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri nelerdir, facebook sayfa beğendirme için neler yapılmalıdır, facebook sayfa beğendirme için reklam kullanılmalı mıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook sayfa...
4 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın