fbpx

Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri

7 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri

Instagram’da gerçek takipçi kazanma, ulaştığınız kitleyi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemli. Takipçi kazanma tek başına yeterli bir kriter olmasa da, ürün ve kampanya tanıtımlarını daha geniş kitlelere yapmak için de yapmanız gereken çalışmalardan biri. Yeni takipçilere ulaşırken, takipçi satın alma yönteminden kaçınmak gerekmekte; çünkü bu kişiler hesabınızı büyük gösterse de etkileşim oranlarınızı düşüreceği gibi size bir getiri de sağlamayacaktır. Bu sebeple de gerçek takipçi kazanma stratejileri üzerine çalışmanız gerekli.

Instagram’da gerçek takipçi kazanma stratejileri

Bir içerik takvimi hazırlayın

Gerçek takipçi kazanma için, Instagram paylaşımlarınızı planlamanız gerekir. Düzenli olarak paylaşım yapmanın yanı sıra, belli bir plan içerisinde içeriklerinizi paylaşmanız da hem son dakika “ne paylaşacağım” sorununu ortadan kaldırır hem de hergün için farklı konseptlerde içerikler hazırlamanıza yardımcı olur. İçerik üretimi belli bir zaman ve emek gerekeceği için önceden plan yapmak, düzenli paylaşımlar yapabilmeniz için önemlidir.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Düzenli paylaşımlar önemli

Instagram üzerinde süreklilik ve düzenli paylaşım yapmak da yeni kitlelere ulaşmak için önemli. Mevcut takipçilerinizle olan etkileşimlerinizi artırmanıza da yardımcı olur. Düzenli olarak paylaşımlar yapmanız, sayfanızın aktif oldunu ve yeni içerikler paylaştığını da kullanıcılara gösterecektir. Düzenli paylaşımlar yapabilmek için de belli bir sosyal medya içerik takviminizin olması bir hayli önemlidir.

Yüksek çözünürlüklü fotoğraflar tercih edin

Instagram zaman akışınız üzerindeki paylaşımlarda özellikle yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmaya özen göstermelisiniz. Instagram, yapısı gereği görselliği ön planda tuttuğu için kaliteli görsellere yönelmeniz de alacağınzı etkileşimleri arıtacaktır. Hikaye paylaşımların biraz daha bu kuralın dışına çıkabilirsiniz; çünkü bu içerikler 24 saat içerisinde silinmektedir. Ama zaman akışı içerisindeki fotoğraflarınız kalıcı olduğu için yüksek çözünürlüklü fotoğraflara yönelmelisiniz.

Farklı filtre ve boyutları deneyin

Paylaşımlarınızın etkileşimlerinin artması, zaman tüneli üzerindeki görünürlüğünüzü artırırken, Hashtag sayfalarında da öne çıkan paylaşımlar arasına girmenizi de kolaylaştırır. Bunun için de farklı filtre ve görsel boyutlarını da test ederek, en iyi etkileşimleri aldığınız kombinasyonları bulmaya da çalışmalısınız.

Hashtag stratejisi üzerine çalışın

Instagram’da gerçek takipçi kazanma için hashtag stratejinizi de belirlemeniz önemlidir. Markanız ve ürünlerinizle ilgili olabilecek size özel hashtagler oluşturmanız ve bunları her paylaşımınızda uygunluklarına göre kullanmanız, markanızla ilgili paylaşımların tek bir etiket altında toplanmasına yardımcı olur. Markanızla ilgili hashtagleri, diğer pazarlama kanallarınızda da öne çıkartarak, çok kanallı bir şekilde bunların tanıtımını yapabilir ve farklı mecralar üzerinde de kullanıcılara buradaki içeriklerinizi gösterebilirsiniz.

Bunların yanı sıra, Instagram üzerindeki diğer popüler hashtagleri de araştırmanız ve markanızla ilgili olabilecek etiketleri belirlemeniz önemli. 30 adet hastag paylaşımı yapabilmektesiniz ve yeni kitlelere ulaşmak için gönderilerinizde 30 hashtag ekleyebilirsiniz.

Hashtag kullanırken özellikle dikkat etmeniz gerekenlerden biri de; yüksek, orta ve düşük sayıda paylaşım yapılmış olan etiketleri bir arada kullanmaktır. Örneğin, 100 binin üzerinde paylaşım yapılmış etiketlerde öne çıkan paylaşımlar içine girmeniz zordur; ancak yine de bunları kullanmanız yeni takipçilere ulaşmanızı sağlar. 10 ile 100 bin arasında gönderi bulunan hashtaglerde öne çıkma ihtimaliniz biraz daha yüksektir. 10 bin paylaşımın altındakilerde ise şansınzı biraz daha artar. 30 hashtag kullanma hakkınızı planlarken, bu üç grubu da dengeli bir şekilde paylaşımlarınıza ekleyerek, buralardan gelecek takipçi sayısını da artırabilirsiniz.

Influencer pazarlama çalışmaları yapın

Gerçek takipçi kazanma için, Instagram üzerindeki influencer hesaplarla da çalışma yolunu tercih edebilirsiniz. Bu hesaplar, geniş kitlelere ulaştıkları için markanızı tanıtmak için de elverişlilerdir ve size gerçek takipçiler yönlendirebilirler. Stratejilerinizi belirlerken, markanız ve ürünlerinizle ilgili olabilecek, sizin hedef kitlenize yakın kullanıcılara ulaşan tanınmış hesaplarla çalışmayı da düşünebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram takipçi artırmak için influencer marketing

Instagram Bio (Hakkımda) bölümünüzü detaylandırın

Profilinizi ziyaret eden kullanıcıları da sayfanızda tutmanız ve sizi takip etmelerini sağlamak için Instagram Bio yani Hakkımda bölümünü de mümkün olduğunca detaylandırıp, ilgi çekici bir hale getirmeniz gerekiyor. Web site bilgilerinizi, verdiğiniz hizmetleri, iletişim bilgilerini güncel tutarak, markanız hakkında bilgiler sunmalısınız. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Öne çıkan hikayeler ekleyin

Instagram hakkımda bölümünün düzenlemesini yaparken, öne çıkan hikayelerinizi de bu bölümün altına ekleyebilirsiniz. Paylaştığınız hikayeleri, profilinize kaydetmek için “Öne Çıkar” seçeneğini kullanabilirsiniz. Böylelikle özel kampanya içeriklerinizi ya da markanızla ilgili yaptığınız özel paylaşımları profilinize sabitleyerek, ziyaretçilerinize gösterebilirsiniz.

Diğer sosyal medya hesaplarınızda Instagram hesabınızı paylaşın

Başka sosyal medya hesaplarınız üzerindeki takipçilerinize ulaşmak ve yeni takipçi kazanma için bu mecralarda da Instagram hesabınızın tanıtımını yapabilirsiniz. Böylelikle hem mevcut takipçilerinizi de Instagram hesabınıza çekerek, takipçi sayınızı artırabilirsiniz.

Mümkün oldukça takipçilerinizle iletişime geçin

Gerçek takipçi kazanma için, hesabınızdaki paylaşımlara yapılan yorumlara yanıtlar vermeniz ve takipçilerinizle iletişime geçmeniz de önemlidir. Bununla beraber Instagram hikayeler üzerinde de anket, soru cevap ve canlı yayın gibi etkileşim odaklı paylaşımlar yapmanız da yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Instagram canlı yayın ve hikaye özelliği ile etkileşimlerinizi artırın

Etkileşimlerinizi artırdığınızda, hem hesabınızın aktif ve güncel olduğunu gösterirsiniz hem de marka olarak tüketicilerle olan iletişiminizi dışarıya yansıtma fırsatınız olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama, günümüzde birçok firma tarafından kullanılmaya başlandı ve doğru yapıldığında da firmalara iyi geri dönüşümler sağlamakta. Ancak her firmanın mobil uygulama yaptırması gerekmediğini de yazının başında...
23 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların...
18 Eylül 2017
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin...
6 Ocak 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama...
22 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir yere sahip. Birçok reklam veren ve marka, hedef kitlelerine ulaşmak için Instagram’ı kullanıyor. Hem B2B hem B2C tarafında Instagram oldukça yaygın. Bu kadar yaygın olan bir...
16 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
Dünkü yazımızda e-ticaret sitelerindeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebileceğinize dair bir giriş yapmış ve olumsuz yorum yapan kullanıcı profillerini sizlerle paylaşmıştık. Bu profilleri belirlemek ve tanımak, olumsuz yorumlara...
25 Mart 2017
Sinan Oypan
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı. Peki, bu algoritma nedir?...
7 Haziran 2016
Sinan Oypan