Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

Yazar: Ferad Osman Sali
Güncellenme Tarihi: 28.05.2023
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı nedir, instagram işletme hesabı açmak için yapmanız gerekenler nelerdir, instagram ticari hesap / instagram şirket hesabı / instagram kurumsal hesap / instagram şirket sayfası açmak / instagram işletme profili yapma nasıl adlandırırsanız adlandırın bütün soruların cevabı bu yazımızda.

Instagram'da satış yapmak rehberi: Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

Instagram işletme profiline geçme ile ilgili tüm merak edilenler

Popülerliği her geçen gün artan Instagram’da kendi reklamlarınızı oluşturarak, firmanızı tanıtmak için İşletme Profilini kullanmanız gerekiyor. Instagram İşletme Profili özelliğini çıkartmadan önce firmalar organik olarak hesaplarını büyütmeye çalışıyorlardı ve doğal olarak da bu mecra üzerinde reklam ve sponsorlu içerikler hazırlayamıyorlardı. Ancak İşletme Profili özelliği ile beraber, kullanıcılar dilerlerse kendi kişisel hesaplarını dilerlerse de markalarının hesaplarını İşletme Profili’ne geçirerek, reklam ve istatistik özelliklerinden yararlanabiliyorlar.

Instagram İşletme Profili’ne geçmeniz neden önemli?

Bir e-ticaret firması olarak sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmanız gerekecektir. Bu noktada da sosyal mecralar üzerinde reklam çalışmaları yapmanız ve yaptığınız reklam çalışmalarını analiz etmeniz gerekiyor. İşletme Profili’ne geçiş yapmamanız durumunda, Instagram üzerinde reklamlar oluşturamazsınız.

Bu sebeple de marka hesabınızı İşletme Profili’ne geçirmeniz gerekiyor. Reklam vermenin yanı sıra bu özelliği kullanmaya başladığınızda Instagram hesabınız üzerindeki aktiviteleri, kullanıcılarla olan etkileşimleri, gönderileriniz hakkındaki diğer istatistik bilgileri de takip etmeye başlıyorsunuz. İstatistik kullanımlarıyla ilgili detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

İşletme Profili’ne nasıl geçebilirsiniz?

Şimdi de adım adım marka hesabınızı İşletme hesabınıza nasıl geçirebileceğinizi anlatacağız. Bu örnekte kişisel bir profil kullanıyor olsak da, sistem tüm profillerde aynı şekilde çalışıyor. Bu sebeple kişisel bir hesabı da marka hesabını da İşletme Profiline geçirebilirsiniz.

1. Adım

Instagram’da kendi profilinize giriş yapın. Sonrasında da sağ üstte bulunan “Ayarlar” ikonuna tıklayın. Bu bölüme tıkladıktan sonra aşağıdaki görebileceğiniz gibi “İşletme Profiline Geç” şeklinde bir bölüm göreceksiniz. Bu sekmeye tıklayın.

2. Adım

Bu sekmeye tıkladığınızda karşınıza yeni bir pencere gelecek ve bu alan üzerinde İşletme Profili’ne geçiş yapmanız durumunda hangi özellikleri kullanabileceğinizi belirten bir açıklama bölümü bulunuyor. Burada ekranı sola kaydırarak hangi özellikleri kullanabileceğinizi görebilirsiniz.

Buradaki özellikleri gördükten sonra altta bulunan mavi renkli “Devam” butonuna tıklayın.

3. Adım

Bir sonraki adımda ise marka sayfanızı Facebook sayfanıza bağlamanız gerekecek. Burada “Sayfa Seç” bölümüne tıklayarak, markanızın Facebook sayfasını bu hesapla eşleyin. Böylelikle bu marka adına Facebook ve Instagram adına aynı anda reklam içerikleri oluşturabilirsiniz.

NOT: Eğer bu bölümde markanızın Facebook sayfasını görmüyorsanız, Facebook sayfanızda “Yönetici” yetkisine sahip olduğunuzdan emin olun.

4. Adım

Bir sonraki adımda da Profiliniz için bir kategori seçmeniz gerekiyor. Bu bölümde yaptığınız işi tanıtan bir kategori seçmeniz profilinizin daha iyi bir şekilde tanımlanmasını sağlayacaktır. Burada “Alışveriş ve Perakende” seçeneğini seçebileceğiniz gibi farklı alternatifleri de deneyebilirsiniz.

Bu seçimi yaptıktan sonra üstte bulunan “İleri” butonuna tıklayarak bir sonraki adıma geçiş yapabilirsiniz.

5. Adım

Son olarak “İşletme Profilini Ayarla” bölümüne geçmiş olacaksınız. Burada firmanız için farklı iletişim kanalları paylaşmanız gerekiyor. Telefon, e-posta adresi ve açık adres bilgilerinizin girişini yaparak yine sağ üstte bulunan “Bitti” butonuna basın.

Artık hesabınız İşletme Profili’ne geçmiş durumda. Bu bölümde profil sayfanızda üstte bulunan grafik tuşuna basarak, gönderilerinizin istatiksel verilerine ulaşabilir ve herbir gönderiniz için reklam içerikleri oluşturabilirsiniz. Instagram satış için ve instagramda satış yapmak için işletme profiline geçmek sizler için oldukça faydalı olacaktır. Instagramda butik açmak isteyenler için geliştirdiğimiz InstaShop çözümümüzü de incelemeyi unutmayın.

ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler