IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması

7 Mayıs 2021
Markethinkers
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması

Shopify Nedir?

Shopify, dijital dünyanın en popüler markalarından biridir. Dünya genelinde hizmet veriyor oluşu, markaya bu popülariteyi getirmiştir. Üç arkadaşın snowboard ekipmanlarını internetten satmaya çalışması ile doğmuş olan Shopify, 2004 yılında Kanada’da kuruldu. En eski web site builder firmalarından biri olarak bugün, dünya genelinde 1 milyondan fazla işletmeye destek sunmaktadırlar. Genel bir kitleye hitap ediyor olsa da e-ticaret temelli bir yapıya sahip ve girişimcilerin e-ticaret sitesi kurarak işlerini büyütmeleri için kullandıkları bir firma. 

IdeaSoft ve Shopify Arasındaki Farklar Nelerdir?

Shopify her ne kadar en eski ve en popüler firmalar arasında yer alıyor olsa da bazı konulardaki eksikliklerini giderememiş durumda. Özellikle Türkiye pazarında pek çok yönden anlaşılamayan bir marka konumunda. IdeaSoft ise Türkiye’nin e-ticarette en popüler ve lider markası olarak yenilikçi çözümleri ile fark yaratmaktadır. İki markadan da verimli bir şekilde faydalanabilmek mümkün. Fakat aralarında önemli ayrımlar yaratan bazı farklar, e-ticaret sektöründe atacağınız adımların yönünü belirlemenize yardımcı olabilir. 

Paket İçeriği Karşılaştırması

Paket içerikleri, firmanın sunduğu hizmetleri genel çerçevede görmenizi sağlar. Shopify tarafına bakıldığında, özelliklere göre ayrıştırılmış paket çeşitliğinin kısıtlı olduğunu söyleyebiliriz. IdeaSoft ise paket çeşitliliği ile dikkat çeker. Shopify’ın paketleri şöyledir:

  • Temel Shopify
  • Shopify
  • Gelişmiş Shopify
  • Shopify Plus
  • Shopify Lite

Temel paket, oldukça kısıtlı imkânlar sunmaktadır ve sektöre yeni giriş yapanlar için temel ihtiyaçları karşılar. Shopify ve Gelişmiş Shopify paketleri ise benzer içeriklere sahipken Gelişmiş pakette e-ticaret sitelerinin ihtiyaç duyduğu pek çok özellik bulunmaktadır. Plus paket yüksek hacimli büyük işletmeler için kurumsal çözümler sunarken Lite paket sadece “Satın Al” butonu ve sepet yazılımı içerir. Lite pakette web site hizmeti yoktur, alınan eklentiler farklı bir siteye eklenebilmektedir. 

Paketler arasındaki en önemli fark ise firmanın ödeme hizmeti için aldığı komisyon oranındaki değişimlerdir. Komisyon oranları satış tutarının %3’ü + 0.3$ sabit ödemeden başlar. Üst paketlerde komisyon tutarı azalsa da ücretsiz bir versiyonu bulunmamaktadır. Bunların dışında, e-ticaret sitenizi geliştirmek için ihtiyaç duyacağınız pek çok araç ve modül, ekstra ücrete tabidir.

IdeaSoft paketleri daha zengin içeriklere sahip olmakla birlikte pek çok hizmeti paket dahilinde ücretsiz bir şekilde sunar. Ayrıca her satış başına komisyon bedeli ödemenize gerek yoktur. IdeaSoft paketleri şöyledir:

IdeaSoft’un 2 gruba ayrılmış toplam 8 paketi vardır. Paket sayısının çok olması sayesinde hem her bütçeye hem de her ihtiyaca hitap edebilmektedir. Zengin içerikli bu paketler arasından ihtiyacınızı karşılayacak olanı seçebilirsiniz ve kullanmayacağınız hizmetlere para ödemek zorunda kalmazsınız.

Başlangıç paketi olan Lite, en az hizmete sahip paket olmasına rağmen WhatsApp sipariş, havale / kapıda ödeme sistemi, Google yönetim araçları ve SEO gibi onlarca modülü içerir. Grubun en üst paketi olan Platinium ise ulusal çapta üst düzey bir e-ticaret sitesine sahip olmanız için gereken tüm hizmetleri sunar. Promosyon modülü, pazaryeri entegrasyonları, indirimli kargo anlaşmaları ve mobil uygulama hediyesiyle oldukça avantajlıdır. 

IdeaSoft’un daha geniş kapsamlı e-ticaret işletmeleri için satışa sunduğu Plus paketler, işletmelerin dünyaya açılmasına da yardımcı olmaktadır. Bu paketler sıfırdan tasarlanmış özel site, alternatif logo, Google Search Console & Analytics kurulumu, muhasebe programı entegrasyonu gibi hizmetlerin yanında yabancı dil entegrasyonu ve e-ihracat modülü de içermektedir. 

SEO Uyumluluk

SEO e-ticaretin ayrılmaz bir parçasıdır ve bir e-ticaret sitesi sahibi olmak istiyorsanız, bu detayı es geçmeniz söz konusu olamaz. Ürün ve hizmet kalitenizi internet ortamında öne çıkaracak unsur SEO’dur. Fakat SEO, Shopify’ın en çok yetersiz kaldığı konulardan biridir. 

Firma, hazırladığı e-ticaret siteleri için profesyonel bir SEO hizmeti sunmaz. Yerleşik arama motoru optimizasyonu hizmetleri arasında “sitemap.xml” ve “robots.txt” dosyalarının otomatik oluşturulması vardır. Bunun dışında neredeyse her sitede mevcut olan title, description ve URL düzenleme seçenekleri bulunur.

Shopify aracılığıyla bir e-ticaret sitesine sahip olursanız, arama motoru optimizasyonu ile ekstra uğraşmanız gerekir. Firmanın uygulama marketinde SEO ayarlarınızı yapabilmeniz için bazı araçlar vardır. Fakat bu uygulamalar uzun vadede pek kullanışlı değil. Ayrıca gerek bu uygulamalar ile gerekse ayrıca yapılacak arama motoru optimizasyonu için profesyonel desteğe ihtiyaç duyarsınız. Bu da ekstra bir maliyetin doğması demektir. Ayrıca Shopify’da etkili ve verimli bir SEO ayarı yapabilmek için Google Optimize platformunu kullanmak ve kodlama bilgisine sahip olmayı gerektirir.

IdeaSoft, Google dostu altyapısı sayesinde SEO’dan maksimum verim alabilmenizi sağlar. Temel ayarların otomatik olarak yapıldığı sitelerle avantajlı konuma geçersiniz. Ayrıca satın alabileceğiniz paketlerin tümünde özel SEO hizmeti mevcuttur. IdeaSoft’ta bulunan SEO analiz modülü, size sitenizin eksiklerini söyler. Ürün, kategori ve marka bazlı arama motoru optimizasyonu yapabilme şansınız da mevcuttur.

Görsel odaklı arama motoru optimizasyonunu da mümkün kılan IdeaSoft, ürün görsellerinizi öne çıkarmanızı sağlar. Başta Google Analytics ve Search Console olmak üzere pek çok Google servisi ile entegre çalışır ve bu sayede sitenizin durumunu takip edebilirsiniz. SEO konusunda profesyonel bir desteğe ihtiyaç duyarsanız, IdeaSoft bu aşamada da size destek olur. E-ticaret Çözüm Merkezi üzerinden başarılı SEO firmaları ile iletişime geçebilir, indirimli fiyatlarla profesyonel destek alabilirsiniz. 

Modüller ve Ek Hizmetleri

Shopify’ın en kullanışlı ek hizmetlerinden biri App Store’dur. App Store üzerinden erişilen uygulamalar ile sitenizi daha kapsamlı ve kullanışlı bir hâle getirebilirsiniz. Fakat mağazadaki uygulamaların büyük çoğunluğu üçüncü parti geliştiriciler tarafından hizmete sunulmuştur. Bu da kullanıcılar arasında genel bir güven problemi doğurmaktadır. Ayrıca işletmenize fayda sağlayacak fonksiyonel uygulamalar çok da cüzi olmayan fiyatlarla satışa sunulmuş durumda.

Shopify Ping uygulaması da kullanışlı araçlara örnek olarak gösterilebilir. Canlı desteği etkin kullanılan bir hâle getiren Ping hem müşteriler için hem de iç organizasyonlar için kullanılabilir. Shopify Chat, Whatsapp, Apple Business Chat ve Facebook Messenger gibi anlık mesajlaşma uygulamaları ile entegre olur. Bu sayede alışveriş yapan müşterileriniz canlı olarak bağlanabilirsiniz. Ayrıca personelleriniz arasındaki görüşmeleri de buradan yürütebilirsiniz. Masaüstü, iOS ve Android sürümleri ile e-ticaret sitenizi her yerden yönetebilirsiniz. 

IdeaSoft, Google’ın Premier Partner’ıdır ve bu ortaklık tek başına bir ek hizmet sayılabilir. Çünkü IdeaSoft altyapısına sahip işletmeler Google’da ayrıcalıklı olur. Entegrasyona gerek kalmadan alışveriş reklamları yaratabilir ve yüksek performanslı Google Ads reklamları ile kazancınızı artırabilirsiniz. 

OtoPilotakıllı reklam otomasyonu da IdeaSoft’un bahsedilmesi gereken özelliklerinden biridir. Reklam ajansına olan ihtiyacını ortadan kaldıran bu otomasyon, teknik bilgiye ihtiyaç duymadan dinamik arama sonucu ve alışveriş reklamlarına sahip olmanızı mümkün kılar. OtoPilot akıllı reklam otomasyonunun fonksiyonları şöyledir:

  • Google Ads ve Merchant Center hesabını otomatik olarak kurup birbirine bağlama
  • Merchant Center’a ürünleri otomatik aktararak Google onayına sunma
  • Reklam takip kodlarını otomatik oluşturup panele aktarma
  • Otomatik reklam kampanyaları yaratma, yayına alma ve optimize etme

Fiyat Karşılaştırması

Yabancı bir firma ile ulusal bir firmanın fiyat karşılaştırması yapıldığında çok ciddi bir dark ortaya çıkar. Shopify ve IdeaSoft karşılaştırmasında da aynı durum mevcuttur. Bu firmaların ücretsiz bir planı yok fakat deneme sürümü hizmeti var. Shopify 14, IdeaSoft ise 15 gün ücretsiz deneme hakkı tanır.

Shopify, global anlamda ortalama bütçelere hitap edebilir. Fakat dolar ile ödeme aldığı için Türkiye’den bu hizmeti almak çok geniş ve esnek bir bütçe gerektirir. Bunun yanında Shopify, dünya genelinde de maliyeti en yüksek hizmet sağlayıcılarından biri olarak kabul edilmekte. Çünkü paket içeriklerini dar tutan ve ek özelliklerin neredeyse tamamını ücretli olarak sunan bir hizmet anlayışı vardır. 

Shopify’ın ekstra maliyet gerektiren uygulamalarından biri de satışlar üzerinden aldığı paydır. Üçüncü parti ödeme altyapılarını kullanmanız halinde yaptığınız her satış için Shopify’a komisyon ödersiniz. Shopify Payments kullanmayı tercih etmeniz halinde ödediğiniz komisyon önemli ölçüde düşer.

IdeaSoft’ta yaptığınız satışlardan pay ödemezsiniz. Sadece satın aldığınız pakete yıllık sabit bir ücret ödersiniz ve paket dahilindeki tüm hizmetler ücretsizdir. Paket içeriğinin zengin olması da bu nedenle önemlidir. Türk lirası olarak ödeme yapabileceğiniz için paketiniz astronomik rakamlara ulaşmaz. 

Elbette IdeaSoft’un da ücretli bir şekilde sunduğu hizmetler vardır. Fakat bu hizmetler standart bir hâlde paketlerde bulunabilir ve daha profesyonel bir düzeye getirmek isterseniz, ek ücret ödemeniz gerekebilir. Söz konusu ödemeler sektör ortalamasına göre son derece makuldür ve sunulan hizmet oldukça kalitelidir.

Kolay Kullanılabilirlik

Shopify, kurulum aşamasında kolay, geliştirme aşamasında ise zor bir kullanıma sahiptir. Başlangıçta seçilecek bir hazır tema, sürükle bırak araçlarla kısa sürede kullanıma hazır hâle getirilebilir. Ürünlerin eklenmesinin ardından satış yapmaya başlayabilirsiniz. Fakat işletmenizin yerinde saymasını istemezsiniz. 

Sitenizi geliştirmek için vitrininizi düzenlemek isterseniz, bunun için ekstra uygulamalara ihtiyacınız olur. Firmanın sunduğu içerik yönetim sistemi ve blog araçları da kolaylıkla kullanılabilir fakat biraz daha ileri gitmek isterseniz, kodlama öğrenmeniz gerekir. 

Siteniz üzerinde yapmak istediğiniz değişiklikler, Shopify altyapısının kaynak kodlarını güncelleyerek mümkündür. Yapmak istediğiniz geliştirmeler için eklemeniz gereken kodları Shopify’ın forumlarında bulabilirsiniz. Ancak bunun için de İngilizce bilmeniz şarttır. Ayrıca kodları sitenize eklemek için HTML ve CSS öğrenmeniz gerekir.

IdeaSoft tarafında ise hizmet almaya başladığınız andan itibaren işleriniz kolaylaşır. Çünkü IdeaSoft temel gereksinimlerin tamamını hazırlar ve satın aldığınız paket dahilindeki altyapınızı 24 saat içinde teslim eder. Ödeme altyapısından tasarımına, e-mailinden hostingine kadar işe başlamak için ihtiyaç duyacağınız her şey paket ile birlikte size gelir. Dolayısıyla ilk etapta işinizi zorlaştıran herhangi bir unsurla karşılaşmazsınız.

İlerleyen süreçleri yönetmek için kullanacağınız panel, son derece basit ve pratik fonksiyonlara sahiptir. Tek bir noktadan ürün, marka ve kategori yönetimi gerçekleştirebilirsiniz. Ürünlerinizi topluca eklemek için Excel, API ve XML formatlarından yararlanabilirsiniz. Mobil Admin Panel uygulamasını Android ve iOS cihazlarınıza indirerek tüm bu işlemleri mobil olarak da gerçekleştirebilirsiniz. 

Temalar ve Özelleştirme

Shopify 70’in üzerinde hazır temaile hizmet verir. Bu temaların arasında ücretsiz seçenekler de vardır fakat çoğu ücretlidir. Hazır temaları sürükle bırak yöntemi ile özelleştirebilirsiniz fakat daha özgün bir tasarım istiyorsanız, Shopify’ın kendine ait “Liquid” kodlama dilini öğrenmeye ya da bilen birine ihtiyacınız olur. HTML ve CSS kodlar ile de tasarım yapılabilen platformda, firma tarafından sunulan bir özel tasarım hizmeti yok. Firma bunun için sizi Shopify Experts sayfasına yönlendirir. İlgili sayfadan profesyonel tasarımcılara ulaşabilir ve ek ücret ödeyerek tasarım hizmeti alabilirsiniz. 

IdeaSoft, hazır tema konusunda daha fazla seçenek sunar. Platformda mobil cihazlara da uyum sağlayabilen 200’den fazla ücretsiz tasarım vardır. Pratik bir şekilde özelleştirilebilen bu temaları kullanmak istemeseniz bile üçüncü kişilere ihtiyaç duymazsınız. Çünkü IdeaSoft, bünyesinde çalışan tasarımcı ekibi ile IdeaKonsept tasarım hizmeti vermektedir. Bu hizmet kapsamında hazır temaların özelleştirilmesi, sıfırdan site tasarımı ve mevcut bir tasarımı IdeaSoft altyapısına ekleme gibi seçenekler vardır. 

Teknik Destek

Shopify, 7/24 canlı destek sunan firmalardan biri. Fakat ancak yabancı dil biliyorsanız bu canlı destek hizmetinden faydalanabilirsiniz. Çünkü canlı destekte Türkçe dil desteği bulunmamaktadır. Buna karşın firmanın beta sürümünde Türkçe Yardım Merkezi bulunmaktadır. Bu merkezdeki makaleleri okuyarak sorularınıza cevap bulabilirsiniz. Eğer yabancı diliniz varsa faydalanabileceğiniz destek hizmetleri şöyledir:

  • Destek ekibi ile iletişim
  • Video eğitimler
  • Shopify Community (forum)
  • Webinarlar
  • Değişiklik günlüğü
  • İşletme kursları

IdeaSoft da aynı şekilde 7/24 canlı destek sunar. Tabii bu desteği Türkçe olarak sunduğu için tüm ihtiyaçlarınızı kolayca karşılayabilirsiniz. Ayrıca sadece canlı destek üzerinden değil, pek çok farklı kanaldan destek sunar. Telefon ile arayarak da 7/24 teknik destek alabilirsiniz. Diğer seçenekler ise şöyledir:

  • Destek sistemi
  • Konu anlatım videoları
  • Sık sorulan sorular 
  • Hizmet ve satış hattı
  • IdeaAkademi eğitimleri
  • Blog içerikleri

E-ticaret İçin IdeaSoft'u mu Shopify'ı mı Tercih Etmelisiniz?

E-ticaret girişimleriniz için her iki firma da çok önemli hizmetler sunar. Burada önemli olan sizin işinize yarayacak hizmetin hangisinde daha avantajlı olduğudur. Firmanızın hacmini ve kapsamını göz önüne alarak doğru bir seçim yapmanız mümkündür. 

KOBİ seviyesinde bir firmaya sahipseniz, IdeaSoft sizin için daha kullanışlı olacaktır. Çünkü IdeaSoft sizin çözüm ortağınız olur ve markanızı daha ileriye taşımanızı sağlayacak destekler sunar. Ödeyeceğiniz ücret de bütçenizi aşmaz ve yapacağınız yatırımın dönüşünü verimli bir şekilde alırsınız. Shopify ödemeyi dolar ile kabul eder ve yaptığınız her satıştan komisyon keser. Bu durum KOBİ ölçeğinde bir e-ticaret firmasına ciddi bir maddi yük bindireceği için IdeaSoft tercihi daha doğrudur.

Shopify ise daha büyük diyebileceğimiz firmalar için birtakım avantajlar sunabilir. Uluslararası ölçeklerdeki firmalar için globale hitap eden bir firma ile çalışmanın faydaları olabilir. Hizmet kapsamı geniş olan ve birden fazla pazara hitap eden büyük e-ticaret markaları, Shopify ile sektördeki istikrarını koruyabilir. 

IdeaSoft

Shopify

SEO Uyumluluk
Tema Özelleştirme
Kolay Kurulum
Teknik Destek
Ücretsiz Temalar
Kolay Sipariş Yönetimi
Kolay Ürün Yönetimi
E-mail Otomasyonu
İndirimli Kargo Anlaşmaları
Fatura Modülü
Search Console Kurulumu
Google Analytics Kurulumu
Pazaryeri Entegrasyonu
E-posta Adresi Oluşturma
Domain Satın Alma
Hosting Hizmeti
Mobil Optimizasyon
API Seçenekleri
Sanal Pos Entegrasyonu
Ürün Sayısı Sınırlandırması Sınırsız Ürün Ekleme Sınırsız Ürün Ekleme
Depolama Alanı Minimum 1 TB Sınırsız Depolama Alanı
Güvenli Ödeme Yöntemi
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette müşterilerle olan etkileşim bir hayli önemlidir. Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, doğru iletişim stratejilerini benimsemek ve bu iletişim ile müşteri sadakati oluşturmak e-ticaret sitelerinin başarısını artıran...
29 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
İşletmeler İçin Twitter Kullanım Rehberi
İşletmeler İçin Twitter Kullanım Rehberi
Twitter ile güçlerini birleştiren e-ticaret işletmeleri, sosyal medyayı en faydalı şekilde kullananlar arasında gösterilebilir. Temelinde insanların iletişim kurmasını sağlama amacı yatan sosyal ağlar, günümüzde amacından...
17 Aralık 2021
Markethinkers
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret...
12 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
Youtube Hikaye özelliğinin kullanımı açılması, markalar ve içerik üreticiler için Youtube’da içerik üretimi için farklı bir kapı aralamış oldu. Youtube Hikaye özelliği, Snapchat, Facebook ve Instagram’daki Hikaye...
3 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm...
24 Kasım 2013
Seyhun Özkara
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir. Özellikle yeni...
15 Nisan 2017
Sinan Oypan
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instagram’da takipçi almak birçok markanın izlediği yöntemlerden biri olsa da aslında bu çalışmalar faydadan çok zarar getirebilir. Özellikle takipçi satın alma işlemlerinden sonra kullanıcılar da sahte takipçileri...
4 Aralık 2020
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Son dönemlerde video içerik pazarlama, markalar tarafından oldukça yaygın kullanılan yöntemlerden biri oldu. Özellikle sosyal platformlar üzerinde reklam ya da etkileşim amaçlı videoların paylaşılması ve bu içerik türünün bir...
25 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
Marka yaratma süreci e-ticaret firmalarını bir hayli zorlayabiliyor. Özellikle yeni ya da belli bir süredir pazarda olan; ancak belli bir hedef kitleye kendini tanıtamamış firmalar için, markalaşma biraz zorlu bir süreç. E-ticarette...
28 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin