Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?

14 Mayıs 2021
Markethinkers
Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?

İnternet ortamını ve dijital dünyayı en efektif biçimde zenginleştiren öğelerden biri hiç şüphesiz e-ticaret siteleridir. Hem dijital araçların kullanılması hem de sonuç olarak elle tutulabilir, fiziksel bir nesneye sahip olunması, e-ticaret sitelerini sanal dünya ile gerçek yaşamı birleştiren unsur yapan detaydır. Buna bağlı olarak kullanıcı deneyimi doğrultusunda geliştirilmesi gereken e-ticaret platformları için farklı teknolojiler ve sistemler de geliştirilmektedir. Söz konusu sistemlerden biri, “Headless Ecommerce” adı verilen platform modelidir.

Headless E-Commerce Nedir?

Headless Ecommerce kavramını terimlerle tanımlayacak olursak, frontend ve backend ögelerinin ve kodlarının ayrı ayrı düzenlenmesi, yazılması ya da kodlanması diyebiliriz. Bu noktada frontend ve backend kavramlarını da bilmekte fayda vardır.

Frontend, “ön uç” olarak da bahsedilen bir yapıdır ve kullanıcının tarayıcıda görüntülediği kısmı ifade eder. Kullanıcı bu kısımdaki butonlar aracılığıyla web sitesi ile iletişime geçer. Backend ise sunucu ve veri tabanı gibi öğelerden oluşan, “arka uç” olarak kabul edilen, arka plandaki geliştirmeleri ve kodları içeren kısımdır.

Headless Ecommerce mantığıyla çalışan platformlarda e-ticaret sitesinin bu iki yüzü ayrı ayrı hazırlanır. Backend kısmında sitenin içerik ve uygulama yönetimi hazırlanırken frontend kısmında görsel ve tasarım aşaması hazırlanır. İki uç birbirinden bağımsız olduğundan dolayı çoğu zaman bir tarafta değişiklik yaparken diğer tarafta herhangi bir eylem gerekmez.

Çalışma mantığının temel bileşenlerinden biri API’lardır. Kullanıcılar e-ticaret sitesi üzerindeki frontend öğeleri ile bir etkileşimde bulunduklarında -örneğin “Sepete Ekle” butonuna tıkladıklarında- API (Uygulama Programlama Arayüzü) bağlantısı ile backend öğesi olan sunucuya istek gönderilir. Sunucu gelen isteği okur ve cevap olarak gerekli verileri API bağlantısına gönderir. Bu veriler tarayıcı tarafından işlenir ve site üzerinden istenen etkileşim yerine getirilir.

Headless Ecommerce mantığıyla çalışan bir e-ticaret sitesinin backend kısmında içerik (CMS), müşteri (CRM), sipariş (OMS) gibi yönetim sistemleri bulunur. Bu arka plandaki bileşenler, sitenin çalışmasını sağlayan temel parçaları içerir. Frontend kısmını ise e-ticaret sitenizin vitrini olarak kabul edebilirsiniz. Ürünleriniz backend kısmındadır ama frontend kısmında, site tasarımına entegre bir şekilde sergilenir. Sitenizin tüm görselliği bu ön kısımla alakalıdır.

Headless E-Commerce Avantajları Nelerdir?

Headless Ecommerce sisteminin en önemli avantajı, tasarımın özel olarak hazırlanabilmesi ve ihtiyaçlar doğrultusunda hızlı bir şekilde değiştirilebilmesidir. Bu imkânı sunan unsur, “headless” mantığının ta kendisidir. Backend kodlarına bir bağımlılık olmadığı için frontend öğeleri özgürce şekillendirilebilir. Bu avantaj, e-ticaret sitenizi güncellerken size zaman kazandırır.

Aynı şekilde bu avantaja bağlı olarak A/B testlerini verimli ve kolay bir şekilde yapabilmek de mümkündür. Birden fazla tasarım şablonunu deneyerek kullanıcı deneyimi ölçebilir ve elde ettiğiniz sonuçlar doğrultusunda yapacağınız geliştirmelerle dönüşüm oranınızı yükseltebilirsiniz.

Headless Ecommerce mimarisinin bir başka avantajı da güncel dijital alışkanlıklara uyumlu olması ve bu doğrultuda fonksiyonlarının zenginleştirilebilmesidir. Headless Ecommerce mimarisindeki e-ticaret siteleri, tüm cihazlara optimize olabilir. Hem masaüstünde hem de mobil cihazlarda fonksiyonlarını yitirmeden çalışır. Bunun yanında API’lar yardımıyla daha kapsamlı çalışabilen bir e-ticaret sitesi yaratabilirsiniz.

Headless E-Commerce Dezavantajları Nelerdir?

Headless Ecommerce modelinde bir e-ticarete sahip olmanın ciddi dezavantajları da vardır. Çözülmesi gereken en büyük sorun, kodlamadır. Size hazır bir site sunulmadığı için hem backend hem de frontend kısımları sonradan kodlanır. Profesyonel boyutta bir kodlama bilginiz yoksa tasarımcılardan ve geliştiricilerden destek almanız gerekir.

Bir diğer detay, “headless” mimarisinin e-ticarete özel olmamasıdır. Bir web sitesinde e-ticaret yapabilmek için sipariş, müşteri, sepet, ödeme gibi yönetim sistemlerine ihtiyaç vardır. Bu sistemlerin de sonradan API’lar ile siteye entegre edilmesi gerekir. Hizmet sağlayıcınız API hizmeti sunmuyorsa, üçüncü parti uygulamalara ihtiyaç duyarsınız.

Headless Ecommerce modelindeki sitenizi verimli bir dükkâna dönüştürmek için çok sayıda aracı siteye bağlamak durumundasınız. Çok sayıda araç ise siteyi karmaşık hale getirebilir ve bu da sitenizin yüklenme hızını düşürebilir.

Headless E-Commerce mı Hazır E-Ticaret Paketi mi?

E-ticaret sitesi sahibi olmak istediğinizde Headless Ecommerce modelini kullanabilir ya da hazır e-ticaret paketlerine yönelebilirsiniz. Hangisini seçeceğinize ihtiyaçlarınız doğrultusunda karar verebilirsiniz. Çünkü bu iki model arasında birkaç temel fark var.

Headless Ecommerce mimarisinin dezavantajlarını oluşturan durumları karşılamak için ciddi bir bütçe ve zaman ayırmanız gerekir. Eğer avantajlı durumların sizin için yeterli olduğunu düşünüyorsanız, dezavantajlarını da karşılamak suretiyle bu modeli seçebilirsiniz. Ama e-ticaret sitesi sahibi olmanın daha pratik bir yolu olduğunu da unutmamalısınız.

Hazır e-ticaret paketleri, uzun vadede daha ekonomiktir ve size zaman kaybettirmez. Çünkü adından da anlaşılacağı üzere “hazır” bir mimarisi vardır ve kısa süre içinde satış yapmaya başlayabilirsiniz. IdeaSoft olarak hazır e-ticaret paketleri konusunda verdiğimiz hizmetler, bu ayrımı yapmanıza yardımcı olabilir.

Pek çok farklı e-ticaret sitesi paketi vardır ve ihtiyaçlarınızı karşılayacak hizmetleri içeren bir paket seçebilirsiniz. Bu sayede kullanmayacağınız hizmetlere para ödememiş olursunuz. Kullanıcı dostu arayüzler ve paneller sayesinde e-ticaret sitenizi daha kolay ve pratik bir şekilde yönetebilirsiniz. Ayrıca kod bilgisi gerektirmez. Bu detay hem zaman hem de maliyet konusunda önemli bir avantaj sağlar.

Paketler dahilindeki siteler e-ticarete özel olarak hazırlandığı için sipariş, ürün, ödeme, pazarlama gibi çeşitli konularda işlerinizi kolaylaştıracak modülleri de içerir. Arama motoru optimizasyonu (SEO), pazaryeri ve muhasebe entegrasyonu, sanal POS entegrasyonu ve kargo yönetim modülü gibi zengin seçenekleri destekleyen bir e-ticaret sitesine sahip olabilirsiniz. Ayrıca 7/24 hizmet veren teknik destek hattı ile her adımda profesyonel destek almanız da mümkün.

E-ticarette dijital reklamcılık da çok önemlidir. Headless Ecommerce şeklinde bir e-ticaret siteniz olduğunda, reklamlarla ayrıca ilgilenmeniz gerekir. Fakat hazır paketlerde bu konuda için geliştirilmiş çözümler vardır. Örneğin IdeaSoft olarak geliştirdiğimiz OtoPilot akıllı reklam otomasyonu sayesinde alışveriş reklamlarınız otomatik olarak optimize edilir sonuçlarını detaylı raporlarla görebilirsiniz.

IdeaSoft Altyapısı Neden Diğer E-Ticaret Çözümlerinden Daha Avantajlıdır?

IdeaSoft hizmetlerinden yararlanmak, en avantajlı e-ticaret çözümlerinden biridir. Çünkü e-ticaretin her aşaması için geliştirilmiş hizmetlerimiz vardır. Özellikle ürün ve sipariş yönetimi konusunda üst düzey çözümler sunarız. İhtiyaç duyulan tüm araçlar halihazırda mevcutken entegrasyon çözümleri ile e-ticaret süreçlerinizi otomatize ederiz.

Alanında uzman geniş tasarımcı ekibimiz ile profesyonel tasarım desteği sunarız. E-ticaret sitenizi size özel tasarlayabilir, seçtiğiniz bir temayı özelleştirebilir ya da kendi tasarımınızı IdeaSoft altyapısına monte edebiliriz. IdeaExport ile e-ihracat yaparak dünyaya açılabilir, E-ticaret Çözüm Merkezi’ndeki iş ortaklarımızdan her konuda indirimli hizmetler alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen...
10 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları, tatil dönemlerinde e-ticaret sitenize tüketiciler çekmek için iyi ve etkili satış taktikleri arasında yer alıyor. Bayram ve tatil dönemlerinde tüketiciler, hem kendileri hem de sevdikleri için alışveriş...
16 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office / home ofis evden ticaret yapacaklar için hazırladığımız bu yazımızda home ofis çalışacak e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçlarını ele aldık. Home office / home ofis evden ticaret Son yıllarda home office...
30 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
Google Tag Manager Nedir? GTM Ücretli Midir? Google’ın web sitesi yöneticileri ve dijital pazarlama uzmanları için geliştirdiği birtakım araçlar bulunmaktadır. Site yapılandırması ve pazarlama yönetimi için adeta bir kurtarıcı...
23 Ocak 2021
Markethinkers
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Farklı satış kanallarını ve farklı satış teknikleri kullanmanız e-ticaret sitenizde elde edeceğiniz gelirleri artırmanızı sağlarken, sürecin de daha hızlı olmasını sağlar. Tabii ki her firma için ve her sektör için bu...
3 Mart 2019
Sinan Oypan
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin...
6 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmaları sosyal mecralardan sıkça yararlanıyorlar. Marka veya ürünü tanıtımı yapmanın yanı sıra tüketicilerle etkileşime geçmek için de bu mecralarda yer alıyorlar. Bu platformlarda yer alan firmaların, dönemsel...
27 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Sepeti terk edenlere hatırlatma...
17 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün ya da promosyon ürün kampanyaları ile tüketicilere ulaşabilir, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Tabii ki ücretsiz bir ürün verirken de bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor....
17 Şubat 2020
Sinan Oypan