Google Anket Nedir? Nasıl Yapılır?

15 Nisan 2022
Markethinkers
Google Anket Nedir? Nasıl Yapılır?

Herhangi bir konu hakkında diğer insanların fikrini sormak her zaman iyi ve faydalıdır. Sürece dâhil olan herkesin içine sinen bir karar almak ya da kafa karışıklığı yaşanan anlarda ideal yolu bulmak böylece mümkün olur. Bunu yapabilmenin de en pratik yollarından biri anketler düzenlemektir. Anket, bahsettiğimiz türden durumlarda kapalı gruplara yönelik yapılabildiği gibi genel kanı ve yönelimleri sağlıklı bir şekilde ölçmek için de son derece işlevsel bir yöntemdir. Bu nedenle hem bilimsel çalışmalarda hem de pazar araştırması gibi süreçlerde sık sık bu yola başvurulur.

Diğer faaliyet gibi anketler de günümüzde internet üzerinden düzenlenebilir. E-posta, online anket denince akla gelen ilk yöntem olsa da artık doğrudan bu amaçla kullanılan pek çok uygulama ve web sitesi de mevcut. Google Anket de bunlardan biri. Peki Google Anket nedir?

Google Anket Nedir? Neden Kullanılır?

Google Anket, özünde web tabanlı bir uygulamadır. İnternet ortamında farklı türden anketler hazırlamanıza ve bu çalışmalarla elde ettiğiniz sonuçları kolayca incelemenize aracılık eder. Bu uygulamanın en önemli özelliklerinden biri, sunduğu soru tipi alternatifleri ile söz konusu çalışmayı tam da hedeflediğiniz gibi yapmanızı mümkün kılmasıdır. Ayrıca sunduğu tema çeşitleri ve logo yerleştirmeye imkân tanıyan yapısıyla anketinizi kişiselleştirmenize ya da şirketinizin marka kimliğine uygun hâle getirmenize yardımcı olur.

Google Formlar adıyla da bilinen bu uygulama, ilk kez 2012 yılında kullanıma açılmıştır. Herhangi bir konuda karar vermek adına çevrenizin ya da çalışma arkadaşlarınızın görüşünü almak için ideal bir yol olan Google Anket, iş hayatında da sıklıkla tercih edilir. E-posta bültenleri için iletişim bilgilerini toplamak ya da daha geniş kapsamlı pazar araştırmaları yapmak, uygulamanın profesyonel alandaki kullanımlarına örnek olarak gösterilebilir.

Google Anket Nasıl Oluşturulur?

Bu uygulamanın ne olduğundan bahsettikten sonra “Google anket nasıl yapılır?” sorusuna geçelim. Google üzerinden bir anket oluşturmak için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz.

  • Öncelikle Google Formlar sayfasına girmelisiniz.
  • Karşınıza çıkan temalardan birini seçin. Burada anketinizi hazırlamaya sıfırdan başlayabileceğiniz gibi önceden hazırlamış temel formatlardan birini de tercih edebilirsiniz. Söz konusu formatlar; iş, eğitim, kişisel gibi ana başlıklara ayrılmış durumdadır.
  • Temanızı seçtikten sonra anketin başlığını ve neden yapıldığını belirten amaç yazısını düzenleyin.
  • Anketin sorularını farklı formatlara hazırlayabilirsiniz. Katılımcılarınıza çoktan seçmeli sorular yöneltebilir ya da sadece onay kutularını işaretleme şansı sunabilirsiniz. Anketi dolduran kişilerin görüşlerini kendi cümleleri ile paylaşmalarını sağlamak amacıyla uzun ya da kısa metinler yazılabilecek alanlar oluşturmanız da mümkündür. Ayrıca katılımcıların konu hakkındaki görüşlerini puanlamalarını isteyebileceğiniz doğrusal ölçek seçenekleri sunabilirsiniz.
  • Soru hazırlama panelinin sağ yanında bulunan seçeneklerden anketinize yeni bölümler, görseller ya da videolar ekleyebilirsiniz.
  • Hazırlama sürecinin istediğiniz bir aşamasında sağ üstte bulunan “palet” simgesine tıklayarak anketin görsel özelliklerini düzenleyebilirsiniz. Bunun yanındaki “göz” simgesi ise hazırladığınız forma ön bakış atmanızı sağlar. Ön izleme özelliğiGoogle Anket hazırlama esnasında hata yapmanızı ciddi anlamda engellemesi nedeniyle oldukça işlevseldir.
  • Google Anket oluşturma adımlarını tamamladığınızda sağ üst köşedeki “Gönder” butonunu kullanarak çalışmanızı katılımcılara iletebilirsiniz. Anketi, e-posta olarak göndermek ya da link formatında paylaşmak bu konudaki alternatiflerdir. Bu şekilde forma ulaşan kişiler, kısa süre içinde çalışmaya katılım gösterebilir. Dolayısıyla “Google Anket ne zaman gelir?” minvalindeki bir soruyu yanıtlamak oldukça kolaydır. Ayrıca embed kodu vasıtasıyla formu, web sitenize yerleştirmeniz de mümkündür.

“Google form anket nasıl hazırlanır?” sorusunu yanıtladık. Şimdi elde ettiğiniz sonuçları ne şekilde öğrenebileceğinize bakalım.

Google Anket Sonuçları Nasıl Öğrenilir?

Google Anket sonuçları, çalışmanın hazırlandığı sayfadan öğrenilebilir. Bunun için “Yanıtlar”sekmesine geçiş yapmanız yeterlidir. Google form anket analizi için bu arayüzün sınırlı imkânlar tanıdığını düşünebilirsiniz. Bu gibi durumlarda sonuçları bir tabloya taşımak çalışmanızı kolaylaştır.

Yanıtlar sekmesindeyken sağ üstteki üç nokta simgesine tıklayıp “Yanıt Hedefi Seç”i tıkladığınızda karşınıza iki alternatif çıkar. Bunlar arasında seçim yaparak yeni bir e-tablo oluşturabilir ya da hâlihazırda mevcut olan bir tabloya verileri transfer edebilirsiniz. Bu sayede yaptığınız çalışmanın sonuçlarını daha kolay şekilde inceleyebilirsiniz.

Google Anket dışında benzer bir çalışmayı popüler sosyal medya mecrası Instagram üzerinden de yapabilirsiniz. Google’a göre daha az seçenek sunuyor olsa da takipçilerinizin herhangi bir konuda görüşmelerini bu yolla toplamak son derece zahmetsizdir. Bu konu hakkında daha fazla bilgiye “Instagram Anket Özelliğini Pazarlama Çalışmalarınızda Nasıl Kullanabilirsiniz?” başlıklı içeriğimizden ulaşabilirsiniz.

Kimler Google Anket Oluşturabilir?

Bir Google hesabı olan herkes, bu uygulama üzerinden anket oluşturabilir. Üstelik bunun için herhangi bir ücret ödenmesi gerekmez. Alınan cevapları inceleyip analiz etmeyi de son derece pratik hâle getirmesi bu açıdan da oldukça değerlidir. Bunlar ışığında Google Anket’in son derece kullanışlı, farklı amaçlar için tercih edilebilecek ve her seviyedeki kullanıcıya hitap eden bir uygulama olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz.

Google Anket Türleri Nelerdir?

Google Anket uygulaması, farklı amaçlara hizmet ettiği söylenebilecek iki farklı türde anket yapma şansı tanır. Bunlar kişisel anketler ve Google Workspace üzerinden gerçekleştirilen çalışmalardır.

Kişisel Anketler

Kişisel anketlerin daha çok kullanılan uygulama tipi olduğu rahatlıkla söylenebilir. Diğer alternatiften ayrıldığı en önemli nokta, her Google kullanıcısı tarafından herhangi bir ödeme yapmadan kullanılabilir oluşudur. İstediğiniz her konuda bilgi toplamak için bu tür anketler düzenleyebilirsiniz. Bu seçenek iş hayatında kullanılabilir olmasının yanında tez gibi akademik çalışmalar için de uygundur. Bunun dışında etkinlik, davet ve iletişim formları için özel olarak tasarlanmış temalar da kişisel anketleri işlevsel kılar.

Google Workspace

Bu anket türü, görece daha profesyonel çalışmalar için geliştirilmiştir. Belirli bir ücret karşılığında satın alınabilen bir servis olan Google Workspace üzerinden yürütülebilen bir çalışma türü olması da söz konusu durumun bir göstergesidir. Bu şekilde yapılan araştırmalar ve elde edilen veriler, ekstra güvenlik önlemleri ile koruma altına alınır. Bu anket türü Google’ın şirketler için sunduğu hizmetlerden biridir. Benzer hizmetleri en etkili şekilde nasıl kullanabileceğinizi, hazırladığımız İşletmeler İçin Google Drive Kullanma Rehberi’nden öğrenebilirsiniz.

Google Anket Kullanmanın Avantajları Nelerdir?

Google Anket uygulaması hem profesyonel hem de bireysel kullanıcıları pek çok önemli avantajlar sağlar. Bu avantajları toparlamak adına şöyle sıralayabiliriz:

  • Google Anket formu son derece basit bir arayüze sahiptir. Dolayısıyla herkes tarafından rahatça doldurulabilir.
  • Uygulamanın sahip olduğu temalar ve özelleştirmeimkânları, yapılan çalışmanın ruhuna uygun ve marka imajını destekleyici nitelikler kazanmasını kolaylaştırır.
  • İşletmelerin, müşterilerinin görüşlerini almasını ve kitlelerini daha yakından tanımasını, zahmetsiz ve sıfır maliyetli bir işlem hâlinde getirir.
  • Sonuçların e-tablolara aktarılabilmesi ve CSV formatında indirilebilmesi, analiz sürecini basitleştirir.
  • Katılımcılar tarafından verilen yanıtların anlık olarak izlenebilmesi, özellikle hızlı aksiyon alınması gereken durumlarda büyük bir fayda getirir.

Öne çıkan faydalarını bu şekilde sıralayabileceğimiz Google Anket’in ne kadar güvenilir sonuçlar sağladığının merak edilmesi de son derece doğaldır. Öyleyse son olarak “Google Docs Anket güvenilir mi?” sorusunun yanıtlarına bakalım.

Google Anket Sonuçları Güvenilir mi?

Google Anket, sağladığı sonuçlar açısından oldukçagüvenilirdir. Dolayısıyla bu konuda herhangi bir endişe duymadan bu uygulamayı kullanabilirsiniz. Şayet elde ettiğiniz verilerin üst düzey güvenlik önlemleri ile korunmasını istiyorsanız Google Workspace anketlerini de tercih edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Ürün Paketleme ve Depo Yönetim Stratejileri ile İlgili Bilmeniz Gerekenler
Ürün Paketleme ve Depo Yönetim Stratejileri ile İlgili Bilmeniz Gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması, alınan...
7 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz...
14 Ekim 2020
Sinan Oypan
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
E-ticaret sektörü, hem satıcılara hem de alıcılara onlarca avantaj sağlar. Bu karşılıklı memnuniyet ve “win - win” durumu, e-ticaret sektörünün bu denli hızlı büyümesinin en önemli sebeplerinden biridir. Çünkü sadece...
10 Kasım 2021
Markethinkers
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba’dan ürün tedarik etmek / alibabadan ürün almak ya da dropshipping çalışmaları yapmak, farklı ürünleri temin etmenize yardımcı olacaktır. Özellikle çok satılan ve talep gören ürünlerde doğru tedarikçileri seçmek ve bu...
31 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak, uzun vadede şirketinizin başarısını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmenizi de sağlar. Birçok firmanın odağı ürün satışı yaparak, karlılığını artırmak olduğu için markalaşma konusuna...
16 Aralık 2020
Sinan Oypan
Tüzel Kişi Nedir? Tüzel Kişi Ünvanı Alan Oluşum Çeşitleri Nelerdir?
Tüzel Kişi Nedir? Tüzel Kişi Ünvanı Alan Oluşum Çeşitleri Nelerdir?
E-ticaret maceranızda sıkça “tüzel kişi” terimi ile karşılaşabilirsiniz. Çünkü sizin de tüzel kişi olma ihtimaliniz vardır. Sadece ticarette değil, her alanda hukuksal yapı, bireyler yani kişiler üzerine kurulur. Ticaret...
20 Ocak 2022
Markethinkers
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş...
26 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışmak, e-ticaret firmanızı büyütmek, yeni kitlelere ulaşmak, internetteki görünürlüğünüzü ve marka gücünüzü artırmak için önemlidir. Doğru tanıtım çalışmalarını yapmak, markanızın ön plana...
1 Eylül 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın