fbpx

Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?

5 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?

Girişimciliğin avantajları, kendi işini kurmanın avantajları, kendi işini kurmanın dezavantajları yani kendi işini kurmanın avantajları ve dezavantajları özetle girişimciliğin avantajları ve daha fazlasına bu yazımızda ele alacağız.

İş hayatında belirli bir maaş karşılığında çalışmak yerine kendi işinizi kurmak ve kendi işinizin patronu olmak isteyebilirsiniz. Her yıl on binlerce girişimci büyük bir beklentiyle iş kurmak için belirli kuruluşlardan küçük veya büyük ölçekli girişimci desteği alır.

Girişimciliğin Avantajları

Girişimci desteği alan kişilerin bazıları işinde başarılı olurken bazıları ise yetersiz satış, yoğun rekabet, sermaye yetersizliği, dış koşullardaki hızlı değişimler gibi nedenlerle kurduğu işte başarılı olmayabilir. Girişimciliğin dezavantajları olduğu gibi pek çok avantajı da vardır.

Bağımsızlık:

Genel olarak bağımsızlık girişimcinin kendi işini kurmasındaki en büyük etkenlerden biridir. Başkalarının emri altında olmadan kendi işinizin başında olmak ve kendi işinizin patronu olmak birçok girişimcinin isteklerindendir. Bağımsızlık ise bunlara teşvik eden en önemli faktördür.

Maaş Potansiyeli:

Girişimci sabit gelirle başkasına bağımlı olarak çalışmaktansa daha fazla kazanç elde etme fırsatı yakalar. Kamu veya özel sektörde çalıştığınızda kazanacağınız parayı bilirsiniz. Kendi işinizde kazanacağınız para daha yüksek olacağından girişimci olmak iyi bir fikirdir.

Kontrollü Olma:

Girişimcilik size kontrol avantajı da sağlar. İşletmenizle ilgili kararları siz verirsiniz. Firma için en uygun çalışanları siz seçebilir ve kontrol edebilirsiniz. Kendi işinizi kurduğunuzda iş ortamını da kendi isteğiniz doğrultusunda düzenleyebilirsiniz. Kontrol konusunun bir başka yönü ise girişimcinin kendi işindeki çalışma saatleri üzerinde isteği doğrultusunda değişiklik yapabilmesidir. Örneğin daha az ya da daha fazla çalışmak gibi.

Başarma Duygusu:

Kendinize ait işletmeden elde edeceğiniz başarı da sizi olumlu yönde etkiler. Bir şey oluşturma fikrini kâr elde etmeye dönüştürmek size başarı hissi verir. Girişimci fikrinin başarıya dönüşmesindeki en önemli etkenin kendisi olduğu bilir.

Kişisel Gelişime Olan Katkısı:

Kurduğunuz iş için katılacağınız seminerler, eğitimler ve edineceğiz çevre girişimcilerin kişisel gelişimine katkı sağlar. Aynı zamanda kendi becerileriniz ve alanınızda kendinizi geliştirmenize de büyük fayda sağlar.

Yaratıcılık:

Girişimci kendi işinde ilerledikçe ürettiği yeni fikirler de girişimcinin yaratıcılık yönünü geliştirmesinde fayda sağlar. Yaratıcılık bir girişimcinin kazanabileceği önemli faydalardandır. Girişimciler yaratıcı insanlardır. Bu özellik girişimcilerin var olan yeni ve değişik fikir üretme potansiyellerini ortaya çıkartır.

Hesap Yapabilme:

Kendi işinizi kurduğunuzda işletmeniz hakkında daha çok söz sahibi olacağınızdan, işiniz hakkındaki hesaplamalar sizin hesap yeteneğinizin gelişmesine katkı sağlar.

Fikirlerini Uygulama Şansı:

Girişimcilik size kendi hayal ettiğiniz şekilde fikirlerinizi uygulayabilmenizi sağlar.

Finansal Kontrol:

Girişimcinin asıl istediklerinden biri de finansal kararlar üzerinde kontrol sahibi olmaktır. Maaş konusunda işletmesini kontrol etmek girişimcilerin sorumluluğundadır.

“Girişimciliğin

Saygınlık Kazanma:

Girişimci yeni bir iş kurarak elde ettiği başarıdan dolayı çevresi tarafından takdir edilir ve toplumda saygı görür.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile tanışmanın tam zamanı! Hemen ücretsiz demo hesabına başvurun ve kazanmaya bugünden başlayın.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-Posta Pazarlama Nedir? Geleneksel posta servisi yerine elektronik ortamda gönderilen doğrudan postalara e-posta ya da elektronik posta adı verilmektedir. Peki e-posta pazarlaması nedir? E-posta pazarlama ya da email marketing; mevcut...
11 Ocak 2021
Markethinkers
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
E-posta pazarlamada kişiselleştirme, çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında önemlidir. Son birkaç yıldır e-ticaretteki en önemli unsurlardan biri de kişiselleştirme yapmak diyebiliriz. Tüketiciler, kendilerine özel kampanya ve...
22 Haziran 2016
Sinan Oypan
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticaret sektörüne girmek ve kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenlerin, pazar araştırması yaparak, sektöre dair bir takım bilgiler edinmeleri gerekir. Pazar araştırması yaparak, sektörün mevcut durumunu, geleceğini ve sektördeki...
2 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla...
19 Temmuz 2020
Sinan Oypan
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği çekmenizi sağladığı için geri dönüşümlerinize olumlu etki eder. Instagram üzerinde doğrudan link paylaşma olanakları daha az olsa da farklı...
29 Haziran 2019
Sinan Oypan
Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Bugünlerde şirketler uzaktan çalışma yöntemine geçmeye başladılar ve ortak çalışma alanı yönetimi de önemli konular arasında yer alıyor. Uzaktan ortak çalışma sistemi üzerine geliştirmeler yapmak ve şirket çalışanlarını...
2 Nisan 2020
Sinan Oypan
2021'de E-ticarette En Çok Satılması Beklenen Ürünler
2021'de E-ticarette En Çok Satılması Beklenen Ürünler
E-ticarette sabit fikirlere yer yoktur. Değişimin ve gelişimin böylesine hızlı olduğu bir alanda yerinde saymak ile geri gitmek aynı anlama gelir. Dolayısıyla sürekli araştırmanız ve öğrenmeniz gerekir. Hangi ürünün daha çok...
23 Şubat 2021
Markethinkers
2019’da satış sonrası hizmetlerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
2019’da satış sonrası hizmetlerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette kaliteli bir müşteri desteği sunmak oldukça önemli. Müşteri desteğinde hem satış öncesi hem de satış sonrası hizmetler üzerinde durulması gereken konular arasında yer almakta. Sadece satış öncesi desteğe odaklanmak...
29 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan