Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?

5 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya

Girişimciliğin avantajları, kendi işini kurmanın avantajları, kendi işini kurmanın dezavantajları yani kendi işini kurmanın avantajları ve dezavantajları özetle girişimciliğin avantajları ve daha fazlasına bu yazımızda ele alacağız.

İş hayatında belirli bir maaş karşılığında çalışmak yerine kendi işinizi kurmak ve kendi işinizin patronu olmak isteyebilirsiniz. Her yıl on binlerce girişimci büyük bir beklentiyle iş kurmak için belirli kuruluşlardan küçük veya büyük ölçekli girişimci desteği alır.

Girişimciliğin Avantajları

Girişimci desteği alan kişilerin bazıları işinde başarılı olurken bazıları ise yetersiz satış, yoğun rekabet, sermaye yetersizliği, dış koşullardaki hızlı değişimler gibi nedenlerle kurduğu işte başarılı olmayabilir. Girişimciliğin dezavantajları olduğu gibi pek çok avantajı da vardır.

Bağımsızlık:

Genel olarak bağımsızlık girişimcinin kendi işini kurmasındaki en büyük etkenlerden biridir. Başkalarının emri altında olmadan kendi işinizin başında olmak ve kendi işinizin patronu olmak birçok girişimcinin isteklerindendir. Bağımsızlık ise bunlara teşvik eden en önemli faktördür.

Maaş Potansiyeli:

Girişimci sabit gelirle başkasına bağımlı olarak çalışmaktansa daha fazla kazanç elde etme fırsatı yakalar. Kamu veya özel sektörde çalıştığınızda kazanacağınız parayı bilirsiniz. Kendi işinizde kazanacağınız para daha yüksek olacağından girişimci olmak iyi bir fikirdir.

Kontrollü Olma:

Girişimcilik size kontrol avantajı da sağlar. İşletmenizle ilgili kararları siz verirsiniz. Firma için en uygun çalışanları siz seçebilir ve kontrol edebilirsiniz. Kendi işinizi kurduğunuzda iş ortamını da kendi isteğiniz doğrultusunda düzenleyebilirsiniz. Kontrol konusunun bir başka yönü ise girişimcinin kendi işindeki çalışma saatleri üzerinde isteği doğrultusunda değişiklik yapabilmesidir. Örneğin daha az ya da daha fazla çalışmak gibi.

Başarma Duygusu:

Kendinize ait işletmeden elde edeceğiniz başarı da sizi olumlu yönde etkiler. Bir şey oluşturma fikrini kâr elde etmeye dönüştürmek size başarı hissi verir. Girişimci fikrinin başarıya dönüşmesindeki en önemli etkenin kendisi olduğu bilir.

Kişisel Gelişime Olan Katkısı:

Kurduğunuz iş için katılacağınız seminerler, eğitimler ve edineceğiz çevre girişimcilerin kişisel gelişimine katkı sağlar. Aynı zamanda kendi becerileriniz ve alanınızda kendinizi geliştirmenize de büyük fayda sağlar.

Yaratıcılık:

Girişimci kendi işinde ilerledikçe ürettiği yeni fikirler de girişimcinin yaratıcılık yönünü geliştirmesinde fayda sağlar. Yaratıcılık bir girişimcinin kazanabileceği önemli faydalardandır. Girişimciler yaratıcı insanlardır. Bu özellik girişimcilerin var olan yeni ve değişik fikir üretme potansiyellerini ortaya çıkartır.

Hesap Yapabilme:

Kendi işinizi kurduğunuzda işletmeniz hakkında daha çok söz sahibi olacağınızdan, işiniz hakkındaki hesaplamalar sizin hesap yeteneğinizin gelişmesine katkı sağlar.

Fikirlerini Uygulama Şansı:

Girişimcilik size kendi hayal ettiğiniz şekilde fikirlerinizi uygulayabilmenizi sağlar.

Finansal Kontrol:

Girişimcinin asıl istediklerinden biri de finansal kararlar üzerinde kontrol sahibi olmaktır. Maaş konusunda işletmesini kontrol etmek girişimcilerin sorumluluğundadır.

“Girişimciliğin

Saygınlık Kazanma:

Girişimci yeni bir iş kurarak elde ettiği başarıdan dolayı çevresi tarafından takdir edilir ve toplumda saygı görür.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile tanışmanın tam zamanı! Hemen ücretsiz demo hesabına başvurun ve kazanmaya bugünden başlayın.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
Görsel içerik pazarlama her geçen daha önemli olmaya başlıyor ve içerik paylaşımlarında görsel içeriklerin olması, geri dönüşümleri de artırıyor. Yazılı içeriklerin yerini alan görseller, kullanıcıların dikkatini daha...
22 Mart 2019
Sinan Oypan
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda. E-ticaret siteniz üzerinde farklı...
10 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
İnternet sitelerinin trafik verilerinin takibini sağlayan uygulamalardan biri olan Google Analytics, en yaygın kullanılan web analytics ürünüdür. Google tarafından ücretsiz olarak kullanıma açılmasının yanında kullanım kolaylığı...
11 Haziran 2020
Cenk Kanıkman
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile...
10 Ağustos 2019
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını...
3 Ocak 2019
Sinan Oypan
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye reklamı, son dönemlerde markaların özellikle reklam amacıyla kullandığı modellerden biri olmaya başladı. Kullanıcıların Instagram’da hikaye paylaşımlarına ilgilerinin artması, bu reklam modelinin de...
16 Eylül 2019
Sinan Oypan
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün...
7 Şubat 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
Gökçe Beyazaslan
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan