Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?

5 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya

Girişimciliğin avantajları, kendi işini kurmanın avantajları, kendi işini kurmanın dezavantajları yani kendi işini kurmanın avantajları ve dezavantajları özetle girişimciliğin avantajları ve daha fazlasına bu yazımızda ele alacağız.

İş hayatında belirli bir maaş karşılığında çalışmak yerine kendi işinizi kurmak ve kendi işinizin patronu olmak isteyebilirsiniz. Her yıl on binlerce girişimci büyük bir beklentiyle iş kurmak için belirli kuruluşlardan küçük veya büyük ölçekli girişimci desteği alır.

Girişimciliğin Avantajları

Girişimci desteği alan kişilerin bazıları işinde başarılı olurken bazıları ise yetersiz satış, yoğun rekabet, sermaye yetersizliği, dış koşullardaki hızlı değişimler gibi nedenlerle kurduğu işte başarılı olmayabilir. Girişimciliğin dezavantajları olduğu gibi pek çok avantajı da vardır.

Bağımsızlık:

Genel olarak bağımsızlık girişimcinin kendi işini kurmasındaki en büyük etkenlerden biridir. Başkalarının emri altında olmadan kendi işinizin başında olmak ve kendi işinizin patronu olmak birçok girişimcinin isteklerindendir. Bağımsızlık ise bunlara teşvik eden en önemli faktördür.

Maaş Potansiyeli:

Girişimci sabit gelirle başkasına bağımlı olarak çalışmaktansa daha fazla kazanç elde etme fırsatı yakalar. Kamu veya özel sektörde çalıştığınızda kazanacağınız parayı bilirsiniz. Kendi işinizde kazanacağınız para daha yüksek olacağından girişimci olmak iyi bir fikirdir.

Kontrollü Olma:

Girişimcilik size kontrol avantajı da sağlar. İşletmenizle ilgili kararları siz verirsiniz. Firma için en uygun çalışanları siz seçebilir ve kontrol edebilirsiniz. Kendi işinizi kurduğunuzda iş ortamını da kendi isteğiniz doğrultusunda düzenleyebilirsiniz. Kontrol konusunun bir başka yönü ise girişimcinin kendi işindeki çalışma saatleri üzerinde isteği doğrultusunda değişiklik yapabilmesidir. Örneğin daha az ya da daha fazla çalışmak gibi.

Başarma Duygusu:

Kendinize ait işletmeden elde edeceğiniz başarı da sizi olumlu yönde etkiler. Bir şey oluşturma fikrini kâr elde etmeye dönüştürmek size başarı hissi verir. Girişimci fikrinin başarıya dönüşmesindeki en önemli etkenin kendisi olduğu bilir.

Kişisel Gelişime Olan Katkısı:

Kurduğunuz iş için katılacağınız seminerler, eğitimler ve edineceğiz çevre girişimcilerin kişisel gelişimine katkı sağlar. Aynı zamanda kendi becerileriniz ve alanınızda kendinizi geliştirmenize de büyük fayda sağlar.

Yaratıcılık:

Girişimci kendi işinde ilerledikçe ürettiği yeni fikirler de girişimcinin yaratıcılık yönünü geliştirmesinde fayda sağlar. Yaratıcılık bir girişimcinin kazanabileceği önemli faydalardandır. Girişimciler yaratıcı insanlardır. Bu özellik girişimcilerin var olan yeni ve değişik fikir üretme potansiyellerini ortaya çıkartır.

Hesap Yapabilme:

Kendi işinizi kurduğunuzda işletmeniz hakkında daha çok söz sahibi olacağınızdan, işiniz hakkındaki hesaplamalar sizin hesap yeteneğinizin gelişmesine katkı sağlar.

Fikirlerini Uygulama Şansı:

Girişimcilik size kendi hayal ettiğiniz şekilde fikirlerinizi uygulayabilmenizi sağlar.

Finansal Kontrol:

Girişimcinin asıl istediklerinden biri de finansal kararlar üzerinde kontrol sahibi olmaktır. Maaş konusunda işletmesini kontrol etmek girişimcilerin sorumluluğundadır.

“Girişimciliğin

Saygınlık Kazanma:

Girişimci yeni bir iş kurarak elde ettiği başarıdan dolayı çevresi tarafından takdir edilir ve toplumda saygı görür.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile tanışmanın tam zamanı! Hemen ücretsiz demo hesabına başvurun ve kazanmaya bugünden başlayın.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Özellikle Instagram’ın canlı yayın özelliğini duyurmasının ardından, hem kullanıcılar hem de markalar canlı yayın içeriklerine bir hayli önem vermeye başladı. Canlı yayın yapmanın kolay bir hale gelmesi ve herkes tarafından...
24 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Dünkü yazımızda mobil uygulamaların e-ticaret için bir zorunluluk olup olmadığını ele almıştık. Dilerseniz buraya tıklayarak dünkü yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da e-ticaret firmalarının neden mobil uygulama...
14 Mart 2017
Sinan Oypan
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Düşük bir bütçe ile kendi işinizi kurmak mümkün mü? Sorunun cevabını uzatmadan vermek gerekirse; “Evet, mümkün.” Ancak Türkiye’deki girişimcilik algısında, kendi işini kurmak için büyük sermayelere ihtiyaç duyulduğu...
23 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
Evden çalışma günümüzdeki mevcut koşullardan dolayı birçok şirketin başvurduğu yöntemlerden biri olmaya başladı. E-ticaret firmalarının zorunlu olarak evden çalışmaya yönelmesi nedeniyle de, bu rehberimizde evden çalışırken...
17 Mart 2020
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing, internet üzerinden para kazanmak isteyen ya da e-ticaret sitesine daha fazla geri dönüşüm sağlamak isteyenlerin kullandığı pazarlama yöntemidir. Affiliate marketing ile, e-ticaret firmaları kendi ürünlerini...
20 Nisan 2019
Sinan Oypan
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile...
13 Eylül 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Etkileşimleriniz yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
İçerik pazarlama organik olarak kullanıcılarla etkileşime girerek, marka bilinirliğinizi artırma ve ürün tanıtımı yaparken, kullanıcıları bilgilendirebileceğiniz bir kanaldır. Doğru bi stratejiyle yapıldığında, firmalara...
17 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada,...
7 Kasım 2018
Sinan Oypan