Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?

5 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya

Girişimciliğin avantajları, kendi işini kurmanın avantajları, kendi işini kurmanın dezavantajları yani kendi işini kurmanın avantajları ve dezavantajları özetle girişimciliğin avantajları ve daha fazlasına bu yazımızda ele alacağız.

İş hayatında belirli bir maaş karşılığında çalışmak yerine kendi işinizi kurmak ve kendi işinizin patronu olmak isteyebilirsiniz. Her yıl on binlerce girişimci büyük bir beklentiyle iş kurmak için belirli kuruluşlardan küçük veya büyük ölçekli girişimci desteği alır.

Girişimciliğin Avantajları

Girişimci desteği alan kişilerin bazıları işinde başarılı olurken bazıları ise yetersiz satış, yoğun rekabet, sermaye yetersizliği, dış koşullardaki hızlı değişimler gibi nedenlerle kurduğu işte başarılı olmayabilir. Girişimciliğin dezavantajları olduğu gibi pek çok avantajı da vardır.

Bağımsızlık:

Genel olarak bağımsızlık girişimcinin kendi işini kurmasındaki en büyük etkenlerden biridir. Başkalarının emri altında olmadan kendi işinizin başında olmak ve kendi işinizin patronu olmak birçok girişimcinin isteklerindendir. Bağımsızlık ise bunlara teşvik eden en önemli faktördür.

Maaş Potansiyeli:

Girişimci sabit gelirle başkasına bağımlı olarak çalışmaktansa daha fazla kazanç elde etme fırsatı yakalar. Kamu veya özel sektörde çalıştığınızda kazanacağınız parayı bilirsiniz. Kendi işinizde kazanacağınız para daha yüksek olacağından girişimci olmak iyi bir fikirdir.

Kontrollü Olma:

Girişimcilik size kontrol avantajı da sağlar. İşletmenizle ilgili kararları siz verirsiniz. Firma için en uygun çalışanları siz seçebilir ve kontrol edebilirsiniz. Kendi işinizi kurduğunuzda iş ortamını da kendi isteğiniz doğrultusunda düzenleyebilirsiniz. Kontrol konusunun bir başka yönü ise girişimcinin kendi işindeki çalışma saatleri üzerinde isteği doğrultusunda değişiklik yapabilmesidir. Örneğin daha az ya da daha fazla çalışmak gibi.

Başarma Duygusu:

Kendinize ait işletmeden elde edeceğiniz başarı da sizi olumlu yönde etkiler. Bir şey oluşturma fikrini kâr elde etmeye dönüştürmek size başarı hissi verir. Girişimci fikrinin başarıya dönüşmesindeki en önemli etkenin kendisi olduğu bilir.

Kişisel Gelişime Olan Katkısı:

Kurduğunuz iş için katılacağınız seminerler, eğitimler ve edineceğiz çevre girişimcilerin kişisel gelişimine katkı sağlar. Aynı zamanda kendi becerileriniz ve alanınızda kendinizi geliştirmenize de büyük fayda sağlar.

Yaratıcılık:

Girişimci kendi işinde ilerledikçe ürettiği yeni fikirler de girişimcinin yaratıcılık yönünü geliştirmesinde fayda sağlar. Yaratıcılık bir girişimcinin kazanabileceği önemli faydalardandır. Girişimciler yaratıcı insanlardır. Bu özellik girişimcilerin var olan yeni ve değişik fikir üretme potansiyellerini ortaya çıkartır.

Hesap Yapabilme:

Kendi işinizi kurduğunuzda işletmeniz hakkında daha çok söz sahibi olacağınızdan, işiniz hakkındaki hesaplamalar sizin hesap yeteneğinizin gelişmesine katkı sağlar.

Fikirlerini Uygulama Şansı:

Girişimcilik size kendi hayal ettiğiniz şekilde fikirlerinizi uygulayabilmenizi sağlar.

Finansal Kontrol:

Girişimcinin asıl istediklerinden biri de finansal kararlar üzerinde kontrol sahibi olmaktır. Maaş konusunda işletmesini kontrol etmek girişimcilerin sorumluluğundadır.

“Girişimciliğin

Saygınlık Kazanma:

Girişimci yeni bir iş kurarak elde ettiği başarıdan dolayı çevresi tarafından takdir edilir ve toplumda saygı görür.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile tanışmanın tam zamanı! Hemen ücretsiz demo hesabına başvurun ve kazanmaya bugünden başlayın.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
İbrahim Çelebi
Online Oto Yedek Parça Sitesi Kurmak
Online oto yedek parça dükkanı açmak ya da oto aksesuar dükkanı açmak ve internetten otomobil yedek parçaları / oto yedek parçaları satmak istiyorsanız bu mini e ticaret rehberi tam size göre. E-ticarette önemli sektörlerden biri...
4 Şubat 2018
Gökçe Beyazaslan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden...
27 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette kullanıcı yorumları, sosyal kanıt ve kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemek için oldukça önemlidir. Tabii ki olumlu kullanıcı yorumları önemli olsa da, olumsuz yorumların da önemli bir yeri bulunur. Sadece...
26 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat, günümüzde rekabette öne çıkmak ve müşteri memnuniyetini artırma da önemli bir rol oynamakta. Tüketicilerin siparişlerini hızlı bir şekilde hazırlamanın yanı sıra onlara daha hızlı gönderiler...
8 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan