fbpx

E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları

14 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan

E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını paylaşacağız.

E-ticaret sitesi kurmak istiyorum, nereden başlamalıyım?

1. Adım: Şirket kurmak

E-ticaret sitesi kurmak için vergi mükellefi olmanız, bunun için de şirket sahibi olmanız gerekir. Bir fiziki mağazanız mevcutsa, şirketinizin faaliyet alanlarına online ticareti eklemeniz yeterli olacaktır. Ayrıca internetten alışverişlerde tüketiciyi korumak ve e-ticaret işlemlerini kayıt altına almak amacıyla işletmelerin ETBİS’e (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi ve Bildirim Yükümlülükleri) kayıt olması gerekir.

IdeaSoft E-ticaret Paketlerini tercih ettiğinizde dilerseniz şirket kurulum süreçleriniz tarafımızdan karşılanır. Şirket kurulum süreçleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.

İlgili Rehber: Şahıs şirketi nasıl kurulur?

İlgili Rehber: Limited şirket nasıl kurulur?

2. Adım: Güvenli bir e-ticaret yazılımı seçmek

E-ticaret sitenizi açık kaynaklı yazılımlarla kurmanız mümkün. Fakat bunun için ya sizin teknik bilginizin olması ya da dışarıdan destek almanız gerekiyor. Burada yazılım için ekstra ücret ödemeseniz bile arayüz, ajans, freelancer hizmet, SSL Sertifikası, Hosting ve Alan Adı ücretleri için ücret ödemek durumunda kalırsınız. Üstelik e-ticaret sitenizi bu şekilde kurduğunuzda sonrasında karşılaşacağınız bir teknik sorunda karşınızda bir muhattap bulamayacak ve başarısız olma oranınız artacaktır. Ancak güvenli bir altyapı ve tüm hizmetlerin sunulduğu e-ticaret paketlerinde memnuniyet ve başarı oranınız üst seviyelere çıkar.

IdeaSoft E-ticaret Paketlerimizi yakından incelemek, hizmetlerimizi denemek için tıklayın.

3. Adım: E-ticaret sitesinde olması gereken hizmetleri sağlamak

E-ticaret sitesi kurulduktan sonra satış yapılmasını sağlayacak birçok hizmetin de siteye eklenmesi gerekir. Özel ya da açık kaynaklı bir yazılımla sitenizi kurduğunuzda tüm bu hizmetler için tek tek ücret ödeyerek maliyetlerinizi artırmanız gerekecektir. Ancak bir e-ticaret paketi tercih ettiğinizde e-ticaret siteniz için ihtiyacınız olacak tüm hizmetler de beraberinde sizlere sunulur.

Bir e-ticaret sitesine başarı getirecek özellikler nelerdir?

Güvenlik önceliğiniz olsun: E-ticaret sitesinden alışveriş yapan tüketiciler için site güvenliği aranılan özelliklerin başında gelir. E-ticaret sitenizi kurarken güvenliği ilk önceliğiniz yapmalısınız. Güvenli altyapıya sahip bir e-ticaret sitesi, SSL sertifikası, domain, hosting gibi e-ticaret sitenizin temellerini oluşturacak hizmetleri sizi yarı yolda bırakmayacak kurumlardan almalısınız.

Unutmayın e-ticaret siteniz sizin sanal dükkanınız olacak. Fiziki dükkanınız için gösterdiğiniz özeni e-ticaret siteniz de bekleyecek. Güvenli bir e-ticaret sitesi, sitenize gelen ziyaretçilerinizi tedirgin etmeyecek ve satın almasını olumlu etkileyecektir.

Sektörünüze uygun tasarımlar: E-ticaret site tasarımınızda sektörünüze özel, gelişen trendlere uygun modern tasarımlar tercih edebilirsiniz. Site navigasyonunun kolay olması, doğru bir ürün-kategori yerleştirmesi, karmaşadan uzak bir vitrin görünümü gibi kullanıcı deneyimi açısından önem arz eden konular birincil hedefiniz olsun.

Hızlı ve dinamik bir e-ticaret sitesi: Tüketicilerin bir site yüklenirken 3 saniyeden daha fazla beklemeye sabırları olmuyor. Hızlı, dinamik, tüm beklentileri karşılayan görsel ve materyaller ile bezenmiş bir e-ticaret sitesi hedefleyin. Sayfa hızınızı düşüren alanları optimize etmeyi ihmal etmeyin.

Mobil uyumluluk ve mobil uygulama: E-ticaret sitenizin mobil uyumlu (responsive) olmasına özen göstererek her cihazda(bilgisayar, telefon, tablet) görünür olmayı hedefleyebilirsiniz. Türkiye’de her yıl mobil kullanım ve mobil uygulama indirme oranları artış gösteriyor. Mobil platformlarda e-ticaret sitenizi geliştirin.

Güvenli ödeme seçenekleri: Tüketicilerin online alışverişlerde en çok önemsediği konu ödeme alanıdır. Alternatifli ödeme seçeneklerini güvenli bir şekilde sunmalısınız. Kredi kartı ile ödeme, kapıda ödeme, Havale/EFT gibi farklı ödeme seçenekleri markaya olan güveni artıracaktır. Corona virüs sonrası artan temassız ödemelerden sonra teslimatların da temassız olması adına farklı ödeme ve teslimat seçenekleri sunabilirsiniz.

Kargo hizmetleri: Kargo gönderimlerinizi daha yönetilebilir kılmak adına kargo anlaşmaları yapabilirsiniz. Müşterilerinize cazip kargo ücretleri sunmanız e-ticaret sitenizi daha tercih edilebilir kılacaktır. İndirimli kargo anlaşmaları yaparak az maliyetle cazip kargo fiyatları sunabilirsiniz.

SEO uyumlu olması: E-ticaret sitenizin SEO uyumlu olarak düzenlenebilir olması gerekir. Sitenizin görsel ve içeriklerini SEO uyumlu düzenlemeniz arama motorlarında organik olarak yükselmenizi ve öne çıkmanızı sağlar.

e ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere profesyonel hizmetler bütünü sağlıyoruz. Güvenli e-ticaret altyapısı ve beraberindeki tüm çözümler için aşağıdaki linkten size destek olmaya hazırız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama, günümüzde birçok firma tarafından kullanılmaya başlandı ve doğru yapıldığında da firmalara iyi geri dönüşümler sağlamakta. Ancak her firmanın mobil uygulama yaptırması gerekmediğini de yazının başında...
23 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler
Yurtdışına satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle yurtdışına mal satmak istiyorum mu diyorsunuz? İnternetten yurtdışına satış nasıl yapılır, internetten yurtdışına ürün satmak, yurtdışına satış yapmak için...
9 Şubat 2017
Sinan Oypan
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
İçerik üretiminin önemi 2017 yılında da devam edecek ve bu alana yatırım yapan firmalar, ürettikleri içerikler sayesinde daha geniş kitlelere ulaşma şansı bulabilecekler. Her alanda olduğu gibi, önümüzdeki yıl içerik...
17 Aralık 2016
Sinan Oypan
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı...
6 Şubat 2017
Sinan Oypan
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan
Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğini artırmak, tüketiciler arasında markanızın daha çok bilinmesini, markanız hakkında daha çok konuşulmasını ve markanızla ilgilenen kişilerin sayısını artırmayı sağlar. Bu sebeple de özellikle küçük ve...
2 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken,...
28 Ekim 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan
E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci
E ticaret vergi / e ticaret vergileri nelerdir, e ticaret firmaları / e ticaret şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu şirket vergileri nelerdir, e ticarette vergilendirme / e ticaret vergilendirmede hangi kalemler mevcuttur, şahıs şirketi...
28 Kasım 2018
Sinan Oypan