E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları

14 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan

E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını paylaşacağız.

E-ticaret sitesi kurmak istiyorum, nereden başlamalıyım?

1. Adım: Şirket kurmak

E-ticaret sitesi kurmak için vergi mükellefi olmanız, bunun için de şirket sahibi olmanız gerekir. Bir fiziki mağazanız mevcutsa, şirketinizin faaliyet alanlarına online ticareti eklemeniz yeterli olacaktır. Ayrıca internetten alışverişlerde tüketiciyi korumak ve e-ticaret işlemlerini kayıt altına almak amacıyla işletmelerin ETBİS’e (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi ve Bildirim Yükümlülükleri) kayıt olması gerekir.

IdeaSoft E-ticaret Paketlerini tercih ettiğinizde dilerseniz şirket kurulum süreçleriniz tarafımızdan karşılanır. Şirket kurulum süreçleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.

İlgili Rehber: Şahıs şirketi nasıl kurulur?

İlgili Rehber: Limited şirket nasıl kurulur?

2. Adım: Güvenli bir e-ticaret yazılımı seçmek

E-ticaret sitenizi açık kaynaklı yazılımlarla kurmanız mümkün. Fakat bunun için ya sizin teknik bilginizin olması ya da dışarıdan destek almanız gerekiyor. Burada yazılım için ekstra ücret ödemeseniz bile arayüz, ajans, freelancer hizmet, SSL Sertifikası, Hosting ve Alan Adı ücretleri için ücret ödemek durumunda kalırsınız. Üstelik e-ticaret sitenizi bu şekilde kurduğunuzda sonrasında karşılaşacağınız bir teknik sorunda karşınızda bir muhattap bulamayacak ve başarısız olma oranınız artacaktır. Ancak güvenli bir altyapı ve tüm hizmetlerin sunulduğu e-ticaret paketlerinde memnuniyet ve başarı oranınız üst seviyelere çıkar.

IdeaSoft E-ticaret Paketlerimizi yakından incelemek, hizmetlerimizi denemek için tıklayın.

3. Adım: E-ticaret sitesinde olması gereken hizmetleri sağlamak

E-ticaret sitesi kurulduktan sonra satış yapılmasını sağlayacak birçok hizmetin de siteye eklenmesi gerekir. Özel ya da açık kaynaklı bir yazılımla sitenizi kurduğunuzda tüm bu hizmetler için tek tek ücret ödeyerek maliyetlerinizi artırmanız gerekecektir. Ancak bir e-ticaret paketi tercih ettiğinizde e-ticaret siteniz için ihtiyacınız olacak tüm hizmetler de beraberinde sizlere sunulur.

Bir e-ticaret sitesine başarı getirecek özellikler nelerdir?

Güvenlik önceliğiniz olsun: E-ticaret sitesinden alışveriş yapan tüketiciler için site güvenliği aranılan özelliklerin başında gelir. E-ticaret sitenizi kurarken güvenliği ilk önceliğiniz yapmalısınız. Güvenli altyapıya sahip bir e-ticaret sitesi, SSL sertifikası, domain, hosting gibi e-ticaret sitenizin temellerini oluşturacak hizmetleri sizi yarı yolda bırakmayacak kurumlardan almalısınız.

Unutmayın e-ticaret siteniz sizin sanal dükkanınız olacak. Fiziki dükkanınız için gösterdiğiniz özeni e-ticaret siteniz de bekleyecek. Güvenli bir e-ticaret sitesi, sitenize gelen ziyaretçilerinizi tedirgin etmeyecek ve satın almasını olumlu etkileyecektir.

Sektörünüze uygun tasarımlar: E-ticaret site tasarımınızda sektörünüze özel, gelişen trendlere uygun modern tasarımlar tercih edebilirsiniz. Site navigasyonunun kolay olması, doğru bir ürün-kategori yerleştirmesi, karmaşadan uzak bir vitrin görünümü gibi kullanıcı deneyimi açısından önem arz eden konular birincil hedefiniz olsun.

Hızlı ve dinamik bir e-ticaret sitesi: Tüketicilerin bir site yüklenirken 3 saniyeden daha fazla beklemeye sabırları olmuyor. Hızlı, dinamik, tüm beklentileri karşılayan görsel ve materyaller ile bezenmiş bir e-ticaret sitesi hedefleyin. Sayfa hızınızı düşüren alanları optimize etmeyi ihmal etmeyin.

Mobil uyumluluk ve mobil uygulama: E-ticaret sitenizin mobil uyumlu (responsive) olmasına özen göstererek her cihazda(bilgisayar, telefon, tablet) görünür olmayı hedefleyebilirsiniz. Türkiye’de her yıl mobil kullanım ve mobil uygulama indirme oranları artış gösteriyor. Mobil platformlarda e-ticaret sitenizi geliştirin.

Güvenli ödeme seçenekleri: Tüketicilerin online alışverişlerde en çok önemsediği konu ödeme alanıdır. Alternatifli ödeme seçeneklerini güvenli bir şekilde sunmalısınız. Kredi kartı ile ödeme, kapıda ödeme, Havale/EFT gibi farklı ödeme seçenekleri markaya olan güveni artıracaktır. Corona virüs sonrası artan temassız ödemelerden sonra teslimatların da temassız olması adına farklı ödeme ve teslimat seçenekleri sunabilirsiniz.

Kargo hizmetleri: Kargo gönderimlerinizi daha yönetilebilir kılmak adına kargo anlaşmaları yapabilirsiniz. Müşterilerinize cazip kargo ücretleri sunmanız e-ticaret sitenizi daha tercih edilebilir kılacaktır. İndirimli kargo anlaşmaları yaparak az maliyetle cazip kargo fiyatları sunabilirsiniz.

SEO uyumlu olması: E-ticaret sitenizin SEO uyumlu olarak düzenlenebilir olması gerekir. Sitenizin görsel ve içeriklerini SEO uyumlu düzenlemeniz arama motorlarında organik olarak yükselmenizi ve öne çıkmanızı sağlar.

e ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere profesyonel hizmetler bütünü sağlıyoruz. Güvenli e-ticaret altyapısı ve beraberindeki tüm çözümler için aşağıdaki linkten size destek olmaya hazırız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan
B2B e ticaret satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak 6 ipucu
B2B e-ticaret doğrudan firmalarla ilgili olduğu için B2C’ye kıyasla daha farklı bir yapıdadır. Site trafiği, ziyaretçi sayısı, yapılan işlem sayısı daha azdır; ancak toptan ürün satışı yapıldığı için tek bir siparişte...
8 Ocak 2017
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticaret şirketinizin karlılığını görmek ve devam ettirmek için gelir gider hesaplama yapmanız bir hayli önemlidir. Şirketinizin gelir durumunu, nakit akışını ve harcamalarını hesaplayarak şirketinizin karlılığını...
5 Mart 2020
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu...
15 Mart 2017
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
E-ticaret şirketinizin marka bilinirliğini ve internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için SEO ve SMM’e (sosyal medya pazarlama) ihtiyacınız vardır. Sosyal medya pazarlama birçok e-ticaret firmasının yapmakta olduğu...
20 Eylül 2017
Sinan Oypan
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın internet üzerinde pazarlama çalışmaları için bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilirsiniz. Fakat her ajansın çalışma biçimi ve sunduğu hizmetler farklılık gösterecektir. Bunun yanı sıra sizin de...
21 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?
Temmuz başında Nintendo ve Niantic tarafından yayınlanan Pokemon Go uygulaması, tüm dünyayı kasıp kavuruyor. Son günlerde bu uygulamayı görmemiş olmanız pek de mümkün değil. Çok hızlı bir şekilde başarıya ulaşan bu...
23 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine...
16 Haziran 2017
Sinan Oypan
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün...
7 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
Sosyal medya pazarlamada farklı kanallara yönelmek isteyen e-ticaret firmaları TikTok hesabı açmayı göz önünde bulundurabilirler. Şuan TikTok ciddi şekilde yükselen sosyal mecralardan biri ve markalar henüz aktif bir şekilde bu...
23 Ağustos 2020
Sinan Oypan