E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları

14 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları

E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını paylaşacağız.

E-ticaret sitesi kurmak istiyorum, nereden başlamalıyım?

1. Adım: Şirket kurmak

E-ticaret sitesi kurmak için vergi mükellefi olmanız, bunun için de şirket sahibi olmanız gerekir. Bir fiziki mağazanız mevcutsa, şirketinizin faaliyet alanlarına online ticareti eklemeniz yeterli olacaktır. Ayrıca internetten alışverişlerde tüketiciyi korumak ve e-ticaret işlemlerini kayıt altına almak amacıyla işletmelerin ETBİS’e (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi ve Bildirim Yükümlülükleri) kayıt olması gerekir.

IdeaSoft E-ticaret Paketlerini tercih ettiğinizde dilerseniz şirket kurulum süreçleriniz tarafımızdan karşılanır. Şirket kurulum süreçleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.

İlgili Rehber: Şahıs şirketi nasıl kurulur?

İlgili Rehber: Limited şirket nasıl kurulur?

2. Adım: Güvenli bir e-ticaret yazılımı seçmek

E-ticaret sitenizi açık kaynaklı yazılımlarla kurmanız mümkün. Fakat bunun için ya sizin teknik bilginizin olması ya da dışarıdan destek almanız gerekiyor. Burada yazılım için ekstra ücret ödemeseniz bile arayüz, ajans, freelancer hizmet, SSL Sertifikası, Hosting ve Alan Adı ücretleri için ücret ödemek durumunda kalırsınız. Üstelik e-ticaret sitenizi bu şekilde kurduğunuzda sonrasında karşılaşacağınız bir teknik sorunda karşınızda bir muhattap bulamayacak ve başarısız olma oranınız artacaktır. Ancak güvenli bir altyapı ve tüm hizmetlerin sunulduğu e-ticaret paketlerinde memnuniyet ve başarı oranınız üst seviyelere çıkar.

IdeaSoft E-ticaret Paketlerimizi yakından incelemek, hizmetlerimizi denemek için tıklayın.

3. Adım: E-ticaret sitesinde olması gereken hizmetleri sağlamak

E-ticaret sitesi kurulduktan sonra satış yapılmasını sağlayacak birçok hizmetin de siteye eklenmesi gerekir. Özel ya da açık kaynaklı bir yazılımla sitenizi kurduğunuzda tüm bu hizmetler için tek tek ücret ödeyerek maliyetlerinizi artırmanız gerekecektir. Ancak bir e-ticaret paketi tercih ettiğinizde e-ticaret siteniz için ihtiyacınız olacak tüm hizmetler de beraberinde sizlere sunulur.

Bir e-ticaret sitesine başarı getirecek özellikler nelerdir?

Güvenlik önceliğiniz olsun: E-ticaret sitesinden alışveriş yapan tüketiciler için site güvenliği aranılan özelliklerin başında gelir. E-ticaret sitenizi kurarken güvenliği ilk önceliğiniz yapmalısınız. Güvenli altyapıya sahip bir e-ticaret sitesi, SSL sertifikası, domain, hosting gibi e-ticaret sitenizin temellerini oluşturacak hizmetleri sizi yarı yolda bırakmayacak kurumlardan almalısınız.

Unutmayın e-ticaret siteniz sizin sanal dükkanınız olacak. Fiziki dükkanınız için gösterdiğiniz özeni e-ticaret siteniz de bekleyecek. Güvenli bir e-ticaret sitesi, sitenize gelen ziyaretçilerinizi tedirgin etmeyecek ve satın almasını olumlu etkileyecektir.

Sektörünüze uygun tasarımlar: E-ticaret site tasarımınızda sektörünüze özel, gelişen trendlere uygun modern tasarımlar tercih edebilirsiniz. Site navigasyonunun kolay olması, doğru bir ürün-kategori yerleştirmesi, karmaşadan uzak bir vitrin görünümü gibi kullanıcı deneyimi açısından önem arz eden konular birincil hedefiniz olsun.

Hızlı ve dinamik bir e-ticaret sitesi: Tüketicilerin bir site yüklenirken 3 saniyeden daha fazla beklemeye sabırları olmuyor. Hızlı, dinamik, tüm beklentileri karşılayan görsel ve materyaller ile bezenmiş bir e-ticaret sitesi hedefleyin. Sayfa hızınızı düşüren alanları optimize etmeyi ihmal etmeyin.

Mobil uyumluluk ve mobil uygulama: E-ticaret sitenizin mobil uyumlu (responsive) olmasına özen göstererek her cihazda(bilgisayar, telefon, tablet) görünür olmayı hedefleyebilirsiniz. Türkiye’de her yıl mobil kullanım ve mobil uygulama indirme oranları artış gösteriyor. Mobil platformlarda e-ticaret sitenizi geliştirin.

Güvenli ödeme seçenekleri: Tüketicilerin online alışverişlerde en çok önemsediği konu ödeme alanıdır. Alternatifli ödeme seçeneklerini güvenli bir şekilde sunmalısınız. Kredi kartı ile ödeme, kapıda ödeme, Havale/EFT gibi farklı ödeme seçenekleri markaya olan güveni artıracaktır. Corona virüs sonrası artan temassız ödemelerden sonra teslimatların da temassız olması adına farklı ödeme ve teslimat seçenekleri sunabilirsiniz.

Kargo hizmetleri: Kargo gönderimlerinizi daha yönetilebilir kılmak adına kargo anlaşmaları yapabilirsiniz. Müşterilerinize cazip kargo ücretleri sunmanız e-ticaret sitenizi daha tercih edilebilir kılacaktır. İndirimli kargo anlaşmaları yaparak az maliyetle cazip kargo fiyatları sunabilirsiniz.

SEO uyumlu olması: E-ticaret sitenizin SEO uyumlu olarak düzenlenebilir olması gerekir. Sitenizin görsel ve içeriklerini SEO uyumlu düzenlemeniz arama motorlarında organik olarak yükselmenizi ve öne çıkmanızı sağlar.

e ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere profesyonel hizmetler bütünü sağlıyoruz. Güvenli e-ticaret altyapısı ve beraberindeki tüm çözümler için aşağıdaki linkten size destek olmaya hazırız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Sinan Oypan
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken kısıtlı bütçe girişimcileri en çok zorlayan konulardan birisi. İşe ve girişime göre ihtiyaç duyulan ofis alanı farklılık gösterebiliyor. Küçük girişimlerin birçoğu home ofice sisteminden yararlansa da belli bir...
27 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz. Müşteri verilerinden bahsederken,...
29 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
Sosyal medya satış yöntemleri, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan geri dönüşüm sağlamanızı ve gelirlerinizi artırmanızı sağlar. Sosyal ağlar üzerindeki reklam çalışmalarının haricinde de organik olarak web...
30 Haziran 2019
Sinan Oypan
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları...
18 Haziran 2020
Sinan Oypan
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook marka...
22 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?
Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?
Marka kimliği oluşturmak, bir gece birkaç renk belirleyip, bir logo hazırlayınca tek gecede olan bir şey değildir; bu nedenle de üzerine çalışılması gerekir. Ancak bu sizi korkutmasın; çünkü doğru adımları atarak doğru...
5 Ekim 2020
Sinan Oypan
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel nedir, facebook Pixel kurulumu nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. Facebook Pixel Nedir? Facebook Pixel, en basit hali ile bir JavaScript kod parçasıdır. Bu kod, kullanıcıların Facebook Business Manager...
6 Eylül 2018
IdeaSoft
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan