E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları

14 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları

E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını paylaşacağız.

E-ticaret sitesi kurmak istiyorum, nereden başlamalıyım?

1. Adım: Şirket kurmak

E-ticaret sitesi kurmak için vergi mükellefi olmanız, bunun için de şirket sahibi olmanız gerekir. Bir fiziki mağazanız mevcutsa, şirketinizin faaliyet alanlarına online ticareti eklemeniz yeterli olacaktır. Ayrıca internetten alışverişlerde tüketiciyi korumak ve e-ticaret işlemlerini kayıt altına almak amacıyla işletmelerin ETBİS’e (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi ve Bildirim Yükümlülükleri) kayıt olması gerekir.

IdeaSoft E-ticaret Paketlerini tercih ettiğinizde dilerseniz şirket kurulum süreçleriniz tarafımızdan karşılanır. Şirket kurulum süreçleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.

İlgili Rehber: Şahıs şirketi nasıl kurulur?

İlgili Rehber: Limited şirket nasıl kurulur?

2. Adım: Güvenli bir e-ticaret yazılımı seçmek

E-ticaret sitenizi açık kaynaklı yazılımlarla kurmanız mümkün. Fakat bunun için ya sizin teknik bilginizin olması ya da dışarıdan destek almanız gerekiyor. Burada yazılım için ekstra ücret ödemeseniz bile arayüz, ajans, freelancer hizmet, SSL Sertifikası, Hosting ve Alan Adı ücretleri için ücret ödemek durumunda kalırsınız. Üstelik e-ticaret sitenizi bu şekilde kurduğunuzda sonrasında karşılaşacağınız bir teknik sorunda karşınızda bir muhattap bulamayacak ve başarısız olma oranınız artacaktır. Ancak güvenli bir altyapı ve tüm hizmetlerin sunulduğu e-ticaret paketlerinde memnuniyet ve başarı oranınız üst seviyelere çıkar.

IdeaSoft E-ticaret Paketlerimizi yakından incelemek, hizmetlerimizi denemek için tıklayın.

3. Adım: E-ticaret sitesinde olması gereken hizmetleri sağlamak

E-ticaret sitesi kurulduktan sonra satış yapılmasını sağlayacak birçok hizmetin de siteye eklenmesi gerekir. Özel ya da açık kaynaklı bir yazılımla sitenizi kurduğunuzda tüm bu hizmetler için tek tek ücret ödeyerek maliyetlerinizi artırmanız gerekecektir. Ancak bir e-ticaret paketi tercih ettiğinizde e-ticaret siteniz için ihtiyacınız olacak tüm hizmetler de beraberinde sizlere sunulur.

Bir e-ticaret sitesine başarı getirecek özellikler nelerdir?

Güvenlik önceliğiniz olsun: E-ticaret sitesinden alışveriş yapan tüketiciler için site güvenliği aranılan özelliklerin başında gelir. E-ticaret sitenizi kurarken güvenliği ilk önceliğiniz yapmalısınız. Güvenli altyapıya sahip bir e-ticaret sitesi, SSL sertifikası, domain, hosting gibi e-ticaret sitenizin temellerini oluşturacak hizmetleri sizi yarı yolda bırakmayacak kurumlardan almalısınız.

Unutmayın e-ticaret siteniz sizin sanal dükkanınız olacak. Fiziki dükkanınız için gösterdiğiniz özeni e-ticaret siteniz de bekleyecek. Güvenli bir e-ticaret sitesi, sitenize gelen ziyaretçilerinizi tedirgin etmeyecek ve satın almasını olumlu etkileyecektir.

Sektörünüze uygun tasarımlar: E-ticaret site tasarımınızda sektörünüze özel, gelişen trendlere uygun modern tasarımlar tercih edebilirsiniz. Site navigasyonunun kolay olması, doğru bir ürün-kategori yerleştirmesi, karmaşadan uzak bir vitrin görünümü gibi kullanıcı deneyimi açısından önem arz eden konular birincil hedefiniz olsun.

Hızlı ve dinamik bir e-ticaret sitesi: Tüketicilerin bir site yüklenirken 3 saniyeden daha fazla beklemeye sabırları olmuyor. Hızlı, dinamik, tüm beklentileri karşılayan görsel ve materyaller ile bezenmiş bir e-ticaret sitesi hedefleyin. Sayfa hızınızı düşüren alanları optimize etmeyi ihmal etmeyin.

Mobil uyumluluk ve mobil uygulama: E-ticaret sitenizin mobil uyumlu (responsive) olmasına özen göstererek her cihazda(bilgisayar, telefon, tablet) görünür olmayı hedefleyebilirsiniz. Türkiye’de her yıl mobil kullanım ve mobil uygulama indirme oranları artış gösteriyor. Mobil platformlarda e-ticaret sitenizi geliştirin.

Güvenli ödeme seçenekleri: Tüketicilerin online alışverişlerde en çok önemsediği konu ödeme alanıdır. Alternatifli ödeme seçeneklerini güvenli bir şekilde sunmalısınız. Kredi kartı ile ödeme, kapıda ödeme, Havale/EFT gibi farklı ödeme seçenekleri markaya olan güveni artıracaktır. Corona virüs sonrası artan temassız ödemelerden sonra teslimatların da temassız olması adına farklı ödeme ve teslimat seçenekleri sunabilirsiniz.

Kargo hizmetleri: Kargo gönderimlerinizi daha yönetilebilir kılmak adına kargo anlaşmaları yapabilirsiniz. Müşterilerinize cazip kargo ücretleri sunmanız e-ticaret sitenizi daha tercih edilebilir kılacaktır. İndirimli kargo anlaşmaları yaparak az maliyetle cazip kargo fiyatları sunabilirsiniz.

SEO uyumlu olması: E-ticaret sitenizin SEO uyumlu olarak düzenlenebilir olması gerekir. Sitenizin görsel ve içeriklerini SEO uyumlu düzenlemeniz arama motorlarında organik olarak yükselmenizi ve öne çıkmanızı sağlar.

e ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere profesyonel hizmetler bütünü sağlıyoruz. Güvenli e-ticaret altyapısı ve beraberindeki tüm çözümler için aşağıdaki linkten size destek olmaya hazırız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliği e-ticaret sitelerinde tüketicilerin aradıkları ürünlere daha kolay ulaşabilmelerini sağlayarak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesinde önemli rol oynayan araçlardan biri. Site içi arama...
25 Kasım 2018
Sinan Oypan
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmeler, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırmak için profesyonel SEO çalışmalarına ihtiyaç duyarlar. Bir SEO ajansı ile çalışmak ve bu işleri dışardan hizmet alarak yaptırmak maliyetli olabileceği için de...
9 Eylül 2019
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları...
10 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları, yeni yıla girmeden önce yıl sonu satışlarını artırmak için e-ticaret firmalarına bir fırsat yarattığı için özellikle üzerinde durulması gereken çalışmalardan biri. Yılbaşı kampanyaları tanıtımı...
13 Aralık 2019
Sinan Oypan
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
E-ticaret siteleri ile alışveriş merkezleri insanların cebine kadar girdi. Bilgisayardan, tabletten, telefondan alışveriş yapabilmek mümkün. Ürün ve hizmetler de çeşit zenginliğine sahip. Ama kullanıcıların e-ticaret sitelerinden...
16 Mart 2021
Markethinkers
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Özellikle Instagram’ın canlı yayın özelliğini duyurmasının ardından, hem kullanıcılar hem de markalar canlı yayın içeriklerine bir hayli önem vermeye başladı. Canlı yayın yapmanın kolay bir hale gelmesi ve herkes tarafından...
24 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı...
24 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin