E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları

14 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları

E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını paylaşacağız.

E-ticaret sitesi kurmak istiyorum, nereden başlamalıyım?

1. Adım: Şirket kurmak

E-ticaret sitesi kurmak için vergi mükellefi olmanız, bunun için de şirket sahibi olmanız gerekir. Bir fiziki mağazanız mevcutsa, şirketinizin faaliyet alanlarına online ticareti eklemeniz yeterli olacaktır. Ayrıca internetten alışverişlerde tüketiciyi korumak ve e-ticaret işlemlerini kayıt altına almak amacıyla işletmelerin ETBİS’e (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi ve Bildirim Yükümlülükleri) kayıt olması gerekir.

IdeaSoft E-ticaret Paketlerini tercih ettiğinizde dilerseniz şirket kurulum süreçleriniz tarafımızdan karşılanır. Şirket kurulum süreçleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.

İlgili Rehber: Şahıs şirketi nasıl kurulur?

İlgili Rehber: Limited şirket nasıl kurulur?

2. Adım: Güvenli bir e-ticaret yazılımı seçmek

E-ticaret sitenizi açık kaynaklı yazılımlarla kurmanız mümkün. Fakat bunun için ya sizin teknik bilginizin olması ya da dışarıdan destek almanız gerekiyor. Burada yazılım için ekstra ücret ödemeseniz bile arayüz, ajans, freelancer hizmet, SSL Sertifikası, Hosting ve Alan Adı ücretleri için ücret ödemek durumunda kalırsınız. Üstelik e-ticaret sitenizi bu şekilde kurduğunuzda sonrasında karşılaşacağınız bir teknik sorunda karşınızda bir muhattap bulamayacak ve başarısız olma oranınız artacaktır. Ancak güvenli bir altyapı ve tüm hizmetlerin sunulduğu e-ticaret paketlerinde memnuniyet ve başarı oranınız üst seviyelere çıkar.

IdeaSoft E-ticaret Paketlerimizi yakından incelemek, hizmetlerimizi denemek için tıklayın.

3. Adım: E-ticaret sitesinde olması gereken hizmetleri sağlamak

E-ticaret sitesi kurulduktan sonra satış yapılmasını sağlayacak birçok hizmetin de siteye eklenmesi gerekir. Özel ya da açık kaynaklı bir yazılımla sitenizi kurduğunuzda tüm bu hizmetler için tek tek ücret ödeyerek maliyetlerinizi artırmanız gerekecektir. Ancak bir e-ticaret paketi tercih ettiğinizde e-ticaret siteniz için ihtiyacınız olacak tüm hizmetler de beraberinde sizlere sunulur.

Bir e-ticaret sitesine başarı getirecek özellikler nelerdir?

Güvenlik önceliğiniz olsun: E-ticaret sitesinden alışveriş yapan tüketiciler için site güvenliği aranılan özelliklerin başında gelir. E-ticaret sitenizi kurarken güvenliği ilk önceliğiniz yapmalısınız. Güvenli altyapıya sahip bir e-ticaret sitesi, SSL sertifikası, domain, hosting gibi e-ticaret sitenizin temellerini oluşturacak hizmetleri sizi yarı yolda bırakmayacak kurumlardan almalısınız.

Unutmayın e-ticaret siteniz sizin sanal dükkanınız olacak. Fiziki dükkanınız için gösterdiğiniz özeni e-ticaret siteniz de bekleyecek. Güvenli bir e-ticaret sitesi, sitenize gelen ziyaretçilerinizi tedirgin etmeyecek ve satın almasını olumlu etkileyecektir.

Sektörünüze uygun tasarımlar: E-ticaret site tasarımınızda sektörünüze özel, gelişen trendlere uygun modern tasarımlar tercih edebilirsiniz. Site navigasyonunun kolay olması, doğru bir ürün-kategori yerleştirmesi, karmaşadan uzak bir vitrin görünümü gibi kullanıcı deneyimi açısından önem arz eden konular birincil hedefiniz olsun.

Hızlı ve dinamik bir e-ticaret sitesi: Tüketicilerin bir site yüklenirken 3 saniyeden daha fazla beklemeye sabırları olmuyor. Hızlı, dinamik, tüm beklentileri karşılayan görsel ve materyaller ile bezenmiş bir e-ticaret sitesi hedefleyin. Sayfa hızınızı düşüren alanları optimize etmeyi ihmal etmeyin.

Mobil uyumluluk ve mobil uygulama: E-ticaret sitenizin mobil uyumlu (responsive) olmasına özen göstererek her cihazda(bilgisayar, telefon, tablet) görünür olmayı hedefleyebilirsiniz. Türkiye’de her yıl mobil kullanım ve mobil uygulama indirme oranları artış gösteriyor. Mobil platformlarda e-ticaret sitenizi geliştirin.

Güvenli ödeme seçenekleri: Tüketicilerin online alışverişlerde en çok önemsediği konu ödeme alanıdır. Alternatifli ödeme seçeneklerini güvenli bir şekilde sunmalısınız. Kredi kartı ile ödeme, kapıda ödeme, Havale/EFT gibi farklı ödeme seçenekleri markaya olan güveni artıracaktır. Corona virüs sonrası artan temassız ödemelerden sonra teslimatların da temassız olması adına farklı ödeme ve teslimat seçenekleri sunabilirsiniz.

Kargo hizmetleri: Kargo gönderimlerinizi daha yönetilebilir kılmak adına kargo anlaşmaları yapabilirsiniz. Müşterilerinize cazip kargo ücretleri sunmanız e-ticaret sitenizi daha tercih edilebilir kılacaktır. İndirimli kargo anlaşmaları yaparak az maliyetle cazip kargo fiyatları sunabilirsiniz.

SEO uyumlu olması: E-ticaret sitenizin SEO uyumlu olarak düzenlenebilir olması gerekir. Sitenizin görsel ve içeriklerini SEO uyumlu düzenlemeniz arama motorlarında organik olarak yükselmenizi ve öne çıkmanızı sağlar.

e ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere profesyonel hizmetler bütünü sağlıyoruz. Güvenli e-ticaret altyapısı ve beraberindeki tüm çözümler için aşağıdaki linkten size destek olmaya hazırız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Google Search Console Nedir? Bir internet sitesine sahip olan herkesin arama motoru görünürlüğünü artırmak için kullanması gereken araçlardan olan Google Search Console, çeşitli performans ölçümlemeleri içeren ücretsiz bir Google...
25 Ocak 2021
Markethinkers
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
E-ticarette blog yazma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği için etkili olduğu gibi tüketicileri satışa yönlendirmek için de önemli çalışmalardan biridir. Blog çalışmalarıyla aynı zamanda e-ticaret sitenizi de düzenli olarak...
6 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Gerilla pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekmek ve farklı bir yaklaşımla marka ya da ürün tanıtımı yapmak için kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve zaman zaman bu pazarlama çalışmalarının iyi örneklerini viral olmuş...
2 Ekim 2019
Sinan Oypan
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Tabii ki Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak için doğru anahtar kelimeleri kullanmak, doğru stratejileri...
25 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemi günümüzde halen bir tehdit oluşturmakta ve fiziki mağazalar için e-ticarete yatırım yapmak bu süreçte oldukça önemli bir adım oldu. Çünkü geçtiğimiz ilkbahar aylarında sokağa çıkma yasakları ve toplu olarak buluşma...
7 Eylül 2020
Sinan Oypan
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol...
10 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de...
23 Ekim 2017
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını...
3 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin