E ticaret siteleri için yönetim ipuçları

Yazar: Ferad Osman Sali
Güncellenme Tarihi: 29.07.2020
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları

E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir. Arkaplanda yapılması gereken birçok işlem bulunur. Site yönetimini doğru yapmanız, uzun vadede karlılığınızı artırmanızı sağlarken, marka bilinirliğinizi de artırmanıza yardımcı olur.

E ticaret siteleri için yönetim ipuçları

Site yüklenme hızını artırın

E ticaret siteleri günümüzde hız konusunda da çalışmalar yapmalılar. Kullanıcılar yavaş yüklenen web sitelerini terk ettikleri için geri dönüşümleriniz azalır. E-ticaret sitenizde sayfaların yüklenme hızlarını artırmanız, kullanıcıların sitenizde daha hızlı ve kolay bir şekilde vakit geçirmelerini sağlar. Sayfa yüklenme süresi artıkça siteyi terk etme oranları da yükselmeye başlar. İyi bir kullanıcı deneyimi sunabilmek için bu konuya özellikle dikkat etmeniz önemlidir.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Ürünlerinizle ilgili içerik sayısını artırın

Yeni kitlelere ulaşmak ve ürünlerinizin bilinirliğini artırmak için ürünlerinizle ilgili mümkün olduğunca fazla içerik üretmeye çalışın. Tek başına bir ürün sayfası açmanız ürüne talep yaratmak için yeterli olmayacaktır. Ürün tanıtımları için blog yazıları hazırlamak, videolar çekmek, influencer pazarlama çalışmalarıyla reklam kampanyaları hazırlamak bu süreçte yapabileceğiniz çalışmalar arasında yer alır.

İlgili rehber: Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler

Tek bir formatta kalmayarak, görsel, video ve yazı gibi farklı içerik formatlarını denemeniz farklı kitlelere dee ulaşmanızı sağlar. Ürünlerin kullanım alanlarını göstermek ve kutu açılımı gibi içeriklerle de ürünlere talep yaratabilirsiniz.

İlgili rehber: En trend Youtube video fikirleri

İçerik pazarlama stratejisi oluşturun

İçerik pazarlama e ticaret siteleri için oldukça önemli. Marka bilinirliğini artırma, tüketicilere ulaşma ve ürünlere talep yaratma konusunda içerik üretimine ağırlık vermeniz gerekir. Farklı içerik konuları üzerinde stratejiler oluşturarak, marka ve ürün tanıtımları yapabilir, bilgilendirici ve eğlendirici yazılarla tüketicilerin ilgisini çekebilir ve onlarla etkileşime girebilirsiniz.

İlgili rehber: Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?

Sosyal medya yönetim planınızı hazırlayın

Günümüzde sosyal medya pazarlama da e ticaret siteleri için önem taşımakta. Kullanıcılar gün içerisinde devamlı olarak sosyal ağları kullanmaktalar ve marka tanıtımı yapmak, ürünleri kullanıcılara ulaştırmak için de sosyal ağlar önemli bir görev üstlenmekteler.

İlgili rehber: Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?

Bir sosyal medya içerik stratejisi oluşturarak hem organik olarak hem de reklamlarla etkileşim yaratabilir, ürünlerinizi tanıtabilir ve yeni kitlelere ulaşabilirsiniz. Sosyal medya reklamları için belli bir bütçe oluşturmanız ve doğru hedeflemelerle reklamlarınızı doğru kitlelere ulaştırmanız satışlarınızı artırma konusunda da önemlidir.

İlgili rehber: Sosyal medya için farklı reklam fikirleri

Fiyatlandırma politikalarınızı belirleyin

E ticaret siteleri için fiyatlandırma stratejileri oluşturmak ve rekabetle baş edebilmek de bir hayli önemli. Doğru fiyatlandırma stratejilerini belirlemeniz hem karlılık oranınızı korumanızı sağlar hem de rekabette de başarılı olmanıza yardımcı olur. İnternetten satışlarda kullanabileceğiniz farklı fiyatlandırma stratejileri için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?

İade politikalarınızı oluşturun

E ticaret siteleri kimi zaman ürün iadeleri de almaktalar. Site yönetimi yaparken iade politikalarınızı da belirlemeniz önemlidir. Tüketiciler hangi koşullarda nasıl iade yapabileceklerini bilmeliler. Bunun için iade bilgilerinin ve koşullarının yer aldığı bir varış sayfası hazırlamanız ve sitenizin footer bölümünde de bu sayfaya yönlendirme linki koymanız gerekir.

İlgili rehber: Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?

İade koşullarını belirlemenin yanı sıra sitenize gelen iadeleri de doğru yönetmeniz gerekir. Müşteri memnuniyetinin yanı sıra iadeler nedeniyle zarar etme durumuna da hazırlıklı olmalısınız. Gelen iadelerin adedinin artması bir takım yanlışlıklar olduğunu gösterir. Bu nedenle de iadelerin takibini de iyi yapmanız önemli.

İlgili rehber: E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?

Sipariş takibi ve gönderimi

E ticaret siteleri yönetim konusunda sipariş takibi ve gönderimlerini de doğru bir şekilde yapmalılar. Müşterilerin siparişlerini düzenli olarak kontrol etmeniz ve siparişlerin yerine ulaşıp ulaşmadığının kontrollerini ve yönetimini yapmanız gerekir. Siparişi hazırlayıp, kargoladıktan sonra ürünün müşteriye ulaşmış olduğundan emin olmanız gerekmektedir. Bunun için kargo takip işlemlerini de yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?

Gönderim seçeneklerinizi de değerlendirmeniz gerekmekte. Hızlı gönderim, aynı gün kargo gönderimi, kargo teslimat süreleri gibi farklı seçenekler üzerinde çalışarak kargo gönderim seçeneklerinizi de pazarlama aracı olarak kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler

Finans yönetim

E ticaret siteleri için önemli konulardan biri de finans yönetimidir. Eldeki sermayeyi en verimli şekilde korumak, karlılığı artırmak, gelir ve gider takiplerini yaparak finansal olarak şirketi artı değerde tutmak gerekir. Bunun için yapmanız gereken birçok önemli çalışma vardır. Öncelikli olarak gelir gider takibi, ürün maliyetleri, kargo maliyetleri, aylık finansal raporlamalar, vergi takibi ve ödemeleri, depo maliyetleri gibi birçok konu üzerinde çalışmalar yapmanız önemli.

İlgili rehber: E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler