E ticaret siteleri için yönetim ipuçları

30 Temmuz 2020
Sinan Oypan

E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir. Arkaplanda yapılması gereken birçok işlem bulunur. Site yönetimini doğru yapmanız, uzun vadede karlılığınızı artırmanızı sağlarken, marka bilinirliğinizi de artırmanıza yardımcı olur.

E ticaret siteleri için yönetim ipuçları

Site yüklenme hızını artırın

E ticaret siteleri günümüzde hız konusunda da çalışmalar yapmalılar. Kullanıcılar yavaş yüklenen web sitelerini terk ettikleri için geri dönüşümleriniz azalır. E-ticaret sitenizde sayfaların yüklenme hızlarını artırmanız, kullanıcıların sitenizde daha hızlı ve kolay bir şekilde vakit geçirmelerini sağlar. Sayfa yüklenme süresi artıkça siteyi terk etme oranları da yükselmeye başlar. İyi bir kullanıcı deneyimi sunabilmek için bu konuya özellikle dikkat etmeniz önemlidir.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Ürünlerinizle ilgili içerik sayısını artırın

Yeni kitlelere ulaşmak ve ürünlerinizin bilinirliğini artırmak için ürünlerinizle ilgili mümkün olduğunca fazla içerik üretmeye çalışın. Tek başına bir ürün sayfası açmanız ürüne talep yaratmak için yeterli olmayacaktır. Ürün tanıtımları için blog yazıları hazırlamak, videolar çekmek, influencer pazarlama çalışmalarıyla reklam kampanyaları hazırlamak bu süreçte yapabileceğiniz çalışmalar arasında yer alır.

İlgili rehber: Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler

Tek bir formatta kalmayarak, görsel, video ve yazı gibi farklı içerik formatlarını denemeniz farklı kitlelere dee ulaşmanızı sağlar. Ürünlerin kullanım alanlarını göstermek ve kutu açılımı gibi içeriklerle de ürünlere talep yaratabilirsiniz.

İlgili rehber: En trend Youtube video fikirleri

İçerik pazarlama stratejisi oluşturun

İçerik pazarlama e ticaret siteleri için oldukça önemli. Marka bilinirliğini artırma, tüketicilere ulaşma ve ürünlere talep yaratma konusunda içerik üretimine ağırlık vermeniz gerekir. Farklı içerik konuları üzerinde stratejiler oluşturarak, marka ve ürün tanıtımları yapabilir, bilgilendirici ve eğlendirici yazılarla tüketicilerin ilgisini çekebilir ve onlarla etkileşime girebilirsiniz.

İlgili rehber: Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?

Sosyal medya yönetim planınızı hazırlayın

Günümüzde sosyal medya pazarlama da e ticaret siteleri için önem taşımakta. Kullanıcılar gün içerisinde devamlı olarak sosyal ağları kullanmaktalar ve marka tanıtımı yapmak, ürünleri kullanıcılara ulaştırmak için de sosyal ağlar önemli bir görev üstlenmekteler.

İlgili rehber: Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?

Bir sosyal medya içerik stratejisi oluşturarak hem organik olarak hem de reklamlarla etkileşim yaratabilir, ürünlerinizi tanıtabilir ve yeni kitlelere ulaşabilirsiniz. Sosyal medya reklamları için belli bir bütçe oluşturmanız ve doğru hedeflemelerle reklamlarınızı doğru kitlelere ulaştırmanız satışlarınızı artırma konusunda da önemlidir.

İlgili rehber: Sosyal medya için farklı reklam fikirleri

Fiyatlandırma politikalarınızı belirleyin

E ticaret siteleri için fiyatlandırma stratejileri oluşturmak ve rekabetle baş edebilmek de bir hayli önemli. Doğru fiyatlandırma stratejilerini belirlemeniz hem karlılık oranınızı korumanızı sağlar hem de rekabette de başarılı olmanıza yardımcı olur. İnternetten satışlarda kullanabileceğiniz farklı fiyatlandırma stratejileri için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?

İade politikalarınızı oluşturun

E ticaret siteleri kimi zaman ürün iadeleri de almaktalar. Site yönetimi yaparken iade politikalarınızı da belirlemeniz önemlidir. Tüketiciler hangi koşullarda nasıl iade yapabileceklerini bilmeliler. Bunun için iade bilgilerinin ve koşullarının yer aldığı bir varış sayfası hazırlamanız ve sitenizin footer bölümünde de bu sayfaya yönlendirme linki koymanız gerekir.

İlgili rehber: Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?

İade koşullarını belirlemenin yanı sıra sitenize gelen iadeleri de doğru yönetmeniz gerekir. Müşteri memnuniyetinin yanı sıra iadeler nedeniyle zarar etme durumuna da hazırlıklı olmalısınız. Gelen iadelerin adedinin artması bir takım yanlışlıklar olduğunu gösterir. Bu nedenle de iadelerin takibini de iyi yapmanız önemli.

İlgili rehber: E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?

Sipariş takibi ve gönderimi

E ticaret siteleri yönetim konusunda sipariş takibi ve gönderimlerini de doğru bir şekilde yapmalılar. Müşterilerin siparişlerini düzenli olarak kontrol etmeniz ve siparişlerin yerine ulaşıp ulaşmadığının kontrollerini ve yönetimini yapmanız gerekir. Siparişi hazırlayıp, kargoladıktan sonra ürünün müşteriye ulaşmış olduğundan emin olmanız gerekmektedir. Bunun için kargo takip işlemlerini de yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?

Gönderim seçeneklerinizi de değerlendirmeniz gerekmekte. Hızlı gönderim, aynı gün kargo gönderimi, kargo teslimat süreleri gibi farklı seçenekler üzerinde çalışarak kargo gönderim seçeneklerinizi de pazarlama aracı olarak kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler

Finans yönetim

E ticaret siteleri için önemli konulardan biri de finans yönetimidir. Eldeki sermayeyi en verimli şekilde korumak, karlılığı artırmak, gelir ve gider takiplerini yaparak finansal olarak şirketi artı değerde tutmak gerekir. Bunun için yapmanız gereken birçok önemli çalışma vardır. Öncelikli olarak gelir gider takibi, ürün maliyetleri, kargo maliyetleri, aylık finansal raporlamalar, vergi takibi ve ödemeleri, depo maliyetleri gibi birçok konu üzerinde çalışmalar yapmanız önemli.

İlgili rehber: E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizi arama motorlarının daha iyi tarayabildiği ve daha iyi indeksleyebildiği bir hale getirmek organik olarak elde edeceğiniz trafiği artıracağı için, elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Kasım 2017
Sinan Oypan
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün...
14 Haziran 2018
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu...
25 Ocak 2017
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem...
15 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı...
11 Nisan 2017
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan