E ticaret siteleri için yönetim ipuçları

30 Temmuz 2020
Sinan Oypan

E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir. Arkaplanda yapılması gereken birçok işlem bulunur. Site yönetimini doğru yapmanız, uzun vadede karlılığınızı artırmanızı sağlarken, marka bilinirliğinizi de artırmanıza yardımcı olur.

E ticaret siteleri için yönetim ipuçları

Site yüklenme hızını artırın

E ticaret siteleri günümüzde hız konusunda da çalışmalar yapmalılar. Kullanıcılar yavaş yüklenen web sitelerini terk ettikleri için geri dönüşümleriniz azalır. E-ticaret sitenizde sayfaların yüklenme hızlarını artırmanız, kullanıcıların sitenizde daha hızlı ve kolay bir şekilde vakit geçirmelerini sağlar. Sayfa yüklenme süresi artıkça siteyi terk etme oranları da yükselmeye başlar. İyi bir kullanıcı deneyimi sunabilmek için bu konuya özellikle dikkat etmeniz önemlidir.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Ürünlerinizle ilgili içerik sayısını artırın

Yeni kitlelere ulaşmak ve ürünlerinizin bilinirliğini artırmak için ürünlerinizle ilgili mümkün olduğunca fazla içerik üretmeye çalışın. Tek başına bir ürün sayfası açmanız ürüne talep yaratmak için yeterli olmayacaktır. Ürün tanıtımları için blog yazıları hazırlamak, videolar çekmek, influencer pazarlama çalışmalarıyla reklam kampanyaları hazırlamak bu süreçte yapabileceğiniz çalışmalar arasında yer alır.

İlgili rehber: Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler

Tek bir formatta kalmayarak, görsel, video ve yazı gibi farklı içerik formatlarını denemeniz farklı kitlelere dee ulaşmanızı sağlar. Ürünlerin kullanım alanlarını göstermek ve kutu açılımı gibi içeriklerle de ürünlere talep yaratabilirsiniz.

İlgili rehber: En trend Youtube video fikirleri

İçerik pazarlama stratejisi oluşturun

İçerik pazarlama e ticaret siteleri için oldukça önemli. Marka bilinirliğini artırma, tüketicilere ulaşma ve ürünlere talep yaratma konusunda içerik üretimine ağırlık vermeniz gerekir. Farklı içerik konuları üzerinde stratejiler oluşturarak, marka ve ürün tanıtımları yapabilir, bilgilendirici ve eğlendirici yazılarla tüketicilerin ilgisini çekebilir ve onlarla etkileşime girebilirsiniz.

İlgili rehber: Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?

Sosyal medya yönetim planınızı hazırlayın

Günümüzde sosyal medya pazarlama da e ticaret siteleri için önem taşımakta. Kullanıcılar gün içerisinde devamlı olarak sosyal ağları kullanmaktalar ve marka tanıtımı yapmak, ürünleri kullanıcılara ulaştırmak için de sosyal ağlar önemli bir görev üstlenmekteler.

İlgili rehber: Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?

Bir sosyal medya içerik stratejisi oluşturarak hem organik olarak hem de reklamlarla etkileşim yaratabilir, ürünlerinizi tanıtabilir ve yeni kitlelere ulaşabilirsiniz. Sosyal medya reklamları için belli bir bütçe oluşturmanız ve doğru hedeflemelerle reklamlarınızı doğru kitlelere ulaştırmanız satışlarınızı artırma konusunda da önemlidir.

İlgili rehber: Sosyal medya için farklı reklam fikirleri

Fiyatlandırma politikalarınızı belirleyin

E ticaret siteleri için fiyatlandırma stratejileri oluşturmak ve rekabetle baş edebilmek de bir hayli önemli. Doğru fiyatlandırma stratejilerini belirlemeniz hem karlılık oranınızı korumanızı sağlar hem de rekabette de başarılı olmanıza yardımcı olur. İnternetten satışlarda kullanabileceğiniz farklı fiyatlandırma stratejileri için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?

İade politikalarınızı oluşturun

E ticaret siteleri kimi zaman ürün iadeleri de almaktalar. Site yönetimi yaparken iade politikalarınızı da belirlemeniz önemlidir. Tüketiciler hangi koşullarda nasıl iade yapabileceklerini bilmeliler. Bunun için iade bilgilerinin ve koşullarının yer aldığı bir varış sayfası hazırlamanız ve sitenizin footer bölümünde de bu sayfaya yönlendirme linki koymanız gerekir.

İlgili rehber: Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?

İade koşullarını belirlemenin yanı sıra sitenize gelen iadeleri de doğru yönetmeniz gerekir. Müşteri memnuniyetinin yanı sıra iadeler nedeniyle zarar etme durumuna da hazırlıklı olmalısınız. Gelen iadelerin adedinin artması bir takım yanlışlıklar olduğunu gösterir. Bu nedenle de iadelerin takibini de iyi yapmanız önemli.

İlgili rehber: E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?

Sipariş takibi ve gönderimi

E ticaret siteleri yönetim konusunda sipariş takibi ve gönderimlerini de doğru bir şekilde yapmalılar. Müşterilerin siparişlerini düzenli olarak kontrol etmeniz ve siparişlerin yerine ulaşıp ulaşmadığının kontrollerini ve yönetimini yapmanız gerekir. Siparişi hazırlayıp, kargoladıktan sonra ürünün müşteriye ulaşmış olduğundan emin olmanız gerekmektedir. Bunun için kargo takip işlemlerini de yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?

Gönderim seçeneklerinizi de değerlendirmeniz gerekmekte. Hızlı gönderim, aynı gün kargo gönderimi, kargo teslimat süreleri gibi farklı seçenekler üzerinde çalışarak kargo gönderim seçeneklerinizi de pazarlama aracı olarak kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler

Finans yönetim

E ticaret siteleri için önemli konulardan biri de finans yönetimidir. Eldeki sermayeyi en verimli şekilde korumak, karlılığı artırmak, gelir ve gider takiplerini yaparak finansal olarak şirketi artı değerde tutmak gerekir. Bunun için yapmanız gereken birçok önemli çalışma vardır. Öncelikli olarak gelir gider takibi, ürün maliyetleri, kargo maliyetleri, aylık finansal raporlamalar, vergi takibi ve ödemeleri, depo maliyetleri gibi birçok konu üzerinde çalışmalar yapmanız önemli.

İlgili rehber: E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada...
22 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret...
12 Haziran 2016
Sinan Oypan
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat...
2 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette gelirleri artırma, satış hedeflerini tutturma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı hedefleri tutturmak için promosyon kodu kullanımı oldukça yaygın. Tabii ki promosyon kodu kullanırken de bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken...
15 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza...
24 Mart 2017
Sinan Oypan