fbpx

Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak

10 Şubat 2021
Markethinkers
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak

Site Trafiği Nedir?

Web site sahipleri için oldukça önemli olan site trafiği, genel anlamda bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıları ifade eder. Çeşitli performans araçları ile analiz edilebilen site trafiği, hangi kaynaktan geldiği ve hangi sayfanıza geldiği gibi detaylarla birlikte bakıldığında, website performansınıza ilişkin önemli içgörüler sunar.Peki, daha detaylı tanımlayacak olursak site trafiği nedir? Neleri kapsar?

Site trafiği, bazen oturum bazında ölçülebilmektedir. Bu anlamda, özellikle belli bir kitleyi hedef alan e-ticaret sitelerinin ne kadar etkin bir yol izlediğini ölçmenin yollarından biridir. Sadece arama motorları üzerinden gerçekleştirilen tıklamalar değil; sosyal medya ağları ya da diğer web siteleri gibi kanallardan gelen yönlendirmeler de bu trafiğe dahildir.

Site Trafiği Sorgulama: Site Trafiğini Nasıl Öğrenebilir ve Ölçebilirsiniz?

Web site trafiği öğrenme çalışmalarında size yardımcı olacak bazı araçlar bulunmaktadır. En yaygın kullanılan ücretsiz uygulamalar arasında Google Search Console ile Google Analytics bulunur. Bu araçlar sayesinde site trafiğiniz hakkında detaylı bilgi sahibi olabilir ve siteniz üzerinde iyileştirmelerde bulunabilirsiniz. Ayrıca trafik kaynaklarınızı öğrenebilir, yönlendirilen trafik gibi istatistikleri de elde edebilirsiniz.

Site trafiği ölçme konusunda dikkat edilen ilk metrik, web sitenizi ziyaret eden toplam kullanıcıların sayısıdır. Belli bir zaman aralığında gerçekleşen bu ziyaretler dahilinde, ne kadar kişiye ulaştığınızı öğrenebilir ve size sağladığı geri dönüşümleri görebilirsiniz. Bu dönüşümler; özellikle e-ticaret siteleri için satışlara, ardından da kâra dönüşecektir.

Site trafiğini öğrenmek için en genel geçer kullanılan araç Google Analytics’tir. Ücretsiz kullanma imkanı veren bu araç sayesinde, dilediğiniz zaman aralığı için site trafiği sorgulaması yapabilir ve genel bir ölçümde bulunabilirsiniz.

Genel anlamda web sitelerinin performansını ölçmeye yarayan Google Analytics; sitenizi kaç kişi, ne zaman ve hangi sayfalar üzerinden ziyaret ediyorsa bir analiz halinde size sunar. Bu sayede kullanıcıların davranışları hakkında bilgi sahibi olabilir ve bu rapor doğrultusunda nasıl bir strateji geliştirebileceğinizi keşfedebilirsiniz.

Aksiyon almanız konusunda size bir yol haritası çizen bu araç ile içeriklerinizin ne kadar beğenilip beğenilmediği konusunda fikir edinebilirsiniz. Ek olarak, kullandığınız anahtar kelimelerin SEO açısından ne kadar işe yaradığını da analiz ederek daha sağlıklı bir süreç geliştirebilirsiniz. Unutmayın ki Google Analytics ile sadece kendi web sitenizi ölçümleyebilirsiniz, rakiplerinizinkini değil...

Eğer, rakip sitelerinizin site trafiği hakkında bilgi sahibi olmak istiyorsanız Ahrefs ve SemRush gibi ücretli araçları tercih etmeniz gerekir. Birçok SEO uzmanı tarafından önerilen bu araçlar, dünyada en çok başvurulan analiz platformlarıdır. Bu sayede rakiplerinizin yakın takipçisi olabilir ve kullandığınız anahtar kelimelerin rekabet oranına kadar bilgi edinebilirsiniz.

Web Site Trafiği Nasıl Artırılır?

Günümüz dünyasında internet, reklamcılık sektörünün odak noktası haline gelmiştir. Artık pek çok marka, TV reklamları yerine dijital dünyayı tercih etmektedir. Bu sayede geniş kitlelere ulaşabilir ve reklam giderleriniz konusunda tasarruf edebilirsiniz. Hedef kitleye minimum maliyetle ulaşmayı sağlamak için web site trafiği nasıl arttırılır?

Ücretli Trafik: Google ve Sosyal Medya Reklamları

Site trafiğini artırmanın bazı ücretli yolları bulunmaktadır. Bu yöntemler arasında en yaygın olanları, Google Ads reklamları ve sosyal medya reklamları şeklindedir.

Google Ads Reklamları

Google’ın sunmuş olduğu Ads platformu ile web sitenize ücretli olarak trafik çekebilirsiniz. Reklam veren olarak reklamların yer alacağı ülke, şehir ve bölge hakkında bir seçimde bulunabilirsiniz. Ek olarak bu reklamların gösterileceği cinsiyet ve yaş gibi demografik tercihlerde bulunabilir; gün ve saat aralığını da belirleyebilirsiniz.

Bu araç sayesinde Google Ads’in network’üne dahil olan tüm web sitelerinde reklam yayınlama fırsatı yakalarsınız. Kullanabileceğiniz reklam yöntemleri aşağıdaki gibidir:

  • Metin reklamları
  • Görüntülü reklamlar
  • Video reklamları
  • Alışveriş reklamları

Google Ads ile metin reklamı veren e-ticaret siteleri, arama sonucu sayfasında en üstte ve en altta yer alırlar. Bu anlamda reklamlar, kullanıcılar tarafından aratılan kelimelerle ilişkilendirilir.

Sosyal Medya Reklamları

Günümüz dünyasının vazgeçilmez bir parçası haline gelen sosyal medyada çok uzun saatler harcanmaktadır. Bu bağlamda en popüler platformlar; Facebook, Instagram, Twitter ve Pinterest şeklindedir. Bu sosyal ağlar sayesinde firmalar, kendilerini geniş kitlelere duyurabilmektedir. Sosyal medya üzerinde verilen ücretli reklamlar, artık birer tanıtım aracı olarak görülmektedir.

Organik Trafik: Arama Motoru Optimizasyonu

Bir web sitesi sahibinin en sık duyduğu kavramlardan biri arama motoru optimizasyonu, yani SEO’dur. Bu optimizasyon çalışmaları sayesinde kullanıcılar sitenizi arama motorlarında daha kolay bulabilmekte ve site trafiğinizi artırmaktadır. Bu kapsamda sürekli yapılan iyileştirmeler ve optimize etme işlemleri SEO çalışması dahilinde değerlendirilir. Böylece web sitenizdeki sayfalar, arama sonuçlarında rakiplerinize göre daha üst bir konumda çıkacak ve sıralaması yüksek olacaktır.

Arama motorları üzerinden yapılan aramayla sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, organik trafiği temsil etmektedir. Bu anlamda, eğer daha fazla organik trafik çekmek istiyorsanız web sitenizde uygulamanız gereken en önemli pazarlama stratejisi SEO temelli olmaldır.

Özellikle e-ticaret web sitelerinde doğru bir SEO planlaması yapmak hayati önem taşır. Bu planlama, içerik oluşturma ve kullanıcı deneyimi gibi çeşitli alanlarda kurallara sahiptir. Bir e-ticaret sitesinde organik trafik almanın en önemli yolu optimizasyondur. Eğer, SEO çalışmalarına yatırım yapmaz ve rekabetin yüksek olduğu dijital dünyada organik trafik edinemezseniz sürekli ücretli reklamlara bağlı kalırsınız. Bu da reklam bütçesi açısından sizi zorlayacak bir durumdur.

Referral Trafik: Diğer Sitelerden Gelen Trafik

Google Analytics verilerinizde referral trafik kavramı ile karşılaşabilirsiniz. Bu trafik türü, başka sitelerdeki linklerden web sitenize gelen trafiği ifade etmektedir. Bu linkler, referral trafiğinizi artırmak için doğal yollarla kazanılmış da olabilir; satın aldığınız bağlantı yolları da olabilir.

Google Analytics sayesinde bu istatistikleri görüntüleyebilir ve kullanıcıların sizi nasıl bulduğu hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu sayede web siteniz için oluşturduğunuz bu trafik kaynağının size ne kadar değer kattığını görme imkanınız olur.

Referral trafik dediğimiz yönlendirme trafiği, çevrim içi pazarlamada oldukça değerlidir. Çünkü farklı kaynaklardan web sitenize potansiyel müşteri ziyareti gerçekleştir. Bu ziyaretlerin en öne çıkan kaynaklarından biri sosyal medya platformlarıdır. Facebook, Twitter, Instagram ve Linkedin gibi platformlarda yer alan yönlendirici linkler üzerinden yapılan ziyaretler, web sitenizin referral trafiğini artıracaktır.

Ancak, yönlendirme trafiği getirmenin en rahat yollarından olan sosyal ağlar arasında en dikkat çeken platform Pinterest’tir. Pinleme özelliği sayesinde Twitter’dan bile daha çok yönlendirme trafiği çeken sosyal ağ, e-ticaret siteleri için SEO alanında sıklıkla tercih edilen bir kaynaktır.

IdeaSoft Trafik Verilerinizi Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak için Size Hangi Fırsatları Sunuyor?

Web sitenizin trafik verilerini öğrenmek ve artırmak amacıyla çeşitli özellikler sunan IdeaSoft, arama motoru pazarlaması alanında da gerekli altyapıyı sağlamaktadır. Bu anlamda, akıllı reklam otomasyonu olan OtoPilot ile e-ticaret siteniz için reklam verebilir; ziyaretçi sayınızı ve böylece site trafiğinizi yükseltebilirsiniz.

IdeaSoft olarak sizlere sunduğumuz ve e-ticaret süreci dahilinde ihtiyaç duyabileceğiniz; sosyal medya ağlarında paylaşım, e-mail ve SMS hizmeti dahil çeşitli özelliklerimizden faydalanabilirsiniz. Bunların yanı sıra, farklı hizmetlere ihtiyaç duymanız halinde, websitenizin trafiğini artırmak için IdeaSoft iş ortaklarının özel tekliflerinden de faydalanabilirsiniz.

E-ticaret sitelerinde, artan ziyaretçi sayısı dahilinde bir satış başarısı yakalayabilmek için mutlaka hedeflenen kelimeler üzerine organik trafik alınmalıdır. Size sunduğumuz araçlar ve SEO özellikleri ile arama motoru sonuçlarında üst sıralarda yer alabilir, daha çok ziyaretçiye ulaşabilir ve bu anlamda müşteri sayınızı da artırabilirsiniz.

IdeaSoft altyapısına sahipseniz sitenizin trafik ölçümü için panelde yer alan raporlardan faydalanabilir ve gerekli bilgilere kolayca erişebilirsiniz. Üstelik, arzu ederseniz web sitenizi Google Analytics ile kolayca entegre edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları, yeni yıla girmeden önce yıl sonu satışlarını artırmak için e-ticaret firmalarına bir fırsat yarattığı için özellikle üzerinde durulması gereken çalışmalardan biri. Yılbaşı kampanyaları tanıtımı...
13 Aralık 2019
Sinan Oypan
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak istiyorum diyorsanız; instagram butikleri nasıl açılır / instagram kıyafet butik nasıl açılır, instagram’da butik açmak için gerekenler / butik açmak için ne gerekli, instagram butik açmak için ne kadar...
4 Aralık 2018
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Birçok kişi kendi işini kurmak ister ancak ilk adımın ne olacağını veya nasıl başlamaları gerektiği konusunda tereddüt yaşayabilirler. Bir diğer konu ise iş kurmak için doğru bir zamanın olup olmadığı sorunsalıdır....
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Doğru içerik...
23 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Bir girişimci olmak istiyorsanız, karşılaşacağınız en büyük zorluklardan biri de size uygun bir iş alanı ve pazarı bulmak olacaktır. Size uygun bir niş pazarı nasıl bulacağınızı ve bu pazarda neler yapabileceğinizi önceden...
25 Haziran 2016
Sinan Oypan
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Twitter halen e-ticaret firmalarının en sık kullandığı sosyal mecralardan biri. Birçok firma tüketicilerle etkileşime geçmek, ürünlerini tanıtmak, müşteri hizmetleri sunmak ve marka bilinirliklerini artırmak için Twitter’da yer...
31 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel...
7 Aralık 2017
Sinan Oypan
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi, herbir ürün için farklı derecelerde gerçekleşen ve herbir ürün için de geçerli olan kavramlardan biridir. Herbir ürünün belli bir yaşam döngüsü vardır ve bunu yönetmek önemli olduğu gibi, bu süreyi...
2 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada...
19 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler...
24 Mart 2020
Sinan Oypan