Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak

10 Şubat 2021
Markethinkers
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak

Site Trafiği Nedir?

Web site sahipleri için oldukça önemli olan site trafiği, genel anlamda bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıları ifade eder. Çeşitli performans araçları ile analiz edilebilen site trafiği, hangi kaynaktan geldiği ve hangi sayfanıza geldiği gibi detaylarla birlikte bakıldığında, website performansınıza ilişkin önemli içgörüler sunar.Peki, daha detaylı tanımlayacak olursak site trafiği nedir? Neleri kapsar?

Site trafiği, bazen oturum bazında ölçülebilmektedir. Bu anlamda, özellikle belli bir kitleyi hedef alan e-ticaret sitelerinin ne kadar etkin bir yol izlediğini ölçmenin yollarından biridir. Sadece arama motorları üzerinden gerçekleştirilen tıklamalar değil; sosyal medya ağları ya da diğer web siteleri gibi kanallardan gelen yönlendirmeler de bu trafiğe dahildir.

Site Trafiği Sorgulama: Site Trafiğini Nasıl Öğrenebilir ve Ölçebilirsiniz?

Web site trafiği öğrenme çalışmalarında size yardımcı olacak bazı araçlar bulunmaktadır. En yaygın kullanılan ücretsiz uygulamalar arasında Google Search Console ile Google Analytics bulunur. Bu araçlar sayesinde site trafiğiniz hakkında detaylı bilgi sahibi olabilir ve siteniz üzerinde iyileştirmelerde bulunabilirsiniz. Ayrıca trafik kaynaklarınızı öğrenebilir, yönlendirilen trafik gibi istatistikleri de elde edebilirsiniz.

Site trafiği ölçme konusunda dikkat edilen ilk metrik, web sitenizi ziyaret eden toplam kullanıcıların sayısıdır. Belli bir zaman aralığında gerçekleşen bu ziyaretler dahilinde, ne kadar kişiye ulaştığınızı öğrenebilir ve size sağladığı geri dönüşümleri görebilirsiniz. Bu dönüşümler; özellikle e-ticaret siteleri için satışlara, ardından da kâra dönüşecektir.

Site trafiğini öğrenmek için en genel geçer kullanılan araç Google Analytics’tir. Ücretsiz kullanma imkanı veren bu araç sayesinde, dilediğiniz zaman aralığı için site trafiği sorgulaması yapabilir ve genel bir ölçümde bulunabilirsiniz.

Genel anlamda web sitelerinin performansını ölçmeye yarayan Google Analytics; sitenizi kaç kişi, ne zaman ve hangi sayfalar üzerinden ziyaret ediyorsa bir analiz halinde size sunar. Bu sayede kullanıcıların davranışları hakkında bilgi sahibi olabilir ve bu rapor doğrultusunda nasıl bir strateji geliştirebileceğinizi keşfedebilirsiniz.

Aksiyon almanız konusunda size bir yol haritası çizen bu araç ile içeriklerinizin ne kadar beğenilip beğenilmediği konusunda fikir edinebilirsiniz. Ek olarak, kullandığınız anahtar kelimelerin SEO açısından ne kadar işe yaradığını da analiz ederek daha sağlıklı bir süreç geliştirebilirsiniz. Unutmayın ki Google Analytics ile sadece kendi web sitenizi ölçümleyebilirsiniz, rakiplerinizinkini değil...

Eğer, rakip sitelerinizin site trafiği hakkında bilgi sahibi olmak istiyorsanız Ahrefs ve SemRush gibi ücretli araçları tercih etmeniz gerekir. Birçok SEO uzmanı tarafından önerilen bu araçlar, dünyada en çok başvurulan analiz platformlarıdır. Bu sayede rakiplerinizin yakın takipçisi olabilir ve kullandığınız anahtar kelimelerin rekabet oranına kadar bilgi edinebilirsiniz.

Web Site Trafiği Nasıl Artırılır?

Günümüz dünyasında internet, reklamcılık sektörünün odak noktası haline gelmiştir. Artık pek çok marka, TV reklamları yerine dijital dünyayı tercih etmektedir. Bu sayede geniş kitlelere ulaşabilir ve reklam giderleriniz konusunda tasarruf edebilirsiniz. Hedef kitleye minimum maliyetle ulaşmayı sağlamak için web site trafiği nasıl arttırılır?

Ücretli Trafik: Google ve Sosyal Medya Reklamları

Site trafiğini artırmanın bazı ücretli yolları bulunmaktadır. Bu yöntemler arasında en yaygın olanları, Google Ads reklamları ve sosyal medya reklamları şeklindedir.

Google Ads Reklamları

Google’ın sunmuş olduğu Ads platformu ile web sitenize ücretli olarak trafik çekebilirsiniz. Reklam veren olarak reklamların yer alacağı ülke, şehir ve bölge hakkında bir seçimde bulunabilirsiniz. Ek olarak bu reklamların gösterileceği cinsiyet ve yaş gibi demografik tercihlerde bulunabilir; gün ve saat aralığını da belirleyebilirsiniz.

Bu araç sayesinde Google Ads’in network’üne dahil olan tüm web sitelerinde reklam yayınlama fırsatı yakalarsınız. Kullanabileceğiniz reklam yöntemleri aşağıdaki gibidir:

  • Metin reklamları
  • Görüntülü reklamlar
  • Video reklamları
  • Alışveriş reklamları

Google Ads ile metin reklamı veren e-ticaret siteleri, arama sonucu sayfasında en üstte ve en altta yer alırlar. Bu anlamda reklamlar, kullanıcılar tarafından aratılan kelimelerle ilişkilendirilir.

Sosyal Medya Reklamları

Günümüz dünyasının vazgeçilmez bir parçası haline gelen sosyal medyada çok uzun saatler harcanmaktadır. Bu bağlamda en popüler platformlar; Facebook, Instagram, Twitter ve Pinterest şeklindedir. Bu sosyal ağlar sayesinde firmalar, kendilerini geniş kitlelere duyurabilmektedir. Sosyal medya üzerinde verilen ücretli reklamlar, artık birer tanıtım aracı olarak görülmektedir.

Organik Trafik: Arama Motoru Optimizasyonu

Bir web sitesi sahibinin en sık duyduğu kavramlardan biri arama motoru optimizasyonu, yani SEO’dur. Bu optimizasyon çalışmaları sayesinde kullanıcılar sitenizi arama motorlarında daha kolay bulabilmekte ve site trafiğinizi artırmaktadır. Bu kapsamda sürekli yapılan iyileştirmeler ve optimize etme işlemleri SEO çalışması dahilinde değerlendirilir. Böylece web sitenizdeki sayfalar, arama sonuçlarında rakiplerinize göre daha üst bir konumda çıkacak ve sıralaması yüksek olacaktır.

Arama motorları üzerinden yapılan aramayla sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, organik trafiği temsil etmektedir. Bu anlamda, eğer daha fazla organik trafik çekmek istiyorsanız web sitenizde uygulamanız gereken en önemli pazarlama stratejisi SEO temelli olmaldır.

Özellikle e-ticaret web sitelerinde doğru bir SEO planlaması yapmak hayati önem taşır. Bu planlama, içerik oluşturma ve kullanıcı deneyimi gibi çeşitli alanlarda kurallara sahiptir. Bir e-ticaret sitesinde organik trafik almanın en önemli yolu optimizasyondur. Eğer, SEO çalışmalarına yatırım yapmaz ve rekabetin yüksek olduğu dijital dünyada organik trafik edinemezseniz sürekli ücretli reklamlara bağlı kalırsınız. Bu da reklam bütçesi açısından sizi zorlayacak bir durumdur.

Referral Trafik: Diğer Sitelerden Gelen Trafik

Google Analytics verilerinizde referral trafik kavramı ile karşılaşabilirsiniz. Bu trafik türü, başka sitelerdeki linklerden web sitenize gelen trafiği ifade etmektedir. Bu linkler, referral trafiğinizi artırmak için doğal yollarla kazanılmış da olabilir; satın aldığınız bağlantı yolları da olabilir.

Google Analytics sayesinde bu istatistikleri görüntüleyebilir ve kullanıcıların sizi nasıl bulduğu hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu sayede web siteniz için oluşturduğunuz bu trafik kaynağının size ne kadar değer kattığını görme imkanınız olur.

Referral trafik dediğimiz yönlendirme trafiği, çevrim içi pazarlamada oldukça değerlidir. Çünkü farklı kaynaklardan web sitenize potansiyel müşteri ziyareti gerçekleştir. Bu ziyaretlerin en öne çıkan kaynaklarından biri sosyal medya platformlarıdır. Facebook, Twitter, Instagram ve Linkedin gibi platformlarda yer alan yönlendirici linkler üzerinden yapılan ziyaretler, web sitenizin referral trafiğini artıracaktır.

Ancak, yönlendirme trafiği getirmenin en rahat yollarından olan sosyal ağlar arasında en dikkat çeken platform Pinterest’tir. Pinleme özelliği sayesinde Twitter’dan bile daha çok yönlendirme trafiği çeken sosyal ağ, e-ticaret siteleri için SEO alanında sıklıkla tercih edilen bir kaynaktır.

IdeaSoft Trafik Verilerinizi Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak için Size Hangi Fırsatları Sunuyor?

Web sitenizin trafik verilerini öğrenmek ve artırmak amacıyla çeşitli özellikler sunan IdeaSoft, arama motoru pazarlaması alanında da gerekli altyapıyı sağlamaktadır. Bu anlamda, akıllı reklam otomasyonu olan OtoPilot ile e-ticaret siteniz için reklam verebilir; ziyaretçi sayınızı ve böylece site trafiğinizi yükseltebilirsiniz.

IdeaSoft olarak sizlere sunduğumuz ve e-ticaret süreci dahilinde ihtiyaç duyabileceğiniz; sosyal medya ağlarında paylaşım, e-mail ve SMS hizmeti dahil çeşitli özelliklerimizden faydalanabilirsiniz. Bunların yanı sıra, farklı hizmetlere ihtiyaç duymanız halinde, websitenizin trafiğini artırmak için IdeaSoft iş ortaklarının özel tekliflerinden de faydalanabilirsiniz.

E-ticaret sitelerinde, artan ziyaretçi sayısı dahilinde bir satış başarısı yakalayabilmek için mutlaka hedeflenen kelimeler üzerine organik trafik alınmalıdır. Size sunduğumuz araçlar ve SEO özellikleri ile arama motoru sonuçlarında üst sıralarda yer alabilir, daha çok ziyaretçiye ulaşabilir ve bu anlamda müşteri sayınızı da artırabilirsiniz.

IdeaSoft altyapısına sahipseniz sitenizin trafik ölçümü için panelde yer alan raporlardan faydalanabilir ve gerekli bilgilere kolayca erişebilirsiniz. Üstelik, arzu ederseniz web sitenizi Google Analytics ile kolayca entegre edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi e-ticaret firmaları için günümüzde önemli bir yere sahip. Hem organik hem de ücretli reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliği artırılabileceği gibi hem de mevcut takipçilerle...
20 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Alışveriş Reklamları Nedir? Web sitenize gelen trafiği artırmak, ürün ya da hizmetlerinizi tanıtmak ve potansiyel müşteriler bulmak için alışveriş reklamları kullanabilirsiniz. Peki, Google alışveriş reklamları...
17 Ocak 2021
Markethinkers
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim, müşteri memnuniyetini artımada ve markanıza olan güveni artırmada önemli bir yeri vardır. Kurumsal diliniz, müşterilerinize olan yaklaşımınızı belirleyecektir. Bu süreçte müşteri...
25 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka...
4 Nisan 2020
Sinan Oypan
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı...
7 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama emailing'de bir hayli önemli bir yere sahiptir. E-posta pazarlama, sadece yeni ürün veya kampanya duyuruları yapmak için kullanılan bir yöntem değildir. Aynı zamanda satış sonrasında da geri...
13 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin