Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak

10 Şubat 2021
Markethinkers

Site Trafiği Nedir?

Web site sahipleri için oldukça önemli olan site trafiği, genel anlamda bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıları ifade eder. Çeşitli performans araçları ile analiz edilebilen site trafiği, hangi kaynaktan geldiği ve hangi sayfanıza geldiği gibi detaylarla birlikte bakıldığında, website performansınıza ilişkin önemli içgörüler sunar.Peki, daha detaylı tanımlayacak olursak site trafiği nedir? Neleri kapsar?

Site trafiği, bazen oturum bazında ölçülebilmektedir. Bu anlamda, özellikle belli bir kitleyi hedef alan e-ticaret sitelerinin ne kadar etkin bir yol izlediğini ölçmenin yollarından biridir. Sadece arama motorları üzerinden gerçekleştirilen tıklamalar değil; sosyal medya ağları ya da diğer web siteleri gibi kanallardan gelen yönlendirmeler de bu trafiğe dahildir.

Site Trafiği Sorgulama: Site Trafiğini Nasıl Öğrenebilir ve Ölçebilirsiniz?

Web site trafiği öğrenme çalışmalarında size yardımcı olacak bazı araçlar bulunmaktadır. En yaygın kullanılan ücretsiz uygulamalar arasında Google Search Console ile Google Analytics bulunur. Bu araçlar sayesinde site trafiğiniz hakkında detaylı bilgi sahibi olabilir ve siteniz üzerinde iyileştirmelerde bulunabilirsiniz. Ayrıca trafik kaynaklarınızı öğrenebilir, yönlendirilen trafik gibi istatistikleri de elde edebilirsiniz.

Site trafiği ölçme konusunda dikkat edilen ilk metrik, web sitenizi ziyaret eden toplam kullanıcıların sayısıdır. Belli bir zaman aralığında gerçekleşen bu ziyaretler dahilinde, ne kadar kişiye ulaştığınızı öğrenebilir ve size sağladığı geri dönüşümleri görebilirsiniz. Bu dönüşümler; özellikle e-ticaret siteleri için satışlara, ardından da kâra dönüşecektir.

Site trafiğini öğrenmek için en genel geçer kullanılan araç Google Analytics’tir. Ücretsiz kullanma imkanı veren bu araç sayesinde, dilediğiniz zaman aralığı için site trafiği sorgulaması yapabilir ve genel bir ölçümde bulunabilirsiniz.

Genel anlamda web sitelerinin performansını ölçmeye yarayan Google Analytics; sitenizi kaç kişi, ne zaman ve hangi sayfalar üzerinden ziyaret ediyorsa bir analiz halinde size sunar. Bu sayede kullanıcıların davranışları hakkında bilgi sahibi olabilir ve bu rapor doğrultusunda nasıl bir strateji geliştirebileceğinizi keşfedebilirsiniz.

Aksiyon almanız konusunda size bir yol haritası çizen bu araç ile içeriklerinizin ne kadar beğenilip beğenilmediği konusunda fikir edinebilirsiniz. Ek olarak, kullandığınız anahtar kelimelerin SEO açısından ne kadar işe yaradığını da analiz ederek daha sağlıklı bir süreç geliştirebilirsiniz. Unutmayın ki Google Analytics ile sadece kendi web sitenizi ölçümleyebilirsiniz, rakiplerinizinkini değil...

Eğer, rakip sitelerinizin site trafiği hakkında bilgi sahibi olmak istiyorsanız Ahrefs ve SemRush gibi ücretli araçları tercih etmeniz gerekir. Birçok SEO uzmanı tarafından önerilen bu araçlar, dünyada en çok başvurulan analiz platformlarıdır. Bu sayede rakiplerinizin yakın takipçisi olabilir ve kullandığınız anahtar kelimelerin rekabet oranına kadar bilgi edinebilirsiniz.

Web Site Trafiği Nasıl Artırılır?

Günümüz dünyasında internet, reklamcılık sektörünün odak noktası haline gelmiştir. Artık pek çok marka, TV reklamları yerine dijital dünyayı tercih etmektedir. Bu sayede geniş kitlelere ulaşabilir ve reklam giderleriniz konusunda tasarruf edebilirsiniz. Hedef kitleye minimum maliyetle ulaşmayı sağlamak için web site trafiği nasıl arttırılır?

Ücretli Trafik: Google ve Sosyal Medya Reklamları

Site trafiğini artırmanın bazı ücretli yolları bulunmaktadır. Bu yöntemler arasında en yaygın olanları, Google Ads reklamları ve sosyal medya reklamları şeklindedir.

Google Ads Reklamları

Google’ın sunmuş olduğu Ads platformu ile web sitenize ücretli olarak trafik çekebilirsiniz. Reklam veren olarak reklamların yer alacağı ülke, şehir ve bölge hakkında bir seçimde bulunabilirsiniz. Ek olarak bu reklamların gösterileceği cinsiyet ve yaş gibi demografik tercihlerde bulunabilir; gün ve saat aralığını da belirleyebilirsiniz.

Bu araç sayesinde Google Ads’in network’üne dahil olan tüm web sitelerinde reklam yayınlama fırsatı yakalarsınız. Kullanabileceğiniz reklam yöntemleri aşağıdaki gibidir:

  • Metin reklamları
  • Görüntülü reklamlar
  • Video reklamları
  • Alışveriş reklamları

Google Ads ile metin reklamı veren e-ticaret siteleri, arama sonucu sayfasında en üstte ve en altta yer alırlar. Bu anlamda reklamlar, kullanıcılar tarafından aratılan kelimelerle ilişkilendirilir.

Sosyal Medya Reklamları

Günümüz dünyasının vazgeçilmez bir parçası haline gelen sosyal medyada çok uzun saatler harcanmaktadır. Bu bağlamda en popüler platformlar; Facebook, Instagram, Twitter ve Pinterest şeklindedir. Bu sosyal ağlar sayesinde firmalar, kendilerini geniş kitlelere duyurabilmektedir. Sosyal medya üzerinde verilen ücretli reklamlar, artık birer tanıtım aracı olarak görülmektedir.

Organik Trafik: Arama Motoru Optimizasyonu

Bir web sitesi sahibinin en sık duyduğu kavramlardan biri arama motoru optimizasyonu, yani SEO’dur. Bu optimizasyon çalışmaları sayesinde kullanıcılar sitenizi arama motorlarında daha kolay bulabilmekte ve site trafiğinizi artırmaktadır. Bu kapsamda sürekli yapılan iyileştirmeler ve optimize etme işlemleri SEO çalışması dahilinde değerlendirilir. Böylece web sitenizdeki sayfalar, arama sonuçlarında rakiplerinize göre daha üst bir konumda çıkacak ve sıralaması yüksek olacaktır.

Arama motorları üzerinden yapılan aramayla sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, organik trafiği temsil etmektedir. Bu anlamda, eğer daha fazla organik trafik çekmek istiyorsanız web sitenizde uygulamanız gereken en önemli pazarlama stratejisi SEO temelli olmaldır.

Özellikle e-ticaret web sitelerinde doğru bir SEO planlaması yapmak hayati önem taşır. Bu planlama, içerik oluşturma ve kullanıcı deneyimi gibi çeşitli alanlarda kurallara sahiptir. Bir e-ticaret sitesinde organik trafik almanın en önemli yolu optimizasyondur. Eğer, SEO çalışmalarına yatırım yapmaz ve rekabetin yüksek olduğu dijital dünyada organik trafik edinemezseniz sürekli ücretli reklamlara bağlı kalırsınız. Bu da reklam bütçesi açısından sizi zorlayacak bir durumdur.

Referral Trafik: Diğer Sitelerden Gelen Trafik

Google Analytics verilerinizde referral trafik kavramı ile karşılaşabilirsiniz. Bu trafik türü, başka sitelerdeki linklerden web sitenize gelen trafiği ifade etmektedir. Bu linkler, referral trafiğinizi artırmak için doğal yollarla kazanılmış da olabilir; satın aldığınız bağlantı yolları da olabilir.

Google Analytics sayesinde bu istatistikleri görüntüleyebilir ve kullanıcıların sizi nasıl bulduğu hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu sayede web siteniz için oluşturduğunuz bu trafik kaynağının size ne kadar değer kattığını görme imkanınız olur.

Referral trafik dediğimiz yönlendirme trafiği, çevrim içi pazarlamada oldukça değerlidir. Çünkü farklı kaynaklardan web sitenize potansiyel müşteri ziyareti gerçekleştir. Bu ziyaretlerin en öne çıkan kaynaklarından biri sosyal medya platformlarıdır. Facebook, Twitter, Instagram ve Linkedin gibi platformlarda yer alan yönlendirici linkler üzerinden yapılan ziyaretler, web sitenizin referral trafiğini artıracaktır.

Ancak, yönlendirme trafiği getirmenin en rahat yollarından olan sosyal ağlar arasında en dikkat çeken platform Pinterest’tir. Pinleme özelliği sayesinde Twitter’dan bile daha çok yönlendirme trafiği çeken sosyal ağ, e-ticaret siteleri için SEO alanında sıklıkla tercih edilen bir kaynaktır.

IdeaSoft Trafik Verilerinizi Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak için Size Hangi Fırsatları Sunuyor?

Web sitenizin trafik verilerini öğrenmek ve artırmak amacıyla çeşitli özellikler sunan IdeaSoft, arama motoru pazarlaması alanında da gerekli altyapıyı sağlamaktadır. Bu anlamda, akıllı reklam otomasyonu olan OtoPilot ile e-ticaret siteniz için reklam verebilir; ziyaretçi sayınızı ve böylece site trafiğinizi yükseltebilirsiniz.

IdeaSoft olarak sizlere sunduğumuz ve e-ticaret süreci dahilinde ihtiyaç duyabileceğiniz; sosyal medya ağlarında paylaşım, e-mail ve SMS hizmeti dahil çeşitli özelliklerimizden faydalanabilirsiniz. Bunların yanı sıra, farklı hizmetlere ihtiyaç duymanız halinde, websitenizin trafiğini artırmak için IdeaSoft iş ortaklarının özel tekliflerinden de faydalanabilirsiniz.

E-ticaret sitelerinde, artan ziyaretçi sayısı dahilinde bir satış başarısı yakalayabilmek için mutlaka hedeflenen kelimeler üzerine organik trafik alınmalıdır. Size sunduğumuz araçlar ve SEO özellikleri ile arama motoru sonuçlarında üst sıralarda yer alabilir, daha çok ziyaretçiye ulaşabilir ve bu anlamda müşteri sayınızı da artırabilirsiniz.

IdeaSoft altyapısına sahipseniz sitenizin trafik ölçümü için panelde yer alan raporlardan faydalanabilir ve gerekli bilgilere kolayca erişebilirsiniz. Üstelik, arzu ederseniz web sitenizi Google Analytics ile kolayca entegre edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi, e-ticarette yeni stratejiler belirlemek, rakipleri tanıma ve onların önüne geçmek için önemli bir görevi üstlenir ve e-ticaret firmalarının bu analizleri düzenli olarak yapmaları önemlidir. Rekabet analizi, endüstri...
27 Haziran 2019
Sinan Oypan
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk...
22 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret siteniz için belirli bir pazarlama stratejiniz vardır. Bu stratejiyi temel alarak pek çok alt stratejiler oluşturabilirsiniz, oluşturmanız da gerekir. Çünkü trafiğin yüksek olması için e-ticaret sitesinin hareketli olması...
1 Mart 2021
Markethinkers
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Ülkemizde eticaret ekosistemi gelişim gösterirken; büyük, orta ve küçük ölçekli işletmeler ürünlerini geniş kitlelere ulaştırmak için internetten satış yapmaya başladı. Hızlı...
20 Kasım 2019
Ideasoft Admin
Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?
Temmuz başında Nintendo ve Niantic tarafından yayınlanan Pokemon Go uygulaması, tüm dünyayı kasıp kavuruyor. Son günlerde bu uygulamayı görmemiş olmanız pek de mümkün değil. Çok hızlı bir şekilde başarıya ulaşan bu...
23 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
Kaliteli içerik üretmek, e-ticarette başarılı olmak için önemli detaylardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biridir. E-ticaret siteniz üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi...
1 Nisan 2019
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlama çalışmalarında hikayecilik, marka ve ürüne talep yaratmayı sağlarken, reklam ve pazarlama çalışmalarının da daha ilgi çekici olmasını sağlar. Tüketiciler, sıradan bir ürün fotoğrafı ya da videosunu izleyerek,...
16 Mart 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette bir strateji planı ya da bir diğer adıyla stratejik planlama yapmak, uzun vadede şirketin hedeflerine daha hızlı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Strateji planı hazırlamak ilk etapta biraz vakit alabilir; ancak uzun...
17 Temmuz 2020
Sinan Oypan