E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?

8 Ocak 2018
Ferad Osman Sali
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?

E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da bu ürün iadelerinin iyi bir şekilde yönetilmesi gerekir.

Tüketiciler ürünü teslim aldıktan sonraki 15 gün içinde ürünü iade etme hakkına sahiptirler; bu sebeple de firmaların bu konuda gerekli önlemleri almaları gerekir. Bunun yanı sıra ürün iadelerinin önüne geçmek için de yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Tüm bu çalışmaları bir bütün halinde yapmak hem iadeleri iyi bir şekilde yönetmenize hem de iade ürün oranlarını azaltmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Ürün iadelerine neden 6 durum

İade koşullarınızı net bir şekilde belirtin

İade koşullarınızı web siteniz üzerinde açık ve net bir şekilde belirtmeniz oldukça önemlidir. Tüketicilerin hangi koşullarda bu iadeleri gerçekleştirebileceğini belirtmelisiniz. Böylelikle yaşanabilecek kafa karışıklıklarının önüne geçer ve iadesi kabul olmayacak şartları belirtmiş olursunuz.

İlgili rehber: İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler

İade politikalarınız görünür bir yerde bulunsun

Ziyaretçileriniz, iade politikalarınıza kolaylıkla ulaşabilmeliler. Bu sebeple de site üzerinde her zaman görünen ve kolay ulaşılabilen bir yerde bu koşullara yer vermeniz gerekir. Genellikle e-ticaret sitelerinde bu koşullar Footer adı verilen sitenin en alt bölümünde yer alır. Bu bölüm her sayfa üzerinde göründüğü için, ziyaretçilerin bu sayfaya her zaman ulaşabilmesini sağlar.

İadelerde paketleme ve gönderim koşullarını belirtin

Bir diğer önemli konu ise, tüketicilere ürün iadesi yaparken, bu paketlemeleri nasıl yapacaklarını anlatmanız olacaktır. İade koşullarınızda bu detaylara da yer vermeniz gerekir. Böylelikle tüketiciler gönderimlerini doğru bir şekilde yapabilirler. Bunun yanı sıra iade adreslerinizi, hangi kargo firmalarıyla iade yapılabileceğini de açıkça belirtmeniz gerekir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?

İade ücretlerinizi belirtin

Ürün iadelerinde kargo ücretlerinin nasıl karşılandığı konusunda da tüketicileri bilgilendirmeniz gerekiyor. İade ücretlerini karşılıyorsanız bunu tüketicilere açıkça belirtmeniz gerekir. Kargo gönderimi sırasında tüketicilerin bu konuda bilgili olmaları oldukça önemlidir.

İade öncesi iletişime geçilmesini talep edin

Ürün iadeleri öncesinde tüketicilerin sizinle iletişime geçmeleri gerektiğini belirtmeniz de oldukça önemli. Çünkü iade öncesinde bu iletişimi kurmak, sorunu daha iyi anlamanızı sağlayacağı gibi tüketicinin ürünle ilgili yaşadığı sorunları çözerek iade sürecinin önüne geçilmesine yardımcı olur. İade koşullarınızda tüketicilere iletişim bilgilerinizi sunarak, onların sizle iletişim kurmalarını da sağlamanız gerekir.

İlgili rehber: Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler

Tüketicilerle tartışmaktan kaçının

Tüketiciler 15 gün içerisinde ürünü iade etme haklarına sahiptirler. Gerekli iade koşulları sağlandığında tüketiciler bu iadeleri yapabilirler. Bu sebeple de gereksiz yere tüketiciyle tartışmaya girmek ve onlarla olumsuz bir iletişim kurmanız, marka imajınıza zarar vereceği gibi haksız konuma düşme durumunuzda olabilir. Müşteri memnuniyetini sağlamak adına bu iade süreçlerini iyi yönetmeniz gerekir.

İade sebeplerini öğrenin

Yapabileceğiniz bir diğer çalışma ise iade sebeplerini öğrenmek olacaktır. Tüketiciler sizinle iletişime geçtiklerinde bu iade sebeplerini de belirtmeliler. Böylelikle tüketicilerden birinci ağızdan geri bildirimler toplayabilirsiniz. Bu iadelerin hangi sebeple gerçekleştiğini öğrenerek, bu sorunların önüne geçecek çalışmalar yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin...
26 Eylül 2016
Ferad Osman Sali
İhracat İle E-İhracat Arasındaki Farklar Nelerdir?
İhracat İle E-İhracat Arasındaki Farklar Nelerdir?
Yurt dışına ürün satışı yapmak detaylı bir operasyon süreci gerektirir. Gümrük prosedürleri, resmi beyanlar, kargo ve lojistik işlemleri bu sürecin önemli aşamalarıdır. Söz konusu aşamalarda yapılması gerekenler satışın...
25 Temmuz 2022
Savaş Çetinkaya
E-İhracat Yapabileceğiniz Platformlar Nelerdir?  Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?
E-İhracat Yapabileceğiniz Platformlar Nelerdir? Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?
Yurt dışına internet üzerinden satış yapma fikrine dayanan e-ihracat işlemleri, günümüzde pek çok farklı sebeple oldukça cazip bir ticari faaliyet kimliği kazanmıştır. Mikro ihracat gibi gümrük süreçlerini hızlandıran ve...
19 Mayıs 2022
Savaş Çetinkaya
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem...
3 Şubat 2017
Ferad Osman Sali
E-Ticaret Analitiklerinin Dünyasına Yolculuk
E-Ticaret Analitiklerinin Dünyasına Yolculuk
E-ticaret, günümüzde işletmelerin büyümesi ve başarılı olması için kritik bir rol oynamaktadır. Ancak, rekabetin artmasıyla birlikte, işletmelerin çevrimiçi performanslarını değerlendirmeleri ve iyileştirmeleri gerekmektedir....
1 Eylül 2023
Ferad Osman Sali
E-Ticarette Başarının Altın Kuralları
E-Ticarette Başarının Altın Kuralları
İnternet teknolojisinin gelişmesi markalara birçok olanaklar sağlar. Bu teknoloji sayesinde e-ticaret yaparak müşteri kitlesine kolay bir biçimde erişmek ve ürün satışı yapmak mümkündür. Bu avantajlar aynı zamanda rekabeti...
25 Haziran 2022
Savaş Çetinkaya