E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?

8 Ocak 2018
Ferad Osman Sali
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?

E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da bu ürün iadelerinin iyi bir şekilde yönetilmesi gerekir.

Tüketiciler ürünü teslim aldıktan sonraki 15 gün içinde ürünü iade etme hakkına sahiptirler; bu sebeple de firmaların bu konuda gerekli önlemleri almaları gerekir. Bunun yanı sıra ürün iadelerinin önüne geçmek için de yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Tüm bu çalışmaları bir bütün halinde yapmak hem iadeleri iyi bir şekilde yönetmenize hem de iade ürün oranlarını azaltmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Ürün iadelerine neden 6 durum

İade koşullarınızı net bir şekilde belirtin

İade koşullarınızı web siteniz üzerinde açık ve net bir şekilde belirtmeniz oldukça önemlidir. Tüketicilerin hangi koşullarda bu iadeleri gerçekleştirebileceğini belirtmelisiniz. Böylelikle yaşanabilecek kafa karışıklıklarının önüne geçer ve iadesi kabul olmayacak şartları belirtmiş olursunuz.

İlgili rehber: İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler

İade politikalarınız görünür bir yerde bulunsun

Ziyaretçileriniz, iade politikalarınıza kolaylıkla ulaşabilmeliler. Bu sebeple de site üzerinde her zaman görünen ve kolay ulaşılabilen bir yerde bu koşullara yer vermeniz gerekir. Genellikle e-ticaret sitelerinde bu koşullar Footer adı verilen sitenin en alt bölümünde yer alır. Bu bölüm her sayfa üzerinde göründüğü için, ziyaretçilerin bu sayfaya her zaman ulaşabilmesini sağlar.

İadelerde paketleme ve gönderim koşullarını belirtin

Bir diğer önemli konu ise, tüketicilere ürün iadesi yaparken, bu paketlemeleri nasıl yapacaklarını anlatmanız olacaktır. İade koşullarınızda bu detaylara da yer vermeniz gerekir. Böylelikle tüketiciler gönderimlerini doğru bir şekilde yapabilirler. Bunun yanı sıra iade adreslerinizi, hangi kargo firmalarıyla iade yapılabileceğini de açıkça belirtmeniz gerekir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?

İade ücretlerinizi belirtin

Ürün iadelerinde kargo ücretlerinin nasıl karşılandığı konusunda da tüketicileri bilgilendirmeniz gerekiyor. İade ücretlerini karşılıyorsanız bunu tüketicilere açıkça belirtmeniz gerekir. Kargo gönderimi sırasında tüketicilerin bu konuda bilgili olmaları oldukça önemlidir.

İade öncesi iletişime geçilmesini talep edin

Ürün iadeleri öncesinde tüketicilerin sizinle iletişime geçmeleri gerektiğini belirtmeniz de oldukça önemli. Çünkü iade öncesinde bu iletişimi kurmak, sorunu daha iyi anlamanızı sağlayacağı gibi tüketicinin ürünle ilgili yaşadığı sorunları çözerek iade sürecinin önüne geçilmesine yardımcı olur. İade koşullarınızda tüketicilere iletişim bilgilerinizi sunarak, onların sizle iletişim kurmalarını da sağlamanız gerekir.

İlgili rehber: Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler

Tüketicilerle tartışmaktan kaçının

Tüketiciler 15 gün içerisinde ürünü iade etme haklarına sahiptirler. Gerekli iade koşulları sağlandığında tüketiciler bu iadeleri yapabilirler. Bu sebeple de gereksiz yere tüketiciyle tartışmaya girmek ve onlarla olumsuz bir iletişim kurmanız, marka imajınıza zarar vereceği gibi haksız konuma düşme durumunuzda olabilir. Müşteri memnuniyetini sağlamak adına bu iade süreçlerini iyi yönetmeniz gerekir.

İade sebeplerini öğrenin

Yapabileceğiniz bir diğer çalışma ise iade sebeplerini öğrenmek olacaktır. Tüketiciler sizinle iletişime geçtiklerinde bu iade sebeplerini de belirtmeliler. Böylelikle tüketicilerden birinci ağızdan geri bildirimler toplayabilirsiniz. Bu iadelerin hangi sebeple gerçekleştiğini öğrenerek, bu sorunların önüne geçecek çalışmalar yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Gıda Ürünleri Satan E-Ticaret Sitesi Açmak
Gıda Ürünleri Satan E-Ticaret Sitesi Açmak
Gıda ürünleri sektörü oldukça canlıdır. Bunun en büyük sebebi beslenmenin her insanın temel gereksinimi olmasıdır. Dolayısıyla insanlar sık sık gıda alışverişi yapar. Bu kapsama çok sayıda ürün girer. Eğer gıda...
21 Şubat 2023
Ferad Osman Sali
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Ferad Osman Sali
2021 Kobi E-ticaret Raporumuz Hazır!
2021 Kobi E-ticaret Raporumuz Hazır!
2020, yaşanan pandemi sebebiyle hayatlarımızın köklü biçimde değiştiği bir yıl oldu. Bu durumun alışveriş alışkanlıklarımıza da yeni bir boyut kazandırdığı söylenebilir. KOBİ E-ticaret Zirvesi 2021’de sunduğumuz rapor da...
9 Mayıs 2022
Savaş Çetinkaya
Girişimcilik Nedir? Kimlere Girişimci Denir? Başarılı E-ticaret Girişimleri 
Girişimcilik Nedir? Kimlere Girişimci Denir? Başarılı E-ticaret Girişimleri 
Bireylerin yeni fikirler, ürünler veya hizmetler oluşturarak bunları başarılı bir şekilde hayata geçirme süreci olan girişimcilik, genellikle risk alma, yenilikçilik ve sıkı çalışma gerektiren bir faaliyettir. Girişimciler kendi...
1 Şubat 2024
Ferad Osman Sali
E-pazaryeri Platformları Sektör İncelemesi Raporu
E-pazaryeri Platformları Sektör İncelemesi Raporu
E-ticaret, günümüzde tüm dünyada geniş bir pazara hitap eder. Fiziki ortamda satın alınabilen hemen her ürünü online mecralardan edinmek mümkündür. E-ticaretin yaygınlaşması aynı zamanda lojistik sektörünün ve ödeme...
13 Mayıs 2022
Savaş Çetinkaya
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin...
31 Temmuz 2016
Ferad Osman Sali