E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?

8 Ocak 2018
Sinan Oypan

E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da bu ürün iadelerinin iyi bir şekilde yönetilmesi gerekir.

Tüketiciler ürünü teslim aldıktan sonraki 15 gün içinde ürünü iade etme hakkına sahiptirler; bu sebeple de firmaların bu konuda gerekli önlemleri almaları gerekir. Bunun yanı sıra ürün iadelerinin önüne geçmek için de yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Tüm bu çalışmaları bir bütün halinde yapmak hem iadeleri iyi bir şekilde yönetmenize hem de iade ürün oranlarını azaltmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Ürün iadelerine neden 6 durum

İade koşullarınızı net bir şekilde belirtin

İade koşullarınızı web siteniz üzerinde açık ve net bir şekilde belirtmeniz oldukça önemlidir. Tüketicilerin hangi koşullarda bu iadeleri gerçekleştirebileceğini belirtmelisiniz. Böylelikle yaşanabilecek kafa karışıklıklarının önüne geçer ve iadesi kabul olmayacak şartları belirtmiş olursunuz.

İlgili rehber: İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler

İade politikalarınız görünür bir yerde bulunsun

Ziyaretçileriniz, iade politikalarınıza kolaylıkla ulaşabilmeliler. Bu sebeple de site üzerinde her zaman görünen ve kolay ulaşılabilen bir yerde bu koşullara yer vermeniz gerekir. Genellikle e-ticaret sitelerinde bu koşullar Footer adı verilen sitenin en alt bölümünde yer alır. Bu bölüm her sayfa üzerinde göründüğü için, ziyaretçilerin bu sayfaya her zaman ulaşabilmesini sağlar.

İadelerde paketleme ve gönderim koşullarını belirtin

Bir diğer önemli konu ise, tüketicilere ürün iadesi yaparken, bu paketlemeleri nasıl yapacaklarını anlatmanız olacaktır. İade koşullarınızda bu detaylara da yer vermeniz gerekir. Böylelikle tüketiciler gönderimlerini doğru bir şekilde yapabilirler. Bunun yanı sıra iade adreslerinizi, hangi kargo firmalarıyla iade yapılabileceğini de açıkça belirtmeniz gerekir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?

İade ücretlerinizi belirtin

Ürün iadelerinde kargo ücretlerinin nasıl karşılandığı konusunda da tüketicileri bilgilendirmeniz gerekiyor. İade ücretlerini karşılıyorsanız bunu tüketicilere açıkça belirtmeniz gerekir. Kargo gönderimi sırasında tüketicilerin bu konuda bilgili olmaları oldukça önemlidir.

İade öncesi iletişime geçilmesini talep edin

Ürün iadeleri öncesinde tüketicilerin sizinle iletişime geçmeleri gerektiğini belirtmeniz de oldukça önemli. Çünkü iade öncesinde bu iletişimi kurmak, sorunu daha iyi anlamanızı sağlayacağı gibi tüketicinin ürünle ilgili yaşadığı sorunları çözerek iade sürecinin önüne geçilmesine yardımcı olur. İade koşullarınızda tüketicilere iletişim bilgilerinizi sunarak, onların sizle iletişim kurmalarını da sağlamanız gerekir.

İlgili rehber: Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler

Tüketicilerle tartışmaktan kaçının

Tüketiciler 15 gün içerisinde ürünü iade etme haklarına sahiptirler. Gerekli iade koşulları sağlandığında tüketiciler bu iadeleri yapabilirler. Bu sebeple de gereksiz yere tüketiciyle tartışmaya girmek ve onlarla olumsuz bir iletişim kurmanız, marka imajınıza zarar vereceği gibi haksız konuma düşme durumunuzda olabilir. Müşteri memnuniyetini sağlamak adına bu iade süreçlerini iyi yönetmeniz gerekir.

İade sebeplerini öğrenin

Yapabileceğiniz bir diğer çalışma ise iade sebeplerini öğrenmek olacaktır. Tüketiciler sizinle iletişime geçtiklerinde bu iade sebeplerini de belirtmeliler. Böylelikle tüketicilerden birinci ağızdan geri bildirimler toplayabilirsiniz. Bu iadelerin hangi sebeple gerçekleştiğini öğrenerek, bu sorunların önüne geçecek çalışmalar yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
Supplementlerin doping olarak görülmesinin hala tam olarak önüne geçilmediği günümüzde, bir o kadar da kullanıcısının olması online supplement satışı yapan site açmak için iyi bir fikir olabilir. Önyargıları olan kullanıcılar...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen e-ticaret firmalarının özellikle önem vermeleri gereken konulardan biri. Sadık müşteri kitlelerine sahip olmak, birçok avantaj sunarken, uzun vadede de şirketin karlılığını...
19 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal mağaza açmak, sanal dükkan açmak, online mağaza açmak, internet mağazası açmak, sanal pazar açmak, sanal market kurmak vb ne derseniz deyin; tek bir başlık altında topladığımızda internette mağaza açmak ili ilgili tüm merak...
24 Mayıs 2016
Ideasoft Admin
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları üzerinde durulması gereken çok ciddi bir konu. Ceza aldığınız taktirde Google'daki tüm indexiniz dahi silinebilir. Bu yazımızda yapmamanız gereken SEO hataları ile yapmamanız gereken 4 şeyi ele alacağız. SEO...
14 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete başlamak isteyen herkes, birkaç gün içinde 7/24 online mağazasını açarak tüm Türkiye'ye satış yapmaya başlayabilir. Türkiye’de e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıldan bu yana %39 büyüyerek 83,1 milyon TL’ye...
16 Temmuz 2020
Deniz Şahin
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını, bir diğer adıyla B2B satışlarını artırmak için uygulayabileceğiniz birçok farklı taktik ve strateji bulunuyor. B2B, yapısı gereği B2C’ye kıyasla daha zorlu bir kanal olsa da satış...
19 Şubat 2020
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken,...
28 Ekim 2019
Sinan Oypan
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu...
27 Ekim 2016
Sinan Oypan