E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?

8 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?

E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da bu ürün iadelerinin iyi bir şekilde yönetilmesi gerekir.

Tüketiciler ürünü teslim aldıktan sonraki 15 gün içinde ürünü iade etme hakkına sahiptirler; bu sebeple de firmaların bu konuda gerekli önlemleri almaları gerekir. Bunun yanı sıra ürün iadelerinin önüne geçmek için de yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Tüm bu çalışmaları bir bütün halinde yapmak hem iadeleri iyi bir şekilde yönetmenize hem de iade ürün oranlarını azaltmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Ürün iadelerine neden 6 durum

İade koşullarınızı net bir şekilde belirtin

İade koşullarınızı web siteniz üzerinde açık ve net bir şekilde belirtmeniz oldukça önemlidir. Tüketicilerin hangi koşullarda bu iadeleri gerçekleştirebileceğini belirtmelisiniz. Böylelikle yaşanabilecek kafa karışıklıklarının önüne geçer ve iadesi kabul olmayacak şartları belirtmiş olursunuz.

İlgili rehber: İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler

İade politikalarınız görünür bir yerde bulunsun

Ziyaretçileriniz, iade politikalarınıza kolaylıkla ulaşabilmeliler. Bu sebeple de site üzerinde her zaman görünen ve kolay ulaşılabilen bir yerde bu koşullara yer vermeniz gerekir. Genellikle e-ticaret sitelerinde bu koşullar Footer adı verilen sitenin en alt bölümünde yer alır. Bu bölüm her sayfa üzerinde göründüğü için, ziyaretçilerin bu sayfaya her zaman ulaşabilmesini sağlar.

İadelerde paketleme ve gönderim koşullarını belirtin

Bir diğer önemli konu ise, tüketicilere ürün iadesi yaparken, bu paketlemeleri nasıl yapacaklarını anlatmanız olacaktır. İade koşullarınızda bu detaylara da yer vermeniz gerekir. Böylelikle tüketiciler gönderimlerini doğru bir şekilde yapabilirler. Bunun yanı sıra iade adreslerinizi, hangi kargo firmalarıyla iade yapılabileceğini de açıkça belirtmeniz gerekir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?

İade ücretlerinizi belirtin

Ürün iadelerinde kargo ücretlerinin nasıl karşılandığı konusunda da tüketicileri bilgilendirmeniz gerekiyor. İade ücretlerini karşılıyorsanız bunu tüketicilere açıkça belirtmeniz gerekir. Kargo gönderimi sırasında tüketicilerin bu konuda bilgili olmaları oldukça önemlidir.

İade öncesi iletişime geçilmesini talep edin

Ürün iadeleri öncesinde tüketicilerin sizinle iletişime geçmeleri gerektiğini belirtmeniz de oldukça önemli. Çünkü iade öncesinde bu iletişimi kurmak, sorunu daha iyi anlamanızı sağlayacağı gibi tüketicinin ürünle ilgili yaşadığı sorunları çözerek iade sürecinin önüne geçilmesine yardımcı olur. İade koşullarınızda tüketicilere iletişim bilgilerinizi sunarak, onların sizle iletişim kurmalarını da sağlamanız gerekir.

İlgili rehber: Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler

Tüketicilerle tartışmaktan kaçının

Tüketiciler 15 gün içerisinde ürünü iade etme haklarına sahiptirler. Gerekli iade koşulları sağlandığında tüketiciler bu iadeleri yapabilirler. Bu sebeple de gereksiz yere tüketiciyle tartışmaya girmek ve onlarla olumsuz bir iletişim kurmanız, marka imajınıza zarar vereceği gibi haksız konuma düşme durumunuzda olabilir. Müşteri memnuniyetini sağlamak adına bu iade süreçlerini iyi yönetmeniz gerekir.

İade sebeplerini öğrenin

Yapabileceğiniz bir diğer çalışma ise iade sebeplerini öğrenmek olacaktır. Tüketiciler sizinle iletişime geçtiklerinde bu iade sebeplerini de belirtmeliler. Böylelikle tüketicilerden birinci ağızdan geri bildirimler toplayabilirsiniz. Bu iadelerin hangi sebeple gerçekleştiğini öğrenerek, bu sorunların önüne geçecek çalışmalar yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

n11 Mağaza Açma Rehberi
n11 Mağaza Açma Rehberi
n11 Mağaza Günümüzde iyiden iyiye yaygınlaşmakta olan sanal pazar yeri platformlarını, internetin günün her saati kalabalık olan caddeleri olarak yorumlamak çok da yanlış olmayacaktır. Fiziksel bir dükkânın ürün ya da...
17 Kasım 2021
Markethinkers
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi
E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi
Günümüzün en çok rağbet gören iş modellerinden biri olan e-ticaret, bir online mağaza kurup internetten satış yapmaktan ibaret değildir. E ticaret sitesi kurmak ve online satış yapmak, her geçen gün büyüyen ve gelişen bir sektöre...
25 Haziran 2021
Markethinkers
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların...
11 Eylül 2017
Sinan Oypan
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu...
27 Kasım 2020
Sinan Oypan
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
E-ticarette blog yazma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği için etkili olduğu gibi tüketicileri satışa yönlendirmek için de önemli çalışmalardan biridir. Blog çalışmalarıyla aynı zamanda e-ticaret sitenizi de düzenli olarak...
6 Aralık 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde ürün fotoğraflarınızın çekimlerini nasıl yapabileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan seriyi okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise ürün tanıtım videoları...
17 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin