fbpx

E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?

8 Ocak 2018
Sinan Oypan

E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da bu ürün iadelerinin iyi bir şekilde yönetilmesi gerekir.

Tüketiciler ürünü teslim aldıktan sonraki 15 gün içinde ürünü iade etme hakkına sahiptirler; bu sebeple de firmaların bu konuda gerekli önlemleri almaları gerekir. Bunun yanı sıra ürün iadelerinin önüne geçmek için de yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Tüm bu çalışmaları bir bütün halinde yapmak hem iadeleri iyi bir şekilde yönetmenize hem de iade ürün oranlarını azaltmanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Ürün iadelerine neden 6 durum

İade koşullarınızı net bir şekilde belirtin

İade koşullarınızı web siteniz üzerinde açık ve net bir şekilde belirtmeniz oldukça önemlidir. Tüketicilerin hangi koşullarda bu iadeleri gerçekleştirebileceğini belirtmelisiniz. Böylelikle yaşanabilecek kafa karışıklıklarının önüne geçer ve iadesi kabul olmayacak şartları belirtmiş olursunuz.

İlgili rehber: İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler

İade politikalarınız görünür bir yerde bulunsun

Ziyaretçileriniz, iade politikalarınıza kolaylıkla ulaşabilmeliler. Bu sebeple de site üzerinde her zaman görünen ve kolay ulaşılabilen bir yerde bu koşullara yer vermeniz gerekir. Genellikle e-ticaret sitelerinde bu koşullar Footer adı verilen sitenin en alt bölümünde yer alır. Bu bölüm her sayfa üzerinde göründüğü için, ziyaretçilerin bu sayfaya her zaman ulaşabilmesini sağlar.

İadelerde paketleme ve gönderim koşullarını belirtin

Bir diğer önemli konu ise, tüketicilere ürün iadesi yaparken, bu paketlemeleri nasıl yapacaklarını anlatmanız olacaktır. İade koşullarınızda bu detaylara da yer vermeniz gerekir. Böylelikle tüketiciler gönderimlerini doğru bir şekilde yapabilirler. Bunun yanı sıra iade adreslerinizi, hangi kargo firmalarıyla iade yapılabileceğini de açıkça belirtmeniz gerekir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?

İade ücretlerinizi belirtin

Ürün iadelerinde kargo ücretlerinin nasıl karşılandığı konusunda da tüketicileri bilgilendirmeniz gerekiyor. İade ücretlerini karşılıyorsanız bunu tüketicilere açıkça belirtmeniz gerekir. Kargo gönderimi sırasında tüketicilerin bu konuda bilgili olmaları oldukça önemlidir.

İade öncesi iletişime geçilmesini talep edin

Ürün iadeleri öncesinde tüketicilerin sizinle iletişime geçmeleri gerektiğini belirtmeniz de oldukça önemli. Çünkü iade öncesinde bu iletişimi kurmak, sorunu daha iyi anlamanızı sağlayacağı gibi tüketicinin ürünle ilgili yaşadığı sorunları çözerek iade sürecinin önüne geçilmesine yardımcı olur. İade koşullarınızda tüketicilere iletişim bilgilerinizi sunarak, onların sizle iletişim kurmalarını da sağlamanız gerekir.

İlgili rehber: Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler

Tüketicilerle tartışmaktan kaçının

Tüketiciler 15 gün içerisinde ürünü iade etme haklarına sahiptirler. Gerekli iade koşulları sağlandığında tüketiciler bu iadeleri yapabilirler. Bu sebeple de gereksiz yere tüketiciyle tartışmaya girmek ve onlarla olumsuz bir iletişim kurmanız, marka imajınıza zarar vereceği gibi haksız konuma düşme durumunuzda olabilir. Müşteri memnuniyetini sağlamak adına bu iade süreçlerini iyi yönetmeniz gerekir.

İade sebeplerini öğrenin

Yapabileceğiniz bir diğer çalışma ise iade sebeplerini öğrenmek olacaktır. Tüketiciler sizinle iletişime geçtiklerinde bu iade sebeplerini de belirtmeliler. Böylelikle tüketicilerden birinci ağızdan geri bildirimler toplayabilirsiniz. Bu iadelerin hangi sebeple gerçekleştiğini öğrenerek, bu sorunların önüne geçecek çalışmalar yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Sinan Oypan
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, markanızı tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak, ürünlerinizi tanıtmak ve web sitenize trafik çekmek için PPC reklam kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords reklamlarının...
31 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi...
25 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
Bir e-ticaret sitesi kurmak ve ürünlerinizi sergilemek oldukça kolay bir işlem; ancak satış yapmaya başlamak ve markanızı duyurmak ne yazık ki o kadar kolay değil. İlk satışları yapmak ilk etapta zor bir süreçtir ve bunun için...
4 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi...
30 Mart 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft & Google are Joining Hands
Google and IdeaSoft are Joining Hands for SMEs! Starting from Q1 2020, the Covid-19 pandemic deeply impacted all the countries around the globe. People began to stay safe at their houses as a part of the fight against the disease. This led to a...
27 Kasım 2020
İbrahim Çelebi
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
E-ticaret siteniz üzerinde aylık olarak takip etmeniz ve incelemeniz gereken bir takım veriler bulunuyor. Bu verileri takip etmeye başladığınızda, genel olarak satış, reklam ve pazarlama konusunda e-ticaret firmanızın ne durumda...
20 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçları, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların sonuçlarını analiz etmek için size birçok farklı yöntem sunar. Yaptığınız çalışmaların sonuçlarını, yatırım getirinizi ve hedef kitlenizi bu...
20 Mayıs 2020
Sinan Oypan