Sözleşmelerin Düzenlenmesi

E-ticaret sitenizde kullanacağınız sözleşmeler, hem müşterilerinizle olan yasal mutabakatları sağlamanız hem de site ziyaretçilerinize önemli bilgileri sunmanız açısından büyük önem taşır. IdeaSoft altyapısında, taslak niteliğindeki genel sözleşmeler ve müşterilerinizin online olarak onayladığı mutabakat sözleşmeleri olmak üzere iki tür sözleşme yapısı bulunmaktadır.

Taslak ya da mutabakat örnekleri hazır olarak düzenlenmiştir. Genel olarak e- ticaret konularını problemsiz olarak yansıtsada gözden geçirmenizi ve sektörünüze uygun hale getirmek için eksiklik durumunda bir avukattan yardım almanızı öneriririz.

1. Web Sitesinde Görünen Taslak Sözleşmeler

E-ticaret sitenizde alt kısımda yer alan "Mesafeli Satış Sözleşmesi", "Gizlilik ve Güvenlik Politikası", "İptal ve İade Koşulları" ve "Kişisel Veriler Politikası" bölümleri, ziyaretçilerinize sunulması gereken taslak niteliğindeki sözleşmelerdir.

Bu sözleşmeler, içerikler > sayfalar bölümünde yer almakta olup, ziyaretçilerinizin erişimine açık durumdadır. Ancak, şirketinize ve sektörünüze özel bilgiler içermesi için mutlaka düzenlenmesi gerekir.

1.1. Taslak Sözleşmeleri Düzenleme

  1. Panelinize giriş yapın ve İçerikler > Sayfalar bölümüne gidin.
  2. Mesafeli Satış Sözleşmesi, Gizlilik ve Güvenlik Politikası, İptal ve İade Koşulları ve Kişisel Veriler Politikası başlıklı sayfaları açın.
  3. Sözleşmelerin içinde "örnektir" veya eksik alanlar varsa bunları silerek, şirketinize özel bilgilerle doldurun.
  4. Firma adı, adres, e-posta, telefon numarası, sicil numarası gibi bilgileri eksiksiz girin.
  5. Eğer şahıs firması iseniz, ilgili alanları şahıs firmanıza uygun şekilde düzenleyin. (Örneğin, MERSİS numarası alanını kaldırabilirsiniz.)
  6. İçeriği dikkatlice okuyun, gerekirse bir avukattan destek alarak sektörünüze uygun hale getirin.
  7. Güncellemeleri yaptıktan sonra kaydedin ve değişiklikleri kontrol edin.

İpucu: Sayfalardaki bilgiler genel bilgilendirme amacıyla sunulmaktadır. Bu sözleşmeler müşterileriniz tarafından imzalanmaz ancak, onların bilgi sahibi olması için görünür durumda olmalıdır.

2. Müşterilerin Online Olarak Onayladığı Sözleşmeler

Panelinizde Ayarlar > Genel Ayarlar > Tanımlamalar bölümünde yer alan yasal sözleşmeler, müşterilerinizin sipariş aşamasında veya üye olurken onayladığı bağlayıcı sözleşmelerdir.

Bu sözleşmeler şunlardır:

  • Ön Bilgilendirme Formu
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Üyelik Sözleşmesi
  • KVKK Aydınlatma Metni
  • İptal ve İade Prosedürü

2.1. Online Sözleşmelerin Düzenlenmesi

  1. Panelinizde Ayarlar > Genel Ayarlar > Tanımlamalar bölümüne gidin.
  2. Yasal Sözleşmeler sekmesini bulun.
  3. Ön Bilgilendirme Formu, Mesafeli Satış Sözleşmesi, KVKK Metni, Üyelik Sözleşmesi ve İptal & İade Prosedürü başlıklarına tıklayarak içeriklerini açın.
  4. Firma adı, adres, e-posta ve diğer bilgilerin eksiksiz girildiğinden emin olun.
  5. Eğer “Örnektir” ibaresi bulunuyorsa, bunu kaldırarak içeriği şirketinize uygun şekilde düzenleyin.
  6. Sipariş aşamasında müşteriye sunulacak olan iptal ve iade prosedürünü, içerikler bölümündeki versiyonla aynı hale getirin.
  7. Gerekli düzenlemeleri yaptıktan sonra kaydedin.

Önemli:

  • Ön Bilgilendirme Formu ve Mesafeli Satış Sözleşmesi, müşteri ödeme yapmadan önce onayladığı sözleşmelerdir.
  • KVKK Metni ve Üyelik Sözleşmesi, müşteri üye olurken kabul ettiği sözleşmelerdir.
  • İptal ve İade Prosedürü, sipariş sonrası müşteriye e-posta yoluyla gönderilir.

3. Otomatik Doldurulan Alanlar (Değişkenler)

Ön Bilgilendirme Formu ve Mesafeli Satış Sözleşmesi'nde süslü parantez ({}) içinde yer alan alanlar, sistem tarafından otomatik olarak doldurulur.

Otomatik Doldurulan Bilgiler

  • Satıcı Bilgileri: Firma adı, adres, e-posta, telefon numarası vb.
  • Alıcı Bilgileri: Müşterinin adı, soyadı, adresi, e-posta adresi vb.
  • Sipariş Bilgileri: Ürün adı, fiyatı, toplam tutar vb.

Dikkat:

  • Süslü parantez içindeki alanları değiştirmeyin veya silmeyin.
  • Bu alanlar sistem tarafından otomatik olarak sipariş sırasında doldurulmaktadır.

4. Sözleşmelerin Müşterilere Gönderilmesi

E-ticaret sitenizde yapılan her sipariş sonrası, müşterilerinize e-posta yoluyla siparişle ilgili sözleşmeler gönderilir.

Müşterilere Gönderilen Sözleşmeler

  • Sipariş onay e-postasında: Ön Bilgilendirme Formu, Mesafeli Satış Sözleşmesi ve İptal & İade Prosedürü eklenir.
  • Sipariş kargoya verildiğinde: Aynı sözleşmeler, müşteriye tekrar iletilir.

Bu sayede müşteriler, sipariş sürecine ait sözleşmelere her zaman ulaşabilir ve gerekli yasal mutabakat sağlanmış olur.

Özet

İçerikler > Sayfalar bölümündeki taslak sözleşmeleri düzenleyerek, sitenizde doğru bilgilerin görünmesini sağlayın.
Ayarlar > Genel Ayarlar > Tanımlamalar bölümündeki yasal sözleşmeleri düzenleyerek, müşterilerinizle yapılan bağlayıcı sözleşmeleri oluşturun.
Otomatik doldurulan değişkenleri değiştirmeden bırakın ve doğru bilgilerle çalıştığından emin olun.
Müşterilerinize gönderilecek olan iptal ve iade prosedürü gibi sözleşmeleri eksiksiz doldurun.
Tüm sözleşmeleri sektörünüze uygun hale getirmek için eksik gördüğünüz alanları bir avukattan destek alarak düzenleyebilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular

Sözleşmelerin Düzenlenmesi

  • Web sitemdeki sözleşmeleri nasıl düzenlerim?

    Web sitenizdeki sözleşmeleri, içerikler sayfasındaki "sayfalar" bölümünden düzenleyebilirsiniz. Bu bölümde, mesafeli satış sözleşmesi, gizlilik güvenliği, iptal iade koşulları gibi taslak sözleşmeler bulunmaktadır. Bu sözleşmeleri, kendi şirketinize ve sektöre uygun şekilde düzenlemeniz gerekmektedir. Bu yapılar websitenizin alt bölümünde görünür. 

  • Tanımlamalar Bölümündeki Sözleşmeler Nedir ?

    Tanımlamalar bölümündeki sözleşmeler müşterilerinizle aranızda oluşan mutabakat örnekleridir. Bu sözleşmeler sayfalar bölümünde olduğu gibi kendi şirketinize göre düzenlenmelidir. Burada satış sözleşmesi ve ön bilgilendirme formu sipariş verildikten sonra müşterinize giden mail içerisinde yer alır. Sİpariş ekranında sizde de bir örneği saklanır. Aynı bölümdeki iptal ve iade koşulları yapısı da müşterinize mail içerisinde gönderilir. Burada kvkk,üyelik sözleşmesi, satış sözleşmesi, ön bilgilendirme formu, iptal ve iade koşulları gibi sözleşme örnekleri ve bilgilendirme yazıları yer alır. 

  • Sözleşmeleri düzenlerken nelere dikkat etmeliyim?

    Sözleşmeleri düzenlerken, her bölümdeki boşlukları dikkatli bir şekilde doldurmanız önemlidir. Ayrıca, yasal gerekliliklere uygun olmasına özen gösterin. İçeriklerin doğru ve eksiksiz olmasına dikkat ederek, hem müşterilerinizi bilgilendirmiş hem de yasal yükümlülüklerinizi yerine getirmiş olursunuz. 

Bu içerik sizin için faydalı oldu mu?
Daha Fazla Yardıma İhtiyacın Varsa

IdeaSoft ile kazanma sırası şimdi sende

Hemen Ücretsiz Deneyin