Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?

15 Temmuz 2016
Sinan Oypan

Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor.

Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi sayısının fazla olmasından daha çok değer taşıyor. Bu nedenle de markaların, takipçi sayısı yerine etkileşim yaratmaya odaklanmaları ve takipçi satın alma işlemlerinden uzak durmaları gerekiyor. E-ticaret firmalarının sosyal medya çalışmalarında neden etkileşime daha çok önem vermeleri gerektiğini de detaylı bir şekilde bu rehberde anlatıyoruz.

Takipçi satın almak, etkileşiminizi artırmaz

Takipçi satın aldığınızda, bu kullanıcıların sahte olma ihtimalleri var. Gerçek kullanıcılar olsalar bile, bu kişiler doğrudan markanızla ilgili olan hedef kitlede yer almayacaklardır.

Hedef kitlenizde olmayan takipçiler olduğu için de sosyal medyada yaptığınız paylaşımları beğenmeyecek, bu içeriklere yorum bırakmayacaklardır. Sizinle doğrudan etkileşime girmedikleri için de genel olarak sosyal medya çalışmalarınızın etkileşim oranını doğrudan düşüreceklerdir.

Hedef kitlenizi daha iyi tanırsınız

Takipçi satın aldığınızda hedef kitlenizi iyi tanıyamazsınız. Bu kişiler sizinle etkileşime girmedikleri için onların nelerden hoşlandıklarını, ilgi alanlarını ve hangi içerikleri beğendiklerini öğrenemezsiniz. Ancak etkileşime odaklanarak organik gelen takipçilere odaklandığınızda hedef kitlenizi daha iyi tanıma fırsatına sahip olursunuz.

Sizinle etkileşime giren takipçilerinizin bir profilini oluşturabilir, hangi içeriklere ilgi gösterdiklerini, hangi ürünleri daha fazla beğendiklerini ve sizden ne bekledinlerini daha iyi görürsünüz.

Etkileşim, arama sonuçları için de etkilidir

Her bir sosyal platform aynı zamanda bir arama motoru özelliğine sahiptir. Bu aramalarda ilk sıralarda çıkan gönderiler genellikle etkileşimi yüksek olan içeriklerdir. Etkileşim oranınız artmaya başladığında, kullanıcıların sosyal mecralar üzerinden yaptıkları aramalarda sizin içerikleriniz öne çıkmaya başlar.

Bunun yanı sıra sosyal mecralardaki gönderiler Google’daki arama sonuçlarında da görünüyor. Facebook, Twitter ve Pinterest’teki gönderiler Google üzerinde de indekslendiği için, arama motoru üzerinden yapılan aramalarda sizin gönderilerinizde öne çıkabilir. Tabii ki buradaki önemli kriter Google’ın, etkileşimi yüksek olan içerikleri daha üst sıralarda gösteriyor olması. Bu sebeple takipçi sayınız yüksek ancak etkileşiminiz düşükse organik arama sonuçlarında da görünmeyeceksinizdir.

Bu sebeple içeriklerinizin organik arama sonuçlarında görünebilmesi için etkileşimi artırmak için çalışmalar yaparak, organik olarak elde ettiğiniz takipçilere yoğunlaşmalısınız.

Sosyal platformlarda organik erişiminiz artar

Sosyal mecralardaki organik erişimler giderek düşmeye başladı. Geçtiğimiz ay Instagram’ın yaptığı algoritma değişikliği ile Facebook’tan sonra Instagram da etkileşimi yüksek olan gönderileri kullanıcılara göstermeye başladı.

Sosyal platformlar, markaları reklam vermeye yönlendirmek için organik erişimleri bir hayli düşürmeye başladı. Ancak etkileşim oranınızın yüksek olması durumunda bu mecralar, gönderilerinizin organik erişimlerini de artırıyor.

Çok fazla reklam bütçenizin olmaması durumunda, etkileşiminizi artırarak organik erişiminizi yükseltmeniz gerekecektir. Aksi takdirde hem Facebook’ta hem de Instagram’da etkileşim oranınızın düşük olması nedeniyle organik erişiminiz de düşecektir.

Marka bilinirliğini artırmak için etkileşime ihtiyaç duyarsınız

En yaygın yanlışlardan biri de çok fazla takipçinizin olmasının, marka bilinirliğini daha çok artıracağı düşüncesidir. Ancak işler bu şekilde ilerlemiyor. Yukarıdaki maddelerde de belirttiğimiz gibi, takipçi sayınız fazla; ama etkileşiminiz az ise, bu takipçilerin büyük kısmı aslında gönderilerinizi dahi görmüyor olabilir.

Bunu bir örnekle açıklayacak olursak, sayfanı takip eden 10 bin kişi olduğunu ve gönderilerinizin ortalama olarak 100 kişi tarafından beğenildiğini varsayalım. Bu durumda etkileşim oranınız yüzde 1’dir. bu yüz kişiden 10’unun internet sitenizi ziyaret ettiğini düşünecek olursak, toplam takipçi sayısının yüzde 0,001’lik bir kısmına ulaşmış olursunuz. Tabii ki bu 10 kişinin 10’u da alışveriş yapmayabilir.

Bu durumda da etkileşim oranınızın düşük olması nedeniyle marka bilinirliğinizi ve yatırım getirisi oranlarınız da ciddi odanda düşük olacaktır. Böyle bir yaklaşım yerine 2500 takipçiye sahip olup gönderi başına etkileşim oranınızı yüzde 10-20 seviyelerinde tutmak marka bilinirliğinizi daha çok artıracaktır. Eğer yüzde 20 seviyelerinin üstüne organik olarak erişebiliyorsanız, çok daha iyi sonuçlar alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs şirketi nasıl açılır konusu yeni iş kuracak girişimcilerin oldukça ilgisini çeken bir konudur. Küçük ve orta işletmelere hitap eden, kurulumu hızlı, maliyeti düşük olan şahıs şirketi kurmak uzun vadede işletmeleri...
20 Mayıs 2019
Ideasoft Admin
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken, bazı konulara ve unsulara dikkat etmeniz, alacağınız etkileşimleri de artırmanıza yardımcı olur. Daha fazla izlenme, erişim ve etkileşim için kullanıcıların beklentisini karşılamanız...
25 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf...
25 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
Evden çalışmak, günümüzde e-ticaret firmaları için mümkün olan seçenekler arasında yer aldığı gibi birçok kişinin de istediği birşeydir. Evden çalışmak, dışardan bakıldığında kolaymış gibi dursa da aslında...
16 Haziran 2019
Sinan Oypan
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar, ürün tedarik yönetiminde farklı avantaj ve dezavantajlar sağlayabildikleri için tedarik ağınızı oluştururken doğru üreticileri seçmeniz önemli. Yerli ve yabancı üretici firmalar, farklı...
19 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir? Swot analizi örneği / swot analizi örnekleri ele alındığında en iyi swot analizi nasıl yapılır? Neden swot analizi yapmalısınız? Swot analizi ne demek? Bu ve daha...
16 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz...
18 Şubat 2017
Sinan Oypan