Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?

15 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?

Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor.

Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi sayısının fazla olmasından daha çok değer taşıyor. Bu nedenle de markaların, takipçi sayısı yerine etkileşim yaratmaya odaklanmaları ve takipçi satın alma işlemlerinden uzak durmaları gerekiyor. E-ticaret firmalarının sosyal medya çalışmalarında neden etkileşime daha çok önem vermeleri gerektiğini de detaylı bir şekilde bu rehberde anlatıyoruz.

Takipçi satın almak, etkileşiminizi artırmaz

Takipçi satın aldığınızda, bu kullanıcıların sahte olma ihtimalleri var. Gerçek kullanıcılar olsalar bile, bu kişiler doğrudan markanızla ilgili olan hedef kitlede yer almayacaklardır.

Hedef kitlenizde olmayan takipçiler olduğu için de sosyal medyada yaptığınız paylaşımları beğenmeyecek, bu içeriklere yorum bırakmayacaklardır. Sizinle doğrudan etkileşime girmedikleri için de genel olarak sosyal medya çalışmalarınızın etkileşim oranını doğrudan düşüreceklerdir.

Hedef kitlenizi daha iyi tanırsınız

Takipçi satın aldığınızda hedef kitlenizi iyi tanıyamazsınız. Bu kişiler sizinle etkileşime girmedikleri için onların nelerden hoşlandıklarını, ilgi alanlarını ve hangi içerikleri beğendiklerini öğrenemezsiniz. Ancak etkileşime odaklanarak organik gelen takipçilere odaklandığınızda hedef kitlenizi daha iyi tanıma fırsatına sahip olursunuz.

Sizinle etkileşime giren takipçilerinizin bir profilini oluşturabilir, hangi içeriklere ilgi gösterdiklerini, hangi ürünleri daha fazla beğendiklerini ve sizden ne bekledinlerini daha iyi görürsünüz.

Etkileşim, arama sonuçları için de etkilidir

Her bir sosyal platform aynı zamanda bir arama motoru özelliğine sahiptir. Bu aramalarda ilk sıralarda çıkan gönderiler genellikle etkileşimi yüksek olan içeriklerdir. Etkileşim oranınız artmaya başladığında, kullanıcıların sosyal mecralar üzerinden yaptıkları aramalarda sizin içerikleriniz öne çıkmaya başlar.

Bunun yanı sıra sosyal mecralardaki gönderiler Google’daki arama sonuçlarında da görünüyor. Facebook, Twitter ve Pinterest’teki gönderiler Google üzerinde de indekslendiği için, arama motoru üzerinden yapılan aramalarda sizin gönderilerinizde öne çıkabilir. Tabii ki buradaki önemli kriter Google’ın, etkileşimi yüksek olan içerikleri daha üst sıralarda gösteriyor olması. Bu sebeple takipçi sayınız yüksek ancak etkileşiminiz düşükse organik arama sonuçlarında da görünmeyeceksinizdir.

Bu sebeple içeriklerinizin organik arama sonuçlarında görünebilmesi için etkileşimi artırmak için çalışmalar yaparak, organik olarak elde ettiğiniz takipçilere yoğunlaşmalısınız.

Sosyal platformlarda organik erişiminiz artar

Sosyal mecralardaki organik erişimler giderek düşmeye başladı. Geçtiğimiz ay Instagram’ın yaptığı algoritma değişikliği ile Facebook’tan sonra Instagram da etkileşimi yüksek olan gönderileri kullanıcılara göstermeye başladı.

Sosyal platformlar, markaları reklam vermeye yönlendirmek için organik erişimleri bir hayli düşürmeye başladı. Ancak etkileşim oranınızın yüksek olması durumunda bu mecralar, gönderilerinizin organik erişimlerini de artırıyor.

Çok fazla reklam bütçenizin olmaması durumunda, etkileşiminizi artırarak organik erişiminizi yükseltmeniz gerekecektir. Aksi takdirde hem Facebook’ta hem de Instagram’da etkileşim oranınızın düşük olması nedeniyle organik erişiminiz de düşecektir.

Marka bilinirliğini artırmak için etkileşime ihtiyaç duyarsınız

En yaygın yanlışlardan biri de çok fazla takipçinizin olmasının, marka bilinirliğini daha çok artıracağı düşüncesidir. Ancak işler bu şekilde ilerlemiyor. Yukarıdaki maddelerde de belirttiğimiz gibi, takipçi sayınız fazla; ama etkileşiminiz az ise, bu takipçilerin büyük kısmı aslında gönderilerinizi dahi görmüyor olabilir.

Bunu bir örnekle açıklayacak olursak, sayfanı takip eden 10 bin kişi olduğunu ve gönderilerinizin ortalama olarak 100 kişi tarafından beğenildiğini varsayalım. Bu durumda etkileşim oranınız yüzde 1’dir. bu yüz kişiden 10’unun internet sitenizi ziyaret ettiğini düşünecek olursak, toplam takipçi sayısının yüzde 0,001’lik bir kısmına ulaşmış olursunuz. Tabii ki bu 10 kişinin 10’u da alışveriş yapmayabilir.

Bu durumda da etkileşim oranınızın düşük olması nedeniyle marka bilinirliğinizi ve yatırım getirisi oranlarınız da ciddi odanda düşük olacaktır. Böyle bir yaklaşım yerine 2500 takipçiye sahip olup gönderi başına etkileşim oranınızı yüzde 10-20 seviyelerinde tutmak marka bilinirliğinizi daha çok artıracaktır. Eğer yüzde 20 seviyelerinin üstüne organik olarak erişebiliyorsanız, çok daha iyi sonuçlar alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu...
25 Ocak 2017
Sinan Oypan
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş...
5 Eylül 2020
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz...
9 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma...
9 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
9 Mart 2018
Sinan Oypan
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
Pandemi yaşam tarzımızda kökten değişiklikler yaptığı gibi alışveriş alışkanlıklarımız da kökten değişti.Pandeminin etkisiyle internet alışveriş sitesi açmak konusuna ilgi arttı. Online alışveriş ise son 7 ayda...
29 Ağustos 2020
IdeaSoft
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı...
24 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm...
24 Kasım 2013
Seyhun Özkara
E-ticareti Ücretsiz Deneyin