Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?

15 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?

Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor.

Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi sayısının fazla olmasından daha çok değer taşıyor. Bu nedenle de markaların, takipçi sayısı yerine etkileşim yaratmaya odaklanmaları ve takipçi satın alma işlemlerinden uzak durmaları gerekiyor. E-ticaret firmalarının sosyal medya çalışmalarında neden etkileşime daha çok önem vermeleri gerektiğini de detaylı bir şekilde bu rehberde anlatıyoruz.

Takipçi satın almak, etkileşiminizi artırmaz

Takipçi satın aldığınızda, bu kullanıcıların sahte olma ihtimalleri var. Gerçek kullanıcılar olsalar bile, bu kişiler doğrudan markanızla ilgili olan hedef kitlede yer almayacaklardır.

Hedef kitlenizde olmayan takipçiler olduğu için de sosyal medyada yaptığınız paylaşımları beğenmeyecek, bu içeriklere yorum bırakmayacaklardır. Sizinle doğrudan etkileşime girmedikleri için de genel olarak sosyal medya çalışmalarınızın etkileşim oranını doğrudan düşüreceklerdir.

Hedef kitlenizi daha iyi tanırsınız

Takipçi satın aldığınızda hedef kitlenizi iyi tanıyamazsınız. Bu kişiler sizinle etkileşime girmedikleri için onların nelerden hoşlandıklarını, ilgi alanlarını ve hangi içerikleri beğendiklerini öğrenemezsiniz. Ancak etkileşime odaklanarak organik gelen takipçilere odaklandığınızda hedef kitlenizi daha iyi tanıma fırsatına sahip olursunuz.

Sizinle etkileşime giren takipçilerinizin bir profilini oluşturabilir, hangi içeriklere ilgi gösterdiklerini, hangi ürünleri daha fazla beğendiklerini ve sizden ne bekledinlerini daha iyi görürsünüz.

Etkileşim, arama sonuçları için de etkilidir

Her bir sosyal platform aynı zamanda bir arama motoru özelliğine sahiptir. Bu aramalarda ilk sıralarda çıkan gönderiler genellikle etkileşimi yüksek olan içeriklerdir. Etkileşim oranınız artmaya başladığında, kullanıcıların sosyal mecralar üzerinden yaptıkları aramalarda sizin içerikleriniz öne çıkmaya başlar.

Bunun yanı sıra sosyal mecralardaki gönderiler Google’daki arama sonuçlarında da görünüyor. Facebook, Twitter ve Pinterest’teki gönderiler Google üzerinde de indekslendiği için, arama motoru üzerinden yapılan aramalarda sizin gönderilerinizde öne çıkabilir. Tabii ki buradaki önemli kriter Google’ın, etkileşimi yüksek olan içerikleri daha üst sıralarda gösteriyor olması. Bu sebeple takipçi sayınız yüksek ancak etkileşiminiz düşükse organik arama sonuçlarında da görünmeyeceksinizdir.

Bu sebeple içeriklerinizin organik arama sonuçlarında görünebilmesi için etkileşimi artırmak için çalışmalar yaparak, organik olarak elde ettiğiniz takipçilere yoğunlaşmalısınız.

Sosyal platformlarda organik erişiminiz artar

Sosyal mecralardaki organik erişimler giderek düşmeye başladı. Geçtiğimiz ay Instagram’ın yaptığı algoritma değişikliği ile Facebook’tan sonra Instagram da etkileşimi yüksek olan gönderileri kullanıcılara göstermeye başladı.

Sosyal platformlar, markaları reklam vermeye yönlendirmek için organik erişimleri bir hayli düşürmeye başladı. Ancak etkileşim oranınızın yüksek olması durumunda bu mecralar, gönderilerinizin organik erişimlerini de artırıyor.

Çok fazla reklam bütçenizin olmaması durumunda, etkileşiminizi artırarak organik erişiminizi yükseltmeniz gerekecektir. Aksi takdirde hem Facebook’ta hem de Instagram’da etkileşim oranınızın düşük olması nedeniyle organik erişiminiz de düşecektir.

Marka bilinirliğini artırmak için etkileşime ihtiyaç duyarsınız

En yaygın yanlışlardan biri de çok fazla takipçinizin olmasının, marka bilinirliğini daha çok artıracağı düşüncesidir. Ancak işler bu şekilde ilerlemiyor. Yukarıdaki maddelerde de belirttiğimiz gibi, takipçi sayınız fazla; ama etkileşiminiz az ise, bu takipçilerin büyük kısmı aslında gönderilerinizi dahi görmüyor olabilir.

Bunu bir örnekle açıklayacak olursak, sayfanı takip eden 10 bin kişi olduğunu ve gönderilerinizin ortalama olarak 100 kişi tarafından beğenildiğini varsayalım. Bu durumda etkileşim oranınız yüzde 1’dir. bu yüz kişiden 10’unun internet sitenizi ziyaret ettiğini düşünecek olursak, toplam takipçi sayısının yüzde 0,001’lik bir kısmına ulaşmış olursunuz. Tabii ki bu 10 kişinin 10’u da alışveriş yapmayabilir.

Bu durumda da etkileşim oranınızın düşük olması nedeniyle marka bilinirliğinizi ve yatırım getirisi oranlarınız da ciddi odanda düşük olacaktır. Böyle bir yaklaşım yerine 2500 takipçiye sahip olup gönderi başına etkileşim oranınızı yüzde 10-20 seviyelerinde tutmak marka bilinirliğinizi daha çok artıracaktır. Eğer yüzde 20 seviyelerinin üstüne organik olarak erişebiliyorsanız, çok daha iyi sonuçlar alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, yeni içerikler üreterek etkileşim yaratmak için farklı video konuları üzerine içerik üretimi yapmanız gerekir. Değişik video fikirleri üzerinde durmanız, alacağınız etkileşimleri...
20 Kasım 2019
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwords çalışmaları e-ticaret firmalarının pazarlama kanalları arasında önemli bir yere sahiptir. Doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış Adwords kampanyaları, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarında...
26 Nisan 2018
Sinan Oypan
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blog bölümünde etkileşimi artırmak ve kullanıcılara bir değer sunabilmek için “Nasıl yapılı?” temalı içerikler oluşturmayı deneyebilirsiniz. Bu tür içerikler hem kullanıcılara bir değer sunarken hem de...
14 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az...
19 Şubat 2018
Sinan Oypan
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
E-ticaret sitenizde video içerikler kullanmak ve yüklemek istiyorsanız bazı video ayarları ve bu videoların SEO ayarları üzerinde durmanız gerekecektir. E-ticaret sitenizde videolardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için bazı...
22 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından...
18 Mart 2020
Sinan Oypan
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitelerinde ürün karşılaştırma özelliğini kullanıcılara sunmak, satın alma sürecinde tüketicilerin kararlarını daha etkili bir şekilde vermelerini sağlar. Ürün karşılaştırma özelliğini etkili bir şekilde...
25 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri kullanmanız, aldığınız geri dönüşümleri artırırken, kullanıcıların da siteden daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Tabii ki kişiselleştirilmiş pazarlama...
21 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Sosyal mecralar üzerindeki video izlenim oranlarının artması ve video içeriklerin oluşturulmasının da artık eskiye kıyasla daha kolay bir hale gelmesi, markalar için video reklamların önünü açmaya başladı. Eskiden çoğunlukla...
28 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak, tüketicilerin markanıza olan bağlığını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, özellikle marka bilinirliği az olan...
28 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin