fbpx

Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?

15 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?

Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor.

Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi sayısının fazla olmasından daha çok değer taşıyor. Bu nedenle de markaların, takipçi sayısı yerine etkileşim yaratmaya odaklanmaları ve takipçi satın alma işlemlerinden uzak durmaları gerekiyor. E-ticaret firmalarının sosyal medya çalışmalarında neden etkileşime daha çok önem vermeleri gerektiğini de detaylı bir şekilde bu rehberde anlatıyoruz.

Takipçi satın almak, etkileşiminizi artırmaz

Takipçi satın aldığınızda, bu kullanıcıların sahte olma ihtimalleri var. Gerçek kullanıcılar olsalar bile, bu kişiler doğrudan markanızla ilgili olan hedef kitlede yer almayacaklardır.

Hedef kitlenizde olmayan takipçiler olduğu için de sosyal medyada yaptığınız paylaşımları beğenmeyecek, bu içeriklere yorum bırakmayacaklardır. Sizinle doğrudan etkileşime girmedikleri için de genel olarak sosyal medya çalışmalarınızın etkileşim oranını doğrudan düşüreceklerdir.

Hedef kitlenizi daha iyi tanırsınız

Takipçi satın aldığınızda hedef kitlenizi iyi tanıyamazsınız. Bu kişiler sizinle etkileşime girmedikleri için onların nelerden hoşlandıklarını, ilgi alanlarını ve hangi içerikleri beğendiklerini öğrenemezsiniz. Ancak etkileşime odaklanarak organik gelen takipçilere odaklandığınızda hedef kitlenizi daha iyi tanıma fırsatına sahip olursunuz.

Sizinle etkileşime giren takipçilerinizin bir profilini oluşturabilir, hangi içeriklere ilgi gösterdiklerini, hangi ürünleri daha fazla beğendiklerini ve sizden ne bekledinlerini daha iyi görürsünüz.

Etkileşim, arama sonuçları için de etkilidir

Her bir sosyal platform aynı zamanda bir arama motoru özelliğine sahiptir. Bu aramalarda ilk sıralarda çıkan gönderiler genellikle etkileşimi yüksek olan içeriklerdir. Etkileşim oranınız artmaya başladığında, kullanıcıların sosyal mecralar üzerinden yaptıkları aramalarda sizin içerikleriniz öne çıkmaya başlar.

Bunun yanı sıra sosyal mecralardaki gönderiler Google’daki arama sonuçlarında da görünüyor. Facebook, Twitter ve Pinterest’teki gönderiler Google üzerinde de indekslendiği için, arama motoru üzerinden yapılan aramalarda sizin gönderilerinizde öne çıkabilir. Tabii ki buradaki önemli kriter Google’ın, etkileşimi yüksek olan içerikleri daha üst sıralarda gösteriyor olması. Bu sebeple takipçi sayınız yüksek ancak etkileşiminiz düşükse organik arama sonuçlarında da görünmeyeceksinizdir.

Bu sebeple içeriklerinizin organik arama sonuçlarında görünebilmesi için etkileşimi artırmak için çalışmalar yaparak, organik olarak elde ettiğiniz takipçilere yoğunlaşmalısınız.

Sosyal platformlarda organik erişiminiz artar

Sosyal mecralardaki organik erişimler giderek düşmeye başladı. Geçtiğimiz ay Instagram’ın yaptığı algoritma değişikliği ile Facebook’tan sonra Instagram da etkileşimi yüksek olan gönderileri kullanıcılara göstermeye başladı.

Sosyal platformlar, markaları reklam vermeye yönlendirmek için organik erişimleri bir hayli düşürmeye başladı. Ancak etkileşim oranınızın yüksek olması durumunda bu mecralar, gönderilerinizin organik erişimlerini de artırıyor.

Çok fazla reklam bütçenizin olmaması durumunda, etkileşiminizi artırarak organik erişiminizi yükseltmeniz gerekecektir. Aksi takdirde hem Facebook’ta hem de Instagram’da etkileşim oranınızın düşük olması nedeniyle organik erişiminiz de düşecektir.

Marka bilinirliğini artırmak için etkileşime ihtiyaç duyarsınız

En yaygın yanlışlardan biri de çok fazla takipçinizin olmasının, marka bilinirliğini daha çok artıracağı düşüncesidir. Ancak işler bu şekilde ilerlemiyor. Yukarıdaki maddelerde de belirttiğimiz gibi, takipçi sayınız fazla; ama etkileşiminiz az ise, bu takipçilerin büyük kısmı aslında gönderilerinizi dahi görmüyor olabilir.

Bunu bir örnekle açıklayacak olursak, sayfanı takip eden 10 bin kişi olduğunu ve gönderilerinizin ortalama olarak 100 kişi tarafından beğenildiğini varsayalım. Bu durumda etkileşim oranınız yüzde 1’dir. bu yüz kişiden 10’unun internet sitenizi ziyaret ettiğini düşünecek olursak, toplam takipçi sayısının yüzde 0,001’lik bir kısmına ulaşmış olursunuz. Tabii ki bu 10 kişinin 10’u da alışveriş yapmayabilir.

Bu durumda da etkileşim oranınızın düşük olması nedeniyle marka bilinirliğinizi ve yatırım getirisi oranlarınız da ciddi odanda düşük olacaktır. Böyle bir yaklaşım yerine 2500 takipçiye sahip olup gönderi başına etkileşim oranınızı yüzde 10-20 seviyelerinde tutmak marka bilinirliğinizi daha çok artıracaktır. Eğer yüzde 20 seviyelerinin üstüne organik olarak erişebiliyorsanız, çok daha iyi sonuçlar alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten gelinlik satmak ilgili hazırladığımız bu mini e-ticaret tavsiye rehberinde gelinlik satma siteleri arasında yer almak istiyor ve online gelinlik satmak istiyorum ya da 2 el gelinlik satmak istiyorum diyorsanız bu yazı tam size...
7 Ocak 2018
IdeaSoft
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
Pazaryeri entegrasyonu için e-ticarette bir bütünü oluşturan parçalardan bir tanesi diyebiliriz. Pazaryeri entegrasyonları e-ticaret sitenizi dilediğiniz bir online pazaryerine entegre etmenizi sağlar. İşinize özel bir e ticaret sitesi...
7 Ağustos 2020
IdeaSoft
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret / sermayesiz ticaret nasıl yapılır, sermayesiz e ticaret işleri nelerdir, sermayesiz ticaret yapılacak işlerde nelere dikkat edilmelidir bu ve daha fazlası; özetle sermayesiz yapılabilecek işler / sermayesiz e ticaret...
25 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı ...
25 Ekim 2019
Sinan Oypan
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını...
23 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
Amazon, günümüzdeki en başarlı e-ticaret devlerinden biri ve e-ticaret firmaları da Amazon’un bu başarısından kendilerine dersler çıkarabilirler. Amazon günümüzde tabii ki finansal olarak büyük bir güce sahip olduğu için...
23 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış...
1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının yararlanabileceği pazarlama yöntemlerinden biri de sosyal kanıttır. Farklı hedef kitlelere ulaşmak, mevcut kitlenin marka ile olan görüşlerini olumlu yönde etkilemek ve marka bilinirliğini artırmak için sosyal...
5 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in...
17 Kasım 2016
Sinan Oypan