Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?

15 Temmuz 2016
Sinan Oypan

Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor.

Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi sayısının fazla olmasından daha çok değer taşıyor. Bu nedenle de markaların, takipçi sayısı yerine etkileşim yaratmaya odaklanmaları ve takipçi satın alma işlemlerinden uzak durmaları gerekiyor. E-ticaret firmalarının sosyal medya çalışmalarında neden etkileşime daha çok önem vermeleri gerektiğini de detaylı bir şekilde bu rehberde anlatıyoruz.

Takipçi satın almak, etkileşiminizi artırmaz

Takipçi satın aldığınızda, bu kullanıcıların sahte olma ihtimalleri var. Gerçek kullanıcılar olsalar bile, bu kişiler doğrudan markanızla ilgili olan hedef kitlede yer almayacaklardır.

Hedef kitlenizde olmayan takipçiler olduğu için de sosyal medyada yaptığınız paylaşımları beğenmeyecek, bu içeriklere yorum bırakmayacaklardır. Sizinle doğrudan etkileşime girmedikleri için de genel olarak sosyal medya çalışmalarınızın etkileşim oranını doğrudan düşüreceklerdir.

Hedef kitlenizi daha iyi tanırsınız

Takipçi satın aldığınızda hedef kitlenizi iyi tanıyamazsınız. Bu kişiler sizinle etkileşime girmedikleri için onların nelerden hoşlandıklarını, ilgi alanlarını ve hangi içerikleri beğendiklerini öğrenemezsiniz. Ancak etkileşime odaklanarak organik gelen takipçilere odaklandığınızda hedef kitlenizi daha iyi tanıma fırsatına sahip olursunuz.

Sizinle etkileşime giren takipçilerinizin bir profilini oluşturabilir, hangi içeriklere ilgi gösterdiklerini, hangi ürünleri daha fazla beğendiklerini ve sizden ne bekledinlerini daha iyi görürsünüz.

Etkileşim, arama sonuçları için de etkilidir

Her bir sosyal platform aynı zamanda bir arama motoru özelliğine sahiptir. Bu aramalarda ilk sıralarda çıkan gönderiler genellikle etkileşimi yüksek olan içeriklerdir. Etkileşim oranınız artmaya başladığında, kullanıcıların sosyal mecralar üzerinden yaptıkları aramalarda sizin içerikleriniz öne çıkmaya başlar.

Bunun yanı sıra sosyal mecralardaki gönderiler Google’daki arama sonuçlarında da görünüyor. Facebook, Twitter ve Pinterest’teki gönderiler Google üzerinde de indekslendiği için, arama motoru üzerinden yapılan aramalarda sizin gönderilerinizde öne çıkabilir. Tabii ki buradaki önemli kriter Google’ın, etkileşimi yüksek olan içerikleri daha üst sıralarda gösteriyor olması. Bu sebeple takipçi sayınız yüksek ancak etkileşiminiz düşükse organik arama sonuçlarında da görünmeyeceksinizdir.

Bu sebeple içeriklerinizin organik arama sonuçlarında görünebilmesi için etkileşimi artırmak için çalışmalar yaparak, organik olarak elde ettiğiniz takipçilere yoğunlaşmalısınız.

Sosyal platformlarda organik erişiminiz artar

Sosyal mecralardaki organik erişimler giderek düşmeye başladı. Geçtiğimiz ay Instagram’ın yaptığı algoritma değişikliği ile Facebook’tan sonra Instagram da etkileşimi yüksek olan gönderileri kullanıcılara göstermeye başladı.

Sosyal platformlar, markaları reklam vermeye yönlendirmek için organik erişimleri bir hayli düşürmeye başladı. Ancak etkileşim oranınızın yüksek olması durumunda bu mecralar, gönderilerinizin organik erişimlerini de artırıyor.

Çok fazla reklam bütçenizin olmaması durumunda, etkileşiminizi artırarak organik erişiminizi yükseltmeniz gerekecektir. Aksi takdirde hem Facebook’ta hem de Instagram’da etkileşim oranınızın düşük olması nedeniyle organik erişiminiz de düşecektir.

Marka bilinirliğini artırmak için etkileşime ihtiyaç duyarsınız

En yaygın yanlışlardan biri de çok fazla takipçinizin olmasının, marka bilinirliğini daha çok artıracağı düşüncesidir. Ancak işler bu şekilde ilerlemiyor. Yukarıdaki maddelerde de belirttiğimiz gibi, takipçi sayınız fazla; ama etkileşiminiz az ise, bu takipçilerin büyük kısmı aslında gönderilerinizi dahi görmüyor olabilir.

Bunu bir örnekle açıklayacak olursak, sayfanı takip eden 10 bin kişi olduğunu ve gönderilerinizin ortalama olarak 100 kişi tarafından beğenildiğini varsayalım. Bu durumda etkileşim oranınız yüzde 1’dir. bu yüz kişiden 10’unun internet sitenizi ziyaret ettiğini düşünecek olursak, toplam takipçi sayısının yüzde 0,001’lik bir kısmına ulaşmış olursunuz. Tabii ki bu 10 kişinin 10’u da alışveriş yapmayabilir.

Bu durumda da etkileşim oranınızın düşük olması nedeniyle marka bilinirliğinizi ve yatırım getirisi oranlarınız da ciddi odanda düşük olacaktır. Böyle bir yaklaşım yerine 2500 takipçiye sahip olup gönderi başına etkileşim oranınızı yüzde 10-20 seviyelerinde tutmak marka bilinirliğinizi daha çok artıracaktır. Eğer yüzde 20 seviyelerinin üstüne organik olarak erişebiliyorsanız, çok daha iyi sonuçlar alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmeleri, e-ticaret şirketine ya da yeni iş fikrine nakit akışı sağlamak ve işini büyütmek isteyen girişimciler için oldukça önemli. Melek yatırımcılardan alınacak yatırım ile bu iş fikri hayata...
11 Mart 2020
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Sosyal medya reklamları arasında son dönemlerde popülerliği en fazla artan şüphesiz Instagram reklamları oldu. Birçok firma, marka bilinirliğini artırmak, müşterileriyle etkileşime geçmek ve ürünlerini tanıtmak için bu...
7 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol...
7 Eylül 2017
Sinan Oypan
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye reklamı, son dönemlerde markaların özellikle reklam amacıyla kullandığı modellerden biri olmaya başladı. Kullanıcıların Instagram’da hikaye paylaşımlarına ilgilerinin artması, bu reklam modelinin de...
16 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk...
22 Ekim 2016
Sinan Oypan
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır, bir SEO uyumlu makale yayınlarken nelere dikkat etmeliyiz, SEO uyumlu makale örnekleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. SEO uyumlu makale nasıl yazılır? E-ticaret sitenize organik...
18 Haziran 2018
Sinan Oypan
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu, e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız SEO çalışmalarının yatırım getirisini ve sonuçlarını görmek için önemlidir ve belli aralıklarla yapılması gerekir. SEO çalışmalarınız doğrultusunda yaptığınız...
24 Haziran 2019
Sinan Oypan