Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler

Yazar: Savaş Çetinkaya
Güncellenme Tarihi: 22.08.2022
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler

Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaşmıştır. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabilir. E-ticaretin büyümesi ile gün geçtikçe artan rekabete online hediyelik eşya satmak isteyenler de çok rahat katılabilir. İnternetten hediyelik eşya satmak istiyorum diyenler için çok sayıda alternatif e-ticaret mecrası bulunur. Babalar Günü, Anneler Günü ve Sevgililer Günü gibi özel tarihlerde hediyelik eşya satan platformlarda veya kendi e-ticaret sitenizde faaliyetlerinizi yürütebilirsiniz.

Görselliğe ve Ürün Açıklamalarına Dikkat Edin

Online hediyelik eşya satışı yaparken görsel ögelerin en efektif şekilde kullanılması gerekir. Hediyelik eşya satın almak isteyen kullanıcıların karar süreci, beyaz eşya ve elektronik cihazlar gibi geniş zamanda yayılmadığı için ürünlerinizi ziyaretçileri tatmin edecek şekilde sunmalısınız. Örneğin; sunacağınız ürünün görsel kalitesi yüksek ve birkaç farklı açıdan çekilmiş fotoğrafı ilgili sayfada bulunmalıdır.

Ziyaretçilerinizi müşteriye dönüştürmek için izlenmesi gereken en kolay ve önemli yollardan biri, ürün açıklamaları bölümüdür. Bu bölüm ayrıca organik arama sonuçlarında sitenizin üst sıralarda yer almasına katkı sağlar. Rakiplerinizden daha akılda kalıcı ve net açıklamalara yer vermeniz, e-ticaret hediyelik eşya satışı sürecinizde sizi bir adım öne taşıyacaktır. Bunlara ek olarak müşterilerin ürünlerden hangi faydaları elde edeceğini anlatan detaylı açıklamalara yer vermek de satışlarınızı önemli ölçüde artırmanıza katkı sağlayabilir.

Mutlaka Sosyal Medya Kullanın

İnternet çağında olduğumuzu varsayarsak; okulda, evde, yolda kısacası hayatımızın her yerinde sosyal medyayı kullanıyoruz. Her sosyal medya kanalının kendine has tarzı var ve bu alanda aktif olmak, yenilikleri takip etmek satışlara fayda sağlar. Facebook, Instagram ve Twitter gibi mecralara çekilişler düzenlemek, kampanyalarınızı duyurmake-ticaret sitenize müşteri çekmenizi sağlayacaktır.

Online hediyelik eşya satışı sırasında yaptığınız sosyal medya tanıtımlarında trendleri takip etmeniz yararınıza olur. Görsel ve işitsel ögelerle bu tanıtımları destekleyebilirsiniz. Ayrıca sosyal medyayı aktif olarak kullanırken, paylaştığınız züccaciye hediyelik eşya ürünlerinin ilgi çekici olması önemli bir rol üstlenir. Ürünleriniz ne kadar dikkat çekici olursa ziyaretçi sayınız o derece artacaktır. Sanal mağazanızın sosyal medyada reklam potansiyeli ve kurumsal imajının olması müşterilerinizin güven duygusu için önemlidir.

Reklam Vermeyi İhmal Etmeyin

Online hediyelik eşya satışı için sanal mağazanızı açtıktan sonra ürünlerinizin tüketicilere tanıtılması gerekir. Eğer reklam yapılmazsa sipariş alınamaz, dolayısıyla e-ticaret siteniz açıldığıyla kalır. Bu konuda rekabet artışı olduğu için e-ticaret sitenizi yalnızca SEO ile tanıtmanız yeterli kalmayacaktır. Sitenize trafik çekmeye yönelik hamlelerin yanı sıra farklı mecralarda doğrudan ürünleri almaya yönlendiren indirim ve kampanya reklamları yayınlayabilirsiniz.

Belirli bir bütçe ayarlayıp Google Adwords, Facebook Reklamları, Bing, Yandex gibi reklam kanallarından faydalanabilirsiniz. Hediyelik eşya satın almak isteyen tüketicilere reklamlar sayesinde hem kendinizi tanıtır hem de ilgi çekici şekilde sunulmuş ürünlerinizle alışverişe teşvik edersiniz. Reklamlarla hedeflediğiniz kitleye özel günlerde iyi pazarlama ulaşabilir, kârınızı arttırabilirsiniz.

Ürün Teslim Tarihine Önem Verin

Müşterilerin online alışveriş memnuniyetini belirleyen faktörlerden biri de sipariş teslim süresidir. Bilhassa özel günlere yetişmesi gereken hediyelik eşyalar için teslim tarihinin önemi büyüktür. Kargo süreçlerinin bir hayli hızlandığı günümüzde rekabete dâhil olmak için birkaç gün içerisinde ürün teslimini yapmanız beklenir. Aksi takdirde sipariş iptali ya da müşteri şikâyetleri gibi markanızın prestijini azaltan durumlarla karşılaşmanız muhtemeldir. Söz konusu problemleri yaşamamak için sipariş aşamasında tahmini ürün teslim tarihine yer verebilirsiniz. Ayrıca sizi ve müşterilerinizi mağdur etmeyecek bir kargo firmasıyla çalışmanız da sürecin sorunsuz olarak ilerlemesini mümkün kılar.

Ürün Çeşitliliğine Özen Gösterin

İnternetten hediyelik eşya satışı yaparken sitenizde mümkün olduğunca çok ürüne yer vermeniz yararınıza olur. Ürün yelpazesini geniş tutarak her yaştan ve kesimden kullanıcıya hitap edebilirsiniz. Ancak bu noktada ürün kalitenizi korumayı ihmal etmemeniz gerektiğini hatırlatmakta fayda vardır. Kategorileri çeşitlendirmek adına marka kimliğinizi zedeleyecek ürünlere sitenizde yer vermemeniz mühimdir. Daha fazla ürünle istediğiniz satış oranlarını ulaşmanın yolu, kalite standartlarını korumaktan da geçer. Bu çeşitliliği artırırken göz önünde bulundurmanız gereken diğer hususlar ise şunlardır:

  • Daha çok talep gören ürünlere yönelmek
  • Kategorilerde özel günlerde sık tercih edilen seçeneklere yer vermek
  • Ürünlerde farklı renk alternatifleri sunmak
  • Bir arada kullanılabilen ürünleri set hâlinde satmak

Ürün gamını genişleterek online hediyelik eşya satışında siparişlerinizi artırabilirsiniz. Fakat ürün çeşitliliği kadar yeterli stoğa sahip olmanız da son derece önemlidir. Bu noktada tedarik sıkıntısı ve geciken üretim gibi faktörleri de hesaba katmak gerekir. Teslimat gecikmeleri ve sipariş iptalleri gibi sorunların önüne geçebilmek adına sürecin her bir aşamasını planlayarak ilerleyebilirsiniz.

Kişiselleştirilebilen Hediyelik Eşyalara Yer Verin

Online hediyelik eşya satışı yaparken kişiselleştirilmiş ürünlere de yönelebilirsiniz. Belirli bölümlerine müşterilerin isteği doğrultusunda isimlerin yazıldığı ürünler yoğun ilgi görür. Sevdiklerine anlamlı bir hediye vermek isteyenler, özel günlerde bu tip ürünlere rağbet gösterir. Üstelik kişiye özel hediyelik eşyaların kapsamı oldukça geniştir. Kalem, cüzdan, kupa, yastık ve saat gibi eşyaların üzerine rakamlar ya da harfler işlenebilir.

Müşteriler ile İletişimi Kesmemeye Dikkat Edin

Müşteriler internet üzerinden gerçekleştirdikleri alışverişlerde satıcılara birtakım sorular yöneltir. Bu sorular ürünle ilgili olabileceği gibi teslimat süresi gibi detayları da içerebilir. Online hediyelik eşya satışı yapmak isteyenlerin müşterilerin sorularına kısa süre içerisinde cevap vermesi mühimdir. Alıcı ve satıcı arasındaki bu iletişimin markanın prestijine de önemli bir katkısı vardır.

Online hediyelik eşya satışı yaparken müşterilerinize belirli aralıklarla bildirim göndermeniz önerilir. Bu hatırlatma bildirimleri için e-posta ve SMS gibi iletişim kanalları oldukça uygundur. Daha önce sitenizden alışveriş yapan kullanıcılara da ürünlerinizdeki mevcut indirimler hakkında bilgi verebilirsiniz. Bu şekilde sitenize yeni eklenen ürünlerden bahsetmek de tercih edebileceğiniz yöntemler arasındadır. Kısacası müşterilerinizle daima iletişim hâlinde kalarak markanıza olan talebi canlı tutabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Savaş
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler