Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?

27 Ağustos 2016
Sinan Oypan

Ofis tutarken kısıtlı bütçe girişimcileri en çok zorlayan konulardan birisi. İşe ve girişime göre ihtiyaç duyulan ofis alanı farklılık gösterebiliyor. Küçük girişimlerin birçoğu home ofice sisteminden yararlansa da belli bir süre bir ofise ihtiyaç duyabiliyorlar. Bu durumda da kendilerine en uygun olan ofisi seçmeleri gerekiyor.

Ofis tutarken nelere dikkat edilmeli?

Ofis tutmak maliyetli bir iş olduğu için, girişimcilerin kendi ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılayacak olan ofisleri tutmaları gerekiyor. Bunun için de bazı noktaların üzerinde durmaları ve planlama yapmaları gerekiyor.

İhtiyaçlarınızı belirleyin

İnternet üzerinden iş yaparken, ofis ortamına çok da gerek olmayabiliyor; fakat belli bir süre sonra ihtiyaçların artmasıyla beraber home office yeterli gelmemeye başlıyor. Bu durumda da girişimcilerin ihtiyaçlarını belirlemeleri gerekiyor.

Ekibin büyümesiyle beraber iletişim kopuklukları yaşanıyor olabilir ve bu nedenle de herkesin bir arada çalışacağı bir ofise ihtiyaç duyulabilir. Müşterilerle görüşmeler yapabilmek için sabit bir toplantı odası gerekebilir. Ürünler için belli bir depo alanı gerekebileceği için bir ofis gerekebilir.

Bu noktada girişimciler, bir ofise neden ihtiyaç duyduklarını not ederek, bir liste oluşturmalılar ve sonrasında ofis arayışlarına girmeliler.

Kuluçka merkezlerini inceleyin

Henüz bir ofise ihtiyacınızın olmaması ilerleyen dönemlerde olmayacağı anlamına gelmez. İlk etapta bir ofis ortamı sağlayabilmek için de kuluçka merkezlerini araştırabilirsiniz.

Buralarda yer almak, farklı girişimcilerle tanışarak networkünüzü genişletmenizi sağlayacağı gibi, girişimcilerin olduğu bir ortamda yaratıcılığınızı da artırabilirsiniz. Farklı insanların görüşlerini alarak işinizi geliştirebilir ve bazı yenilikler yaratabilirsiniz.

Ortak ofislere göz atın

Son dönemlerde İstanbul’da birçok ortak ofis alanı kuruldu. Kısıtlı bütçesi olan girişimler bu ortak alanlarda bir arada çalışıyorlar. Ortak alanlar girişimcilere bir ofis ortamında bulunan imkanları sunuyorlar ve böylelikle temel ihtiyaçları karşılıyorlar.

Normal bir ofise kıyasla daha düşük maliyetler olduğu için birçok girişimci bu alanları tercih ediyor. Kuluçka merkezlerinde olduğu gibi bu alanlarda da farklı girişimcilerle iletişim halinde olmak size bazı faydalar sağlayacaktır.

Başka girişimlerle ortak bir ofis açabilirsiniz

Çevrenizde başka girişimciler varsa onlarla bir araya gelerek, ortak bir ofis ortamı kurabilirsiniz. Böylelikle hem masrafları yarıya indirebilir hem de farklı bir girişimle beraber çalışma fırsatı yakalayabilirsiniz.

Farklı sektörlerden girişimlerle beraber çalışmak, yeni fikirlerin oluşmasını sağlayabileceği gibi yeni insanlarla tanışma fırsatı da sağlar. Tabii ki ofisi de paylaştığınız için, maliyetleriniz daha da düşecektir.

Şirketiniz için en önemli olan unsurları belirleyin

İlk maddede ihtiyaçlarınızı belirlemeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Bir sonraki aşamada da sizin için olmazsa olmazları belirlemeniz gerekiyor. Kuluçka merkezlerini ya da ortak çalışma alanlarını araştırırken, bu ortamların size sunduğu özellikleri ele almalısınız.

Sizin için en önemli olan unsur hangisi? Tüm ekibin bir arada çalışabilmesi mi yoksa bir depo alanı mı? Yoksa teknolojik olarak ihtiyaçlarınızı karşılayabilecek bir alan mı?

Bu olmazsa olmazları belirledikten sonra seçiminizi bu yönde yapmanız daha doğru olacaktır. Sizin en önemli ihtiyaçlarınızı karşılamayan bir ortamda olmanız, birçok açıdan size zarar verecektir.

“Ofis

Bütçenizi belirleyin

Ofis tutarken en önemli unsurlardan biri de bütçeniz olacaktır. Aylık ve yıllık olarak bir plan yapmanız oldukça önemlidir. Bu bütçeyi iyi planlamanız çok önemlidir; çünkü maliyetleriniz sadece ofis kirası ile sınırlı kalmayacaktır.

Bunun yanı sıra ödemeniz gereken stopaj vergisi de olacaktır. Vergilerin yanı sıra ofis giderlerini de göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Ofis giderleri küçük gibi görünse de aslında şirketiniz için oldukça ciddi maliyetler ortaya çıkabilir.

Ofis tutmadan önce kira, vergi ve tahmini ofis giderlerini hesaplamanız ve buna göre bir bütçe ortaya çıkartmanız gerekiyor. Aksi takdirde beklenmedik harcamalardan dolayı zarar etmeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Markalar için, sosyal medyanın yararları pazarlama çalışmalarında da öne çıkmakta ve sosyal ağlar birçok fırsatı markalara sağlamakta. Günümüzde sosyal medya, tanıtım ve duyurular için önemli bir kanal olmakla beraber bu...
18 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken,...
8 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Özellikle Instagram’ın canlı yayın özelliğini duyurmasının ardından, hem kullanıcılar hem de markalar canlı yayın içeriklerine bir hayli önem vermeye başladı. Canlı yayın yapmanın kolay bir hale gelmesi ve herkes tarafından...
24 Temmuz 2017
Sinan Oypan
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem...
9 Haziran 2016
Sinan Oypan
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
Video içerik üretmek artık eskiye kıyasla oldukça kolay ve akıllı telefonlar üzerindeki uygulamalar ile akıcı, akılda kalıcı ve ilgi çekici videolar hazırlamak oldukça mümkün. Elinizde video içerikler için belli bir bütçe...
29 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
E-ticaret sektörüne atılan girişimcilerin ve şirketini büyütmek isteyenlerin kullanması gereken bir takım satış artırma teknikleri bulunuyor. Bu satış artırma teknikleri, tüketicilerin dikkatini çekmek, onları web sitesinde...
18 Aralık 2019
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Son dönemlerde video içerik çalışmalarında dikey videolar oldukça öne çıkmaya başladı ve bunun da nedeni akıllı telefonlarda tam ekran video izleme sağlayan sosyal ağlar oldu. Birçok kişi için dikey videolar tercih edilmese de...
17 Mart 2019
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen...
11 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere...
19 Haziran 2016
Sinan Oypan
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama çalışmalarınızı artırarak, takipçilerinize ve müşterilerinize ulaşmak; böylelikle de geri dönüşümlerinizi artırmak isteyebilirsiniz, tatil deönemlerinde de. E-posta pazarlama...
22 Kasım 2016
Sinan Oypan