fbpx

Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?

27 Ağustos 2016
Sinan Oypan

Ofis tutarken kısıtlı bütçe girişimcileri en çok zorlayan konulardan birisi. İşe ve girişime göre ihtiyaç duyulan ofis alanı farklılık gösterebiliyor. Küçük girişimlerin birçoğu home ofice sisteminden yararlansa da belli bir süre bir ofise ihtiyaç duyabiliyorlar. Bu durumda da kendilerine en uygun olan ofisi seçmeleri gerekiyor.

Ofis tutarken nelere dikkat edilmeli?

Ofis tutmak maliyetli bir iş olduğu için, girişimcilerin kendi ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılayacak olan ofisleri tutmaları gerekiyor. Bunun için de bazı noktaların üzerinde durmaları ve planlama yapmaları gerekiyor.

İhtiyaçlarınızı belirleyin

İnternet üzerinden iş yaparken, ofis ortamına çok da gerek olmayabiliyor; fakat belli bir süre sonra ihtiyaçların artmasıyla beraber home office yeterli gelmemeye başlıyor. Bu durumda da girişimcilerin ihtiyaçlarını belirlemeleri gerekiyor.

Ekibin büyümesiyle beraber iletişim kopuklukları yaşanıyor olabilir ve bu nedenle de herkesin bir arada çalışacağı bir ofise ihtiyaç duyulabilir. Müşterilerle görüşmeler yapabilmek için sabit bir toplantı odası gerekebilir. Ürünler için belli bir depo alanı gerekebileceği için bir ofis gerekebilir.

Bu noktada girişimciler, bir ofise neden ihtiyaç duyduklarını not ederek, bir liste oluşturmalılar ve sonrasında ofis arayışlarına girmeliler.

Kuluçka merkezlerini inceleyin

Henüz bir ofise ihtiyacınızın olmaması ilerleyen dönemlerde olmayacağı anlamına gelmez. İlk etapta bir ofis ortamı sağlayabilmek için de kuluçka merkezlerini araştırabilirsiniz.

Buralarda yer almak, farklı girişimcilerle tanışarak networkünüzü genişletmenizi sağlayacağı gibi, girişimcilerin olduğu bir ortamda yaratıcılığınızı da artırabilirsiniz. Farklı insanların görüşlerini alarak işinizi geliştirebilir ve bazı yenilikler yaratabilirsiniz.

Ortak ofislere göz atın

Son dönemlerde İstanbul’da birçok ortak ofis alanı kuruldu. Kısıtlı bütçesi olan girişimler bu ortak alanlarda bir arada çalışıyorlar. Ortak alanlar girişimcilere bir ofis ortamında bulunan imkanları sunuyorlar ve böylelikle temel ihtiyaçları karşılıyorlar.

Normal bir ofise kıyasla daha düşük maliyetler olduğu için birçok girişimci bu alanları tercih ediyor. Kuluçka merkezlerinde olduğu gibi bu alanlarda da farklı girişimcilerle iletişim halinde olmak size bazı faydalar sağlayacaktır.

Başka girişimlerle ortak bir ofis açabilirsiniz

Çevrenizde başka girişimciler varsa onlarla bir araya gelerek, ortak bir ofis ortamı kurabilirsiniz. Böylelikle hem masrafları yarıya indirebilir hem de farklı bir girişimle beraber çalışma fırsatı yakalayabilirsiniz.

Farklı sektörlerden girişimlerle beraber çalışmak, yeni fikirlerin oluşmasını sağlayabileceği gibi yeni insanlarla tanışma fırsatı da sağlar. Tabii ki ofisi de paylaştığınız için, maliyetleriniz daha da düşecektir.

Şirketiniz için en önemli olan unsurları belirleyin

İlk maddede ihtiyaçlarınızı belirlemeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Bir sonraki aşamada da sizin için olmazsa olmazları belirlemeniz gerekiyor. Kuluçka merkezlerini ya da ortak çalışma alanlarını araştırırken, bu ortamların size sunduğu özellikleri ele almalısınız.

Sizin için en önemli olan unsur hangisi? Tüm ekibin bir arada çalışabilmesi mi yoksa bir depo alanı mı? Yoksa teknolojik olarak ihtiyaçlarınızı karşılayabilecek bir alan mı?

Bu olmazsa olmazları belirledikten sonra seçiminizi bu yönde yapmanız daha doğru olacaktır. Sizin en önemli ihtiyaçlarınızı karşılamayan bir ortamda olmanız, birçok açıdan size zarar verecektir.

“Ofis

Bütçenizi belirleyin

Ofis tutarken en önemli unsurlardan biri de bütçeniz olacaktır. Aylık ve yıllık olarak bir plan yapmanız oldukça önemlidir. Bu bütçeyi iyi planlamanız çok önemlidir; çünkü maliyetleriniz sadece ofis kirası ile sınırlı kalmayacaktır.

Bunun yanı sıra ödemeniz gereken stopaj vergisi de olacaktır. Vergilerin yanı sıra ofis giderlerini de göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Ofis giderleri küçük gibi görünse de aslında şirketiniz için oldukça ciddi maliyetler ortaya çıkabilir.

Ofis tutmadan önce kira, vergi ve tahmini ofis giderlerini hesaplamanız ve buna göre bir bütçe ortaya çıkartmanız gerekiyor. Aksi takdirde beklenmedik harcamalardan dolayı zarar etmeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün ya da promosyon ürün kampanyaları ile tüketicilere ulaşabilir, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Tabii ki ücretsiz bir ürün verirken de bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor....
17 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, yeni içerikler üreterek etkileşim yaratmak için farklı video konuları üzerine içerik üretimi yapmanız gerekir. Değişik video fikirleri üzerinde durmanız, alacağınız etkileşimleri...
20 Kasım 2019
Sinan Oypan
İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yapmak, günümüzde yaygınlaşmaya başladı ve böylelikle e-ticaret sektörü de Türkiye’de büyümeye devam ediyor. Tabii ki bir e-ticaret sitesi kurmak ve satacak ürünler bulmak tek başına bu süreçte yeterli...
11 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
Instagram, e-ticaret firmaları için önemli bir pazarlama kanalı ve hikaye paylaşma da bu süreçte geri dönüşümleri artırmak için önemli bir yöntem. Instagram hikayeleri geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da,...
13 Nisan 2020
Sinan Oypan
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka ismi ve logo yaratmak için saatlerce ya da günlerce uğraşan ve kendi markalarını yaratarak, bu markayı ileri taşımak isteyen girişimciler ve firmalar için marka tecili yaptırmak oldukça önemlidir. Markanın orijinalliğini...
11 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri, uzun zamandır pazarlama çalışmalarında aktif bir şekilde yer alıyor ve markalar da bu kişi ve hesaplarla iş ortaklığı yapıyor. Doğru fenomenlerle çalışmak, doğru hedef kitleye ulaşırken marka ve ürün...
13 Şubat 2020
Sinan Oypan
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, şirket ismi nasıl olmalı, şahıs şirketi isimleri / şahıs şirketi isim örnekleri / limited şirket isimleri / limited şirket isim örnekleri / yabancı şirket isimleri / yabancı...
30 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına...
11 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan