Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?

27 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?

Ofis tutarken kısıtlı bütçe girişimcileri en çok zorlayan konulardan birisi. İşe ve girişime göre ihtiyaç duyulan ofis alanı farklılık gösterebiliyor. Küçük girişimlerin birçoğu home ofice sisteminden yararlansa da belli bir süre bir ofise ihtiyaç duyabiliyorlar. Bu durumda da kendilerine en uygun olan ofisi seçmeleri gerekiyor.

Ofis tutarken nelere dikkat edilmeli?

Ofis tutmak maliyetli bir iş olduğu için, girişimcilerin kendi ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılayacak olan ofisleri tutmaları gerekiyor. Bunun için de bazı noktaların üzerinde durmaları ve planlama yapmaları gerekiyor.

İhtiyaçlarınızı belirleyin

İnternet üzerinden iş yaparken, ofis ortamına çok da gerek olmayabiliyor; fakat belli bir süre sonra ihtiyaçların artmasıyla beraber home office yeterli gelmemeye başlıyor. Bu durumda da girişimcilerin ihtiyaçlarını belirlemeleri gerekiyor.

Ekibin büyümesiyle beraber iletişim kopuklukları yaşanıyor olabilir ve bu nedenle de herkesin bir arada çalışacağı bir ofise ihtiyaç duyulabilir. Müşterilerle görüşmeler yapabilmek için sabit bir toplantı odası gerekebilir. Ürünler için belli bir depo alanı gerekebileceği için bir ofis gerekebilir.

Bu noktada girişimciler, bir ofise neden ihtiyaç duyduklarını not ederek, bir liste oluşturmalılar ve sonrasında ofis arayışlarına girmeliler.

Kuluçka merkezlerini inceleyin

Henüz bir ofise ihtiyacınızın olmaması ilerleyen dönemlerde olmayacağı anlamına gelmez. İlk etapta bir ofis ortamı sağlayabilmek için de kuluçka merkezlerini araştırabilirsiniz.

Buralarda yer almak, farklı girişimcilerle tanışarak networkünüzü genişletmenizi sağlayacağı gibi, girişimcilerin olduğu bir ortamda yaratıcılığınızı da artırabilirsiniz. Farklı insanların görüşlerini alarak işinizi geliştirebilir ve bazı yenilikler yaratabilirsiniz.

Ortak ofislere göz atın

Son dönemlerde İstanbul’da birçok ortak ofis alanı kuruldu. Kısıtlı bütçesi olan girişimler bu ortak alanlarda bir arada çalışıyorlar. Ortak alanlar girişimcilere bir ofis ortamında bulunan imkanları sunuyorlar ve böylelikle temel ihtiyaçları karşılıyorlar.

Normal bir ofise kıyasla daha düşük maliyetler olduğu için birçok girişimci bu alanları tercih ediyor. Kuluçka merkezlerinde olduğu gibi bu alanlarda da farklı girişimcilerle iletişim halinde olmak size bazı faydalar sağlayacaktır.

Başka girişimlerle ortak bir ofis açabilirsiniz

Çevrenizde başka girişimciler varsa onlarla bir araya gelerek, ortak bir ofis ortamı kurabilirsiniz. Böylelikle hem masrafları yarıya indirebilir hem de farklı bir girişimle beraber çalışma fırsatı yakalayabilirsiniz.

Farklı sektörlerden girişimlerle beraber çalışmak, yeni fikirlerin oluşmasını sağlayabileceği gibi yeni insanlarla tanışma fırsatı da sağlar. Tabii ki ofisi de paylaştığınız için, maliyetleriniz daha da düşecektir.

Şirketiniz için en önemli olan unsurları belirleyin

İlk maddede ihtiyaçlarınızı belirlemeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Bir sonraki aşamada da sizin için olmazsa olmazları belirlemeniz gerekiyor. Kuluçka merkezlerini ya da ortak çalışma alanlarını araştırırken, bu ortamların size sunduğu özellikleri ele almalısınız.

Sizin için en önemli olan unsur hangisi? Tüm ekibin bir arada çalışabilmesi mi yoksa bir depo alanı mı? Yoksa teknolojik olarak ihtiyaçlarınızı karşılayabilecek bir alan mı?

Bu olmazsa olmazları belirledikten sonra seçiminizi bu yönde yapmanız daha doğru olacaktır. Sizin en önemli ihtiyaçlarınızı karşılamayan bir ortamda olmanız, birçok açıdan size zarar verecektir.

“Ofis

Bütçenizi belirleyin

Ofis tutarken en önemli unsurlardan biri de bütçeniz olacaktır. Aylık ve yıllık olarak bir plan yapmanız oldukça önemlidir. Bu bütçeyi iyi planlamanız çok önemlidir; çünkü maliyetleriniz sadece ofis kirası ile sınırlı kalmayacaktır.

Bunun yanı sıra ödemeniz gereken stopaj vergisi de olacaktır. Vergilerin yanı sıra ofis giderlerini de göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Ofis giderleri küçük gibi görünse de aslında şirketiniz için oldukça ciddi maliyetler ortaya çıkabilir.

Ofis tutmadan önce kira, vergi ve tahmini ofis giderlerini hesaplamanız ve buna göre bir bütçe ortaya çıkartmanız gerekiyor. Aksi takdirde beklenmedik harcamalardan dolayı zarar etmeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan
Instagram'da Marka Yaratmak : Tüm Bilmeniz Gerekenler
Instagram'da Marka Yaratmak : Tüm Bilmeniz Gerekenler
Instagram, günümüzün en popüler sosyal medya mecralarından biridir. Hâlihazırda 1 milyarı aşan kullanıcı sayısı, statista.com’un yaptığı çalışmaya göre önümüzdeki yıllarda da artmaya devam edecektir. Bu platformun geniş...
30 Temmuz 2019
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını...
3 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret firmanızın uzun vadede başarılı olabilmesi için sadık müşterilere ihtiyacınız olacaktır. Müşteri sadakatini oluşturmak bu işteki altın anahtarınız da diyebiliriz. Tabii ki müşteri sadakatini yaratmak her zaman...
10 Kasım 2016
Sinan Oypan
2021 Kobi E-ticaret Raporumuz Hazır!
2021 Kobi E-ticaret Raporumuz Hazır!
2020, yaşanan pandemi sebebiyle hayatlarımızın köklü biçimde değiştiği bir yıl oldu. Bu durumun alışveriş alışkanlıklarımıza da yeni bir boyut kazandırdığı söylenebilir. KOBİ E-ticaret Zirvesi 2021’de sunduğumuz rapor da...
9 Mayıs 2022
Markethinkers
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İşyerim internette neden yer almalı?
İşyerim internette neden yer almalı?
Her geçen gün fiziki mağaza sahipleri, işlerini internete taşımak ve internet üzerinden satış yapmak için çalışmalar yapıyor. İş yerinizin internette yer alması, size birçok avantaj sağlıyor. E-ticaret sektörünün her geçen...
3 Aralık 2016
Sinan Oypan
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına...
20 Haziran 2019
Sinan Oypan
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi, son yıllarda e-ticaret sitelerinin müşteri desteği sağlama konusunda oldukça işine yarıyor ve tüketicilere daha hızlı geri dönüş sağlanmasına yardımcı oluyor. Canlı destek sistemi, web sitesini ziyaret eden...
28 Haziran 2019
Sinan Oypan
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler, e-posta pazarlama çalışmalarında kullanmak, e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için de oldukça önemlidir. Geçtiğimiz günlerde “Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden...
5 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Sosyal mecralar üzerindeki video izlenim oranlarının artması ve video içeriklerin oluşturulmasının da artık eskiye kıyasla daha kolay bir hale gelmesi, markalar için video reklamların önünü açmaya başladı. Eskiden çoğunlukla...
28 Ocak 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın