fbpx

Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?

5 Ekim 2020
Sinan Oypan
Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?

Marka kimliği oluşturmak, bir gece birkaç renk belirleyip, bir logo hazırlayınca tek gecede olan bir şey değildir; bu nedenle de üzerine çalışılması gerekir. Ancak bu sizi korkutmasın; çünkü doğru adımları atarak doğru çalışmaları yaptığınızda zaman içerisinde marka kimliğiniz oluşmaya başlayacaktır. Bu süreçtede ne gibi çalışmalar yapmanız gerektiğini de bu rehberimizde detaylı bir şekilde ele alacağız.

Marka kimliği nedir?

Marka kimliği, bir şirketin kendini dışarıya gösteriş biçimidir. Marka kimliği, logo, slogan, iletişim dili ve görsel olarak şirketin kendini yansıtışı olarak da isimlendirilebilir. Bir başka deyişle, markanın kendini nasıl tanıttığı ve iletişim dilini nasıl kullandığı da bu tanımın içerisinde kullanılabilir. Bazı markalar da bu durumda ses, hissiyat ve tat duyularını da içerisinde bulundurmaktadır.

Her firmanın kendine ait bir kimliği vardır ve bu da rekabette öne çıkmayı sağladı gibi geride kalınmasına da neden olabilir. Markanızın kimliği her zaman olumlu bir şekilde dışarıya yansıtılmayabilir. Kimi firmalar olumsuz bir şekilde dışarıda anılırken, kimilerinin de imajı diğerlerine göre daha iyidir.

Bu noktada da firmaların kimliklerini oluştururken dikkatli davranmaları anlamına gelmekte. Kendinizi dışarıya kötü bir şekilde yansıtıyor olmanız, müşteri kaybetmenize neden olacağı için kimlik oluşturma çalışmalarınızda dikkatli olmanız gerekli.

İlgili rehber: Markalaşma sürecinde yapmanız ve yapmamanız gerekenler

Marka kimliği hangi ögeleri kapsar?

Marka kimliği oluştururken üzerinde durmanız gereken ögeleri de şöyle sıralayabiliriz:

  • Logo
  • Kullanılan renkler
  • Tipografi
  • Tasarım sistemi
  • Fotoğraf, illustrasyon ve ikonlar
  • Video ve animasyonlar
  • Web tasarım

Bu ögeleri kullanarak, markanız için doğru olan kimliği oluşturabilir ve markanızı bu yollarla tanıtabilirsiniz. Bu süreçte de neler yapmanız gerektiğine yazının devamınde değiniyoruz.

Marka kimliği nasıl oluşturulur?

Logo tasarımı

Logo tasarımı markanızın yüzü olan ögelerden biridir. Logonuzun tasarımı, kurumsal görünüşünüzü belirler. Dinamik ve canlı tasarımları tercih edebileceğiniz gibi sade ve daha kurumsal tasarımları da markanız için kullanabilirsiniz. Buradaki önemli olan nokta hedef kitleniz ve markanızın vizyonudur. Hedef kitlenizi ve vizyonunuzu yansıtacak bir logo seçemeniz bu süreçte doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?

Renk seçimi

Marka kimliği oluşturma sürecinde seçim yapmanız gereken konulardan biri de markanızla ilişkili olan renklerdir. Her markanın kendi yapısı ve ulaşmak istediği bir kitle vardır. Bununla beraber vermek istedikler mesajlar da farklılık gösterir. Herbir renk farklı bir duygu ve hissiyatı simgelemektedir. Markanızın vermek istediği mesajı yansıtacak bir renk seçimi yapmanız da bu nedenle bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Tipografi

Kimliğinizi oluştururken ihtiyacınız olan unsurlardan biri de web sitenizde, görsel çalışmalarınızda ve logonuzda kullanacağınız tipografidir. Yazı karakterlerinin de kendilerine özgü olarak dışarıya verdiği mesajlar bulunur.

Tırnaklı yazı fontları genellikle daha kurumsal bir kişilik yaklaşımı tercih eden firmalar ya da tasarım veya teksil sektöründe yer alan firmalar tarafından kulanılmakta. Tırnaksız fontlar daha modern ve dinamik bir kitleye hitap eden ve yine tasarım odaklı işler yapan firmalar tarafından tercih edilmektedir.

Tasarım sistemi

Görsellerinizde, logonuzda, web sitenizde ve sosyal medya paylaşımlarınızda kullanacağınız bir tasarım sisteminizin olması gerekiyor. Kullanacağınız renkler, grafikler, fotoğraflar, stok görseller hepsinin bir bütünlük içerisinde olması gerekiyor. Kurumsallığı ve markalaşmayı sağlamak için tüm görsel ögelerinizin birbirini tamamlanması önemlidir. Bu sebeple de bir tasarım şablonu belirlemeniz ve sonrasında da tüm görsel ögelerinizde bu şablonu kullanmanız önemlidir.

İlgili rehber: Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi

Görselleriniz, müşterilerinize ve hedef kitlenize markanızla ilgili birçok detayı vereceği için belli bir tema oluşturmanız ve tasarımlarınızda bu temaya sadık kalmanız markalaşma sürecinde işinizi kolaylaştıracaktır. Bu tema belli bir süre sonra markanızla özdeşleşeceği için aynı tasarımları kullanmanız bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Fotoğraf, illustrasyon ve ikonlar

Marka kimliği oluşturma sürecinde web sitenizde, ürün sayfalarınızda, sosyal medyada, reklamlarınızda kullanacağınız fotoğraf, illustrasyon ve ikonların da belli bir şablonu ve tasarım stili olmalı. Kurumsallığınızı sağlayabilmek ve her paylaşımınızda aynı mesajı verebilmek için bunların da belli bir bütünlüğünün olması gerekmektedir.

Bu bütünlüğü sağlamak için de kulanacağınız görsel, illustrasyon ve ikon tasarımları için de bir araştırma yapmanız ve sonrasında da bir standart belirlemeniz gerekiyor. Böylelikle tüm görsel çalışmalarınız bir bütünlük içerisinde olur.

Video ve animasyonlar

Markanızla ilgili video ve animasyonlar hazırlarken de bir bütünlük sağlamanızda yarar var. Videolarınızı görenlerin bir süre sonra bu konsept sayesinde sizin markanızla ilgili olduğunu anlamalarını sağlamanız gerekir. Videolarınızda kullanacağınız arkaplanlar, müzikler, videolardaki seslendirmeler, kullanacağınız animasyon çeşitleri, animasyonlardaki illustrasyonlar da bir bütünlük içerisinde olmalı. Hem tasarımsal hem de kullanım açısından bu bütünlüğü sağlamanız bir hayli önemli.

İlgili rehber: İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri

Web site tasarımları

Marka kimliği üzerine çalışırken üzerinde durmanız gereken konulardan biri de web site tasarımınızdır. Web tasarımınızda markanızla ilgili birçok detayı kullanıcılara sunar. Günümüzde tasarımın kalitesi, modernliği ve ilgi çekiciliği de tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer almakta. Eski ve uzun süredir güncellenmeye siteler, marka imajını zedelemektedir. Bununla beraber kullanıcı deneyimi açısından da zayıf olan tasarımları, tüketicilerin alışveriş deneyimlerini zorlaştırdığı için markanın imajına zarar verir.

İlgili rehber: E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?

Web site tasarımınızı yaparken, yukarıda bahsettiğimiz görsel ögelerin bütünlüğünü sağlamanız, kullanıcı deneyimini geliştirmeniz ve modern bir tasarımla tüketicilere hitap etmeniz gerekli.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri...
11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu...
12 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu...
7 Haziran 2019
Sinan Oypan
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken kısıtlı bütçe girişimcileri en çok zorlayan konulardan birisi. İşe ve girişime göre ihtiyaç duyulan ofis alanı farklılık gösterebiliyor. Küçük girişimlerin birçoğu home ofice sisteminden yararlansa da belli bir...
27 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret siteniz için ideal hedef kitlenizi bulmanız oldukça önemli. Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda bu hedef kitleye yönelik çalışmalar yapmanız gerekecektir. Aksi takdirde daha geniş bir kitleye yönelik çalışmalar...
10 Haziran 2016
Sinan Oypan
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek ve sadık müşteri kitleleri edinebilmek için müşterilerinizle iyi ilişkilerinizin olması ve onlara kaliteli bir destek sunmanız gerekmektedir. Sadık müşterileriniz olmadan, online satış...
21 Şubat 2017
Sinan Oypan
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin...
2 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin...
30 Haziran 2017
Sinan Oypan
Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Sosyal medya, sosyal hayatı dijitale taşıdı ve bu taşınma işi hiç de bitecek gibi değil. Günlük hayatta fiziksel olarak yapılabilen pek çok aktivitenin sosyal medya platformları ve uygulamalar ile sanal ortamda da yapılabilmesi...
25 Şubat 2021
Markethinkers
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
Görsel içerik pazarlama her geçen daha önemli olmaya başlıyor ve içerik paylaşımlarında görsel içeriklerin olması, geri dönüşümleri de artırıyor. Yazılı içeriklerin yerini alan görseller, kullanıcıların dikkatini daha...
22 Mart 2019
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
E-ticaretteki ilk satışlarınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin 3. ve son bölümüne geldik. Yazı serimizin önceki bölümlerini aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz. 30 günde e-ticaretteki ilk...
5 Mart 2017
Sinan Oypan