Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?

5 Ekim 2020
Sinan Oypan

Marka kimliği oluşturmak, bir gece birkaç renk belirleyip, bir logo hazırlayınca tek gecede olan bir şey değildir; bu nedenle de üzerine çalışılması gerekir. Ancak bu sizi korkutmasın; çünkü doğru adımları atarak doğru çalışmaları yaptığınızda zaman içerisinde marka kimliğiniz oluşmaya başlayacaktır. Bu süreçtede ne gibi çalışmalar yapmanız gerektiğini de bu rehberimizde detaylı bir şekilde ele alacağız.

Marka kimliği nedir?

Marka kimliği, bir şirketin kendini dışarıya gösteriş biçimidir. Marka kimliği, logo, slogan, iletişim dili ve görsel olarak şirketin kendini yansıtışı olarak da isimlendirilebilir. Bir başka deyişle, markanın kendini nasıl tanıttığı ve iletişim dilini nasıl kullandığı da bu tanımın içerisinde kullanılabilir. Bazı markalar da bu durumda ses, hissiyat ve tat duyularını da içerisinde bulundurmaktadır.

Her firmanın kendine ait bir kimliği vardır ve bu da rekabette öne çıkmayı sağladı gibi geride kalınmasına da neden olabilir. Markanızın kimliği her zaman olumlu bir şekilde dışarıya yansıtılmayabilir. Kimi firmalar olumsuz bir şekilde dışarıda anılırken, kimilerinin de imajı diğerlerine göre daha iyidir.

Bu noktada da firmaların kimliklerini oluştururken dikkatli davranmaları anlamına gelmekte. Kendinizi dışarıya kötü bir şekilde yansıtıyor olmanız, müşteri kaybetmenize neden olacağı için kimlik oluşturma çalışmalarınızda dikkatli olmanız gerekli.

İlgili rehber: Markalaşma sürecinde yapmanız ve yapmamanız gerekenler

Marka kimliği hangi ögeleri kapsar?

Marka kimliği oluştururken üzerinde durmanız gereken ögeleri de şöyle sıralayabiliriz:

  • Logo
  • Kullanılan renkler
  • Tipografi
  • Tasarım sistemi
  • Fotoğraf, illustrasyon ve ikonlar
  • Video ve animasyonlar
  • Web tasarım

Bu ögeleri kullanarak, markanız için doğru olan kimliği oluşturabilir ve markanızı bu yollarla tanıtabilirsiniz. Bu süreçte de neler yapmanız gerektiğine yazının devamınde değiniyoruz.

Marka kimliği nasıl oluşturulur?

Logo tasarımı

Logo tasarımı markanızın yüzü olan ögelerden biridir. Logonuzun tasarımı, kurumsal görünüşünüzü belirler. Dinamik ve canlı tasarımları tercih edebileceğiniz gibi sade ve daha kurumsal tasarımları da markanız için kullanabilirsiniz. Buradaki önemli olan nokta hedef kitleniz ve markanızın vizyonudur. Hedef kitlenizi ve vizyonunuzu yansıtacak bir logo seçemeniz bu süreçte doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?

Renk seçimi

Marka kimliği oluşturma sürecinde seçim yapmanız gereken konulardan biri de markanızla ilişkili olan renklerdir. Her markanın kendi yapısı ve ulaşmak istediği bir kitle vardır. Bununla beraber vermek istedikler mesajlar da farklılık gösterir. Herbir renk farklı bir duygu ve hissiyatı simgelemektedir. Markanızın vermek istediği mesajı yansıtacak bir renk seçimi yapmanız da bu nedenle bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Tipografi

Kimliğinizi oluştururken ihtiyacınız olan unsurlardan biri de web sitenizde, görsel çalışmalarınızda ve logonuzda kullanacağınız tipografidir. Yazı karakterlerinin de kendilerine özgü olarak dışarıya verdiği mesajlar bulunur.

Tırnaklı yazı fontları genellikle daha kurumsal bir kişilik yaklaşımı tercih eden firmalar ya da tasarım veya teksil sektöründe yer alan firmalar tarafından kulanılmakta. Tırnaksız fontlar daha modern ve dinamik bir kitleye hitap eden ve yine tasarım odaklı işler yapan firmalar tarafından tercih edilmektedir.

Tasarım sistemi

Görsellerinizde, logonuzda, web sitenizde ve sosyal medya paylaşımlarınızda kullanacağınız bir tasarım sisteminizin olması gerekiyor. Kullanacağınız renkler, grafikler, fotoğraflar, stok görseller hepsinin bir bütünlük içerisinde olması gerekiyor. Kurumsallığı ve markalaşmayı sağlamak için tüm görsel ögelerinizin birbirini tamamlanması önemlidir. Bu sebeple de bir tasarım şablonu belirlemeniz ve sonrasında da tüm görsel ögelerinizde bu şablonu kullanmanız önemlidir.

İlgili rehber: Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi

Görselleriniz, müşterilerinize ve hedef kitlenize markanızla ilgili birçok detayı vereceği için belli bir tema oluşturmanız ve tasarımlarınızda bu temaya sadık kalmanız markalaşma sürecinde işinizi kolaylaştıracaktır. Bu tema belli bir süre sonra markanızla özdeşleşeceği için aynı tasarımları kullanmanız bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Fotoğraf, illustrasyon ve ikonlar

Marka kimliği oluşturma sürecinde web sitenizde, ürün sayfalarınızda, sosyal medyada, reklamlarınızda kullanacağınız fotoğraf, illustrasyon ve ikonların da belli bir şablonu ve tasarım stili olmalı. Kurumsallığınızı sağlayabilmek ve her paylaşımınızda aynı mesajı verebilmek için bunların da belli bir bütünlüğünün olması gerekmektedir.

Bu bütünlüğü sağlamak için de kulanacağınız görsel, illustrasyon ve ikon tasarımları için de bir araştırma yapmanız ve sonrasında da bir standart belirlemeniz gerekiyor. Böylelikle tüm görsel çalışmalarınız bir bütünlük içerisinde olur.

Video ve animasyonlar

Markanızla ilgili video ve animasyonlar hazırlarken de bir bütünlük sağlamanızda yarar var. Videolarınızı görenlerin bir süre sonra bu konsept sayesinde sizin markanızla ilgili olduğunu anlamalarını sağlamanız gerekir. Videolarınızda kullanacağınız arkaplanlar, müzikler, videolardaki seslendirmeler, kullanacağınız animasyon çeşitleri, animasyonlardaki illustrasyonlar da bir bütünlük içerisinde olmalı. Hem tasarımsal hem de kullanım açısından bu bütünlüğü sağlamanız bir hayli önemli.

İlgili rehber: İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri

Web site tasarımları

Marka kimliği üzerine çalışırken üzerinde durmanız gereken konulardan biri de web site tasarımınızdır. Web tasarımınızda markanızla ilgili birçok detayı kullanıcılara sunar. Günümüzde tasarımın kalitesi, modernliği ve ilgi çekiciliği de tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer almakta. Eski ve uzun süredir güncellenmeye siteler, marka imajını zedelemektedir. Bununla beraber kullanıcı deneyimi açısından da zayıf olan tasarımları, tüketicilerin alışveriş deneyimlerini zorlaştırdığı için markanın imajına zarar verir.

İlgili rehber: E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?

Web site tasarımınızı yaparken, yukarıda bahsettiğimiz görsel ögelerin bütünlüğünü sağlamanız, kullanıcı deneyimini geliştirmeniz ve modern bir tasarımla tüketicilere hitap etmeniz gerekli.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Sinan Oypan
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
E-ticaret sitenizde landing page kullanımı geri dönüşümlerinizi artırırken, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Türkçe’de varış sayfası olarak da isimlendirilen bu sayfalar, belli bir amaca...
30 Haziran 2016
Sinan Oypan
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya...
12 Aralık 2017
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
Teknolojik gelişmelerin yanı sıra kullanıcı alışkanlıklarının değişmesiyle beraber sosyal mecralar da yeniden şekilleniyor. Her yıl olduğu gibi önümüzdeki yıl da sosyal medya trendlerinde bir takım değişiklikler olurken,...
28 Kasım 2017
Sinan Oypan
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin...
26 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri
E-ticaret firmaları sosyal medya üzerinde etkileşim yaratarak, marka bilinirliğini artırmak ve sitelerine trafik göndermek için farklı Twitter paylaşım fikirlerinden yararlanabilirler. Twitter üzerinde aktif bir şekilde yer alarak,...
27 Kasım 2019
Sinan Oypan
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları, reklam kampanyalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki ettiği gibi tüketicilerin de ilgisini çekmek için önemli unsurlardan biri. Doğru reklam fotoğraflarını seçmek bu sebeple de reklamların yatırım...
21 Ekim 2019
Sinan Oypan
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı oluşturmanız, bu platform üzerinde alacağınız etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırmanızı sağlarken, markanızı da büyütmenize yardımcı olur. Düzenli bir şekilde paylaşım...
31 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın...
29 Aralık 2017
Sinan Oypan
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan