Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?

5 Ekim 2020
Sinan Oypan
Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?

Marka kimliği oluşturmak, bir gece birkaç renk belirleyip, bir logo hazırlayınca tek gecede olan bir şey değildir; bu nedenle de üzerine çalışılması gerekir. Ancak bu sizi korkutmasın; çünkü doğru adımları atarak doğru çalışmaları yaptığınızda zaman içerisinde marka kimliğiniz oluşmaya başlayacaktır. Bu süreçtede ne gibi çalışmalar yapmanız gerektiğini de bu rehberimizde detaylı bir şekilde ele alacağız.

Marka kimliği nedir?

Marka kimliği, bir şirketin kendini dışarıya gösteriş biçimidir. Marka kimliği, logo, slogan, iletişim dili ve görsel olarak şirketin kendini yansıtışı olarak da isimlendirilebilir. Bir başka deyişle, markanın kendini nasıl tanıttığı ve iletişim dilini nasıl kullandığı da bu tanımın içerisinde kullanılabilir. Bazı markalar da bu durumda ses, hissiyat ve tat duyularını da içerisinde bulundurmaktadır.

Her firmanın kendine ait bir kimliği vardır ve bu da rekabette öne çıkmayı sağladı gibi geride kalınmasına da neden olabilir. Markanızın kimliği her zaman olumlu bir şekilde dışarıya yansıtılmayabilir. Kimi firmalar olumsuz bir şekilde dışarıda anılırken, kimilerinin de imajı diğerlerine göre daha iyidir.

Bu noktada da firmaların kimliklerini oluştururken dikkatli davranmaları anlamına gelmekte. Kendinizi dışarıya kötü bir şekilde yansıtıyor olmanız, müşteri kaybetmenize neden olacağı için kimlik oluşturma çalışmalarınızda dikkatli olmanız gerekli.

İlgili rehber: Markalaşma sürecinde yapmanız ve yapmamanız gerekenler

Marka kimliği hangi ögeleri kapsar?

Marka kimliği oluştururken üzerinde durmanız gereken ögeleri de şöyle sıralayabiliriz:

  • Logo
  • Kullanılan renkler
  • Tipografi
  • Tasarım sistemi
  • Fotoğraf, illustrasyon ve ikonlar
  • Video ve animasyonlar
  • Web tasarım

Bu ögeleri kullanarak, markanız için doğru olan kimliği oluşturabilir ve markanızı bu yollarla tanıtabilirsiniz. Bu süreçte de neler yapmanız gerektiğine yazının devamınde değiniyoruz.

Marka kimliği nasıl oluşturulur?

Logo tasarımı

Logo tasarımı markanızın yüzü olan ögelerden biridir. Logonuzun tasarımı, kurumsal görünüşünüzü belirler. Dinamik ve canlı tasarımları tercih edebileceğiniz gibi sade ve daha kurumsal tasarımları da markanız için kullanabilirsiniz. Buradaki önemli olan nokta hedef kitleniz ve markanızın vizyonudur. Hedef kitlenizi ve vizyonunuzu yansıtacak bir logo seçemeniz bu süreçte doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?

Renk seçimi

Marka kimliği oluşturma sürecinde seçim yapmanız gereken konulardan biri de markanızla ilişkili olan renklerdir. Her markanın kendi yapısı ve ulaşmak istediği bir kitle vardır. Bununla beraber vermek istedikler mesajlar da farklılık gösterir. Herbir renk farklı bir duygu ve hissiyatı simgelemektedir. Markanızın vermek istediği mesajı yansıtacak bir renk seçimi yapmanız da bu nedenle bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Tipografi

Kimliğinizi oluştururken ihtiyacınız olan unsurlardan biri de web sitenizde, görsel çalışmalarınızda ve logonuzda kullanacağınız tipografidir. Yazı karakterlerinin de kendilerine özgü olarak dışarıya verdiği mesajlar bulunur.

Tırnaklı yazı fontları genellikle daha kurumsal bir kişilik yaklaşımı tercih eden firmalar ya da tasarım veya teksil sektöründe yer alan firmalar tarafından kulanılmakta. Tırnaksız fontlar daha modern ve dinamik bir kitleye hitap eden ve yine tasarım odaklı işler yapan firmalar tarafından tercih edilmektedir.

Tasarım sistemi

Görsellerinizde, logonuzda, web sitenizde ve sosyal medya paylaşımlarınızda kullanacağınız bir tasarım sisteminizin olması gerekiyor. Kullanacağınız renkler, grafikler, fotoğraflar, stok görseller hepsinin bir bütünlük içerisinde olması gerekiyor. Kurumsallığı ve markalaşmayı sağlamak için tüm görsel ögelerinizin birbirini tamamlanması önemlidir. Bu sebeple de bir tasarım şablonu belirlemeniz ve sonrasında da tüm görsel ögelerinizde bu şablonu kullanmanız önemlidir.

İlgili rehber: Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi

Görselleriniz, müşterilerinize ve hedef kitlenize markanızla ilgili birçok detayı vereceği için belli bir tema oluşturmanız ve tasarımlarınızda bu temaya sadık kalmanız markalaşma sürecinde işinizi kolaylaştıracaktır. Bu tema belli bir süre sonra markanızla özdeşleşeceği için aynı tasarımları kullanmanız bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Fotoğraf, illustrasyon ve ikonlar

Marka kimliği oluşturma sürecinde web sitenizde, ürün sayfalarınızda, sosyal medyada, reklamlarınızda kullanacağınız fotoğraf, illustrasyon ve ikonların da belli bir şablonu ve tasarım stili olmalı. Kurumsallığınızı sağlayabilmek ve her paylaşımınızda aynı mesajı verebilmek için bunların da belli bir bütünlüğünün olması gerekmektedir.

Bu bütünlüğü sağlamak için de kulanacağınız görsel, illustrasyon ve ikon tasarımları için de bir araştırma yapmanız ve sonrasında da bir standart belirlemeniz gerekiyor. Böylelikle tüm görsel çalışmalarınız bir bütünlük içerisinde olur.

Video ve animasyonlar

Markanızla ilgili video ve animasyonlar hazırlarken de bir bütünlük sağlamanızda yarar var. Videolarınızı görenlerin bir süre sonra bu konsept sayesinde sizin markanızla ilgili olduğunu anlamalarını sağlamanız gerekir. Videolarınızda kullanacağınız arkaplanlar, müzikler, videolardaki seslendirmeler, kullanacağınız animasyon çeşitleri, animasyonlardaki illustrasyonlar da bir bütünlük içerisinde olmalı. Hem tasarımsal hem de kullanım açısından bu bütünlüğü sağlamanız bir hayli önemli.

İlgili rehber: İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri

Web site tasarımları

Marka kimliği üzerine çalışırken üzerinde durmanız gereken konulardan biri de web site tasarımınızdır. Web tasarımınızda markanızla ilgili birçok detayı kullanıcılara sunar. Günümüzde tasarımın kalitesi, modernliği ve ilgi çekiciliği de tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer almakta. Eski ve uzun süredir güncellenmeye siteler, marka imajını zedelemektedir. Bununla beraber kullanıcı deneyimi açısından da zayıf olan tasarımları, tüketicilerin alışveriş deneyimlerini zorlaştırdığı için markanın imajına zarar verir.

İlgili rehber: E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?

Web site tasarımınızı yaparken, yukarıda bahsettiğimiz görsel ögelerin bütünlüğünü sağlamanız, kullanıcı deneyimini geliştirmeniz ve modern bir tasarımla tüketicilere hitap etmeniz gerekli.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Sinan Oypan
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve...
18 Ekim 2017
Sinan Oypan
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni...
21 Aralık 2017
Sinan Oypan
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
E-ticaret siteleri için organik trafik önemli olsa da son birkaç yıldır sosyal medya üzerinden yönlendirilen trafiğin artması nedeniyle, bu mecralardan gelen ziyaretçilerin de önemi bir hayli artmaya başladı. Özellikle sosyal...
17 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma ve seçimi, yeni bir e-ticaret sitesi kurarken öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. Şirket ismi bulma da tabii ki bu süreçte üzerinde durmanız gereken bir konu. Şirket isminizi bulurken, domain...
27 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve...
4 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram’da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirleri ele alacağımız bu yazımızın yanında; instagram satış fikirleri, instagramda ne satılır / instagramda ne satabilirim, instagramda satış kargo ve daha fazlasını da ele...
9 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de...
23 Ekim 2017
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama...
22 Haziran 2020
Sinan Oypan