Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar

19 Eylül 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar

E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak isteyen ya da kendi işini kurmuş kişilerin bu zorluklardan haberdar olması ve bu zorluklar karşısında neler yapmaları gerektiğini bilmeleri gerekiyor.

Her iş alanında olduğu gibi e-ticarette de farklı zorluklar bulunuyor; ancak bu zorlukların üzerinden gelmenin de yolları bulunuyor. Bu rehberimizde de küçük işletmelerin karşılaşacakları zorlukları ve yazının sonunda da bu zorluklar karşısında neler yapabileceklerini anlatacağız.

Marka bilinirliğinin olmaması

Küçük işletmelerin karşılaştıkları en büyük zorluklardan biri marka bilinirliğini artırmak oluyor. İnternet üzerindeki varlıklarını artırmak ve tüketicilerin markayı bilmelerini sağlamak uzun süreli bir iştir ve bu nedenle de bu süreci yönetmek zorlu bir hale gelebilir.

Marka bilinirliğinin olmaması, tüketicilere ulaşmayı ve satışları artırmayı zorlaştıracağı için küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları gerekir.

Güvenilirlik

Marka bilinirliğinin yanı sıra güvenilirlik de başka bir zorluktur. Tüketiciler yeni bir firmaya güvenmekte çoğu zaman zorlanırlar. İnternetten alışverişlerde güvenlik önemli bir konudur ve tüketiciler bilmedikleri bir marka üzerinden alışveriş yapmaya çekinebilirler. Bu da küçük işletmelerin karşılaşabileceği başka bir sorundur.

Pazarlama bilgisinin olmaması

Yaptığınız ve kurduğunuz işte iyi olabilirsiniz; ancak bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. İşin arka planında olan birçok konu bulunuyor. Bunlardan biri de pazarlamadır. Pazarlama konusunda iyi olmamanız ya da ne yapacağınızı bilmemeniz, marka ve ürün bilinirliğinizi artıramamanıza neden olabilir. Pazarlama üzerine çalışmanız ve bu konuyla ilgili destek almanız bir hayli önemlidir.

Her şeyi tek başına yapmaya çalışmak

Küçük işletmeler genellikle bütçe yetersizliklerinden dolayı birçok konuyu küçük bir ekiple ve kimi zaman kurucular tek başlarına yapmaya çalışırlar. Bu hem zorlu hem de yorucu bir süreç olur. Doğru zaman yönetimiyle bu tür sorunlar aşılabilse de bilgi ve tecrübe eksikliği olan konuların yönetimi pek mümkün olmayabilir. Bu da strese neden olacağı gibi küçük işletmelere zaman kaybı da yaşatır.

Yeni hedef kitlelere ulaşmak

Pazarlama konusunda yeterli olunmadığında yeni hedef kitlelere ulaşmak da bir hayli zordur. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artıramamak belli ve sınırlı bir kitleye hitap etmenize neden olur. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için farklı çalışmalar yapılması gerekir ve pazarlama konusunda yeterli bilginizin olmaması bu zorluğu aşamamanıza neden olur.

SEO çalışmaları

Küçük ve yeni e-ticaret firmalarının en çok zorlandıkları konulardan biri de SEO çalışmalarıdır. Organik olarak trafik elde etmek ve bu yöntemle yeni kitlelere ulaşmak için site genelinde doğru SEO stratejilerinin uygulanması gerekir. SEO çalışmalarının yapılmaması sitenin, arama motorlarındaki arama sorgularında yer almamasına ya da alt sıralarda yer almasına neden olur.

Neler yapabilirsiniz?

Tüm bu zorlukları aşmak için kendi başınıza yapabileceğiniz çalışmaların yanı sıra dışarıdan destek alarak da yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor.

Güvenilir bir altyapı kurun. E-ticaret sitenizin sağlam ve güvenilir bir altyapısının olması gerekir. Sitenizi kendiniz kuruyorsanız, kodlamalarınızın doğru bir şekilde yapılması, güvenlik entegrasyonlarının doğru bir şekilde yapılması ve kullanıcı deneyimini iyi bir şekilde sunacak bir tasarımınızın olması gerekir. Eğer e-ticaret sitesi kurmayı bilmiyorsanız güvenilir bir altyapı sağlayıcısı ile çalışabilirsiniz. İdeasoft olarak e-ticaret firmalarına altyapı hizmetleri sunuyoruz. Dilerseniz e-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyebilir ve 15 günlük deneme sürecinden yararlanarak hizmetlerimizi inceleyebilirsiniz.

HTTPS’e geçiş yapın. Site güvenliğini artırmak ve güvenli alışverişi vurgulamak için e-ticaret sitenizin protokolünü HTTPS’e geçirebilirsiniz. HTTPS üzerine sitenizi kurmanın birçok avantajı bulunuyor. Bu konuyla ilgili detaylı bilgilere aşağıdaki yazılarımızdan ulaşabilirsiniz.

HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler

Pazarlama konusunda dışarıdan destek alın. Pazarlama kendi başına bir iştir ve iyi sonuçlar alınabilmesi için tecrübeli kişilerle çalışılması gerekir. Bu sebeple de bir ajansla çalışmak ya da freelance olarak pazarlama konusunda destek almanız, daha etkili sonuçlar almanızı sağlar. Eğer dışarıdan destek almak için elinizde yeterli bütçe bulunmuyorsa, kendinizi pazarlama alanında geliştirmeniz gerekir. Sosyal medya yönetimi, içerik pazarlama, e-posta pazarlama gibi konularda kendinizi geliştirerek, kendinize pazarlama stratejileri geliştirebilirsiniz. Aşağıda bu konular hakkında detaylı bilgiler bulabileceğiniz rehber kategorilerimizi bulabilirsiniz.

Sosyal medya yönetim rehberleri

İçerik pazarlama rehberleri

E-posta pazarlama rehberleri

SEO konusunda destek alın. Dışarıdan destek almanız gereken konulardan biri de SEO’dur. Daha önce bu konu üzerine çalışmadıysanız, ne yapmanız gerektiği konusunda yeterli bilgiye sahip olmayabilirsiniz. Yine bir ajansla ya da freelancer ile çalışarak bu konuda destek alabilirsiniz. Ancak bu işler için ayıracağınız yeterli bütçeniz yoksa farklı kaynaklar üzerinden SEO ile ilgili kaynaklara ulaşarak kendinizi geliştirebilir ve öğrendiğiniz bilgileri site üzerine uygulayabilirsiniz. Aşağıda arama motoru optimizasyonu ile ilgili rehberlerimize ulaşarak, konu ile ilgili bilgiler edinebilirsiniz.

Arama motoru optimizasyonu rehberleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin...
7 Nisan 2019
Sinan Oypan
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak adlı bu kapsamlı e ticaret rehberimizde ebay de ürün satmak için gerekenler nelerdir, ebaydan nasıl satış yapılır, ebay dropshipping yani özetle ebay store üzerinden ebay satış yapmak / ebay ürün satmak ile...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
WhatsApp’ın son hamlesinden sonra insanların farklı mesajlaşma uygulamalarına yönelmesi gündemde. Özellikle Telegram’ın ciddi bir ivme kazanmasıyla birlikte bu uygulama üzerinden yapılan pazarlama çalışmaları da çeşitlenerek...
12 Şubat 2021
Markethinkers
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Pazaryeri Nedir? Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?
Pazaryeri Nedir? Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?
Tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını değiştiren ve online alışverişin ciddi bir piyasa oluşturmasını sağlayan en önemli unsurlardan biri pazayerleridir. Her konuda geleneksel yöntemlerden beslenen e-ticaret sektörü,...
29 Mayıs 2021
Markethinkers
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci, her e-ticaret firmasının gündeminde olması ve üzerine çalışması gereken konulardan biridir. Markanızı doğru bir şekilde oluşturmanız ve marka bilinirliğinizi artırma sürecinizi etkili bir şekilde...
18 Kasım 2020
Sinan Oypan
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarında farklı blog konuları üzerinde durarak, web sitelerine trafik çekerek, marka ile ürün bilinirliklerini artırabilirler. Her endüstriye göre blog konuları farklılık gösterse de,...
25 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak, e ticaret iş fikirleri / e ticaret fikirleri bulmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Yeni bir iş fikri bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Yenilikleri takip etmek, tüketicilerin yaşadıkları sorunları...
27 Aralık 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın