Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar

19 Eylül 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar

E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak isteyen ya da kendi işini kurmuş kişilerin bu zorluklardan haberdar olması ve bu zorluklar karşısında neler yapmaları gerektiğini bilmeleri gerekiyor.

Her iş alanında olduğu gibi e-ticarette de farklı zorluklar bulunuyor; ancak bu zorlukların üzerinden gelmenin de yolları bulunuyor. Bu rehberimizde de küçük işletmelerin karşılaşacakları zorlukları ve yazının sonunda da bu zorluklar karşısında neler yapabileceklerini anlatacağız.

Marka bilinirliğinin olmaması

Küçük işletmelerin karşılaştıkları en büyük zorluklardan biri marka bilinirliğini artırmak oluyor. İnternet üzerindeki varlıklarını artırmak ve tüketicilerin markayı bilmelerini sağlamak uzun süreli bir iştir ve bu nedenle de bu süreci yönetmek zorlu bir hale gelebilir.

Marka bilinirliğinin olmaması, tüketicilere ulaşmayı ve satışları artırmayı zorlaştıracağı için küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları gerekir.

Güvenilirlik

Marka bilinirliğinin yanı sıra güvenilirlik de başka bir zorluktur. Tüketiciler yeni bir firmaya güvenmekte çoğu zaman zorlanırlar. İnternetten alışverişlerde güvenlik önemli bir konudur ve tüketiciler bilmedikleri bir marka üzerinden alışveriş yapmaya çekinebilirler. Bu da küçük işletmelerin karşılaşabileceği başka bir sorundur.

Pazarlama bilgisinin olmaması

Yaptığınız ve kurduğunuz işte iyi olabilirsiniz; ancak bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. İşin arka planında olan birçok konu bulunuyor. Bunlardan biri de pazarlamadır. Pazarlama konusunda iyi olmamanız ya da ne yapacağınızı bilmemeniz, marka ve ürün bilinirliğinizi artıramamanıza neden olabilir. Pazarlama üzerine çalışmanız ve bu konuyla ilgili destek almanız bir hayli önemlidir.

Her şeyi tek başına yapmaya çalışmak

Küçük işletmeler genellikle bütçe yetersizliklerinden dolayı birçok konuyu küçük bir ekiple ve kimi zaman kurucular tek başlarına yapmaya çalışırlar. Bu hem zorlu hem de yorucu bir süreç olur. Doğru zaman yönetimiyle bu tür sorunlar aşılabilse de bilgi ve tecrübe eksikliği olan konuların yönetimi pek mümkün olmayabilir. Bu da strese neden olacağı gibi küçük işletmelere zaman kaybı da yaşatır.

Yeni hedef kitlelere ulaşmak

Pazarlama konusunda yeterli olunmadığında yeni hedef kitlelere ulaşmak da bir hayli zordur. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artıramamak belli ve sınırlı bir kitleye hitap etmenize neden olur. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için farklı çalışmalar yapılması gerekir ve pazarlama konusunda yeterli bilginizin olmaması bu zorluğu aşamamanıza neden olur.

SEO çalışmaları

Küçük ve yeni e-ticaret firmalarının en çok zorlandıkları konulardan biri de SEO çalışmalarıdır. Organik olarak trafik elde etmek ve bu yöntemle yeni kitlelere ulaşmak için site genelinde doğru SEO stratejilerinin uygulanması gerekir. SEO çalışmalarının yapılmaması sitenin, arama motorlarındaki arama sorgularında yer almamasına ya da alt sıralarda yer almasına neden olur.

Neler yapabilirsiniz?

Tüm bu zorlukları aşmak için kendi başınıza yapabileceğiniz çalışmaların yanı sıra dışarıdan destek alarak da yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor.

Güvenilir bir altyapı kurun. E-ticaret sitenizin sağlam ve güvenilir bir altyapısının olması gerekir. Sitenizi kendiniz kuruyorsanız, kodlamalarınızın doğru bir şekilde yapılması, güvenlik entegrasyonlarının doğru bir şekilde yapılması ve kullanıcı deneyimini iyi bir şekilde sunacak bir tasarımınızın olması gerekir. Eğer e-ticaret sitesi kurmayı bilmiyorsanız güvenilir bir altyapı sağlayıcısı ile çalışabilirsiniz. İdeasoft olarak e-ticaret firmalarına altyapı hizmetleri sunuyoruz. Dilerseniz e-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyebilir ve 15 günlük deneme sürecinden yararlanarak hizmetlerimizi inceleyebilirsiniz.

HTTPS’e geçiş yapın. Site güvenliğini artırmak ve güvenli alışverişi vurgulamak için e-ticaret sitenizin protokolünü HTTPS’e geçirebilirsiniz. HTTPS üzerine sitenizi kurmanın birçok avantajı bulunuyor. Bu konuyla ilgili detaylı bilgilere aşağıdaki yazılarımızdan ulaşabilirsiniz.

HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler

Pazarlama konusunda dışarıdan destek alın. Pazarlama kendi başına bir iştir ve iyi sonuçlar alınabilmesi için tecrübeli kişilerle çalışılması gerekir. Bu sebeple de bir ajansla çalışmak ya da freelance olarak pazarlama konusunda destek almanız, daha etkili sonuçlar almanızı sağlar. Eğer dışarıdan destek almak için elinizde yeterli bütçe bulunmuyorsa, kendinizi pazarlama alanında geliştirmeniz gerekir. Sosyal medya yönetimi, içerik pazarlama, e-posta pazarlama gibi konularda kendinizi geliştirerek, kendinize pazarlama stratejileri geliştirebilirsiniz. Aşağıda bu konular hakkında detaylı bilgiler bulabileceğiniz rehber kategorilerimizi bulabilirsiniz.

Sosyal medya yönetim rehberleri

İçerik pazarlama rehberleri

E-posta pazarlama rehberleri

SEO konusunda destek alın. Dışarıdan destek almanız gereken konulardan biri de SEO’dur. Daha önce bu konu üzerine çalışmadıysanız, ne yapmanız gerektiği konusunda yeterli bilgiye sahip olmayabilirsiniz. Yine bir ajansla ya da freelancer ile çalışarak bu konuda destek alabilirsiniz. Ancak bu işler için ayıracağınız yeterli bütçeniz yoksa farklı kaynaklar üzerinden SEO ile ilgili kaynaklara ulaşarak kendinizi geliştirebilir ve öğrendiğiniz bilgileri site üzerine uygulayabilirsiniz. Aşağıda arama motoru optimizasyonu ile ilgili rehberlerimize ulaşarak, konu ile ilgili bilgiler edinebilirsiniz.

Arama motoru optimizasyonu rehberleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini...
24 Aralık 2018
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Gün geçmiyor ki e-ticaret dünyasında yeni bir strateji ortaya çıkmasın. Yeni nesil pazarlamanın dinamiklerini dijital stratejiler oluştursa da geleneksel yöntemlerden tam anlamda kopmuş sayılmayız. Pazarlama araçları ise gerek...
9 Mart 2021
Markethinkers
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
2021’de kendi işini kurarak, internetten satış yapmak isteyenler için bu yazımızın konusu 2021’de öne çıkacak girişim fikirleri. Farklı girişimlerde bulumak ve farklı iş modellerine yönelmek isteyenlerin yanı sıra...
25 Kasım 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma, farklı tüketici kitlelerine ulaşma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekme, farklı sitelerden link alarak site değerini artırma gibi konularda önemli bir araçtır. Blog oluşturma sürecinde ve...
4 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette Haziran ayı satış verileri
E-ticarette Haziran ayı satış verileri
E-ticarette haziran ayı satış verileri her ay olduğu gibi bu ay da pek çok farklı sektörü içinde barındırıyor. E-ticarete olan talep her geçen gün ivme kazanırken, online platformlarda satışa sunulan ürün çeşitliliği de...
10 Temmuz 2020
IdeaSoft
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
e-ticarette kargo anlaşmasında; kargo şirketleri ile anlaşma aşamasında dikkat edilecekler, kargo ile anlaşma aşamasında ürün boyutları ve ağırlıklarının önemi, e ticaret kargo gönderimlerinizde kargo paketleri ve kutuların...
21 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri....
6 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Elektronik ticaret ile sosyal medya kanallarının kesişimini ifade eden sosyal ticaret kavramı, son yıllarda sıklıkla karşımıza çıkmakta. Bu kavram, İlk olarak Yahoo tarafından 2005 yılında kullanıldı....
31 Ocak 2021
Markethinkers
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre. İnternetten antika ürün satmak Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya...
14 Ağustos 2017
IdeaSoft
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin