Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar

19 Eylül 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak isteyen ya da kendi işini kurmuş kişilerin bu zorluklardan haberdar olması ve bu zorluklar karşısında neler yapmaları gerektiğini bilmeleri gerekiyor.

Her iş alanında olduğu gibi e-ticarette de farklı zorluklar bulunuyor; ancak bu zorlukların üzerinden gelmenin de yolları bulunuyor. Bu rehberimizde de küçük işletmelerin karşılaşacakları zorlukları ve yazının sonunda da bu zorluklar karşısında neler yapabileceklerini anlatacağız.

Marka bilinirliğinin olmaması

Küçük işletmelerin karşılaştıkları en büyük zorluklardan biri marka bilinirliğini artırmak oluyor. İnternet üzerindeki varlıklarını artırmak ve tüketicilerin markayı bilmelerini sağlamak uzun süreli bir iştir ve bu nedenle de bu süreci yönetmek zorlu bir hale gelebilir.

Marka bilinirliğinin olmaması, tüketicilere ulaşmayı ve satışları artırmayı zorlaştıracağı için küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları gerekir.

Güvenilirlik

Marka bilinirliğinin yanı sıra güvenilirlik de başka bir zorluktur. Tüketiciler yeni bir firmaya güvenmekte çoğu zaman zorlanırlar. İnternetten alışverişlerde güvenlik önemli bir konudur ve tüketiciler bilmedikleri bir marka üzerinden alışveriş yapmaya çekinebilirler. Bu da küçük işletmelerin karşılaşabileceği başka bir sorundur.

Pazarlama bilgisinin olmaması

Yaptığınız ve kurduğunuz işte iyi olabilirsiniz; ancak bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. İşin arka planında olan birçok konu bulunuyor. Bunlardan biri de pazarlamadır. Pazarlama konusunda iyi olmamanız ya da ne yapacağınızı bilmemeniz, marka ve ürün bilinirliğinizi artıramamanıza neden olabilir. Pazarlama üzerine çalışmanız ve bu konuyla ilgili destek almanız bir hayli önemlidir.

Her şeyi tek başına yapmaya çalışmak

Küçük işletmeler genellikle bütçe yetersizliklerinden dolayı birçok konuyu küçük bir ekiple ve kimi zaman kurucular tek başlarına yapmaya çalışırlar. Bu hem zorlu hem de yorucu bir süreç olur. Doğru zaman yönetimiyle bu tür sorunlar aşılabilse de bilgi ve tecrübe eksikliği olan konuların yönetimi pek mümkün olmayabilir. Bu da strese neden olacağı gibi küçük işletmelere zaman kaybı da yaşatır.

Yeni hedef kitlelere ulaşmak

Pazarlama konusunda yeterli olunmadığında yeni hedef kitlelere ulaşmak da bir hayli zordur. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artıramamak belli ve sınırlı bir kitleye hitap etmenize neden olur. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için farklı çalışmalar yapılması gerekir ve pazarlama konusunda yeterli bilginizin olmaması bu zorluğu aşamamanıza neden olur.

SEO çalışmaları

Küçük ve yeni e-ticaret firmalarının en çok zorlandıkları konulardan biri de SEO çalışmalarıdır. Organik olarak trafik elde etmek ve bu yöntemle yeni kitlelere ulaşmak için site genelinde doğru SEO stratejilerinin uygulanması gerekir. SEO çalışmalarının yapılmaması sitenin, arama motorlarındaki arama sorgularında yer almamasına ya da alt sıralarda yer almasına neden olur.

Neler yapabilirsiniz?

Tüm bu zorlukları aşmak için kendi başınıza yapabileceğiniz çalışmaların yanı sıra dışarıdan destek alarak da yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor.

Güvenilir bir altyapı kurun. E-ticaret sitenizin sağlam ve güvenilir bir altyapısının olması gerekir. Sitenizi kendiniz kuruyorsanız, kodlamalarınızın doğru bir şekilde yapılması, güvenlik entegrasyonlarının doğru bir şekilde yapılması ve kullanıcı deneyimini iyi bir şekilde sunacak bir tasarımınızın olması gerekir. Eğer e-ticaret sitesi kurmayı bilmiyorsanız güvenilir bir altyapı sağlayıcısı ile çalışabilirsiniz. İdeasoft olarak e-ticaret firmalarına altyapı hizmetleri sunuyoruz. Dilerseniz e-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyebilir ve 15 günlük deneme sürecinden yararlanarak hizmetlerimizi inceleyebilirsiniz.

HTTPS’e geçiş yapın. Site güvenliğini artırmak ve güvenli alışverişi vurgulamak için e-ticaret sitenizin protokolünü HTTPS’e geçirebilirsiniz. HTTPS üzerine sitenizi kurmanın birçok avantajı bulunuyor. Bu konuyla ilgili detaylı bilgilere aşağıdaki yazılarımızdan ulaşabilirsiniz.

HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler

Pazarlama konusunda dışarıdan destek alın. Pazarlama kendi başına bir iştir ve iyi sonuçlar alınabilmesi için tecrübeli kişilerle çalışılması gerekir. Bu sebeple de bir ajansla çalışmak ya da freelance olarak pazarlama konusunda destek almanız, daha etkili sonuçlar almanızı sağlar. Eğer dışarıdan destek almak için elinizde yeterli bütçe bulunmuyorsa, kendinizi pazarlama alanında geliştirmeniz gerekir. Sosyal medya yönetimi, içerik pazarlama, e-posta pazarlama gibi konularda kendinizi geliştirerek, kendinize pazarlama stratejileri geliştirebilirsiniz. Aşağıda bu konular hakkında detaylı bilgiler bulabileceğiniz rehber kategorilerimizi bulabilirsiniz.

Sosyal medya yönetim rehberleri

İçerik pazarlama rehberleri

E-posta pazarlama rehberleri

SEO konusunda destek alın. Dışarıdan destek almanız gereken konulardan biri de SEO’dur. Daha önce bu konu üzerine çalışmadıysanız, ne yapmanız gerektiği konusunda yeterli bilgiye sahip olmayabilirsiniz. Yine bir ajansla ya da freelancer ile çalışarak bu konuda destek alabilirsiniz. Ancak bu işler için ayıracağınız yeterli bütçeniz yoksa farklı kaynaklar üzerinden SEO ile ilgili kaynaklara ulaşarak kendinizi geliştirebilir ve öğrendiğiniz bilgileri site üzerine uygulayabilirsiniz. Aşağıda arama motoru optimizasyonu ile ilgili rehberlerimize ulaşarak, konu ile ilgili bilgiler edinebilirsiniz.

Arama motoru optimizasyonu rehberleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği...
5 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu...
3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
En trend Youtube video fikirleri
Trend Youtube video fikirleri, video pazarlama çalışmalarınızda yeni kitlelere ulaşmanıza ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcıların video içerikler üzerinde daha fazla zaman geçirmeleri ve görüntülü...
26 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınız için Instagram hesap açma ve yönetme ile ilgili de bilgi sahip olmanız gerekiyor. Günümüzdeki en popüler sosyal ağ olması nedeniye Instagram hesap açma sürecinde doğru adımları atmanız ve...
29 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
İşletmeniz için Twitter hesap açma sırasında bazı konulara dikkat etmeniz ve profilinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Profilinizi ziyaret edenler ve markanızı Twitter’da takip etmek isteyen kullanıcılar buradaki...
16 Kasım 2020
Sinan Oypan
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları
Fiziki mağazanızı internete taşıyarak yeni ve daha geniş hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Bir internet sitesi kurup, ürünlerinizi buraya yerleştirdiğinizde e-ticarete ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Sitenin altyapı işlerini...
23 Haziran 2016
Sinan Oypan