fbpx

Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar

19 Eylül 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar

E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak isteyen ya da kendi işini kurmuş kişilerin bu zorluklardan haberdar olması ve bu zorluklar karşısında neler yapmaları gerektiğini bilmeleri gerekiyor.

Her iş alanında olduğu gibi e-ticarette de farklı zorluklar bulunuyor; ancak bu zorlukların üzerinden gelmenin de yolları bulunuyor. Bu rehberimizde de küçük işletmelerin karşılaşacakları zorlukları ve yazının sonunda da bu zorluklar karşısında neler yapabileceklerini anlatacağız.

Marka bilinirliğinin olmaması

Küçük işletmelerin karşılaştıkları en büyük zorluklardan biri marka bilinirliğini artırmak oluyor. İnternet üzerindeki varlıklarını artırmak ve tüketicilerin markayı bilmelerini sağlamak uzun süreli bir iştir ve bu nedenle de bu süreci yönetmek zorlu bir hale gelebilir.

Marka bilinirliğinin olmaması, tüketicilere ulaşmayı ve satışları artırmayı zorlaştıracağı için küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları gerekir.

Güvenilirlik

Marka bilinirliğinin yanı sıra güvenilirlik de başka bir zorluktur. Tüketiciler yeni bir firmaya güvenmekte çoğu zaman zorlanırlar. İnternetten alışverişlerde güvenlik önemli bir konudur ve tüketiciler bilmedikleri bir marka üzerinden alışveriş yapmaya çekinebilirler. Bu da küçük işletmelerin karşılaşabileceği başka bir sorundur.

Pazarlama bilgisinin olmaması

Yaptığınız ve kurduğunuz işte iyi olabilirsiniz; ancak bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. İşin arka planında olan birçok konu bulunuyor. Bunlardan biri de pazarlamadır. Pazarlama konusunda iyi olmamanız ya da ne yapacağınızı bilmemeniz, marka ve ürün bilinirliğinizi artıramamanıza neden olabilir. Pazarlama üzerine çalışmanız ve bu konuyla ilgili destek almanız bir hayli önemlidir.

Her şeyi tek başına yapmaya çalışmak

Küçük işletmeler genellikle bütçe yetersizliklerinden dolayı birçok konuyu küçük bir ekiple ve kimi zaman kurucular tek başlarına yapmaya çalışırlar. Bu hem zorlu hem de yorucu bir süreç olur. Doğru zaman yönetimiyle bu tür sorunlar aşılabilse de bilgi ve tecrübe eksikliği olan konuların yönetimi pek mümkün olmayabilir. Bu da strese neden olacağı gibi küçük işletmelere zaman kaybı da yaşatır.

Yeni hedef kitlelere ulaşmak

Pazarlama konusunda yeterli olunmadığında yeni hedef kitlelere ulaşmak da bir hayli zordur. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artıramamak belli ve sınırlı bir kitleye hitap etmenize neden olur. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için farklı çalışmalar yapılması gerekir ve pazarlama konusunda yeterli bilginizin olmaması bu zorluğu aşamamanıza neden olur.

SEO çalışmaları

Küçük ve yeni e-ticaret firmalarının en çok zorlandıkları konulardan biri de SEO çalışmalarıdır. Organik olarak trafik elde etmek ve bu yöntemle yeni kitlelere ulaşmak için site genelinde doğru SEO stratejilerinin uygulanması gerekir. SEO çalışmalarının yapılmaması sitenin, arama motorlarındaki arama sorgularında yer almamasına ya da alt sıralarda yer almasına neden olur.

Neler yapabilirsiniz?

Tüm bu zorlukları aşmak için kendi başınıza yapabileceğiniz çalışmaların yanı sıra dışarıdan destek alarak da yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor.

Güvenilir bir altyapı kurun. E-ticaret sitenizin sağlam ve güvenilir bir altyapısının olması gerekir. Sitenizi kendiniz kuruyorsanız, kodlamalarınızın doğru bir şekilde yapılması, güvenlik entegrasyonlarının doğru bir şekilde yapılması ve kullanıcı deneyimini iyi bir şekilde sunacak bir tasarımınızın olması gerekir. Eğer e-ticaret sitesi kurmayı bilmiyorsanız güvenilir bir altyapı sağlayıcısı ile çalışabilirsiniz. İdeasoft olarak e-ticaret firmalarına altyapı hizmetleri sunuyoruz. Dilerseniz e-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyebilir ve 15 günlük deneme sürecinden yararlanarak hizmetlerimizi inceleyebilirsiniz.

HTTPS’e geçiş yapın. Site güvenliğini artırmak ve güvenli alışverişi vurgulamak için e-ticaret sitenizin protokolünü HTTPS’e geçirebilirsiniz. HTTPS üzerine sitenizi kurmanın birçok avantajı bulunuyor. Bu konuyla ilgili detaylı bilgilere aşağıdaki yazılarımızdan ulaşabilirsiniz.

HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler

Pazarlama konusunda dışarıdan destek alın. Pazarlama kendi başına bir iştir ve iyi sonuçlar alınabilmesi için tecrübeli kişilerle çalışılması gerekir. Bu sebeple de bir ajansla çalışmak ya da freelance olarak pazarlama konusunda destek almanız, daha etkili sonuçlar almanızı sağlar. Eğer dışarıdan destek almak için elinizde yeterli bütçe bulunmuyorsa, kendinizi pazarlama alanında geliştirmeniz gerekir. Sosyal medya yönetimi, içerik pazarlama, e-posta pazarlama gibi konularda kendinizi geliştirerek, kendinize pazarlama stratejileri geliştirebilirsiniz. Aşağıda bu konular hakkında detaylı bilgiler bulabileceğiniz rehber kategorilerimizi bulabilirsiniz.

Sosyal medya yönetim rehberleri

İçerik pazarlama rehberleri

E-posta pazarlama rehberleri

SEO konusunda destek alın. Dışarıdan destek almanız gereken konulardan biri de SEO’dur. Daha önce bu konu üzerine çalışmadıysanız, ne yapmanız gerektiği konusunda yeterli bilgiye sahip olmayabilirsiniz. Yine bir ajansla ya da freelancer ile çalışarak bu konuda destek alabilirsiniz. Ancak bu işler için ayıracağınız yeterli bütçeniz yoksa farklı kaynaklar üzerinden SEO ile ilgili kaynaklara ulaşarak kendinizi geliştirebilir ve öğrendiğiniz bilgileri site üzerine uygulayabilirsiniz. Aşağıda arama motoru optimizasyonu ile ilgili rehberlerimize ulaşarak, konu ile ilgili bilgiler edinebilirsiniz.

Arama motoru optimizasyonu rehberleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
Google Tag Manager Nedir? GTM Ücretli Midir? Google’ın web sitesi yöneticileri ve dijital pazarlama uzmanları için geliştirdiği birtakım araçlar bulunmaktadır. Site yapılandırması ve pazarlama yönetimi için adeta bir kurtarıcı...
23 Ocak 2021
Markethinkers
SEO analiz nasıl yapılır?
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma ve seçimi, yeni bir e-ticaret sitesi kurarken öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. Şirket ismi bulma da tabii ki bu süreçte üzerinde durmanız gereken bir konu. Şirket isminizi bulurken, domain...
27 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik...
26 Aralık 2018
Sinan Oypan
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemi günümüzde halen bir tehdit oluşturmakta ve fiziki mağazalar için e-ticarete yatırım yapmak bu süreçte oldukça önemli bir adım oldu. Çünkü geçtiğimiz ilkbahar aylarında sokağa çıkma yasakları ve toplu olarak buluşma...
7 Eylül 2020
Sinan Oypan
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan
Dijital Pazarla
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Görsellik günümüzdeki en önemli unsurlardan biri. Bunun sebeplerinden biri de insanlar olarak doğamızda görselliğe dikkat etmek var. Bu durumda da hayatımızın her alanında görsel unsurlar ilk olarak dikkatimizi...
11 Eylül 2016
Sinan Oypan
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir, e ticaret sitesi isim önerilerinde dikkat edilmesi gerekenler, eticaret isim önerileri - e ticaret isim önerilerinde izlenmesi gereken yol haritası, e ticaret sitesi isimleri listesi hazırlama ile ilgili...
19 Aralık 2017
Sinan Oypan