E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?

27 Ocak 2021
Markethinkers
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?

Pinterest Nedir?

Pinterest, her ne kadar Türkiye’deki sosyal medya kitlesinden beklenen ilgiyi pek göremese de dünya üzerinde oldukça popüler bir platform. Ülkemizde ise etkilerini yavaş yavaş göstermeye başladı. Özellikle e-ticaret alanında hatırı sayılır bir yeri olan bu sosyal ağ, video ve fotoğraf paylaşımı yapmak için kullanılıyor. Peki, konuya detaylı bakacak olursak Pinterest nedir?

Giderek yaygınlaşan uygulamanın ismi “Pin” ve “Interest” kelimelerinden geliyor. Yani, ilgi alanlarınızla ilgili görsellerden oluşan bir pano olarak düşünebiliriz. Kullanıcılar ister kendi fotoğraflarını isterse de beğendikleri başka fotoğrafları profillerinde paylaşabiliyorlar.

Pinterest’in diğer sosyal medya platformlarından ayrıldığı yanı ise tam bu noktada başlıyor. Diğer profillerde bulunan fotoğraf ve videoları beğendiyseniz pinleme işlemi gerçekleştirme imkanınız bulunuyor. Bir diğer ifadeyle, bu gönderileri kendi profilinizde oluşturacağınız bir panoya eklemiş oluyorsunuz.

Tamamen panolama özelliği üzerine kurulu olan Pinterest’te, ilgi duyduğunuz alanlarla ilgili paylaşımları takip edebilir ve kendi profilinizdeki panonuzda paylaşabilirsiniz. Bu sosyal medya devinin ilginç olan özelliklerinden biri de genel olarak kullanıcıların kadın olmasıdır. Hatta oran o kadar fazla ki sitenin sadece 4’te biri erkek. Bu sebeple Pinterest, zaman içerisindeki gelişimini genel olarak kadınlar üzerinden sağlamıştır. Durum böyle olunca en çok paylaşım yapılan alanlar; diyet, ev eşyaları, moda ve süsleme üzerine olmuştur.

Pinterest Nasıl Kullanılır?

Basit bir kullanıma sahip olan Pinterest, pratik bir giriş ekranına sahiptir. Peki, Pinterest nasıl kullanılır?

Bu sosyal ağa dahil olmak için öncelikle kendinize bir hesap oluşturmanız gerekir. Hesap oluşturma işlemleri için Facebook ya da Google hesaplarınızı kullanabilirsiniz. Aktif bir hesaba sahip olduktan sonra geriye sadece iki önemli detayı kavramak kalıyor: Pin ve pano.

Pin dediğimiz kavram, çeşitli paylaşımları saklamak adına oluşturulmuş bir görsel alan simgesidir. Karşınıza çıkan bir görseli, kendi profilinizde bulunan panonuza iğnelemeniz için “pinleme” işlemi yaparsınız. Paylaşımların yanında bulunan, kırmızı renkteki “Pin-it” butonu ile rahatlıkla gönderileri pinleyebilirsiniz. Burada ise bir diğer önemli kavram olan panodan bahsetmemiz gerekir.

Pano dediğimiz kısım, yaptığınız tüm pinlerin konu gruplarına göre bir arada bulunduğu alandır. Birer kategori görevi gören bu panolara çeşitli isimler verebilirsiniz. Ayrıca oluşturduğunuz temalara göre istediğiniz sayıda pano yaratmanız mümkündür. Bu anlamda kullanıcılar için oldukça pratik bir özellik olan pinleme ve pano, Pinterest’e özgü bir sistemdir.

Tüm detaylara aşina olduktan sonra isterseniz kendi zevk ve alanlarınıza göre çeşitli konuları ya da arkadaşlarınızı platform üzerinden takip edebilirsiniz. Ayrıca mesajlar kısmından diğer kullanıcılar ile iletişime geçebilir, çan simgesine tıklayarak bildirimlerinizi de kontrol edebilirsiniz.

Pinterest Ücretli mi?

Kendine has özellikleri ve geniş paylaşım ağı göz önünde bulundurulduğunda kullanıcıların aklına “Pinterest ücretli mi?” sorusu gelebiliyor. Bilmenizi isteriz ki bu sosyal medya uygulaması tamamen ücretsizdir. Pinterest’i kullanmak için herhangi bir abonelik ücret gerekmez. Bu anlamda, bilgisayar ya da akıllı telefonlar üzerinden kullanıma da uygundur. Yapmanız gereken sadece hesap oluşturmaktır.

E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?

Pinterest, e-ticaret alanındaki işletmelerin oldukça ciddiye alması gereken bir platform. Öyle ki Amerika Birleşik Devletleri’nde en büyük üçüncü sosyal ağ olarak varlığını sürdürüyor. Tüm bunlarla beraber kullanıcılar, rakip uygulamalar olan Facebook ve Instagram’a oranla Pinterest’te %50 daha fazla zaman geçiriyor.

Görsel arama hacminin gelişmesiyle birlikte Pinterest de işletmeler için daha çekici bir konum haline gelmiş durumda. Uygulamanın aylık kullanıcı sayısı 320 milyonun üzerinde. Bu anlamda küresel erişimi de sürekli artan Pinterest’in kullanıcılarının %80’ini kadınlar oluşturuyor. Araştırmalara göre hane halkının satın alımlarından sorumlu olan kitle kadınlar olduğu için Pinterest bu anlamda işletmeler için müthiş bir kaynak sunuyor. Uygulamaya dair diğer veriler ise şu şekilde:

  • Açılan işletme hesabı sayısı 500 bin.
  • Küresel e-ticaret alanındaki sosyal paylaşımların %44’ünü gerçekleştiriyor.
  • Uygulama üzerinden ürün satın alan müşterilerin, her ürün için ödediği fiyat 140-180 Dolar arası.
  • Aylık sayfa gösterim sayısı 5 milyar.

E-Ticaret Sitenizde Pinterest’ten Nasıl Faydalanabilirsiniz?

Pinterest, e-ticaret siteleri için harika bir yönlendirme aracıdır. Eğer, etkin bir şekilde kullanılırsa yapılan görsel aramalar sonucunda buradaki görseller müşterilerin karşısına çıkacaktır. Bu sayede mağazanız üst sıralarda yer alabilir ve Google üzerinden organik trafik çekebilirsiniz.

Bunun için ilk olarak işletmenize yönelik bir kurumsal hesap oluşturmanız gerekir. Unutmayın ki Pinterest her ne kadar yüksek bir e-ticaret potansiyeline sahip olsa da esasında bir sosyal ağ platformudur. Bu nedenle, başarı yakalamak için ürünlerinize ilgi duyabilecek kişilere ulaşmak önemlidir. Pinterest ile sağlayabileceğiniz yararlar ve uygulayabileceğiniz adımlar şu şekilde sıralanabilir:

  • Hedef kitlenizi belirleyin ve bu sayede ürünlerinizin görünürlüğünü artırın.
  • Tanıtılan her pin, web sitenizin trafik yönlendirme oranını yükseltecektir. E-ticaret sitelerinin, kendi ürün sayfalarına yönelik linklemeler yaptığı bu pinler ile ciddi bir trafik potansiyeli oluşturabilirsiniz.
  • Fiyat etiketi içeren pinler ekleyin. Veriler gösteriyor ki bu pinler, %30 daha fazla ilgi çekiyor.
  • Müşterilerinizin ürün hakkındaki geri bildirimlerine karşılık verin ve proaktif bir etkileşim kurun.
  • Ürünlerinizin kolay bir şekilde keşfedilmesi için farklı panolar oluşturun.
  • Tamamen görsel odaklı olan bu sosyal ağda, mutlaka yüksek çözünürlüğe sahip görseller kullanın.

Pinterest Kullanan E-Ticaret Sitesi Örnekleri Nelerdir?

Pinterest uygulamasını etkin bir şekilde kullanan pek çok e-ticaret sitesi bulunmaktadır. Bunlardan bazıları; Defacto, Hepsiburada, n11, AliExpress şeklindedir.

Kendi mağazalarındaki ürün ve hizmetlerini Pinterest üzerinden müşterilerle buluşturan bu büyük e-ticaret siteleri, aylık 10 milyona kadar görüntü alabilmekte ve sunduğu ürünlerin görsel platformlarda keşfini artırmaktadır.

Siz de IdeaSoft ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir ve akıllı e-ticaret paketlerimizden faydalanabilirsiniz. Bu sayede internet üzerinden ürün satışı gerçekleştirebileceğiniz online bir mağazaya sahip olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Instagram hesap yönetimi, doğru yapıldığında yeni kitlelere ulaşılmasını sağlarken, bir topluluk oluşturmaya ve pazarlama çalışmalarından daha fazla verim alınmasına yardımcı olur. Ancak markalar bazen deneyimsizlikten bazen de...
15 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
İbrahim Çelebi
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketinizin karlılığını sağlamak ve sürdürmek için finans yönetimi oldukça önemli bir konudur. Özellikle küçük ve büyümeyi amaçlayan şirketlerin, bütçe yönetimlerini ve sermayelerini doğru bir şekilde...
15 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satış, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl...
13 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
Her işinizi gören internet ortamının teknolojileri gelişmeye devam ederken geleneksel yöntemleri kullanmaya devam etseniz de bazı süreçlerinizi elektronik ortama taşımak zorunlu hale gelmiştir. Ticari kazanç sağlayan her eylemin...
15 Şubat 2021
Markethinkers
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve...
18 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan