E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?

27 Ocak 2021
Markethinkers
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?

Pinterest Nedir?

Pinterest, her ne kadar Türkiye’deki sosyal medya kitlesinden beklenen ilgiyi pek göremese de dünya üzerinde oldukça popüler bir platform. Ülkemizde ise etkilerini yavaş yavaş göstermeye başladı. Özellikle e-ticaret alanında hatırı sayılır bir yeri olan bu sosyal ağ, video ve fotoğraf paylaşımı yapmak için kullanılıyor. Peki, konuya detaylı bakacak olursak Pinterest nedir?

Giderek yaygınlaşan uygulamanın ismi “Pin” ve “Interest” kelimelerinden geliyor. Yani, ilgi alanlarınızla ilgili görsellerden oluşan bir pano olarak düşünebiliriz. Kullanıcılar ister kendi fotoğraflarını isterse de beğendikleri başka fotoğrafları profillerinde paylaşabiliyorlar.

Pinterest’in diğer sosyal medya platformlarından ayrıldığı yanı ise tam bu noktada başlıyor. Diğer profillerde bulunan fotoğraf ve videoları beğendiyseniz pinleme işlemi gerçekleştirme imkanınız bulunuyor. Bir diğer ifadeyle, bu gönderileri kendi profilinizde oluşturacağınız bir panoya eklemiş oluyorsunuz.

Tamamen panolama özelliği üzerine kurulu olan Pinterest’te, ilgi duyduğunuz alanlarla ilgili paylaşımları takip edebilir ve kendi profilinizdeki panonuzda paylaşabilirsiniz. Bu sosyal medya devinin ilginç olan özelliklerinden biri de genel olarak kullanıcıların kadın olmasıdır. Hatta oran o kadar fazla ki sitenin sadece 4’te biri erkek. Bu sebeple Pinterest, zaman içerisindeki gelişimini genel olarak kadınlar üzerinden sağlamıştır. Durum böyle olunca en çok paylaşım yapılan alanlar; diyet, ev eşyaları, moda ve süsleme üzerine olmuştur.

Pinterest Nasıl Kullanılır?

Basit bir kullanıma sahip olan Pinterest, pratik bir giriş ekranına sahiptir. Peki, Pinterest nasıl kullanılır?

Bu sosyal ağa dahil olmak için öncelikle kendinize bir hesap oluşturmanız gerekir. Hesap oluşturma işlemleri için Facebook ya da Google hesaplarınızı kullanabilirsiniz. Aktif bir hesaba sahip olduktan sonra geriye sadece iki önemli detayı kavramak kalıyor: Pin ve pano.

Pin dediğimiz kavram, çeşitli paylaşımları saklamak adına oluşturulmuş bir görsel alan simgesidir. Karşınıza çıkan bir görseli, kendi profilinizde bulunan panonuza iğnelemeniz için “pinleme” işlemi yaparsınız. Paylaşımların yanında bulunan, kırmızı renkteki “Pin-it” butonu ile rahatlıkla gönderileri pinleyebilirsiniz. Burada ise bir diğer önemli kavram olan panodan bahsetmemiz gerekir.

Pano dediğimiz kısım, yaptığınız tüm pinlerin konu gruplarına göre bir arada bulunduğu alandır. Birer kategori görevi gören bu panolara çeşitli isimler verebilirsiniz. Ayrıca oluşturduğunuz temalara göre istediğiniz sayıda pano yaratmanız mümkündür. Bu anlamda kullanıcılar için oldukça pratik bir özellik olan pinleme ve pano, Pinterest’e özgü bir sistemdir.

Tüm detaylara aşina olduktan sonra isterseniz kendi zevk ve alanlarınıza göre çeşitli konuları ya da arkadaşlarınızı platform üzerinden takip edebilirsiniz. Ayrıca mesajlar kısmından diğer kullanıcılar ile iletişime geçebilir, çan simgesine tıklayarak bildirimlerinizi de kontrol edebilirsiniz.

Pinterest Ücretli mi?

Kendine has özellikleri ve geniş paylaşım ağı göz önünde bulundurulduğunda kullanıcıların aklına “Pinterest ücretli mi?” sorusu gelebiliyor. Bilmenizi isteriz ki bu sosyal medya uygulaması tamamen ücretsizdir. Pinterest’i kullanmak için herhangi bir abonelik ücret gerekmez. Bu anlamda, bilgisayar ya da akıllı telefonlar üzerinden kullanıma da uygundur. Yapmanız gereken sadece hesap oluşturmaktır.

E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?

Pinterest, e-ticaret alanındaki işletmelerin oldukça ciddiye alması gereken bir platform. Öyle ki Amerika Birleşik Devletleri’nde en büyük üçüncü sosyal ağ olarak varlığını sürdürüyor. Tüm bunlarla beraber kullanıcılar, rakip uygulamalar olan Facebook ve Instagram’a oranla Pinterest’te %50 daha fazla zaman geçiriyor.

Görsel arama hacminin gelişmesiyle birlikte Pinterest de işletmeler için daha çekici bir konum haline gelmiş durumda. Uygulamanın aylık kullanıcı sayısı 320 milyonun üzerinde. Bu anlamda küresel erişimi de sürekli artan Pinterest’in kullanıcılarının %80’ini kadınlar oluşturuyor. Araştırmalara göre hane halkının satın alımlarından sorumlu olan kitle kadınlar olduğu için Pinterest bu anlamda işletmeler için müthiş bir kaynak sunuyor. Uygulamaya dair diğer veriler ise şu şekilde:

  • Açılan işletme hesabı sayısı 500 bin.
  • Küresel e-ticaret alanındaki sosyal paylaşımların %44’ünü gerçekleştiriyor.
  • Uygulama üzerinden ürün satın alan müşterilerin, her ürün için ödediği fiyat 140-180 Dolar arası.
  • Aylık sayfa gösterim sayısı 5 milyar.

E-Ticaret Sitenizde Pinterest’ten Nasıl Faydalanabilirsiniz?

Pinterest, e-ticaret siteleri için harika bir yönlendirme aracıdır. Eğer, etkin bir şekilde kullanılırsa yapılan görsel aramalar sonucunda buradaki görseller müşterilerin karşısına çıkacaktır. Bu sayede mağazanız üst sıralarda yer alabilir ve Google üzerinden organik trafik çekebilirsiniz.

Bunun için ilk olarak işletmenize yönelik bir kurumsal hesap oluşturmanız gerekir. Unutmayın ki Pinterest her ne kadar yüksek bir e-ticaret potansiyeline sahip olsa da esasında bir sosyal ağ platformudur. Bu nedenle, başarı yakalamak için ürünlerinize ilgi duyabilecek kişilere ulaşmak önemlidir. Pinterest ile sağlayabileceğiniz yararlar ve uygulayabileceğiniz adımlar şu şekilde sıralanabilir:

  • Hedef kitlenizi belirleyin ve bu sayede ürünlerinizin görünürlüğünü artırın.
  • Tanıtılan her pin, web sitenizin trafik yönlendirme oranını yükseltecektir. E-ticaret sitelerinin, kendi ürün sayfalarına yönelik linklemeler yaptığı bu pinler ile ciddi bir trafik potansiyeli oluşturabilirsiniz.
  • Fiyat etiketi içeren pinler ekleyin. Veriler gösteriyor ki bu pinler, %30 daha fazla ilgi çekiyor.
  • Müşterilerinizin ürün hakkındaki geri bildirimlerine karşılık verin ve proaktif bir etkileşim kurun.
  • Ürünlerinizin kolay bir şekilde keşfedilmesi için farklı panolar oluşturun.
  • Tamamen görsel odaklı olan bu sosyal ağda, mutlaka yüksek çözünürlüğe sahip görseller kullanın.

Pinterest Kullanan E-Ticaret Sitesi Örnekleri Nelerdir?

Pinterest uygulamasını etkin bir şekilde kullanan pek çok e-ticaret sitesi bulunmaktadır. Bunlardan bazıları; Defacto, Hepsiburada, n11, AliExpress şeklindedir.

Kendi mağazalarındaki ürün ve hizmetlerini Pinterest üzerinden müşterilerle buluşturan bu büyük e-ticaret siteleri, aylık 10 milyona kadar görüntü alabilmekte ve sunduğu ürünlerin görsel platformlarda keşfini artırmaktadır.

Siz de IdeaSoft ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir ve akıllı e-ticaret paketlerimizden faydalanabilirsiniz. Bu sayede internet üzerinden ürün satışı gerçekleştirebileceğiniz online bir mağazaya sahip olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi...
9 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Kitle psikolojisi üzerine çalışmak ve bunu anlamak, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl verdiklerini anlamanızı sağlar. Bunu kavradığınızda; pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi daha etkili bir şekilde...
22 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları...
10 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sektörüne girmek isteyen kişilerin genellikle yaptığı bazı hatalar, işlerinin uzun soluklu olmamasına neden oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurmak işleri ayakta tutmak için ne yazık ki yeterli değil. Bunu bir iş kurmak olarak...
5 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz...
14 Ekim 2020
Sinan Oypan
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin