E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?

27 Ocak 2021
Markethinkers
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?

Pinterest Nedir?

Pinterest, her ne kadar Türkiye’deki sosyal medya kitlesinden beklenen ilgiyi pek göremese de dünya üzerinde oldukça popüler bir platform. Ülkemizde ise etkilerini yavaş yavaş göstermeye başladı. Özellikle e-ticaret alanında hatırı sayılır bir yeri olan bu sosyal ağ, video ve fotoğraf paylaşımı yapmak için kullanılıyor. Peki, konuya detaylı bakacak olursak Pinterest nedir?

Giderek yaygınlaşan uygulamanın ismi “Pin” ve “Interest” kelimelerinden geliyor. Yani, ilgi alanlarınızla ilgili görsellerden oluşan bir pano olarak düşünebiliriz. Kullanıcılar ister kendi fotoğraflarını isterse de beğendikleri başka fotoğrafları profillerinde paylaşabiliyorlar.

Pinterest’in diğer sosyal medya platformlarından ayrıldığı yanı ise tam bu noktada başlıyor. Diğer profillerde bulunan fotoğraf ve videoları beğendiyseniz pinleme işlemi gerçekleştirme imkanınız bulunuyor. Bir diğer ifadeyle, bu gönderileri kendi profilinizde oluşturacağınız bir panoya eklemiş oluyorsunuz.

Tamamen panolama özelliği üzerine kurulu olan Pinterest’te, ilgi duyduğunuz alanlarla ilgili paylaşımları takip edebilir ve kendi profilinizdeki panonuzda paylaşabilirsiniz. Bu sosyal medya devinin ilginç olan özelliklerinden biri de genel olarak kullanıcıların kadın olmasıdır. Hatta oran o kadar fazla ki sitenin sadece 4’te biri erkek. Bu sebeple Pinterest, zaman içerisindeki gelişimini genel olarak kadınlar üzerinden sağlamıştır. Durum böyle olunca en çok paylaşım yapılan alanlar; diyet, ev eşyaları, moda ve süsleme üzerine olmuştur.

Pinterest Nasıl Kullanılır?

Basit bir kullanıma sahip olan Pinterest, pratik bir giriş ekranına sahiptir. Peki, Pinterest nasıl kullanılır?

Bu sosyal ağa dahil olmak için öncelikle kendinize bir hesap oluşturmanız gerekir. Hesap oluşturma işlemleri için Facebook ya da Google hesaplarınızı kullanabilirsiniz. Aktif bir hesaba sahip olduktan sonra geriye sadece iki önemli detayı kavramak kalıyor: Pin ve pano.

Pin dediğimiz kavram, çeşitli paylaşımları saklamak adına oluşturulmuş bir görsel alan simgesidir. Karşınıza çıkan bir görseli, kendi profilinizde bulunan panonuza iğnelemeniz için “pinleme” işlemi yaparsınız. Paylaşımların yanında bulunan, kırmızı renkteki “Pin-it” butonu ile rahatlıkla gönderileri pinleyebilirsiniz. Burada ise bir diğer önemli kavram olan panodan bahsetmemiz gerekir.

Pano dediğimiz kısım, yaptığınız tüm pinlerin konu gruplarına göre bir arada bulunduğu alandır. Birer kategori görevi gören bu panolara çeşitli isimler verebilirsiniz. Ayrıca oluşturduğunuz temalara göre istediğiniz sayıda pano yaratmanız mümkündür. Bu anlamda kullanıcılar için oldukça pratik bir özellik olan pinleme ve pano, Pinterest’e özgü bir sistemdir.

Tüm detaylara aşina olduktan sonra isterseniz kendi zevk ve alanlarınıza göre çeşitli konuları ya da arkadaşlarınızı platform üzerinden takip edebilirsiniz. Ayrıca mesajlar kısmından diğer kullanıcılar ile iletişime geçebilir, çan simgesine tıklayarak bildirimlerinizi de kontrol edebilirsiniz.

Pinterest Ücretli mi?

Kendine has özellikleri ve geniş paylaşım ağı göz önünde bulundurulduğunda kullanıcıların aklına “Pinterest ücretli mi?” sorusu gelebiliyor. Bilmenizi isteriz ki bu sosyal medya uygulaması tamamen ücretsizdir. Pinterest’i kullanmak için herhangi bir abonelik ücret gerekmez. Bu anlamda, bilgisayar ya da akıllı telefonlar üzerinden kullanıma da uygundur. Yapmanız gereken sadece hesap oluşturmaktır.

E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?

Pinterest, e-ticaret alanındaki işletmelerin oldukça ciddiye alması gereken bir platform. Öyle ki Amerika Birleşik Devletleri’nde en büyük üçüncü sosyal ağ olarak varlığını sürdürüyor. Tüm bunlarla beraber kullanıcılar, rakip uygulamalar olan Facebook ve Instagram’a oranla Pinterest’te %50 daha fazla zaman geçiriyor.

Görsel arama hacminin gelişmesiyle birlikte Pinterest de işletmeler için daha çekici bir konum haline gelmiş durumda. Uygulamanın aylık kullanıcı sayısı 320 milyonun üzerinde. Bu anlamda küresel erişimi de sürekli artan Pinterest’in kullanıcılarının %80’ini kadınlar oluşturuyor. Araştırmalara göre hane halkının satın alımlarından sorumlu olan kitle kadınlar olduğu için Pinterest bu anlamda işletmeler için müthiş bir kaynak sunuyor. Uygulamaya dair diğer veriler ise şu şekilde:

  • Açılan işletme hesabı sayısı 500 bin.
  • Küresel e-ticaret alanındaki sosyal paylaşımların %44’ünü gerçekleştiriyor.
  • Uygulama üzerinden ürün satın alan müşterilerin, her ürün için ödediği fiyat 140-180 Dolar arası.
  • Aylık sayfa gösterim sayısı 5 milyar.

E-Ticaret Sitenizde Pinterest’ten Nasıl Faydalanabilirsiniz?

Pinterest, e-ticaret siteleri için harika bir yönlendirme aracıdır. Eğer, etkin bir şekilde kullanılırsa yapılan görsel aramalar sonucunda buradaki görseller müşterilerin karşısına çıkacaktır. Bu sayede mağazanız üst sıralarda yer alabilir ve Google üzerinden organik trafik çekebilirsiniz.

Bunun için ilk olarak işletmenize yönelik bir kurumsal hesap oluşturmanız gerekir. Unutmayın ki Pinterest her ne kadar yüksek bir e-ticaret potansiyeline sahip olsa da esasında bir sosyal ağ platformudur. Bu nedenle, başarı yakalamak için ürünlerinize ilgi duyabilecek kişilere ulaşmak önemlidir. Pinterest ile sağlayabileceğiniz yararlar ve uygulayabileceğiniz adımlar şu şekilde sıralanabilir:

  • Hedef kitlenizi belirleyin ve bu sayede ürünlerinizin görünürlüğünü artırın.
  • Tanıtılan her pin, web sitenizin trafik yönlendirme oranını yükseltecektir. E-ticaret sitelerinin, kendi ürün sayfalarına yönelik linklemeler yaptığı bu pinler ile ciddi bir trafik potansiyeli oluşturabilirsiniz.
  • Fiyat etiketi içeren pinler ekleyin. Veriler gösteriyor ki bu pinler, %30 daha fazla ilgi çekiyor.
  • Müşterilerinizin ürün hakkındaki geri bildirimlerine karşılık verin ve proaktif bir etkileşim kurun.
  • Ürünlerinizin kolay bir şekilde keşfedilmesi için farklı panolar oluşturun.
  • Tamamen görsel odaklı olan bu sosyal ağda, mutlaka yüksek çözünürlüğe sahip görseller kullanın.

Pinterest Kullanan E-Ticaret Sitesi Örnekleri Nelerdir?

Pinterest uygulamasını etkin bir şekilde kullanan pek çok e-ticaret sitesi bulunmaktadır. Bunlardan bazıları; Defacto, Hepsiburada, n11, AliExpress şeklindedir.

Kendi mağazalarındaki ürün ve hizmetlerini Pinterest üzerinden müşterilerle buluşturan bu büyük e-ticaret siteleri, aylık 10 milyona kadar görüntü alabilmekte ve sunduğu ürünlerin görsel platformlarda keşfini artırmaktadır.

Siz de IdeaSoft ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir ve akıllı e-ticaret paketlerimizden faydalanabilirsiniz. Bu sayede internet üzerinden ürün satışı gerçekleştirebileceğiniz online bir mağazaya sahip olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret Facebook çalışmaları bir e ticaret sitesinin artık olmazsa olmazlarındandır. E-ticaret sitenizi tanıtmak için sosyal medya pazarlama çalışmaları yapıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalardaki en önemli mecralardan biri de...
1 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
Sosyal medya pazarlamada farklı kanallara yönelmek isteyen e-ticaret firmaları TikTok hesabı açmayı göz önünde bulundurabilirler. Şuan TikTok ciddi şekilde yükselen sosyal mecralardan biri ve markalar henüz aktif bir şekilde bu...
23 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmeler, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırmak için profesyonel SEO çalışmalarına ihtiyaç duyarlar. Bir SEO ajansı ile çalışmak ve bu işleri dışardan hizmet alarak yaptırmak maliyetli olabileceği için de...
9 Eylül 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmeler için müşteri ilişkileri oldukça önemli ve üzerinde durulması gereken bir konu. Müşteri ilişkilerini iyi tutmak ve geliştirmek, sadık müşteriler kazanarak işletmeyi büyütmenin altın kurallarından biri. Tabii...
25 Aralık 2018
Sinan Oypan
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini e-ticarete...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini...
24 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
Sosyal medya pazarlamada Instagram’ın yeri oldukça büyük ve bu noktada da e-ticaret firmaları Instagram hikaye düzenleme çalışmaları yaparak, etkileşim ve erişimlerini artırmaya çalışıyor. Instagram hikaye düzenleme konusu bir...
15 Ocak 2019
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama...
22 Haziran 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin