fbpx

E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?

27 Ocak 2021
Markethinkers

Pinterest Nedir?

Pinterest, her ne kadar Türkiye’deki sosyal medya kitlesinden beklenen ilgiyi pek göremese de dünya üzerinde oldukça popüler bir platform. Ülkemizde ise etkilerini yavaş yavaş göstermeye başladı. Özellikle e-ticaret alanında hatırı sayılır bir yeri olan bu sosyal ağ, video ve fotoğraf paylaşımı yapmak için kullanılıyor. Peki, konuya detaylı bakacak olursak Pinterest nedir?

Giderek yaygınlaşan uygulamanın ismi “Pin” ve “Interest” kelimelerinden geliyor. Yani, ilgi alanlarınızla ilgili görsellerden oluşan bir pano olarak düşünebiliriz. Kullanıcılar ister kendi fotoğraflarını isterse de beğendikleri başka fotoğrafları profillerinde paylaşabiliyorlar.

Pinterest’in diğer sosyal medya platformlarından ayrıldığı yanı ise tam bu noktada başlıyor. Diğer profillerde bulunan fotoğraf ve videoları beğendiyseniz pinleme işlemi gerçekleştirme imkanınız bulunuyor. Bir diğer ifadeyle, bu gönderileri kendi profilinizde oluşturacağınız bir panoya eklemiş oluyorsunuz.

Tamamen panolama özelliği üzerine kurulu olan Pinterest’te, ilgi duyduğunuz alanlarla ilgili paylaşımları takip edebilir ve kendi profilinizdeki panonuzda paylaşabilirsiniz. Bu sosyal medya devinin ilginç olan özelliklerinden biri de genel olarak kullanıcıların kadın olmasıdır. Hatta oran o kadar fazla ki sitenin sadece 4’te biri erkek. Bu sebeple Pinterest, zaman içerisindeki gelişimini genel olarak kadınlar üzerinden sağlamıştır. Durum böyle olunca en çok paylaşım yapılan alanlar; diyet, ev eşyaları, moda ve süsleme üzerine olmuştur.

Pinterest Nasıl Kullanılır?

Basit bir kullanıma sahip olan Pinterest, pratik bir giriş ekranına sahiptir. Peki, Pinterest nasıl kullanılır?

Bu sosyal ağa dahil olmak için öncelikle kendinize bir hesap oluşturmanız gerekir. Hesap oluşturma işlemleri için Facebook ya da Google hesaplarınızı kullanabilirsiniz. Aktif bir hesaba sahip olduktan sonra geriye sadece iki önemli detayı kavramak kalıyor: Pin ve pano.

Pin dediğimiz kavram, çeşitli paylaşımları saklamak adına oluşturulmuş bir görsel alan simgesidir. Karşınıza çıkan bir görseli, kendi profilinizde bulunan panonuza iğnelemeniz için “pinleme” işlemi yaparsınız. Paylaşımların yanında bulunan, kırmızı renkteki “Pin-it” butonu ile rahatlıkla gönderileri pinleyebilirsiniz. Burada ise bir diğer önemli kavram olan panodan bahsetmemiz gerekir.

Pano dediğimiz kısım, yaptığınız tüm pinlerin konu gruplarına göre bir arada bulunduğu alandır. Birer kategori görevi gören bu panolara çeşitli isimler verebilirsiniz. Ayrıca oluşturduğunuz temalara göre istediğiniz sayıda pano yaratmanız mümkündür. Bu anlamda kullanıcılar için oldukça pratik bir özellik olan pinleme ve pano, Pinterest’e özgü bir sistemdir.

Tüm detaylara aşina olduktan sonra isterseniz kendi zevk ve alanlarınıza göre çeşitli konuları ya da arkadaşlarınızı platform üzerinden takip edebilirsiniz. Ayrıca mesajlar kısmından diğer kullanıcılar ile iletişime geçebilir, çan simgesine tıklayarak bildirimlerinizi de kontrol edebilirsiniz.

Pinterest Ücretli mi?

Kendine has özellikleri ve geniş paylaşım ağı göz önünde bulundurulduğunda kullanıcıların aklına “Pinterest ücretli mi?” sorusu gelebiliyor. Bilmenizi isteriz ki bu sosyal medya uygulaması tamamen ücretsizdir. Pinterest’i kullanmak için herhangi bir abonelik ücret gerekmez. Bu anlamda, bilgisayar ya da akıllı telefonlar üzerinden kullanıma da uygundur. Yapmanız gereken sadece hesap oluşturmaktır.

E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?

Pinterest, e-ticaret alanındaki işletmelerin oldukça ciddiye alması gereken bir platform. Öyle ki Amerika Birleşik Devletleri’nde en büyük üçüncü sosyal ağ olarak varlığını sürdürüyor. Tüm bunlarla beraber kullanıcılar, rakip uygulamalar olan Facebook ve Instagram’a oranla Pinterest’te %50 daha fazla zaman geçiriyor.

Görsel arama hacminin gelişmesiyle birlikte Pinterest de işletmeler için daha çekici bir konum haline gelmiş durumda. Uygulamanın aylık kullanıcı sayısı 320 milyonun üzerinde. Bu anlamda küresel erişimi de sürekli artan Pinterest’in kullanıcılarının %80’ini kadınlar oluşturuyor. Araştırmalara göre hane halkının satın alımlarından sorumlu olan kitle kadınlar olduğu için Pinterest bu anlamda işletmeler için müthiş bir kaynak sunuyor. Uygulamaya dair diğer veriler ise şu şekilde:

  • Açılan işletme hesabı sayısı 500 bin.
  • Küresel e-ticaret alanındaki sosyal paylaşımların %44’ünü gerçekleştiriyor.
  • Uygulama üzerinden ürün satın alan müşterilerin, her ürün için ödediği fiyat 140-180 Dolar arası.
  • Aylık sayfa gösterim sayısı 5 milyar.

E-Ticaret Sitenizde Pinterest’ten Nasıl Faydalanabilirsiniz?

Pinterest, e-ticaret siteleri için harika bir yönlendirme aracıdır. Eğer, etkin bir şekilde kullanılırsa yapılan görsel aramalar sonucunda buradaki görseller müşterilerin karşısına çıkacaktır. Bu sayede mağazanız üst sıralarda yer alabilir ve Google üzerinden organik trafik çekebilirsiniz.

Bunun için ilk olarak işletmenize yönelik bir kurumsal hesap oluşturmanız gerekir. Unutmayın ki Pinterest her ne kadar yüksek bir e-ticaret potansiyeline sahip olsa da esasında bir sosyal ağ platformudur. Bu nedenle, başarı yakalamak için ürünlerinize ilgi duyabilecek kişilere ulaşmak önemlidir. Pinterest ile sağlayabileceğiniz yararlar ve uygulayabileceğiniz adımlar şu şekilde sıralanabilir:

  • Hedef kitlenizi belirleyin ve bu sayede ürünlerinizin görünürlüğünü artırın.
  • Tanıtılan her pin, web sitenizin trafik yönlendirme oranını yükseltecektir. E-ticaret sitelerinin, kendi ürün sayfalarına yönelik linklemeler yaptığı bu pinler ile ciddi bir trafik potansiyeli oluşturabilirsiniz.
  • Fiyat etiketi içeren pinler ekleyin. Veriler gösteriyor ki bu pinler, %30 daha fazla ilgi çekiyor.
  • Müşterilerinizin ürün hakkındaki geri bildirimlerine karşılık verin ve proaktif bir etkileşim kurun.
  • Ürünlerinizin kolay bir şekilde keşfedilmesi için farklı panolar oluşturun.
  • Tamamen görsel odaklı olan bu sosyal ağda, mutlaka yüksek çözünürlüğe sahip görseller kullanın.

Pinterest Kullanan E-Ticaret Sitesi Örnekleri Nelerdir?

Pinterest uygulamasını etkin bir şekilde kullanan pek çok e-ticaret sitesi bulunmaktadır. Bunlardan bazıları; Defacto, Hepsiburada, n11, AliExpress şeklindedir.

Kendi mağazalarındaki ürün ve hizmetlerini Pinterest üzerinden müşterilerle buluşturan bu büyük e-ticaret siteleri, aylık 10 milyona kadar görüntü alabilmekte ve sunduğu ürünlerin görsel platformlarda keşfini artırmaktadır.

Siz de IdeaSoft ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir ve akıllı e-ticaret paketlerimizden faydalanabilirsiniz. Bu sayede internet üzerinden ürün satışı gerçekleştirebileceğiniz online bir mağazaya sahip olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Etkileşimleriniz yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
İçerik pazarlama organik olarak kullanıcılarla etkileşime girerek, marka bilinirliğinizi artırma ve ürün tanıtımı yaparken, kullanıcıları bilgilendirebileceğiniz bir kanaldır. Doğru bi stratejiyle yapıldığında, firmalara...
17 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram’da reklam verirken, bazı ayarlarınızı özenle yapmanız, reklam modelini doğru seçmeniz ve içeriklerinizi de hedef kitlenize uyumlu şekilde ayarlarmanız gerekli. Doğru adımları atmamak, reklamları doğru bir şekilde...
18 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Kaliteli bir müşteri deneyimi sunmak uzun vadede e-ticaret şirketinizin başarılı ve karlı olmasında önemli bir role sahiptir. Müşteri memnuniyetini artırmak başarınızı artımanın yanı sıra sadık müşteri kitlelerine...
15 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Pazarlama çalışmalarınızın performansını ve geri dönüşümünü artırmak için sosyal ağ analizi yaparak doğru hedef kitleye ulaşmanız gerekir. Her sektörün ve firmanın hitap ettiği kitle farklılık gösterir. Temel olarak...
22 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret Facebook çalışmaları bir e ticaret sitesinin artık olmazsa olmazlarındandır. E-ticaret sitenizi tanıtmak için sosyal medya pazarlama çalışmaları yapıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalardaki en önemli mecralardan biri de...
1 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber markalar sosyal medya yönetimi ile etkileşimlerini artırarak, yıl sonu satışlarını artıracak çalışmalarını planlamaya başlıyor. Bu süreçte sosyal medya yönetimi oldukça önemli; çünkü...
19 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret şirketiniz için pazarlama çalışmaları yaparken, bir tanıtım videosu hazırlamak doğru bir yaklaşım olacaktır. Markanızı henüz tanımayan kitlelere, yaptığınız işleri ve hizmetleri anlatmak için tanıtım...
9 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi kurarken tasarım ilkeleri üzerinde durarak, tasarımlarınızı bu ilkelere göre yapmanız, sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirir. Tasarım ilkeleri ile ilerlediğinizde, site navigasyonundan, ürün sayfası...
10 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
instagram sayfa büyütme stratejileri nelerdir, instagram fan sayfası nasıl açılır, instagram fan sayfası açmak için dikkat edilmesi gerekenler; özetle instagram sayfası nasıl büyütülür ve daha fazlası bu yazımızda. instagram...
31 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken,...
8 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi