E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?

24 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?

E-ticarette bir marka oluşturma, sadık müşteri kitleleri edinmenin yanı sıra markanıza, ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır. Bu nedenle de sağlam bir marka olmak, kurumsal bir yapı ile yaptığınız tüm pazarlama ve tanıtım çalışmalarında bu markayı vurgulamanız bu süreçte oldukça önemlidir. Marka oluşturma sürecinde neler yapabileceğinizi de bu rehberimizde ele alacağız.

E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?

Hedef kitle ve müşteri profilinizi tanımlayın

Marka oluşturma sürecinde öncelikli olarak hedef kitlenizi ve müşteri profilinizi belirlemeniz gerekmektedir. Çünkü marka sloganlarınız, renkleriniz, marka diliniz, pazarlama ve reklam stratejileriniz hedef kitlenize göre değişiklik gösterecektir. Bu nedenle de markanızın hitap edeceği hedef kitleyi ve potansiyel müşteri profilinizi netleştirmeniz gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Markanızın hedef kitlenizle özdeşleşmesi ve kurumsal duruşunuz bu kitle tarafından benimsenmesi gerekir. Bu nedenle de markalaşma sürecinde hedef kitlenizi ve müşteri profilinizi iyi tanımanız gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

Markanızı farklılaştıran özellikleri belirleyin

Marka oluşturma sürecinde markanızı öne çıkartacak ve sizi rakiplerinizden ayrıştıracak özellikleri belirlemeniz de önemlidir. Çünkü marka sürecinde, sizi siz yapan özellikleri de ön plana koymanız gerekir. Bu süreçte şu soruların yanıtlarını vererek, marka algısı için bunların yanıtlarını ön plana çıkartabilirsiniz.

  • Markanızın kurulum amacı ne?
  • Vizyon ve misyonunuz
  • Sizi rakiplerinizden farklılaştıran özellikler ne?
  • Tüketicilerin hangi sorununu çözüyorsunuz?
  • Tüketiciler neden markanıza değer versin?

Bu soruların yanıtlarını bulduğunuzda markanızın nasıl bir yapısı olacağını ve tüketicilere nasıl hitap etmeniz gerektiğini de belirlemeye başlayacaksınız.

Sektördeki rakip firmaları inceleyin

Rakiplerinizden farklılaşmak ve onların nasıl bir marka algısı oluşturduklarını incelemek için rakiplerinizi de incelemeniz ve onların yaptıkları çalışmaları analiz etmeniz gerekir. Bu hem sektörel anlamda bir takım veriler edinmenizi sağlar hem de rakiplerinizden nasıl farklılaşabileceğiniz konusunda bir takım fikirler edinmenizi sağlar.

İlgili rehber: E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?

Marka oluşturma sürecinde orijinal bir fikrinizin olması ve kendi kimliğinizi ortaya koymuş olmanız önemlidir. Bu nedenle de rakip analizi yapmanız kendi markanızı oyaratırken de size bir hayli yardımcı olacaktır.

Markanızın sağladığı yararları öne çıkartın

Markalaşma sürecinde tüketicilere ne gibi faydalar sağladığınızı ve onların hayatlarını nasıl kolaylaştırdığınızı da vurgulamanız önemli. Çünkü bir marka sloganı oluştururken ve tüketicilerin duygularına hitap ederken, onlara sunduğunuz çözümlerin ve sağladığınız yararlardan yola çıkarak bir marka algısı oluşturmanız gerekir.

SWOT analizi yaparak, markanızın iyi ve kötü yanlarını bulabilir ve sonrasında da bu iyi yanları pazarlama ve tanıtım çalışmalarınızda daha etkili bir şekilde kullanarak, tüketicilerin gözünde belli bir marka algısı yaratmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Kurumsal dilinizi oluşturmaya başlayın

E-ticarette marka oluşturma sürecinde kurumsal dilinizi de oluşturmaya başlamanız gerekiyor. Hedef kitlenizi, sunduğunuz değerleri ve ürünlerinizi göz önünde bulundurmanın yanı sıra şirket kültürünüzle de uyumlu bir dil seçmeniz gerekli. Bu noktada aşağıdaki alternatiflerden biri üzerinden ilerleyebilirsiniz.

  • Profesyonel
  • Arkadaşça
  • Servis odaklı
  • Otoriter
  • Teknik
  • Diyalog odaklı
  • Bilgilendirici

Kurumsal dilinizi belirlerken bunlardan birkaçını da beraber kullanabilirsiniz. Hem diyalog odaklı hem de bilgilendirici bir dil seçebileceğiniz gibi servis odaklı ve arkadaşça yaklaşımı olan bir marka dili de seçebilirsiniz.

Kurumsal renklerinizi seçin

Markanızı oluştururken kullanacağınız renkleri de doğru bir şekilde seçmeniz gerekir. Herbir rengin verdiği farklı bir mesaj vardır. Duygusal olarak bir algı yaratmak için renklerin psikolojisinden yararlanmanız gerekir.

Renk seçiminde yine markanızın vizyonu, duruşu, şirket kültürü ve hedef kitleniz önemli bir rol oynamaktadır. Genç bir kitleye hitap ediyorsanız, daha canlı renklere yönelmeniz gerekebilir. Daha kurumsal ve otoriter bir yaklaşımınız varsa mavi gibi güven veren renklere yönelebilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde renk kullanımları hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Kullancağınız fontları seçin

Markalaşma sürecinde bir kurumsallık ve bütünlük yaratmak için kullanacağınız yazı karakterlerini de seçmelisiniz. Modern yazı fontları günümüzde oldukça popüler. Bu noktada güncel yazı fontları seçerken, dikkat edeceğiniz birkaç nokta bulunuyor. Tırnaklı yazı karakterleri daha kurumsal bir izlenim yaratırken, yuvarlak hatlı tırnaksız fontlar ise daha modern ve dinamik bir izlenim yaratmaktadır.

Logo tasarımı ve slogan

Marka oluşturma sürecinde özellikle üzerinde durmanız gereken bir diğer konu da logo tasarımı ve slogandır. Logo tasarımınız, markanızın kimliğini, vizyonunu ve imajını yansıtacağı için özellikle önemlidir. Slogan ise, birkaç kelime ile tüketicilere markanızın ne yaptığını ya da hangi konuda uzmanlaştığını göstermektedir. Yukarıda belirttiğimiz detaylar üzerinde çalıştığınızda marka kimliğinizi, hedef kitlenize nasıl yansıtmak istediğinizle ilgili bir takım veriler edinmiş olacaksınız. Bu veriler doğrultusunda orijinal bir marka sloganı oluşturabilirsiniz. Logo tasarımı hakkında bilgi almak içinse aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini...
17 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail...
25 Eylül 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı...
8 Temmuz 2020
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler, e-posta pazarlama çalışmalarında kullanmak, e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için de oldukça önemlidir. Geçtiğimiz günlerde “Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden...
5 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin tüketicilere nasıl gönderildiği önemli bir konu olduğu için ürün paketleme konusu üzerinde durmanız gerekmektedir. Ürünün paket, ambalaj veya kutu seçiminin yanı sıra paket ...
7 Şubat 2020
Sinan Oypan
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
9 Mart 2018
Sinan Oypan
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve...
26 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yaparken günceli takip etmek ve yeniliklere ayak uydurmak bir hayli önemli. Video içerikler bir süredir sosyal mecralarda oldukça popüler ve her geçen gün markaların video içeriklere...
26 Ekim 2017
Sinan Oypan
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
Pazarlama yönetimi doğru yapıldığında, firmanın marka ve ürün bilinirliği artırılırken, yeni hedef kitlelere ulaşılarak, sağlanan geri dönüşümler de artırılır. Pazarlama çalışmalarınızı bir adım daha ileri taşımak...
12 Şubat 2020
Sinan Oypan