E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?

24 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?

E-ticarette bir marka oluşturma, sadık müşteri kitleleri edinmenin yanı sıra markanıza, ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır. Bu nedenle de sağlam bir marka olmak, kurumsal bir yapı ile yaptığınız tüm pazarlama ve tanıtım çalışmalarında bu markayı vurgulamanız bu süreçte oldukça önemlidir. Marka oluşturma sürecinde neler yapabileceğinizi de bu rehberimizde ele alacağız.

E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?

Hedef kitle ve müşteri profilinizi tanımlayın

Marka oluşturma sürecinde öncelikli olarak hedef kitlenizi ve müşteri profilinizi belirlemeniz gerekmektedir. Çünkü marka sloganlarınız, renkleriniz, marka diliniz, pazarlama ve reklam stratejileriniz hedef kitlenize göre değişiklik gösterecektir. Bu nedenle de markanızın hitap edeceği hedef kitleyi ve potansiyel müşteri profilinizi netleştirmeniz gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Markanızın hedef kitlenizle özdeşleşmesi ve kurumsal duruşunuz bu kitle tarafından benimsenmesi gerekir. Bu nedenle de markalaşma sürecinde hedef kitlenizi ve müşteri profilinizi iyi tanımanız gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

Markanızı farklılaştıran özellikleri belirleyin

Marka oluşturma sürecinde markanızı öne çıkartacak ve sizi rakiplerinizden ayrıştıracak özellikleri belirlemeniz de önemlidir. Çünkü marka sürecinde, sizi siz yapan özellikleri de ön plana koymanız gerekir. Bu süreçte şu soruların yanıtlarını vererek, marka algısı için bunların yanıtlarını ön plana çıkartabilirsiniz.

  • Markanızın kurulum amacı ne?
  • Vizyon ve misyonunuz
  • Sizi rakiplerinizden farklılaştıran özellikler ne?
  • Tüketicilerin hangi sorununu çözüyorsunuz?
  • Tüketiciler neden markanıza değer versin?

Bu soruların yanıtlarını bulduğunuzda markanızın nasıl bir yapısı olacağını ve tüketicilere nasıl hitap etmeniz gerektiğini de belirlemeye başlayacaksınız.

Sektördeki rakip firmaları inceleyin

Rakiplerinizden farklılaşmak ve onların nasıl bir marka algısı oluşturduklarını incelemek için rakiplerinizi de incelemeniz ve onların yaptıkları çalışmaları analiz etmeniz gerekir. Bu hem sektörel anlamda bir takım veriler edinmenizi sağlar hem de rakiplerinizden nasıl farklılaşabileceğiniz konusunda bir takım fikirler edinmenizi sağlar.

İlgili rehber: E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?

Marka oluşturma sürecinde orijinal bir fikrinizin olması ve kendi kimliğinizi ortaya koymuş olmanız önemlidir. Bu nedenle de rakip analizi yapmanız kendi markanızı oyaratırken de size bir hayli yardımcı olacaktır.

Markanızın sağladığı yararları öne çıkartın

Markalaşma sürecinde tüketicilere ne gibi faydalar sağladığınızı ve onların hayatlarını nasıl kolaylaştırdığınızı da vurgulamanız önemli. Çünkü bir marka sloganı oluştururken ve tüketicilerin duygularına hitap ederken, onlara sunduğunuz çözümlerin ve sağladığınız yararlardan yola çıkarak bir marka algısı oluşturmanız gerekir.

SWOT analizi yaparak, markanızın iyi ve kötü yanlarını bulabilir ve sonrasında da bu iyi yanları pazarlama ve tanıtım çalışmalarınızda daha etkili bir şekilde kullanarak, tüketicilerin gözünde belli bir marka algısı yaratmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Kurumsal dilinizi oluşturmaya başlayın

E-ticarette marka oluşturma sürecinde kurumsal dilinizi de oluşturmaya başlamanız gerekiyor. Hedef kitlenizi, sunduğunuz değerleri ve ürünlerinizi göz önünde bulundurmanın yanı sıra şirket kültürünüzle de uyumlu bir dil seçmeniz gerekli. Bu noktada aşağıdaki alternatiflerden biri üzerinden ilerleyebilirsiniz.

  • Profesyonel
  • Arkadaşça
  • Servis odaklı
  • Otoriter
  • Teknik
  • Diyalog odaklı
  • Bilgilendirici

Kurumsal dilinizi belirlerken bunlardan birkaçını da beraber kullanabilirsiniz. Hem diyalog odaklı hem de bilgilendirici bir dil seçebileceğiniz gibi servis odaklı ve arkadaşça yaklaşımı olan bir marka dili de seçebilirsiniz.

Kurumsal renklerinizi seçin

Markanızı oluştururken kullanacağınız renkleri de doğru bir şekilde seçmeniz gerekir. Herbir rengin verdiği farklı bir mesaj vardır. Duygusal olarak bir algı yaratmak için renklerin psikolojisinden yararlanmanız gerekir.

Renk seçiminde yine markanızın vizyonu, duruşu, şirket kültürü ve hedef kitleniz önemli bir rol oynamaktadır. Genç bir kitleye hitap ediyorsanız, daha canlı renklere yönelmeniz gerekebilir. Daha kurumsal ve otoriter bir yaklaşımınız varsa mavi gibi güven veren renklere yönelebilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde renk kullanımları hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Kullancağınız fontları seçin

Markalaşma sürecinde bir kurumsallık ve bütünlük yaratmak için kullanacağınız yazı karakterlerini de seçmelisiniz. Modern yazı fontları günümüzde oldukça popüler. Bu noktada güncel yazı fontları seçerken, dikkat edeceğiniz birkaç nokta bulunuyor. Tırnaklı yazı karakterleri daha kurumsal bir izlenim yaratırken, yuvarlak hatlı tırnaksız fontlar ise daha modern ve dinamik bir izlenim yaratmaktadır.

Logo tasarımı ve slogan

Marka oluşturma sürecinde özellikle üzerinde durmanız gereken bir diğer konu da logo tasarımı ve slogandır. Logo tasarımınız, markanızın kimliğini, vizyonunu ve imajını yansıtacağı için özellikle önemlidir. Slogan ise, birkaç kelime ile tüketicilere markanızın ne yaptığını ya da hangi konuda uzmanlaştığını göstermektedir. Yukarıda belirttiğimiz detaylar üzerinde çalıştığınızda marka kimliğinizi, hedef kitlenize nasıl yansıtmak istediğinizle ilgili bir takım veriler edinmiş olacaksınız. Bu veriler doğrultusunda orijinal bir marka sloganı oluşturabilirsiniz. Logo tasarımı hakkında bilgi almak içinse aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Günümüzde ürün tanıtımları ya da içerik çalışmaları için akıllı telefonla video çekme bir hayli olağan ve kullanışlı olmaya başladı. Telefonlar üzerindeki kamera ve görüntü kalitesinin teknolojiyle beraber artması,...
15 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmeleri, e-ticaret şirketine ya da yeni iş fikrine nakit akışı sağlamak ve işini büyütmek isteyen girişimciler için oldukça önemli. Melek yatırımcılardan alınacak yatırım ile bu iş fikri hayata...
11 Mart 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım. Facebook reklam yönetimi Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un,...
3 Ocak 2017
Sinan Oypan
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri, reklam kampanyalarınızın başarısını doğrudan etkileyen faktörlerin başında gelmektedir. Google Adwords ya da sosyal medya reklam kampanyalarınızdan daha fazla dönüşüm alabilmek için reklam...
23 Aralık 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken blog fikirleri hazırlamanız, uzun vadede e-ticaret siteniz için daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Farklı blog fikirleri üzerinde durarak hem tüketicilere farklı şekillerde...
12 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda...
9 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarete müşteri yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede ve sosyal kanıt için önemli bir konudur. Müşteri yorumları edinmek ve site üzerindeki yorum sayısını artırmak, sitenizi ziyaret edenlerin ürün ve...
18 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada dikkat...
14 Mart 2018
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan