fbpx

E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?

24 Ağustos 2020
Sinan Oypan

E-ticarette bir marka oluşturma, sadık müşteri kitleleri edinmenin yanı sıra markanıza, ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır. Bu nedenle de sağlam bir marka olmak, kurumsal bir yapı ile yaptığınız tüm pazarlama ve tanıtım çalışmalarında bu markayı vurgulamanız bu süreçte oldukça önemlidir. Marka oluşturma sürecinde neler yapabileceğinizi de bu rehberimizde ele alacağız.

E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?

Hedef kitle ve müşteri profilinizi tanımlayın

Marka oluşturma sürecinde öncelikli olarak hedef kitlenizi ve müşteri profilinizi belirlemeniz gerekmektedir. Çünkü marka sloganlarınız, renkleriniz, marka diliniz, pazarlama ve reklam stratejileriniz hedef kitlenize göre değişiklik gösterecektir. Bu nedenle de markanızın hitap edeceği hedef kitleyi ve potansiyel müşteri profilinizi netleştirmeniz gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Markanızın hedef kitlenizle özdeşleşmesi ve kurumsal duruşunuz bu kitle tarafından benimsenmesi gerekir. Bu nedenle de markalaşma sürecinde hedef kitlenizi ve müşteri profilinizi iyi tanımanız gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

Markanızı farklılaştıran özellikleri belirleyin

Marka oluşturma sürecinde markanızı öne çıkartacak ve sizi rakiplerinizden ayrıştıracak özellikleri belirlemeniz de önemlidir. Çünkü marka sürecinde, sizi siz yapan özellikleri de ön plana koymanız gerekir. Bu süreçte şu soruların yanıtlarını vererek, marka algısı için bunların yanıtlarını ön plana çıkartabilirsiniz.

  • Markanızın kurulum amacı ne?
  • Vizyon ve misyonunuz
  • Sizi rakiplerinizden farklılaştıran özellikler ne?
  • Tüketicilerin hangi sorununu çözüyorsunuz?
  • Tüketiciler neden markanıza değer versin?

Bu soruların yanıtlarını bulduğunuzda markanızın nasıl bir yapısı olacağını ve tüketicilere nasıl hitap etmeniz gerektiğini de belirlemeye başlayacaksınız.

Sektördeki rakip firmaları inceleyin

Rakiplerinizden farklılaşmak ve onların nasıl bir marka algısı oluşturduklarını incelemek için rakiplerinizi de incelemeniz ve onların yaptıkları çalışmaları analiz etmeniz gerekir. Bu hem sektörel anlamda bir takım veriler edinmenizi sağlar hem de rakiplerinizden nasıl farklılaşabileceğiniz konusunda bir takım fikirler edinmenizi sağlar.

İlgili rehber: E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?

Marka oluşturma sürecinde orijinal bir fikrinizin olması ve kendi kimliğinizi ortaya koymuş olmanız önemlidir. Bu nedenle de rakip analizi yapmanız kendi markanızı oyaratırken de size bir hayli yardımcı olacaktır.

Markanızın sağladığı yararları öne çıkartın

Markalaşma sürecinde tüketicilere ne gibi faydalar sağladığınızı ve onların hayatlarını nasıl kolaylaştırdığınızı da vurgulamanız önemli. Çünkü bir marka sloganı oluştururken ve tüketicilerin duygularına hitap ederken, onlara sunduğunuz çözümlerin ve sağladığınız yararlardan yola çıkarak bir marka algısı oluşturmanız gerekir.

SWOT analizi yaparak, markanızın iyi ve kötü yanlarını bulabilir ve sonrasında da bu iyi yanları pazarlama ve tanıtım çalışmalarınızda daha etkili bir şekilde kullanarak, tüketicilerin gözünde belli bir marka algısı yaratmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Kurumsal dilinizi oluşturmaya başlayın

E-ticarette marka oluşturma sürecinde kurumsal dilinizi de oluşturmaya başlamanız gerekiyor. Hedef kitlenizi, sunduğunuz değerleri ve ürünlerinizi göz önünde bulundurmanın yanı sıra şirket kültürünüzle de uyumlu bir dil seçmeniz gerekli. Bu noktada aşağıdaki alternatiflerden biri üzerinden ilerleyebilirsiniz.

  • Profesyonel
  • Arkadaşça
  • Servis odaklı
  • Otoriter
  • Teknik
  • Diyalog odaklı
  • Bilgilendirici

Kurumsal dilinizi belirlerken bunlardan birkaçını da beraber kullanabilirsiniz. Hem diyalog odaklı hem de bilgilendirici bir dil seçebileceğiniz gibi servis odaklı ve arkadaşça yaklaşımı olan bir marka dili de seçebilirsiniz.

Kurumsal renklerinizi seçin

Markanızı oluştururken kullanacağınız renkleri de doğru bir şekilde seçmeniz gerekir. Herbir rengin verdiği farklı bir mesaj vardır. Duygusal olarak bir algı yaratmak için renklerin psikolojisinden yararlanmanız gerekir.

Renk seçiminde yine markanızın vizyonu, duruşu, şirket kültürü ve hedef kitleniz önemli bir rol oynamaktadır. Genç bir kitleye hitap ediyorsanız, daha canlı renklere yönelmeniz gerekebilir. Daha kurumsal ve otoriter bir yaklaşımınız varsa mavi gibi güven veren renklere yönelebilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde renk kullanımları hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Kullancağınız fontları seçin

Markalaşma sürecinde bir kurumsallık ve bütünlük yaratmak için kullanacağınız yazı karakterlerini de seçmelisiniz. Modern yazı fontları günümüzde oldukça popüler. Bu noktada güncel yazı fontları seçerken, dikkat edeceğiniz birkaç nokta bulunuyor. Tırnaklı yazı karakterleri daha kurumsal bir izlenim yaratırken, yuvarlak hatlı tırnaksız fontlar ise daha modern ve dinamik bir izlenim yaratmaktadır.

Logo tasarımı ve slogan

Marka oluşturma sürecinde özellikle üzerinde durmanız gereken bir diğer konu da logo tasarımı ve slogandır. Logo tasarımınız, markanızın kimliğini, vizyonunu ve imajını yansıtacağı için özellikle önemlidir. Slogan ise, birkaç kelime ile tüketicilere markanızın ne yaptığını ya da hangi konuda uzmanlaştığını göstermektedir. Yukarıda belirttiğimiz detaylar üzerinde çalıştığınızda marka kimliğinizi, hedef kitlenize nasıl yansıtmak istediğinizle ilgili bir takım veriler edinmiş olacaksınız. Bu veriler doğrultusunda orijinal bir marka sloganı oluşturabilirsiniz. Logo tasarımı hakkında bilgi almak içinse aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için A/B testi neden önemlidir? A/B testleri ne için yapılır? A/B testi nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Rehber yazılarımızda sıkça A/B testlerinden bahsediyoruz....
24 Eylül 2016
Sinan Oypan
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
Yeni yılın başlangıcıyla beraber, yeni yıl için yeni strateji ve fikirler geliştirmek gerekiyor; ancak yapılması gereken çalışmalardan biri de yıllık değerlendirme raporu hazırlamak. Bunun nedeni ise yeni yıldaki çalışmaları...
16 Ocak 2019
Sinan Oypan
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam...
14 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
Black Friday indirimleriyle satışlarınızı artırma yöntemleri
Black Friday’in yaklaşmasıyla beraber hem tüketiciler hem de firmalar, kampanyalı satışlara hazırlanmaya başladılar. Tüketicilerin bir bölümü, şuanki alışverişlerini bekleterek, bu yıl 27 Kasım Cuma gününe denk gelen Black...
13 Kasım 2020
Sinan Oypan
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Robotların hayatımızın her alanına nüfuz ettiğini söyleyebiliriz. Bu konu üzerine sürekli korku senaryoları yazılsa da günümüzdeki robotlar dünyayı ele geçirmek için değil, işlerimizi kolaylaştırmak için çalışırlar....
27 Şubat 2021
Markethinkers
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videoları son dönemlerde oldukça popüler olmaya başladı ve e-ticaret firmaları da hem geri dönüşümlerini artırmak hem de tüketicilere ürünlerini daha iyi yansıtmak için video içerikler üretiyor. Geçtiğimiz...
19 Mart 2017
Sinan Oypan
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
Kendi işinizi kurmak ya da başarılı olacağını düşündüğünüz bir projenizi hayata geçirmek istiyor; ancak elinizde işe başlamak ya da işi büyütmek için yeterli sermayeniz yok. Böyle bir durum içerisindeyseniz, iş kurmak için...
23 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan