E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?

24 Ağustos 2020
Sinan Oypan

E-ticarette bir marka oluşturma, sadık müşteri kitleleri edinmenin yanı sıra markanıza, ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır. Bu nedenle de sağlam bir marka olmak, kurumsal bir yapı ile yaptığınız tüm pazarlama ve tanıtım çalışmalarında bu markayı vurgulamanız bu süreçte oldukça önemlidir. Marka oluşturma sürecinde neler yapabileceğinizi de bu rehberimizde ele alacağız.

E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?

Hedef kitle ve müşteri profilinizi tanımlayın

Marka oluşturma sürecinde öncelikli olarak hedef kitlenizi ve müşteri profilinizi belirlemeniz gerekmektedir. Çünkü marka sloganlarınız, renkleriniz, marka diliniz, pazarlama ve reklam stratejileriniz hedef kitlenize göre değişiklik gösterecektir. Bu nedenle de markanızın hitap edeceği hedef kitleyi ve potansiyel müşteri profilinizi netleştirmeniz gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Markanızın hedef kitlenizle özdeşleşmesi ve kurumsal duruşunuz bu kitle tarafından benimsenmesi gerekir. Bu nedenle de markalaşma sürecinde hedef kitlenizi ve müşteri profilinizi iyi tanımanız gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

Markanızı farklılaştıran özellikleri belirleyin

Marka oluşturma sürecinde markanızı öne çıkartacak ve sizi rakiplerinizden ayrıştıracak özellikleri belirlemeniz de önemlidir. Çünkü marka sürecinde, sizi siz yapan özellikleri de ön plana koymanız gerekir. Bu süreçte şu soruların yanıtlarını vererek, marka algısı için bunların yanıtlarını ön plana çıkartabilirsiniz.

  • Markanızın kurulum amacı ne?
  • Vizyon ve misyonunuz
  • Sizi rakiplerinizden farklılaştıran özellikler ne?
  • Tüketicilerin hangi sorununu çözüyorsunuz?
  • Tüketiciler neden markanıza değer versin?

Bu soruların yanıtlarını bulduğunuzda markanızın nasıl bir yapısı olacağını ve tüketicilere nasıl hitap etmeniz gerektiğini de belirlemeye başlayacaksınız.

Sektördeki rakip firmaları inceleyin

Rakiplerinizden farklılaşmak ve onların nasıl bir marka algısı oluşturduklarını incelemek için rakiplerinizi de incelemeniz ve onların yaptıkları çalışmaları analiz etmeniz gerekir. Bu hem sektörel anlamda bir takım veriler edinmenizi sağlar hem de rakiplerinizden nasıl farklılaşabileceğiniz konusunda bir takım fikirler edinmenizi sağlar.

İlgili rehber: E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?

Marka oluşturma sürecinde orijinal bir fikrinizin olması ve kendi kimliğinizi ortaya koymuş olmanız önemlidir. Bu nedenle de rakip analizi yapmanız kendi markanızı oyaratırken de size bir hayli yardımcı olacaktır.

Markanızın sağladığı yararları öne çıkartın

Markalaşma sürecinde tüketicilere ne gibi faydalar sağladığınızı ve onların hayatlarını nasıl kolaylaştırdığınızı da vurgulamanız önemli. Çünkü bir marka sloganı oluştururken ve tüketicilerin duygularına hitap ederken, onlara sunduğunuz çözümlerin ve sağladığınız yararlardan yola çıkarak bir marka algısı oluşturmanız gerekir.

SWOT analizi yaparak, markanızın iyi ve kötü yanlarını bulabilir ve sonrasında da bu iyi yanları pazarlama ve tanıtım çalışmalarınızda daha etkili bir şekilde kullanarak, tüketicilerin gözünde belli bir marka algısı yaratmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Kurumsal dilinizi oluşturmaya başlayın

E-ticarette marka oluşturma sürecinde kurumsal dilinizi de oluşturmaya başlamanız gerekiyor. Hedef kitlenizi, sunduğunuz değerleri ve ürünlerinizi göz önünde bulundurmanın yanı sıra şirket kültürünüzle de uyumlu bir dil seçmeniz gerekli. Bu noktada aşağıdaki alternatiflerden biri üzerinden ilerleyebilirsiniz.

  • Profesyonel
  • Arkadaşça
  • Servis odaklı
  • Otoriter
  • Teknik
  • Diyalog odaklı
  • Bilgilendirici

Kurumsal dilinizi belirlerken bunlardan birkaçını da beraber kullanabilirsiniz. Hem diyalog odaklı hem de bilgilendirici bir dil seçebileceğiniz gibi servis odaklı ve arkadaşça yaklaşımı olan bir marka dili de seçebilirsiniz.

Kurumsal renklerinizi seçin

Markanızı oluştururken kullanacağınız renkleri de doğru bir şekilde seçmeniz gerekir. Herbir rengin verdiği farklı bir mesaj vardır. Duygusal olarak bir algı yaratmak için renklerin psikolojisinden yararlanmanız gerekir.

Renk seçiminde yine markanızın vizyonu, duruşu, şirket kültürü ve hedef kitleniz önemli bir rol oynamaktadır. Genç bir kitleye hitap ediyorsanız, daha canlı renklere yönelmeniz gerekebilir. Daha kurumsal ve otoriter bir yaklaşımınız varsa mavi gibi güven veren renklere yönelebilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde renk kullanımları hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Kullancağınız fontları seçin

Markalaşma sürecinde bir kurumsallık ve bütünlük yaratmak için kullanacağınız yazı karakterlerini de seçmelisiniz. Modern yazı fontları günümüzde oldukça popüler. Bu noktada güncel yazı fontları seçerken, dikkat edeceğiniz birkaç nokta bulunuyor. Tırnaklı yazı karakterleri daha kurumsal bir izlenim yaratırken, yuvarlak hatlı tırnaksız fontlar ise daha modern ve dinamik bir izlenim yaratmaktadır.

Logo tasarımı ve slogan

Marka oluşturma sürecinde özellikle üzerinde durmanız gereken bir diğer konu da logo tasarımı ve slogandır. Logo tasarımınız, markanızın kimliğini, vizyonunu ve imajını yansıtacağı için özellikle önemlidir. Slogan ise, birkaç kelime ile tüketicilere markanızın ne yaptığını ya da hangi konuda uzmanlaştığını göstermektedir. Yukarıda belirttiğimiz detaylar üzerinde çalıştığınızda marka kimliğinizi, hedef kitlenize nasıl yansıtmak istediğinizle ilgili bir takım veriler edinmiş olacaksınız. Bu veriler doğrultusunda orijinal bir marka sloganı oluşturabilirsiniz. Logo tasarımı hakkında bilgi almak içinse aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açma; hızla dijitalleşen yeni dünya düzeninde en çok tercih edilen alanlar arasında yer alıyor. Özellikle pandemi sürecinde online yürütebilen işler son derece önemli olurken; kendi işini evinden yönetebilme esnekliği...
30 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf...
25 Ekim 2017
Sinan Oypan
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini e-ticarete...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
Lojistik yönetimi, e-ticaret firmalarının sorumlu olduğu ve doğru bir şekilde yapmaları gereken çalışmalardan biri. Tüketicilerin siparişlerini takip etmek, doğru ürünleri doğru müşterilere göndermek, çalışacak güvenili...
4 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları her firma için hayati bir önem arz etmektedir. Müşterilerinizle uzun süreli ilişkiler kurabilmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmeniz bir hayli önemlidir. Satış işlemi...
8 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması / sosyal medya yarışmaları nasıl yapılır? Bu yazımızda başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir; sosyal medya yarışma örnekleri üzerinden inceleyeceğiz. Sosyal medya...
8 Mart 2017
Sinan Oypan
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar, ürün tedarik yönetiminde farklı avantaj ve dezavantajlar sağlayabildikleri için tedarik ağınızı oluştururken doğru üreticileri seçmeniz önemli. Yerli ve yabancı üretici firmalar, farklı...
19 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan