E ticaret site isimleri nasıl seçilir?

19 Aralık 2017
Sinan Oypan
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?

E ticaret site isimleri nasıl seçilir, e ticaret sitesi isim önerilerinde dikkat edilmesi gerekenler, eticaret isim önerileri - e ticaret isim önerilerinde izlenmesi gereken yol haritası, e ticaret sitesi isimleri listesi hazırlama ile ilgili merak ettikleriniz; özetle e ticaret isimleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda.

E ticaret site isimleri seçimi

İnternetten satış yapmaya başlamadan önce firmanız için bir isim seçmeniz gerekir. İsim bulma işi kolay gibi görünse de aslında firmanız için doğru ismi seçmek zaman gerektirir ve çok da kolay değildir. Web sitenizin tasarımını, logosunu ve şirketle ilgili diğer unsurları değiştirmek ilerleyen zamanlarda kolay olsa da firma adını değiştirmek böyle değildir. Bir marka algısı yarattıktan sonra isim değişikliği yapmak, bu marka algısının yok olmasına neden olacaktır. Bu sebeple de firmanız için doğru ismi bulmanız bir hayli önemlidir.

Bir yol haritası belirleyin

Elinizde şirket ismi için alternatifler bulunmuyorsa bir yol haritası çıkartmak ve isim seçmeden önce nelere dikkat etmeniz gerektiğini belirlemeniz gerekir. Bu süreçte kendinize sorabileceğiniz bir takım sorular bulunuyor.

  • Şirket isminizin hedef kitenizde nasıl veya ne tür duygular uyandırmasını istiyorsunuz?
  • Şirketinizin öncelikleri neler?
  • Şirket adınızın orijinal ve kolay hatırlanabilecek bir isim mi olmasını istiyorsunuz?
  • İsmin uzunluğu şirketinizi önemli bir şekilde etkileyecek mi?

Bu örnekleri yapacağınız iş modeline ve bulunduğunuz sektöre göre de artırabilirsiniz. Burada önemli olan, şirket adınızı seçerken hangi kriterleri ön planda tutmak istediğinizdir.

Fikirlerin üretimi

Önceliklerinizi ve nasıl bir isim kullanmak istediğinize karar verdikten sonra, artık fikir üretimi aşamasına geçebilirsiniz. Fikir üretim aşaması zorlu bir süreç olacaktır; çünkü birçok alternatifi gözden geçirmeniz gerekebilir.

İlk olarak markanızla, yapacağınız işle, sektörünüzle, ekibiniz, ürünleriniz ve sağladığınız hizmetlerle ilgili olabilecek kelimelerin listesini yaparak işe başlayabilirsiniz. Kısaltmalar, teknik terimler, ikileme veya akılda kalıcı kelime kalıplarını da bu listenize dahil edebilirsiniz.

İkinci adımda rakiplerinizin ve idol olarak gördüğünüz firmaların isimlerini listesini ayır bir şekilde listeleyin. Bu isimleri inceleyerek, hangilerinin kulağa iyi geldiğinin, neden iyi bir isim olarak öne çıktıklarını ve bu firmaların bu isimleri seçerken nelere dikkat etmiş olabileceklerini araştırın.

Üçüncü adımda bu iki liste üzerinden farklı alternatifleri düşünmeye ve aklınıza gelen fikirleri ayrı bir şekilde not etmeye başlayın. Bu süreçte, bulduğunuz fikirlerin orijinal olması oldukça önemlidir. Rakiplerinizin ya da idol firmaların isimlerine benzerlik olması, marka algınızın olumsuz yönlere kaymasına neden olur. Bu sebeple de fikirlerinizin kendinize has olması oldukça önemli.

Listeyi daraltın

Yukarıdaki adımları tamamladıktan sonra elinizde geniş bir liste olabilir. Bu sebeple de bu listeyi daraltmanız gerekecektir. Kulağınıza hoş gelmeyen ya da markanızı iyi yansıtmayacağını düşündüğünüz isim alternatiflerini eleyerek listenizi daraltmaya başlayabilirsiniz.

Alternatif isimlerin mevcut olup olmadığını kontrol edin

Alternatif isimlerinizi en fazla 3’e indirdikten sonra bu isimlerin daha önceden kullanılıp kullanılmadığını kontrol etmeniz gerekiyor. Hem online ortamlarda hem de firma ismi olarak bu alternatifleri kontrol etmeniz gerekiyor. Domain adı, sosyal medya hesapları gibi detayların kullanılıyor oluşu, markanızla ilgili hesap oluşturmanızı zorlaştırırken, potansiyel takipçi kitlelerinizin de kafa karışıklığı yaşamasına neden olabilir.

Daha önceden kayıt edilmiş bir ünvan olması durumunda da şirketinizin resmi kanallara kayıt ettirilememesine neden olabilir. Bu sebeple de isim alternatiflerinizi sorgulatmanız gerekiyor.

Online olarak isim alternatiflerinizin mevcut olup olmadığını “namechk” isimli internet adresinden kontrol edebilirsiniz.

Karar aşaması

Alternatif isimlerinizin kontrollerini yaptıktan sonra kullanacağınız ismi seçmeniz gerekiyor. İsim konusunda dikkat etmeniz gereken hususlardan biri de kısa ve akılda kalıcı olması. Uzun isimler yazım ve akılda kalıcı olmayacağı için tüketiciler isminizi unutabilir ve markalaşma sürecinde zorluk yaşayabilirsiniz. Markalaşma sürecinde size en iyi şekilde hizmet edecek ismi bulmanız bu açıdan oldukça önemlidir.

“E

İsminizi kayıt ettirin

İsminizi seçtikten sonra yapmanız gereken son adımda isminizi kayıt ettirmek olacaktır. Hem resmi kurumlarda hem de online kanallarda isminizi almanız oldukça önemli. Şirketle ilgili diğer işlemleriniz devam ediyor dahi olsa özellikle internet alanında bu isimleri almanız bir hayli önemli olacaktır. Alan adı (Domain) ve sosyal medya hesap isimlerini kayıt ettirerek, isminizi kayıt altına alabilirsiniz.

İdeasoft müşterileri, hizmetlerimizden yararlanmak istediklerinde, diledikleri alan adı tarafımız tarafından alınmaktadır. Böylelikle alan adı almak için ek olarak bir işlem yapmanız gerekmiyor. Eğer mevcut bir alan adınız bulunuyorsa, hizmetlerimizden yararlanmak için bu alan adınızı da kullanabiliyorsunuz.

İnternet üzerinden satış yapmayı düşünüyor ve bir e-ticaret sitesi sahibi olmak istiyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanarak 1 günde e-ticaret sitenizi açabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de hemen başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
E-ticarette uzaktan çalışma, özellikle yeni ve küçük girişimler için etkili çözümlerden biri olduğu gibi maliyet açısından da önemli avantajlar sağlıyor. Uzaktan çalışma yöntemi ile belli bir ofis ortamına ihtiyaç...
11 Kasım 2019
Sinan Oypan
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı, hesaplarınızı büyütme ve kullanıcılarla etkileşimi artırmak için önemli konulardan biridir. Paylaşımlarınızı düzenli bir şekilde yapmanın yanı sıra belli bir rutinde yapmanız,...
23 Eylül 2020
Sinan Oypan
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Video içerik üretimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarında etkileşim ve geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynamaktadır. E-ticaret firmaları sosyal ağlar üzerinde daha etkili sonuçlar alabilmek için video içerik üretimine...
6 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Hollanda’ya E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler
Hollanda’ya E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler
İnternet üzerinden ürün ve hizmet satışı yapmanın dijitalleşmenin engellenemeyecek bir hıza ulaştığı bu dönemde ideal bir iş modeli olarak değerlendirilmesi son derece anlaşılabilir bir durumdur. Bu tür ticari faaliyetlerin...
25 Nisan 2022
Markethinkers
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve tasarımsal...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada verimli sonuçlar alabilmek için markanıza en çok etkileşimi getirecek içeriklere odaklanmanız gerekiyor. Bu içerikleri bulabilmek içinse bazı testler yapmanız ve sosyal medya hesaplarının istatistiksel...
14 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın