E ticaret site isimleri nasıl seçilir?

19 Aralık 2017
Sinan Oypan

E ticaret site isimleri nasıl seçilir, e ticaret sitesi isim önerilerinde dikkat edilmesi gerekenler, eticaret isim önerileri - e ticaret isim önerilerinde izlenmesi gereken yol haritası, e ticaret sitesi isimleri listesi hazırlama ile ilgili merak ettikleriniz; özetle e ticaret isimleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda.

E ticaret site isimleri seçimi

İnternetten satış yapmaya başlamadan önce firmanız için bir isim seçmeniz gerekir. İsim bulma işi kolay gibi görünse de aslında firmanız için doğru ismi seçmek zaman gerektirir ve çok da kolay değildir. Web sitenizin tasarımını, logosunu ve şirketle ilgili diğer unsurları değiştirmek ilerleyen zamanlarda kolay olsa da firma adını değiştirmek böyle değildir. Bir marka algısı yarattıktan sonra isim değişikliği yapmak, bu marka algısının yok olmasına neden olacaktır. Bu sebeple de firmanız için doğru ismi bulmanız bir hayli önemlidir.

Bir yol haritası belirleyin

Elinizde şirket ismi için alternatifler bulunmuyorsa bir yol haritası çıkartmak ve isim seçmeden önce nelere dikkat etmeniz gerektiğini belirlemeniz gerekir. Bu süreçte kendinize sorabileceğiniz bir takım sorular bulunuyor.

  • Şirket isminizin hedef kitenizde nasıl veya ne tür duygular uyandırmasını istiyorsunuz?
  • Şirketinizin öncelikleri neler?
  • Şirket adınızın orijinal ve kolay hatırlanabilecek bir isim mi olmasını istiyorsunuz?
  • İsmin uzunluğu şirketinizi önemli bir şekilde etkileyecek mi?

Bu örnekleri yapacağınız iş modeline ve bulunduğunuz sektöre göre de artırabilirsiniz. Burada önemli olan, şirket adınızı seçerken hangi kriterleri ön planda tutmak istediğinizdir.

Fikirlerin üretimi

Önceliklerinizi ve nasıl bir isim kullanmak istediğinize karar verdikten sonra, artık fikir üretimi aşamasına geçebilirsiniz. Fikir üretim aşaması zorlu bir süreç olacaktır; çünkü birçok alternatifi gözden geçirmeniz gerekebilir.

İlk olarak markanızla, yapacağınız işle, sektörünüzle, ekibiniz, ürünleriniz ve sağladığınız hizmetlerle ilgili olabilecek kelimelerin listesini yaparak işe başlayabilirsiniz. Kısaltmalar, teknik terimler, ikileme veya akılda kalıcı kelime kalıplarını da bu listenize dahil edebilirsiniz.

İkinci adımda rakiplerinizin ve idol olarak gördüğünüz firmaların isimlerini listesini ayır bir şekilde listeleyin. Bu isimleri inceleyerek, hangilerinin kulağa iyi geldiğinin, neden iyi bir isim olarak öne çıktıklarını ve bu firmaların bu isimleri seçerken nelere dikkat etmiş olabileceklerini araştırın.

Üçüncü adımda bu iki liste üzerinden farklı alternatifleri düşünmeye ve aklınıza gelen fikirleri ayrı bir şekilde not etmeye başlayın. Bu süreçte, bulduğunuz fikirlerin orijinal olması oldukça önemlidir. Rakiplerinizin ya da idol firmaların isimlerine benzerlik olması, marka algınızın olumsuz yönlere kaymasına neden olur. Bu sebeple de fikirlerinizin kendinize has olması oldukça önemli.

Listeyi daraltın

Yukarıdaki adımları tamamladıktan sonra elinizde geniş bir liste olabilir. Bu sebeple de bu listeyi daraltmanız gerekecektir. Kulağınıza hoş gelmeyen ya da markanızı iyi yansıtmayacağını düşündüğünüz isim alternatiflerini eleyerek listenizi daraltmaya başlayabilirsiniz.

Alternatif isimlerin mevcut olup olmadığını kontrol edin

Alternatif isimlerinizi en fazla 3’e indirdikten sonra bu isimlerin daha önceden kullanılıp kullanılmadığını kontrol etmeniz gerekiyor. Hem online ortamlarda hem de firma ismi olarak bu alternatifleri kontrol etmeniz gerekiyor. Domain adı, sosyal medya hesapları gibi detayların kullanılıyor oluşu, markanızla ilgili hesap oluşturmanızı zorlaştırırken, potansiyel takipçi kitlelerinizin de kafa karışıklığı yaşamasına neden olabilir.

Daha önceden kayıt edilmiş bir ünvan olması durumunda da şirketinizin resmi kanallara kayıt ettirilememesine neden olabilir. Bu sebeple de isim alternatiflerinizi sorgulatmanız gerekiyor.

Online olarak isim alternatiflerinizin mevcut olup olmadığını “namechk” isimli internet adresinden kontrol edebilirsiniz.

Karar aşaması

Alternatif isimlerinizin kontrollerini yaptıktan sonra kullanacağınız ismi seçmeniz gerekiyor. İsim konusunda dikkat etmeniz gereken hususlardan biri de kısa ve akılda kalıcı olması. Uzun isimler yazım ve akılda kalıcı olmayacağı için tüketiciler isminizi unutabilir ve markalaşma sürecinde zorluk yaşayabilirsiniz. Markalaşma sürecinde size en iyi şekilde hizmet edecek ismi bulmanız bu açıdan oldukça önemlidir.

“E

İsminizi kayıt ettirin

İsminizi seçtikten sonra yapmanız gereken son adımda isminizi kayıt ettirmek olacaktır. Hem resmi kurumlarda hem de online kanallarda isminizi almanız oldukça önemli. Şirketle ilgili diğer işlemleriniz devam ediyor dahi olsa özellikle internet alanında bu isimleri almanız bir hayli önemli olacaktır. Alan adı (Domain) ve sosyal medya hesap isimlerini kayıt ettirerek, isminizi kayıt altına alabilirsiniz.

İdeasoft müşterileri, hizmetlerimizden yararlanmak istediklerinde, diledikleri alan adı tarafımız tarafından alınmaktadır. Böylelikle alan adı almak için ek olarak bir işlem yapmanız gerekmiyor. Eğer mevcut bir alan adınız bulunuyorsa, hizmetlerimizden yararlanmak için bu alan adınızı da kullanabiliyorsunuz.

İnternet üzerinden satış yapmayı düşünüyor ve bir e-ticaret sitesi sahibi olmak istiyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanarak 1 günde e-ticaret sitenizi açabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de hemen başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya...
18 Aralık 2016
Sinan Oypan
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017 yılında kendi işinizi kurmak istiyor; fakat iş fikri olarak ne yapacağınıza halen karar vermediyseniz, bu yazımız size bazı fikirler verebilir. Eğer kendi iş fikirlerinizi bulmak ve geniş bir yelpazede iş fikir ve modellerini...
29 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticaret şirketinizde satış yönetimi yapılabilmesi ve yapılan satışların doğru bir şekilde analiz edilmesi için ölçümlemeniz gereken bazı metrikler bulunuyor. Bu metriklerin ölçümlenmemesi, şirketinizin yaptığı...
14 Mart 2019
Sinan Oypan
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar...
16 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?
E-ticarette depolama alanı yönetimi, siparişlerin doğru bir şekilde gönderilmesini sağlarken, depo maliyetlerinin düşürülmesine de yardımcı olur. Depolama alanı verimli kullanılmadığında hem iş yapma süresi uzar, hem iş...
22 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmaları, bu platform üzerinde yaptığınız paylaşımların kullanıcılar tarafından daha fazla ilgi görmesine ve etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Instagram pazarlama çalışmalarını...
30 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlar sosyal mecralarda geri dönüşümleri artırmak için oldukça etkili pazarlama araçları haline geldi ve e-ticaret firmaları da ürün ve marka bilinirliklerini artırmak için bu reklamlardan yararlanıyor. Sosyal mecralar...
10 Nisan 2018
Sinan Oypan
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan