fbpx

E ticaret site isimleri nasıl seçilir?

19 Aralık 2017
Sinan Oypan
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?

E ticaret site isimleri nasıl seçilir, e ticaret sitesi isim önerilerinde dikkat edilmesi gerekenler, eticaret isim önerileri - e ticaret isim önerilerinde izlenmesi gereken yol haritası, e ticaret sitesi isimleri listesi hazırlama ile ilgili merak ettikleriniz; özetle e ticaret isimleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda.

E ticaret site isimleri seçimi

İnternetten satış yapmaya başlamadan önce firmanız için bir isim seçmeniz gerekir. İsim bulma işi kolay gibi görünse de aslında firmanız için doğru ismi seçmek zaman gerektirir ve çok da kolay değildir. Web sitenizin tasarımını, logosunu ve şirketle ilgili diğer unsurları değiştirmek ilerleyen zamanlarda kolay olsa da firma adını değiştirmek böyle değildir. Bir marka algısı yarattıktan sonra isim değişikliği yapmak, bu marka algısının yok olmasına neden olacaktır. Bu sebeple de firmanız için doğru ismi bulmanız bir hayli önemlidir.

Bir yol haritası belirleyin

Elinizde şirket ismi için alternatifler bulunmuyorsa bir yol haritası çıkartmak ve isim seçmeden önce nelere dikkat etmeniz gerektiğini belirlemeniz gerekir. Bu süreçte kendinize sorabileceğiniz bir takım sorular bulunuyor.

  • Şirket isminizin hedef kitenizde nasıl veya ne tür duygular uyandırmasını istiyorsunuz?
  • Şirketinizin öncelikleri neler?
  • Şirket adınızın orijinal ve kolay hatırlanabilecek bir isim mi olmasını istiyorsunuz?
  • İsmin uzunluğu şirketinizi önemli bir şekilde etkileyecek mi?

Bu örnekleri yapacağınız iş modeline ve bulunduğunuz sektöre göre de artırabilirsiniz. Burada önemli olan, şirket adınızı seçerken hangi kriterleri ön planda tutmak istediğinizdir.

Fikirlerin üretimi

Önceliklerinizi ve nasıl bir isim kullanmak istediğinize karar verdikten sonra, artık fikir üretimi aşamasına geçebilirsiniz. Fikir üretim aşaması zorlu bir süreç olacaktır; çünkü birçok alternatifi gözden geçirmeniz gerekebilir.

İlk olarak markanızla, yapacağınız işle, sektörünüzle, ekibiniz, ürünleriniz ve sağladığınız hizmetlerle ilgili olabilecek kelimelerin listesini yaparak işe başlayabilirsiniz. Kısaltmalar, teknik terimler, ikileme veya akılda kalıcı kelime kalıplarını da bu listenize dahil edebilirsiniz.

İkinci adımda rakiplerinizin ve idol olarak gördüğünüz firmaların isimlerini listesini ayır bir şekilde listeleyin. Bu isimleri inceleyerek, hangilerinin kulağa iyi geldiğinin, neden iyi bir isim olarak öne çıktıklarını ve bu firmaların bu isimleri seçerken nelere dikkat etmiş olabileceklerini araştırın.

Üçüncü adımda bu iki liste üzerinden farklı alternatifleri düşünmeye ve aklınıza gelen fikirleri ayrı bir şekilde not etmeye başlayın. Bu süreçte, bulduğunuz fikirlerin orijinal olması oldukça önemlidir. Rakiplerinizin ya da idol firmaların isimlerine benzerlik olması, marka algınızın olumsuz yönlere kaymasına neden olur. Bu sebeple de fikirlerinizin kendinize has olması oldukça önemli.

Listeyi daraltın

Yukarıdaki adımları tamamladıktan sonra elinizde geniş bir liste olabilir. Bu sebeple de bu listeyi daraltmanız gerekecektir. Kulağınıza hoş gelmeyen ya da markanızı iyi yansıtmayacağını düşündüğünüz isim alternatiflerini eleyerek listenizi daraltmaya başlayabilirsiniz.

Alternatif isimlerin mevcut olup olmadığını kontrol edin

Alternatif isimlerinizi en fazla 3’e indirdikten sonra bu isimlerin daha önceden kullanılıp kullanılmadığını kontrol etmeniz gerekiyor. Hem online ortamlarda hem de firma ismi olarak bu alternatifleri kontrol etmeniz gerekiyor. Domain adı, sosyal medya hesapları gibi detayların kullanılıyor oluşu, markanızla ilgili hesap oluşturmanızı zorlaştırırken, potansiyel takipçi kitlelerinizin de kafa karışıklığı yaşamasına neden olabilir.

Daha önceden kayıt edilmiş bir ünvan olması durumunda da şirketinizin resmi kanallara kayıt ettirilememesine neden olabilir. Bu sebeple de isim alternatiflerinizi sorgulatmanız gerekiyor.

Online olarak isim alternatiflerinizin mevcut olup olmadığını “namechk” isimli internet adresinden kontrol edebilirsiniz.

Karar aşaması

Alternatif isimlerinizin kontrollerini yaptıktan sonra kullanacağınız ismi seçmeniz gerekiyor. İsim konusunda dikkat etmeniz gereken hususlardan biri de kısa ve akılda kalıcı olması. Uzun isimler yazım ve akılda kalıcı olmayacağı için tüketiciler isminizi unutabilir ve markalaşma sürecinde zorluk yaşayabilirsiniz. Markalaşma sürecinde size en iyi şekilde hizmet edecek ismi bulmanız bu açıdan oldukça önemlidir.

“E

İsminizi kayıt ettirin

İsminizi seçtikten sonra yapmanız gereken son adımda isminizi kayıt ettirmek olacaktır. Hem resmi kurumlarda hem de online kanallarda isminizi almanız oldukça önemli. Şirketle ilgili diğer işlemleriniz devam ediyor dahi olsa özellikle internet alanında bu isimleri almanız bir hayli önemli olacaktır. Alan adı (Domain) ve sosyal medya hesap isimlerini kayıt ettirerek, isminizi kayıt altına alabilirsiniz.

İdeasoft müşterileri, hizmetlerimizden yararlanmak istediklerinde, diledikleri alan adı tarafımız tarafından alınmaktadır. Böylelikle alan adı almak için ek olarak bir işlem yapmanız gerekmiyor. Eğer mevcut bir alan adınız bulunuyorsa, hizmetlerimizden yararlanmak için bu alan adınızı da kullanabiliyorsunuz.

İnternet üzerinden satış yapmayı düşünüyor ve bir e-ticaret sitesi sahibi olmak istiyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanarak 1 günde e-ticaret sitenizi açabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de hemen başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi / hatırlatma epostası göndermenin öneminden ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Sadece sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle, e-ticaret...
29 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete...
14 Haziran 2017
Sinan Oypan
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev hanımlarına internetten satışta vergi muafiyeti geldi. Evde çalışanlar için vergi mükellefiyeti-muafiyeti şartları, ev hanımı vergi muafiyeti için gerekli belgeler nelerdir, evden satış yapmak vergisi, internetten satış vergi...
15 Mart 2019
Seyhun Özkara
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Video içeriklerin öneminin artmasıyla beraber Youtube üzerinde içerik paylaşan firmaların sayısı da artmaya başladı. Youtube üzerinde tüketicilerle etkileşim ve iletişime geçmek önemli olsa da her gün yüzlerce videonun...
9 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek başarılı bir emailing yönetimi için çok önemlidir. E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla...
17 Kasım 2017
Sinan Oypan
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı...
5 Eylül 2016
Sinan Oypan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan