E-Ticaret Kategori Yöneticisi Ne İş Yapar, Nasıl Olunur?

Yazar: Ferad Osman Sali   -   Güncellenme Tarihi: 22.07.2024
E-Ticaret Kategori Yöneticisi Ne İş Yapar, Nasıl Olunur?

Günlük hayatta kalıcı yer edinen e-ticaret sektöründe ürün yelpazesi gittikçe artış göstermektedir. Bu da kategori yönetimini her zamankinden daha da önemli hale getirir. E-ticaret kategori yöneticisi olan kişiler bu ürünleri en iyi şekilde yönetmek ve ziyaretçilere sunmak gibi görevleri üstlenirler.  E-ticaret işletmelerinin başarılı olmasında bu meslek grubu kritik rol oynar. 

E-ticaret kategori yöneticisi, bir işletmenin ürün kategorilerini denetleyen ve yöneten kişiyi ifade eder.

E-Ticaret Kategori Yöneticisi Nedir?

E-ticaret kategori yöneticisi, bir işletmenin ürün kategorilerini denetleyen ve yöneten kişiyi ifade eder. Bu pozisyonda çalışan kişiler kategori sayfaları için stratejiler geliştirmek, uygulamak, ürün yelpazesini yönetmek, optimize etmek ve fiyatlandırma gibi sorumluluklara sahiptirler. Ürün listelemelerini kontrol edip düzenleyen kategori yöneticisi sayesinde müşterilerin site içerisinde gezinmesi kolaylaşır ve alışveriş deneyimi daha iyi bir seviyeye çıkar.

E-Ticaret Kategori Yöneticisi

Kategori yönetimi, e-ticaret sitelerinin başarılı olmasında önemli bir rol oynar.

Kategori Yöneticisinin Görev ve Sorumlulukları

Kategori yönetimi e-ticaret sitelerinin başarılı olmasında önemli rol oynar.  Kategori yönetimi, ilgili pazarın ve müşterilerin deneyimini iyileştirmek için sürekli araştırma ve analiz yapılması gereken bir alandır. Bunun için de kategori yöneticilerine ihtiyaç duyulmaktadır. Kategori yöneticisi ürünlerin doğru optimize edilmesinde ve etkili pazarlama stratejilerinin uygulanmasını yürüten profesyonelleri ifade eder.  

Hemen E-ticaret'e Başlayın!

E-ticaret adım atmadan önce, IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.

image

Kategori yöneticisi, ürün listelemelerini kontrol eder ve düzenler, müşterilerin site içerisinde kolay gezinmesini sağlar.

Peki, e ticaret kategori yönetici ne iş yapar? Genel olarak markanın performansını arttırmak ve müşteri memnuniyetini arttırmak gibi çeşitli sorumlulukları vardır. Başlıca e-ticaret kategori yöneticisi görev ve sorumlulukları şunlardır:

  • Mağazada bulunan ürünleri uygun kategorilere ayırmak.
  • Markanın kategorilerine ait ürünleri listeler.
  • Hazırlanan listeden yola çıkarak ürünler için belirli filtreleme özelliği oluşturur. Bu sayede müşteriler filtrelemeleri kullanarak aradıkları ürünleri kolayca bulabilir ve satın alabilir.
  • Ürün performanslarını ve satış verilerini analiz eder ve raporlandırır. 
  • Analiz ettiği ürün performanslarına göre stratejik kararlar alır. Örneğin, satış hedefine ulaşamayan ürünleri kategoriden çıkarır.
  • Dijital pazarlama yöntemleri kullanarak ürün tanıtım ve pazarlama stratejileri geliştirir. 
  • İşletmenin satış veya pazarlama gibi diğer departmanları ile iş birliği içerisinde çalışır.
  • Rekabetçi fiyatlandırma politikaları oluşturarak ürünlerin fiyatlandırma stratejilerini belirler.

E-Ticaret Kategori Yöneticisi Nasıl Olunur?

E-ticaret kategori yöneticisi olmak için mezun olunması gereken bir bölüm yoktur. Sadece üniversitelerin lisans bölümünden mezun olarak yapılabilecek bir meslektir. Ancak, işleyişi anlayabilmek için işletme veya pazarlama gibi lisans eğitimi veren bölümler tercih edilebilir.  Öte yandan, bu alanda yetkin olabilmek için e-ticaret veya dijital pazarlama gibi alanlarda çeşitli kurs ve sertifika programlarına katılınmalıdır. 

Temel iş ve pazarlama prensiplerine hâkim olunabilecek eğitimler alınması ve deneyim sahibi olunması oldukça önemlidir. Bu alanda donanımlı olmak için e-ticaret, müşteri ilişkileri, dijital pazarlama ve SEO alanlarında eğitim alınmalıdır. E-ticaret alanında bir işe başlayarak deneyim kazanılması uygun bir yol olacaktır. İlk etapta deneyim kazanmak staj ve giriş seviyesindeki işler tercih edilebilir. Daha sonra deneyim kazanıldıkça daha yüksek pozisyona geçilebilir. E-ticaret firması içerisinde yükselme fırsatları değerlendirilebilir. 

E-Ticaret Kategori Yöneticisi nasıl olunur

Gerekli Eğitim ve Beceriler

E-ticaret kategori yöneticisi olmak isteyen kişilerin sahip olması gereken bazı beceriler ve yetkinlikler vardır. Bu rol için herhangi bir lisans diploması yeterli olacaktır, özellikle okunması gerekli bir bölüm yoktur. Ancak, işin temel prensiplerini anlamak isteyen kişiler pazarlama, işletme veya reklamcılık gibi bölümleri tercih edebilirler.

Bu alanın anlaşılmasına ve bilgi edinmek için alınabilecek bazı eğitimler ve sertifikalar vardır. Başarılı bir e-ticaret kategorisi olabilmek için dijital pazarlama, veri analitiği, SEO ve e-ticaret yönetimi gibi alanlardaki eğitimler almak şarttır.  Ayrıca, bu rolde çalışmak isteyen kişilerin sahip olması gereken bazı beceriler vardır. Bunlar:

  • Hem sözlü hem de yazılı iletişim becerilerinin gelişmiş olması gerekir. 
  • Verileri raporlayabilme ve analiz edebilme sahip olunması gereken en önemli becerilerden biridir.
  • Dijital pazarlama stratejileri geliştirebilme.
  • Sorunları hızlı ve etkili bir şekilde çözebilme yeteneği önemlidir.
  • Baskı altında verimli çalışabilme.
  • Takım çalışmasına yatkın olmak.
  • Yaratıcı strateji ve fikir geliştirebilme özelliği.
  • Sektördeki yenilikleri takip edebilme.
E-Ticaret Kategori Yöneticisi kaç para maaş alır

E-Ticaret Kategori Yöneticisinin Maaşı Nedir?

E-ticaret kategori yöneticisi maaş ortalamaları pek çok faktöre göre değişiklik göstermektedir.  Maaşı etkileyen faktörlerin en başında deneyim, eğitim düzeyi, şirketin büyüklüğü ve bulunduğu bölge gibi temel unsurlar yer almaktadır. Ancak bu sektörde çalışanlara oldukça rekabetçi bir maaş ödenmektedir. 

Türkiye genel ortalamasına bakıldığında e-ticaret kategori yöneticisi olarak çalışan birinin aldığı en düşük maaş 35.000 ₺ iken en yüksek maaş ise 112.000 ₺ olabiliyor. Bu maaş aralığının sektör bilgi ve deneyimlerine göre değişiklik gösterebileceğini unutmamak gerekir. 

E-ticaret Kategori Yöneticisinin Başlıca Görevleri Nelerdir?

E-ticaret kategori yöneticisinin başlıca görevleri şunlardır: Ürün ve kategori performansını analiz etmek, kategori listesi, listeye uygun filtreleme oluşturmak, pazarlama stratejisi geliştirmek, kategorideki ürünlerin fiyatlarını belirlemek, diğer alanlar ile iş birliği halinde olarak yeni stratejiler üretmek ve ürün tanıtımı yapmak.

E-ticaret Kategori Yöneticisi Olmak İçin Hangi Eğitimlere İhtiyaç Vardır?

E-ticaret kategori yöneticisi olmak isteyen kişiler mutlaka dijital pazarlama, veri analitiği, SEO ve e-ticaret yönetimi gibi alanlarda eğitimler almalılardır.

E-ticaret Kategori Yöneticisi Hangi Becerilere Sahip Olmalıdır?

Takım çalışmasına yatkınlık, veri analiz becerileri, hem sözlü hem yazılı iletişim kabiliyeti, yaratıcılık, yenilikçi olma ve pazarlama stratejisi bir kategori yöneticisinin sahip olması gereken becerilerin başında gelir.

E-ticaret Kategori Yöneticisinin Ortalama Maaşı Nedir?

2024 yılında en düşük e-ticaret kategori yöneticisi maaş ortalaması 44.000 ₺. Ancak, bu ortalama deneyim düzeyi, eğitim seviyesi, çalışılan şirketin büyüklüğü ve lokasyonu gibi faktörlere bağlı olarak değişiklik göstermektedir.

Bu Alanda Kariyer Yapmanın Avantajları Nelerdir?

Analitik düşünme ve problem çözme yetisinin geliştirilmesi, yüksek maaş ortalamaları, kariyer ve terfi fırsatları bu alanda kariyer yapanların sahip olduğu avantajlardır.

ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar