Blog

E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için neler yapabilirsiniz?

E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla karşı karşıya kalmaktadır; ancak bu oranların yüksek olması e-posta pazarlama çalışmalarında bir takım yanlışlar yaptığınızı gösterir. Daha önceki yazılarımızda kullanıcıların e-posa aboneliğinden çıkmasına neden olan durumların üzerinde durmuştuk. Bugünkü rehberimizde ise bu oranı düşürmek için neler yapabileceğinizi farklı şekillerde ele alacağız. İki...

Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?

Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz kullanımının ve mobildeki aktif kullanıcı sayısının artması ile birlikte, yıllar içersinde Facebook, reklam modellerini mobil ve masaüstü ayırarak, reklam verenlere farklı fırsatlar yaratmaya başladı....

Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?

E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak, müşterilerinize verdiğiniz satış öncesi ve sonrası desteği geliştirme fırsatı bulabilirsiniz. Rakiplerinizin müşteri hizmetlerini analiz etmek ve incelemek için kullanabileceğiniz birkaç yöntem bulunuyor. Bu yöntemlerle ile rakip firmaların kendi müşterilerine...

Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç

Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın da bu logo ile özdeşleşmesine yardımcı olur. İyi bir logo tasarımı yapmak kolay bir iş değil ve grafik tasarım konularında bilgi sahibi olmak gerekiyor; ancak gelişen teknoloji ve...

E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri

E-ticaret sitenizi arama motorlarının daha iyi tarayabildiği ve daha iyi indeksleyebildiği bir hale getirmek organik olarak elde edeceğiniz trafiği artıracağı için, elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur. E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri ve uygulamalarıyla organik olarak elde ettiğiniz trafiği önemli bir şekilde artırarak, rekabetten sıyrılabilirsiniz. Ürün açıklamalarına blog içeriği gibi yaklaşın...

Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler

E-ticarette stok yönetimi, arkaplanda olan ancak işin bel kemiğini oluşturan temel öğelerden biridir. Stok yönetiminin doğru ve iyi bir şekilde yapılması şirketin satış konusunda sorun yaşamamasını sağlar. E-ticarete yeni giren ya da kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyen kişilerin stok yönetiminde dikkat etmesi ve uygulaması gereken bir takım çalışmalar bulunmakta. Bu rehberimizde de stok yönetiminde üzerinde...

Kullanıcıların e-posta aboneliğinden çıkmasına neden olan sebepler

E-posta pazarlama çalışmalarında abone listelerini büyütmek, daha fazla kişiye ulaşmanızı sağlar; ancak işin bir de olumsuz tarafı bulunuyor. Kullanıcılar markaların e-posta listelerinden farklı sebeplerden dolayı çıkabiliyorlar. Her firmanın e-posta aboneliğinden ayrılan kullanıcılar bulunur; ancak bu oranın çok yüksek olması e-posta pazarlama çalışmalarında bir takım yanlışların yapıldığını gösterir. Bu rehberimizde de kullanıcıların e-posta aboneliğinden ayrılmalarına neden...

Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?

E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle hazırlanmış el yazımı teşekkür notları da bu ilişkileri güçlendirmek için oldukça etkili yöntemlerden biri. E-ticarette müşterilerle yakından ilişkiler kurmak her zaman mümkün olmadığı için, farklı bir yaklaşım izlemek bu açıdan oldukça...

Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?

Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim oranlarının yüksek olması nedeniyle Instagram Hikayeleri, markalar için oldukça önemli bir araç ve yeni anket özelliği ile kullanıcılara farklı sorular yönlendirerek, onların düşüncelerini ve isteklerini öğrenme...

Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?

E-ticaret siteniz üzerinde ya da sosyal mecralarda markanız, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili olumlu yorum yapan kullanıcılara geri dönüş yapmanız, müşteri memnuniyetini artırma açısından oldukça önemlidir. Tüketicilerle bir etkileşime girmek ve tüketicileri sadık bir müşteriye dönüştürmek için bu tür çalışmalar oldukça önemlidir. Olumlu yorumlara yanıt verirken de kullanabileceğiniz bir takım yöntemler bulunuyor. Sade bir teşekkürler...

SEO çalışmalarınız için öncelikli anahtar kelimelerinizi nasıl seçmelisiniz?

E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için öncelikli anahtar kelimelerinizi belirleyecekseniz, kendinize sormanız gereken bir takım sorular bulunuyor. Bu anahtar kelimeleri neye göre ve neden seçmeniz gerektiğini anlamanız ve sonrasında bu konu üzerine yatırım yapmanız gerekiyor. SEO çalışmaları uzun vadeli sonuçlar getirmek üzerine kuruludur. Hızlı bir şekilde bu çalışmalardan sonuç almak mümkün olmayabilir. Ancak...

Youtube videolarınızda dikkat etmeniz gereken SEO ipuçları

Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar üzerinde SEO çalışmaları yapmak içeriklerin sayfa değerini artırırken organik aramalar üzerinden de daha fazla trafik elde edilmesini sağlar. Bu durum Youtube videoları için de geçerlidir. Youtube’a yüklediğiniz videolarda SEO çalışmaları yapmak ve videolarınız hakkında arama motorlarına mümkün olduğunca detaylı bilgi sunmanız, organik olarak videolarınızın daha fazla öne çıkmasına...

Sosyal medya çalışmaları için açıklamalı görsel hazırlama rehberi

Sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye başlamasıyla da dikey formattaki paylaşımlara olan ilgi de arttı. Geçtiğimiz günlerde Instagram Hikayeleri’nde kullanabileceğiniz örnek şablonları sizlerle paylaşmıştık. Bugünkü rehberimizde de hem Instagram Hikayeleri’niz hem de diğer sosyal mecralar için görsel çalışmaları nasıl hazırlayabileceğinizi...

Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?

Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırma konusunda önemli bir rol oynuyor. Bu sebeple de doğru bir video içerik stratejisi oluşturmak oldukça önemli hale geliyor. Bu rehberimizde de başarılı bir video içerik...

E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye çekme amacıyla kullanılan retargeting reklamların da farklı modelleri bulunuyor. Bu modeller aracılığıyla farklı amaçlarla farklı platformlar üzerinde retargeting reklamları kullanabilirsiniz. Web site retargeting reklam modeli Retargeting reklamların...

Instagram Hikayeler’inizi daha ilgi çekici hale getirecek 8 örnek

Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. 24 saatlik görüntülenme süresi olan bu içeriklerin etkileşim ve erişim oranları, normal gönderilere kıyasla daha fazla oluyor. E-ticaret firmaları, takipçileriyle daha iyi bir etkileşime geçmek için bu özellikten yararlanmalılar. Hikayeler üzerindeki paylaşımlarınızı ilgi çekici hale getirebilmek için de kullanabileceğiniz birkaç örneği bu rehberimizde paylaşıyoruz....

Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi

Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yaparken günceli takip etmek ve yeniliklere ayak uydurmak bir hayli önemli. Video içerikler bir süredir sosyal mecralarda oldukça popüler ve her geçen gün markaların video içeriklere yaptığı yatırımlar da bu nedenle artıyor. Sosyal mecralar için içerik stratejisi geliştirirken videoları da bu plana dahil etmek gerekiyor. Tabii ki burada herbir sosyal...

Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları

Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf çekimlerine ayrıca önem vermeleri gerekmektedir. Daha önceki rehberlerimizde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğiniz üzerine bir yazı serisi hazırlamıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu yazılarımıza ulaşabilirsiniz. Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz?...

E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?

Video içerik üretiminin artması ve farklı amaçlarla videoların oluşturulması, haliyle videoların farklı alanlarda kullanılması için de fırsatlar oluştu. Son yıllarda e-posta pazarlama çalışmalarında da videolar yer almaya başladı. Kullanıcılarla olan etkileşimin yanı sıra e-postaların tıklanma oranları da video içeriklerle artış gösterdi. Peki, e-posta pazarlama çalışmalarında video içerikleri nasıl kullanabilirsiniz? Hoşgeldin e-postası Abone listenize kayıt olan...

E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?

İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de yardımcı olur. Tabii ki sadece bir blog yazısı yazmak tek başına yeterli değildir; bu yazının etkileyici ve ilgi çekici olması da gerekir....

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun