E-ticaret blog

E-ticaret sektörü hakkında genel bilgiler, istatistikler ve detaylı inceleme makalelerini e-ticaret blogumuzda bulabilirsiniz

Pazarama Komisyon Oranları Ne Kadar? (2025 Güncel)

Pazarama Komisyon Oranları Ne Kadar? (2025 Güncel)

Pazarama komisyon oranları, e-ticaret satıcıları için farklı ürün kategorilerindeki ürünlere özel belirlenmiştir. Bu e-ticaret platformunda büyük veya küçük işletme sahipleri satış yapmaktadır. Pazarama’nın komisyon...
25 Şubat 2025
Ferad Osman Sali
Akakçe'de Ürün Nasıl Listelenir? Komisyon Oranları Nedir?

Akakçe'de Ürün Nasıl Listelenir? Komisyon Oranları Nedir?

Akakçe, e-ticaret dünyasında fiyat karşılaştırma hizmeti sunan önemli platformlardan biridir. Kullanıcıların en uygun fiyatlı ürünü bulmasına yardımcı olurken satıcılar için de geniş bir müşteri kitlesine ulaşma imkanı...
24 Şubat 2025
Selin Tozar
Hepsiburada 2025 Komisyon Oranları & Hesaplama Aracı

Hepsiburada 2025 Komisyon Oranları & Hesaplama Aracı

Hepsiburada, platform üzerinden satış yapan işletmelerden, sağlamış olduğu geniş müşteri ağı ve reklam olanaklarının karşılığında belirli oranlarda hizmet bedeli tahsil eder. Komisyon olarak da adlandırılan hizmet bedeli,...
23 Şubat 2025
Ferad Osman Sali
Çiçeksepeti Komisyon Oranları (2025) & Hesaplama Aracı

Çiçeksepeti Komisyon Oranları (2025) & Hesaplama Aracı

2025 yılı itibarıyla Çiçeksepeti üzerinden satış yapan firmalardan alınan komisyon oranları güncellenmiştir. Bu çerçevede girişimcilerin elde ettiği gelir üzerinden hesaplanan kesinti tutarı, satılan ürünlerin türüne bağlı...
22 Şubat 2025
Ferad Osman Sali

Yardımcı bilgiler

Lead Magnet Nedir, Nasıl Oluşturulur? (Güncel Rehber)

Lead Magnet Nedir, Nasıl Oluşturulur? (Güncel Rehber)

Lead Magnet, müşterilere iletişim bilgileri veya abonelik karşılığında sunulan değerli bir dijital içerik parçasıdır. Belirli bir ürün veya hizmete yönlendirme amacıyla ücretsiz içerik veya teklifler sunar. Bu içerikler,...
21 Şubat 2025
Ferad Osman Sali
MVP (Minimum Viable Product) Nedir? Aşamaları Nelerdir?

MVP (Minimum Viable Product) Nedir? Aşamaları Nelerdir?

MVP (Minimum Viable Product); bir ürünün pazara sunulmadan önce sahip olması gereken temel özellikleri içeren versiyonudur. Yalın ürün olarak da ifade edilen MVP; fikir geliştirme, pazar araştırması, temel özelliklerin belirlenmesi,...
18 Şubat 2025
Selin Tozar
Ordino Nedir? Lojistikteki Yeri ve Önemi

Ordino Nedir? Lojistikteki Yeri ve Önemi

Ordino uluslararası ticarette yazılı emir olarak konşimento ile birlikte kullanılır. Dış ticarette yükleme, boşaltma biçimi ve ürünün kime teslim edileceği gibi direktifleri içerir. Yük ordinosu, yükleme ruhsatnamesi, gemi...
17 Şubat 2025
Selin Tozar
EIN Numarası Nedir? Adım Adım Nasıl Alınır?

EIN Numarası Nedir? Adım Adım Nasıl Alınır?

EIN numarası, şirketler ve diğer kuruluşlara Amerika Birleşik Devletleri Gelir İdaresi tarafından verilen dokuz haneli bir koddur. Temel olarak işletmelerin vergi tanımlaması yapabilmesini mümkün kılar. Bununla birlikte şirketler;...
14 Şubat 2025
Selin Tozar
2024 KOBİ E-Ticaret Raporu: E-Ticaretin Yükselişi Sürüyor

2024 KOBİ E-Ticaret Raporu: E-Ticaretin Yükselişi Sürüyor

Tüm dünyada e-ticaret pazarının büyümesi istikrarlı bir şekilde devam ederken IdeaSoft’a güvenen KOBİ’lerle birlikte 2024 yılında birçok başarıya imza attık. IdeaSoft’lu KOBİ’ler geçtiğimiz yıl 130 milyondan fazla ürün...
12 Şubat 2025
Selin Tozar
Sepet Terk Etme Oranı Nedir, Nasıl Düşürülür?

Sepet Terk Etme Oranı Nedir, Nasıl Düşürülür?

Sepet terk etme oranı, E-Ticarete başlayan işletmeleri yakından ilgilendirir. Kullanıcıların ürünü sepete ekledikten sonra terk etme eylemi (STO) göstermeleri olumsuz metrik olarak değerlendirilir. Bir web sayfasının E-Ticarette...
11 Şubat 2025
Selin Tozar
En Çok Kullanılan Excel & Google Sheets Formülleri

En Çok Kullanılan Excel & Google Sheets Formülleri

Google Sheets ve Excel hem hesaplama hem de veri analizi için yaygın olarak kullanılan araçlardır. Her ikisinde de kullanılan formüller, birçok işlemin hızlı ve anlık olarak yapılmasına imkan tanır. Bunun yanı sıra araçlarda...
10 Şubat 2025
Selin Tozar
FOB (Free on Board) Teslim Şekli Nedir?

FOB (Free on Board) Teslim Şekli Nedir?

FOB (Free on Board), küresel ticarette yaygın olarak kullanılan bir mal teslim yöntemidir. Bu bağlamda satıcı, malı belirlenen limanda gemiye yüklemekle yükümlüdür. Söz konusu noktaya kadar olan tüm maliyetler ve riskler ise...
9 Şubat 2025
Selin Tozar
Trendyol'da Satış Arttırmak, Daha Fazla Ürün Satışı Nasıl Yapılır?

Trendyol'da Satış Arttırmak, Daha Fazla Ürün Satışı Nasıl Yapılır?

E-Ticaretin temel dinamiklerinden olan pazaryerleri, markaların ürünlerini daha fazla kişiye ulaştırmalarında etkilidir. Bu E-Ticaret platformlarından Trendyol’da satış yapmanın ipuçları ve stratejilerini...
7 Şubat 2025
Selin Tozar