Yurtiçi Self Servis Entegrasyonu
Yurtiçi Kargo Self Servis Nedir?
Bu hizmet ile internet bağlantısı olan her yerden Yurtiçi Kargo’nun kargo hizmetlerine ulaşabilirsiniz. Gönderilerin hızına ve kullanılacak ek hizmetlere karar verebildiğiniz gibi, tek tek ya da toplu olarak sipariş girişi yapabilir, barkod basımı, tahsilat yönetimi, e-posta bilgilendirme ve kurye çağırımı gibi birçok işlemi bu sistem üzerinden yapabilirsiniz.
Nasıl Kullanılır?
Yurtiçi Self Servis uygulaması, yeni gönderi oluşturup tek tek kargo firmasına verileri elle girmek yerine, toplu bir şekilde sipariş detaylarınızda yer alan bilgilerin aktarımını sağlayan bir entegrasyondur. Yurtiçi Kargo ile çalışıyorsanız, kargo firmanıza self servis uygulamasını kullanmak istediğinizi söylemeniz gerekiyor. Size ait bir self servis uygulama hesabı açıldıktan sonra bunu sisteme entegre edebilirsiniz.
Adım Adım Entegrasyon
1. Self Servis Uygulamasına Giriş
- Self Servis uygulamasına giriş yapın.
- Müşteri > Gönderici Firma Bilgileri sekmesine girerek Gönderici Müşteri Kodu değerini not edin.
2. Yönetim Paneli Ayarları
- Yönetim panelinizde Siparişler > Kargo Firmaları alanından Yurtiçi Kargo için düzenleme butonuna basın.
- Firma no alanına not ettiğiniz müşteri kodunu girin.
- Kargo içeriği alanına ürünleriniz ile ilgili genel bir açıklama yazın (ör. parfüm, elektronik, meyve).
- Kargo ödeme tipini seçin (ör. gönderici ödemeli).
3. Sipariş Durumunu Güncelleme
- Siparişler ekranından gelen bir siparişin durumunu Hazırlanıyor olarak değiştirin.
- Sipariş için kargo türü, tahsilat tipi, kargo içeriği ve kargo ödeme tipini ayarlayın.
4. Self Servis Uygulaması Üzerinden İşlemler
- Yurtiçi Kargo Self Servis uygulamasına giriş yapın ve Kargo İşlemleri sekmesinden Yeni Gönderi butonuna tıklayın.
- Açılan menüden Excel'den Aktar butonuna basın.
- Excel dosyasını yüklemek için alan açılacaktır. Dosyanızı seçin ve Verileri Al butonuna tıklayın.
Not: Excel dosyasındaki bazı sütunların eksik veya yanlış olmasından dolayı hatalar alabilirsiniz. Örneğin, müşterinizin cep telefonu ev telefonu alanında yer alıyorsa, bu durumda Excel dosyasını düzenleyip tekrar yükleyin.
5. Kayıtları Onaylama
- Yükleme başarılı olduğunda ve kayıtlar onaylandığında, Kargo İşlemleri > Teslim Listesi bağlantısına tıklayın.
- İlgili siparişleri seçin ve yazıcı butonuna basarak barkodları yazdırın. Bu barkodları kargo kutusuna yapıştırın.
- Teslim Listesi Oluştur butonuna basın ve çıktıyı iki adet bastırın (biri sizde kalacak, diğeri kargo elemanına verilecektir).
- Otomatik kurye çağırın (düzenli kuryeniz geliyorsa zorunlu değildir).
- Teslim listesini onaylayın.
6. Sipariş Durumunu Güncelleme
- Kargo elemanına kargonuzu teslim ettikten sonra, yönetim panelinden ilgili sipariş için sipariş durumunu Kargoya Verildi olarak işaretleyin ve takip numarasını girin.
Olası Sorunlar ve Çözümleri
- Kargo takip kodu iletilmemesi: Yurtiçi Kargo, gönderdiğiniz verileri sisteme işlememiş olabilir.
- Excel dosyasındaki referans numarası hatası: Elle değiştirilmiş veya özel bir biçim belirlenmiş olabilir. Rakam, karakter veya özel simgeler kullanılmamalıdır.
Bu adımları izleyerek Yurtiçi Kargo Self Servis Entegrasyonunu gerçekleştirebilir ve kargo işlemlerinizi daha verimli hale getirebilirsiniz.