Yurtiçi Self Servis Entegrasyonu

Yurtiçi Self Servis uygulaması, yeni gönderi oluşturup tek tek kargo firmasına verileri elle girmek yerine toplu bir şekilde sipariş detaylarınızda yer alan bilgilerin aktarımını sağlayan bir entegrasyondur. Yurtiçi Kargo ile çalışıyorsanız, kargo firmanıza, self servis uygulamasını kullanmak istediğinizi söylemeniz gerekiyor. Size ait bir self servis uygulama hesabı açıldıktan sonra bunu sisteme entegre edebilirsiniz. 

1-) http://selfservis.yurticikargo.com/ sayfasından Self Servis uygulamanıza giriş yapın.

2-) Müşteri >> Gönderici Firma Bilgileri sekmesine girerek Gönderici Müşteri Kodu değerini not ediniz.


 
3-) Yönetim panelinizde Siparişler >> kargo firmaları alanından yurtiçi kargo için düzenleme butonuna basarak Firma no alanına not ettiğiniz müşteri kodunu giriniz. 


Kargo içeriği alanına ürünleriniz ile ilgili genel bir kargo içeriği yazın, parfüm satıyorsanız parfum olabilir. Elektronik yazıyorsanız satıyorsanız elektronik veya meyve satıyorsanız meyve yazılabilir. 

Kargo Ödeme Tipi olarak ise çalışma altyapınızı seçin. Kargo bedelini siz müşteriden satış esnasında alıyorsanız eğer, gönderici ödemeli anlamına gelmektedir.

4-) Siparişler ekranından gelen bir siparişin durumunu Hazırlanıyor olarak değiştirin ve yanında çıkacak düzenleme butonuna basın.


 Şimdi de bu sipariş için Kargo türü, tahsilat tipi, kargo içeriği, kargo ödeme tipi ayarlarınızı yapmanız gerekiyor.



5-) Siparişler ekranından Durumu alanını Hazırlanıyor olarak işaretleyin. Ardından ara butonuna basın, sipariş durumunu hazırlanıyor olarak değiştirdiğiniz siparişler alt tarafa gelecektir, ardından da yurtiçi kargo çıktısı al butonuna basarak, self servis uygulamanız için gerekli olan excel dosyasını indirin.


6-) Yurtiçi Kargo firmasının self servis uygulamasına giriş yapın ve Kargo işlemleri sekmesinden Yeni Gönderi butonuna tıklayın.
 

Karşınıza gelece menüsünden Excel'den Aktar butonuna basın.
 

Bu butona bastığınızda sayfanın altında excel dosyası yüklemek için bir alan gelecektir.Burada dosyanızı seçin ve Verileri Al butonuna basın.


Excel dosyasını yüklerken bazı sütunların eksik veya yanlış olmasından kaynaklı olarak Yurtiçi Self Servis uygulaması sizleri uyarabilir. Örnek olarak sipariş veren müşteriniz, ev telefonu alanına kendi cep telefonu yazmışsa aldığınız çıktı içinde Ev telefonu sütununda Cep telefonu yazdığı için Self Servis uygulaması bu excel dosyasındaki siparişi aktaramayacak ve düzenlemenizi isteyecektir. Böyle bir durumda excel dosyasını açıp hızlı bir şekilde elle numara alanlarını düzenledikten sonra geri yükleyebilirsiniz. Yükleme yaptığınızda eğer veriler içinde üstte bahsedildiği şekilde olumsuz bir durum yoksa karşınıza gelen kayıtları onaylamanız istenir.
 

Kayıtları seçip onaylayabilirsiniz.
 
7-) Başarılı bir şekilde yükleme yapıldı ve kayıtlar onaylandı, artık bu kayıtlar için bir teslim listesi oluşturabilirsiniz. Bunun için Kargo İşlemleri >> Teslim Listesi bağlantısına tıklayın.

 
Buradan da aktarılan sipariş detayları için ilgili siparişleri seçtikten sonra sırasıyla numaralandırılmış butonlara tıklamanız gerekiyor.
 

  • A4 Barkod veya Zebra Barkod hangisini kullanıyorsanız onun bulunduğu Yazıcı butonuna basın ve oluşacak barkodu yazıcınızdan çıkartın. Bu çıkardığınız barkodu hazırladığınız kargo kutusuna yapıştırın.
  • Teslim Listesi Oluştur butonuna basın ve oluşan çıktıyı 2 adet bastırın. Bir tanesi sizde kalacak, diğeri de kargo elemanına verilecektir.
  • Otomatik kurye çağırın. Eğer düzenli kuryeniz geliyorsa basmanız zorunlu değildir.
  • Teslim Listesini onaylayın.

Kargo elemanına kargonuzu teslim ettikten sonra Yurtiçi Kargo kendi sisteminde bu ürünleri kargoya verecek ve üzerindeki barkodlara göre işleyecektir. Yapılması gereken son işlem de yönetim panelinden ilgili sipariş için, sipariş durumunu Kargoya verildi olarak işaretleyerek takip numarasını girebilirsiniz.
 
Müşterinize otomatik olarak kargo takip kodu gidecektir, eğer gidecek bağlantı adresinden kargo takibi yapılamıyorsa olası sebepleri
 
  • Yurtiçi kargo, sizin gönderdiğiniz verileri sisteme işlememiş olabilir.
  • Excel dosyasını yüklerken Referans Numarasını alanını elle değiştirmiş olabilirsiniz veya o alanda excel üzerinden Tarih, rakam gibi özel bir biçim belirlemiş olabilirsiniz. Bu alanda rakam, karakter veya - gibi simgeler olabilir.

Şu anda okuduğunuz makale

  • Yurtiçi Self Servis Entegrasyonu

Destek talebi oluştur

Kullanıcı girişi yaparak destek talebi oluşturabilir, sorularınızı e-ticaret uzmanlarımıza sorabilirsiniz.

Müşteri Merkezi

IdeaAkademi eğitimleri

Her hafta ücretsiz olarak gerçekleşen eğitimlerimiz ile e-ticaret hakkında cevaplanmayan soru bırakmıyoruz.

Eğitim Programı

Sık sorulan sorular

E-ticaret panelinin kullanımı ile alakalı en çok merak edilip, sık sorulan soruları ve cevaplarını okuyabilirsiniz.

Sık Sorulan Sorular